abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54008413
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.

Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
er stond niets voor niets een bij.
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
quote:
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
pi_54008735
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Eigenlijk niet... Vertel.
quote:
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54009984
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:

[..]

Eigenlijk niet... Vertel.
Niet nodig, zo in dit topic.
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
duidelijk.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 15:49:41 #184
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54012098
Reltopic, present!
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 22:28:21 #185
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54019734
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'. En ja zoiets bestuur je met een roer.
Klein bootje dan.

De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54021204
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.

Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).
70-0 kan ik niet vinden, maar 60-0 is 107 ft, dankzij het (relatief) lage gewicht en de gunstige gewichtsverdeling waarbij de achterwielen ook actief mee kunnen doen bij vertragen. Stopafstand van de MR2 is korter dan die van veel supercars (uit die tijd)
(bron: Edmund's High Performance Car Survey)
pi_54021442
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 18 oktober 2007 @ 23:45:25 #188
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54021565
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:

[..]

Klein bootje dan.

De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
Signature.
pi_54021587
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Kilootje of 1250.
Mijn 1991 model remt helaas iets slechter, nog steeds wel goed maar een setje 1994+ remmen staat nog op de wishlist
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:02:13 #190
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54021895
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:

[..]

pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zo gek is dat niet...

Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:06:23 #191
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54021990
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:

[..]

Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:10:56 #192
128033 eer-ik
Koning. Ja, nog steeds.
pi_54022090
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:

[..]

Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturen
Niks geen dekzwabber.
dekzwabbers mogen niet eens waren
Noobs

Signature.
pi_54022101
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Zo gek is dat niet...

Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 00:39:29 #194
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_54022705
handrem zit dan weer vaak met een remvoering in de 'naaf' van de schijf... trommel in schijf als het ware...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 01:10:55 #195
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_54023421
Dat is bij de meeste auto met schijven achter zo, tenzij je een hydraulishe handrem gebruikt.

Wat Johnwoo bedoeld is dat bij hem de achterschijven meer doen. Normaal bij een auto met een 50/50 verdeling verplaatst gewicht bij remmen naar voren, dus heb je ongeveer 60/40 tijdens remmen. Bij een MR2 met middenmotor heb je iets van 40/60 als je stil staat (precieze getal weet ik zo niet uit mijn hoofd) en onder remmen is dat uiteindelijk 50/50 of zo. Daardoor ben je met een middenmotor configuratie meer aan je achterremmen vergeleken met een auto met het blok voorin.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_54023992
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:

(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54026075
Ah! Een origineel StefanP topic

Een nieuwe Corvette vergelijken met een Porsche uit 1920 en dan het hebben over betrouwbare testresultaten.



Je hebt misguided ... en je hebt ignorant.
Calm down, please!
pi_54026128
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?

Voor dat geld van de Porsche heb je een Supra en een Viper.
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
pi_54026169
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:
quote:
Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
of iets soortgelijks
Calm down, please!
pi_54026198
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]

of iets soortgelijks
In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
pi_54026221
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die een paar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel. Als iemand liever in een Porsche rijdt, dan mogen ze dat gerust. Maar dan wens ik niet te horen dat de Supra een 'pauper bak' en een een 'sjonnie bak' is, dat hij na 1km uit elkaar valt en dat hij alleen hard kan in een rechte lijn, want die sprookjes zijn inmiddels wel via tig artikelen en bronnen naar het land der fabeltjes verwezen.
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR

Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Calm down, please!
pi_54026229
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Calm down, please!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 09:08:40 #203
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_54026457
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR

Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Het valt wel mee. Je moet er wél veel geld in stoppen maar dan kan je best een auto bouwen die vergelijkbare prestaties kán leveren.

Het grote verschil is dat je in een supra -of welke auto dan ook- constant op je klokjes aan het kijken bent of er niets kapot gaat na lang en veel misbruik achter elkaar. (ik noem maar iets als een rondje of 30 rond een circuit en dan voluit gaan) De veyron is gemaakt om dat soort dingen 'all day long' te doen incl garantie van de fabriek.

However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
pi_54026481
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Ik denk dat je dan echt je hart eruit staat te vreten
pi_54026577
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
Definieer ownen

- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.

Topsnelheid is niet alles.
Calm down, please!
pi_54027666
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
In de VS, waar die auto destijds voor 3x niks te koop was. In Europa ligt dat anders. De supra was ongeveer 15% goedkoper dan de 911 uit die tijd (de 993).

Zelfs als de supra in Europa thans nog 30K waard is, dan nog is de waardevermindering groter, want de 993 zit gemiddeld op 40K. En de S versies hebben relatief gezien nog veel minder verloren.

Dat het in de VS wat anders ligt zal mij boeien. Amerikanen hebben nooit verstand van auto's gehad (een Amerikaan denkt dat er geen gevoel in het stuur hoort te zitten, de vering een bootje op de zee na moet doen, dat wegligging onbelangrijk is, dat een automaat zelfs als je 16 bent (bij 61 kan ik het mij voorstellen) een goed idee is, dat een pick-up truck stoer is, enz.), dus ik neem het niet als maatstaf.

Dan de Britten. Echte autoliefhebbers. Daar verkocht deze week iemand voor 6.600 euro een supra mk IV turbo. In het VK betaal je je echter blauw voor een goede 911.

In zijn algemeenheid is een 911 zonder meer waardevaster dan een supra.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54028058
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Definieer ownen

- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.

Topsnelheid is niet alles.
Ik denk dat die gast met die Veyron zonder enig kreukje in zijn maatshirt rustig naar zijn Gulfstream loopt om daar zijn versgemalen cappuchinootje te verorberen tijdens de reis terug. Hij neemt een eerste slok, rekt zich nog eens uit en ziet vanuit zijn handgemaakte kalfslederen fauteuil StefkeP als een oude man uit zijn tuperwarebolide komen. De Veyronbezitter glimlacht, zoveel vertedering heeft sinds lange tijd niet meer mogen aanschouwen.

Maar hé, je hebt wel gewonnen

[ Bericht 1% gewijzigd door Bastardi op 19-10-2007 10:49:39 ]
pi_54028167
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:

En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
Dat denk ik niet hoor. Je moet om te beginnen niet goed bij je hoofd zijn om de Veyron als uitgangspunt voor dit soort spielerei voor gemankeerde coureurs te nemen. De Veyron is nl. meer dan alleen snel. Het is de snelste straatauto EN daarnaast een auto met veel luxe die ook nog eens relatief makkelijk te rijden valt. Dat was wat Piëch (familie van...) wilde. En dat hebben ze gemaakt. Daarmee is het een unieke auto. Je ziet dan ook dat de auto's die de Veyron nu willen verslaan op bepaalde kwaliteiten moeten bezuinigen: met name luxe.

Het is nu eenmaal moeilijker (en veel duurder) om die Veyron terug te toveren tot een lichte auto (hetgeen voor acceleratie vrij prettig is) dan om een auto die van nature minder weegt gewoon meer vermogen te geven. Zeker als je slechts kortstondig dat vermogen nodig hebt. Op die website kan ik ook geen verwijzing naar een Veyron vinden, dus ik neem aan dat er geen Veyron meedeed (overigens kwam ik meer resultaten niet tegen, in een resultatenlijst kwam ik maar twee supra's tegen, waarvan een vrij pover had gepresteerd in verhouding tot de ander, zal dus wel minder aan zijn gesleuteld).

Nou is de supra ook niet licht van nature (verre van), maar het is een auto waar je voor relatief weinig geld veel vermogen uit kan halen. Dus een aardige start. Eigenlijk maakt het ook niet uit waarmee je begint, als je wil winnen, zul je de auto fiks moeten verbouwen. Ik begreep dat Camaro's ook jarenlang super presteerden in dit soort stukjes rechtuit en de Camaro was niet bepaald een voorbeeld van hoe je een sportauto moet bouwen.

Afijn, dit allemaal als je je interesseert in dit soort races. De gemiddelde Europeaan couldn't care less... Dragraces zijn hier niet populair. Zelfs al zou dat anders zijn dan nog denk ik niet dat een Veyron bezitter zich hier druk om maakt. Als Renault wereldkampioen F1 wordt en Ferrari verslaat, dan gaat de man met een Enzo ook niet verlekkerd kijken naar een Espace.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_54028547
leuke quotes over de Veyron en over topsnelheid
quote:
Previews
Gordon Murray, designer of the McLaren F1 (which for many years was the fastest production car ever built) said the following about the Bugatti Veyron in UK auto magazine evo during its development period:

"The most pointless exercise on the planet has got to be this four-wheel-drive 1000 horsepower Bugatti. I think it’s incredibly childish this thing people have about just one element—top speed, standing kilometer or 0-60. It’s about as narrow minded as you can get as a car designer to pick on one element. It’s like saying we’re going to beat the original Mini because we’re going to make a car 10 mph faster on its top speed—but it's two feet longer and 200 kilos heavier. That’s not car designing—that just reeks of a company who are paranoid."

Murray was impressed with the Veyron after he test drove one, but still apprehensive about it in an article he wrote for Road and Track magazine.

Reviews
After the car had reached production, Murray went on to write an article for another UK auto magazine, Top Gear, retracting a lot of his past criticism of the car.

"One really good thing, and I simply never expected this, is that it does change direction. It hardly feels its weight. Driving it on a circuit I expected a sack of cement, but you can really throw it at tight chicanes."

He also declared in the article that: "The braking is phenomenal, the primary ride and body control are good too" and "It's a huge achievement."
Calm down, please!
pi_54029445
Tss maar dat kan een Supra toch ook allemaal wel
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')