quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:30 schreef Monidique het volgende:
Nee. Maar daarmee is Ron Paul dus wel van mening dat het superoké is als de oude mannen in Kansas beslissen dat vrouwen geen abortus mogen plegen, waar hij zelf ook al geen fan van is.
Ron Paul gebruikt zijn zogenaamd libertarisme om z'n antiabortusstandpunt te verkopen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en nee. Hij wil dat een staat of stad lokaal beslist of het wel of niet mag. Opzich een beetje korm, dat is waar, maar dat betekend niet dat het per definitie verboden is in de VS.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ron Paul gebruikt zijn zogenaamd libertarisme om z'n antiabortusstandpunt te verkopen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:35 schreef Monidique het volgende:
Dat is dan niet 'ja en nee', dat is gewoon 'ja'.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:28 schreef Iblis het volgende:
Bij abortus heeft iedereen de mond vol over de intrinsieke waarde van het menselijk leven, dat beschermd moet worden vanaf de geboorte tot de natuurlijke dood van het individu.
Dat mes snijdt toch ook tegen de doodstraf, en tegen enige vorm van medische zorg zoals Terry Schiavo?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 18:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat is interessant. Die spreken zeker geen Nederlands, om iets op FOK te komen zeggen?
Ik heb nog nooit een Republikein ontmoet die voorstander was van homohuwelijk, abortus of atheisme.
quote:The LORD is a man of war: the LORD is his name.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het niet hebben van een federale wet betekent verbod op abortus in de praktijk - dat weet hij ook wel.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat wij geen Europees geregelde wet hebben verzekerd ons er juist van dat wij het hier wél toestaan. Zul je in de VS dan ook hebben: red state/blue state.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat is geen onzin. Die red states zullen abortus verbieden, terwijl dat nu niet kan. Als dat zo is, althans, ik weet dat niet. Het is via een achterdeurtje abortus verbieden, zij het niet landelijk.
quote:On March 6, 2006, hoping to directly challenge Roe v. Wade, South Dakota Governor Mike Rounds signed into law a pro-life statute which made performing abortions a felony. That law was subsequently repealed in a referendum held on November 7 of the same year.[51] On February 27, 2006, Mississippi’s House Public Health Committee voted to approve a ban on abortion, but that bill died after the House and Senate failed to agree on compromise legislation.[52]
Several states have enacted so-called "trigger laws" which "would take effect if Roe v. Wade is overturned."[53] Those states include Illinois, Kentucky, Louisiana, Mississippi, North Dakota and South Dakota.[54] Other states have passed laws to maintain the legality of abortion if Roe v. Wade is overturned, and those states include California, Connecticut, Hawaii, Maine, Maryland, Nevada and Washington.[54]
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:09 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Red states kunnen abortus al verbieden.
quote:Je kunt toch niet stellen dat omdat wij in Europa geen federale abortuswet hebben we dus "abortus via een achterdeurtje verbieden"? Natuurlijk niet. Als je het niet federaal regelt krijg je sommige staten die het verbieden, sommige staten die het toestaan. De Europese situatie dus.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:18 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat kan. Dan wil Ron Paul de huidige situatie behouden.
Nee, dat kun je inderdaad niet stellen, daarom dat cruciale "zij het niet landelijk". Als je wéét dat staat x er tegen is en je geeft hun het recht te beslissen over het lichaam van vrouwen, dan weet je dat jouw standpunt ervoor zorgt dat abortus verboden is. Aldus verbied je abortus in bepaalde staten. Ik heb het niet over het principe van statelijke soevereiniteit, ik heb het over de praktijk, over wat zonder meer plaats zal vinden.
Nu, dat staten meer te zeggen hebben dan de federale overheid, bon, ben ik het mee eens, maar als Ron Paul zo libertarisch zou zijn, dan had hij de autoriteit niet bij de staten gelegd, zoas hij wil en kennelijk nu al het geval is, dan had hij de autoriteit bij het individu gelegd. Dat doet hij niet en zo zorgt hij ervoor dat de overheid bepaalt of vrouwen abortus mogen plegen.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:00 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, goed, dan zijn we het grotendeels eens. Punt blijft, Ron Paul vind het helemaal super als een staat bepaalt dat een individu geen soevereiniteit heeft over het eigen lichaam.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat jij een ongeboren kind niet als een individu beschouwt, betekent niet dat dat zo is... Paul gelooft het tegenovergestelde en komt dus op voor de rechten van dat kind, en nogmaals voor het kind is het een kwestie van leven of dood, voor de moeder meestal niet.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Dat jij een ongeboren kind niet als een individu beschouwt, betekent niet dat dat zo is... Paul gelooft het tegenovergestelde en komt dus op voor de rechten van dat kind, en nogmaals voor het kind is het een kwestie van leven of dood, voor de moeder meestal niet.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:25 schreef Evil_Jur het volgende:
Overigens is er een redelijke kans dat Roe vs. Wade binnen een paar jaar ongedaan gemaakt wordt door de nieuwe oerconservatieve supreme court rechters, en dan wordt abortus dus wel verboden in de VS, terwijl het nu op de meeste plekken gemakkelijker gaat dan hier.
Het is een afweging, jij doet net alsof het hier alleen om de vrijheid van de vrouw gaat, maar er is natuurlijk meer aan de hand, zeker als je een foetus wel als leven beschouwt.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, ja en ja. Hoewel ik die laatste 'ja' moet nuanceren; ik ken de statistieken niet. Hoe dan ook, hij wil dat de overheid bepaalt of vrouwen abortus mogen plegen en hij vindt dat goed.
Ik ben benieuwd..quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:27 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah, nee, ze kunnen veel doen. Oorlogen beginnen, privacy inperken, maar ze branden hun vingers daar niet aan. Sterker nog, ze hebben het liever zo, want daar kunnen ze tegen ageren.
Tegenwoordig niet meer.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar dan ben je geen libertarier meer.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, we kunnen ook meteen alle criminelen een spuitje geven.
Waarom niet? Ik zou zeggen dat wanneer iemand weigert de individuele rechten van een ander te respecteren, hij zijn eigen opgeeft.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:38 schreef gronk het volgende:
[..]
Maar dan ben je geen libertarier meer.
Ik geloof dat de reli's het echt willen en niet als stok willen houden.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:27 schreef Monidique het volgende:
Ah, nee, ze kunnen veel doen. Oorlogen beginnen, privacy inperken, maar ze branden hun vingers daar niet aan. Sterker nog, ze hebben het liever zo, want daar kunnen ze tegen ageren.
Ik geloof dat het om het spuitje geven, dus doden gingquote:Op zondag 7 oktober 2007 22:41 schreef Evil_Jur het volgende:
Waarom niet? Ik zou zeggen dat wanneer iemand weigert de individuele rechten van een ander te respecteren, hij zijn eigen opgeeft.
Dat zou wel mooi zijn zeg, dat een libertarier niet in rechtsvervolging mag geloven.
Nee, ik doe alsof het hier over abortus gaat. Ik ken de argumenten dat het niet alleen het leven van de vrouw betreft.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:33 schreef Evil_Jur het volgende:
Het is een afweging, jij doet net alsof het hier alleen om de vrijheid van de vrouw gaat, maar er is natuurlijk meer aan de hand, zeker als je een foetus wel als leven beschouwt.
Ik vind Paul niet ongeloofwaardig, ik heb dat ook nergens gezegd.quote:En als jij nog steeds vindt dat Paul ongeloofwaardig is omdat sommige van zijn standpunten tegenstrijdig zijn; veel succes met het vinden een politicus zonder tegenstrijdigheden.
Ja.quote:Je kan veel van Paul zeggen, maar hij is wel de enige kandidaat die consequent is geweest in zijn uitspraken. Geen geflip-flop, excuses of gedraai. Je weet wat je aan hem hebt.
Tsja, een boete en zeker gevangenisstraf zijn ook te interpreteren als bemoeienis met het individu. Zo zwart wit kan het natuurlijk niet zijn. Daarom noem ik mezelf niet graag libertarier, omdat het die bijsmaak heeft van een onbereikbaar en onrealistisch ideaal. Het zou prettig zijn als mensen het wat minder extreem zouden interpreteren en inzien dat er overal grenzen aan zitten.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik geloof dat het om het spuitje geven, dus doden ging
En om het op het onderwerp te betrekken. Hij is verreweg de meest zinnige persoon in het onzinnige debat.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:47 schreef Monidique het volgende:
Voor de rest, hoewel dit topic niet specifiek over Ron Paul gaat: Hij is een leuke internetcuriositeit, maar in de politiek is het eigenlijk een geen kans makende dwerg.
De niet gekomen mensen hadden volgens mij geen afwijkende mening, buiten dat waren alle vragen stuk voor stuk suggestief dat ook de antwoorden van Ron Paul als fundamentele christen die wil dat de staat alles opgelegt gezien zou kunnen worden als je alleen naar de stemmingen kijkt.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Het klote van dit debat is dat het zo'n specifiek publiek heeft dat je natuurlijk al kunt voorspellen welke standpunten er zijn en dat ze ook niet met elkaar in debat zullen durven te gaan. Dit was gewoon een showtje om de religieuze achterban tevreden te houden. Ik denk ook dat de andere Republikeinse kandidaten niet zijn gekomen omdat ze wisten dat een afwijkende mening daar zeer schadelijk zou zijn.
Hij is tégenstander. En er blijkens dit debat vol van overtuigd dat door lokale referenda abortus verboden gaat worden. Niet door wil van het volk, maar omdat het hem zo uitkomt.quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja en nee. Hij wil dat een staat of stad lokaal beslist of het wel of niet mag. Opzich een beetje korm, dat is waar, maar dat betekend niet dat het per definitie verboden is in de VS.
Je ziet het Christendom als een religie. Dat is het niet uitsluitend. Het is ook de sociaal-darwinistische theorie van de Europese mensen en dat hebben de republikeinen door. 2 dingen die je noemt zijn een bedreiging voor de aanwas van nieuwe zielen, dus zijn ze afkeurenswaardig.quote:Op zondag 7 oktober 2007 17:52 schreef Floripas het volgende:
http://www.alankeyes.com/vvdebate.php
-> Lang debat, maar behoorlijk WTF.
Samenvatting: van anti-etatist tot klassiek-republikein, allemaal spreken ze zich uit tegen abortus, vinden ze geloof in God vanzelfsprekend en hebben homo's te veel rechten. (Ja, inclusief Ron Paul). Waarom toch? Waarom dat fundamentalistische?
Hoe is dat dan? Kun je me een link hierover geven?quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:44 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Adam Sandler is Republikein en de film "I Now Pronounce You Chuck and Larry" is een hele grote pro-homohuwelijk reclamespotje. Het kan dus toch.
Nee. Als je hier een plaatselijk districtenstels invoert krijg je een CDA-hegemonie.quote:Op zondag 7 oktober 2007 20:01 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dat wij geen Europees geregelde wet hebben verzekerd ons er juist van dat wij het hier wél toestaan. Zul je in de VS dan ook hebben: red state/blue state.
Toch zeg jij (andere draad): het is leven vanaf de conceptie. Dat is zeer discutabel, want het heeft net zo min of meer bewustzijn als een zaadcel. Wanneer definieer je leven? Mij dunkt: bij menselijk bewustzijn, Het is dus een christelijk-moralistisch standpunt van Paul.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:21 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Meneertje pickles heeft er anders geen antwoord op gegeven hoe te compenseren dat vrouwen altijd voor die ongelukjes opdraaien. Zij moeten ervoor betalen met hun carrière en sociale leven, terwijl mannen evengoed die fout maken.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:33 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Het is een afweging, jij doet net alsof het hier alleen om de vrijheid van de vrouw gaat, maar er is natuurlijk meer aan de hand, zeker als je een foetus wel als leven beschouwt.
Het is inderdaad gedeeltelijk in strijd met zijn libertarische waarden, maar zie het zo, voor hem is het niet ver verwijderd van moord tot een persoonlijke keuze terugbrengen. Libertariers zijn voor een minimale overheidsbemoeienis, maar het is onrealistisch om die tot nul terug te dringen. Wetten en regels zijn nou eenmaal nodig. Tot hoever is ook voor libertariers verschillend.
En als jij nog steeds vindt dat Paul ongeloofwaardig is omdat sommige van zijn standpunten tegenstrijdig zijn; veel succes met het vinden een politicus zonder tegenstrijdigheden.
Je kan veel van Paul zeggen, maar hij is wel de enige kandidaat die consequent is geweest in zijn uitspraken. Geen geflip-flop, excuses of gedraai. Je weet wat je aan hem hebt.
Maar wanneer definieer je menselijk bewustzijn? Mogen zwakzinnigen, mentaal gehandicapten, en dementerenden bijvoorbeeld ook geaborteerd worden?quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:29 schreef Floripas het volgende:
[..]
Toch zeg jij (andere draad): het is leven vanaf de conceptie. Dat is zeer discutabel, want het heeft net zo min of meer bewustzijn als een zaadcel. Wanneer definieer je leven? Mij dunkt: bij menselijk bewustzijn, Het is dus een christelijk-moralistisch standpunt van Paul.
Dat lijkt me een best idee, vooral wanneer mensen dat zelf gaan bepalen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:41 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik zou zeggen dat wanneer iemand weigert de individuele rechten van een ander te respecteren, hij zijn eigen opgeeft.
Hai, vind je het erg om die even achter linkjes te plaatsen? Vrij onsmakelijkquote:Op zondag 7 oktober 2007 23:32 schreef rutger05 het volgende:
Misschien moeten de voorstanders van abortus eens foto's gaan bekijken van geaborteerden. Foto's liegen niet.
http://www.100abortionpic(...)ex.cfm?FirstPhoto=51
http://www.abortiontruth.com/pictures.html
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is heel lullig ja, maar dat mannen ook verantwoordelijk zijn maakt de vrouw niet minder verantwoordelijk... Helaas is het heel wat moeilijker om mannen aan dergelijke verplichtingen te houden, maarja op andere gebieden hebben vrouwen weer een oneerlijk voordeel. Als de man bijvoorbeeld geen abortus wil, maar de vrouw wel, dan kan de man zijn kind doei zeggen.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:31 schreef Floripas het volgende:
[..]
Meneertje pickles heeft er anders geen antwoord op gegeven hoe te compenseren dat vrouwen altijd voor die ongelukjes opdraaien. Zij moeten ervoor betalen met hun carrière en sociale leven, terwijl mannen evengoed die fout maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |