abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 17:42:26 #176
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_54898303
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:29 schreef L0we het volgende:
volgens mij krijg je de nicotine wel binnen, en dat zorgt juist voor een verslaving. Of bedoel je een specifieke verslaving aan de electrische sigaret ipv een normale?
Ik bedoel of de 'industrie' ons van de ene naar de andere verslaving helpt, waar we straks ook weer vermogens aan uitgeven en bijna niet meer vanaf komen.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:42:54 #177
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54898319
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef L0we het volgende:

[..]

Van een nicotineverslaving ben je binnen een aantal dagen grotendeels af. Toch voelen mensen zich veel langer verslaafd. Roken is dus wel lichamelijk verslavend, maar niet heel ernstig. De geestelijke verslaving is veel groter.
pi_54898409
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:40 schreef L0we het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je het verschil tussen geestelijke en lichamelijke verslavingen niet kent...

Geestelijk afhankelijk
Als iemand geestelijk afhankelijk is van een bepaalde drug, betekent dit dat er het gevoel is niet meer zonder te kunnen. In je gedachten kun je niet zonder het middel, terwijl je lichamelijk zonder het middel zou kunnen. Dit heeft meer met de persoon zelf te maken dan met de drug die wordt gebruikt. Stel dat iemand een paar keer naar een danceparty is geweest en daar XTC heeft gebruikt. Uiteindelijk kan dit een gewoonte worden en wordt het uitgaan gekoppeld aan het gebruik van XTC (of een ander middel). Het is niet zo dat het lichaam op zo'n moment verlangd naar XTC. De persoon zelf heeft het idee niet goed te kunnen functioneren of te genieten zonder eerst iets gebruikt te hebben.
Voorbeelden van middelen waaraan iemand geestelijke afhankelijk kan raken: alcohol, cannabis, GHB, XTC, speed en tabak. Bij tripmiddelen als LSD en paddo's is er niet tot nauwelijks sprake van een geestelijke afhankelijkheid.

Lichamelijk afhankelijk
Als iemand lichamelijk afhankelijk is aan een bepaalde drug, dan is het middel een onderdeel geworden van het lichamelijk functioneren. Je lichaam vraagt als het ware naar het middel. Als iemand stopt met gebruik, dan gaat het lichaam protesteren in de vorm van ontwenningsverschijnselen.
Bij drugs waarbij niet direct sprake is van een lichamelijke afhankelijkheid kunnen ook ontwenningsverschijnselen optreden. De klachten hebben dan niet een direct lichamelijke oorzaak, maar zijn het gevolg van gevoelens als onrust, gespannenheid, depressiviteit of slapeloosheid.
Vaak heeft het lichaam steeds meer nodig van het middel om het gewenste effect te bereiken.

Met al jouw 'commentaar' in dit topic, en niet eens weten hoe het in elkaar zit
Dat is pas SAD.
  woensdag 28 november 2007 @ 17:47:01 #179
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54898440
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:46 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Je gaat me toch niet vertellen dat je het verschil tussen geestelijke en lichamelijke verslavingen niet kent...

Geestelijk afhankelijk
Als iemand geestelijk afhankelijk is van een bepaalde drug, betekent dit dat er het gevoel is niet meer zonder te kunnen. In je gedachten kun je niet zonder het middel, terwijl je lichamelijk zonder het middel zou kunnen. Dit heeft meer met de persoon zelf te maken dan met de drug die wordt gebruikt. Stel dat iemand een paar keer naar een danceparty is geweest en daar XTC heeft gebruikt. Uiteindelijk kan dit een gewoonte worden en wordt het uitgaan gekoppeld aan het gebruik van XTC (of een ander middel). Het is niet zo dat het lichaam op zo'n moment verlangd naar XTC. De persoon zelf heeft het idee niet goed te kunnen functioneren of te genieten zonder eerst iets gebruikt te hebben.
Voorbeelden van middelen waaraan iemand geestelijke afhankelijk kan raken: alcohol, cannabis, GHB, XTC, speed en tabak. Bij tripmiddelen als LSD en paddo's is er niet tot nauwelijks sprake van een geestelijke afhankelijkheid.

Lichamelijk afhankelijk
Als iemand lichamelijk afhankelijk is aan een bepaalde drug, dan is het middel een onderdeel geworden van het lichamelijk functioneren. Je lichaam vraagt als het ware naar het middel. Als iemand stopt met gebruik, dan gaat het lichaam protesteren in de vorm van ontwenningsverschijnselen.
Bij drugs waarbij niet direct sprake is van een lichamelijke afhankelijkheid kunnen ook ontwenningsverschijnselen optreden. De klachten hebben dan niet een direct lichamelijke oorzaak, maar zijn het gevolg van gevoelens als onrust, gespannenheid, depressiviteit of slapeloosheid.
Vaak heeft het lichaam steeds meer nodig van het middel om het gewenste effect te bereiken.

Dat is pas SAD.
Dat zal hij wel weten, maar je sprak jezelf een beetje tegen. That's all.
pi_54899689
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:07 schreef Cynix ® het volgende:
Wat ik me bijvoorbeeld wel afvraag is of je ook verslaafd kunt raken aan zo'n nepsigaret.
Ja, er zit nicotine in. Het enige verschil is dat de kankerverwekkende stoffen zoals teer niet voorkomen in zo'n ding.
quote:
Oftewel kun je 'm gebruiken om gaandeweg af te kicken of ben je gedoemd electronisch te blijven roken, ook als er straks wél accijns over geheven gaat worden of wanneer de ampullen ineens een stuk duurder worden?
Je kan zeker afkicken door het gebruik van dat ding. Bij mij in de praktijk blijkt dat je minder rookt. Je bevredigt je nicotine behoefte, hebt het gevoel dat je rookt, maar legt het ding dan weer weg. Je rookt per keer dus korter, de frequentie is hetzelfde.
Als je helemaal overstapt op het elektronisch roken, kan je na verloop van tijd langzaam je nicotine gebruik verlagen door lichtere ampullen te gebruiken. De smaak wordt er niet anders door.
Daar kom je meteen op het punt wat het elektronisch roken nog zou kunnen verbeteren. De smaak. Die is gewoon anders. Dat geldt natuurlijk ook als je overstapt van shag naar sigaretten en van sigaretten overstapt naar light sigaretten. Ook dan is de smaak in het begin wennen.

Bij de elektronische sigaret die ik gebruik is de regular sigaretsmaak te licht naar mijn gevoel. Maar daar komt verandering in.
En ja, je kan nog steeds hoesten na een flinke trek aan je elektronische sigaret.

Ik gebruik het ding gewoon naast mijn gewone shag. Ik hoef niet zonodig te stoppen met roken, maar zie wel dat dit een goede manier is om te stoppen.
pi_54900576
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:46 schreef SolidArt het volgende:

[..]

blablabla

Dat is pas SAD.
quote:
Dat zal hij wel weten, maar je sprak jezelf een beetje tegen. That's all.
dat dus .
pi_55066122
ik heb nu ook de rutoo binne, maar ik snap even niet hoe ik de cartridge erin moet krijgen. Of ik zie iets over het hoofd? Die schroefdraad die op de cartridge zit, die past helamaal nergens in. Ik snap er echt helemaal geen bal van. (ofwel: HELP!!!)
Het is wat.......
pi_55066298
nevermind, ik heb nog maar eens goed in de handleiding gekeken, en ben er nu eindelijk achter
Het is wat.......
pi_55068308
EN?
pi_55069186
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:56 schreef jovink het volgende:
EN?
pi_55081259
quote:
EN?
  donderdag 6 december 2007 @ 17:01:02 #187
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_55081597
quote:
EN?
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  † In Memoriam † zondag 30 december 2007 @ 10:45:36 #188
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_55646514
quote:
Klink overweegt verbod elektronische sigaret
Uitgegeven: 29 december 2007 19:31

DEN HAAG - Minister Ab Klink (Volksgezondheid) overweegt de elektronische sigaret uit de handel te laten halen. De zogenoemde Supersmoker wordt door de Inspectie voor de Gezondheidszorg (IGZ) gezien als een geneesmiddel en het heeft niet de vereiste vergunning om als zodanig verkocht te worden.

Bron: nu.nl

Huh? Geneesmiddel?

Begint de e-sigaret een serieuze bedreiging te worden en heeft de tabaksmaffia teruggeslagen?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  † In Memoriam † zondag 30 december 2007 @ 11:08:53 #189
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55646829
quote:
Op zondag 30 december 2007 10:45 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

Huh? Geneesmiddel?

Begint de e-sigaret een serieuze bedreiging te worden en heeft de tabaksmaffia teruggeslagen?
Minister wil verbod elektronische sigaret
Yep.
  zondag 30 december 2007 @ 12:49:26 #190
165903 MeneerMossel
Mossels, Mossels..
pi_55648995
quote:
Dàt is dus dat accijnsding.. Ze zien dat het een hype wordt/is, kijken vooruit en denken dat ze veel accijns gaan mislopen en dan verbieden ze het maar..

Verder is de supersmoker mijn inziens gewoon de senseo onder de sigaretten, het is het even nèt niet..
pi_55649145
Ik zat het net te overwegen, met de komende verboden...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 30 december 2007 @ 13:09:43 #192
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_55649623
Het dreigende verbod zal de verkoop denk ik wel de pan uit doen rijzen.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_55649809
Hoe kan het zo zijn dat je geen Co2 uitstoot? Als wij uitademen komen er 2 dingen uit je mond, H20 (water dus) en Co2 (koolstofdioxide). En dat apparaatje zorgt ervoor dat je helemaal geen Co2 meer uitstoot ! Misschien kunnen ze die bij iedereen in de luchtwegen wel instaleren ! !
Fingerspitzgefühl
pi_55653620
quote:
Op zondag 30 december 2007 12:49 schreef MeneerMossel het volgende:

Verder is de supersmoker mijn inziens gewoon de senseo onder de sigaretten, het is het even nèt niet..
Ik heb geen SS maar een Rutoo en gebruik hem voornamelijk als ik achter de computer zit of in de auto... Gewoon omdat ik anders constant een sigaret in m'n mond heb en dan is dit een goed alternatief.
pi_55653844
quote:
Op zondag 30 december 2007 15:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik heb geen SS maar een Rutoo en gebruik hem voornamelijk als ik achter de computer zit of in de auto... Gewoon omdat ik anders constant een sigaret in m'n mond heb en dan is dit een goed alternatief.
Daarvoor is het ideaal ja, en vooral voor mensen die roken in de auto terwijl de kinderen er ook in zitten.
Verder is het opmerkelijk dat ze dat ding willen verbieden. Verbied het dan gewoon in openbare ruimtes net zoals gewone sigaretten. Maar met een kutsmoesje als er zit medicatie in, dan moet je gewone sigaretten ook niet verkopen in winkels, want daar zit dezelfde medicatie in.
pi_55663014
Ik heb er net een besteld
Wil het toch eens proberen. Inderdaad met name voor achter de pc of in de auto. Ik haat al die as die in mijn autootje terecht komt. En straks voor als je nergens meer mag roken. Mocht het straks worden verboden, dan heb ik de kosten er toch al wel uitgehaald (uitgerookt )
pi_55663061
Wat heb je besteld ? Van de rutoo gaan de batterijen niet al te lang mee... Wil je een dag roken dan heb je er minstens 4 nodig.
pi_55663318
quote:
Op zondag 30 december 2007 21:02 schreef gelly het volgende:
Wat heb je besteld ? Van de rutoo gaan de batterijen niet al te lang mee... Wil je een dag roken dan heb je er minstens 4 nodig.
Ik heb een mini-cigarette besteld.
pi_55778636
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:07 schreef gelly het volgende:
Roken omdat je het lekker vindt is natuurlijk onzin, het zo ongeveer het meeste ranzige wat je kan verzinnen. Je rookt omdat je verslaafd bent, meer niet.
Precies, ik zit er dan ook serieus aan te denken zo'n ding aan te schaffen .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_55778726
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 14:03 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Lekker belangrijk wat andere ervan vinden. Je rookt toch niet om stoer te doen ofzo.
Nee omdat het lekker is zeker
Het is bij de meeste mensen toch echt begonnen met stoer doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')