Hoe klein was jij ook alweer?quote:
Bij DP schijnt men het wel te voelen, hoor.quote:Voel je niets van, hoor ik weleens.
[..]
Geloof mij. Het is echt waar.quote:O?.
Da's makkelijk...alleen, Elseetje had een vriend, toch? En voor Floripas.. naja, zie boven... ?!quote:Op maandag 8 oktober 2007 02:01 schreef Monidique het volgende:
Schijnt dat ik Elseetje niet hoef te versieren en waarschijnlijk Floripas ook niet.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 02:05 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Da's makkelijk...alleen, Elseetje had een vriend, toch? En voor Floripas.. naja, zie boven... ?!
quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:33 schreef Gabry het volgende:
[ afbeelding ]
"Weet u misschien waar mijn cultuur is gebleven?"
Doe je wel eens vreemde dingen met peuken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 02:06 schreef Monidique het volgende:
---
Werkelijk waar niks interessants kunnen vinden.quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
zeldzaam veel gelul.
Zoals het hoort.quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:39 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Werkelijk waar niks interessants kunnen vinden.
Dat is leuk voor je, kind. Ik hoop dat je veel plezier zult hebben.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:22 schreef Elseetje het volgende:
Ik denk, als ik me heel voorzichtig uit, dat ik een moord ga begaan.
Ik betwijfel het.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is leuk voor je, kind. Ik hoop dat je veel plezier zult hebben.
ik weet het niet hoor. Als ik zie hoe de Groninger en Limburgse cultuur en omgangsvormen al van elkaar vreschillen of de Twentse en Hollandse dan weet ik niet of dat eenduidig is uit te leggen aan buitenstanders. Juist de diversiteit is de kracht van onze culuur volgens mij.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik denk dat wij gewoon eens naar buiten moeten brengen wat de Nederlandse omgangsvormen zijn, zonder meteen in de tilt-stand te springen bij het woord 'cultuur' en te gaan janken dat we die niet hebben. Nu zeggen we: we kennen niet zoiets als een Nederlandse cultuur, dus zoek het maar lekker zelf uit. Terwijl die er natuurlijk wel is, maar daar komen nieuwkomers pas achter bij een sollicitatie of in de klas.
Ik bedoel dat die "homogene Nederlandse cultuur" indrdaad niet bestaat. De kracht van wat je onze cultuur zou kunnen noemen is juist dat het zo divers is.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:48 schreef Gabry het volgende:
De kracht van een cultuur? Dat is diversiteit?
Ik heb geen flauw idee waar je het over hebt.
Ik snap het ook niet helemaal. Ik weet er nog een: "de essentie van de Nederlandse cultuur zit hem in de verschillen".quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:48 schreef Gabry het volgende:
De kracht van een cultuur? Dat is diversiteit?
Ik heb geen flauw idee waar je op doelt.
Ik dacht eigenlijk dat de discussie over 'identiteit' ging. Wist niet dat dat inwisselbaar was met cultuur...quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
ik weet het niet hoor. Als ik zie hoe de Groninger en Limburgse cultuur en omgangsvormen al van elkaar vreschillen of de Twentse en Hollandse dan weet ik niet of dat eenduidig is uit te leggen aan buitenstanders. Juist de diversiteit is de kracht van onze culuur volgens mij.
Ach je ontleent je identiteit grotendeels aan je cultuur of je dat nu leuk vindt of niet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:54 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat de discussie over 'identiteit' ging. Wist niet dat dat inwisselbaar was met cultuur...
quote:
Je typt zelfs zo.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
kan ellenlang over gediscussieerd wordn
Nietes! Ik doe dat aan mijn collectie schoenen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach je ontleent je identiteit grotendeels aan je cultuur of je dat nu leuk vindt of niet.
Waarde hechten aan schoenencollecties heb je dan ook mede te danken aan je cultuur.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:58 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nietes! Ik doe dat aan mijn collectie schoenen.
Niksniet, dan zou ik dezelfde cultuur hebben als een miljard andere mensen. Ik ben uniek. Uniek zeg ik je!quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Waarde hechten aan schoenencollecties heb je dan ook mede te danken aan je cultuur.
Een uniek individu uit de verzameling van 1 miljard min of meer gelijken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:02 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niksniet, dan zou ik dezelfde cultuur hebben als een miljard andere mensen. Ik ben uniek. Uniek zeg ik je!![]()
![]()
Dus eigenlijk hebben we geen Nederlandse cultuur, maar een cultuur van 1 miljard min of meer gelijken?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een uniek individu uit de verzameling van 1 miljard min of meer gelijken.
Lekker hè?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:17 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat een wazig gelul.
quote:Mbo-leerling haalt norm voor lezen niet
Uitgegeven: 8 oktober 2007 09:17
Laatst gewijzigd: 8 oktober 2007 09:28
LIENDEN - Mbo-leerlingen lezen zo gebrekkig dat velen hun opleiding niet op het vereiste niveau zullen afronden. Ruim de helft van de mbo'ers kan bij het begin van de opleiding slechts korte eenvoudige teksten aan.
Dit blijkt uit een onderzoek van Bureau ICE, dat taaltoetsen ontwikkelt. Een woordvoerster van het bureau bevestigde maandag een bericht hierover in de Volkskrant. Vooral op regionale opleidingencentra (roc's) in het westen van het land is het slecht gesteld met het taalniveau.
Het middelbaar beroepsonderwijs is met circa 500.000 leerlingen de grootste schoolsoort in Nederland na de basisschool. Juist om het belang van taalbeheersing te onderstrepen, heeft de minister van Onderwijs vanaf dit jaar nieuwe normen vastgesteld die aan het eind van de opleiding dienen te worden gehaald.
Inroosteren
Maar aangezien mbo's volgens de Onderwijsinspectie circa 2,5 uur in de week inroosteren voor taalonderwijs, is het onmogelijk aan het eind op het vereiste taalniveau te komen, zegt directeur Karen Heij van bureau ICE.
Zij vindt de nieuwe normen ook niet reëel. "In het voortraject - op de basisschool en het vmbo - is er steeds meer ruimte voor andere dingen dan taal en dat gaat zich blijkbaar wreken. Je kunt dan vervolgens niet tegen een roc zeggen, lossen jullie het maar op."
Ik ook. Heb van de week twee paar zulke mooie schoenen gekochtquote:Op maandag 8 oktober 2007 09:58 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nietes! Ik doe dat aan mijn collectie schoenen.
Wijf.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:25 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik ook. Heb van de week twee paar zulke mooie schoenen gekocht![]()
Zie je dat je net zoals al die andere vrouwen bentquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:29 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wel. Je bent nog jong. Beter dat je er nu achter komt.
Niet lief? Misschien ligt het aan jou (of jouw, welke heb je liever?)quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Zie je dat je net zoals al die andere vrouwen bent![]()
Burgertrutquote:Op maandag 8 oktober 2007 10:33 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niet lief? Misschien ligt het aan jou (of jouw, welke heb je liever?).
Verkeerde opleiding gekozen?quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:40 schreef Fastmatti het volgende:
Kan iemand mij vertellen waarom ik altijd precies verkeerd kies![]()
Beetje raar.quote:Op maandag 8 oktober 2007 10:33 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Niet lief? Misschien ligt het aan jou (of jouw, welke heb je liever?).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |