abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 1 november 2007 @ 00:07:24 #151
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_54293685
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 22:45 schreef Dirkh het volgende:
Gister heb ik op verzoek van een aantal collega's de Rutoo meegenomen naar m'n werk. Daar werd echt met verbazing gereageerd: WTF, dat ding rook echt!
En doet er helemaal niemand moeilijk over rookverbod en zo?
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  donderdag 1 november 2007 @ 01:57:52 #152
192078 MrMars
Een Mars en een cassis Neelix
pi_54295011
Jullie hebben het steeds over het feit, dat zo'n Super Smoker de echte sigaret kan vervangen.
De smaak, de prijs, het socialere gedrag en meer goede dingen van de nepsigaret.

Maar één ding blijft hetzelfde : Je kunt niet altijd beide handen gebruiken.
Ik kan zelf ook maar één hand gebruiken, dus ik ben misschien wat bevooroordeeld.
Maar daarom ben ik dus gestopt veertien jaar geleden, toen de rook om m'n hoofd was verdwenen.
Nog een reden was, dat ik toen hoorde, dat een gemiddelde roker honderdduizend gulden in zijn leven rookt.

Wat de financiele reden ga je er wel mee vooruit, maar je mist nog steeds een paar keer per sigaret je hand.
Er lopen twee Marsen op Mars.
Zegt de ene Mars tegen de andere :
'Zullen we een mars houden Mars ?'
Zegt de andere Mars : 'Ach, loop naar de maan !'
pi_54295628
quote:
Op donderdag 1 november 2007 00:07 schreef Cynix ® het volgende:

[..]

En doet er helemaal niemand moeilijk over rookverbod en zo?
Er kwamen wel twee van de directie even langs (niet rokers) die wilde het wel even zien. Ook zij vroegen zich af of het nou wel of niet toegestaan is. De CEO is een felle tegenstander van roken.
Maar ik moet ook zeggen dat ik op mijn werk best wel even zonder roken kan en hoef niet zonodig met dat ding in m'n waffel te zitten.
pi_54295704
tvp ik overweeg ook om zo'n supersmoker te kopen, zijn de vulingen nou ook duur of valt dat wel mee ?
pi_54296113
Ik heb sinds 4 dagen de supersmoker, en het is echt een ideaal ding als je echt wil stoppen met roken.
eerste 2 dagen voel je je nog steeds kl*te, en snak je nog steeds naar een echte sigaret, maar daarna voel je je stukken beter, een collega heeft het nu 5 weken en is helemaal van het roken af.

de supersmoker ziet er niet uit, is zwaar in de hand, maar best wel te pruimen.
de aanschaf is best prijzig, maar op ten duur ben je goedkoper uit dan al die sigaretten en shag die je koopt.
als je een pakje sigaretten per dag rookt, dan heb je de supersmoker er met een maand, 1,5 maand al uit.
pi_54297114
Als iemand zo'n ding zou hebben in mijn omgeving zou diegene echt acuut al mijn respect verliezen. Wat een kansloos verschijnen zeg, damn.

Die mensen hebben echt totaal geen zelf-respect meer.
  donderdag 1 november 2007 @ 18:20:42 #157
192078 MrMars
Een Mars en een cassis Neelix
pi_54302773
Mijn tante was net hier en zij had ook zo'n ding gekocht, maar wat Sandra zegt dat hij best te pruimen is komt toch niet overeen met wat mijn tante er van vond.
Zij vond hem naar terpentine, stront, slootwater en noem maar op wat niet lekker is.

Dus volgens mij gaat er niks boven een gewoon shagg, sigaret of sigaar.
Irritaties bij andere mensen veroorzaken of irritaties krijgen en dan veel te vroeg dood gaan aan longkanker of met je zestigste je onderbenen kwijtraken door aderverstopping.
Er lopen twee Marsen op Mars.
Zegt de ene Mars tegen de andere :
'Zullen we een mars houden Mars ?'
Zegt de andere Mars : 'Ach, loop naar de maan !'
pi_54302854
quote:
Op donderdag 1 november 2007 18:20 schreef MrMars het volgende:
Dus volgens mij gaat er niks boven een gewoon shagg, sigaret of sigaar.
Irritaties bij andere mensen veroorzaken of irritaties krijgen en dan veel te vroeg dood gaan aan longkanker of met je zestigste je onderbenen kwijtraken door aderverstopping.
Of gewoon niet roken!
  maandag 26 november 2007 @ 12:23:29 #159
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_54844941
Hmm ben benieuwd naar deze dingen. Stel dat heel veel mensen overgaan op zo'n electronisch ding, dan zal Jan Belastingdienst ook wel accijns gaan vragen op deze dingen ivm het mislopen van accijns op tabak
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_54850310
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:23 schreef jpg97 het volgende:
Hmm ben benieuwd naar deze dingen. Stel dat heel veel mensen overgaan op zo'n electronisch ding, dan zal Jan Belastingdienst ook wel accijns gaan vragen op deze dingen ivm het mislopen van accijns op tabak
`

Ja inderdaad zeg.
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:31:26 #161
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_54869826
En? Nog ervaringen? Ik vind 100 euro wel duur voor een initiële aankoop
PieAir
  dinsdag 27 november 2007 @ 16:08:10 #162
185491 Shitonya
Same shit, different day
pi_54871689
duur en lomp
Het luisteren naar een mens is als steeds weer hetzelfde boek moeten lezen..
pi_54884381
Tvp.
pi_54887569
Voor 58 euro heb je zo'n ding.
Een collega van mij heeft er sinds kort ook een, en hij is van 1 shagbuil per dag, naar 1 per week gegaan.

Het voordeel is dat je geen teer meer binnenkrijgt, en toch je (broodnodige) nicotine
Daarnaast is het roken van een capsule ongeveer 4x goedkoper dan normale peuken.

Uiteraard zitten er nadelen aan, het rookt een stuk minder lekker, maar dat kan ook gewenning zijn, en je zit met een iets groter apparaat in je mond, dan wanneer je een normale cigaret of sjekkie in je mond hebt.

Ik ben er wel een voorstander voor eerlijk gezegd.

Geen stinkende adem / handen / kleding / huis / auto meer
pi_54889134
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:13 schreef SolidArt het volgende:
en toch je (broodnodige) nicotine
sad...
  woensdag 28 november 2007 @ 12:16:05 #166
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_54889175
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:14 schreef L0we het volgende:

[..]

sad...
Ja he, ga maar huilen in een hoekje...
PieAir
pi_54889679
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:16 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Ja he, ga maar huilen in een hoekje...
laat me raden, verslaafd?
pi_54890046
Echt wat zijn die reclames ervan irritant.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_54890096
Ik zie een nieuwe handeltje voor mijzelf, elektronische sigaretten jatten.
pi_54896185
Maar leg je dat ding dan ook ff in de asbak of stop je m netjes weer in t hoesje en dan in je zak ?
Lijkt me best gevaarlijk als je zon ding in de asbak laat liggen, want dan jat iemand m makkelijk
Bier hier.
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 17:04:31 #171
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_54897242
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:35 schreef L0we het volgende:
laat me raden, verslaafd?
Dit topic gaat over een vinding die misschien een alternatief kan zijn voor verstokte rokers. Dat het beter is om dan helemaal maar te stoppen weet iedereen natuurlijk wel, maar dat s een ander onderwerp.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2007 @ 17:07:20 #172
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_54897320
Wat ik me bijvoorbeeld wel afvraag is of je ook verslaafd kunt raken aan zo'n nepsigaret.

Oftewel kun je 'm gebruiken om gaandeweg af te kicken of ben je gedoemd electronisch te blijven roken, ook als er straks wél accijns over geheven gaat worden of wanneer de ampullen ineens een stuk duurder worden?
pi_54897999
volgens mij krijg je de nicotine wel binnen, en dat zorgt juist voor een verslaving. Of bedoel je een specifieke verslaving aan de electrische sigaret ipv een normale?
pi_54898104
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:07 schreef Cynix ® het volgende:
Wat ik me bijvoorbeeld wel afvraag is of je ook verslaafd kunt raken aan zo'n nepsigaret.

Oftewel kun je 'm gebruiken om gaandeweg af te kicken of ben je gedoemd electronisch te blijven roken, ook als er straks wél accijns over geheven gaat worden of wanneer de ampullen ineens een stuk duurder worden?
Het enige wat een sigaret verslavend maakt is de nicotine.
Een normale dosis is varierend van 1.0mg tot 0.8mg voor een normale sigaret, dus geen light of medium.

De dosis van de capsules die je rookt van een nepsigaret zijn 0.5mg nicotine, dus zal je er wellicht minder door gaan roken.

Het enige wat je kan overkomen, is dat je teveel achter elkaar rookt, zodat je een nicotine vergiftiging krijgt, doordat je je sigaret niet hoeft uit te maken, als je klaar bent met roken. Met als gevolg misselijkheid. Maar er is geen blijvende schade, dus dat valt dan ook wel mee.

Echter kun je ook minder roken, want bijna iedereen rookt altijd zijn hele sigaret op, of iig tot 1cm vanaf het filter.
Dus je rookt dan standaard een bepaalde hoeveelheid..

Het is een kwestie van gevoel denk ik.
Evenals roken zelf ook niet echt een lichamelijke verslaving is.
pi_54898260
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:34 schreef SolidArt het volgende:

[..]

Het enige wat een sigaret verslavend maakt is de nicotine.

...

Evenals roken zelf ook niet echt een lichamelijke verslaving is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')