Nogmaals, als je economisch nieuws op de FP zet (en dat is waar pberends zich voornamelijk mee bezig houdt) , dan is 't knap lastig om positief nieuws over de VS te vinden.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Nee hoor, ik heb het over jouw selectie van nieuwsberichten...
?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:54 schreef w8jij17 het volgende:
[..]
Ik zou ook graag reacties van lezers willen zien. Hij had het uitbrengen van zijn boek niet beter kunnen timen. Die verdient vast aardig met het boekje. Alleen jammer dat hij daar straks niet meer zoveel aan heeft.
Ben eens eerlijk, zou jij een bericht over de groeiende banenmarkt in de VS bijvoorbeeld wel posten? Zou jij een bericht posten over Bush zijn besluit om de tegoeden van Junta-leiders in Myanmar te bevriezen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:59 schreef pberends het volgende:
[..]
?
Als jij de berichtgeving negatief vindt ben ik benieuwd waarom. Omdat de VS Iran mogelijk gaan aanvallen? Kan ik niets aan doen. Omdat de oorlogskas van Bush weer leeg is? Kan ik niets aan doen.
Tegoeden van Junta-leiders bevriezen is een peunutsbericht, het gaat nergens over. Een oorlog met Iran vind ik wel ergens over gaan.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:04 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ben eens eerlijk, zou jij een bericht over de groeiende banenmarkt in de VS bijvoorbeeld wel posten? Zou jij een bericht posten over Bush zijn besluit om de tegoeden van Junta-leiders in Myanmar te bevriezen?
pberends basht graag negatief vooral over huizenprijzenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 20:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En, nogmaals, zeker voor de amerikaanse markt heeft-ie daar een punt.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:09 schreef Slasher het volgende:
[..]
pberends basht graag negatief vooral over huizenprijzen
Dat is waar, maar gezien wij een beetje dezelfde interesse hebben (De VS), viel het me op dat jij altijd zo eenzijdig en negatief bent, zowel op het forum als nu ook op de FP. Storend, en ik weet niet of je het bewust doet, maar mijn advies is dus dat je iets genuanceerder en objectiever moet worden. Je hoeft je er niets van aan te trekken, gewoon opbouwende kritiek.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Tegoeden van Junta-leiders bevriezen is een peunutsbericht, het gaat nergens over. Een oorlog met Iran vind ik wel ergens over gaan.
Als de VS een sterk groeiende banengroei liet zien van boven de 300.000 zou ik het posten ja.
Maar anderzijds: bijna alle media zijn "negatief", dit komt gewoon sneller in het nieuws.
wellicht, maar echt positieve posts maakt hij niet, vooral in het WGR forum loopt hij altijd negatieve topics te openenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:11 schreef gronk het volgende:
[..]
En, nogmaals, zeker voor de amerikaanse markt heeft-ie daar een punt.
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:15 schreef Slasher het volgende:
wellicht, maar echt positieve posts maakt hij niet, vooral in het WGR forum loopt hij altijd negatieve topics te openen
In zijn posthistory zie je alleen maar negatieve posts vooral over amerika, is hij wellicht een beetje gefrustreerd?
Harde cijfers laten zien dat deze "Doemdenkers" zoals sommigen hier zeggen gewoon gelijk hebben gekregen en nog meer gaan krijgen. De olieprijs staat immers op 90 dollar. Welk bewijs willen ze nog meer hebbenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:23 schreef gronk het volgende:
[..]
![]()
Ja, pberends is nogal 'doom-and-gloom' over de huizenmarkt. Maar daar lopen er wel meer van rond op dit forum. Net zoals je ook een stel peak-oil-fanaten hebt. So what? Moet tegen ieder negatief nieuwsbericht ook een positief bericht staan? Wat is dat voor boomknuffellende onzin?
Ja, maar dat soort nieuws post ik niet. Veel te negatief!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:25 schreef Monidique het volgende:
(Ik heb anders gehoord dat er enkele kredietmaatschappijen failliet zijn gegaan, de beursen flink naar beneden en dat de Amerikaanse federale overheid heeft moeten helpen. Maar ja...)
misschien kan je jezelf drukker maken wat er hier in NL gebeurd. Wat er met de huizen in de VS gebeurt zie ik nog niet zo snel hier gebeuren hier zit het systeem heel anders in elkaar gelukkigquote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:23 schreef pberends het volgende:
Wellicht hebben jullie een blinde vlek voor de Amerikaanse waarheid.
Mwoa, ik ben dagelijks op academisch niveau bezig met het bestuderen van allerlei aspecten van de VS, ik heb dus iets meer vertrouwen in mijn visie dan die van een of andere bekrompen MBO'er....quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:23 schreef pberends het volgende:
Wellicht hebben jullie een blinde vlek voor de Amerikaanse waarheid.
Ik maak me ook druk om de huizensituatie in Nederland.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:28 schreef Slasher het volgende:
[..]
misschien kan je jezelf drukker maken wat er hier in NL gebeurd. Wat er met de huizen in de VS gebeurt zie ik nog niet zo snel hier gebeuren hier zit het systeem heel anders in elkaar gelukkig
Oh, gaan we persoonlijk doen?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mwoa, ik ben dagelijks op academisch niveau bezig met het bestuderen van allerlei aspecten van de VS, ik heb dus iets meer vertrouwen in mijn visie dan die van een of andere bekrompen MBO'er....
Joh, loop nou eens even niet de moeilijke puber uit te hangen: wat betreft de amerikaanse markt geef ik je al drie, vier keer backup. Maar je opponenten hebben wel een punt dat je ook al tijden negatief bent over de nederlandse huizenmarkt. En d'r zal vast wel een keer een dipje aankomen, maar een crunch zoals op de amerikaanse huizenmarkt zie ik hier in nederland nog niet snel gebeuren. Al was het alleen maar omdat de oorzaken daarvoor totaal verschillen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:24 schreef pberends het volgende:
Harde cijfers laten zien dat deze "Doemdenkers" zoals sommigen hier zeggen gewoon gelijk hebben gekregen en nog meer gaan krijgen. De olieprijs staat immers op 90 dollar. Welk bewijs willen ze nog meer hebben! Dat Jezus naar opnieuw naar aarde neerkomt en zegt dat de VS daadwerkelijk een handelstekort van 800 miljard hebben en dat de huisverkopen sterk gedaald zijn?
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:33 schreef gronk het volgende:
[..]
Joh, loop nou eens even niet de moeilijke puber uit te hangen: wat betreft de amerikaanse markt geef ik je al drie, vier keer backup. Maar je opponenten hebben wel een punt dat je ook al tijden negatief bent over de nederlandse huizenmarkt. En d'r zal vast wel een keer een dipje aankomen, maar een crunch zoals op de amerikaanse huizenmarkt zie ik hier in nederland nog niet snel gebeuren. Al was het alleen maar omdat de oorzaken daarvoor totaal verschillen.
Tsja, als jij insinueert dat ik "een blinde vlek voor de Amerikaanse waarheid" heb, trap je mij op mijn teentjes..quote:
Zo belangrijk is het niet voor mij, ik hoopte slechts dat je zou inzien dat er wel meer interessante dingen over de VS te bespreken zijn dan economische problemen en oorlogzuchtige presidenten...quote:Het is niet mijn visie, maar gewoon het nieuws. Ik moet bronnen aanvoeren he.
Ik wil wel een positief bericht over Amerika plaatsen, als jij er nou mooi 1 opzoekt die er echt toe doet post ik 'm.
De VS zijn de grootste economie van de wereld. Economisch nieuws over Amerika is dus belangrijk nieuws. De hele wereld volgt de VS altijd. Dat het laatst de laatste tijd vaak negatief is kan ik niets aan doen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, als jij insinueert dat ik "een blinde vlek voor de Amerikaanse waarheid" heb, trap je mij op mijn teentjes..
[..]
Zo belangrijk is het niet voor mij, ik hoopte slechts dat je zou inzien dat er wel meer interessante dingen over de VS te bespreken zijn dan economische problemen en oorlogzuchtige presidenten...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |