Waar vrouwen 40 jaar geleden niet meer als pin-up girls wilden worden gezien, lijken meiden zich nu het meest vrij te voelen als ze zo bloot, zo naakt en zo sensueel mogelijk rond kunnen lopen. Or do they?quote:AMSTERDAM — Meisjes en vrouwen moeten niet als lustobject worden gezien, stelt het kabinet in de Emancipatienota 2008-2011 die het dit weekend presenteerde. In het 84 pagina’s tellende document komen ook zaken als arbeidsparticipatie, een flexibele dagindeling en inkomensgelijkheid naar voren. Toch kreeg de seksualisering relatief veel aandacht. Vooral subdoelstelling 3.6, ’Het verkrijgen van inzicht in de gevolgen van de seksualisering van de rol van vrouwen en meisjes in de maatschappij’, werd becommentarieerd. Welgeteld één keer valt het woord videoclip in de Emancipatienota. „Ik weet niet waarom de media dit opblazen. Dat één woord zo wordt uitgelicht, vind ik echt shocking en disrespectvol
naar de rest van het rapport”, zegt Stephanie Dekker, woordvoerder van MTV Networks (van MTV en TMF).
Volgens Dekker doen MTV en TMF al aan zelfregulering. „We hanteren de Kijkwijzer en hebben sinds mei een eigen codering voor videoclips. Soms zijn we zelfs nog strenger dan die codering. Daarnaast kunnen jongeren op videopinie, ons onlineforum, meediscussiëren over welke clip wel of niet moet worden uitgezonden, en waarom.”
Onbekend is of de kabinetsleden al kennis hebben genomen van het programma ’FABS: Search For A Video Model’, waarin wordt gezocht naar meisjes met Face, Attitude, Body & Sexappeal.
De Emancipatienota noemt muziekzenders als een van de podia voor het weerbaarder maken van jongeren
tegen (seksueel) geweld. Met het opstellen van een door het kabinet voorgestelde gedragscode wil MTV Networks eventueel best meehelpen. Dekker: „Wij zijn te allen tijde bereid om mee te denken als we ervan
overtuigd kunnen worden dat die code ook functioneel is.”
In de Emancipatienota wordt een rapport over de overmatige seksualisering van de media aangehaald, opgesteld door de Rutgers Nisso Groep. Die bevestigt de seksualisering weliswaar, maar staat daarom nog niet te juichen bij het idee voor een gedragscode. „We denken niet dat het kwaad kan, maar het is niet de oplossing tegen seksueel geweld”, meldt een woordvoerder. Rutgers ziet veel meer in begeleiding van jongeren. „Jongeren moeten goede referentiekaders meekrijgen. Wij pleiten al jaren voor een vak ’Seksuele en relationele vorming’ op basisscholen. Dat vak zou al op de kleuterleeftijd moeten beginnen, met bijvoorbeeld lichaamsbesef. Gaandeweg leer je dan kinderen steeds meer over seksualiteit en relaties.”
Jamaardatbedoelik, het lijkt alsof de volwassen vrouwen het wíllen. Onzekerheid als de mannen niet naar je omkijken, enz. Zo hou je de boel wel in stand voor de kids. En of dat nou zo gezond is.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Moet je vrouwen eens horen miepen als ze NIET als lustobject worden beschouwd...
ik moet eerlijk zeggen dat ik je op niet helemaal gelezen hebquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jamaardatbedoelik, het lijkt alsof de volwassen vrouwen het wíllen. Onzekerheid als de mannen niet naar je omkijken, enz. Zo hou je de boel wel in stand voor de kids. En of dat nou zo gezond is.
Mensen kijken nou eenmaal naar elkaar als lustobjecten. Dat zit in onze natuur. Waarom denk je dat dat die clips met veel wulpse chicks en gozers met wasbordjes het zo goed doen eigenlijk?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:40 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jamaardatbedoelik, het lijkt alsof de volwassen vrouwen het wíllen. Onzekerheid als de mannen niet naar je omkijken, enz. Zo hou je de boel wel in stand voor de kids. En of dat nou zo gezond is.
Ondanks de emancipatie werkt de natuur nog altijd evengoed hoor! Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen willen gezien worden. Als je dat ontkent, ben je naief.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Waar vrouwen 40 jaar geleden niet meer als pin-up girls wilden worden gezien, lijken meiden zich nu het meest vrij te voelen als ze zo bloot, zo naakt en zo sensueel mogelijk rond kunnen lopen. Or do they?.
Hoe zit het nou met die emancipatie? Zijn vrouwen slachtoffer van het beeld wat opgeroepen wordt door de media en zou er inderdaad een gedragscode voor clips ed opgesteld moeten worden, of is het allemaal overdreven en kunnen vrouwen best zelf bepalen hoe ze gezien worden?
Je moet de jeugd niets meegeven, je moet naar ze luisteren, wat hun zorgen en gevoelens zijn.quote:Wat vinden jullie dat er meegegeven moet worden aan de jeugd, wat kan beter? Persoonlijk vind ik het onzin om peuters over seks te gaan onderwijzen, maar besef van je lichaam en de waarde daarvan kan dan weer wél.
hier sluit ik me helemaal bij aanquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:52 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ondanks de emancipatie werkt de natuur nog altijd evengoed hoor! Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen willen gezien worden. Als je dat ontkent, ben je naief.
[..]
Je moet de jeugd niets meegeven, je moet naar ze luisteren, wat hun zorgen en gevoelens zijn.
De pakjes die je met Sinterklaas kreeg waarvan je door de vorm geen idee had wat erin zat wilde je inderdaad altijd als eerste uitpakken....quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De belangrijkse biologische functie van de mens is voortplanting = sex. Daar kan je een beschaafd jurkje overheen proberen te trekken maar daar verander je de aard van het beestje niet mee.
Als we naar de jeugd zouden luisteren, zou de meerderheid zwaar aan de coke zijn.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:52 schreef katerwater het volgende:
Je moet de jeugd niets meegeven, je moet naar ze luisteren, wat hun zorgen en gevoelens zijn.
Dat is ook leuk. Maar veel meisjes en vrouwen zijn gewoon lelijke varkens. En voor de wat minder sterken onder hen kost dat dan gewoon hun zelfbeeld voor zover ze dat al hadden...quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:54 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens... het is toch ook leuk om in iemands ogen te zien dat ze je lichaam wel waarderen
dat wil niet zeggen dat ze er zomaar aan mogen zitten of dat ik onderdanig ben maar dan nog
Veel te duur. En ook niet voor een beltegoedkaart. Of een breezer.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:51 schreef clumsy_clown het volgende:
59 Cent.
volgens mij zijn mensen zoals jij en uitspraken zoals "veel vrouwen zijn lelijke varkens" veel schadelijker voor het zelfvertrouwen van jonge meisjesquote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat is ook leuk. Maar veel meisjes en vrouwen zijn gewoon lelijke varkens. En voor de wat minder sterken onder hen kost dat dan gewoon hun zelfbeeld voor zover ze dat al hadden...
Hmmm denk je? Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien kijk ik er wel te zwart tegen aan, maar het komt op mij altijd een beetje over als de pimp die zijn gettowhore om een boodschap stuurt die ze ook nog eens zelf moet betalen. Loop dan tenminste gezellig mee en eet het daar samen op in plaats van bij je matties te blijven hangen...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:34 schreef liefie_ het volgende:
en is het niet juist een vorm van emanicipatie dat vrouwen nu hun vriendje achterop nemen of een keer zijn hamburger betalen?
ja ik druk me een beetje plastisch uit... en ik hoop dat ik hier niemand beledigd heb. Maar het is toch zo? De druk die dat die meisjes en vrouwen oplevert, lijkt me verschrikkelijk. Ik hoop ook dat overal een dekseltje oppast, maar zolang de meeste potjes overal zien en erop attent worden gemaakt dat het lelijke potjes zijn gaan ze wel sneller twijfelen aan hun dekseltje én aan hoe alle andere potjes en dekseltjes naar ze kijken. Ik krijg het idee dat dat voor jou niet zo'n punt is (omdat je waarschijnlijk best een mooi potje bent) maar dat is dan ook jouw geluk. Snap je wat ik bedoel?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:34 schreef liefie_ het volgende:
[..]
volgens mij zijn mensen zoals jij en uitspraken zoals "veel vrouwen zijn lelijke varkens" veel schadelijker voor het zelfvertrouwen van jonge meisjes
op elk potje past een dekseltje dus wat jij lelijk vind, vind vast iemand mooi
en is het niet juist een vorm van emanicipatie dat vrouwen nu hun vriendje achterop nemen of een keer zijn hamburger betalen?
is dat niet gewoon gebaseerd op een enorm vooroordeel van je?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:41 schreef Pitbulleke het volgende:
[..]
Hmmm denk je? Zo had ik het nog niet bekeken. Misschien kijk ik er wel te zwart tegen aan, maar het komt op mij altijd een beetje over als de pimp die zijn gettowhore om een boodschap stuurt die ze ook nog eens zelf moet betalen. Loop dan tenminste gezellig mee en eet het daar samen op in plaats van bij je matties te blijven hangen...![]()
Ik word zeker oud![]()
Ja ik snap wat je bedoeld en ik vind het bv ook vreselijk dat alles wat je in tijdschriften ziet bv super mager is en meisjes het idee krijgen dat ze dun moeten zijn... maar volgens mij zou dat nog wel te doen zijn mocht het niet zo zijn dat veel mannen zich zo plastisch uitdrukken als jij net deed...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:44 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ja ik druk me een beetje plastisch uit... en ik hoop dat ik hier niemand beledigd heb. Maar het is toch zo? De druk die dat die meisjes en vrouwen oplevert, lijkt me verschrikkelijk. Ik hoop ook dat overal een dekseltje oppast, maar zolang de meeste potjes overal zien en erop attent worden gemaakt dat het lelijke potjes zijn gaan ze wel sneller twijfelen aan hun dekseltje én aan hoe alle andere potjes en dekseltjes naar ze kijken. Ik krijg het idee dat dat voor jou niet zo'n punt is (omdat je waarschijnlijk best een mooi potje bent) maar dat is dan ook jouw geluk. Snap je wat ik bedoel?
Ik zit als hollandse jongen ook achterop hoor. Het is haar fiets, dus zij mag wil zelf rijden. Dat is ook emancipatie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:26 schreef Pitbulleke het volgende:
Het is al veel verder doorgewoekerd.
Als wij in de jaren 80 met een meisje op stap gingen, dan sprong ze bij ons achterop de fiets. Tegenwoordig zie ik meisjes in hun naveltruitjes, voorovergebogen op de pedalen met de string hoog boven de broek hun chill grijnzende antiliaanse of noordafrikaanse vriendje op de pakjedrager vervoeren.
Idem wat eten betreft. Wij betaalden als "man" bij de snackbar de patat. Tegenwoordig zie je hoe steevast die meisjes van de hangplek naar de Mac lopen om daar een hamburger voor hun vriendje te halen en te betalen.
Volgens mij is de emancipatiegolf weer helemaal teruggedraaid.
Precies, nee is nee. Maar er zijn jongens geweest die het niet zo interpreteerden. Ik geef je gelijk hoor. Maar goed, groepsverkrachtingen is een andere discussie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:21 schreef liefie_ het volgende:
sorry hoor maar dat vind ik echt de grootste onzin (met hoeveel artikelen je ook aan komt sorry) hoe ik me ook kleed, je komt niet zo maar aan me en nee is nee
Gelukkig zijn het uitzonderingen ja. Het is een bepaalde groep.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:27 schreef liefie_ het volgende:
maar die jongens zijn dan toch uitzonderingen? en sorry dat ik het zeg, naar mijn mening zal er wel iets sowieso niet goed zitten als je in een groep een meisje verkracht...
Verkrachting is fout, slecht en strafbaar. Het "uitdaag-excuus"word alleen gebruikt door verkrachters en moraalridders die de slechtoffers de schuld proberen te geven.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:19 schreef Emel het volgende:
Dit soort discussies hebben wij (hulpverleners) vaak gevoerd naar aanleiding van de groepsverkrachtingen die hadden plaatsgevonden. Helaas heb ik de artikelen niet meer. Wat ik me er nog van kan herinneren, is dat de meisjes de jongens mogelijk hebben uitgedaagd met hun kleding en gedrag. Verkrachting keur ik niet goed natuurlijk maar de meisjes hebben ook een rol gespeeld met hun gedrag.
De adolescenten krijgen ondere door de media idee dat seks ok is en de ander dat ook wil als hij/zij uitdagend gedrag vertoont.
Tuurlijk is verkrachting slecht en fout (en strafbaar). Uitdagend kleding is geen excuus om aan iemand te zitten! Zoals ik al, gaat het om een bepaalde groep.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Verkrachting is fout, slecht en strafbaar. Het "uitdaag-excuus"word alleen gebruikt door verkrachters en moraalridders die de slechtoffers de schuld proberen te geven.
Je mag geen kort rokje aan want dan word je misschien verkracht = Je mag niks over Mohammed zeggen want dan word je misschien doodgestoken.
sorry hoor maar hier kan ik het gewoon echt echt echt niet mee eens zijnquote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:47 schreef sweetgirly het volgende:
Ik snap Emels punt wel, in die zin dat door de media meisjes zich veel vrijer en bloter zijn gaan kleden: het hoort erbij, het is normaal, ze weten niet anders, iedereen of veel doen het, het is een soort vorm van 'jezelf laten zien' -> identiteit ().
Echter, groepsverkrachting zou totaal niet moeten kunnen. En is wellicht ergens ook een product van de al te makkelijke maatschappij. Waar menigeen, dus ook de ontblote, 'feministische' meisjes aan meedoen..maar waar het is losgeslagen.
Groepsverkrachting is in die zin het gevolg van die maatschappij.
Ik zeg ook niet dat groepsverkrachting een excuus is om meiden te verkrachten, integendeel.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:50 schreef liefie_ het volgende:
sorry hoor maar hier kan ik het gewoon echt echt echt niet mee eens zijn
het lijkt me duidelijk dat verkrachting nog steeds kei hard veroordeeld word in onze maatschappij en onder werlk stom excuus dan ook gewoon niet kan!
ik mag mij kleden zoals ik wil en flirten met wie ik wil en dat geeft niemand het recht om zomaar aan mij te zitten
mensen die dat wel doen daar zit in mijn mening gewoon een steekje bij los
En dus de maatschappij.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:00 schreef liefie_ het volgende:
maar als je het hebt over groepsverkrachtingen heb je het echt over een kleine uitzonderingsgroep die volgens mij geen respect hebben voor alles in hun omgeving en niet alleen niet voor vrouwen of meisjes...
dus of dat iets te maken heeft met emanicipatie en lustobjecten enzovoort? Ik denk het niet... ik denk dat er gewoon iets "mis" is met deze uitzonderingsgroep
dat bedoel ik!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:17 schreef Emel het volgende:
Van de jonge daders plegen veel jongens delicten als overvallen of inbraken in groepen uit praktisch oogpunt. Met meer personen hebben ze meer kans dat een overtreding lukt. De een kan bijvoorbeeld op de uitkijk staan en de buit kan samen worden gedragen.
Waarom niet aanzitten dan? Ik bedoel, als je mannen de aandacht geeft, doe het dan ook goed. Laat dan gewoon ook niets zien.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:54 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens... het is toch ook leuk om in iemands ogen te zien dat ze je lichaam wel waarderen
dat wil niet zeggen dat ze er zomaar aan mogen zitten of dat ik onderdanig ben maar dan nog
Ik heb helemaal geen problemen met een relatie met een slet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:27 schreef Salvad0R het volgende:
Ik weet alleen dat een sletterige woman geen kans maakt als relatiemateriaal
Bankiers die belasting mislopen? Je bedoelt de overheid? En je beseft dat als vrouwen meer werken, de mannen minder werken? (emancipatie zorgt ervoor dat mannen meer in het huishouden staan, vrouwen minder).quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:40 schreef Salvad0R het volgende:
Wat ook een geinig weetje is... is dat "emancipatie" voornamelijk is gerealiseerd om twee redenen:
De eerste is belasting. Als de helft van de bevolking (vrouwen) niet werkt... lopen bankiers de helft van de belasting mis.
Ik bedacht mezelf net dat het eigenlijk gewoon wat twisted is.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:19 schreef liefie_ het volgende:
..is het niet juist en vorm van emanicipatie dat je je kunt kleden en gedragen zoals je wilt? voor mij iig wel
Is gewoon ook triest.quote:Rutgers ziet veel meer in begeleiding van jongeren. „Jongeren moeten goede referentiekaders meekrijgen. Wij pleiten al jaren voor een vak ’Seksuele en relationele vorming’ op basisscholen. Dat vak zou al op de kleuterleeftijd moeten beginnen, met bijvoorbeeld lichaamsbesef. Gaandeweg leer je dan kinderen steeds meer over seksualiteit en relaties.”
Nee, mannen werken niet minder. De overheid wil ook niet dat mannen minder gaan werken, uit economisch oogpunt gezien. Daarnaast heerst er in de bedrijfscultuur nogsteeds een taboe op mannen die minder werken (stond laatst nog een artikel over in de krant). de emancipatie is niets meer dan de vrouw opschroeven naar het niveau van de man, en de man niet opschroeven naar het niveau van de vrouw. Het is een groot economisch spel geworden. Ik geloof best dat het vanuit idealisme gestart is, maar dat is het nu niet meer. De nederlandse vrouw is ontzettend zelfstandig geworden, ook zonder mannen kunnen wij het prima rooien zoals mannen het zonder vrouwen prima kunnen rooien, alhoewel dat voor beide partijen steeds moeilijker wordt aangezien een eenspersoonshuishouding (al dan niet met kinderen) steeds moeilijker te bekostigen is. De overheid forceert allebei de seksen in absolute afhankelijkheid van elkaar en van het werk, er is geen onafhankelijkheid meer te verdelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Bankiers die belasting mislopen? Je bedoelt de overheid? En je beseft dat als vrouwen meer werken, de mannen minder werken? (emancipatie zorgt ervoor dat mannen meer in het huishouden staan, vrouwen minder).
kinderen worden ook gewoon niet meer 'opgevoed'. worden ze wel in de tijd dat de ouders erin kunnen steken, maar dat is ook steeds minder. de opvoeding die kinderen op school krijgen is beperkt, op de klas gericht, weinig aandacht voor individuele begeleiding. en op de naschoolse opvang? spelen geblazen! allemaal zeer vrijblijvend. Vorig jaar heb ik stagegelopen op een bso binnen de grootste welzijnsorganisatie van utrecht, en weet je hoeveel hbo pedagogen ze daar in dienst hebben ter ondersteuning van 10tallen kindercentra? 2! ik snap dat niet.quote:
Belachelijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:53 schreef releaze het volgende:
kinderen worden ook gewoon niet meer 'opgevoed'. worden ze wel in de tijd dat de ouders erin kunnen steken, maar dat is ook steeds minder. de opvoeding die kinderen op school krijgen is beperkt, op de klas gericht, weinig aandacht voor individuele begeleiding. en op de naschoolse opvang? spelen geblazen! allemaal zeer vrijblijvend. Vorig jaar heb ik stagegelopen op een bso binnen de grootste welzijnsorganisatie van utrecht, en weet je hoeveel hbo pedagogen ze daar in dienst hebben ter ondersteuning van 10tallen kindercentra? 2! ik snap dat niet.
iddquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Moet je vrouwen eens horen miepen als ze NIET als lustobject worden beschouwd...
Dat bedoel ik, kom ik weer terug op mijn dove-reclame'squote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
wat een onzin... ik kies wel wie er aan zit of niet!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:31 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Waarom niet aanzitten dan? Ik bedoel, als je mannen de aandacht geeft, doe het dan ook goed. Laat dan gewoon ook niets zien.
misschien scheelt het als mannen je meer zouden benaderen als een geheel zeg maar, een individuquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
[..]
idd
je kan gewoon niet winnen, hè, als man.... waardeer je een vrouw om haar intelligentie, en loer je naar geile neuksletjes , wil ze ook gezien worden als geile neukslet, waardeer je een vrouw om haar geile neuksletterigheid, begint ze te miepen over karakter, gevoelens, respect... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
ik heb geen vent nodig om me in mijn intelligentie te bevestigen, ik weet dat ik slim ben, slimmer komen ze niet en van "ooh wat ben jij slimquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef liefie_ het volgende:
[..]
misschien scheelt het als mannen je meer zouden benaderen als een geheel zeg maar, een individu
als ik voor mezelf spreek kan ik namelijk de ene dag best de "geile neukslet" uithangen bij bv mn vriend maar dat neemt niet weg dat ik dat ik ook slim ben, gevoel heb enzovoort... dat betekend dat ik die dag gewoon in een geile bui ben
ik bedoel niet dat je daar bevestiging in nodig hebquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:03 schreef milagro het volgende:
[..]
ik heb geen vent nodig om me in mijn intelligentie te bevestigen, ik weet dat ik slim ben, slimmer komen ze niet en van "ooh wat ben jij slim" word ik niet slimmer , want zoals ik al zei, slimmer komen ze niet
... sex is echter een kwestie van interactie en daar heb ik echt wel bevestiging nodig, al was het maar omdat bevestiging juist je nog geiler maakt dan je al bent..
en geil kronkelen in je eentje wordt op den duur ook zo suf![]()
oh jij praat over meteen het bed in willen duiken met iemand die je nauwelijks kent?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:06 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik bedoel niet dat je daar bevestiging in nodig heb
maar het is in mijn ogen niet de bedoeling dat mannen/je vriend denken dat je geen inhoud hebt omdat je een keer een avondje (of nou oke misschien een paar avondjes) erg geil was
en no offence... maar in mijn ogen zien mannen of het een of het ander en vaak niet het geheel
(vooral in het begin van een relatie zeg maar)
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendertquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben zelf ook niet zo, sterker nog ik heb nog nooit iets van een one night stand gehad of zo
maar het is in mijn ervaring wel zo dat als je je (tegen over mannen die je niet door en door kennen, dus dat kunnen ook nog best bv klasgenoten of kennisen zijn) als een sexueel persoon zeg maar gedraagt ze je bepaalde eigenschappen toedichten en andere eigenschappen juist niet
of andersom, als je in de klas altijd het slimme meisje bent met de welbekende koltrui (bijvoorbeeld) dan zullen ze je niet snel zien als een sexueel persoon
dat bedoel ik met dat mannen (misschien mensen in het algemeen hoor maar ik ben en vrouw en heb er zelf niet zo veel last van) je niet als een geheel/individu zien maar als een soort "type"
zo ervaar ik dat dus niet, sorry en ja ik heb me ook wel eens "zo opgesteld" ... als je niet de looks van een slettebak hebt, dan word je zo ook niet gezien, is mijn ervaring, ook al gedraag je je soms wel eens zo, een zekere geestelijke bagage straal je namelijk ook weer uitquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:27 schreef liefie_ het volgende:
dat bedoelde ik dan ook met "een sexueel persoon zijn"
dat het meer inhoudt dan kleding (sorry ik ben vaak niet zo goed in mezelf uitdrukken)
maar ik bedoel dus dat als je je zo opstelt (met of zonder sexy kleding) dat je dan meteen in een bepaalde hoek word geduwt
inderdaad, dat is sensualiteit en dat hebben breezah's juist nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:25 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendert
ja, hoor eens, die mannen komen we allemaal wel tegen, met een beetje leuke looks , en in sommige landen ook zonder , heb je daar wel eens last van, ja.. dat zijn dus de hersenloze of sexueel gefrustreerde exemplaren, en ach, die zijn toch niet de norm of een reden om er niet sexy uit te willen zien of zo over te komen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:36 schreef liefie_ het volgende:
nou ik zou zeker niet zeggen dat ik de looks van een slettebak heb en ook zeker wel wat geestelijke bagage hebmaar ik ben wel blond met flinke borsten en in mijn ervaring gaan mensen er dus wel vanuit dat ik bijvoorbeeld niet in staat ben om mijn eigen huiswerk te doen en schrikken ze een beetje als ik in een discussie iets zeg wat ergens op slaat
en ja ik heb ook wel mee gemaakt dat mannen er van uit gaan dat ze me aan mogen raken om (ik neem aan) deze redenen
ms eens wat andere uitgaansgelegenheden opzoeken dan... maar, sowieso, in het uitgaansleven, wat in zeker zin toch echt een jachtterrein is, krijg je wat vaker opmerkingen naar je hoofd, dan op het werk, of in de koninklijke bibliotheek of de plaatselijke Albert Heijnquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:52 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben op manieren benaderd die bij brad pitt nog niet zouden vallen onder verleidelijk doortastend
en misschien ligt het dan aan mij (hoewel ik er echt van overtuigd ben dat ik me niet slettig kleed of zo opstel, eerder nog ben ik een verlegen watje dat zich af en toe te buiten gaat aan een vhalsje) maar voor mij zijn het echt geen uitzonderingen
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef liefie_ het volgende:
...
en zoals ik al zei ik overweeg ook echt niet om me anders te gaan kleden, ik doe wat ik wil, maar voor mij valt het toch wel onder emanicipatie (en een van de dingen waar in nederland aan gewerkt zou kunnen worden) dat deze houding van mannen (en van vrouwen mochten die zo met mannen om gaan maar daar ben ik niet zo van op de hoogte) zou veranderen
nou, ik heb dat zelf nooit in die mate meegemaakt, dat ik ieder weekend overal betast werd door wildvreemde knullen, maar goed, ms is dat tegenwoordig anders dan toen ik nog wekelijks stapte, kan zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef liefie_ het volgende:
ik heb het dan ook niet over opmerkingen
maar bv letterlijk over een jongen die me betaste in de kroeg en zei ja wat ga je er aan doen? sla me maar dat doet me toch niks
en idd ik ben in die kroeg nooit meer geweest (ook omdat ik gewoon niet meer durf) en dat is echt geen absurde kroeg hier in de stad, juist een van de populaire studentenkroegen
en ik geloof ook zeker niet dat ik het enige meisje ben met dat soort ervaringen hoor
en zoals ik al zei ik overweeg ook echt niet om me anders te gaan kleden, ik doe wat ik wil, maar voor mij valt het toch wel onder emanicipatie (en een van de dingen waar in nederland aan gewerkt zou kunnen worden) dat deze houding van mannen (en van vrouwen mochten die zo met mannen om gaan maar daar ben ik niet zo van op de hoogte) zou veranderen
dat zeg ik ook nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:53 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ik heb dat zelf nooit in die mate meegemaakt, dat ik ieder weekend overal betast werd door wildvreemde knullen, maar goed, ms is dat tegenwoordig anders dan toen ik nog wekelijks stapte, kan zijn.
oh nou okay dan, ik heb het ook wel eens meegemaakt, maar dan waren het toch vaak iets te enthousiaste medelanders.... maar de mate over het algemeen baart me niet dusdanig zorgen dat er dringend mannenemancipatie nodig is op dat vlak, debielen blijf je altijd houden, daar helpt geen enkele betuttelende minister tegen, hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:56 schreef liefie_ het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet
ik zeg alleen dat ik het wel eens mee gemaakt heb en ik weet zeker dat ik niet de enige ben
en dat is gewoon al te veel
ik vind dat je overdrijft, laat ik het daar maar op houden dan , anders blijven we bezig.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:17 schreef liefie_ het volgende:
ik weet zeker dat elk meisje dat wel eens op stap gaat wel zo'n verhaal kan vertellen (wat blijkt je hebt er zelf ook al een) en bij jou waren het misschien dan medelanders zoals je zo subtiel omschrijft en ik weet wederom de cijfers niet maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je wel gelijk hebt en zij procentueel gezien iets vaker zich zo gedragen maar volgens mij doen andere mannen het ook vaak zat (en nee niet alle mannen dat snap ik ook wel) maar dit is maar een stukje van waar ik het in dit topic over gehad heb
ik weet ook niet waarom mannen zich soms handtastelijkheden veroorloven en of het iets met videoclips te maken heeft
in mijn ogen niet, maar meer met hun algemene beeld van vrouwen, zoals ik al zei word er van vrouwen toch andere dingen verwacht dan van mannen bijvoorbeeld meer dingen tegelijk kunnen (huishouden, baan, kinderen) en zolang dat beeld zo blijft vind ik dat er zeker wel iets moet veranderen!
nergens last van, iedereen kan en mag alles verwachten van mij als vrouw, ze doen maar, maar je bent er nog altijd zelf bij om je daar ook maar iets van aan te trekken, hoor, dát is ook emancipatie, nee, dat is het JUIST.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:18 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens een van de grootste problemen bij vrouwen die het niet meer trekken is dat er zo veel van ze verwacht word
Ze moeten mooi zijn, slank zijn, het huishouden doen, op de kinderen passen, een goed huwlijk hebben, cariere maken noem maar op!
Van vrouwen word door onze samenleving verwacht dat ze in zo veel dingen goed zijn dat het onrealistisch is en dat is in mijn ogen zeer storend
OMG dat is zooo waarquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
Dat bedoel ik, kom ik weer terug op mijn dove-reclame's![]()
Heb je in de Antillen weleens reclame's gezien van Antiliaanse vrouwen met 'wij zijn blij met onze dikke konten'. Tuurlijk niet. Die zijn blij met hun dikke konten !
![]()
![]()
Sommige vrouwen zijn zelfs sexy als je ze in een vuilniszak steekt (bijvoorbeeld MIAquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:25 schreef milagro het volgende:
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendert
zucht... laat maar, hèquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:39 schreef liefie_ het volgende:
dat jij nergens last van hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat en ik heb niet alleen voorbeelden gegeven uit het uitgaans leven maar ja
en emancipatie is elkaar gelijk behandelen niet dat je van je af moet bijten als vrouw omdat mannen je niet als gelijke behandelen
hou eens op met mijn woorden verdraaien dat zeg ik helemaal nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef milagro het volgende:
[..]
zucht... laat maar, hè
het leven van de blondine met dikke tieten is een hel, iedere dag weer, jij je zin![]()
*grinnik*quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Het volgende stond vandaag in de SP!TS:
[..]
.. Muziek en muziekvideo's zijn altijd al een manier geweest om mensen te raken en hypes te creëren
...
Hier in Amsterdam West stikt het van leden van die uitzonderingsgroep.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:00 schreef liefie_ het volgende:
maar als je het hebt over groepsverkrachtingen heb je het echt over een kleine uitzonderingsgroep die volgens mij geen respect hebben voor alles in hun omgeving en niet alleen niet voor vrouwen of meisjes...
dus of dat iets te maken heeft met emanicipatie en lustobjecten enzovoort? Ik denk het niet... ik denk dat er gewoon iets "mis" is met deze uitzonderingsgroep
ik verdraai niets, ik maakte een grapje , niet zo zwaar opvatten alles , hoor, je leven is vast geen hel, alleen op zaterdagquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:56 schreef liefie_ het volgende:
[..]
hou eens op met mijn woorden verdraaien dat zeg ik helemaal niet
en ik zeg ook niet dat het leven van vrouwen een hel is
ik zeg alleen dat er geen sprake is van gelijke behandeling en dat is waar emancipatie over gaat
en ondersteun dat met voorbeelden die jij alleen maar afdoet met ow jee bij mij is het niet zo of die je verdraait
Wat mij betreft niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:36 schreef sweetgirly het volgende:
Laatste opmerking![]()
De vrouw moet de man leren respect voor de vrouw te hebben.
Nergens anders zal het en niets anders zal anders helpen.
...
vrouwen onderling doen anders precies hetzelfde, vaak nog veel extremer dan dat mannen het onder elkaar over vrouwen hebben.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben zelf ook niet zo, sterker nog ik heb nog nooit iets van een one night stand gehad of zo
maar het is in mijn ervaring wel zo dat als je je (tegen over mannen die je niet door en door kennen, dus dat kunnen ook nog best bv klasgenoten of kennisen zijn) als een sexueel persoon zeg maar gedraagt ze je bepaalde eigenschappen toedichten en andere eigenschappen juist niet
of andersom, als je in de klas altijd het slimme meisje bent met de welbekende koltrui (bijvoorbeeld) dan zullen ze je niet snel zien als een sexueel persoon
dat bedoel ik met dat mannen (misschien mensen in het algemeen hoor maar ik ben en vrouw en heb er zelf niet zo veel last van) je niet als een geheel/individu zien maar als een soort "type"
Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens dan nog!
ik blijf er bij: al zou ik in mn ondergoed boodschappen gaan doen dan geeft dat niemand de vrijheid om dan maar in mn kont te knijpen of zo
en het wil ook niet zeggen dat ik niet slim ben of grappig of gevoelig of weet ik het
Helemaal mee akkoordquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:23 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.
Echt wel dat jij ook je ook geen intelligente gedachten hebt als Brad Pitt in zijn boxershort voor jou bij de kassa staat.
Dan wil je echt alleen maar kijken hoor, en misschien wel voelen ook.
Sorry, als jij in je ondergoed voor me gaat staan, is er geen haar op mijn bovenmatig intelligente hoofd die er aan zou denken een politieke discussie met je aan te gaan. Ik zou er niets eens aan denken of je ueberhaupt een IQ hebt, zo raar is dat toch niet?
Hier ga ik dan weer niet mee akkoordquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:11 schreef Roquefort het volgende:
Wat mij betreft niet.
Dat hoort een vader op zijn zoon over te dragen.
En lukt dat niet met woord, uitleg en advies, dan desnoods hoort het erin geramd te worden.
Als je dat leuk vindt, moet je een profiel op Hyves aanmaken met een lekkere foto - dat is me daar toch een vleesmarkt waar je veel reacties mag verwachtenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:07 schreef milagro het volgende:
... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken, maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder)
En dat is het punt, want dat gebeurt (dus) niet tot weinigquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:11 schreef Roquefort het volgende:
Wat mij betreft niet.
Dat hoort een vader op zijn zoon over te dragen.
En lukt dat niet met woord, uitleg en advies, dan desnoods hoort het erin geramd te worden.
Yep, eigenlijk wel dus.quote:In de kern is dat precies waar het om draait, opvoeders die het te druk hebben om hun taak te vervullen (juist ook in probleemgroepen waar ouders de macht over hun nageslacht verliezen), en verwarde kindertjes die onderling hun weg zoeken. En dan is het maar net wat voor soort vriendjes en vriendinnetjes je om je heen hebt...
Ik zeg niet dat mijn leven een hel isquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:07 schreef milagro het volgende:
[..]
ik verdraai niets, ik maakte een grapje , niet zo zwaar opvatten alles , hoor, je leven is vast geen hel, alleen op zaterdag
ik vind wel dat je overdrijft, dat wel, ja,, met je gelijke behandeling, en emancipatielesjes voor mannen, bij wijze van dan.
jij bent een stuk jonger dan ik, en ik ga niet meer zo vaak uit, maar vroegah, ondanks dat ik geen dikke tieten had/heb, en niet blond was/ben, kreeg ik genoeg aandacht,, en ja zoals ik al zei (meer dan eens) ook ik heb mijn vervelende ervaringen gehad, maar het gros van de ervaringen was ofwel gewoon leuk, ofwel vermoeiend, maar echt niet van dien aard en in die mate dat ik de feministische barricades op wilde, of hoefde... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken, maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder) , en de enkele keer dat het niet leuk is, noodzaakt nog steeds geen ingrijpen van hoger hand, niet van een minister, niet van een god die met een dik boek vol regeltjes zwaait.
Nou dan vind ik dat ook slecht, daarom voegde ik het er ook in omdat ik vind dat vrouwen dat ook niet moeten doenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:16 schreef Roquefort het volgende:
[..]
vrouwen onderling doen anders precies hetzelfde, vaak nog veel extremer dan dat mannen het onder elkaar over vrouwen hebben.
oke misschien is boodschappen doen in je ondergoed niet zo slimquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:23 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.
Echt wel dat jij ook je ook geen intelligente gedachten hebt als Brad Pitt in zijn boxershort voor jou bij de kassa staat.
Dan wil je echt alleen maar kijken hoor, en misschien wel voelen ook.
Sorry, als jij in je ondergoed voor me gaat staan, is er geen haar op mijn bovenmatig intelligente hoofd die er aan zou denken een politieke discussie met je aan te gaan. Ik zou er niets eens aan denken of je ueberhaupt een IQ hebt, zo raar is dat toch niet?
dat vind ik dus zo'n onzin!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:36 schreef katerwater het volgende:
[..]
Helemaal mee akkoord![]()
Een vrouw beseft niet wat ze bij een man aanricht als ze sexy gekleed gaat. Echt, een intelligente advocate gaat toch ook niet kortgerokt pleiten? Je kledij heeft niets te maken met je intelligente, maar het geeft wel een indruk.
Dat mannen zo gepaard gaan met kostuums, uniformen e.d. is niet geheel toevallig: kledij creeert status en functie. En dat geld ook voor een vrouw.
Als ik je goed begrijp ben ik het met je eens (je bedoeld dat "wij vrouwen" de mannen een beetje moeten lijden door daad en woord hoever ze kunnen gaan?) dat het nu zo gaat...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:10 schreef sweetgirly het volgende:
Yep, eigenlijk wel dus.
Ik ben ondertussen wel overtuigd en van mening dat je jongens/mannen zélf (soms erg duidelijk) te kennen moet geven hoe ze met je om moeten gaan. Alleen jij of iemand zelf kan dat doen, niet de maatschappij, ouders niet, etc. Wat ze daar vervolgens dan zelf mee doen, is hun keuze. De vrouw haar keuze is dan weer, of niet tolereren en blijken dat je het betreffende gedrag niet wilt, afkeurt of blijken dat ze goed gedrag wel of meer op prijs stelt.
Dat klinkt wel erg zakelijk![]()
![]()
![]()
ik ben het met je eens dat het niet erg is om sexy gevonden te moeten worden en dat moet ook zeker kunnen (dat zei ik ookal in een van mn eerste posts) alleen ik vind het wel typisch dat je als vrouw dan kunt verwachten dat je er opmerkingen over krijgtquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:23 schreef thaleia het volgende:
En als lustobject gezien worden is geen wereldramp, sterker nog vaak zelfs leuk, en leidt het tot ongewenst gedrag of opmerkingen die je niet op prijs stelt, dan zeg je er wat van, hoe moeilijk kan het zijn? Ik geloof ook niet zo in die enorme druk om mooi te zijn, tuurlijk zijn sommige mensen uitgesproken knap en andere uitgesproken lelijk, maar het overgrote merendeel zit daar ergens tussenin en zal door de een prachtig, en door de ander totaal onboeiend gevonden worden. Het is aan jezelf of je er een enorm probleem van maakt, ik kan focussen op mijn cup A en een vriendin van me kan focussen op haar kwabberigheid, maar zij kan ook focussen op haar wulpse vormen en prachtige decollete, en ik op mijn petite figuurtje. Je doet het echt zelf, hoor, ook al heb je in een ver verleden weleens wat opmerkingen naar je hoofd geslingerd gekregen.
En als je alleen maar wordt beoordeeld op je uiterlijk en nooit op je andere kwaliteiten, dan gok ik dat dat komt omdat je geen andere kwaliteiten hebt, of ze niet laat zien. Werk daar dan aan ipv te klagen.
Juist !quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:26 schreef liefie_ het volgende:
Als ik je goed begrijp ben ik het met je eens (je bedoeld dat "wij vrouwen" de mannen een beetje moeten lijden door daad en woord hoever ze kunnen gaan?) dat het nu zo gaat...
In een geëmancipeerd land, lijkt mij dat wel zo ja.quote:maar als je het hebt over emancipatie zou het dan niet moeten zijn dat dat niet nodig is?
want als mannen vrouwen als gelijken zouden zien, dan zouden ze vrouwen zo behandelen als ze zelf behandeld willen worden en volgens mij is dat met meer respect en kan het dus alleen maar beter worden
tnx! dat punt probeerde ik de hele tijd al te maken (oke toegegeven jij doet het een stuk beknopter haha)quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:42 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Juist !
Juist meisjes/meiden tolereren veels te veel volgens mij.
We leven wellicht wat in een slettenbakmaatschappij. Meisjes (vooral) lijken erg bang te zijn, media weer wellicht ook (?! bling bling-cultuur, vrouw om mannen heen), om 'nee' te zeggen, ze lijken niet te weten dat het niet erg is om en jezelf leuk te kleden en je eigenwaarde te blijven behouden.
Meisje zijn pleasers en/of worden bijna opgevoed (maatschappij, media) met het idee dat ze MOETEN pleasen. Bullshit dus. De enige die we pleasen, zijn onszelf. Dit snapt de man soms nog niet zo erg, maar daar zijn wij of kunnen wij weer wat aan doen.
Wat ik ook vermoed, is dat meisjes onderling elkaar nog ophitsen ook.
Alsof er geen andere methodes zijn om gewaardeerd te worden, gewaardeerd te worden om wie je werkelijk bent.
En ik vind ook, wat betreft Thaleia's opmerking, over het juist opschuiven naar vrouwen moeten niet zo klagen, dat vrouwen helemaal niks moeten. Onze kwaliteiten. Wat onze kwaliteiten ? De vrouw doet toch al genoeg ? Het gaat hier toch over de bling-bling cultuur, over groepsverkrachtingen, et cetera, laten we wel (graag) ontopic blijven.
[..]
Maar hoe zie je dat wel voor je dan? dat het gelijk getrokken word?quote:In een geëmancipeerd land, lijkt mij dat wel zo ja.
Of een jongen nou met een ontbloot bovenlichaam loopt (![]()
) of een meisje met een hemdje aan, het zou geen verschil en geen klap uit moeten maken. Helaas, is dat nog niet zo.
En dan heb ik het niet over fluitende bouwvakkers, dat is dan wel grappig, en goed voor de eigenwaarde van élke vrouw, want die fluiten toch naar alles wat maar vrouw is![]()
. Ik heb het puur over het beeld wat wat scheef lijkt te zijn en/of soms te zijn (geworden).
Alleen de vrouw kan daar wat aan doen.
En de media wellicht door ook wat meer blote mannen op tv te gooien![]()
![]()
Dat christelijke gelul en dan weer met dove-reclame's komen, is je reinste tegenstrijdigheid.
Nee, gewoon omgooien, gelijkmaken die handel. Dat ís gelijkwaardigheid.
Niet aan de ene kant halve prostituees neerzetten en aan de andere kant vrouwenschreeuwen met Dove-reclames en anti-movements enzo. Opkomen voor die rechten, meer mannelijk bloot dus op tv, niet zeiken.
![]()
Beknopter, ha mooi !quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:49 schreef liefie_ het volgende:
tnx! dat punt probeerde ik de hele tijd al te maken (oke toegegeven jij doet het een stuk beknopter haha)
Nou precies, misschien zijn het half grappige opmerkingen (quote:Maar hoe zie je dat wel voor je dan? dat het gelijk getrokken word?
ik denk dat als je dat wil bereiken dat mannen toch ook echt bij zich zelf te raden moeten gaan en het niet meer op de vrouw af moeten schuiven met bv wat ik hier ookal hoorde: vrouwen weten niet wat ze aanrichten bij een man
dat is wel zo ontzettend de verantwoordelijkheid van je af schuiven
Vind ik ook.quote:en ik denk dat vrouwen vooral gewoon zichzelf moeten blijven (ookal is dat misschien in een minirok)
Hehequote:en (en ik weet dat ik hier iets ontzettend optimistisch neer ga zetten) dat mensen elkaar wat aardiger en wat meer als mens gaan behandelen (en vrouwen ook naar mannen hoor)
wat gij niet wilt dat u geschied doe dat ook een ander niet
volgens mij word het dan een stuk gezelliger en een stuk gelijker
ik ben het helemaal met je eensquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:04 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Beknopter, ha mooi !![]()
Thanx.
[..]
Nou precies, misschien zijn het half grappige opmerkingen (), maar in de realiteit blijkt dit soms toch niet altijd zo grappig te zijn en is er soms wel degelijk sprake van een wellicht wat minderwaardig beeld van een vrouw.
Juist opmerkingen die het afschuiven naar de vrouw (voor)al.
[..]
Vind ik ook.
Juist zichzelf moeten blijven, met respect voorzichzelf.
Wat al wel weer een heikel punt dus is in deze, want door verkeerde beelden, verliest de vrouw vaak het (zelf) respect. Een meisje/vrouw krijgt juist waardering en respect in een omgeving waarin ze merkt dat ze zichzelf kan zijn. Als mannen, en ze zijn er, zich respectloos blijven gedragen, zal de vrouw erg sterk moeten zijn, om dít te (willen) veranderen bij de man.
En dan kom ik weer terug op mijn pleaser -en verzorgings(letterlijk) maatschappij.
Vrouwen hoeven geen harde bitches te worden (ook zoiets, naja), integendeel. Maar half zachte pleasers, zo neergezet als de media dat doet, come on en nee.
[..]
Hehe![]()
Vrouwen onderling, mannen onderling, en mannen naar vrouwen toe en vrouwen naar mannen toe.
Ja![]()
Moet er soms nog heel wat gebeuren.
Intussen pleit ik dus nog steeds maar voor meer mannelijk bloot op de televisie![]()
Om mezelf nog maar eens aan te vullen en even cruér te worden.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:04 schreef sweetgirly het volgende:
Nou precies, misschien zijn het half grappige opmerkingen (), maar in de realiteit blijkt dit soms toch niet altijd zo grappig te zijn en is er soms wel degelijk sprake van een wellicht wat minderwaardig beeld van een vrouw.
Juist opmerkingen die het afschuiven naar de vrouw (voor)al.
omdat het al jaren zo gaat moeten we ons er bij neer leggen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:17 schreef thaleia het volgende:
Het is ook hoe je ermee omgaat he.....het is nou niet alsof pas in de 21e eeuw mannen naar vrouwen begonnen te fluiten.....dit is gewoon hoe het al van oudsher gaat, daar kun je opgefokt over gaan doen of je kunt er relaxed mee omgaan.
zoals ik al zei, een vleiende opmerking/grappige opmerking is altijd leukquote:Komt er een grappige opmerking die refereert aan je seksualiteit, dan kun je verontwaardigd gaan jammeren dat dat respectloos is, je kunt ook een lollige opmerking terug maken dat hij anders ook niet te versmaden is met zijn lekkere zwembandjes.
en ik weet dat het zo werkt en zo pas ik het zelf ook toe in de praktijk, maar dat neemt niet weg dat ik het erg vind dat het zo moet gaanquote:En gaat iemand echt te ver, dan zeg je er duidelijk maar beslist wat van. Om vervolgens weer terug te keren naar de relaxte sfeer. Je hebt duidelijk je punt gemaakt, men weet waar jouw grenzen liggen, nu kan het weer gezellig worden. DAAR dwing je respect mee af, in plaats van door bij elk naar seksime riekend grapje moord en brand te gaan roepen. Iemand die dat doet wekt bij mij eerder medelijden op dan respect.
Ik heb alweer een heel dramatisch verhaal neergezetquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:09 schreef liefie_ het volgende:
ik ben het helemaal met je eens
vooral dat het voor vrouwen soms erg moeilijk is zichzelf te blijven als ze het gevoel hebben dat er veel van ze verwacht word
daarom zei ik ook al dat de meeste vrouwen daardoor een burn out krijgen... ze hebben het gevoel dat ze voor hun omgeving zo veel dingen strak onder controle moeten houden (uiterlijk, cariere, kinderen, huishouden)
dat is zo jammer
quote:Ik las trouwens ooit iets over een wasmachine die ontwikkeld was die op een vingerafdruk werkte en dan moest je die van de vrouw en van de man invoeren en die kon niet een aantal keer door dezelfde persoon achter elkaar gebruikt wordenom zo een gelijkwaardigere verdeling van wie de was doet te krijgen
quote:gaat een beetje ver maar mocht ik ooit trouwen hoop ik wel dat mijn partner me daarin een beetje tegemoed komt hoor
Bij jouw posts heb ik als man een oef-gevoelquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:17 schreef thaleia het volgende:
Het is ook hoe je ermee omgaat he.....het is nou niet alsof pas in de 21e eeuw mannen naar vrouwen begonnen te fluiten.....dit is gewoon hoe het al van oudsher gaat, daar kun je opgefokt over gaan doen of je kunt er relaxed mee omgaan.
Komt er een grappige opmerking die refereert aan je seksualiteit, dan kun je verontwaardigd gaan jammeren dat dat respectloos is, je kunt ook een lollige opmerking terug maken dat hij anders ook niet te versmaden is met zijn lekkere zwembandjes.
En gaat iemand echt te ver, dan zeg je er duidelijk maar beslist wat van. Om vervolgens weer terug te keren naar de relaxte sfeer. Je hebt duidelijk je punt gemaakt, men weet waar jouw grenzen liggen, nu kan het weer gezellig worden. DAAR dwing je respect mee af, in plaats van door bij elk naar seksime riekend grapje moord en brand te gaan roepen. Iemand die dat doet wekt bij mij eerder medelijden op dan respect.
Daar denken vele van je sexegenoten heel anders over en dat laten ze vaak ook luidruchtig weten. Zelfs met een opmerking las "jij ziet er leuk uit" krijg je vaak genoeg een boze reactie terug.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef liefie_ het volgende:
zoals ik al zei, een vleiende opmerking/grappige opmerking is altijd leuk
België zeker weerquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:49 schreef Autoreply het volgende:
Dat hoef je in veel andere Europese landen niet eens te proberen als je daar protesteert als een kerel in je kont knijpt word je verbaasd aangekeken...
quote:
Vrouwen moeten helemaal niks en mannen ook niet. Leven en laten leven, ieder moet zelf weten waar hij zin in heeft etc etc.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:25 schreef sweetgirly het volgende:
Wijst terug naar voorbeeld van bijv. die Releaze gaf. Vrouwen moeten helemaal niks, punt. Zolang ze zichzelf zijn, geen kwaad doen, allemaal prima.
Dat heeft niks met veeleisend te maken, wat ik schreef was een welgemeend adviesquote:Dat veeleisende gedoe.
Vrouwen moeten niet klagen en zeuren, moeten dit en dat. Right.
Ja, na de invoering van de Vlaamse frites smaakte mijn patat oorlog niet meer zo lekkerquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:20 schreef katerwater het volgende:
![]()
Negatieve ervaring gehad en nu moet het hele land daarvoor opdraaien?
Nee toch !quote:Dan zou ik Nederland grondig moeten haten![]()
Ja maar...leven en laten leven, als een man zijn poten niet thuis kan houden, vind ik dat niet leven en laten leven hoorquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:20 schreef thaleia het volgende:
Vrouwen moeten helemaal niks en mannen ook niet. Leven en laten leven, ieder moet zelf weten waar hij zin in heeft etc etc.
Maar iedereen, man of vrouw, heeft de pech dat niet alles zo gaat zoals hij/zij dat wil. Dat is dan geen 'benadeling van vrouwen' ofzo, dat is gewoon het simpele feit dat niet alles altijd precies zo gaat zoals jij wilt.
Ja, het punt is in deze wel dat vrouwen veel moeten en ik denk en/of begreep uit haar en/of het verhaal dat de overheid van alles wil (op)dwingen of dringen, vrouwen moeten dan nog meer. En dat is opzich niet erg, wel als de keuzemogelijkheden weg vallen en/of ze bijna geen keuze hebben. Dat lijkt mij ook wel dan. Ook dat individualisme ergens wordt gestimuleerd, maar dat éénpersoonhuishoudens wél ondertussen moeilijk te bekostigen valt.quote:Ik kreeg de indruk (kan zijn dat ik het mis heb hoor) dat releaze haar vrouw-zijn wil gebruiken om bepaalde voordeeltjes af te dwingen die een man misschien net zo graag zou willen. "Sta mij toe vrouw te zijn en om drie uur naar huis te gaan".....wat heeft dat met vrouw of man te maken? Iedereen, man of vrouw, mag van mij om drie uur naar huis als ie daar zin in heeft of als hem/haar dat handig uitkomt met de schooltijden van de kinderen. Lijkt mij niet dat de ene sekse daar meer recht op heeft dan de andere.
Ja, ik snap het welquote:Dat heeft niks met veeleisend te maken, wat ik schreef was een welgemeend adviesVan mij mag ieder die dat wil de hele dag lopen jammeren, maar ik vrees dat ie er niet blij van wordt en vooral ook niet verder mee komt. Het was een goedbedoelde tip om niet te zwaar aan dingen te tillen
Maw, omgeving/groepsgedrag en de tv doet er aan mee, zoiets ?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:53 schreef MLI het volgende:
Mijn bescheiden mening is dat de druk veel meer vanuit de vriendengroep opgelegd wordt, in plaats van de TV. Hoewel TV tegenwoordig de grootste cultuurverspreider is, ik geloof dat elke jongere in staat is om zelf grenzen te bepalen en in zijn of haar achterhoofd ook bewust is van het maatschappelijk geaccepteerde. Ik geloof ook dat jongeren snel over hun eigen grenzen heen gaan. Toch bezwijken veel jongeren onder de druk van de (vrienden)groep. Ik geloof niet dat dat is omdat ze toevallig een clip op TMF gezien hebben. Mijn gevoel zegt dat dat eerder komt doordat de groep collectief de TV zo af en toe als excuus gebruikt en niet zozeer als voorbeeld. Natuurlijk kopen meisjes wel eens de kleding die ze op TV zien. Maar kleding is niet echt de issue denk ik, dat is slechts hoe je je uiterlijk profileert. Eerder een klein deel van het totaalplaatje. Ik denk dat de gedragingen eerder gekopieerd worden of, als er geen rolmodel is, aangepast worden aan de verwachtingen van het andere geslacht. Ik denk dat de meeste jongens diep in hun hart niet eens zozeer verwachten dat jonge meiden er als sletten bijlopen, tenslotte zijn dat geen meiden die als relatiemateriaal beschouwd worden. Maar op de een of andere manier hebben de meiden het gevoel dat ze gewilder zijn als ze zich uitdagend kleden. Misschien is de echte vraag waarom meisjes tegenwoordig het gevoel hebben dat ze gewilder zijn als ze zich sexy kleden. Dat zou dan wel weer goed aan de TV kunnen liggen.
Goed opgemerkt, daar wordt nog wel eens aan voorbij gegaan. De groep die zovaak in het nieuws komt is in feite maar ontzettend klein en betreft een stel breezerkinderen zonder enig verstand.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:23 schreef thaleia het volgende:
Ik wil nog best geloven dat bepaalde jongeren in bepaalde kringen denken dat het normaal is om te pijpen voor een Breezer en om met je matties een meisje te verkrachten. Maar dat betreft jongeren die a) niet zo slim zijn b) een fucked up thuissituatie hebben en c) in een fucked up omgeving rondhangen. De rest van Nederland weet de videoclips en tv-programma's met genoeg korrels zout te nemen.
Het antwoord is a) simpel, 'sex sells', b) die enkele Jan Smit op de billboard en c) mannen schijnen maar op één zintuigelijke manier geprikkeld te kunnen worden, vrouwen op meerdere, die rijden dus ook niet zo snel tegen een lantaarnpaal op als ze Jan Smit zien prijken op een billboard, een man uiteraard weer welquote:Op donderdag 4 oktober 2007 02:14 schreef Friek_ het volgende:
.. maar ik snap daarbij niet dat vrouwen per definitie niet in een seksuele context gestopt mogen worden. Mannen hoor ik niet zeiken als ze afgebeeld worden in hun boxershort op een billboard langs de weg, maar als je er een vrouw afbeeldt is dat maar 'seksistisch'? Lekker krom.
De meisjes waar jij het over hebt zag je ook al eind jaren 70 begin 80 hoor. Van die hoerig geklede types die de hele dag bij de buschauffeur rondhingen of van die ordinair uitziende meisjes die zich lieten slaan door bijdehandte vriendjes met afrohaar, lange leren jassen en plateauzolen. Meiden die zich op die manier gedragen heb je altijd al gehad. Meisjes die een beetje normaal denken identificeren zich niet met de wulpse types uit videoclips en zullen zich ook niet zo extreem kleden en gedragen. Jongens met een beetje verstand weten ook wel dat een videoclip toch een beetje een extreem beeld geeft van de werkelijkheid. Het heeft alles met intelligentie te maken denk ik. Dat je je een beetje leuk wilt kleden (zonder er direct als een hoer uit te zien) als jonge meid vind ik niet gek en dat jongens dan kijken is leuk, dat is toch natuurlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:26 schreef Pitbulleke het volgende:
Het is al veel verder doorgewoekerd.
Als wij in de jaren 80 met een meisje op stap gingen, dan sprong ze bij ons achterop de fiets. Tegenwoordig zie ik meisjes in hun naveltruitjes, voorovergebogen op de pedalen met de string hoog boven de broek hun chill grijnzende antiliaanse of noordafrikaanse vriendje op de pakjedrager vervoeren.
Idem wat eten betreft. Wij betaalden als "man" bij de snackbar de patat. Tegenwoordig zie je hoe steevast die meisjes van de hangplek naar de Mac lopen om daar een hamburger voor hun vriendje te halen en te betalen.
Volgens mij is de emancipatiegolf weer helemaal teruggedraaid.
Tsja, dat is simpelweg natuur. Dat rechtvaardigt natuurlijk niets, maar verklaart het wel. Ik zie het probleem niet waarom vrouwen niet als lustobject 'gepresenteerd' mag worden. Is dat denigerend? Ik beschouw het meer als een probleem dat de vrouw er zelf van maakt. Dat je streeft naar gelijke rechten is niets meer dan logisch, maar ik snap niet waarom je een dergelijke seksuele moraal wilt veranderen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 03:27 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
Het antwoord is a) simpel, 'sex sells', b) die enkele Jan Smit op de billboard en c) mannen schijnen maar op één zintuigelijke manier geprikkeld te kunnen worden, vrouwen op meerdere, die rijden dus ook niet zo snel tegen een lantaarnpaal op als ze Jan Smit zien prijken op een billboard, een man uiteraard weer wel. Niet bij Jan Smit dan.
Ja, dus? Wat maakt het toch uit dat er een stel kreunende, half-naakte, totaal NIET opwindende dames voorbij komen op je beeldscherm? Ik heb nog steeds geen zin om NULNEGENNULSEKSSEKSSEKSSSSS te bellen of andere ongeinspireerde bagger die ik m'n voor kanis krijg.quote:Feit blijft wel dat vrouwen als lustobject worden neergezet en/of zichzelf zo al neerzetten.
Prima allemaal ergens. Maar het is wel veel. Heb het al eerder gezegd, sosiewo is tv hier al wat bagger soms (behalve bepaalde docu's, en soms uitzendingen op ned 2 ofzo, stadse marokkanen die naar een boer gingen, erg leuk om te zien ! Behalve toen die ene dat schaap op het hek flikkerde), maar na 23 uur 's avonds alleen maar belsexshitbladiebla op zo'n 4 á 5 netten, come on.
werkt het alleen die kant op? Vrouwen willen gezien worden en mannen kijken naar hen? Lijkt me toch ook dat mannen gezien willen worden en dat vrouwen naar hen kijken?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:52 schreef katerwater het volgende:
[..]
Ondanks de emancipatie werkt de natuur nog altijd evengoed hoor! Mannen kijken naar vrouwen en vrouwen willen gezien worden. Als je dat ontkent, ben je naief.
[..]
Maar daar heb je toch het hele probleem van de sexuele moraal in een notendop? Dan snap ik niet waarom jij niet ziet dat vrouwen hier misschien wel iets aan willen veranderenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 02:12 schreef Friek_ het volgende:
Het leuke aan de seksuele moraal is dat het altijd in het voordeel is van de man. We hebben geen labels zoals hoer, slet of iets, terwijl vrouwen net zo hard (of misschien zelfs harder) verlangen naar seks. Daar ligt ook de enorme tragiek van de hele sociale conditionering opgelegd door religie en maatschappij: ook al houden ze evenveel van seks, ze kunnen er niet op hun eigen manier mee omgaan.
Grappig. Dit was een punt bij mij en mijn ex... ik weigerde pertinent om bij haar achterop te zitten.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 11:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zit als hollandse jongen ook achterop hoor. Het is haar fiets, dus zij mag wil zelf rijden. Dat is ook emancipatie.
je wordt meer dan wat dan ook beinvloed door je vrienden, en als je van huis uit geen goede, stabiele basis hebt meegekregen ben je gevoeliger daarvoor en dus ook de minder prettige invloeden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 09:49 schreef Dickies het volgende:
Ik denk dat vooral de jongere kinderen worden beinvloed door de media. En dat begint dan op de basisschool. Ze krijgen een verkeerd beeld mee, maar dan vooral die meiden/jongens die daar gevoelig voor zijn. De ouders spelen ook een grote rol. Als die hun kinderen op jonge leeftijd al dingen gaan geven als stringetjes e.d. tja. Je ziet nu toch ook niet lang alle jongens en meiden hetzelfde gedrag vertonen?
Opleiding speelt ook mee. Niet om iemand te kwetsen maar het zijn vooral de 'VMBO-meiden' die zich op een bepaalde manier kleden en de 'VMBO-jongens' die deze zelfde meiden zonder respect behandelen etc. Soort zoekt soort. Daarmee wil ik niet zeggen dat vrouwen met een hogere opleiding niet gezien willen worden als 'lustobject' want dat is gewoon de natuur. Ik zie m'n vriendin ook als lustobject, maar niet enkel en alleen als dat.
Natuurlijk willen mannen ook gezien worden door vrouwen, maar dat spel is persoonlijker en subtieler.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 08:03 schreef Lixi het volgende:
[..]
werkt het alleen die kant op? Vrouwen willen gezien worden en mannen kijken naar hen? Lijkt me toch ook dat mannen gezien willen worden en dat vrouwen naar hen kijken?![]()
Dit is niet bewezen hoorquote:Op zondag 7 oktober 2007 00:08 schreef MLI het volgende:
Kick. Met een nieuw punt om over na te denken (zelf ook nog niet gedaan). Ik heb ooit tijdens een college massacommunicatie geleerd dat mensen die meer dan 4 uur TV kijken, een wereldbeeld hebben dat dichterbij de televisiewaarheid ligt. De televisiewaarheid is een karikatuur van de samenleving (oftewel, bepaalde opvallendheden worden uitvergroot en soms uit hun verband gerukt). Zou het zo zijn dat de jeugd die veel televisie kijkt, hier ook veel gevoeliger voor is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |