Ik bedacht mezelf net dat het eigenlijk gewoon wat twisted is.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:19 schreef liefie_ het volgende:
..is het niet juist en vorm van emanicipatie dat je je kunt kleden en gedragen zoals je wilt? voor mij iig wel
Is gewoon ook triest.quote:Rutgers ziet veel meer in begeleiding van jongeren. „Jongeren moeten goede referentiekaders meekrijgen. Wij pleiten al jaren voor een vak ’Seksuele en relationele vorming’ op basisscholen. Dat vak zou al op de kleuterleeftijd moeten beginnen, met bijvoorbeeld lichaamsbesef. Gaandeweg leer je dan kinderen steeds meer over seksualiteit en relaties.”
Nee, mannen werken niet minder. De overheid wil ook niet dat mannen minder gaan werken, uit economisch oogpunt gezien. Daarnaast heerst er in de bedrijfscultuur nogsteeds een taboe op mannen die minder werken (stond laatst nog een artikel over in de krant). de emancipatie is niets meer dan de vrouw opschroeven naar het niveau van de man, en de man niet opschroeven naar het niveau van de vrouw. Het is een groot economisch spel geworden. Ik geloof best dat het vanuit idealisme gestart is, maar dat is het nu niet meer. De nederlandse vrouw is ontzettend zelfstandig geworden, ook zonder mannen kunnen wij het prima rooien zoals mannen het zonder vrouwen prima kunnen rooien, alhoewel dat voor beide partijen steeds moeilijker wordt aangezien een eenspersoonshuishouding (al dan niet met kinderen) steeds moeilijker te bekostigen is. De overheid forceert allebei de seksen in absolute afhankelijkheid van elkaar en van het werk, er is geen onafhankelijkheid meer te verdelen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Bankiers die belasting mislopen? Je bedoelt de overheid? En je beseft dat als vrouwen meer werken, de mannen minder werken? (emancipatie zorgt ervoor dat mannen meer in het huishouden staan, vrouwen minder).
kinderen worden ook gewoon niet meer 'opgevoed'. worden ze wel in de tijd dat de ouders erin kunnen steken, maar dat is ook steeds minder. de opvoeding die kinderen op school krijgen is beperkt, op de klas gericht, weinig aandacht voor individuele begeleiding. en op de naschoolse opvang? spelen geblazen! allemaal zeer vrijblijvend. Vorig jaar heb ik stagegelopen op een bso binnen de grootste welzijnsorganisatie van utrecht, en weet je hoeveel hbo pedagogen ze daar in dienst hebben ter ondersteuning van 10tallen kindercentra? 2! ik snap dat niet.quote:
Belachelijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:53 schreef releaze het volgende:
kinderen worden ook gewoon niet meer 'opgevoed'. worden ze wel in de tijd dat de ouders erin kunnen steken, maar dat is ook steeds minder. de opvoeding die kinderen op school krijgen is beperkt, op de klas gericht, weinig aandacht voor individuele begeleiding. en op de naschoolse opvang? spelen geblazen! allemaal zeer vrijblijvend. Vorig jaar heb ik stagegelopen op een bso binnen de grootste welzijnsorganisatie van utrecht, en weet je hoeveel hbo pedagogen ze daar in dienst hebben ter ondersteuning van 10tallen kindercentra? 2! ik snap dat niet.
iddquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Moet je vrouwen eens horen miepen als ze NIET als lustobject worden beschouwd...
Dat bedoel ik, kom ik weer terug op mijn dove-reclame'squote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
wat een onzin... ik kies wel wie er aan zit of niet!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:31 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Waarom niet aanzitten dan? Ik bedoel, als je mannen de aandacht geeft, doe het dan ook goed. Laat dan gewoon ook niets zien.
misschien scheelt het als mannen je meer zouden benaderen als een geheel zeg maar, een individuquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:31 schreef milagro het volgende:
[..]
idd
je kan gewoon niet winnen, hè, als man.... waardeer je een vrouw om haar intelligentie, en loer je naar geile neuksletjes , wil ze ook gezien worden als geile neukslet, waardeer je een vrouw om haar geile neuksletterigheid, begint ze te miepen over karakter, gevoelens, respect... en doet zij dat niet dan doet een of andere minister dat wel.
ik heb geen vent nodig om me in mijn intelligentie te bevestigen, ik weet dat ik slim ben, slimmer komen ze niet en van "ooh wat ben jij slimquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:50 schreef liefie_ het volgende:
[..]
misschien scheelt het als mannen je meer zouden benaderen als een geheel zeg maar, een individu
als ik voor mezelf spreek kan ik namelijk de ene dag best de "geile neukslet" uithangen bij bv mn vriend maar dat neemt niet weg dat ik dat ik ook slim ben, gevoel heb enzovoort... dat betekend dat ik die dag gewoon in een geile bui ben
ik bedoel niet dat je daar bevestiging in nodig hebquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:03 schreef milagro het volgende:
[..]
ik heb geen vent nodig om me in mijn intelligentie te bevestigen, ik weet dat ik slim ben, slimmer komen ze niet en van "ooh wat ben jij slim" word ik niet slimmer , want zoals ik al zei, slimmer komen ze niet
... sex is echter een kwestie van interactie en daar heb ik echt wel bevestiging nodig, al was het maar omdat bevestiging juist je nog geiler maakt dan je al bent..
en geil kronkelen in je eentje wordt op den duur ook zo suf![]()
oh jij praat over meteen het bed in willen duiken met iemand die je nauwelijks kent?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:06 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik bedoel niet dat je daar bevestiging in nodig heb
maar het is in mijn ogen niet de bedoeling dat mannen/je vriend denken dat je geen inhoud hebt omdat je een keer een avondje (of nou oke misschien een paar avondjes) erg geil was
en no offence... maar in mijn ogen zien mannen of het een of het ander en vaak niet het geheel
(vooral in het begin van een relatie zeg maar)
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendertquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben zelf ook niet zo, sterker nog ik heb nog nooit iets van een one night stand gehad of zo
maar het is in mijn ervaring wel zo dat als je je (tegen over mannen die je niet door en door kennen, dus dat kunnen ook nog best bv klasgenoten of kennisen zijn) als een sexueel persoon zeg maar gedraagt ze je bepaalde eigenschappen toedichten en andere eigenschappen juist niet
of andersom, als je in de klas altijd het slimme meisje bent met de welbekende koltrui (bijvoorbeeld) dan zullen ze je niet snel zien als een sexueel persoon
dat bedoel ik met dat mannen (misschien mensen in het algemeen hoor maar ik ben en vrouw en heb er zelf niet zo veel last van) je niet als een geheel/individu zien maar als een soort "type"
zo ervaar ik dat dus niet, sorry en ja ik heb me ook wel eens "zo opgesteld" ... als je niet de looks van een slettebak hebt, dan word je zo ook niet gezien, is mijn ervaring, ook al gedraag je je soms wel eens zo, een zekere geestelijke bagage straal je namelijk ook weer uitquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:27 schreef liefie_ het volgende:
dat bedoelde ik dan ook met "een sexueel persoon zijn"
dat het meer inhoudt dan kleding (sorry ik ben vaak niet zo goed in mezelf uitdrukken)
maar ik bedoel dus dat als je je zo opstelt (met of zonder sexy kleding) dat je dan meteen in een bepaalde hoek word geduwt
inderdaad, dat is sensualiteit en dat hebben breezah's juist nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:25 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendert
ja, hoor eens, die mannen komen we allemaal wel tegen, met een beetje leuke looks , en in sommige landen ook zonder , heb je daar wel eens last van, ja.. dat zijn dus de hersenloze of sexueel gefrustreerde exemplaren, en ach, die zijn toch niet de norm of een reden om er niet sexy uit te willen zien of zo over te komen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:36 schreef liefie_ het volgende:
nou ik zou zeker niet zeggen dat ik de looks van een slettebak heb en ook zeker wel wat geestelijke bagage hebmaar ik ben wel blond met flinke borsten en in mijn ervaring gaan mensen er dus wel vanuit dat ik bijvoorbeeld niet in staat ben om mijn eigen huiswerk te doen en schrikken ze een beetje als ik in een discussie iets zeg wat ergens op slaat
en ja ik heb ook wel mee gemaakt dat mannen er van uit gaan dat ze me aan mogen raken om (ik neem aan) deze redenen
ms eens wat andere uitgaansgelegenheden opzoeken dan... maar, sowieso, in het uitgaansleven, wat in zeker zin toch echt een jachtterrein is, krijg je wat vaker opmerkingen naar je hoofd, dan op het werk, of in de koninklijke bibliotheek of de plaatselijke Albert Heijnquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:52 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben op manieren benaderd die bij brad pitt nog niet zouden vallen onder verleidelijk doortastend
en misschien ligt het dan aan mij (hoewel ik er echt van overtuigd ben dat ik me niet slettig kleed of zo opstel, eerder nog ben ik een verlegen watje dat zich af en toe te buiten gaat aan een vhalsje) maar voor mij zijn het echt geen uitzonderingen
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef liefie_ het volgende:
...
en zoals ik al zei ik overweeg ook echt niet om me anders te gaan kleden, ik doe wat ik wil, maar voor mij valt het toch wel onder emanicipatie (en een van de dingen waar in nederland aan gewerkt zou kunnen worden) dat deze houding van mannen (en van vrouwen mochten die zo met mannen om gaan maar daar ben ik niet zo van op de hoogte) zou veranderen
nou, ik heb dat zelf nooit in die mate meegemaakt, dat ik ieder weekend overal betast werd door wildvreemde knullen, maar goed, ms is dat tegenwoordig anders dan toen ik nog wekelijks stapte, kan zijn.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:17 schreef liefie_ het volgende:
ik heb het dan ook niet over opmerkingen
maar bv letterlijk over een jongen die me betaste in de kroeg en zei ja wat ga je er aan doen? sla me maar dat doet me toch niks
en idd ik ben in die kroeg nooit meer geweest (ook omdat ik gewoon niet meer durf) en dat is echt geen absurde kroeg hier in de stad, juist een van de populaire studentenkroegen
en ik geloof ook zeker niet dat ik het enige meisje ben met dat soort ervaringen hoor
en zoals ik al zei ik overweeg ook echt niet om me anders te gaan kleden, ik doe wat ik wil, maar voor mij valt het toch wel onder emanicipatie (en een van de dingen waar in nederland aan gewerkt zou kunnen worden) dat deze houding van mannen (en van vrouwen mochten die zo met mannen om gaan maar daar ben ik niet zo van op de hoogte) zou veranderen
dat zeg ik ook nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:53 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ik heb dat zelf nooit in die mate meegemaakt, dat ik ieder weekend overal betast werd door wildvreemde knullen, maar goed, ms is dat tegenwoordig anders dan toen ik nog wekelijks stapte, kan zijn.
oh nou okay dan, ik heb het ook wel eens meegemaakt, maar dan waren het toch vaak iets te enthousiaste medelanders.... maar de mate over het algemeen baart me niet dusdanig zorgen dat er dringend mannenemancipatie nodig is op dat vlak, debielen blijf je altijd houden, daar helpt geen enkele betuttelende minister tegen, hoor.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:56 schreef liefie_ het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet
ik zeg alleen dat ik het wel eens mee gemaakt heb en ik weet zeker dat ik niet de enige ben
en dat is gewoon al te veel
ik vind dat je overdrijft, laat ik het daar maar op houden dan , anders blijven we bezig.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:17 schreef liefie_ het volgende:
ik weet zeker dat elk meisje dat wel eens op stap gaat wel zo'n verhaal kan vertellen (wat blijkt je hebt er zelf ook al een) en bij jou waren het misschien dan medelanders zoals je zo subtiel omschrijft en ik weet wederom de cijfers niet maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je wel gelijk hebt en zij procentueel gezien iets vaker zich zo gedragen maar volgens mij doen andere mannen het ook vaak zat (en nee niet alle mannen dat snap ik ook wel) maar dit is maar een stukje van waar ik het in dit topic over gehad heb
ik weet ook niet waarom mannen zich soms handtastelijkheden veroorloven en of het iets met videoclips te maken heeft
in mijn ogen niet, maar meer met hun algemene beeld van vrouwen, zoals ik al zei word er van vrouwen toch andere dingen verwacht dan van mannen bijvoorbeeld meer dingen tegelijk kunnen (huishouden, baan, kinderen) en zolang dat beeld zo blijft vind ik dat er zeker wel iets moet veranderen!
nergens last van, iedereen kan en mag alles verwachten van mij als vrouw, ze doen maar, maar je bent er nog altijd zelf bij om je daar ook maar iets van aan te trekken, hoor, dát is ook emancipatie, nee, dat is het JUIST.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:18 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens een van de grootste problemen bij vrouwen die het niet meer trekken is dat er zo veel van ze verwacht word
Ze moeten mooi zijn, slank zijn, het huishouden doen, op de kinderen passen, een goed huwlijk hebben, cariere maken noem maar op!
Van vrouwen word door onze samenleving verwacht dat ze in zo veel dingen goed zijn dat het onrealistisch is en dat is in mijn ogen zeer storend
OMG dat is zooo waarquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:36 schreef sweetgirly het volgende:
Dat bedoel ik, kom ik weer terug op mijn dove-reclame's![]()
Heb je in de Antillen weleens reclame's gezien van Antiliaanse vrouwen met 'wij zijn blij met onze dikke konten'. Tuurlijk niet. Die zijn blij met hun dikke konten !
![]()
![]()
Sommige vrouwen zijn zelfs sexy als je ze in een vuilniszak steekt (bijvoorbeeld MIAquote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:25 schreef milagro het volgende:
nou, ook zonder sexy kleding kan je als een heel sexueel persoon gezien worden, hoor, dat ligt net zo goed aan uitstraling, lichaamstaal , zelfverzekerdheid en een lekker lijf dat (al dan niet door het voorgaande) dwars door alle preutse sexloze kledij heen dendert
zucht... laat maar, hèquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:39 schreef liefie_ het volgende:
dat jij nergens last van hebt wil niet zeggen dat het niet bestaat en ik heb niet alleen voorbeelden gegeven uit het uitgaans leven maar ja
en emancipatie is elkaar gelijk behandelen niet dat je van je af moet bijten als vrouw omdat mannen je niet als gelijke behandelen
hou eens op met mijn woorden verdraaien dat zeg ik helemaal nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:51 schreef milagro het volgende:
[..]
zucht... laat maar, hè
het leven van de blondine met dikke tieten is een hel, iedere dag weer, jij je zin![]()
*grinnik*quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:20 schreef clumsy_clown het volgende:
Het volgende stond vandaag in de SP!TS:
[..]
.. Muziek en muziekvideo's zijn altijd al een manier geweest om mensen te raken en hypes te creëren
...
Hier in Amsterdam West stikt het van leden van die uitzonderingsgroep.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:00 schreef liefie_ het volgende:
maar als je het hebt over groepsverkrachtingen heb je het echt over een kleine uitzonderingsgroep die volgens mij geen respect hebben voor alles in hun omgeving en niet alleen niet voor vrouwen of meisjes...
dus of dat iets te maken heeft met emanicipatie en lustobjecten enzovoort? Ik denk het niet... ik denk dat er gewoon iets "mis" is met deze uitzonderingsgroep
ik verdraai niets, ik maakte een grapje , niet zo zwaar opvatten alles , hoor, je leven is vast geen hel, alleen op zaterdagquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:56 schreef liefie_ het volgende:
[..]
hou eens op met mijn woorden verdraaien dat zeg ik helemaal niet
en ik zeg ook niet dat het leven van vrouwen een hel is
ik zeg alleen dat er geen sprake is van gelijke behandeling en dat is waar emancipatie over gaat
en ondersteun dat met voorbeelden die jij alleen maar afdoet met ow jee bij mij is het niet zo of die je verdraait
Wat mij betreft niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:36 schreef sweetgirly het volgende:
Laatste opmerking![]()
De vrouw moet de man leren respect voor de vrouw te hebben.
Nergens anders zal het en niets anders zal anders helpen.
...
vrouwen onderling doen anders precies hetzelfde, vaak nog veel extremer dan dat mannen het onder elkaar over vrouwen hebben.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
nou ik ben zelf ook niet zo, sterker nog ik heb nog nooit iets van een one night stand gehad of zo
maar het is in mijn ervaring wel zo dat als je je (tegen over mannen die je niet door en door kennen, dus dat kunnen ook nog best bv klasgenoten of kennisen zijn) als een sexueel persoon zeg maar gedraagt ze je bepaalde eigenschappen toedichten en andere eigenschappen juist niet
of andersom, als je in de klas altijd het slimme meisje bent met de welbekende koltrui (bijvoorbeeld) dan zullen ze je niet snel zien als een sexueel persoon
dat bedoel ik met dat mannen (misschien mensen in het algemeen hoor maar ik ben en vrouw en heb er zelf niet zo veel last van) je niet als een geheel/individu zien maar als een soort "type"
Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:01 schreef liefie_ het volgende:
en trouwens dan nog!
ik blijf er bij: al zou ik in mn ondergoed boodschappen gaan doen dan geeft dat niemand de vrijheid om dan maar in mn kont te knijpen of zo
en het wil ook niet zeggen dat ik niet slim ben of grappig of gevoelig of weet ik het
Helemaal mee akkoordquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:23 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Het is anders écht niet intelligent om in je ondergoed rond te gaan lopen als je op je intelligentie en je lieve karakter beoordeeld wil worden. En je kan een vent echt niet kwalijk nemen als een lekker wijf in haar ondergoed voor je in de rij bij de kassa staat, dat haar billen zijn beeld van die vrouw bepalen, en niet haar intelligentie.
Echt wel dat jij ook je ook geen intelligente gedachten hebt als Brad Pitt in zijn boxershort voor jou bij de kassa staat.
Dan wil je echt alleen maar kijken hoor, en misschien wel voelen ook.
Sorry, als jij in je ondergoed voor me gaat staan, is er geen haar op mijn bovenmatig intelligente hoofd die er aan zou denken een politieke discussie met je aan te gaan. Ik zou er niets eens aan denken of je ueberhaupt een IQ hebt, zo raar is dat toch niet?
Hier ga ik dan weer niet mee akkoordquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:11 schreef Roquefort het volgende:
Wat mij betreft niet.
Dat hoort een vader op zijn zoon over te dragen.
En lukt dat niet met woord, uitleg en advies, dan desnoods hoort het erin geramd te worden.
Als je dat leuk vindt, moet je een profiel op Hyves aanmaken met een lekkere foto - dat is me daar toch een vleesmarkt waar je veel reacties mag verwachtenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:07 schreef milagro het volgende:
... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken, maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder)
En dat is het punt, want dat gebeurt (dus) niet tot weinigquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:11 schreef Roquefort het volgende:
Wat mij betreft niet.
Dat hoort een vader op zijn zoon over te dragen.
En lukt dat niet met woord, uitleg en advies, dan desnoods hoort het erin geramd te worden.
Yep, eigenlijk wel dus.quote:In de kern is dat precies waar het om draait, opvoeders die het te druk hebben om hun taak te vervullen (juist ook in probleemgroepen waar ouders de macht over hun nageslacht verliezen), en verwarde kindertjes die onderling hun weg zoeken. En dan is het maar net wat voor soort vriendjes en vriendinnetjes je om je heen hebt...
Ik zeg niet dat mijn leven een hel isquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:07 schreef milagro het volgende:
[..]
ik verdraai niets, ik maakte een grapje , niet zo zwaar opvatten alles , hoor, je leven is vast geen hel, alleen op zaterdag
ik vind wel dat je overdrijft, dat wel, ja,, met je gelijke behandeling, en emancipatielesjes voor mannen, bij wijze van dan.
jij bent een stuk jonger dan ik, en ik ga niet meer zo vaak uit, maar vroegah, ondanks dat ik geen dikke tieten had/heb, en niet blond was/ben, kreeg ik genoeg aandacht,, en ja zoals ik al zei (meer dan eens) ook ik heb mijn vervelende ervaringen gehad, maar het gros van de ervaringen was ofwel gewoon leuk, ofwel vermoeiend, maar echt niet van dien aard en in die mate dat ik de feministische barricades op wilde, of hoefde... en nu ook is er zat aandacht, hoe is het mogelijk, hè. alleen zijn de 'aansprekers' wat ouder en word ik "lastig gevallen" in winkels ipv discotheken, maar ook dan weer is het vooral leuk (je moet tenslotte ook maar durven als man, een vrouw zomaar aanspreken in de winkel vanuit het niets, ik vind het grappig, ook als ik niets van de man wil verder) , en de enkele keer dat het niet leuk is, noodzaakt nog steeds geen ingrijpen van hoger hand, niet van een minister, niet van een god die met een dik boek vol regeltjes zwaait.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |