Wat is er mis met het openen van dit topic?quote:
Ja.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:43 schreef Blawh het volgende:
Spreek je van een echte aanhang wanneer een club 1 van de grootste supportersgroepen heeft in Nederland die iedere wedstrijd zorgen voor een vol uitvak en een uitverkocht eigen stadion?
Ja, debielen heb je overal. Bij een grotere club valt het alleen wat meer op.quote:Spreek je nog steeds van een 'echte' aanhang wanneer er binnen deze aanhang waarbij er veel idioten rondlopen die bijvoorbeeld: zorgen voor uitsluiting van de eigen club, een huldiging in de binnenstad op een normale manier onmogelijk maken, het voor een oud-voorzitter (die de club hielp op het moment dat bijna niemand de club wou helpen) onmogelijk maken om het stadion te betreden, binnensteden afbreken voorafgaand/ na een Europese wedstrijd?
Natuurlijk wel, er zijn alleen veel clubs die een hele kleine 'fanatiekere' aanhang hebben die ook uitwedstrijden bezoeken.quote:Heeft een kleinere club die niet iedere wedstrijd een vol uitvak meeneemt die zelden voor overlast zorgen en, er wel normaal feestgevierd kan worden na succes, er wel op een gezellige manier 2000 mensen naar een Europese wedstrijd kunnen gaan wel een 'echte' aanhang?
Die zijn er niet, de hele discussie 'ik ben echter dan jou' is belachelijk.quote:Kortom: Wat zijn de criteria om een aanhang een 'echte' aanhang te noemen?
quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:54 schreef Blawh het volgende:
[..]
Wat is er mis met het openen van dit topic?
In het andere topic gingen we een beetje te ver off-topic en ik vond het wel een aardige discussie eigenlijk.
Een handje vol debielen wel ja, maar bij de sommige clubs zijn het er helaas een redelijk grote groep in plaats van een handje vol.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 12:55 schreef MarkNMGN het volgende:
Ja.
Ja, debielen heb je overal. Bij een grotere club valt het alleen wat meer op.
Welke onzin kraam ik uit? Hij stapte niet in op een moment dat Feyenoord enorm in de problemen zat en heeft geen geld in de club gestoken?quote:En lees je alsjeblieft een beetje in in het v/d Herik verhaal. De onzin die je uitkraamt
Vind jij, ik vind het redelijk normale discussie eigenlijk. De vraag is gewoon wanneer users een publiek een 'echte' aanhang vinden, dat kan toch per persoon verschillen? Dat ik Feyenoord als voorbeeld neem zowel positief (maar dat wil je blijkbaar niet zien) als negatief is toch logisch, dat is toch het beste voorbeeld dat je kunt nemen wanneer je zo'n topic start? (Of had ik FC Eindhoven als voorbeeld moeten nemen?)quote:Die zijn er niet, de hele discussie 'ik ben echter dan jou' is belachelijk.
Het is toch een feit dat Ajax- en met name Feyenoordsupporters heeft die vaak een pain in the ass zijn voor de club? Het is een forum, er mag ook weleens een discussie gevoerd worden waarbij het Feyenoord legioen een keer niet als het trouwe- en fantastische publiek betiteld wordt.quote:Omdat je wel erg stiekem aan het verwijzen bent naar de Feyenoord-aanhang.
Gefrustreerd?
Hij heeft er ook voor gezorgd dat Feyenoord onder curatele kwam bij de KNVB. Verder leende hij geld met woekerrentes en voerde een structureel wanbeleid.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:11 schreef Blawh het volgende:
Welke onzin kraam ik uit? Hij stapte niet in op een moment dat Feyenoord enorm in de problemen zat en heeft geen geld in de club gestoken?
In 1984 kwam hij binnen bij Feyenoord als geldschieter, voor de transfers van diverse spelers naar De Kuip. Na enkele jaren had hij, als voorzitter van de Stichting "Vrienden van Feyenoord", 3 miljoen gulden in de club gestoken. In 1988 werd hij voorzitter van de Beheerstichting en in die hoedanigheid in 1989 president van Stadion Feyenoord NV, en toen Feyenoord in 1991 bijna werd meegetrokken in het faillissement van toenmalig sponsor HCS, eiste hij een plek in het bestuur op, onder het motto: 'Als ik mijn geld kwijtraak, dan ben ik er graag zelf bij.' Nadat hij in april 1991 penningmeester was geworden van de Stichting, nam hij in 1992 het voorzitterschap over van Amandus Lundqvist.
Hoe groter de risico's, hoe hoger de rente. Zo werkt het nu eenmaal overal, andere partijen wouden Feyenoord blijkbaar geen geld meer lenen omdat het te riskant was.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:20 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Hij heeft er ook voor gezorgd dat Feyenoord onder curatele kwam bij de KNVB. Verder leende hij geld met woekerrentes
De laatste paar jaren werd er inderdaad wanbeleid gevoerd, maar volgens mij werden ook prijzen gepakt toen v/d Herik nog voorzitter was.quote:en voerde een structureel wanbeleid.
Het gaat om leningen die hij heeft afgesloten nadat de 'club gered' was.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:24 schreef Blawh het volgende:
[..]
Hoe groter de risico's, hoe hoger de rente. Zo werkt het nu eenmaal overal, andere partijen wouden Feyenoord blijkbaar geen geld meer lenen omdat het te riskant was.
[..]
De laatste paar jaren werd er inderdaad wanbeleid gevoerd, maar volgens mij werden ook prijzen gepakt toen v/d Herik nog voorzitter was.
Op Feyenoord en Ajax komen nou eenmaal veel mensen af, ook bij uitwedstrijden, ook in het buitenland.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:11 schreef Blawh het volgende:
Een handje vol debielen wel ja, maar bij de sommige clubs zijn het er helaas een redelijk grote groep in plaats van een handje vol.
Waarom zorgen PSV Supporters over het algemeen voor weinig tot geen overlast in Europese uitduels? Waarom kan er bij PSV er nog wel op een enigzins normale manier gehuldigd worden in de binnenstad? Ook in Duitsland is het mogelijk om bijvoorbeeld als Schalke supporter tussen de Dortmunders te zitten in de Kohlenpotderby.
Het is toch een feit dat Ajax- en met name Feyenoordsupporters heeft die vaak een pain in the ass zijn voor de club? Het is een forum, er mag ook weleens een discussie gevoerd worden waarbij het Feyenoord legioen een keer niet als het trouwe- en fantastische publiek betiteld wordt.
Zeg je nu echt dat fanatisme en rellen met elkaar te maken hebben? Sorry, maar dat vind ik regelrechte onzin.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:32 schreef MarkNMGN het volgende:
Misschien ligt het aan de wat hardere westerse mentaliteit (zie ook ADO), de stad. Maar ook zeker het fanatisme.
Waarom nemen PSV, Groningen en Twente dan niet dat soort vriendjes mee? Die gasten gaan toch niet voor het voetbal volgens jou, dan maakt het toch niet uit of ze met een 'populaire' of 'minder populaire' club mee gaan? Ze kunnen immers bij beide reisjes even goed gaan rellen.quote:Als Feyenoord naar Frankrijk, Italie of Duitsland gaan nemen we gewoon even 5 tot 10.000 man mee. En dat hoeven niet eens altijd Feyenoorders te zijn. Dat kunnen ook vrienden zijn die het leuk vinden om te rellen oid. Dat hou je nou eenmaal niet in de hand.![]()
Hooligans kunnen genoeg flikken. die 'foute' vrienden gaan niet voor het voetbal, dan kunnen ze toch net zo goed naar Amsterdam gaan op de dag van de wedstrijd en daar trammelant schoppen na de wedstrijd als de Ajax-supporters weer in de stad zijn? De wedstrijd boeit ze immers toch niet.quote:Hooligans kunnen niks flikken in Nederland, dus pakken ze elke gelegenheid aan waar dat wel kan. Het buitenland bijvoorbeeld. En bij clubs als Ajax en Feyenoord is die groep nou eenmaal wat groter.
Sorry dat ik weer over Feyenoord moet beginnen, maar je kunt niet ontkennen dat het er daar vaak meer dan slechts een paar zijn.quote:Maar om dan gelijk te twijfelen aan de echtheid van de supporters. Ik denk dat je supporters die alleen voor de wedstrijd komen en de relschoppers helemaal niet met elkaar moet gaan vergelijken of op één hoop moet gaan gooien.
Juist, ieder zijn eigen beleving. Maar dat neemt niet weg dat iedereen er wel een mening over kan hebben.quote:En of Feyenoorders, Ajacieden, Hagenezen 'echtere' supporters zijn dan anderen kan je helemaal niet zeggen. Vind dat ook helemaal niet zo'n waardevolle discussie.
Ieder zijn eigen beleving.![]()
Je trekt het hele vriendjes verhaal een beetje uit z'n verband, was slechts een voorbeeld.quote:Op zaterdag 24 mei 2008 13:48 schreef Blawh het volgende:
[..]
Zeg je nu echt dat fanatisme en rellen met elkaar te maken hebben? Sorry, maar dat vind ik regelrechte onzin.
[..]
Waarom nemen PSV, Groningen en Twente dan niet dat soort vriendjes mee? Die gasten gaan toch niet voor het voetbal volgens jou, dan maakt het toch niet uit of ze met een 'populaire' of 'minder populaire' club mee gaan? Ze kunnen immers bij beide reisjes even goed gaan rellen.
Bovendien denk ik dat die foute 'vrienden' ook niet bevriend zullen zijn met Feyenoord supporters die niet 'fout' zijn.
[..]
Hooligans kunnen genoeg flikken. die 'foute' vrienden gaan niet voor het voetbal, dan kunnen ze toch net zo goed naar Amsterdam gaan op de dag van de wedstrijd en daar trammelant schoppen na de wedstrijd als de Ajax-supporters weer in de stad zijn? De wedstrijd boeit ze immers toch niet.
[..]
Sorry dat ik weer over Feyenoord moet beginnen, maar je kunt niet ontkennen dat het er daar vaak meer dan slechts een paar zijn.
[..]
Juist, ieder zijn eigen beleving. Maar dat neemt niet weg dat iedereen er wel een mening over kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |