abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60864747
Bedankt voor de tips pavv!

Hier volgen zoals beloofd nog mijn foto's van de sushi die ik vorige week gemaakt heb. Beetje laat, maar ik vond ze toch wel de moeite waard

Was weer lekker!
pi_60866897
mooi
Ja doei.
pi_60884543
Zo, onze poging, het was twee jaar geleden dat we inside out rollen gemaakt hebben

Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_60886538
Voor een hapje met zn 2'tjes?

Ziet er goed uit. Al lang zelf geen sushi meer gemaakt. Wordt weer tijd want we zijn te blut om uit eten te gaan.
pi_60894302
Ja, dit was voor twee personen. En het is allemaal op!
pi_60894624
wij gaan vandaag sushi maken bij schoonmoeders thuis wat zijn echte must haves op keukengerei gebied die we mee moeten nemen? ( denk aan scherp mes, alufolie dat soort shit )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_60894687
Alufolie?

Ik zou een rolmatje en een goed mes meenemen. Voor de rest heb je niet zoveel nodig..

Ja doei.
pi_60894702
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 09:46 schreef littledrummergirl het volgende:
wij gaan vandaag sushi maken bij schoonmoeders thuis wat zijn echte must haves op keukengerei gebied die we mee moeten nemen? ( denk aan scherp mes, alufolie dat soort shit )
Scherp mes, matje om te rollen (of alu folie als je het daar mee wilt doen), huishoudfolie als je inside out wilt rollen (optioneel). En natuurlijk een plankje om de rollen op te kunnen snijden. maar die hebben ze vast wel. Pan voor de rijst, vergiet om de rijst te spoelen, en iets om de rijst in te laten koelen (plastic of houten kom).

*kijkt weer even naar de afwas....
pi_60894783
hihi die alufolie was ook meer zoiets van "of iets in de categorie" we hebben gewoon matjes uiteraard.

Ik zal wel een van onze goede messen meenemen met of zonder karteltjes, zonder lijkt me he?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_60894948
Zonder idd. Ik heb een flink mes er voor, waarvan ik merkte dat ie toch echt bot aan het worden was. Dan maar de fileermes gepakt

Het waren goedkope messen, ooit gekregen bij de uitzet. Ik ga toch eens kijken naar wat betere messen. En dito slijptol.
pi_61001257
Ja 't valt of staat met een goed mes. Ik sneed 't eerder met een flutmesje en nu ik echt goede messen heb wordt mijn sushi twee keer zo mooi en gaat het ook nog eens sneller!

Ik ga morgen weer Sushi maken. Even Waasdorp plunderen en gaan met die banaan
pi_61002999
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2008 21:37 schreef Sorbootje het volgende:
Bedankt voor de tips pavv!

Hier volgen zoals beloofd nog mijn foto's van de sushi die ik vorige week gemaakt heb. Beetje laat, maar ik vond ze toch wel de moeite waard

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Was weer lekker!
Zie ik daar nou eel??
But if you could just see the beauty These things I could never describe
These pleasures a wayward distraction This is my one lucky prize
pi_61004336
Lekker he?!
pi_61005893
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:29 schreef Sorbootje het volgende:
Lekker he?!
Zelf gemaakt? Receptje!
pi_61011810
Deze had ik niet zelfgemaakt, maar ik heb wel een recept ergens thuis. Zal het eens proberen op te duikelen!
pi_61011995
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:29 schreef Sorbootje het volgende:
Lekker he?!
Ja heerlijk, een van m'n favouriete sushi's.
pi_61012198
Ja ik vind 't ook erg goed. De eerste keer dat ik het proefde was ik verkocht
pi_61012537
Die bamboematjes, zouden ze die ook bij de AH moeten hebben? Vorige keer heb ik voor het sushi vak gestaan en alles meegenomen wat me maar handig en lekker leek, maar die matjes zak ik zo 1 2 3 niet denk ik, anders had ik die vast meegenomen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61012855
Volgens mij liggen ze daar gewoon als het goed is.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:12:08 #270
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_61016175
Ik vind het jammer dat de AH overgestapt is van Blue Dragon naar Yutaka. Ik vond die Teriyakimarinade van Blue Dragon zo lekker.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_61016318
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 15:55 schreef Jarno het volgende:
Die bamboematjes, zouden ze die ook bij de AH moeten hebben? Vorige keer heb ik voor het sushi vak gestaan en alles meegenomen wat me maar handig en lekker leek, maar die matjes zak ik zo 1 2 3 niet denk ik, anders had ik die vast meegenomen.
Ik heb ze ook niet gezien. Volgens mij zitten ze alleen in zo'n volledig pakket. Alu folie kan ook, maar is wat irritanter (qua geluid )
  donderdag 21 augustus 2008 @ 22:48:23 #272
128548 pavv
The computer says NO
pi_61023851
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:33 schreef Ian_Curtis het volgende:

[..]

Zie ik daar nou eel??

HMMMMMMM ....Unagi ....zeker een van de lekkerste smaakjes voor op de sushi. Zelf maken is een crime maar bij o.a Waasdorp en zeker bij de Japanse winkel in Buitenveldert hebben ze die eel kant en klaar in de vriezer liggen. Even ontdooien (in de verpakking in water), even onder de grill/ in de oven, beetje zoete saus erover...en genieten maar. (Reteduur spul overigens die paling (denk 40 a 50 euro/kilo ) , maar je eet het er zeker vanaf!)..heb altijd een pakje unagi in de vriezer liggen (ook lekker bij een portie rijst en lekker geroerbakte groente & zoete saus)

Respect overigens voor de borden sushi en sashimi van Sorbootje.....het ziet er geweldig uit
pi_61030356
Dankjewel! Ik ga vanavond weer lekker bezig. Het maken zelf is minstens net zo leuk als het opeten
pi_61049730
Het was weer divine.............
  vrijdag 22 augustus 2008 @ 22:30:04 #275
128548 pavv
The computer says NO
pi_61052776
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 08:17 schreef Sorbootje het volgende:
Dankjewel! Ik ga vanavond weer lekker bezig. Het maken zelf is minstens net zo leuk als het opeten

hmm, dan reserveer ik graag een tafeltje bij je
pi_61053101
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2008 22:30 schreef pavv het volgende:

[..]

hmm, dan reserveer ik graag een tafeltje bij je
Hihi nou het is al op...
pi_61068613
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:45 schreef mirugai het volgende:

[..]

De Japanse wijk: Immermannstraße e.d.
Googlen op Immermannstraße Düsseldorf Japan en je krijgt zat resultaten.
Je hoeft niet helemaal naar Düsseldorf. In Amsterdam buitenveldert / Amstelveen heb je zat Japanse en Koreaanse supermarkten, boekenwinkels etc.
pi_61109210
Ha, dat was leuk! Binnenkort nog eens doen. Simpeler dan ik gedacht had ook.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_61109848
prachtig servies er ook voor overigens Sorbootje!!!

waar heb je dat vandaan?
Ja doei.
pi_61111865
Bij de V&D
pi_61111905
top! Gaat ook op de verlanglijst
Ja doei.
pi_61112702
Mijn vierkantje bordjes met stokjes houder en sausbakjes heb ik van de blokker. Was toen iets tussen de 10 en 20 euro. Is al weer een tijd geleden dus geen idee of ze ze nog hebben.

pi_61112730
Bij dille en kamille hebben we ook van die houten sushi plankjes gekocht.

woensdag 10 september 2008 @ 12:35:16 #284
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_61521340
Aangezien er in bento's (Bento-topic - deel 2) ook sushi gebruikt word, lijkt het me leuk om dit te gaan proberen. ik ben op zoek naar de meest makkelijke manier om het te maken en de meest goedkope spullen in aanschaf en de musthaves. (omg Nijmegen)

Met het oog op bento, zoek ik ook tips om het te bewaren (evt in delen)

Ik eet geen vlees en vis dus vegetarische tips zijn ook welkom!

wat ik trouwens op veel bento-sites lees is dat door de rijst 10/20 seconden in de magnetron te doen als hij uit de koelkast komt word het weer zacht.
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_61521696
Ik vind mango met wat mint verschrikkelijk lekker in de sushi. En dan bedoel ik ook echt erg lekker

Ik woon in de omgeving nijmegen, maar haal gewoon maar van alles en nergens wat, toko in voor de matjes, rijstazijn, soja, wasabi en rijst. En wat ingelegd gember, maar daar doe ik verdomd lang mee, dat lust mijn vrouw niet
Als iemand een goede visboer weet in deze buurt hoor ik het graag. Ik haal het nu sashimi kwaliteit (dat moet je wel aangeven, anders blijf je graatjes spuwen) bij een visboer in de buurt, ik weet zijn naam niet eens
pi_61535805
Toen ik nog in Nijmegen woonde ging ik regelmatig naar Dusseldorf. Dat is eigenlijk helemaal niet zo ver, ongeveer een uurtje rijden, net zo ver als Amsterdam ongeveer.
In Nijmegen heb (of had ... het is alweer een paar jaar terug dus misschien bestaan/bestaan ze niet meer) je naast plein 44 (Doddendaal) een toko met wat spullen en op de Augustijnenstraat ook een. De eerste had ook nog wat spullen in de vriezer liggen, zoals visei e.d. (al had ik altijd het idee dat dat spul er al maaanden in lag).
Nadeel van deze toko's is dat je voor weinig erg veel betaald, net zoals de sushi spullen bij de AH bijv.
Op de Augustijnenstraat heb je de viswinkel Gamba en die is wel ok, maar ook erg prijzig.
Voor de vis ging ik zelf meestal naar de vrijdagmarkt in Arnhem. Daar zit een goede viskraam en die verkoopt een goede kwaliteit vis voor een normale prijs. Er zit ook een oriental superstore in Arnhem op de Johan de Wittstraat en daar verkopen ze ook wat spullen.
Maar wil je dus goede en minder gangbare spullen dan raad ik aan een keertje Amsterdam/Amstelveen of Dusseldorf aan te doen.
pi_61535932

mirugai!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61536644
Toko Weuro bij Plein 44 (richting Grote Mark) schijnt een goede te zijn
ga ik vandeweek ook eens proberen

en vis haalde ik in Arnhem ook het liefst bij Gamba, dus hier in Nijmegen ga ik ook naar Gamba. Je betaalt wat meer, maar 't is wel écht lekker
Ja doei.
pi_61544749
Ik ben nog steeds niet zo'n held in vis kopen. Weet ook nog niet zo goed waar ik op moet letten. En hoe ik het moet snijden enzo. Misschien weet Mirugai meer?
pi_61545276
quote:
Op woensdag 10 september 2008 21:57 schreef motorbloempje het volgende:
Toko Weuro bij Plein 44 (richting Grote Mark) schijnt een goede te zijn
ga ik vandeweek ook eens proberen

en vis haalde ik in Arnhem ook het liefst bij Gamba, dus hier in Nijmegen ga ik ook naar Gamba. Je betaalt wat meer, maar 't is wel écht lekker
Helamaal waar, kwaliteit boven kwantiteit..
pi_61554931
Niet in verhouding met onze eigengemaakte sushi natuurlijk, maar al voor 4 euro bij de Lidl een sushi pakketje met 10 stuks.
pi_61556180
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:09 schreef Apekoek het volgende:
Niet in verhouding met onze eigengemaakte sushi natuurlijk, maar al voor 4 euro bij de Lidl een sushi pakketje met 10 stuks.
Heb je dat wel eens geprobeerd? Ik heb me er nooit aan gewaagd om eerlijk te zijn. Vooral niet na het lezen van een review van Mirugai.
pi_61560393
quote:
Op donderdag 11 september 2008 17:09 schreef Apekoek het volgende:
gát-ver
Ja doei.
pi_61567986
Die bij de AH is gewoon lekker, niet in de magnetron pleuren, gewoon laten ontdooien of in de koelkast zetten. Bij de Lidl zal die ook vast wel meevallen, opwarmen is gewoon een slecht idee.
Ik support gevallen topclubs!
  vrijdag 12 september 2008 @ 22:38:04 #295
128548 pavv
The computer says NO
pi_61589549
gortdroge rijst, uitgedroogde vis, veel te zoute sojasaus....taai zeewier. smakelijk eten
pi_61596305
Oké, kom zomaar even binnenvallen. Ik heb beloofd vandaag sushi te maken maar wil ook nog meerdere dingen gaan doen. Welke rijst is ook geschikt om sushi mee te maken ipv de Japanse was-rijst?
Go hard or go home
pi_61596800
Hmmm, als de rijst maar plakt....
Alhoewel ik toch voor sushi rijst zou gaan.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_61597808
Ik zou het zo graag willen proberen om zelf te maken.
Lijkt mij heerlijk!
En toch durf ik het niet bang dat het een puinhoop zal worden en dat het nergens naar zal smaken.
Ik blijf het topic volgen...wie weet ooit op een dag dat ik het ook ga maken
pi_61597972
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 11:14 schreef Oblivion het volgende:
Hmmm, als de rijst maar plakt....
Alhoewel ik toch voor sushi rijst zou gaan.
Oké, geen pandan dan maar wassen die handel.

Ardenlyn, het is echt vrij makkelijk, hoor. Er kan eigenlijk niet gek veel fout gaan met de smaak zolang je goede vis hebt en de rijst goed gekookt is. Ik vond het ook doodeng maar dat was echt nergens voor nodig.
Go hard or go home
pi_61598035
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:25 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik zou het zo graag willen proberen om zelf te maken.
Lijkt mij heerlijk!
En toch durf ik het niet bang dat het een puinhoop zal worden en dat het nergens naar zal smaken.
Ik blijf het topic volgen...wie weet ooit op een dag dat ik het ook ga maken
begin gewoon met een sushi-kit van de AH.
Daarin zit (op de vis na) alles wat je nodig hebt, incl handleiding
Kun je 's lekker rustig proberen enzo, en dan zul je zien dat het allemaal wel meevalt!

Bij de Slegte hebben ze ook goedkope Sushiboekjes waarin ook precies staat wat je moet doen.
De beste die ik heb (ja, ik heb er meer ) vind ik "Simpel Sushi" van Emi Kazuko
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')