Terechte winnaar - en moedige keuze van het comite.quote:IPCC en Al Gore winnen Nobelprijs voor de Vrede
NOBELPRIJZEN
OSLO (ANP) - Het Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) en Al Gore hebben de Nobelprijs voor de Vrede 2007 toegekend gekregen. Dat maakte het Nobelcomité vrijdag in de Noorse hoofdstad Stockholm bekend. De uitreiking van de prestigieuze onderscheiding heeft op 10 december in het stadhuis van Oslo plaats.
Klimaatverandering leidt tot conflicten, dat is het argument. Het klopt, maar ik vind het wat vergezocht. Dat Al Gore het zou worden, dat was duidelijk toen hij werd genomineerd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:04 schreef du_ke het volgende:! Aparte keus maar ben benieuwd naar de onderbouwing (en de rood aanlopende koppies van de zogenaamde sceptici natuurlijk).
Inderdaad een wat vaag argument. Maar goed.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:06 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klimaatverandering leidt tot conflicten, dat is het argument. Het klopt, maar ik vind het wat vergezocht. Dat Al Gore het zou worden, dat was duidelijk toen hij werd genomineerd.
Er zijn geen nominaties bij de Nobelprijs. Alleen voordrachten.quote:[b]Op vrijdag 12 oktober 2007 11:06 schreef Dat Al Gore het zou worden, dat was duidelijk toen hij werd genomineerd.
idd.quote:
copy that!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Verschrikkelijk. Hij moet de nobelprijs voor de grootste Hoax krijgen die vent.
Nobelprijs doet voor mij ook definitief af.
Zo gek was die Engelse rechter niet hoor. Zelfs die gaf aan dat de stellingen in Gore's film werden gesteund door een grote meerderheid van wetenschappers, maar dat er bij scholieren moet worden bijverteld dat er tegengeluiden zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Terechte winnaar - en moedige keuze van het comite.
Ik denk niet dat het zo omstreden is, behalve dan die gekke rechter in Engeland. De groep sceptici was al heel klein en wordt alleen maar kleiner en Gore heeft echt iets teweeg gebracht rond een onderwerp dat de komende decennia de wereldvrede zal bepalen.
Nobelprijs stelt niks voor, iedereen wordt alleen maar strontziek van die linkse doomscenario's die hij continu schetst in die onlogische film van 'm. Al Gore maakt je juist agressief.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Egal.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Er zijn geen nominaties bij de Nobelprijs. Alleen voordrachten.
Heb je al bewijs dat het een hoax is of zat dat er ook dit keer niet inquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:11 schreef ChRoNiC het volgende:
Met je neus op de realiteit gedrukt doet pijn zeker?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:15 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Nobelprijs stelt niks voor, iedereen wordt alleen maar strontziek van die linkse doomscenario's die hij continu schetst in die onlogische film van 'm. Al Gore maakt je juist agressief.
Dat zegt waarschijnlijk meer over jouw karakter dan over Al Gore of over de Nobelprijs.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:15 schreef Rutgerr het volgende:
[..]
Nobelprijs stelt niks voor, iedereen wordt alleen maar strontziek van die linkse doomscenario's die hij continu schetst in die onlogische film van 'm. Al Gore maakt je juist agressief.
Inderdaad, dood aan de gelovigen en pass volgend jaar dat ding dan maar naar mij toe als het zo makkelijk gaatquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:16 schreef Yestuuur het volgende:
wat heeft het milieu eigenlijk met vrede te maken?
Het is wat vergezocht maar veel conflicten gaan om de leefomgeving, klimaatverandering kan zorgen voor de verkleining vna het leefbare gebied in bepaalde regio'squote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:16 schreef Yestuuur het volgende:
wat heeft het milieu eigenlijk met vrede te maken?
beetje jammer alleen dat het niets maar dan ook helemaal niets met vrede te maken heeft.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:14 schreef Pool het volgende:
Gore wint zeer terecht deze prijs, want zijn daden dragen bij aan een zuinigere en schonere wereld. Het is belangrijk dat in het meest vervuilende land ter wereld iemand is opgestaan die dat aan de kaak stelt.
Hulde!![]()
![]()
heb jij dan al bewijs dat het waar wat in de docu van hem afgeschilderd wordt als de absolute waarheid?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je al bewijs dat het een hoax is of zat dat er ook dit keer niet in?
Nou ja, Gore overdrijft natuurlijk enorm in A.I.T. en vertelt af en toe klinkklare leugens. Volgens mij is dat ook al uitgebreid aan de orden geweest in de wat serieuzere media. Dat betekent overigens niet dat de mens niet bijdraagt aan de opwarming van de aarde.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb je al bewijs dat het een hoax is of zat dat er ook dit keer niet in?
Hij roept de wereld op overtuigende wijze op om samen te werken aan een beter leefklimaat voor ons allemaal. Ik zie het verband wel, vrede is breder dan alleen maar 'geen gewapende oorlog'.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
beetje jammer alleen dat het niets maar dan ook helemaal niets met vrede te maken heeft.
Volgens mij schildert hij niet zoveel af als absolute waarheid. Hij vertelt het verhaal wat smeuiger maar dat is logisch als je een groot publiek wilt bereiken. Inhoudelijk is er niet gek veel op af te dingen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:20 schreef bas-beest het volgende:
[..]
heb jij dan al bewijs dat het waar wat in de docu van hem afgeschilderd wordt als de absolute waarheid?
Sorry hoor maar dat is wel een hele naieve en zelfs domme opvatting.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:18 schreef teamlead het volgende:
[..]
beetje jammer alleen dat het niets maar dan ook helemaal niets met vrede te maken heeft.
Bush is al man van 2004 gewordenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:14 schreef Klopkoek het volgende:
Jammer, Bush had em moeten krijgen. Mijn grote held![]()
Ja!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:20 schreef bas-beest het volgende:
[..]
heb jij dan al bewijs dat het waar wat in de docu van hem afgeschilderd wordt als de absolute waarheid?
Ah, ok. En Al Gore heeft de klimaatverandering een halt toegeroepen, is dat zijn verdienste?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:06 schreef Monidique het volgende:
Klimaatverandering leidt tot conflicten, dat is het argument.
Hoogstpersoonlijk. The buck stops here. En zo.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ah, ok. En Al Gore heeft de klimaatverandering een halt toegeroepen, is dat zijn verdienste?
Dus jij denkt echt dat wij als mensheid het klimaat en het verloop ervan kunnen beïnvloeden en kunnen laten verlopen zoals wij dat willen? Dat is me toch een partij arrogant zeg..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:21 schreef Pool het volgende:
[..]
Hij roept de wereld op overtuigende wijze op om samen te werken aan een beter leefklimaat voor ons allemaal. Ik zie het verband wel, vrede is breder dan alleen maar 'geen gewapende oorlog'.
Toch wel:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij schildert hij niet zoveel af als absolute waarheid. Hij vertelt het verhaal wat smeuiger maar dat is logisch als je een groot publiek wilt bereiken. Inhoudelijk is er niet gek veel op af te dingen.
Zie: http://www.timesonline.co(...)e/article2632660.ece .quote:A High Court judge today ruled that An Inconvenient Truth can be distributed to every school in the country but only if it comes with a note explaining nine scientific errors in Al Gore’s Oscar-winning film.
Als iedereen zijn of haar energie steekt in het klimaat dan is er geen tijd meer om oorlogje te voerenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
Ah, ok. En Al Gore heeft de klimaatverandering een halt toegeroepen, is dat zijn verdienste?
Nee, moet dat dan? Zijn verdienste is dat hij het wereldwijd op de agenda heeft gezet en dat draagt bij aan verbetering en oplossingen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, straks kunnen we nog gaan televoten voor nobelprijzen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:17 schreef Litpho het volgende:
Wat vergezocht om daar inderdaad "Vrede" bij te denken.
ja, net als in 2001 de VN wereldvrede heeft gebrachtquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:23 schreef Lithion het volgende:
Als 98 procent van de wetenschappers in de wereld zijn beweringen onderschrijft, voel je je dan niet wat klein en roepend?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:25 schreef Kadesh het volgende:
Al GoreDe Nobelprijs istegenwoordig ook geen flikker meer waard.
Iemand die een "documantaire" maakt vol leugens en bangmakerij een Nobelprijs voor de vrede geven, whats next?
![]()
Hij heeft wel degelijk geholpen bij de bewustwording. Zie het als een Rachel Carson of de Club van Rome, misschien zijn de door hen geschetste scenario's niet helemaal uitgekomen maar het was wel de aanzet om tot daadwerkelijk handelen te komen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:23 schreef Lithion het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |