nou het is gelukt allemaal, twas voor mij de eerste keer dus ff kijken hoe en wat hoor
![]()
De display van mijn camera was kapot, verder stortte het op een gegeven moment en het was donker, dus mijn foto's zijn vaak erg slecht. Maar goed.
het regende al toen ik wegging. gelukkig zat ik droog in mijn auto samen met Rubber Duckie en een appeltje voor de dorst.
![]()
[slecht te zien] in vogelvlucht langs het voetbalstadion van de huidige koploper van nederland
![]()
ook al heb ik een van de kleinste auto's van de weg, ik reed toch flink door (justitie: dit is photoshop uiteraard)
![]()
Finally zag ik de welbekende brug opdoemen vanuit de duisternis
![]()
ik schoot zonder nadenken meteen de weg af
![]()
en daar reed ik opeens op een zandweggetje onder de brug door, een doodlopend eind het water in. Kon ik fijn 100 meter achteruit oefenen. Ik had natuurlijk niet nagedacht en ik stond nog aan de verkeerde kant van de brug. Fout hersteld en aan de andere kant eraf.
![]()
Mooi parkeerplekje gevonden vlak achter de twee bordjes. Ik vloog meteen op de dichtsbijzijnde af, ik was alleen even vergeten of daar nou de stok of de sleutel zou liggen. Er lag in ieder geval geen stok en een sleutel kon ik ook niet vinden op de grond. Ik heb nog even in het bord zelf gevoeld, maar op een paar spinnen na kon ik niets ontdekken. Toen maar meteen heuveltje op, en dat was steiler dan op de foto. Het regende vrij hard en het was dus ook lekker modderig.
![]()
Boven aangekomen lag daar inderdaad de stok, vastgekend als een slaaf aan de weg. Geen sleutel dus. Ik weer naar beneden en toch nog maar even de grond bij de paal onderzocht. Pas met het licht van mijn telefoon zag ik het.
![]()
Ik dus weer terug naar boven om het slot te openen...
![]()
...en te vluchten. Ik meende al een politiewagen aan de overkant te zien rijden en iedereen remde wel even af als ze bij me in de buurt kwamen. Stok onder toezicht van Rubber Duckie op de voorbank geplaatst.
![]()
Waarna ik er tot mijn verschrikking achterkwam dat ik de sleutel kwijt was. Het stuk harde draad waar het aanzat, had ik nog wel in mijn handen. Ik de regen weer in, en gelukkig had ik het binnen 2 minuten gevonden op de plek waar ik de stok en sleutel even tijdelijk had neergelegd. Mooi, anders had ik er nu nog staan ploegen.
Daarna dus weer huiswaarts gegaan, het ging alleen maar harder regenen en morgenavond is het vast veel beter weer. Vannacht slaapt de FOK!stok in de kofferbak op een parkeerplaats nabij Ahoy in het pittoreske maar veilige Rotterdam-Zuid, vergezeld door een nintendo, bowlingschoenen en Red Bulls (don't ask).
![]()
Oh ja eh Impry? Dat witte vlak wat op jouw foto stond was er niet meer. Ik gok zelf door de regen. Ik kon ook nergens een naam ontdekken. De letters FOK waren nog wel wit (zie foto).