abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53882902
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef du_ke het volgende:
Er zijn vele andere personen en organisaties die misschien meer recht hadden gehad op die prijs maar die hebben nu gewoon even pech.
Wat wel fijnzinnig samenvat hoe de balans ligt tussen werkelijke inzet en populariteit.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Admin vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:54:45 #102
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53882913
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mwoch, wat ik zei, de wetenschappelijke varianten ervan zijn nog wel aardig (missers idd daargelaten) maar die literatuur en vredesprijzen zijn gewoon veredelde populariteitspolls.
Doris Lessing
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_53882916
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

Du_kes uitspraak is niet incorrect.
Wetenschappelijk gezien niet nee. Alhoewel, als er nog geen vrede uitgebroken is voordat de aarde vergaat, dan heeft hij geen gelijk gekregen natuurlijk.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:55:14 #104
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_53882927
quote:
In het IPCC werken de beste klimaatwetenschappers van de wereld samen. De Indische leider van het IPCC, Rajendra Pauchari, zei tegen de Noorse televisie ,,volledig overweldigd'' te zijn. ,,Deze prijs is voor de internationale VN-gemeenschap en alle staten die ons ondersteunen.''
Gatverdamme, mag ik even een teiltje.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:55:36 #105
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53882939
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:52 schreef SCH het volgende:
Het zou pas omstreden zijn om biotechbedrijven een prijs voor de vrede te geven. Daar zitten zoveel nare en slechte kanten aan dat dat nooit zou kunnen.
Nou, noem ze eens. Met bronnen ook graag.
  Admin vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:55:37 #106
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53882941
quote:

[..]

Juist dus die prijs was er ook voor het echte effect was ingetreden. het gaat ook om de inzet enzo.
Beloon dan de padvinders ofzo, blauwhelmen
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_53882945
quote:

[..]

Juist dus die prijs was er ook voor het echte effect was ingetreden. het gaat ook om de inzet enzo.
Een Nobelprijs voor de moeite, sticker van de juf en pas op bij het oversteken? . Puhlease. Hoeze deflatie.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_53882953
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:54 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wetenschappelijk gezien niet nee. Alhoewel, als er nog geen vrede uitgebroken is voordat de aarde vergaat, dan heeft hij geen gelijk gekregen natuurlijk.
Het is inderdaad hoogstens een voorbarige uitspraak.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:57:10 #109
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_53882978
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:50 schreef Jarno het volgende:

[..]

Die eer zou ik eerder aan de milieulobby halverwege/eind jaren '80 toeschrijven, toen waren er al hele volkstammen die dit riepen alleen hadden die niet het geld of het inzicht er een hippe film van te maken. Maar goed, Mient-Jan Faber bekt internationaal niet zo lekker als Al Gore natuurlijk. Ergo: het Eurovisie Nobelprijs Festival.
Volgens de mileulobby of de klub van Rome was de aarde nu al compleet ontbost of was er geen olie meer.
Zijn film heeft wel meer stof doen opwaaien dan al dat gemiaauw bij elkaar.
pi_53882982
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:55 schreef Kadesh het volgende:

[..]

Gatverdamme, mag ik even een teiltje.
Mag blij zijn met een prijs ook al niet meer.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53882992
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Beloon dan de padvinders ofzo, blauwhelmen
100 jaar scouting was een goede reden geweest inderdaad.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:58:27 #112
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883001
quote:
Biotech speelt al veel langer en is momenteel gewoon minder actueel.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat erom wat de bijdrage van een persoon of een intsantie is geweest aan de wereldvrede. Je zult absoluut geen mensen of bedrijven vinden die méér hebben bijgedragen aan de totale wereldvrede dan biotech bedrijven. Hebben zij daar ooit erkenning voor gekregen? Dát lijkt me een heel wat betere maatstaf dan of het nú lekker bekt of niet.
quote:
Er zijn vele andere personen en organisaties die misschien meer recht hadden gehad op die prijs maar die hebben nu gewoon even pech.
Ah, wat een perféct argument. Zoals gewoonlijk discussieer je weer eens totaal niet, maar ga je schreeuwen met je vingers in je oren. Argumenten du_ke, argumenten! Je kunt het! Kom op!
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:59:29 #113
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53883022
Heerlijk topic weer dit, allemaal mensen die allemaal maar HAX!11! en HOAX!11! kunnen roepen, maar er is geen enkele zinnige onderbouwing van die mensen waarom klimaatsverandering niet door mensen komt. Ze roepen gewoon heel hard Nee, Dat Is Niet Zo en hopen dat het dan weggaat ofzo.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53883036
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:55 schreef Jarno het volgende:

[..]

Een Nobelprijs voor de moeite, sticker van de juf en pas op bij het oversteken? . Puhlease. Hoeze deflatie.
Oh ok dus de nobelprijs voro de vrede moet er echt alleen zijn voor degenen die eigenhandig een oorlog beeindigen ? Dan kan die ook wel afgeschaft worden. Immers hoeveel conflicten hefet een moeder Theresa voorkomen?
pi_53883044
En George Bush krijgt de Nobelprijs voor de Literatuur vanwege de inval in Irak.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:01:06 #116
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883056
Bovendien is genetisch gemanilpuleerd voedsel juist wél een actueel onderwerp. Niet voor achterlijke hippies natuurlijk die Afrikaanse overheden een rad voor de ogen draaien om, gebaseerd op totale non-argumenten en disinformatie, deze gewassen niet te gebruiken terwijl hun bevolking honger lijdt.
pi_53883065
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:57 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Volgens de mileulobby of de klub van Rome was de aarde nu al compleet ontbost of was er geen olie meer.
Zijn film heeft wel meer stof doen opwaaien dan al dat gemiaauw bij elkaar.
Is dat echt zo? Ik heb het niet zelf meegemaakt maar de golf van milieubewustzijn in de jaren 70 is wel degelijk van grote invloed geweest op hoe wij met onze leefomgeving omgaan hoor.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:02:17 #118
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883081
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:
Oh ok dus de nobelprijs voro de vrede moet er echt alleen zijn voor degenen die eigenhandig een oorlog beeindigen ? Dan kan die ook wel afgeschaft worden. Immers hoeveel conflicten hefet een moeder Theresa voorkomen?
Dat moeder Theresa een Nobelprijs heeft gekregen is ook een enorme gotspe. Smerig wijf dat het was.
pi_53883084
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Mag blij zijn met een prijs ook al niet meer.
niet op zo'n gemaakte manier, nee...

* bas-beest werd er ook onpasselijk van
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_53883086
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:01 schreef Lithion het volgende:
Bovendien is genetisch gemanilpuleerd voedsel juist wél een actueel onderwerp.
Ik hoor, lees en zie meer over klimaatverandering dan over genetisch gemanipuleerd voedsel, wat volgens mij, wat ik fout kan hebben, vrijwel ingeburgerd is, als concept in ieder geval, en waar alleen in de marge nog wat over te doen is.
pi_53883087
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:58 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat erom wat de bijdrage van een persoon of een intsantie is geweest aan de wereldvrede. Je zult absoluut geen mensen of bedrijven vinden die méér hebben bijgedragen aan de totale wereldvrede dan biotech bedrijven. Hebben zij daar ooit erkenning voor gekregen? Dát lijkt me een heel wat betere maatstaf dan of het nú lekker bekt of niet.
[..]

Ah, wat een perféct argument. Zoals gewoonlijk discussieer je weer eens totaal niet, maar ga je schreeuwen met je vingers in je oren. Argumenten du_ke, argumenten! Je kunt het! Kom op!
Sorry hoor maar jij probeert de discussie een totaal niet relevante richting uit te drukken. Gaat het hier om wie de prijs heeft gewonnen of wie er niet heeft gewonnen?

Beantwoord die vraag eerst maar eens voor je doorgaat met miepen .
  Admin vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:03:57 #122
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53883105
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat moeder Theresa een Nobelprijs heeft gekregen is ook een enorme gotspe. Smerig wijf dat het was.

pi_53883118
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:54 schreef yvonne het volgende:

[..]

Doris Lessing
Inderdaad, en de vredeswinnaar van vorig jaar was ook zo populair
pi_53883135
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:01 schreef Lithion het volgende:
Bovendien is genetisch gemanilpuleerd voedsel juist wél een actueel onderwerp. Niet voor achterlijke hippies natuurlijk die Afrikaanse overheden een rad voor de ogen draaien om, gebaseerd op totale non-argumenten en disinformatie, deze gewassen niet te gebruiken terwijl hun bevolking honger lijdt.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:08:30 #125
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883200
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:02 schreef Monidique het volgende:
Ik hoor, lees en zie meer over klimaatverandering dan over genetisch gemanipuleerd voedsel, wat volgens mij, wat ik fout kan hebben, vrijwel ingeburgerd is, als concept in ieder geval, en waar alleen in de marge nog wat over te doen is.
Ja dat zal. Slechts enkele jaren geleden ontraadde Greenpeace de regering van Zambia nog om genetisch gemanilpuleerde gewassen aan te nemen van de VS (waar deze gewassen aan zéér stringente controles onderworpen worden) op basis van disinfo en bangmakerij. De discussie binnen de EU voor het toelaten van dergelijke gewassen gaat onverminderd voort.
Het is niet zoveel in het nieuws als de klimaatverandering, nee... maar de nobelprijzen zijn geen populariteitsprijzen, toch? Het gaat er toch om wat je daadwerkelijk hebt betekend voor het veld waarvoor je de prijs hebt gekregen? Toch?

Nou ja, volgens jouw redenering dus niet. Vergeet niet te SMS'en wie er uit de Gouden Kooi geflikkerd moet worden hè. .
pi_53883258
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja dat zal.
Dat weet ik niet, zoals je kunt lezen.
quote:
Slechts enkele jaren geleden ontraadde Greenpeace de regering van Zambia nog om genetisch gemanilpuleerde gewassen aan te nemen van de VS (waar deze gewassen aan zéér stringente controles onderworpen worden) op basis van disinfo en bangmakerij. De discussie binnen de EU voor het toelaten van dergelijke gewassen gaat onverminderd voort.
O.
quote:
Het is niet zoveel in het nieuws als de klimaatverandering, nee...
Nee. Het is niet echt een actueel onderwerp in de media...
quote:
maar de nobelprijzen zijn geen populariteitsprijzen, toch?
Grotendeels. .
quote:
Het gaat er toch om wat je daadwerkelijk hebt betekend voor het veld waarvoor je de prijs hebt gekregen? Toch?
Jij zegt het? Toch? Of niet soms?
quote:
Nou ja, volgens jouw redenering dus niet. Vergeet niet te SMS'en wie er uit de Gouden Kooi geflikkerd moet worden hè. .
! .
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:11:21 #127
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53883267
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Sorry hoor maar dat is wel een hele naieve en zelfs domme opvatting.
Energie heeft alles met vrede te maken, kijk alleen maar naar olie. Maar ook water is een bron van conflicten en de verwachting is dat dat nog veel groter gaat worden.
en wat heeft al gedaan om dat te verbeteren (behalve een film maken)? Nada, nul, noppes. Geef dan de nobelprijs aan steven spielberg voor het baanbrekende idee om oud genetisch materiaal te hergebruiken

Deze toekenning is imho een zwaktebod. Ingegeven door de goede motieven wellicht, maar daar houdt het ook totaal op
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_53883285
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:08 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja dat zal. Slechts enkele jaren geleden ontraadde Greenpeace de regering van Zambia nog om genetisch gemanilpuleerde gewassen aan te nemen van de VS (waar deze gewassen aan zéér stringente controles onderworpen worden) op basis van disinfo en bangmakerij. De discussie binnen de EU voor het toelaten van dergelijke gewassen gaat onverminderd voort.
Het is niet zoveel in het nieuws als de klimaatverandering, nee... maar de nobelprijzen zijn geen populariteitsprijzen, toch? Het gaat er toch om wat je daadwerkelijk hebt betekend voor het veld waarvoor je de prijs hebt gekregen? Toch?

Je zegt het goed. Genetische manipulatie is zo omstreden dat je er onmogelijk een vredesprijs voor kan geven.
pi_53883286
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

en wat heeft al gedaan om dat te verbeteren (behalve een film maken)? Nada, nul, noppes. Geef dan de nobelprijs aan steven spielberg voor het baanbrekende idee om oud genetisch materiaal te hergebruiken
Michael Crichton dan.
pi_53883304
quote:

[..]

Deze toekenning is imho een zwaktebod. Ingegeven door de goede motieven wellicht, maar daar houdt het ook totaal op
He idee van bijdragen aan de bewustwording en daardoor dus aan het maken van beleid zegt je niets?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:13:11 #131
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883310
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:02 schreef du_ke het volgende:
Sorry hoor maar jij probeert de discussie een totaal niet relevante richting uit te drukken. Gaat het hier om wie de prijs heeft gewonnen of wie er niet heeft gewonnen?
Sinds wanneer bepaal jij met welke invalshoek iemand dit nieuws benaderd? Arrogant knulletje! Haha. *aai over bolletje*

Ik stel dat, gegeven de argumentatie dat klimaatverandering voor instabiliteit zorgt en dat Al Gore daar een bewustzijnscampagne voor gevoerd heeft, er in lijn met die argumentatie veel betere personen en instanties te bedenken zijn die:
1. Concreet en antoonbaar resultaat geboekt hebben
2. Een veel grótere invloed hebben gehad en nog hebben op de wereldvrede
3. Niet voor hun werk erkend worden, integendeel, ze worden verketterd.

Nou du_ke. Argumenten. Je hebt, zoals altijd in POL en NWS, nog geen enkel argument aangevoerd. Kom op knulletje, je kunt het! Kom maar jochie! Je weet wel hoe het moet!
pi_53883315
quote:

[..]

Nu verander je ineens van koers. Het ging er volgens jou om dat het niks met vrede te maken heeft, en dat bestrijd ik.

Of Gore hem verdient, boeit me verder niet zo. Het is altijd omstreden wie hem krijgt, het onderwerp verdient het wel ieg.
pi_53883322
Veel ophef om niets dus, zoals yvonne al duidelijk maakt.
pi_53883340
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:13 schreef Lithion het volgende:
Arrogant knulletje! Haha. *aai over bolletje*
(...)
Nou du_ke. Argumenten. Je hebt, zoals altijd in POL en NWS, nog geen enkel argument aangevoerd. Kom op knulletje, je kunt het! Kom maar jochie! Je weet wel hoe het moet!
En zo het hele topic al. Nee, je zult vast serieuze reacties krijgen zo.
pi_53883353
Belachelijk!!
Wat heeft het klimaat in hemels naam met vrede te maken ..........

Alsof de wereld vrede al een paar jaar bereikt is en de definitie van VREDE wat ruimer gezocht wordt ..
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:15:31 #136
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883357
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:12 schreef SCH het volgende:
Je zegt het goed. Genetische manipulatie is zo omstreden...
Bij politiek geëngageerde milieuclubjes, ja, die geen fuck geven om hongerige mensen, maar slechts hun eigen politieke agenda door willen drukken zonder zich daarbij gewag te maken van de feiten.
pi_53883359
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:11 schreef Monidique het volgende:
O.
http://www.consumerfreedom.com/news_detail.cfm?headline=2936

Voila. Greenpeace had zichzelf op moeten doeken toen ze nog geloofwaardig waren.

Al Gore nobelprijs v/d vrede De nominatie alleen al zorgde bij mij voor een lachbui.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:16:12 #138
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883372
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:14 schreef Monidique het volgende:
En zo het hele topic al. Nee, je zult vast serieuze reacties krijgen zo.
Alleen tegen du_ke hoor. Hij discussieert als een klein kind, dan spreek ik hem zo ook aan.
pi_53883381
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:13 schreef Lithion het volgende:

[..]

Sinds wanneer bepaal jij met welke invalshoek iemand dit nieuws benaderd? Arrogant knulletje! Haha. *aai over bolletje*

Ik stel dat, gegeven de argumentatie dat klimaatverandering voor instabiliteit zorgt en dat Al Gore daar een bewustzijnscampagne voor gevoerd heeft, er in lijn met die argumentatie veel betere personen en instanties te bedenken zijn die:
1. Concreet en antoonbaar resultaat geboekt hebben
2. Een veel grótere invloed hebben gehad en nog hebben op de wereldvrede
3. Niet voor hun werk erkend worden, integendeel, ze worden verketterd.

Je blijkt nogmaals niet te kunnen lezen. Het gaat mij er om wie de prijs heeft gewonnen en niet om wie de prijs volgens jou misschien beter had kunnen winnen. Dat kan ook een leuke discussie zijn maar niet hier.

Overigens laat je jezelf weer ernstig kennen hier complete discussies ontwrichten om je eigen mening door te drammen, ben je al bijna 13 geworden ?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:16:50 #140
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53883384
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:06 schreef nietzman het volgende:
Zolang Bono 'm maar niet wint.
dit dus.
Al was Kohl natuurlijk de enige echte terechte winnaar geweest
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:17:35 #141
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883394
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:15 schreef FJD het volgende:

Voila. Greenpeace had zichzelf op moeten doeken toen ze nog geloofwaardig waren.
Exact. Pure genocide. Walgelijk, werkelijk walgeljik.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:18:10 #142
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53883403
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Nu verander je ineens van koers. Het ging er volgens jou om dat het niks met vrede te maken heeft, en dat bestrijd ik.

Of Gore hem verdient, boeit me verder niet zo. Het is altijd omstreden wie hem krijgt, het onderwerp verdient het wel ieg.
Prima.. trekken we het wat breder: Al Gore's punt (al dan niet terecht) is dat de mens bezig is om de aarde aan gort te helpen. Ondersteund door wat dramatische beelden enzo.
Dat heeft niets met vrede te maken.
Dat schaarste van grondstoffen tot conflicten kan leiden ben ik met je eens, maar daar heeft Al Gore het niet over. Zijn insteek bij dit hele project was het milieu, niet de wereldvrede. Geef de man desnoods een special achievment nobelprijs ofzo, maar schuif het niet onder de noemer "vrede"
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
pi_53883404
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:15 schreef Lithion het volgende:

[..]

Bij politiek geëngageerde milieuclubjes, ja, die geen fuck geven om hongerige mensen, maar slechts hun eigen politieke agenda door willen drukken zonder zich daarbij gewag te maken van de feiten.
Tja, wat jij wil. Dit is een enorme oogkleppenopmerking, je weet best dat de kritiek hout snijdt.
pi_53883410
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:16 schreef Lithion het volgende:

[..]

Alleen tegen du_ke hoor. Hij discussieert als een klein kind, dan spreek ik hem zo ook aan.
Open anders gewoon een topic over genitische manipulatie dan kunnen we het daarover hebben. Ik ga er hier niet verder het topic mee vervuilen.
pi_53883416
En ja: Bono, .
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:18:47 #146
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883417
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:16 schreef du_ke het volgende:
Je blijkt nogmaals niet te kunnen lezen. Het gaat mij er om wie de prijs heeft gewonnen en niet om wie de prijs volgens jou misschien beter had kunnen winnen. Dat kan ook een leuke discussie zijn maar niet hier.
Waarom niet hier? En waarom reageer je er dan op? Dan negeer je mijn posts toch gewoon en reageer je op invalshoeken die je wél interessant vindt? Is niet zo moeilijk hoor.

Je laat je wel heel erg kennen nu.
pi_53883429
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:18 schreef teamlead het volgende:

[..]

Prima.. trekken we het wat breder: Al Gore's punt (al dan niet terecht) is dat de mens bezig is om de aarde aan gort te helpen. Ondersteund door wat dramatische beelden enzo.
Dat heeft niets met vrede te maken.
Dat schaarste van grondstoffen tot conflicten kan leiden ben ik met je eens, maar daar heeft Al Gore het niet over. Zijn insteek bij dit hele project was het milieu, niet de wereldvrede. Geef de man desnoods een special achievment nobelprijs ofzo, maar schuif het niet onder de noemer "vrede"
Klimaatverandering heeft alles met vrede te maken. Kom op zeg. Conflicten om water, moet ik nog meer opnoemen?
pi_53883430
quote:
Zijn insteek bij dit hele project was het milieu, niet de wereldvrede. Geef de man desnoods een special achievment nobelprijs ofzo, maar schuif het niet onder de noemer "vrede"
*eens
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:19 schreef SCH het volgende:
Klimaatverandering heeft alles met vrede te maken. Kom op zeg. Conflicten om water, moet ik nog meer opnoemen?
Waar zie je conflicten om water ontstaan die puur veroorzaakt zijn door klimaatverandering?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:19:32 #149
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883432
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:18 schreef SCH het volgende:
Tja, wat jij wil. Dit is een enorme oogkleppenopmerking, je weet best dat de kritiek hout snijdt.
Nou, ik vroeg je al eerder om ze eens op te noemen en daarbij wat bronnen te geven, maar die blijven weer eens achterwege hè?
pi_53883440
quote:
Al Gore wint Nobelprijs voor de Vrede
Niet Bush?
Die brengt toch overal vrede en democratie..

Ik kan wel leven met het feit dat Gore gewonnen heeft.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53883479
quote:
Kijk, daar kunnen we wat mee. Aan de andere kant, het is niet alsof Gore nou nog in staat is om de Nobelprijs te devalueren, velen zijn hem reeds voorgeweest.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:21:24 #152
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53883481
quote:

[..]

noem eens een conflict over water dan?
pi_53883499
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:21 schreef teamlead het volgende:

[..]

De Noordpool, .
pi_53883508
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:19 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nou, ik vroeg je al eerder om ze eens op te noemen en daarbij wat bronnen te geven, maar die blijven weer eens achterwege hè?
Wat een troll ben je ook. Je haalt ze zelf al aan, maar ja, als je Greenpeace meteen als idioot bestempelt, dat soort geneuzel is voor jouw rekening.

Nu weer ontopic
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:22:32 #155
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53883510
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:21 schreef Monidique het volgende:

[..]

De Noordpool, .
dat is (nog) geen conflict
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:23:18 #156
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_53883523
De nobelprijs voor de vrede zou naar iemand moeten gaan, die zelf eigenlijk vindt dat hij/zij de prijs niet verdient. Dat zijn d echte idelaisten. Gore vind dat hij hem echt verdiend heeft, ben ik bang.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:24:00 #157
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53883530
quote:

[..]

Je klinkt overtuigend, maar dat is het niet echt. Er is nog geen oorlog begonnen om water, en ook de hogere temperatuur heeft nog geen land doen besluiten om dan maar oorlog te voeren. Het is wel een potentieele brandhaard, maar op dit moment heeft het nog niks te maken met vrede. Vrede is bijvoorbeeld in noord-ierland, waar de rellen eindelijk gestopt zijn na 100 jaar terrorisme. Waarom krijgt men daar geen prijs voor?
pi_53883555
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:21 schreef teamlead het volgende:

[..]

Verdiep je er eens in, het is er interessant

http://worldwater.org/conflict.html

De onwetende arrogantie hier is weer stuitend. Dat je zo'n vraag durft te stellen
pi_53883584
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:22 schreef SCH het volgende:
als je Greenpeace meteen als idioot bestempelt
Je hebt gelijk, daar hebben ze geen hulp bij nodig.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:26:29 #160
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53883587
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Verdiep je er eens in, het is er interessant

http://worldwater.org/conflict.html\

De onwetende arrogantie hier is weer stuitend. Dat je zo'n vraag durft te stellen
uit je eigen bron
quote:
Water resources have rarely, if ever, been the sole source of violent conflict or war.
pi_53883604
quote:
Goeie bron.
pi_53883618
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:26 schreef teamlead het volgende:

[..]

[..]

Is dit echt jouw niveau?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:27:39 #163
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_53883619
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:22 schreef SCH het volgende:
Wat een troll ben je ook. Je haalt ze zelf al aan
Nee, dat doe ik niet. Jij zei:
quote:
Het zou pas omstreden zijn om biotechbedrijven een prijs voor de vrede te geven. Daar zitten zoveel nare en slechte kanten aan dat dat nooit zou kunnen
Ik vroeg je om die nare en slechte kanten te noemen, maar dat laat je, als vanouds, weer eens na. Noem ze dan eens en geef daar een bronnen bij.
quote:
maar ja, als je Greenpeace meteen als idioot bestempelt
Genocide SCH. Lees de verhalen over Zambia er maar eens op na.
pi_53883622
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:24 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Je klinkt overtuigend, maar dat is het niet echt. Er is nog geen oorlog begonnen om water, en ook de hogere temperatuur heeft nog geen land doen besluiten om dan maar oorlog te voeren. Het is wel een potentieele brandhaard, maar op dit moment heeft het nog niks te maken met vrede. Vrede is bijvoorbeeld in noord-ierland, waar de rellen eindelijk gestopt zijn na 100 jaar terrorisme. Waarom krijgt men daar geen prijs voor?
Voor dat conflict zijn er al een stuk of wat vergeven. Welke van de betrokkenen moet hem dan nog krijgen?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:29:03 #165
3767 Herald
Come get some
pi_53883650
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:24 schreef Grumpey het volgende:
Omdat ze Noord-Ierland al 10 jaar geleden een vredesprijs hebben gegeven. Dus eigenlijk zou je pas over 10 jaar kunnen kijken of Al Gore de prijs uiteindelijk ook heeft verdiend
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:29:12 #166
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53883654
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:27 schreef SCH het volgende:

[..]

Is dit echt jouw niveau?
doe eens gezellig mee man.. beetje humor ga je niet dood aan hoor

F5 ff anders
pi_53883686
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:25 schreef SCH het volgende:
Je interpretatie van oorzaak/gevolg is minstens net zo stuitend.

Er zijn conflicten met betrekking tot water en watervoorziening, dat zal niemand ontkennen, maar van water gerelateerde conflicten spring je zonder uitleg of onderbouwing naar "zie je wel, klimaatverandering zorgt voor conflicten en dus is het tegengaan van klimaatverandering een poging tot het creeeren van vrede". Dat die water gerelateerde conflicten helemaal niet gerelateerd hoeven te zijn aan klimaatverandering komt geen moment in je op.
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:26 schreef teamlead het volgende:
uit je eigen bron

+1 Scherp
pi_53883687
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:29 schreef teamlead het volgende:

[..]

doe eens gezellig mee man.. beetje humor ga je niet dood aan hoor

F5 ff anders
Oh het was humor. Bekijk die site en de vele info over conflicten om water nou maar eens.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:30:49 #169
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53883695
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:26 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, daar hebben ze geen hulp bij nodig.
nee, greenpeace richt meer schade aan dan dat het helpt. Ben lid van meerdere natuurorganisaties, maar dat natuur-terrorisme is net zo verachtelijk als het meest oliedumpende schip dat ik ken. Net zoals dat de zeehondjescreche in pieterburen de zeehonden genetisch ziek houdt en daardoor juist de zeehond uitroeit, maar goed, ze zijn zo schattig op de tvreclame

Maar dwaal af, zal ontopic blijven
pi_53883729
Wat een belachelijke keus, vooral het IPCC erbij. Nu krijgen die lui nog meer alleenheerschappij in zowel de wetenschap als de politiek, en dat is slecht want discussie is altijd nodig met dit soort onderwerpen.
pi_53884094
De Nobelprijs heeft de naam erg vaak te gaan naar iemand die hem eigenlijk niet verdient (of dat nu een voormalig terrorist is die een nobelprijs voor de vrede krijgt (je moet er maar opkomen), of dat iemand alleen heeft voortgeborduurd op wetenschappelijke doorbraken van een ander).

Daarmee is dit dus in lijn.

Leuk voor Gore. Van zero naar hero.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:53:18 #172
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_53884174
Hij zal in de geschiedenisboekjes hiermee wel Bush verslaan, dat is waar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_53884226
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:53 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij zal in de geschiedenisboekjes hiermee wel Bush verslaan, dat is waar.
De vraag is "hoe"? Misschien wel als grootste domoor, omdat vanwege zijn film honderden miljarden zijn weggegooid, terwijl met 50 miljard de honger de wereld uit geholpen had kunnen worden...
pi_53884264
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:15 schreef FJD het volgende:

[..]

Redelijk walgelijk idd. Bah.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:57:01 #175
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53884266
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is "hoe"? Misschien wel als grootste domoor, omdat vanwege zijn film honderden miljarden zijn weggegooid, terwijl met 50 miljard de honger de wereld uit geholpen had kunnen worden...
honderden miljarden weggegooid? waar?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:57:22 #176
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53884276
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mwah, het zal lastig worden om de verspillingen van Bush te verslaan.
pi_53884328
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:57 schreef Grumpey het volgende:

honderden miljarden weggegooid? waar?
Nou, alle maatregelen die nodig zijn wereldwijd... Dat zou zo maar honderden miljarden kosten. Ik denk overigens dat overheden wat makkelijker praten over maatregelen dan er honderden miljarden voor uit te trekken.
pi_53884345
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:57 schreef Pool het volgende:

Mwah, het zal lastig worden om de verspillingen van Bush te verslaan.
Goed punt.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:02:07 #179
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_53884373
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 12:56 schreef Jarno het volgende:

[..]

Redelijk walgelijk idd. Bah.
Inderdaad een minder geslaagde actie van Greenpeace. Toch snap ik wel dat men terughoudend is met genetisch gemanipuleerd voedsel, daar heeft de industrie zelf ook wel aan bijgedragen door het gevecht keihard aan te gaan in dit soort zaken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Monsanto_vs_Schmeiser. Maar goed, ik denk wel dat genetisch gemanipuleerd voedsel uiteindelijk meer voor- dan nadelen heeft.
pi_53884385
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:00 schreef DS4 het volgende:

[..]

Goed punt.
...want het is een wedstrijdje ofzo? .
pi_53884482
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:02 schreef Jarno het volgende:

...want het is een wedstrijdje ofzo? .
Nee, ik vond het een goed punt. Ik zou zeggen dat dat niet mis te verstaan was, maar kennelijk...
pi_53884688
Niet dat die prijs nog veel betekende na Arafat, maar ja, nu is het wel helemaal een belachelijke aanfluiting geworden...
pi_53884695
Laat me raden, de commissie Nobel zat zeker te twijfelen tussen Gore en Bush

Die Nobelprijs heeft nu echt helemaal geen waarde meer.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53884713
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:20 schreef JohnDope het volgende:
Je gebeden zijn verhoord zo te zien?
pi_53884730
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je gebeden zijn verhoord zo te zien?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53884781
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:20 schreef JohnDope het volgende:
Mwah, voor wat betreft de Natuurkunde, de Economie, Fysiologie en de Scheikunde heb ik die prijs toch best wel hoog zitten hoor. Men zou de prijs voor de vrede mijnsinziens alleen moeten uitreiken (ik vind het helemaal niet nodig ieder jaar alle nobelprijzen uit te reiken) als daar ook echt een aantoonbare redenatie voor kan worden aangeleverd, geen politiek geleuter.

Raar overigens dat er geen Nobelprijs voor de Wiskunde bestaat.
pi_53884846
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Mwah, voor wat betreft de Natuurkunde, de Economie, Fysiologie en de Scheikunde heb ik die prijs toch best wel hoog zitten hoor. Men zou de prijs voor de vrede mijnsinziens alleen moeten uitreiken (ik vind het helemaal niet nodig ieder jaar alle nobelprijzen uit te reiken) als daar ook echt een aantoonbare redenatie voor kan worden aangeleverd, geen politiek geleuter.

Dat ben ik met je eens.
Maar Gore heeft waarschijnlijk alleen die Nobel prijs voor de vrede gekregen, omdat hij de enige invloedrijke amerikaan is, die niet rijk wordt via oorlogen, maar via de CO2.
pi_53884927
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 13:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
Daar staat op de wikipagina van de Nobelprijs een stukje over, iets over een al bestaande wiskundeprijs in Zweden.
pi_53885182
quote:
Al Gore en Klimaatcomitél VN winnen Nobelprijs voor de Vrede

Natuur en Milieu: verzilver Nobelprijs in Bali

Stichting Natuur en Milieu feliciteert Al Gore en het VN klimaatcomité IPCC met de Nobelprijs voor de Vrede. ‘Dit is een erkenning dat het klimaatprobleem breder is dan een milieuprobleem en op den duur zelfs een bedreiging van de vrede kan worden,’ zegt Mirjam de Rijk, algemeen directeur van Natuur en Milieu. ‘Het is nu aan het Nederlandse kabinet en andere EU-landen om dit succes te verzilveren in Bali.’

In Bali vinden in december de onderhandelingen plaats over een vervolg op het Kyoto-protocol. Deze Nobelprijs is een nieuwe erkenning van het klimaatprobleem en legt een grote verantwoordelijkheid bij de deelnemers om landen zover te krijgen samen een effectief klimaatakkoord af te sluiten.

Klimaatverandering heeft wereldwijd effecten op mensen. Door droogtes, overstromingen en een gebrek aan vruchtbare grond kunnen migratiestromen op gang komen met internationale spanningen als gevolg. Met deze Nobelprijs voor de Vrede erkent het Nobelcomité dat het klimaatprobleem breder is dan een milieuprobleem.
pi_53885473
Dus even concreet, wat hebben we nu...
CO2 is Vrede && Nuclear Power is Green.

Ik denk dat Sjors Orwell zich omdraait in zijn graf
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 14:02:37 #191
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_53887156
Al Gore wint de nobelprijs voor de vrede? Ik zie de link niet direct.

Ze zochten een prijs voor Al Gore en dit is het enige wat ze konden bedenken. Wat een gotspe. Er wordt niet eens een poging gedaan om de schijn hoog te houden.

Nobelprijs voor de vrede is een soort TMF Award (geworden) .
pi_53887212
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:29 schreef MrX1982 het volgende:
Al Gore wint de nobelprijs voor de vrede? Ik zie de link niet direct.

Ze zochten een prijs voor Al Gore en dit is het enige wat ze konden bedenken. Wat een gotspe. Er wordt niet eens een poging gedaan om de schijn hoog te houden.

Nobelprijs voor de vrede is een soort TMF Award (geworden) .
Daarom was Doris Lessing ook zo blij dat zij die van de literatuur had gewonnen
pi_53887341
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:32 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Daarom was Doris Lessing ook zo blij dat zij die van de literatuur had gewonnen
Hopen dat Bono hem volgend jaar wint en de onderscheiding passeert de TMF Award definitief qua ongeloofwaardigheid.
pi_53888403
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 15:39 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hopen dat Bono hem volgend jaar wint en de onderscheiding passeert de TMF Award definitief qua ongeloofwaardigheid.
MrX1982, ik dacht al, geen -smiley, maar gelukkig zag ik 'm net enkele seconden later hierboven staan.
pi_53902501

Ach, die dikke, hypocriete proleet is in goed gezelschap. Die prijs is niets waard nadat bepaalde lieden hem al eeder toegekend kregen. Maar gefeliciteerd hoor...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 04:37:17 #197
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_53902508
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 04:33 schreef StefanP het volgende:

Ach, die dikke, hypocriete proleet is in goed gezelschap. Die prijs is niets waard nadat bepaalde lieden hem al eeder toegekend kregen. Maar gefeliciteerd hoor...
Bush had bijvoorbeeld een prijs voor wereldvrede kunnen krijgen als hij alle troepen van de VS wereldwijd terugtrekt die nu de boel lopen te verpesten. Ik snap idd ook niks meer van de Nobel prijs van de vrede.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_53903643
quote:

[..]

het is eerder like this:

Klimaatverandering heeft niks met vrede te maken. Kom op zeg. Conflicten om geld, moet ik nog meer opnoemen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 10:50:23 #199
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53903731
quote:

[..]

OMG KIJK!!! WATER!!! LET'S GO FUCKING MAD AND KILL EACH OTHER!!!! AAARGGGG.

Lolzies!
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_53904007
Ik heb er eigenlijk vooral moeite mee dat het IPCC deze prijs mede heeft gekregen. Voor wat betreft Al Gore gun ik hem de prijs toch wel, hij is al erg lang bezig om bewustzijn omtrent het milieu te kweken, en hij heeft zeker een punt als hij zegt dat het verstandig is om zuinig met energie om te gaan.

Het IPCC echter is een wetenschappelijk instituut dat politieke uitspraken doet, en dat is een gevaarlijk mix. Ten eerste omdat het IPCC vooral uit klimatologen bestaat, ik trek dus sterk in twijfel of zij wel een juist advies kunnen geven voor wat betreft de maatschappelijke implementatie van de oplossing voor het probleem dat zijn constateren. Ten tweede omdat het niet goed is om duidelijk achter het IPCC te gaan staan terwijl er nog een flinke maatschappelijke discussie plaats vind of er een oplossing geboden moet worden tegen het vermeende versterkt broeikaseffect en op welke manier dat dan moet gebeuren. Ten derde is het gevaarlijk om deskundigen nog meer waarde toe te kennen terwijl de discussie om een politiek onderwerp draait, het probleem daarvan is dat het moeilijk is om iets in te brengen tegen deskundige op hun vakgebied terwijl de discussie in feite een politiek probleem vormt, in weze is men dus allemaal even deskundig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')