abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_54853428
Oprah op campagne met Barack Obama

Dat lijkt me een interessante ontwikkeling. Wanneer Oprah zich echt hard gaat maken voor Obama kan dat Hillary veel schade toedoen.
pi_54853592
In combinatie met:

en:
quote:
While Clinton still leads on more personal attributes than any of her competitors, just half of Iowa Democrats in the latest ABC News/Washington Post poll believe she's willing to say what she really thinks -- far fewer than say so of either Obama or John Edwards. Obama beats her by 2-1 as the most honest and trustworthy candidate. Her advantage on experience, while substantial, has softened since summer. She has notably less support in Iowa than nationally in trust to handle a variety of specific issues -- on Iraq, for example, Obama now runs evenly with her. And she's third in Iowa among men.

Overall, in current preferences, 30 percent in Iowa support Obama, 26 percent Clinton and 22 percent Edwards, with 11 percent for Bill Richardson. That's little changed since July (Edwards -4, Obama +3, both within sampling tolerances, and Clinton unchanged).

Among those who say they're "absolutely certain" to attend a caucus, Obama has 28 percent support, Clinton 26 percent -- again very close, and a contrast to Clinton's nearly 2-1 lead over
http://abcnews.go.com/PollingUnit/Vote2008/story?id=3887274
  maandag 26 november 2007 @ 21:27:31 #253
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54855694
Er is werkelijk geen enkele kandidaat waar ik me echt in kan vinden deze keer. Ik weet wel wie er afvallen voor me, maar de alternatieven blijven magertjes.....

Ik kijk de kat even uit de boom. Maar ik heb liever Hillary dan iemand die de Bush-doctrine gewoon doorzet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54867468
pi_54867508
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:27 schreef maartena het volgende:
Maar ik heb liever Hillary dan iemand die de Bush-doctrine gewoon doorzet.
En wat wijst erop dat Hillary dat niet zal doen?
pi_54873225
Paul is trouwens weer de geschiedenisboeken ingedoken, 16 december houdt hij zijn eigen Tea Party.
pi_54873383
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 17:49 schreef Evil_Jur het volgende:
Paul is trouwens weer de geschiedenisboeken ingedoken, 16 december houdt hij zijn eigen Tea Party.
Niet Paul zelf. Het is weer de grassroots support die dit verzonnen heeft. He's catchin' on, I'm tellin' ya.

www.teaparty07.com
pi_54873897
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Niet Paul zelf. Het is weer de grassroots support die dit verzonnen heeft. He's catchin' on, I'm tellin' ya.

www.teaparty07.com
Nu al op vier procent in Iowa. Nog even en ik heb twee handen nodig.

Nee, Ron Paul is geen kansrijke kandidaat.
pi_54874003
Waarom doet Romney het zo goed in Iowa?
pi_54874240
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:39 schreef Evil_Jur het volgende:
Waarom doet Romney het zo goed in Iowa?
En in andere staten. Omdat, denk ik, McCains race al gelopen is, Guiliani niet geschikt is voor die hard-Republikeinen en Romney, een alternatief voor Giuiliani, veel geld heeft.
pi_54874447
Maar Romney is toch minstens net zo liberaal als Giuliani? En nog Mormoon ook, ik had nooit gedacht dat hij meer kans zou gaan maken dan McCain of Giuliani...
pi_54874490
quote:
Op maandag 26 november 2007 21:27 schreef maartena het volgende:
Er is werkelijk geen enkele kandidaat waar ik me echt in kan vinden deze keer. Ik weet wel wie er afvallen voor me, maar de alternatieven blijven magertjes.....

Ik kijk de kat even uit de boom. Maar ik heb liever Hillary dan iemand die de Bush-doctrine gewoon doorzet.
quote:
Why Clinton III wouldn't offer much change from Bush II

Then there is Hillary Clinton on the issues. Cato Institute President Ed Crane recently wrote a piece for the Financial Times pointing out that when you strip away the partisan coating, Mrs. Clinton's grandiose, big-government vision is really no different than that envisioned by the neoconservatives so loathed by the left. Clinton, remember, not only voted for the Iraq war, she still hasn't conceded she was wrong to do so, and has made no promise to end it any time soon.

In fact, the L.A. Times reported last week that Clinton has refused to commit even to pulling U.S. troops from Iraq by 2013, which, if elected, would be the end of her first term. TV journalist Ted Koppel recently told NPR that Clinton has admitted the U.S. would still have troops in Iraq at the end of her second term.

The 1990s, remember, weren't exactly a decade of peace. Bill Clinton ordered more U.S. military interventions than any other post-WWII administration, and there's no reason to think any of them were over Hillary's protestations. She supported the U.S. military campaigns in Haiti, Kosovo, and Bosnia. She once boasted that as the tension in Kosovo mounted, she called her husband from her trip to Africa and, "I urged him to bomb."

Hillary Clinton voted for both the Patriot Act and its reauthorization. She voted for building a wall on the U.S.-Mexican border. She voted to loosen restrictions limiting the federal government's ability to wiretap cell phones. In the past, she has supported a robust role for the federal government in enforcing "decency" standards in television and music. She teamed up with former Sen. Rick Santorum on a bill calling for the federal government to restrict the sale of violent video games.

Leftists concerned about the entertainment industry's increasingly imperial stand on copyright might take a cue from copyright guru Lawrence Lessig, who wrote on his blog for Wired magazine: "Of all the Dems, I would have bet she was closest to the copyright extremists. So far, she's done nothing to suggest to the contrary."

What about secrecy and executive power? It's difficult to see Hillary Clinton voluntarily handing back all of those extra-constitutional executive powers claimed by President Bush. Her husband's administration, for example, copiously invoked dubious "executive privilege" claims to keep from complying with congressional subpoenas and open records requests—claims the left now (correctly, in my view) regularly criticizes the Bush administration for invoking.

Hillary Clinton herself went to court to keep meetings of her Health Care Task Force secret from the public, something conservatives were quick to point out when leftists criticize Vice President Cheney's similar efforts to keep meetings of his Energy Task Force secret.

"I'm a strong believer in executive authority," Clinton said in a 2003 speech, recently quoted in The New Republic. "I wish that, when my husband was president, people in Congress had been more willing to recognize presidential authority."

That jibes with a February 2007 New York Times article on Clinton explaining her refusal to back down from her vote for the Iraq war: "Mrs. Clinton's belief in executive power and authority is another factor weighing against an apology, advisers said... she believes that a president usually deserves the benefit of the doubt from Congress on matters of executive authority."

Such is why President Bush has recently had some nice things to say about Hillary Clinton, leading some to speculate that Bush sees her as the Eisenhower to his Truman—a candidate from the opposing party who criticizes his foreign policy during the campaign, but will likely pursue a very similar policy should she be elected.

As a libertarian, it will at least be entertaining to watch the left squirm while defending Hillary Clinton's "right" to employ the same executive powers and engage in the same foreign policy blunders they now argue that President Bush has superceded his authority in claiming. And it'll be equally fun to watch the right cry foul when President Hillary claims the same powers they have so vigorously fought to claim for President Bush. The problem, of course, is that entertaining as all that might be, an increasingly imperial presidency isn't good for our republic.

Neither is our overly interventionist foreign policy, or the continuing erosion of our civil liberties, be it in the name of "family values," government paternalism, the war on drugs, or the war on terror.

Activists on the left need to recognize that Hillary Clinton winning the Democratic primary is the GOP's last best hope to elect a Republican to continue pursuing President Bush's pursuit of these unfortunate policies. And judging by her political career and recent voting record, they should also realize that even if they succeed in electing Hillary Clinton to the White House, it's likely that the only real resulting change in Washington will be that come 2009, we'll merely have a Democrat pursuing the same misguided policies.
http://www.reason.com/news/show/123103.html

En ik denk het eigenlijk ook.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54874837
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 19:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar Romney is toch minstens net zo liberaal als Giuliani? En nog Mormoon ook, ik had nooit gedacht dat hij meer kans zou gaan maken dan McCain of Giuliani...
Mja. Misschien boeit het gewoon heel veel mensen niet dat hij Mormoon is en wordt het slechts door de media vergroot, maar misschien is het juist wel weer de media die hem standvastiger en Republikeinser laten lijken dan Guiliani.

Ik weet het niet.
  dinsdag 27 november 2007 @ 19:47:48 #264
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54875535
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 12:22 schreef HenriOsewoudt het volgende:
En wat wijst erop dat Hillary dat niet zal doen?
De manier waarop zij (en Obama en Edwards trouwens ook) campagne voeren en met welke punten zij zich distantieert van Bush.

Hillary is trouwens een stuk conservatiever dan zowel Obama en Edwards, dus ik denk dat ze daarmee ook wel wat punten scoort.

Ik ben de hoop op een fatsoenlijk republikein ook al kwijt trouwens. Guiliani geniet de support van Pat Robertson, en dat doet Pat Robertson alleen maar omdat Romney een Mormon is. En zowel Pat Robertson als Romney zijn op religieus niveau enorm eng bezig, erg anti-abortus, erg anti-homo, etc, alhoewel Guiliani zelf wat liberaler is op dat niveau.

Het feit dat Pat Robertson liever Guiliani als president heeft (die wat liberaler is op gebied van abortus en homo's dan de andere republikeinen) dan Romney (die anti-abortus is en anti-homohuwelijk) spreekt natuurlijk ook wel boekdelen. En dat zit me gewoon dwars aan de Republikeinse kant, de invloed van de rechts-christenfundamentalisten op die partij....

Ik denk dus dat ik liever een Democraat heb. Wie? Ik ben er nog niet over uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54878111
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:51 schreef Monidique het volgende:
En in andere staten. Omdat, denk ik, McCains race al gelopen is, Guiliani niet geschikt is voor die hard-Republikeinen en Romney, een alternatief voor Giuiliani, veel geld heeft.
Romney is 'the strong horse'. Hij heeft veel geld, een uitstekende campagne en ziet er uit als een president. En wat het belangrijkste is, hij maakt een kans in een debat met een Democraat. Hij is de enige in de VS die kan roepen dat hij een universal health care plan heeft, dat aantoonbaar werkt. Hij haalt de Democraten daarmee links in.

Toen ik nog in Massachusetts woonde, was ik wel van hem gecharmeerd. Maar als ik nu nuchter naar zijn plannen kijk, dan is het een voortzetting van het Bush beleid met een ruk naar links. Maar hij spreekt beter dan Bush, hij is een stuk slimmer dan Bush en ik zie hem nog in staat om het budget in de zwarte cijfers te krijgen.

Thompson zie ik als de ideale vice president. Eigenlijk Huckabee, maar die heeft al gezegd niet voor het vice presidentsschap te gaan.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54878268
Thompson vind ik maar een zak gebakken lucht eigenlijk.

Mijn mening over Romney is ook wel wat positiever (geinformeerder) geworden, maar dat Mormoonse en zijn gladde uiterlijk geven me een beetje negatieve onderbuik-gevoelens.
pi_54879013
Die Thompson vind ik ook vreselijk. Hij acht zich een soort tweede Reagan ofzo, maar ik vind hem er vooral eng uitzien.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_54879081
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:44 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die Thompson vind ik ook vreselijk. Hij acht zich een soort tweede Reagan ofzo, maar ik vind hem er vooral eng uitzien.
Een soort bejaarde Gollem.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:56:30 #269
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_54897043
Oprah die obama openlijk gaat steunen daar gaat het vrouw-zijn pluspunt bij de vrouwen bij Hilary.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_54897692

Each state and D.C. has been colored to represent its most recent straw poll winner, as follows (may not include the most recent results):[4]

1. Ron Paul (14)

2. Mitt Romney (9)

3. Fred Thompson (7)

4. Mike Huckabee, Duncan Hunter (2)

6. Rudy Giuliani (1)

7. Alan Keyes, John McCain, Tom Tancredo (0)

http://en.wikipedia.org/w(...)residential_election

De straw polls, Ron Paul gaat winnen .
pi_54899578
Hij ligt dus voor in staten die traditioneel naar de Democraten gaan, zie ik het zo goed?

Zwakke basis.
  woensdag 28 november 2007 @ 20:22:51 #272
198365 Morendo
The Real Deal
pi_54902577
Aan straw polls hecht ik geen waarde. Als Giuliani kandidaat wordt zal het wel een flinke breuk worden met het sociaal-conservatisme wat nu vrij dominant is binnen de Republikeinse partij. Maar misschien geeft ze dat nieuwe mogelijkheden om weer eens te winnen in een staat als California.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_54911339
Zometeen om 02.00 live op CNN The US presedential republican candidates debate.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54911593
*Kijkt...
pi_54911613
Ben benieuwd hoe Ron Paul het er vanaf gaat brengen.. Goed dat ie erbij is iig.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54911628
Voor mensen die geen CNN kunnen ontvangen:
livestream van CNN USA
pi_54911634
Haha, ik zag Chuck Norris zitten in het publiek
pi_54911643
Dat nummer van die kerel..
pi_54911646
Leuke opening in ieder geval ja.
pi_54911690
Bush uit een border-state? Die kerel is geboren in Connecticut

Maar dit deel van het debat is niet zo heel interessant eigenlijk...
pi_54911754
McCain haalt WWII erbij..
  donderdag 29 november 2007 @ 02:52:12 #282
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54911776
De 'debatten' lijken allemaal op elkaar, oersaai.

Ron Paul is leuk om te horen maar goed, 't is allemaal wat herkauwen. Ik kijk over een half jaar nog wel eens.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54911964
Ron Paul wordt erg overschat. Ik voorspel dat hij minder dan 5% van de Republikeinse stemmen gaat halen. Misschien dat hij een paar Democraten weet te overtuigen, maar in het Republikeinse kamp maakt hij 0% kans.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_54911967
Schwarzenegger president in 2012
pi_54916289
quote:
Op donderdag 29 november 2007 02:52 schreef popolon het volgende:

Ron Paul is leuk om te horen maar goed, 't is allemaal wat herkauwen. Ik kijk over een half jaar nog wel eens.
Ron Paul kreeg dan ook erg kinderachtige/trieste vragen itt de andere kandidaten zeg.
Maargoed, echt een goede beurt maakte hij niet imo. Hij had wat directer kunnen antwoorden soms, trad vaak teveel in detail.
pi_54918446
Wat een doorgedraaide kleuter is die McCain zeg.

Gaat ie het buitenlandse beleid van Ron Paul, om niet Amerikaanse troepen overal ter wereld te legeren, vergeleken met WO2 en de opkomst van Hitler. Welke natie had Saddam ook alweer aangesteld .
pi_54918691
quote:
Op donderdag 29 november 2007 13:30 schreef pberends het volgende:
Wat een doorgedraaide kleuter is die McCain zeg.

Gaat ie het buitenlandse beleid van Ron Paul, om niet Amerikaanse troepen overal ter wereld te legeren, vergeleken met WO2 en de opkomst van Hitler. Welke natie had Saddam ook alweer aangesteld .
Als ze nou gelijk de hele wereld annexeren, dan is er geen land meer dat andere landen aan kan vallen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54931192

pi_54932387
Hilarische gezichtsuitdrukkingen inderdaad. Die McCain met z'n aardappelenhoofd .
pi_54932867
Geweldig gifje.
pi_54933014
Ik vraag me af wat ze bij McCain gedaan hebben. Zijn kop strak getrokken maar zijn nek vergeten? Het is ook niet erg, die kerel is al halverwege de 70, maar het ziet er zo nep uit.
pi_54933044
Viel me vannacht ook al op. maar aan zijn nek kan je goed zien dat ie al aardig op leeftijd is.
Ze zullen de boel wel wat strak getrokken hebben. Ziet er freaky uit.
pi_54933191
Paul ook trouwens, maar je ziet het er minder aan.

Even kort;

Paul kwam het meest intelligent over, Huckabee het meest sympathiek.

Thompson vond ik wederom zwak, hij is gewoon niet zo'n goede spreker denk ik.

Romney weet ik nog steeds niet in te schatten, iets geeft mij het gevoel dat hij na het debat met dezelfde glimlach een kitten opeet...

Giuliani was niet slecht, had een paar goede punten.
pi_54933652
Wat mij betreft gingen Romney en Giuliani beiden onderuit. Na al de hype van Thompson voordat hij zich officieel als kandidaat stelde valt hij enorm tegen. Huckabee is een uitstekend spreker en was wederom erg sterk.

Paul kwam vaak goed over, maar had ook wat zwakkere momenten. Hij is zonder twijfel de kandidaat met wie ik het meest mee eens ben, maar het is jammer dat hij z'n ideeën niet altijd even goed kan verwoorden. Zijn huidige aanhangers snappen wel waar hij het over heeft, maar mensen die alleen zo nu en dan naar de debatten kijken en het nieuws volgen zullen niet direct van zijn optreden overtuigd zijn. Vooral ook omdat het zo anders is dan wat ze tot nu toe hebben gehoord.
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:37:13 #296
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_54941969
Ik word helemaal niet goed van die Ron Paul adoratie.

Eerste presidentiële zeppelin een feit

Wat een non-nieuws toch weer, gaan we in het vervolg nu ook melden wanneer het schoothondje van Hillary zijn eerste plasje heeft gedaan? De moeder van Obama lijdt aan hondsdolheid? Guiliani niet met mes en vork eet? (bij wijze van spreken dan he)
pi_54942269
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:37 schreef Terecht het volgende:

Wat een non-nieuws toch weer, gaan we in het vervolg nu ook melden wanneer het schoothondje van Hillary zijn eerste plasje heeft gedaan? De moeder van Obama lijdt aan hondsdolheid? Guiliani niet met mes en vork eet? (bij wijze van spreken dan he)
Ook deze zeppelin-actie heeft weer niets met de officiële campagne te maken maar wordt volledig geregeld, verzorgd en betaald door grassroots support. Ron Paul is de enige kandidaat die een dergelijk enthousiasme op gang weet te brengen. Dat lijkt me wel degelijk nieuws. Mij doet het in elk geval goed om te zien dat in de US het woord 'vrijheid' nog niet zo'n dode letter is als hier in Europa.

Freedom is popular.
pi_54942338
quote:
Op donderdag 29 november 2007 21:59 schreef Parabol het volgende:
[ afbeelding ]

pi_54945616
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:37 schreef Terecht het volgende:

Ten eerste was het geen echt serieus bericht, maar zoals we op FOK gewend zijn een ludiek bericht.

Ten tweede is Ron Paul 1) de spraakmaker bij de Republikeinen en komt daarom meer in het nieuws
2) ondanks dat het bedrijfsleven hem niet steunt weet hij evenveel fondsen te werven, en mogelijk nog meer als het zo even doorgaat tegenover de meest populaire Republikeinse kandidaten.
quote:
-- During the third quarter, Fred Thompson raised $9,750,821 to be used during the primary election cycle.

-- Not counting money that he loaned to his own campaign, Mitt Romney raised $9,896,719.

-- Rudy Giuliani finished with $10,258,019.

Ron Paul is currently at $9,708,791 for the fourth quarter.
En vanmiddag post ik ook nog een bericht over Billary en Barack.
pi_54946063
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
Hij ligt dus voor in staten die traditioneel naar de Democraten gaan, zie ik het zo goed?

Zwakke basis.
Dat is wel een nadeel ja.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')