abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53667577
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:19 schreef liefie_ het volgende:
..is het niet juist en vorm van emanicipatie dat je je kunt kleden en gedragen zoals je wilt? voor mij iig wel
Ik bedacht mezelf net dat het eigenlijk gewoon wat twisted is.
Het is krom. Je kan je hier niet soms sexy kleden, er staat tmf en mtv aan en de programma's met ontblote meiden rijzen de pan hier uit. Er wordt gepraat over sletten, aan de andere kant is het zo behoudend als de pest. Juist, omdat er zo gepraat wordt.

Het is een beeld van meiden wat jongens soms van meiden hebben.
Een twisted beeld.

Ik zal je zeggen, als ik hier een kort rokje zou aandoen, kan ik mezelf bekeken voelen, ik voel mezelf (meer) ongemakkelijk(er). Ik heb/krijg het idee dat er gedacht kan worden dat ik het voor jongens/anderen zou doen, niet omdat ik het leuk vind, warm heb, etc. Als ik in het buitenland een rokje en hemdje zou aan doen, voel ik mezelf doorgaans veel prettiger. Wordt niet opgelet, het kan. Hier is het beeld soms twisted.

Dat is een verschil.
pi_53667791
En dit:
quote:
Rutgers ziet veel meer in begeleiding van jongeren. „Jongeren moeten goede referentiekaders meekrijgen. Wij pleiten al jaren voor een vak ’Seksuele en relationele vorming’ op basisscholen. Dat vak zou al op de kleuterleeftijd moeten beginnen, met bijvoorbeeld lichaamsbesef. Gaandeweg leer je dan kinderen steeds meer over seksualiteit en relaties.”
Is gewoon ook triest.
pi_53667985
Ik ben op dreef

We hebben prostituees voor de ramen, een erg divers arsenaal aan bekleedde vrouwen, ergens is het land zo vooruitstrevend en modern als de pest. Programma's over neuken en orgasmes, het kan hier allemaal.

Maar, de meeste groepsverkrachtingen, geweldigdadigheden vinden..juist in dit land, in het westen plaats. Onderwijs over hoe men moet omgaan met seksualiteit. Het is triest. Verwarrend voor de vrouw, die in dit land zgn geëmancipeerd moet (al dan niet kúnnen) zijn.

Ik lach mezelf een breuk
pi_53668181
Laatste opmerking

De vrouw moet de man leren respect voor de vrouw te hebben.
Nergens anders zal het en niets anders zal anders helpen.

En dan pas kan je of zal je een rokje kunnen dragen, zonder verwachtingen, vooroordelen te kweken bij het andere soort. Seksualiteit zoals het hoort, gelijkwaardig.

Nog even wat meer bloot man op tv, en ik ben een tevree mens

Wat trouwens ook zo dom is, aan de ene kant zenden ze slettenprogramma's uit, aan de andere kant 'dove-reclames'
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:49:01 #55
81237 releaze
best of both worlds
pi_53668452
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:44 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Bankiers die belasting mislopen? Je bedoelt de overheid? En je beseft dat als vrouwen meer werken, de mannen minder werken? (emancipatie zorgt ervoor dat mannen meer in het huishouden staan, vrouwen minder).
Nee, mannen werken niet minder. De overheid wil ook niet dat mannen minder gaan werken, uit economisch oogpunt gezien. Daarnaast heerst er in de bedrijfscultuur nogsteeds een taboe op mannen die minder werken (stond laatst nog een artikel over in de krant). de emancipatie is niets meer dan de vrouw opschroeven naar het niveau van de man, en de man niet opschroeven naar het niveau van de vrouw. Het is een groot economisch spel geworden. Ik geloof best dat het vanuit idealisme gestart is, maar dat is het nu niet meer. De nederlandse vrouw is ontzettend zelfstandig geworden, ook zonder mannen kunnen wij het prima rooien zoals mannen het zonder vrouwen prima kunnen rooien, alhoewel dat voor beide partijen steeds moeilijker wordt aangezien een eenspersoonshuishouding (al dan niet met kinderen) steeds moeilijker te bekostigen is. De overheid forceert allebei de seksen in absolute afhankelijkheid van elkaar en van het werk, er is geen onafhankelijkheid meer te verdelen.

Ik heb van die emancipatie m'n buik vol. ik heb er daarnaast een grafhekel aan dat ik zo vermannelijkt wordt. Ik ben een vrouw en ik wil verdomme thuis voor mijn kinderen kunnen zorgen. Ik wil om 3 uur smiddags thuis voor ze zijn, dat kunnen afwisselen met mijn partner om zo de taken thuis en werk evenwichtig (en naar elkaars voorkeuren natuurlijk ook) te kunnen verdelen. Kan nu niet. De balans werk en thuis lijkt volledig zoek.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:53:17 #56
81237 releaze
best of both worlds
pi_53668534
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:18 schreef sweetgirly het volgende:
En dit:
[..]

Is gewoon ook triest.
kinderen worden ook gewoon niet meer 'opgevoed'. worden ze wel in de tijd dat de ouders erin kunnen steken, maar dat is ook steeds minder. de opvoeding die kinderen op school krijgen is beperkt, op de klas gericht, weinig aandacht voor individuele begeleiding. en op de naschoolse opvang? spelen geblazen! allemaal zeer vrijblijvend. Vorig jaar heb ik stagegelopen op een bso binnen de grootste welzijnsorganisatie van utrecht, en weet je hoeveel hbo pedagogen ze daar in dienst hebben ter ondersteuning van 10tallen kindercentra? 2! ik snap dat niet.
pi_53669296
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:53 schreef releaze het volgende:

kinderen worden ook gewoon niet meer 'opgevoed'. worden ze wel in de tijd dat de ouders erin kunnen steken, maar dat is ook steeds minder. de opvoeding die kinderen op school krijgen is beperkt, op de klas gericht, weinig aandacht voor individuele begeleiding. en op de naschoolse opvang? spelen geblazen! allemaal zeer vrijblijvend. Vorig jaar heb ik stagegelopen op een bso binnen de grootste welzijnsorganisatie van utrecht, en weet je hoeveel hbo pedagogen ze daar in dienst hebben ter ondersteuning van 10tallen kindercentra? 2! ik snap dat niet.
Belachelijk.

Wat betreft je vorige post..eens.
Vooral wat betreft dat éénpersoonshuishoudens amper meer te bekostigen valt, individualisme staat hier hoog, maar ik doe even gister boodschappen voor mijn uppie en runderrookvlees, één onsje kost 2,95 euro .. Echt alsjeblieft ! Dat wordt bij de Hema shoppen binnenkort (blijvende prijsverlaging), terwijl ik de vleeswaren van Appie juist ook zo lekker vond .

Achterlijk gebeuren soms.
Meer vrouwen in de politiek, Balkende weg
pi_53669382
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Moet je vrouwen eens horen miepen als ze NIET als lustobject worden beschouwd...
idd

je kan gewoon niet winnen, hè, als man.... waardeer je een vrouw om haar intelligentie, en loer je naar geile neuksletjes , wil ze ook gezien worden als geile neukslet, waardeer je een vrouw om haar geile neuksletterigheid, begint ze te miepen over karakter, gevoelens, respect... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_53669497
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
Dat bedoel ik, kom ik weer terug op mijn dove-reclame's
Heb je in de Antillen weleens reclame's gezien van Antiliaanse vrouwen met 'wij zijn blij met onze dikke konten'. Tuurlijk niet. Die zijn blij met hun dikke konten !

pi_53669745
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:31 schreef Beroepsgokker het volgende:

[..]

Waarom niet aanzitten dan? Ik bedoel, als je mannen de aandacht geeft, doe het dan ook goed. Laat dan gewoon ook niets zien.
wat een onzin... ik kies wel wie er aan zit of niet!
misschien wil ik van een bepaalde man die mij wel ziet zitten niks ookal heb ik een laag truitje aan en van een andere man wel iets

ik vind emanicipatie (op het gebied van kleding dan he) dat ik kan dragen wat ik wil en dat ik daardoor niet anders behandeld word (en dat wil niet meteen zeggen dat ik in minirokjes wil lopen en corsetjes want die staan me toch niet) maar ik ga me echt niet in een koltrui hijsen die me niet staat omdat mannen anders denken dat ze alles mogen
mannen die dat denken zijn gewoon achtelijk no offence

verder ben ik het met de mensen eens die aanstippen dat vrouwen wel alles moeten kunnen en weet ik hoeveel ballen tegelijk in de lucht moeten houden ( een baan, zorg voor de kinderen, het huishouden en dan ook nog af en toe er appetijtelijk uit moet zien en het liefst zo de wc moet poetsen ) en dat mannen eigenlijk weinig tegemoed komen

eigenlijk heb ik sowieso het idee dat mannen weinig veranderen en van vrouwen verwacht word dat ze dat wel doen...
mannen denken blijkbaar nog steeds dat je je als vrouw moet schikken (op sexueel gebied, qua kleding, en dus ook nog een baan, huishouden, kids) dat is generaliserend dat weet ik maar toch
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_53669843
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:31 schreef milagro het volgende:

[..]

idd

je kan gewoon niet winnen, hè, als man.... waardeer je een vrouw om haar intelligentie, en loer je naar geile neuksletjes , wil ze ook gezien worden als geile neukslet, waardeer je een vrouw om haar geile neuksletterigheid, begint ze te miepen over karakter, gevoelens, respect... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
misschien scheelt het als mannen je meer zouden benaderen als een geheel zeg maar, een individu
als ik voor mezelf spreek kan ik namelijk de ene dag best de "geile neukslet" uithangen bij bv mn vriend maar dat neemt niet weg dat ik dat ik ook slim ben, gevoel heb enzovoort... dat betekend dat ik die dag gewoon in een geile bui ben
pi_53670133
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef liefie_ het volgende:

[..]

misschien scheelt het als mannen je meer zouden benaderen als een geheel zeg maar, een individu
als ik voor mezelf spreek kan ik namelijk de ene dag best de "geile neukslet" uithangen bij bv mn vriend maar dat neemt niet weg dat ik dat ik ook slim ben, gevoel heb enzovoort... dat betekend dat ik die dag gewoon in een geile bui ben
ik heb geen vent nodig om me in mijn intelligentie te bevestigen, ik weet dat ik slim ben, slimmer komen ze niet en van "ooh wat ben jij slim " word ik niet slimmer , want zoals ik al zei, slimmer komen ze niet ... sex is echter een kwestie van interactie en daar heb ik echt wel bevestiging nodig, al was het maar omdat bevestiging juist je nog geiler maakt dan je al bent..

en geil kronkelen in je eentje wordt op den duur ook zo suf
pi_53670205
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:03 schreef milagro het volgende:

[..]

ik heb geen vent nodig om me in mijn intelligentie te bevestigen, ik weet dat ik slim ben, slimmer komen ze niet en van "ooh wat ben jij slim " word ik niet slimmer , want zoals ik al zei, slimmer komen ze niet ... sex is echter een kwestie van interactie en daar heb ik echt wel bevestiging nodig, al was het maar omdat bevestiging juist je nog geiler maakt dan je al bent..

en geil kronkelen in je eentje wordt op den duur ook zo suf
ik bedoel niet dat je daar bevestiging in nodig heb
maar het is in mijn ogen niet de bedoeling dat mannen/je vriend denken dat je geen inhoud hebt omdat je een keer een avondje (of nou oke misschien een paar avondjes) erg geil was
en no offence... maar in mijn ogen zien mannen of het een of het ander en vaak niet het geheel
(vooral in het begin van een relatie zeg maar)
pi_53670391
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:06 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik bedoel niet dat je daar bevestiging in nodig heb
maar het is in mijn ogen niet de bedoeling dat mannen/je vriend denken dat je geen inhoud hebt omdat je een keer een avondje (of nou oke misschien een paar avondjes) erg geil was
en no offence... maar in mijn ogen zien mannen of het een of het ander en vaak niet het geheel
(vooral in het begin van een relatie zeg maar)
oh jij praat over meteen het bed in willen duiken met iemand die je nauwelijks kent?

daar had ik het niet over, hoor, maar ik hoor liever dat die ene bijzonder leuke vent opgewonden van me raakt als ie me ziet of mijn stem hoort, dan dat hij ineens de behoefte krijgt een goed boek te lezen nav ons gesprekje

maar ik ben niet zo van de meteen na een uurtje zuipen/flirten in de kroeg het bed in, maar ook weer niet van eerst gewaardeerd willen worden "om wie ik ben" , als het klikt dan klikt het, hoe snel dat ook is, je neus stoten kan altijd, ook als je eerst gewaardeerd bent om wie je bent....sommige kerels spelen het spel dan gewoon effe braaf mee, slaan hun slag en zouten dan net zo hard op, dus, tja...
pi_53670525
nou ik ben zelf ook niet zo, sterker nog ik heb nog nooit iets van een one night stand gehad of zo
maar het is in mijn ervaring wel zo dat als je je (tegen over mannen die je niet door en door kennen, dus dat kunnen ook nog best bv klasgenoten of kennisen zijn) als een sexueel persoon zeg maar gedraagt ze je bepaalde eigenschappen toedichten en andere eigenschappen juist niet
of andersom, als je in de klas altijd het slimme meisje bent met de welbekende koltrui (bijvoorbeeld) dan zullen ze je niet snel zien als een sexueel persoon
dat bedoel ik met dat mannen (misschien mensen in het algemeen hoor maar ik ben en vrouw en heb er zelf niet zo veel last van) je niet als een geheel/individu zien maar als een soort "type"
pi_53670608
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben zelf ook niet zo, sterker nog ik heb nog nooit iets van een one night stand gehad of zo
maar het is in mijn ervaring wel zo dat als je je (tegen over mannen die je niet door en door kennen, dus dat kunnen ook nog best bv klasgenoten of kennisen zijn) als een sexueel persoon zeg maar gedraagt ze je bepaalde eigenschappen toedichten en andere eigenschappen juist niet
of andersom, als je in de klas altijd het slimme meisje bent met de welbekende koltrui (bijvoorbeeld) dan zullen ze je niet snel zien als een sexueel persoon
dat bedoel ik met dat mannen (misschien mensen in het algemeen hoor maar ik ben en vrouw en heb er zelf niet zo veel last van) je niet als een geheel/individu zien maar als een soort "type"
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendert
pi_53670641
dat bedoelde ik dan ook met "een sexueel persoon zijn"
dat het meer inhoudt dan kleding (sorry ik ben vaak niet zo goed in mezelf uitdrukken )
maar ik bedoel dus dat als je je zo opstelt (met of zonder sexy kleding) dat je dan meteen in een bepaalde hoek word geduwt
pi_53670707
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:27 schreef liefie_ het volgende:
dat bedoelde ik dan ook met "een sexueel persoon zijn"
dat het meer inhoudt dan kleding (sorry ik ben vaak niet zo goed in mezelf uitdrukken )
maar ik bedoel dus dat als je je zo opstelt (met of zonder sexy kleding) dat je dan meteen in een bepaalde hoek word geduwt
zo ervaar ik dat dus niet, sorry en ja ik heb me ook wel eens "zo opgesteld" ... als je niet de looks van een slettebak hebt, dan word je zo ook niet gezien, is mijn ervaring, ook al gedraag je je soms wel eens zo, een zekere geestelijke bagage straal je namelijk ook weer uit
pi_53670806
nou ik zou zeker niet zeggen dat ik de looks van een slettebak heb en ook zeker wel wat geestelijke bagage heb maar ik ben wel blond met flinke borsten en in mijn ervaring gaan mensen er dus wel vanuit dat ik bijvoorbeeld niet in staat ben om mijn eigen huiswerk te doen en schrikken ze een beetje als ik in een discussie iets zeg wat ergens op slaat

en ja ik heb ook wel mee gemaakt dat mannen er van uit gaan dat ze me aan mogen raken om (ik neem aan) deze redenen
pi_53670822
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:25 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendert
inderdaad, dat is sensualiteit en dat hebben breezah's juist niet
pi_53670997
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:36 schreef liefie_ het volgende:
nou ik zou zeker niet zeggen dat ik de looks van een slettebak heb en ook zeker wel wat geestelijke bagage heb maar ik ben wel blond met flinke borsten en in mijn ervaring gaan mensen er dus wel vanuit dat ik bijvoorbeeld niet in staat ben om mijn eigen huiswerk te doen en schrikken ze een beetje als ik in een discussie iets zeg wat ergens op slaat

en ja ik heb ook wel mee gemaakt dat mannen er van uit gaan dat ze me aan mogen raken om (ik neem aan) deze redenen
ja, hoor eens, die mannen komen we allemaal wel tegen, met een beetje leuke looks , en in sommige landen ook zonder , heb je daar wel eens last van, ja.. dat zijn dus de hersenloze of sexueel gefrustreerde exemplaren, en ach, die zijn toch niet de norm of een reden om er niet sexy uit te willen zien of zo over te komen.

en laten we eerlijk wezen, "we" pikken zelf ook weer meer van die leuke lekkere vent, qua toenaderingen, dan van die onaantrekkelijke dweil... met twee of oneerlijk maten meten doen wij net zo goed, vrouwen lopen wat dat betreft nu ook weer niet over van consequent zijn... wat je bij de een ervaart als 'gruwelijk vrijpostig" ervaar je bij een ander ms zomaar ineens als "verleidelijk doortastend".
pi_53671015
dubbel grmbl
pi_53671056
nou ik ben op manieren benaderd die bij brad pitt nog niet zouden vallen onder verleidelijk doortastend
en misschien ligt het dan aan mij (hoewel ik er echt van overtuigd ben dat ik me niet slettig kleed of zo opstel, eerder nog ben ik een verlegen watje dat zich af en toe te buiten gaat aan een vhalsje) maar voor mij zijn het echt geen uitzonderingen
pi_53671224
en trouwens dan nog!
ik blijf er bij: al zou ik in mn ondergoed boodschappen gaan doen dan geeft dat niemand de vrijheid om dan maar in mn kont te knijpen of zo
en het wil ook niet zeggen dat ik niet slim ben of grappig of gevoelig of weet ik het
pi_53671390
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:52 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben op manieren benaderd die bij brad pitt nog niet zouden vallen onder verleidelijk doortastend
en misschien ligt het dan aan mij (hoewel ik er echt van overtuigd ben dat ik me niet slettig kleed of zo opstel, eerder nog ben ik een verlegen watje dat zich af en toe te buiten gaat aan een vhalsje) maar voor mij zijn het echt geen uitzonderingen
ms eens wat andere uitgaansgelegenheden opzoeken dan... maar, sowieso, in het uitgaansleven, wat in zeker zin toch echt een jachtterrein is, krijg je wat vaker opmerkingen naar je hoofd, dan op het werk, of in de koninklijke bibliotheek of de plaatselijke Albert Heijn

echte handtastelijkheden, nou, dat is hier in Nederland iig echt niet in die mate dat ik ooit overwogen heb me anders te kleden, of me op welke manier dan ook 'zorgen te maken" .

als je opmerkingen of verlekkerde blikken storend vindt, moet je ms maar niet gaan stappen in de doorsnee uitgaansgelegenheden, of ze ms zelf eens wat met een verbale knipoog pareren, ik kon en kan me er echt niet aan storen...maar ik ben dan ook niet blond met grote jetsers, ook vroegah niet geweest
pi_53671576
ik heb het dan ook niet over opmerkingen
maar bv letterlijk over een jongen die me betaste in de kroeg en zei ja wat ga je er aan doen? sla me maar dat doet me toch niks
en idd ik ben in die kroeg nooit meer geweest (ook omdat ik gewoon niet meer durf) en dat is echt geen absurde kroeg hier in de stad, juist een van de populaire studentenkroegen

en ik geloof ook zeker niet dat ik het enige meisje ben met dat soort ervaringen hoor

en zoals ik al zei ik overweeg ook echt niet om me anders te gaan kleden, ik doe wat ik wil, maar voor mij valt het toch wel onder emanicipatie (en een van de dingen waar in nederland aan gewerkt zou kunnen worden) dat deze houding van mannen (en van vrouwen mochten die zo met mannen om gaan maar daar ben ik niet zo van op de hoogte) zou veranderen
pi_53672052
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef liefie_ het volgende:
...
en zoals ik al zei ik overweeg ook echt niet om me anders te gaan kleden, ik doe wat ik wil, maar voor mij valt het toch wel onder emanicipatie (en een van de dingen waar in nederland aan gewerkt zou kunnen worden) dat deze houding van mannen (en van vrouwen mochten die zo met mannen om gaan maar daar ben ik niet zo van op de hoogte) zou veranderen
Helemaal mee eens .
pi_53672243
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef liefie_ het volgende:
ik heb het dan ook niet over opmerkingen
maar bv letterlijk over een jongen die me betaste in de kroeg en zei ja wat ga je er aan doen? sla me maar dat doet me toch niks
en idd ik ben in die kroeg nooit meer geweest (ook omdat ik gewoon niet meer durf) en dat is echt geen absurde kroeg hier in de stad, juist een van de populaire studentenkroegen

en ik geloof ook zeker niet dat ik het enige meisje ben met dat soort ervaringen hoor

nou, ik heb dat zelf nooit in die mate meegemaakt, dat ik ieder weekend overal betast werd door wildvreemde knullen, maar goed, ms is dat tegenwoordig anders dan toen ik nog wekelijks stapte, kan zijn.
pi_53672312
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:53 schreef milagro het volgende:

[..]

nou, ik heb dat zelf nooit in die mate meegemaakt, dat ik ieder weekend overal betast werd door wildvreemde knullen, maar goed, ms is dat tegenwoordig anders dan toen ik nog wekelijks stapte, kan zijn.
dat zeg ik ook niet
ik zeg alleen dat ik het wel eens mee gemaakt heb en ik weet zeker dat ik niet de enige ben
en dat is gewoon al te veel
pi_53672670
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:56 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet
ik zeg alleen dat ik het wel eens mee gemaakt heb en ik weet zeker dat ik niet de enige ben
en dat is gewoon al te veel
oh nou okay dan, ik heb het ook wel eens meegemaakt, maar dan waren het toch vaak iets te enthousiaste medelanders.... maar de mate over het algemeen baart me niet dusdanig zorgen dat er dringend mannenemancipatie nodig is op dat vlak, debielen blijf je altijd houden, daar helpt geen enkele betuttelende minister tegen, hoor.

zou het nu schering en inslag zijn, bij álle mannen, van welke komaf dan ook, dan zou je er ms eens aan moeten gaan denken.

sporadische handtastelijkheden in het uitgaansleven waren er al voor het mtv tijdperk, voor de geile r & b clips, en weetikwat, want zoals al gezegd, debielen blijf je houden.

en de hoek waar die handtastelijkheden puur voortkomen uit een andere kijk op vrouwen, ( en niet een door lompe stoerheid cq dronkemans gedrag) , waar de vrouw die zich niet 'bedekt' gelijk een hoer is en dus betast mag worden (hoewel je ook een hoer niet zomaar mag betasten uiteraard, maar goed) , tja, dat is een door cultuur ingegeven debiliteit, waar idd een fikse inhaalslag nodig is, willen ze in deze westerse maatschappij een beetje leuk meedraaien... vooralsnog komt "die hoek" nauwelijks nog de discotheken binnen, vanwege de door hun foute broeders bezorgde reputatie (waar de goede broeders onder lijden helaas) , dus dat scheelt al weer
pi_53672809
ik weet zeker dat elk meisje dat wel eens op stap gaat wel zo'n verhaal kan vertellen (wat blijkt je hebt er zelf ook al een) en bij jou waren het misschien dan medelanders zoals je zo subtiel omschrijft en ik weet wederom de cijfers niet maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je wel gelijk hebt en zij procentueel gezien iets vaker zich zo gedragen maar volgens mij doen andere mannen het ook vaak zat (en nee niet alle mannen dat snap ik ook wel) maar dit is maar een stukje van waar ik het in dit topic over gehad heb
ik weet ook niet waarom mannen zich soms handtastelijkheden veroorloven en of het iets met videoclips te maken heeft
in mijn ogen niet, maar meer met hun algemene beeld van vrouwen, zoals ik al zei word er van vrouwen toch andere dingen verwacht dan van mannen bijvoorbeeld meer dingen tegelijk kunnen (huishouden, baan, kinderen) en zolang dat beeld zo blijft vind ik dat er zeker wel iets moet veranderen!
pi_53672836
en trouwens een van de grootste problemen bij vrouwen die het niet meer trekken is dat er zo veel van ze verwacht word
Ze moeten mooi zijn, slank zijn, het huishouden doen, op de kinderen passen, een goed huwlijk hebben, cariere maken noem maar op!
Van vrouwen word door onze samenleving verwacht dat ze in zo veel dingen goed zijn dat het onrealistisch is en dat is in mijn ogen zeer storend
pi_53672966
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:17 schreef liefie_ het volgende:
ik weet zeker dat elk meisje dat wel eens op stap gaat wel zo'n verhaal kan vertellen (wat blijkt je hebt er zelf ook al een) en bij jou waren het misschien dan medelanders zoals je zo subtiel omschrijft en ik weet wederom de cijfers niet maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je wel gelijk hebt en zij procentueel gezien iets vaker zich zo gedragen maar volgens mij doen andere mannen het ook vaak zat (en nee niet alle mannen dat snap ik ook wel) maar dit is maar een stukje van waar ik het in dit topic over gehad heb
ik weet ook niet waarom mannen zich soms handtastelijkheden veroorloven en of het iets met videoclips te maken heeft
in mijn ogen niet, maar meer met hun algemene beeld van vrouwen, zoals ik al zei word er van vrouwen toch andere dingen verwacht dan van mannen bijvoorbeeld meer dingen tegelijk kunnen (huishouden, baan, kinderen) en zolang dat beeld zo blijft vind ik dat er zeker wel iets moet veranderen!
ik vind dat je overdrijft, laat ik het daar maar op houden dan , anders blijven we bezig.
dat beeld van vrouwen wat jij zegt dat mannen nog hebben, of teveel mannen nog hebben, ik ervaar dat niet zo, en leidt dat zeker niet af uit die anderhalve halve zool die je in het uitgaansleven treft, waar de omgeving(dranklokalen) , de intentie (op jacht) , de sfeer (schaars geklede dames , opzwepende muziek, ) die enkele halve zool dat extra zetje geeft tot lomp gedrag.

het uitgaansleven is niet HET leven, in het normale dagelijkse leven, werk, op straat, thuis, feestjes bij vrienden of familie, terrasjes, school, uni, tijdens het shoppen, etc etc kunnen we over het algemeen normaal over straat zonder enig gevaar voor handtastelijkheden of anderszins onaangenaam mannelijk gedrag.
pi_53673012
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:18 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens een van de grootste problemen bij vrouwen die het niet meer trekken is dat er zo veel van ze verwacht word
Ze moeten mooi zijn, slank zijn, het huishouden doen, op de kinderen passen, een goed huwlijk hebben, cariere maken noem maar op!
Van vrouwen word door onze samenleving verwacht dat ze in zo veel dingen goed zijn dat het onrealistisch is en dat is in mijn ogen zeer storend
nergens last van, iedereen kan en mag alles verwachten van mij als vrouw, ze doen maar, maar je bent er nog altijd zelf bij om je daar ook maar iets van aan te trekken, hoor, dát is ook emancipatie, nee, dat is het JUIST.
pi_53673322
dat jij nergens last van hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat en ik heb niet alleen voorbeelden gegeven uit het uitgaans leven maar ja

en emancipatie is elkaar gelijk behandelen niet dat je van je af moet bijten als vrouw omdat mannen je niet als gelijke behandelen
pi_53673529
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:

Dat bedoel ik, kom ik weer terug op mijn dove-reclame's
Heb je in de Antillen weleens reclame's gezien van Antiliaanse vrouwen met 'wij zijn blij met onze dikke konten'. Tuurlijk niet. Die zijn blij met hun dikke konten !

OMG dat is zooo waar
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:25 schreef milagro het volgende:
Sommige vrouwen zijn zelfs sexy als je ze in een vuilniszak steekt (bijvoorbeeld MIA )
Het is iets dat je hebt.
pi_53673619
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:39 schreef liefie_ het volgende:
dat jij nergens last van hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat en ik heb niet alleen voorbeelden gegeven uit het uitgaans leven maar ja

en emancipatie is elkaar gelijk behandelen niet dat je van je af moet bijten als vrouw omdat mannen je niet als gelijke behandelen
zucht... laat maar, hè

het leven van de blondine met dikke tieten is een hel, iedere dag weer, jij je zin
pi_53673757
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef milagro het volgende:

[..]

zucht... laat maar, hè

het leven van de blondine met dikke tieten is een hel, iedere dag weer, jij je zin
hou eens op met mijn woorden verdraaien dat zeg ik helemaal niet
en ik zeg ook niet dat het leven van vrouwen een hel is
ik zeg alleen dat er geen sprake is van gelijke behandeling en dat is waar emancipatie over gaat
en ondersteun dat met voorbeelden die jij alleen maar afdoet met ow jee bij mij is het niet zo of die je verdraait
pi_53673802
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Het volgende stond vandaag in de SP!TS:
[..]
.. Muziek en muziekvideo's zijn altijd al een manier geweest om mensen te raken en hypes te creëren
...
*grinnik*

Leuke gedachte, maar clips op muziek bestaan pas zo'n dertig jaar, vanaf dat Ad Visser in the seventies op de TV kwam zeg maar. Beweren dat ze "altijd een manier geweest zijn om ..." is dan ook meer een teken dat je in de doelgroep valt die Balkenende bedoelt, dan een steekhoudend argument.

En tralala, alle argumenten ten spijt, is die dertig jaar 'heel toevallig' precies het leeftijdsverschil tussen balkenende en de huidige generatie jongeren.

Ik heb niets met het nieuwe morele appèl van dit kabinet, integendeel, maar dat de jongerenbeeldcultuur in het algemeen en de muziekclip-cultuur in het bijzonder bijdragen aan een versexueliserende (zelfverzonnen woord ) maatschappij lijkt me vrijwel buiten kijf staan.

Maar het lijkt me ook dat mensen die in zo'n cultuur opgroeien er ook mee om leren gaan, ik zie nou ook weer niet alle pubers en jongeren van vandaag als slettebakken over straat lopen, en het gemiddelde meisje op een middelbare school schat ik assertiever in dan de nichtjes van Balkenende. En ik haat het als de overheid zich haar moraal aan mij probeert op te dringen, zeker als dat uit de kleinzinnig christelijke hoek komt, dat morele appèl.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_53673974
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:00 schreef liefie_ het volgende:
maar als je het hebt over groepsverkrachtingen heb je het echt over een kleine uitzonderingsgroep die volgens mij geen respect hebben voor alles in hun omgeving en niet alleen niet voor vrouwen of meisjes...
dus of dat iets te maken heeft met emanicipatie en lustobjecten enzovoort? Ik denk het niet... ik denk dat er gewoon iets "mis" is met deze uitzonderingsgroep
Hier in Amsterdam West stikt het van leden van die uitzonderingsgroep.

"De cultuur is niet veranderd, maar er zijn gewoon veel meer mensen waar iets mis mee is tegenwoordig" ??
pi_53674056
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 18:56 schreef liefie_ het volgende:

[..]

hou eens op met mijn woorden verdraaien dat zeg ik helemaal niet
en ik zeg ook niet dat het leven van vrouwen een hel is
ik zeg alleen dat er geen sprake is van gelijke behandeling en dat is waar emancipatie over gaat
en ondersteun dat met voorbeelden die jij alleen maar afdoet met ow jee bij mij is het niet zo of die je verdraait
ik verdraai niets, ik maakte een grapje , niet zo zwaar opvatten alles , hoor, je leven is vast geen hel, alleen op zaterdag

ik vind wel dat je overdrijft, dat wel, ja,, met je gelijke behandeling, en emancipatielesjes voor mannen, bij wijze van dan.

jij bent een stuk jonger dan ik, en ik ga niet meer zo vaak uit, maar vroegah, ondanks dat ik geen dikke tieten had/heb, en niet blond was/ben, kreeg ik genoeg aandacht,, en ja zoals ik al zei (meer dan eens) ook ik heb mijn vervelende ervaringen gehad, maar het gros van de ervaringen was ofwel gewoon leuk, ofwel vermoeiend, maar echt niet van dien aard en in die mate dat ik de feministische barricades op wilde, of hoefde... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken , maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder) , en de enkele keer dat het niet leuk is, noodzaakt nog steeds geen ingrijpen van hoger hand, niet van een minister, niet van een god die met een dik boek vol regeltjes zwaait.
pi_53674191
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:36 schreef sweetgirly het volgende:
Laatste opmerking

De vrouw moet de man leren respect voor de vrouw te hebben.
Nergens anders zal het en niets anders zal anders helpen.

...
Wat mij betreft niet.

Dat hoort een vader op zijn zoon over te dragen.
En lukt dat niet met woord, uitleg en advies, dan desnoods hoort het erin geramd te worden.

In de kern is dat precies waar het om draait, opvoeders die het te druk hebben om hun taak te vervullen (juist ook in probleemgroepen waar ouders de macht over hun nageslacht verliezen), en verwarde kindertjes die onderling hun weg zoeken. En dan is het maar net wat voor soort vriendjes en vriendinnetjes je om je heen hebt...
pi_53674323
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
vrouwen onderling doen anders precies hetzelfde, vaak nog veel extremer dan dat mannen het onder elkaar over vrouwen hebben.
pi_53674564
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens dan nog!
ik blijf er bij: al zou ik in mn ondergoed boodschappen gaan doen dan geeft dat niemand de vrijheid om dan maar in mn kont te knijpen of zo
en het wil ook niet zeggen dat ik niet slim ben of grappig of gevoelig of weet ik het
Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.

Echt wel dat jij ook je ook geen intelligente gedachten hebt als Brad Pitt in zijn boxershort voor jou bij de kassa staat.
Dan wil je echt alleen maar kijken hoor, en misschien wel voelen ook.

Sorry, als jij in je ondergoed voor me gaat staan, is er geen haar op mijn bovenmatig intelligente hoofd die er aan zou denken een politieke discussie met je aan te gaan. Ik zou er niets eens aan denken of je ueberhaupt een IQ hebt, zo raar is dat toch niet?

[ Bericht 3% gewijzigd door Roquefort op 03-10-2007 19:31:10 ]
pi_53674943
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:23 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.

Echt wel dat jij ook je ook geen intelligente gedachten hebt als Brad Pitt in zijn boxershort voor jou bij de kassa staat.
Dan wil je echt alleen maar kijken hoor, en misschien wel voelen ook.

Sorry, als jij in je ondergoed voor me gaat staan, is er geen haar op mijn bovenmatig intelligente hoofd die er aan zou denken een politieke discussie met je aan te gaan. Ik zou er niets eens aan denken of je ueberhaupt een IQ hebt, zo raar is dat toch niet?
Helemaal mee akkoord

Een vrouw beseft niet wat ze bij een man aanricht als ze sexy gekleed gaat. Echt, een intelligente advocate gaat toch ook niet kortgerokt pleiten? Je kledij heeft niets te maken met je intelligente, maar het geeft wel een indruk.

Dat mannen zo gepaard gaan met kostuums, uniformen e.d. is niet geheel toevallig: kledij creeert status en functie. En dat geld ook voor een vrouw.
pi_53675040
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:11 schreef Roquefort het volgende:

Wat mij betreft niet.

En lukt dat niet met woord, uitleg en advies, dan desnoods hoort het erin geramd te worden.
Hier ga ik dan weer niet mee akkoord

Erin rammen is voor geen geval de juiste manier van opvoeden. Het maakt toch niet uit waar een man zijn respect gehaald heeft? Als ie het maar heeft
pi_53675467
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:07 schreef milagro het volgende:
... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken , maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder)
Als je dat leuk vindt, moet je een profiel op Hyves aanmaken met een lekkere foto - dat is me daar toch een vleesmarkt waar je veel reacties mag verwachten Valt me mee dat Plassterk daar nog niet wil ingrijpen
Leave it to me. We're checking out.
pi_53675838
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:11 schreef Roquefort het volgende:

Wat mij betreft niet.

En dat is het punt, want dat gebeurt (dus) niet tot weinig .
Juist en waarschijnlijk ontbreekt het daarin in de opvoeding, tel daar de media en invloed van leeftijdsgenoten bij op en zie oa groepsverkrachtingen. Ja, laat ik het wel even crú zeggen.
quote:
In de kern is dat precies waar het om draait, opvoeders die het te druk hebben om hun taak te vervullen (juist ook in probleemgroepen waar ouders de macht over hun nageslacht verliezen), en verwarde kindertjes die onderling hun weg zoeken. En dan is het maar net wat voor soort vriendjes en vriendinnetjes je om je heen hebt...
Yep, eigenlijk wel dus.

Ik ben ondertussen wel overtuigd en van mening dat je jongens/mannen zélf (soms erg duidelijk) te kennen moet geven hoe ze met je om moeten gaan. Alleen jij of iemand zelf kan dat doen, niet de maatschappij, ouders niet, etc. Wat ze daar vervolgens dan zelf mee doen, is hun keuze. De vrouw haar keuze is dan weer, of niet tolereren en blijken dat je het betreffende gedrag niet wilt, afkeurt of blijken dat ze goed gedrag wel of meer op prijs stelt.

Dat klinkt wel erg zakelijk
pi_53675991
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:07 schreef milagro het volgende:

[..]

ik verdraai niets, ik maakte een grapje , niet zo zwaar opvatten alles , hoor, je leven is vast geen hel, alleen op zaterdag

ik vind wel dat je overdrijft, dat wel, ja,, met je gelijke behandeling, en emancipatielesjes voor mannen, bij wijze van dan.

jij bent een stuk jonger dan ik, en ik ga niet meer zo vaak uit, maar vroegah, ondanks dat ik geen dikke tieten had/heb, en niet blond was/ben, kreeg ik genoeg aandacht,, en ja zoals ik al zei (meer dan eens) ook ik heb mijn vervelende ervaringen gehad, maar het gros van de ervaringen was ofwel gewoon leuk, ofwel vermoeiend, maar echt niet van dien aard en in die mate dat ik de feministische barricades op wilde, of hoefde... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken , maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder) , en de enkele keer dat het niet leuk is, noodzaakt nog steeds geen ingrijpen van hoger hand, niet van een minister, niet van een god die met een dik boek vol regeltjes zwaait.
Ik zeg niet dat mijn leven een hel is ik gaf alleen een bepaald voorbeeld en dat was toevallig in het uitgaansleven maar wederom heb ik ook dingen daarbuiten aangestipt

en het is natuurlijk leuk om op een leuke manier aangesproken te worden door een man, in jou geval in een winkel
ik vind het ook leuk en aardig als een man (ookal wil ik niks van hem) iets aardigs zegt/ me een compliment geeft
maar dat is iets anders dan onbeschoft zijn/je vrijheden veroorloven aan de hand van hoe een meisje zich kleed

en ik zeg ook niet dat het gaat werken een minister zich er mee gaat bemoeien, ik stip alleen aan dat wat mij betreft er wel het een en ander mag veranderen
pi_53676157
Wat een gejammer weer

Ik wil nog best geloven dat bepaalde jongeren in bepaalde kringen denken dat het normaal is om te pijpen voor een Breezer en om met je matties een meisje te verkrachten. Maar dat betreft jongeren die a) niet zo slim zijn b) een fucked up thuissituatie hebben en c) in een fucked up omgeving rondhangen. De rest van Nederland weet de videoclips en tv-programma's met genoeg korrels zout te nemen.

Verder: leuk als releaze relaxed om drie uur naar huis wil om met de kinderen te domino-en, maar wat heeft dat met vrouwelijkheid te maken? Genoeg mannelijke collega's en vrienden van me die precies hetzelfde zouden willen. Maar you can't always get what you want he, en om dan te gaan jammeren dat De Vrouw het vandaag de dag zo moeilijk heeft....

En als lustobject gezien worden is geen wereldramp, sterker nog vaak zelfs leuk, en leidt het tot ongewenst gedrag of opmerkingen die je niet op prijs stelt, dan zeg je er wat van, hoe moeilijk kan het zijn? Ik geloof ook niet zo in die enorme druk om mooi te zijn, tuurlijk zijn sommige mensen uitgesproken knap en andere uitgesproken lelijk, maar het overgrote merendeel zit daar ergens tussenin en zal door de een prachtig, en door de ander totaal onboeiend gevonden worden. Het is aan jezelf of je er een enorm probleem van maakt, ik kan focussen op mijn cup A en een vriendin van me kan focussen op haar kwabberigheid, maar zij kan ook focussen op haar wulpse vormen en prachtige decollete, en ik op mijn petite figuurtje. Je doet het echt zelf, hoor, ook al heb je in een ver verleden weleens wat opmerkingen naar je hoofd geslingerd gekregen.

En als je alleen maar wordt beoordeeld op je uiterlijk en nooit op je andere kwaliteiten, dan gok ik dat dat komt omdat je geen andere kwaliteiten hebt, of ze niet laat zien. Werk daar dan aan ipv te klagen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')