Nee, maar je kan toch wel met meer mensen komen dan dat. Met die mensen heb je denk ik het halve uitvak vol.quote:
Fruitschalen worden volgens mij altijd geboycot door bezoekende clubs?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:03 schreef Erasmusch het volgende:
Werd die niet geboycot ofzo
Geen idee, het is alweer een poosje geleden he...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:14 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Fruitschalen worden volgens mij altijd geboycot door bezoekende clubs?
Volgens mij wel, Twente moet met de aanstaande uitbreiding het uitvak ook uitbreiden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:25 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij moet dat toch standaard 5% of 10% van de totale capaciteit zijn?
Vraag me af of daar nou echt streng gedefinieerde regels voor zijn. 10% is volgens mij alleen voor Europese wedstrijden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 19:25 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij moet dat toch standaard 5% of 10% van de totale capaciteit zijn?
Een uitvak van 2500 man, heeft toch bijna geen nut ? Behalve de grote clubs zijn er toch geen clubs die zoveel supporters meenemen ?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:30 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Vraag me af of daar nou echt streng gedefinieerde regels voor zijn. 10% is volgens mij alleen voor Europese wedstrijden.
Als 5% verplicht is, zouden Ajax en Feyenoord een uitvak van 2500 moeten hebben. Andere clubs gaan dan volgens mij weer ruim over die 5% heen.
2500 man is meer dan er bij Excelsior in het hele stadion zittenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een uitvak van 2500 man, heeft toch bijna geen nut ? Behalve de grote clubs zijn er toch geen clubs die zoveel supporters meenemen ?
dus zijn de uitvakken bij Feyenoord en Ajax ook op te delen. Maar voor Europa is dat dus wel nodig. Bij PSV gaan ze nu ook kijken hoe ze het uitvak in 2en kunnen delenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een uitvak van 2500 man, heeft toch bijna geen nut ? Behalve de grote clubs zijn er toch geen clubs die zoveel supporters meenemen ?
Ben toch benieuwd welke psv-supporter in dat opgedeelde stuk wil gaan zitten, wat een hopeloos geval is dat zeg..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:50 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dus zijn de uitvakken bij Feyenoord en Ajax ook op te delen. Maar voor Europa is dat dus wel nodig. Bij PSV gaan ze nu ook kijken hoe ze het uitvak in 2en kunnen delen
Clubs moet gewoon zorgen voor flexibele uitvakken. Het is toch aan de andere kant belachelijk dat uitsupporters over elkaar heen vallen om een kaartje te kunnen kopen terwijl de thuis tribunes leeg zitten (vitesse, roda..)quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
PSV krijgt ook niet snel een vakkie vol. Tenminste niet in Kerkrade (een 3 kwartier rijden). Met als triest dieptepunt een schamele 200 man 3 jaar geleden.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 08:54 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Clubs moet gewoon zorgen voor flexibele uitvakken. Het is toch aan de andere kant belachelijk dat uitsupporters over elkaar heen vallen om een kaartje te kunnen kopen terwijl de thuis tribunes leeg zitten (vitesse, roda..)
Ja dat vind ik zon bullshit van die boertjes, dan hebben ze een zogenaamde boycot..ja kom dan ook allemaal niet, nu komt er gewoon de 400 man ofzo die altijd wel gaan en als excuus roepen ze dan : "jaaa eeeuuuh boycot".quote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:03 schreef Erasmusch het volgende:
Werd die niet geboycot ofzo
Zo'n boycot werkt niet of nauwelijks in NL, zie Vitesse-Feyenoord...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:44 schreef Sethje het volgende:
[..]
Ja dat vind ik zon bullshit van die boertjes, dan hebben ze een zogenaamde boycot..ja kom dan ook allemaal niet, nu komt er gewoon de 400 man ofzo die altijd wel gaan en als excuus roepen ze dan : "jaaa eeeuuuh boycot".
Paar jaar terug, CL-uit naar bordeaux, goed te doen met de auto..er was nog een 200 man meen ik, was dat dan ook een boycot vanwege de opzet van de CL ofzo...
famous for not travelling!
Nee, feit is dat ze haast nooit uitverkopen ( behalve vorig jaar een paar wedstrijden als de reis ineens gratis is? ). En zo'n boycot werkt nooit dat weet ik ook wel. Alleen dat word dan als argument gegeven dat ze altijd met weinig man zijn bij de JCS,terwijl ze in de competitie vaak maar 1 trein vol krijgen richting amsterdam terwijl ze recht hebben op 2 treinen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:52 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Zo'n boycot werkt niet of nauwelijks in NL, zie Vitesse-Feyenoord...
Maar ja, hadden ze er anders meer mee gehad?
Preciesquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:23 schreef DarkShine het volgende:
Met die schamele 200 man riepen ze achteraf pas dat het een boycot was...
Autocomib's zijn natuurlijk ook suf. Bij sommige clubs moet je wel met minimaal 4 in een auto zitten etc..quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:41 schreef Damzkieee het volgende:
AZ stuurt al 2 jaar nog geen 50 man mee naar Almelo
Valt ook niet veel te halen, maar toch.
Ajax en Feyenoord hebben er toch altijd 600 mee, combi of niet.
PSV boycotte de autocombi het eerste seizoen, terwijl ze de auto op nog geen 500 meter van het stadion mochten neerzetten
volgens mij was er toen wel iets meer aan de hand, iets met afspraken met de gemeente die niet nagekomen werdenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:41 schreef Damzkieee het volgende:
AZ stuurt al 2 jaar nog geen 50 man mee naar Almelo
Valt ook niet veel te halen, maar toch.
Ajax en Feyenoord hebben er toch altijd 600 mee, combi of niet.
PSV boycotte de autocombi het eerste seizoen, terwijl ze de auto op nog geen 500 meter van het stadion mochten neerzetten
Steeds minder?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 06:08 schreef reem het volgende:
Ik vind het wel jammer dat er steeds minder supporters meegaan naar uitwedstijden, tenminste, dat idee heb ik. Het levert toch echt wel een betere sfeer op als er op z/n minst een groep van 500-1000 man meegaat naar een uitwedstrijd, dan valt er nog een beetje tegen elkaar op te zingen.
Dat was play-offs, worden door groot gedeelte geboycot.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:04 schreef MaxPower het volgende:
Volgens mij had Ajax de laatste keer overigens geen vol uitvak bij ons... (kan ook beker geweest zijn trouwens)
Is ook zo. En terecht, al was ik wel in de Arena (met nog ongeveer 100 anderenquote:Op woensdag 24 oktober 2007 10:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat was play-offs, worden door groot gedeelte geboycot.
Eerder al FC Groningenquote:PSV heeft plannen voor gesplitst uitvak
PSV heeft serieuze plannen om het uitvak van het Philips Stadion te splitsen. Dit melden de Eindhovenaren bij monde van directeur Jan Reker tijdens de nieuwjaarsreceptie.
Het splitsen van het uitvak wordt, als de plannen doorgang vinden, toegepast als de uitspelende club weinig supporters meeneemt. Hierdoor kan PSV meer kaarten slijten aan de eigen aanhang.
Verwijder de wand dan even als er een topclub bij komt, dat zit er ook niet in.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:36 schreef Hephaistos. het volgende:
Niet zo gek om het te splitsen hoor. Onzin om zo'n volledig vak open te houden als er maar een paar honderd man van de tegenpartij komen.
Een beetje Feyenoorder doet dat gewoon zelf.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:37 schreef jorienvdherik het volgende:
Verwijder de wand dan even
Een makkelijk verwijderbaar wand tussen het uitvak en het 'soms'-uitvak lijkt mij vrij tot zeer bevorderlijk voor rellenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Verwijder de wand dan even als er een topclub bij komt, dat zit er ook niet in.
Waren de aantallen die hun club achterna reisden vroeger dan groter?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:59 schreef DRD het volgende:
Volkomen logisch. De uitlegioenen sterven langzaam uit.
in belgie reizen er altijd 2000 mee uit, bij de grote clubsquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:13 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waren de aantallen die hun club achterna reisden vroeger dan groter?
Zou bij Feyenoord en ajax ook kunnen als de ontvangende clubs eens een fatsoenlijk aantal plaatsen beschikbaar zouden stellen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in belgie reizen er altijd 2000 mee uit, bij de grote clubs
Ben jij een kloon van jorien?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:44 schreef BigKahuna het volgende:
indirect bedreigen
Boeiend, als uitsupporter ben je ongewenst en het liefst maken we het je dus zo ongemakkelijk mogelijk. (dit spreek ik uit namens alle clubsquote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:37 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Verwijder de wand dan even als er een topclub bij komt, dat zit er ook niet in.
De supporters zijn er wel maar veel mensen weigeren het om zich als een varken te laten behandelen. Je bent gewoon een stuk vee wat van stadion a naar stadion b gebracht wordt (en dat ook nog eens keer voor de hoofdprijs).quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:59 schreef DRD het volgende:
Volkomen logisch. De uitlegioenen sterven langzaam uit.
Maar heb dan als club ook het lef bij een belangrijke [beker]wedstrijd een hele korte zijde af te staan, ipv 400 tot 600 kaarten.
Uitvak gaat redelijk vol zitten hoorquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:27 schreef Thieske het volgende:
Volgende week woensdag Ajax-NAC (beker) en Ajax vult maar de helft van het uitvak.
Logisch dat de andere helft van het uitvak dan aan thuis supporters verkocht wordt.
Ajax neemt maar 550 kaarten af.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:33 schreef OssieMan het volgende:
[..]
Uitvak gaat redelijk vol zitten hoor
Vele malen groter.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:13 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Waren de aantallen die hun club achterna reisden vroeger dan groter?
ook als je die oude beelden uit jaren 80/90 bekijkt, zie je altijd dat gewoon in elk vak mensen juichen voor uit teamquote:Op woensdag 9 januari 2008 09:19 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vele malen groter.
In de jaren tachtig/negentig ging er 2.000 man mee uit Den Haag en ruim 3.000 uit Amsterdam en Rotterdam.
Nee hoor, RKC heeft het mooiste uitvak van Nederland...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:27 schreef DutchGooner het volgende:
Bij AZ vind ik het niet zo'n probleem, AZ heeft naar mijn mening het beste uitvak van Nederland.
Vind ik niet, bij RKC heb je altijd, al is het een klein beetje, last van de hekken aan de zijkant.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:16 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nee hoor, RKC heeft het mooiste uitvak van Nederland...
Owja, gelukkig lig ik daar altijd op het veld als ik gaquote:Op woensdag 9 januari 2008 11:08 schreef DarkShine het volgende:
Heracles heeft dat toch ook.
Yupz, heerlijk uitvak hebben wij.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:08 schreef DarkShine het volgende:
Heracles heeft dat toch ook.
En Excelsior heeft de lekkerste broodjes frikandelquote:Op woensdag 9 januari 2008 11:16 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Nee hoor, RKC heeft het mooiste uitvak van Nederland...
quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:27 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
En Excelsior heeft de lekkerste broodjes frikandel.
Dat is waar ook. De broodjes hamburger die je daar krijgt zie je zelden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Catering is bij FC Twente nog wel een stukje beter hoor.
Het uitvak is daar ook niet verkeerd, als je in het goede gedeelte zit tenminste.
De Catering van Twentequote:Op woensdag 9 januari 2008 11:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
Het uitvak is daar ook niet verkeerd, als je in het goede gedeelte zit tenminste.
Broodje beenham.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:30 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Dat is waar ook. De broodjes hamburger die je daar krijgt zie je zelden.
Heerlijke uienringen + een goed sausje.
Als ze er de volgende maand maar wel weer zijn.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:33 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Vorig jaar waren die tijdens Twente-Utrecht niet te verkrijgen.
Je gaat toch niet meer, je hebt toch Tele2.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Owja, gelukkig lig ik daar altijd op het veld als ik ga
Ik twijfel nog, een dienst kaart bij Heracles is ook leukquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:06 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Je gaat toch niet meer, je hebt toch Tele2.
Zoals afgelopen seizoen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:30 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik twijfel nog, een dienst kaart bij Heracles is ook leuk
Ja toen was ik er helemaal heen gereden, heel de dag onderweg en 4-1quote:
Tijd voor een nieuw topic:quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:29 schreef Blawh het volgende:
[..]
www.trotsvanhetnoorden.nlquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:40 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuw topic:
Welke club heeft de beste catering in het station?
Zo absurd warm, en toen naar huis gereden, onderweg zo AC restaurant in, was het bom vol, en stond er zo lange rij voor je aan de beurt was,maar lekker dat het wasquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hij kon in ieder geval vast wennen aan de zon. Wat een hitte, wat een pot.
Ben ik idd mee eens. Goed zicht vooral is erg belangrijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:27 schreef DutchGooner het volgende:
Bij AZ vind ik het niet zo'n probleem, AZ heeft naar mijn mening het beste uitvak van Nederland.
EENSquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:55 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ben ik idd mee eens. Goed zicht vooral is erg belangrijk.
Ajax is het ergst
Absoluut waar. Met altijd vrij vervoer zou je naar iets van een 10% regeling toe moeten voor de capaciteiten van uitvakken. Helaas blijft dat dagdromen......quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:31 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
De supporters zijn er wel maar veel mensen weigeren het om zich als een varken te laten behandelen. Je bent gewoon een stuk vee wat van stadion a naar stadion b gebracht wordt (en dat ook nog eens keer voor de hoofdprijs).
Als ze iedereen met eigen vervoer lieten komen dan heb je absoluut 9 van de 10 keer een vol uitvak.
Vitesse bedoel je. Bij Ajax hangt nu niet eens altijd een net meer.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:55 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ben ik idd mee eens. Goed zicht vooral is erg belangrijk.
Ajax is het ergst
Ik, was wel redelijk. Stond zo'n hutje met spul.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:04 schreef Prosac het volgende:
over catering gesproken, wie kwamen er in het Oosterpark in het uitvak?
Ik zat gewoon los maar die hamburgers waren goed te hachelen daar, lekker vet ookquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:04 schreef Prosac het volgende:
quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:51 schreef De_Slagert het volgende:
[..]
Ik zat gewoon los maar die hamburgers waren goed te hachelen daar, lekker vet ook
Dat zou bij andere rivalen ook gebeurd zijn.quote:Ik lees net een interview met een oud Z-sider in het supportersblad van FC Groninge, moest wel even hard lachen dat hij de catering bij het uitvak verzorgde en voor het Ajax publiek altijd "speciale" koffie had.
Maar dat zijn vrouw heel hard nee bleek te hebben geschud toen hij het wilde vertellen.
Over Jorien gesproken, hoe zou het zijn met zijn plannen om via de catering het thuisvak bij Ajax te bestormen?quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:05 schreef BigKahuna het volgende:
NEE HET WAS EEN GRAP ENZO !! MET BETREKKING TOT JORIEN![]()
![]()
quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:40 schreef Prosac het volgende:
[..]
[Ik lees net een interview met een oud Z-sider in het supportersblad van FC Groninge, moest wel even hard lachen dat hij de catering bij het uitvak verzorgde en voor het Ajax publiek altijd "speciale" koffie had.
Maar dat zijn vrouw heel hard nee bleek te hebben geschud toen hij het wilde vertellen.]
Dat zou bij andere rivalen ook gebeurd zijn.
Ajax heeft extra beveiliging ingezet destijds, omdat Jorien nogal bekend staat als hooliganquote:Op donderdag 10 januari 2008 15:56 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Over Jorien gesproken, hoe zou het zijn met zijn plannen om via de catering het thuisvak bij Ajax te bestormen?
Stonden twee van die hamburgertenten achter het uitvak met tralies zodat alleen je handen eronder door konden, als ik het me goed herinnerquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:04 schreef Prosac het volgende:
in Doetinchem stonden ze heel vroeger met een soort zwaar bepantserde caravannetjes met idd ook een opening net genoeg om je arm doorheen te douwen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:30 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Stonden twee van die hamburgertenten achter het uitvak met tralies zodat alleen je handen eronder door konden, als ik het me goed herinner
Er kunnen er iets van 1000/1100 in vak G, dus dat zit wel goed, boven jullie zitten Feyenoorders die pis gooien naar benedenquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:13 schreef MaatjeTho het volgende:
Zaterdag bij Feyenoord - PSV heeft PSV vak G gekregen - nadat er gekozen mocht worden tussen G en GG maar dan met trein, of alleen G maar dan bus. Dat werd dus bus, waardoor PSV 960 kaarten kreeg (cap. van vak G) maar er zijn er ongeveer 1050 verkocht, kan iemand mij uitleggen hoe dat dan gedaan wordt?
Qua uitvakken vond ik NEC en Sparta wel oke, maar ik heb nog niet alles gezien.
hoe gooi je in een stadion pis naar beneden?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:44 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Er kunnen er iets van 1000/1100 in vak G, dus dat zit wel goed, boven jullie zitten Feyenoorders die pis gooien naar beneden
zoals vele neanderthalers in het Euroborg uitvak ook deden, koffie opdrinken, bekertje volpissen en dan hopla naar benedenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:04 schreef Fiskus het volgende:
[..]
hoe gooi je in een stadion pis naar beneden?het eerst ff in een boterhamzakje doen?
En zo kom je toch weer op de "catering" uit.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:44 schreef jorienvdherik het volgende:
boven jullie zitten Feyenoorders die pis gooien naar beneden
Precies, ik weiger ook 30 euro neer te tellen om me in een vak te laten persen en na de wedstrijd meteen weer op te flikkeren..quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:31 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
De supporters zijn er wel maar veel mensen weigeren het om zich als een varken te laten behandelen. Je bent gewoon een stuk vee wat van stadion a naar stadion b gebracht wordt (en dat ook nog eens keer voor de hoofdprijs).
Als ze iedereen met eigen vervoer lieten komen dan heb je absoluut 9 van de 10 keer een vol uitvak.
provoceren kunnen ze ook goed daar benedenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:07 schreef Prosac het volgende:
[..]
zoals vele neanderthalers in het Euroborg uitvak ook deden, koffie opdrinken, bekertje volpissen en dan hopla naar beneden
Dat geldt natuurlijk voor vrijwel elke club, wat een verschrikkelijke mensen zitten er in de nederlandse stadions rond het uitvak.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:23 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
provoceren kunnen ze ook goed daar beneden
Heb geen koffie gehad toenquote:
Valt echt op ja, rond het uitvak die mensenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:05 schreef Prosac het volgende:
[..]
Dat geldt natuurlijk voor vrijwel elke club, wat een verschrikkelijke mensen zitten er in de nederlandse stadions rond het uitvak.
Maar het is geen reden om met pis te gaan gooien natuurlijk. Gewoon met camera's die gasten eruit halen en onder laten pissen door het uitvak. Mooie straf
derhalve vond ik de rookbom van Heerenveen en de vuurwerkbom van Partizan Belgrado echt briljant in de Euroborg.
Omdat de Friezen die bom terug zagen stuiteren en derhalve niks zagen van de wedstrijd en bij Partizan raakte naar verluid iemand behoorlijk gewond omdat de bom niet door het net wou.
Bij Nac is dat triest volk. In vak G met hun 'wij haten Rotterdam'quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:49 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Valt echt op ja, rond het uitvak die mensen
En maar vrienden zijn met Spartaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bij Nac is dat triest volk. In vak G met hun 'wij haten Rotterdam'
Of je haalt dat net weg en maakt het vak eronder ook voor uitsupporters. Hoeft er geen hoge wand met veel te veel balken te staan en gooien ze op hun eigen fans.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:05 schreef Prosac het volgende:
[..]
derhalve vond ik de rookbom van Heerenveen en de vuurwerkbom van Partizan Belgrado echt briljant in de Euroborg.
Omdat de Friezen die bom terug zagen stuiteren en derhalve niks zagen van de wedstrijd en bij Partizan raakte naar verluid iemand behoorlijk gewond omdat de bom niet door het net wou.
Vind je het gek, met de trein kom je amper meer thuis, alleen mensen met auto is het wel te doen, en die hoeren van Ajax zetten neer dat het een combi is, maar nu is het ineens een alternatieve, ja lekker geregeld weer johquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:27 schreef Thieske het volgende:
Volgende week woensdag Ajax-NAC (beker) en Ajax vult maar de helft van het uitvak.
Logisch dat de andere helft van het uitvak dan aan thuis supporters verkocht wordt.
Die krijgen ook gewoon hele zijdes achter het doel, als ze dat hier in NL nou ook eens invoerenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:17 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
in belgie reizen er altijd 2000 mee uit, bij de grote clubs
Bij jullie vooral jaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:49 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Valt echt op ja, rond het uitvak die mensen
Bij Sparta krijgen wij 3000 plaatsenquote:Op zaterdag 12 januari 2008 05:49 schreef Jasza het volgende:
[..]
Bij jullie vooral ja![]()
Ik vind jou ook wel zo'n type die daar staat btw![]()
Sparta is wel een normaal uitvak opzich
Zelfs de Groningen-fans kunnen dit beamen hoor. Dat zicht is gewoon te belachelijk voor woorden. Ik snap ook werkelijk waar niet waarom ze het uitvak niet op de eerste en tweede ring hebben gebouwd. Mooi in de hoek, zoals het wel bij FC Basel (stadion dat als voorbeeld is genomen) is gebeurt. Dan kunnen ze de lange zijde ook nog eens volledig aan FCG-supporters verkopen. Dubbele winst lijkt me. Ik ben benieuwd hoe het er straks na de uitbreiding uit komt te zien.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:30 schreef DRD het volgende:
[..]
Of je haalt dat net weg en maakt het vak eronder ook voor uitsupporters. Hoeft er geen hoge wand met veel te veel balken te staan en gooien ze op hun eigen fans.
...
En wat komt er dan in de Euroborg? het verplichte minumum, nu zelfs in stukken gedeeld, met een zeer bijzondere ingang (dat dan weer wel), veel te veel zichtsbelemmeringen en een net.
Hopelijk wordt die Euroborg lekker snel groter gemaakt, en komt er een mooi uitvak. Maar dat laatste zal wel niet.
En zelfs het eerste seizoen in de euroborg kregen we dat uitvak nauwelijks vol. Dus een groter uitvak, of er nou netten, glazen wand of wat dan ook hangt, maakt geen zak uit.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 18:30 schreef DRD het volgende:
En wat komt er dan in de Euroborg? het verplichte minumum, nu zelfs in stukken gedeeld, met een zeer bijzondere ingang (dat dan weer wel), veel te veel zichtsbelemmeringen en een net.
Hopelijk wordt die Euroborg lekker snel groter gemaakt, en komt er een mooi uitvak. Maar dat laatste zal wel niet.
Alleen Ajax, Feyenoord en Heereveen krijgt het uitvak bij ons vol. De rest krijgt het halve uitvak niet eens helemaal gevuld. Dus dat clubs tegenwoordig de uitvakken opsplitsen kan ik wel begrijpen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:59 schreef Prosac het volgende:
[..]
En zelfs het eerste seizoen in de euroborg kregen we dat uitvak nauwelijks vol. Dus een groter uitvak, of er nou netten, glazen wand of wat dan ook hangt, maakt geen zak uit.
Groningen-fans verwijt ik ook niet, maar de club wel. Basel, Brondby en meer "kleinere twee ring stadions" hebben inderdaad vaker boven en beneden een uitvak.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:37 schreef Grunner het volgende:
[..]
Zelfs de Groningen-fans kunnen dit beamen hoor. Dat zicht is gewoon te belachelijk voor woorden. Ik snap ook werkelijk waar niet waarom ze het uitvak niet op de eerste en tweede ring hebben gebouwd. Mooi in de hoek, zoals het wel bij FC Basel (stadion dat als voorbeeld is genomen) is gebeurt. Dan kunnen ze de lange zijde ook nog eens volledig aan FCG-supporters verkopen. Dubbele winst lijkt me. Ik ben benieuwd hoe het er straks na de uitbreiding uit komt te zien.
Stoer heb je het zelf ook gedaan?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:00 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo PSV zat toch op Y2, hebben ze beide geweten zeg. echt 100 liter er door heen gegaan ofzo
quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:00 schreef jorienvdherik het volgende:
Zo PSV zat toch op Y2, hebben ze beide geweten zeg. echt 100 liter er door heen gegaan ofzo
[/quote]quote:[quote]Op zondag 13 januari 2008 04:24 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
Zwaar schandalig idd. Vrienden van mij zijn naar de wedstrijd geweest (in het uitvak dus), en hebben bier, koffie, kleingeld, aanstekers, noem het maar op over zich heen gehad. Wat een goor tuig zit er daar toch op de tribune...
Heb de wedstrijd op Tele2 gezien, PSV was geweldig. Een 4-0 zoals thuis was niet eens echt geflatteerd geweest. Affelay was geweldig, net als Simons. Zitzak had een goed debuut! Alleen jammer dat het 1-0 gebleven was... PSV bleef aanvallen, dat vond ik heel mooi om te zien.
quote:
In een uitvak moeders met kinderen?quote:Op zondag 13 januari 2008 11:52 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Jongen, daar zitten geen hoolies in die vakken.
In dat vak zitten ook vaders en moeders met kleine kinderen.
Te walgelijk voor woorden.
En die minuut stilte was ook al te triest voor woorden.
Jongen, daar zitten geen hoolies in die vakken.quote:
Jawel hoor, maar je hoorde geschreeuw, 2 harde knallen..quote:Op zondag 13 januari 2008 12:01 schreef Wopper1 het volgende:
[..]
Omdat je geen enkel respect in je donder hebt?.
Sukkel. Verliezen doet pijn he?quote:Op zondag 13 januari 2008 12:19 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Jawel hoor, maar je hoorde geschreeuw, 2 harde knallen..
Jorien dus?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:26 schreef Bullet-tooth het volgende:
In die vakken rondom het uitvak van Feyenoord zitten ook geen hools.
Stelletje laffe koters die zich groot voelen door met troep te gooien.
quote:KNVB wil capaciteit bezoekersvakken terugschroeven
Vrijdag, 23 mei 2008, 18:50
De KNVB heeft na onderzoek besloten de minimum capaciteit van de bezoekersvakken in de verschillende stadions in Nederland naar beneden bij te stellen. Reden voor de nationale voetbalbond is de lage opkomst van supporters bij uitwedstrijden.
Uitzondering op de maatregel vormen de wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord. Voor deze wedstrijden is genoeg animo.
In het door Ajax Life gepubliceerde artikel staat verder te lezen dat een betaald voetbalvereniging minder plaatsen af kan staan aan een bezoekende club, maar dit niet hoeft. Het is dan aan de clubs om een definitief aantal bezoekers vast te stellen.
Is nu bij Ajax ook het geval, Feyenoord doet het ook vaak, NAC tegenwoordig ook en ik dacht dat PSV er ook mee bezig wasquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:42 schreef Damzkieee het volgende:
Krijg je straks nog meer gasten op de hoofdtribune, met alle gevolgen van dien (zie Heracles - FCT).
Geen slim plan, de clubs kunnen beter zorgen voor flexibele uitvakken.
Heracles verkoopt bijvoorbeeld de helft van het uitvak als de bezoekers niet voldoende mensen meenemen.
Bij Feyenoord is dat vak eronder toch leeg altijd?quote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:50 schreef denthemen het volgende:
[..]
Is nu bij Ajax ook het geval, Feyenoord doet het ook vaak, NAC tegenwoordig ook en ik dacht dat PSV er ook mee bezig was
Ligt aan de wedstrijd volgens mij, hij is ook wel vaak gewoon volquote:Op vrijdag 23 mei 2008 21:51 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bij Feyenoord is dat vak eronder toch leeg altijd?
Ergens van PSV netwerk afgeplukt, weet de bron zo niet.quote:Het bestuur betaald voetbal van de KNVB heeft deze maand besloten de minimum capaciteit van de bezoekersvakken te verlagen. Reden hiervoor is dat onderzoek naar de bezoekersaantallen heeft uitgewezen dat de bezoekersvakken in Nederland vrijwel leeg zijn. Uitzondering hierop zijn de wedstrijden waarbij Ajax of Feijenoord op bezoek komt. Alleen deze clubs, met een grote en fanatieke aanhang weten de verschillende bezoekersvakken goed te vullen.
Navraag bij de KNVB leert dat het besluit inhoudt dat een BVO volgens de licentie (die ze elk jaar krijgen van de KNVB) minder plaatsen hoeft af te staan aan de bezoekende club, maar dat dit niet moet. Een club als NEC bijvoorbeeld hoeft volgend jaar nog maar 500 plaatsen aan te bieden maar het vak is groot genoeg voor 600 man. Het is dan aan de clubs om tijdens het vooroverleg het definitieve aantal bezoekers vast te stellen.
Aangezien de meeste bezoekervakken (nog) niet flexibel zijn ligt er in het vooroverleg dus de mogelijkheid om te proberen het huidige aantal opnieuw te krijgen.
Het ligt wel in de lijn der verwachting dat de clubs zich aan het minimale aantal kaarten houden omdat de thuis spelende BVO door het verminderen van de aantallen voor de bezoekers meer kaarten zouden kunnen verkopen aan de eigen aanhang.
Als Supportersvereniging Ajax snappen we de argumenten die er vanuit de KNVB naar voren komen, maar zijn het er absoluut niet mee eens. Dit omdat door verlaging van de aantallen juist de Ajax-supporters worden gedupeerd en het volgend seizoen dus nog moeilijker zal worden om kaarten voor uitwedstrijden te bemachtigen. Hierover zullen we ook ons ongenoegen uiten richting de directie van Ajax en het bestuur betaald voetbal van de KNVB.
Hieronder een overzicht van het minimale aantal kaarten dat volgend jaar beschikbaar moet zijn voor de bezoekende BVO met daarachter het aantal dat we de afgelopen seizoenen hadden.
Totale capaciteit stadion minimaal aantal kaarten bezoekersvak
10.000 400 (was 400 of 500)
10.001 t/m 15.000 500 (was 600 of 800)
15.001 t/m 20.000 750 (was 1000)
20.001 t/m 30.000 1000 (was 1200)
> 30.000 1200 (was 1600)
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 09:52 schreef jorienvdherik het volgende:
jezus wat triest, omdat van die clubs zonder echte aanhang,
Over echte fans gesproken.quote:Leo Beenhakker riep op de officiële website alle Feyenoord fans op om naar De Kuip te komen om Feyenoord te steunen bij het beslissende duel tegen FC Groningen.‘Het zou een slechte zaak zijn als het stadion niet vol zou zitten. Zeker gezien wat er dit seizoen is gebeurd, moet iedereen die zich betrokken voelt bij de club er zijn. Dit zijn de wedstrijden waar het om gaat. We kunnen allemaal wel vanaf een berg gaan roepen, maar alleen de échten zullen ook naar De Kuip komen.’
Wat een agressie zeg, jullie verheerlijken het legioen al jaren alsof het iets unieks is.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:48 schreef MarkNMGN het volgende:
Tyft op joh, dat al die kutclubjes hun uitvak nooit kunnen vullen.
Bij Feyenoord is het uitvak altijd uitverkocht!
ik zat toen in het uitvak bij groningen-feyenoord, eerder van school toen naar de kuip gegaan, en met de bus naar groningen.quote:
haha, reageer alleen als je op de hoogte bentquote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wat een agressie zeg, jullie verheerlijken het legioen al jaren alsof het iets unieks is.
Ik denk alleen dat er bij die kutclubjes relatief gezien meer mensen naar uitwedstrijden gaan en dat ligt denk ik niet alleen aan het feit dat de uitvakken voor jullie te klein zou zijn. (aantal uitwedtrijdbezoekers gedeeld door de totale aanhang).
Volgens mij gaat die van twente omhoog naar 1350 of iets dergelijks, er komt nog een vak bijquote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:22 schreef JeffreyADO het volgende:
2008 / 2009:
ADO Den Haag: 1080 (Nieuw stadion)
Ajax: 1600
AZ: 1050 (worden er max. 1000 verkocht)
Feyenoord: max. 1600 (GG+G)
De Graafschap: 550
Groningen: 1000
Heerenveen: 1250
Heracles: 600
NAC: 1100
NEC: 600
PSV: 1625
Roda JC: 1000
Sparta: 650
Utrecht: 1200
Twente: 1000 (beide vakken)
Vitesse: 1200
FC Volendam: 549
Willem II: 800
Dat ontken ik toch nergens.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:57 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
haha, reageer alleen als je op de hoogte bent
het is het hele seizoen al uitverkocht geweest man als feyenoord uit speelt
Wat nou verheerlijken? Ik kan (bijna) nooit kaarten krijgen voor het uitvak, de meeste keren is het 9.01 uitverkocht.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wat een agressie zeg, jullie verheerlijken het legioen al jaren alsof het iets unieks is.
Daar heeft 'ie voor het gemak maar even overheen gelezen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:09 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
de play offs boycot ik, zeker als Leo "ik ben weer thuis" B. het overneemt
Ik zie jullie hier toch echt praten met de arrogantie 'die andere kutclubjes'.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:00 schreef MarkNMGN het volgende:
Zo is het al jaren, ik vertel gewoon de feiten. Niks verheerlijken.
Nee hoor. Boycotten wanneer je eigen club nog voor Europees voetbal speelt vinden jullie misschien principieel, ik vind het belachelijk. Juist toen had het matige elftal de 12e man nodig.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:11 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Daar heeft 'ie voor het gemak maar even overheen gelezen.
Het woord relatief zie je toevallig over het hoofd?quote:[quote]Op zaterdag 24 mei 2008 11:13 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Als wij 100 procent vol hebben.
Ik denk alleen dat er bij die kutclubjes relatief gezien meer mensen naar uitwedstrijden gaan en dat ligt denk ik niet alleen aan het feit dat de uitvakken voor jullie te klein zou zijn
hoe kunnen die dan nog meer hebben.
echt onzin man
bij al die kut clubjes komen maar weinig mensen uit
Als wij 100 procent vol hebben.quote:
Het is gewoon schaamteloos om te zien dat sommige clubs niet eens 1 bus kunnen vullen.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik zie jullie hier toch echt praten met de arrogantie 'die andere kutclubjes'.
Dan is het toch duidelijk dat jullie het legioen boven de andere supporterskampen verheffen? Wat mij betreft is het niet meer dan logisch dat de club met 1 van de grootste supportskampen in Nederland een vol uitvak meeneemt?
Waar doel je nu op?quote:Bovendien zegt een vol uitvak ook niet alles, het is ook grote klasse wanneer je eigen spelers het uitvak niet bedanken na een gelijkspel in een uitwedstrijd puur vanwege de agressie vanuit het uitvak? Zo'n agressie kan ik me voorstellen na een 5-0 nederlaag ofzo, maar niet bij een gelijkspel.
Ik zal nooit een voet in de Kuip zetten zolang Don Judas trainer is. En als je dat niet begrijpt, pech gehad.quote:En als ik het voorbeeld Groningen-thuis in de PO's van vorig seizoen aanhaal reageer je ook al zo woedend. Vond je dat niet genant dan? Supporter ben je toch in goede en slechte tijden, juist in die periode had de 12e man Feyenoord er doorheen kunnen slepen.
[..]
Nee hoor. Boycotten wanneer je eigen club nog voor Europees voetbal speelt vinden jullie misschien principieel, ik vind het belachelijk. Juist toen had het matige elftal de 12e man nodig.
Heracles 3 - 3 Feyenoord in het seizoen 2007/ 2008.quote:Waar doel je nu op?
Dat is dan een verschil van inzicht. Ik kan niet begrijpen dat je vanwege 1 persoon je club niet steunt in de strijd om een Europees ticket. De club Feyenoord is toch veel groter dan Beenhakker die maximaal 4 wedstrijden trainer is?quote:Ik zal nooit een voet in de Kuip zetten zolang Don Judas trainer is. En als je dat niet begrijpt, pech gehad.![]()
Het was ook maar 4 wedstrijdjes uitzitten, en ook nog eens voor de play-offs waar ik sowieso al geen voorstander van ben.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:17 schreef Blawh het volgende:
[..]
Heracles 3 - 3 Feyenoord in het seizoen 2007/ 2008.
[..]
Dat is dan een verschil van inzicht. Ik kan niet begrijpen dat je vanwege 1 persoon je club niet steunt in de strijd om een Europees ticket. De club Feyenoord is toch veel groter dan Beenhakker die maximaal 4 wedstrijden trainer is?
Dat hoeft dus niet meer volgens de nieuwe regels.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:58 schreef Lamzak_ het volgende:
[..]
Volgens mij gaat die van twente omhoog naar 1350 of iets dergelijks, er komt nog een vak bij
En dit seizoen laat je ze in de steekquote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:56 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
ik zat toen in het uitvak bij groningen-feyenoord, eerder van school toen naar de kuip gegaan, en met de bus naar groningen.
thuis was ik er ook bij.
Die hele 'wie heeft de beste aanhang' discussie boeit me geen fuck, maar dit soort berekeningen slaan natuurlijk nergens op. Als een club maximaal uitverkoopt is het onzin om over relatieve getallen te gaan praten, omdat een van de twee gedwongen aan z'n max zit.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 10:55 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik denk alleen dat er bij die kutclubjes relatief gezien meer mensen naar uitwedstrijden gaan en dat ligt denk ik niet alleen aan het feit dat de uitvakken voor jullie te klein zou zijn. (aantal uitwedtrijdbezoekers gedeeld door de totale aanhang).
En volgend seizoen ga ik nog minder, je punt ?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:31 schreef denthemen het volgende:
[..]
En dit seizoen laat je ze in de steek
Dat je je niet moet aanstellenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:58 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
En volgend seizoen ga ik nog minder, je punt ?
Ik refereerde aan de opmerking waarbij over die 'kutclubjes' werd gesproken. Ik zei verder niet voor niets dat ik het dacht, ik heb het niet als een feit neergezet. Ik wou op die manier gewoon duidelijk maken dat andere clubs in verhouding wellicht net zoveel supporters meenemen, dat Feyenoord niet per definitie het best scoort op dat punt.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 11:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Die hele 'wie heeft de beste aanhang' discussie boeit me geen fuck, maar dit soort berekeningen slaan natuurlijk nergens op. Als een club maximaal uitverkoopt is het onzin om over relatieve getallen te gaan praten, omdat een van de twee gedwongen aan z'n max zit.
Stel, er mogen ergens maximaal 400 supporters mee. Feyenoord verkoopt dat uiteraard uit, en bij Heracles krijgen ze er 300 mee. Dan zou Heracles een trouwere aanhang hebben, omdat ze relatief gezien meer mensen meenemen?Wat een onzin.
Tuurlijk wel. Kutclubjes zonder echte aanhang.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:05 schreef Blawh het volgende:
[..]
Ik refereerde aan de opmerking waarbij over die 'kutclubjes' werd gesproken. Ik zei verder niet voor niets dat ik het dacht, ik heb het niet als een feit neergezet. Ik wou op die manier gewoon duidelijk maken dat andere clubs in verhouding wellicht net zoveel supporters meenemen, dat Feyenoord niet per definitie het best scoort op dat punt.
En ik heb helemaal nergens beweerd dat Heracles (om Heracles maar als voorbeeld te nemen als kleinere club) of een andere kleinere club een trouwere aanhang zou hebben, ik reageerde puur op de opmerking 'kutclubjes'. Het is toch logischer dat een grote club als Feyenoord een vol uitvak meeneemt, dan zijn die kleinere clubs toch niet direct kutclubjes?
Wat versta jij onder een 'echte' aanhang?quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Kutclubjes zonder echte aanhang.
Beter dan een aanhang die per uitwedstrijd 30 man meeneemt.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:25 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wat versta jij onder een 'echte' aanhang?
Een aanhang waarbij er veel idioten rondlopen die:
- zorgt voor Europese uitsluiting van de eigen club?
- ervoor zorgen dat een huldiging op de Coolsingel niet op een normale manier mogelijk is?
- het onmogelijk maakt voor een oud-voorzitter (die veel voor de club) de Kuip te betreden.
- ervoor zorgt dat spelers de eigen aanhang niet eens willen bedanken?
- etc. (dit waren slechts een paar voorbeelden)
Is dat jouw benadering van een echte aanhang?
Inderdaad een fantastische aanhang heb je dan.
uitvakbevolking als kader voor de aanhang.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:08 schreef Happel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Kutclubjes zonder echte aanhang.
dat alleen maar in de eredivisie blijft omdat ze thuis op kunstgras spelenquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:27 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Beter dan een aanhang die per uitwedstrijd 30 man meeneemt.![]()
En vanaf punt 2 neem ik je eigenlijk niet meer serieus. Tegen Heracles probeerden de spelers trouwens wel degelijk de aanhang te bedanken, dit werd alleen niet zo op prijs gesteld. Maar wat wil je na een gelijkspel met dat voetbal tegen fucking Heracles uit Almelo?
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dat alleen maar in de eredivisie blijft omdat ze thuis op kunstgras spelen
Het kunstgras topicquote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:47 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
dat alleen maar in de eredivisie blijft omdat ze thuis op kunstgras spelen
quote:Ingezonden: Bezoekersvakken
ma, 30/06/2008 - 08:57
In al zijn wijsheid heeft het bestuur betaald voetbal van de KNVB onlangs besloten de staffel met betrekking tot de capaciteit voor bezoekersvakken aan te passen. Niet omhoog, maar omlaag! Onderzoek zou namelijk hebben aangetoond dat bezoekersvakken vaak leeg zijn. En wie zijn opnieuw de slachtoffers? Juist, de man van de straat die zijn club overal wil volgen. En ja, opnieuw juist, in het bijzonder Feyenoord-supporters.
Vergelijking
Een eerste vergelijking tussen de oude en nieuwe staffel laat zien dat er zelfs sprake is van een afname van het aantal verplichte kaarten voor bezoekersvakken tot 25 procent:
· Capaciteit t/m 10.000: 400 kaarten (voorheen 500 kaarten, afname van 20%)
· Capaciteit 10001 t/m 15000: 500 kaarten (voorheen 600 of 800 kaarten, afname van minimaal 16,7%)
· Capaciteit 15001 t/m 20000: 750 kaarten (voorheen 1000 kaarten, afnamevan 25%)
· Capaciteit 20001 t/m 30000: 1000 kaarten (voorheen 1200 kaarten, afname van 16,7%)
· Capaciteit boven 30001: 1200 kaarten (voorheen 1600 kaarten, afname van 25%)
Zijn er valide redenen voor een dergelijke nieuwe staffel? Nee, zo zal hieronder blijken. Zeker niet nu de KNVB alleen kan aanvoeren dat niet bezoekersvakken regelmatig niet uitverkocht zijn.
Nieuwe en verbouwde stadions
De laatste jaren zijn er diverse nieuwe stadions gebouwd en bovendien is in veel stadions de capaciteit uitgebreid. Zo hebben AZ en ADO Den Haag recentelijk nieuwe stadions in gebruik genomen en hebben SC Heerenveen en binnenkort ook FC Twente een verruimde capaciteit.
Uiteraard zijn deze activiteiten ingegeven door commercieel belang. Niets mis mee, maar een groter stadion betekent, bij een flinke uitbreiding, logischerwijs een groter uitvak. En niet een kleiner uitvak. Het is aan de betreffende clubs een oplossing te vinden voor de wisselende belangstelling voor het uitvak.
Te denken valt aan mobiele tussenschermen (Amsterdam Arena), al hebben die als nadeel dat meer bezoekers nog minder zicht op het veld hebben. Clubs met een stadion met twee ringen kunnen echter het uitvak verdelen over de eerste en tweede ring, zodat bij een bezoek van pakweg Volendam, één van de ringen gereserveerd kan worden voor de aanhang van de thuisclub. In de Kuip functioneert dit al jaren! Alle vakken vol, alle partijen tevreden.
Veiligheidsargumenten tegen dit idee zijn nonsens. Alle stadions met een tweede ring zijn zeer recentelijk gebouwd. Nogmaals, dan is het de verantwoordelijkheid en de plicht van de thuisclub na te denken over bezoekersvakken.
Straf
De clubs met een grote aanhang worden in het nieuwe model gestraft voor het feit dat ze een fanatieke supportersschare hebben. De omgekeerde wereld dus. Clubs als De Graafschap, Excelsior en Roda JC bepalen dus hoeveel supporters Feyenoord mag meenemen naar een uitwedstrijd. Bovendien zal de voetbalsfeer (waarbij bezoekers een belangrijke rol vervullen) en daarmee de intensiteit waarmee een wedstrijd wordt bekeken alleen maar worden ingeperkt.
Gemengd publiek
Steeds vaker merk ik tijdens uitwedstrijden dat Feyenoord-supporters niet alleen plaatsnemen in het bezoekersvak, maar ook op de overige tribunes. Een aantal jaren geleden veroorzaakte dit een vechtpartij in het Goffert-stadion, maar ook tijdens andere wedstrijden is de spanning voelbaar. Het combivervoer is grotendeels verantwoordelijk voor deze trend, maar ook het feit dat Feyenoord voor alle uitwedstrijden in
competitieverband met gemak zijn kaarten verkoopt.
Het verkleinen van de capaciteit van uitvakken zal tot gevolg hebben dat steeds meer Feyenoord-supporters op eigen houtje een uitwedstrijd bezoeken, waardoor de spanning en het geweld op de tribunes alleen nog maar verder toeneemt. Leve de openbare orde en veiligheid!
SOVS
Jarenlang heeft de SOVS (Samenwerkende Organisaties Voetbal Supporters) zich ingezet voor grotere bezoekersvakken en het behoudt hiervan. De SOVS is nog niet opgeheven of de KNVB past de staffel aan. Dat is nog eens machtsmisbruik. Ik denk dat zelfs burgers in Zimbabwe dit zouden veroordelen.
Afspraken
De KNVB geeft aan dat ze geen bezwaar heeft tegen onderlinge afspraken tussen clubs over het aantal bezoekers van de tegenpartij. Dat is een doekje voor het bloeden. Veel clubs zullen wel niet meewerken onder het mom van;O jee, Feyenoord komt op bezoek;. Op een enkel incident na een achterhaald fabeltje, nu Feyenoord al jarenlang werkt met de Diamond-, Gold- en Silvercard. Bovendien zullen eventuele afspraken wel onder zulke voorwaarden plaatsvinden, dat bij het eerste het beste bekertje cola dat
toevallig op een stoelt valt, de afspraak niet langer geldt.
Conclusie
Feyenoord moet, zo nodig in samenspraak met Ajax, druk zetten op de KNVB om zodoende de regeling om zeep te helpen. Eerste doel is handhaving van de staffel zoals die nog gold in het seizoen 2007-08, aangezien hierdoor enkele clubs hun uitvak zullen moeten vergroten. Als de KNVB, a la Mugabe, zijn macht blijft misbruiken om Feyenoord-supporters te weren uit bezoekersvakken, dan zal Feyenoord drastische maatregelen moeten nemen. Welke, dat laat ik in het midden. Maar één ding is zeker: You cant ban a Feyenoordfan.
Natte vingerwerk lijkt me.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:42 schreef Roberto258 het volgende:
Waarom wordt de Graafschap nu weer als voorbeeld genomen? We hebben gemiddeld gezien over een heel seizoen meer supporters mee dan pakweg Willem II, NEC, AZ, Heerenveen...
Waarom wil je dat weten? Die krijgen jullie echt niet vol hoor...quote:Op maandag 17 augustus 2009 00:34 schreef djhappy het volgende:
weet iemand miss de capaciteiten van de uitvakken bij de jupiler leugue?
vooral den bosch wil ik wel weten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |