er stond niets voor niets eenquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Frits Philips reed in een oude Volvo (440). Het schijnt dat hij zich ook andere auto's kon veroorloven.
Momenteel zit voor mij de DB9 er inderdaad niet in aangezien ik het geld in de ondernemingen heb zitten, maar je moet oppassen met de gedachtegang die je ten toon spreidde.
Die van onder de 17,5K zijn MK3's.quote:
Eigenlijk niet... Vertel.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:29 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Overigens zit ik in een vergelijkbare situatie, zoals je misschien weet.
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).quote:Die van onder de 17,5K zijn MK3's.
Niet nodig, zo in dit topic.quote:
duidelijk.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:44 schreef DS4 het volgende:
Weet ik, ik bedoelde de Twinturbo's van rond de 30K (met een 26,5 erbij die kennelijk ooit 32 vraag was en voor dat geld niet ging).
Klein bootje dan.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 04:07 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik heb wel eens 3750 pk 'onder m'n reet gehad'.En ja zoiets bestuur je met een roer.
![]()
Hmm, zijn ze de 1994-1999 MR2 turbo vergeten (altijd de underdog).quote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Sorry, ik zat er niet bij met m'n gedachten en plaatste de verkeerde cijfers uit de verkeerde bron. Het is namelijk 149 feet van 70-0, en dat was de beste tijd die ze dat jaar testten voor welke productieauto dan ook.
Edit: scan gevonden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eventjes een quote: Its 70-to-0-mph stopping distance is the best we've recorded for a production car in 20 years.
Klein bootjequote:Op donderdag 18 oktober 2007 22:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Klein bootje dan.
De Gotland van Holwerda heeft er zo'n 12000, dat was het bootje van m'n broer. Ik ben eens in die machinekamer geweest ..... wat een motoren.![]()
Kilootje of 1250.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:40 schreef StefanP het volgende:
Wat weegt een MR2? Da's best netjes.
Zo gek is dat niet...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
[..]
pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:45 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Klein bootje
Het hoogste aantal PK's dat ik 'onder m'n reet' heb gehad, is 2 dieselmotoren a 13.600 pk 't stuk + 2 Rolls Royce Spey gasturbines a 52.300 pk 't stuk.
alles bij elkaar zo'n 131800 pk
Maar ja, dat was maar effe
m'n oom zit bij de marine, en ik mocht even sturenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:06 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar was je ook kapitein? Of dekzwabber?
Ja, normaal is dat voor de handrem. Maar in dit geval zijn het gewoon geventileerde schijven, net als voor. Wel ietsjes dunner meen ik maar wel degelijk bedoeld om ook remkracht uit te halen. Met de motor schuin op de achteras gaat dat met de achterwielen dan ook beter dan bij auto's met de motor voorin. De meeste remkracht komt nog steeds van voor, maar de verdeling is veel minder sterk dan bij een gemiddelde auto.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:02 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Zo gek is dat niet...
Sterker nog; is vaak zo...
Alleen zijn dat vaak enkele schijven...
Waarom? Dat is me nog nooit opgevallen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 23:46 schreef johnwoo het volgende:
(pikant detail: de achterschijven hebben op een MR2 een grotere diameter dan de voorschijven!)
Zoals elk origineel StefanP topic begint een verhaal over een Supra of een Corvette met:quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Corvette? Ik dacht dat het allemaal om een Supra ging?![]()
of iets soortgelijksquote:Veyrons, Vipers, Porsches eat your heart out.
In dit geval toch terecht?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:42 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zoals elk origineel StefanP topic begin een verhaal over een Supra of een Corvette met:
[..]
of iets soortgelijks
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOORquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:30 schreef StefanP het volgende:
Die 968, is dat er zo eentje die een paar zinnen later beschreven wordt als a rival that's slower and more dynamically flawed? Tsja, over keiharde prestaties kun je niet twisten, maar over smaak wel. Als iemand liever in een Porsche rijdt, dan mogen ze dat gerust. Maar dan wens ik niet te horen dat de Supra een 'pauper bak' en een een 'sjonnie bak' is, dat hij na 1km uit elkaar valt en dat hij alleen hard kan in een rechte lijn, want die sprookjes zijn inmiddels wel via tig artikelen en bronnen naar het land der fabeltjes verwezen.
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:44 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
In dit geval toch terecht?
Die Supra gaat sneller dan de Veyron, Viper en Porsches naar de 367 km/u.
Het valt wel mee. Je moet er wél veel geld in stoppen maar dan kan je best een auto bouwen die vergelijkbare prestaties kán leveren.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Op het moment dat je een Supra zo gaat tunen dat jij 'm begint te vergelijken met een Veyron of iets dergelijks GAAT DE SUPRA ALLEEN NOG MAAR RECHTDOOR
Die vergelijkingen gaan echt nooit op, man! Besef dat nou eensch!
Ik denk dat je dan echt je hart eruit staat te vretenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ok ... anders gezegd dan. Stel je HEBT een Veyron. Sta je dan nu je hart uit te vreten?
Or couldn't you care less, really.
Definieer ownenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
However in de OP van dit topic -waar de huidige discussie nu niet meer lijkt op de OP- eten inderdaad alle andere auto's hun hart uit. Ja.
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
In de VS, waar die auto destijds voor 3x niks te koop was. In Europa ligt dat anders. De supra was ongeveer 15% goedkoper dan de 911 uit die tijd (de 993).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:39 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wat dat betreft is een Supra dus wél wat waard gebleven in tegenstelling tot de meeste 911's.
Ik denk dat die gast met die Veyron zonder enig kreukje in zijn maatshirt rustig naar zijn Gulfstream loopt om daar zijn versgemalen cappuchinootje te verorberen tijdens de reis terug. Hij neemt een eerste slok, rekt zich nog eens uit en ziet vanuit zijn handgemaakte kalfslederen fauteuil StefkeP als een oude man uit zijn tuperwarebolide komen. De Veyronbezitter glimlacht, zoveel vertedering heeft sinds lange tijd niet meer mogen aanschouwen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:17 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Definieer ownen
- sta je dan met je helmet-hair en je race-overall naast je met isolatie-tape beplakte Jap zwaar te ownen.
Zweet druipt in je bilnaad en nog steeds een constante piep in je oren.
Topsnelheid is niet alles.
Dat denk ik niet hoor. Je moet om te beginnen niet goed bij je hoofd zijn om de Veyron als uitgangspunt voor dit soort spielerei voor gemankeerde coureurs te nemen. De Veyron is nl. meer dan alleen snel. Het is de snelste straatauto EN daarnaast een auto met veel luxe die ook nog eens relatief makkelijk te rijden valt. Dat was wat Piëch (familie van...) wilde. En dat hebben ze gemaakt. Daarmee is het een unieke auto. Je ziet dan ook dat de auto's die de Veyron nu willen verslaan op bepaalde kwaliteiten moeten bezuinigen: met name luxe.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:08 schreef Tjabbo het volgende:
En als je dan een auto hebt die over een miljoen euro kost en je wordt nóg geowned? ja dan sta je wél beteuterd te kijken. reken maar van yes.
quote:Previews
Gordon Murray, designer of the McLaren F1 (which for many years was the fastest production car ever built) said the following about the Bugatti Veyron in UK auto magazine evo during its development period:
"The most pointless exercise on the planet has got to be this four-wheel-drive 1000 horsepower Bugatti. I think it’s incredibly childish this thing people have about just one element—top speed, standing kilometer or 0-60. It’s about as narrow minded as you can get as a car designer to pick on one element. It’s like saying we’re going to beat the original Mini because we’re going to make a car 10 mph faster on its top speed—but it's two feet longer and 200 kilos heavier. That’s not car designing—that just reeks of a company who are paranoid."
Murray was impressed with the Veyron after he test drove one, but still apprehensive about it in an article he wrote for Road and Track magazine.
Reviews
After the car had reached production, Murray went on to write an article for another UK auto magazine, Top Gear, retracting a lot of his past criticism of the car.
"One really good thing, and I simply never expected this, is that it does change direction. It hardly feels its weight. Driving it on a circuit I expected a sack of cement, but you can really throw it at tight chicanes."
He also declared in the article that: "The braking is phenomenal, the primary ride and body control are good too" and "It's a huge achievement."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |