Je vindt Het Gesprek op het kanaal van Tell Sell. Bespreek hier wat je er van vindt. Op dit moment zijn de grote drie interviewers van de publieke omroep te gast: Pauw, Witteman en Van Nieuwkerk.quote:Dit is het podium waar elke mening telt en iedereen mee mag praten.
Met ruimte voor felle discussies en heftige debatten.
Maar óók voor een mooi gesprek over de liefde, humor of muziek.
Met politiek, sport, cultuur en wetenschap.
Voor jong en oud, voor gelovigen en ongelovigen, voor mannen en vrouwen.
Dit is Het Gesprek!
In Nederland en in Vlaanderen via de kabel, In heel Europa via de Astra 1G satelliet en in de rest van de wereld via het internet.Het Gesprek garandeert u programma's die ergens over gaan. Het Gesprek staat voor kwaliteit en absolute redactionele vrijheid.
Wij willen groots worden, maar niet de grootste. We willen oud worden en jong blijven.
Perfect als je toch achter de pc zitquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:44 schreef SunChaser het volgende:
Oersaai, 2 mensen die geen interviewer zijn praten beetje tegen elkaarDit is behang, net radio
De gesprekken gaan alelen nergens over. Kluun en Mulisch zijn beide niet monogaam, nou, dat is nieuwsquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Perfect als je toch achter de pc zit
Nu Verhagen met die gozert van Netwerk, dat gaat wel degelijk ergens over.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De gesprekken gaan alelen nergens over. Kluun en Mulisch zijn beide niet monogaam, nou, dat is nieuws
Sowieso terug te bekijken op www.hetgesprek.nlquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:51 schreef shmoopy het volgende:
Lijkt me wel een interessante zender idd.
Worden die gesprekken herhaald, iemand?
Die gaat binnenkort een interviewprogramma bij de NCRV doen: De Kofferquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:06 schreef GeorgKacher het volgende:
Leuk initiatief. Hoop dat Frenk van der Linden op een goede dag wordt aangetrokken.
kan interessant zijn.quote:Kruisverhoor
Bij het programma Kruisverhoor wordt niets of niemand gespaard.
In de linkerhoek vindt u Yoeri Albrecht, in de rechterhoek Joost Eerdmans. Samen en apart, als team en als individu leggen zij het vuur na aan de schenen van hun gast. Wekelijks, alleen bij Het Gesprek.
Donderdag 4 Oktober om 20:00
Yoeri Albrecht en Joost Eerdmans in een spraakmakend gesprek met Ehsan Jami
Dat kan wel eens de botteneck voor die zender worden, dat de meeste presentatoren zich belangrijker voelen dan de gastquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Kluun is geen geboren interviewer, begint de hele tijd over zichzelf. Mulisch blijft toch een interessante kerel, hoop dat ik nog zo vitaal ben op m'n 80e.
Dat hoorde ik al een tijd geleden, maar dat werd geen programma van minimaal een uur als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:28 schreef SCH het volgende:
[..]
Die gaat binnenkort een interviewprogramma bij de NCRV doen: De Koffer
Inderdaad, zeker als je bedenkt dat iig de Casema hier (en elders) Homeshopping + Het Gesprek op het oude kanaal van BBC World (helaas) heeft gezet. En dat RTL 8 nauwelijks meer kijkers trekt dan datquote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:30 schreef kassenbouwer het volgende:
33.000 op het hoogtepunt, dat valt me eigenlijk nog best mee...
Inderdaad, ik ben benieuwd. Denk niet dat ik het veel zal kijken maar tochquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)et_Gesprek_is_getsiequote:Nieuwe zender Het Gesprek is 'getsie'
Wim de Jong
Maandag zat Derk Sauer in De wereld draait door uitgebreid te praten over de mede door hem gefinancierde nieuwe zender Het Gesprek. Diezelfde avond kwam mede-initiatiefnemer Frits Barend nog eens graag naar Pauw & Witteman om erover te vertellen. En gisteren waren Pauw, Witteman en Matthijs van Nieuwkerk op hun beurt weer te gast bij Frits Barend en Ruud Hendriks in de openingsuitzending van Het Gesprek.
Het zal niemand verbazen dat al die publieke sessies geheel en al waren gewijd aan het strijken van elkaars pluimen, dinsdag culminerend in echte groepsseks op de eerste tv-avond van Het Gesprek. Het huidige ‘koningskoppel’ van de interviewjournalistiek, Pauw & Witteman, trad bij die gelegenheid namelijk in een historische dialoog over het vak met ‘Henk & ik’, u weet wel, die twee eerdere spraakmakers van de Hollandse late night. En dan was er voor die andere grootheid in dezelfde opperjournalistieke interviewfamilie, ‘maatje’ Matthijs van Nieuwkerk, nog meer dan genoeg collegiaal slijm en kwijl over om ook hem weer eens te doen glanzen.
In de een uur durende topontmoeting tussen de kampioenen kwamen nog maar weer eens kwesties naar voren als die of vriendin Witteman nog kan leven met het feit dat ze Paul zo weinig ziet, of Jeroen echt zo gemakzuchtig is als hij in de ogen van leken misschien overkomt, hoe de gasten aan het hof van de talkshow-keizers worden verdeeld, of superinterviewers ook echt al die moeilijke boeken lezen die door gasten van hun praatprogramma zijn geschreven, wat Matthijs dacht van Wat Nu?!, dat De wereld draait door de afgelopen zomer verving, en wat je bij zo’n historische samenspraak als ijdeltuiten zoal nog meer van elkaar wilt weten. Incestueus? Ach ja : ze ‘kenden elkaar al wat langer’. En trouwens: ‘Matthijs, jij doet ook Hard Gras nog hè, echt mijn favoriete blad!’
Afijn, om kort te gaan: getsie. De regiekamer van het Gesprek had gisteren wel een idee hoe al die zelfbevlekking een halt moest worden toegeroepen: door zelf ook mee te helpen kijkers weg te jagen. De ‘spraakmakers’ werden tot drie keer toe uit de lucht gehaald voor reclamespotjes, waarvan dan steeds maar een paar seconden werden vertoond of zelfs helemaal niets. Keek je thuis gewoon een minuut tegen een plaatje van een witte wolkenlucht aan. Maar dat kunnen dus net zo goed zaadvlokken tegen het studioplafond zijn geweest.
Is niet bij onze tv te zienquote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:43 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, want Caiway doet het het hier prima
Je moet even met de afstandsbeding van je kastje de knop "menu" indrukken. Dan bij kanalen de "kanalenlijst vernieuwen". En dan is het volgens mij nr. 29 of ergens daar in de buurt.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:16 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Is niet bij onze tv te zienIK heb net een stukje via internet gekeken.
Ik heb vanmiddag via digitale kastje gekeken of het erop is ...Maar bij ons niet
Ik woon in Gelderland.
Het valt me wel op dat de kwaliteit via UPC Digital (kanaal 311) vandaag stukken slechter is dan gisteren, toen het gewoon goed was. Zouden ze de bandwidth hebben geknepen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:23 schreef Aplus het volgende:
Interessante zender.
Alleen is de beeldkwaliteit idd niet al te best en het geluid is echt vervelend slecht - staat erg zacht en "zompig" afgesteld. Als je het dan harder zet hoor ik er nogal wat storende popjes en raakjes doorheen.
Daardoor is zo'n gesprek beetje moeilijk te volgen.
Wat ik ook mis is wat tekst onder in beeld wie met wie aan het praten is.
Ik had een zender verwacht met goede interviews waarbij niet teveel de gedachte achter zat om de wereld te willen veranderen naar het droombeeld van de interviewer.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:01 schreef SteveBallmer het volgende:
Hoera, Jan Marijnissen.
Klopt het dat Casema het alleen nog analoog doorgeeft? Bij de digitale zenders kan ik het nog niet vinden.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:47 schreef ItaloDancer het volgende:
Ligt eraan wat voor kabelbedrijf je hebt, Casema heeft iig Liveshop/Het Gesprek op de plaats gezet van ofwel BBC World ofwel het etalagekanaal.
Dat klopt idd. Vreemd.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:36 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Klopt het dat Casema het alleen nog analoog doorgeeft? Bij de digitale zenders kan ik het nog niet vinden.
Ik heb ook gelachen om van Rossum, en hij had nog gelijk ook met zijn visie op de democratie. http://www.hetgesprek.nl/archief/8quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:58 schreef Pulu het volgende:
Ik vind tot nu vrij interessant...gisteren weer flink gelachen met Maarten van Rossum...kijk nu uit naar onze fan van Adolf Hitler...dhr. Eshan Gamaarsnelweg
Voor de mensen die het niet gezien hebben: Van Rossum was tegen referenda omdat de bevolking bijvoorbeeld vóór belastingverlaging is en tegelijkertijd vóór meer voorzieningen van overheidswege.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:32 schreef Mike het volgende:
Bedankt voor de tip over van Rossum. Was het helemaal met 'm eens op het gebied van democratie.
Jami zat maar wat te giechelen en vindt het allemaal lekker spannend. Zo kwam hij op mij over.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:50 schreef Toad het volgende:
Iemand dat interview met Jami gezien? Zo ja, wat vond je ervan?
Dat had ik nou ook.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:53 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Jami zat maar wat te giechelen en vindt het allemaal lekker spannend. Zo kwam hij op mij over.
Die gozer is focking lijp. Zit telkens te glunderen alsof de wereld om hem draait, en maakt domme grapjes zo nu en dan, waar hij zelf dan als een paard om lacht. Hij heeft zichzelf met zijn televisieoptredens bij Nova en Pauw en witteman al onsterfelijk belachelijk gemaakt, en die trend zet dus gewoon door. " Ik keep een low-profile".quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:50 schreef Toad het volgende:
Iemand dat interview met Jami gezien? Zo ja, wat vond je ervan?
oei, dat had ik graag gezien, kun je dat nog steeds terugkijken?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
Interview met Afshin Ellian was erg interessant, net even gekeken via internet. De man heeft een uur lang zinnige dingen gezegd.
http://www.hetgesprek.nl/archief/12/quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:44 schreef milagro het volgende:
[..]
oei, dat had ik graag gezien, kun je dat nog steeds terugkijken?
oeps, zo makkelijk was het dus, sorry en dank je welquote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:48 schreef Caesu het volgende:
[..]
http://www.hetgesprek.nl/archief/12/
Via mijn digitale kastje is het geluid en beeld allemaal prima, maar analoog is het inderdaad nog steeds belabberd...quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:25 schreef Hephaistos. het volgende:
Dat geluid blijft maar belabberd ja. Als ik eerst Het Gesprek kijk en dan naar iets anders zap schrik ik me elke keer weer de tyfus.
http://www.hetgesprek.nl/archief/476/quote:Theodor Holman bespreekt met publiciste Karin Spaink, europarlementarier Kathalijne Buitenweg en advocate Hester de Vries over aanpak van topinkomens, bescherming van klokkenluiders, privacy en gevaar voor de rechtstaat van anti-terreurmaatregelen.
Nee neppequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:10 schreef racing-weirdo het volgende:
zijn dit de echte kijkcijfers???
http://www.kijkonderzoek.(...)kcijfers.php?m1-0;fs
Voelt als een jas.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 19:27 schreef SCH het volgende:
het is een hele rechtse zender
Begrijp nog steeds niet waarom niemand zijn vingers wil branden aan deze pracht van een show.quote:Op donderdag 27 maart 2008 11:01 schreef MaxMark het volgende:
Eiiinnndelijk weer David Letterman op de Nederlandse TV.
"Vroegah", volgens mij wel zo'n 10/15 jaar geleden was het op de Nederlandse zender die toen Fox TV (of V8) heette. Kan me nog herinneren dat ze toen in de show zo'n item hadden dat heette "Know your BeNeLux countries". Daar werden we toch belachelijk gemaaktquote:Op vrijdag 28 maart 2008 00:58 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Begrijp nog steeds niet waarom niemand zijn vingers wil branden aan deze pracht van een show.
kan me ook nog herinneren dat de kijkcijfers daarvan dramatisch waren, op een gegeven moment deden ze het nieteens meer ondertitelen voordat het definitief verdween. Kan me ook wel voorstellen waarom dat het hier nooit écht een succes geweest is aangezien de humor voor het grote deel erg flauw is en de gesprekken voorgekauwd. Je moet er van houden en ik vind het wel lekker om te kijkenquote:Op vrijdag 28 maart 2008 03:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
"Vroegah", volgens mij wel zo'n 10/15 jaar geleden was het op de Nederlandse zender die toen Fox TV (of V8) heette. Kan me nog herinneren dat ze toen in de show zo'n item hadden dat heette "Know your BeNeLux countries". Daar werden we toch belachelijk gemaakt
Ik kijk vaak op de website naar de clips die ze dr op gooien, al zijn het meestal maar 3 fragmentjes per show. Maar ze zijn vrijwel direct de volgende dag te zien. En ik vind het ook lekker om te kijken, ook al weet je dat er een team van schrijvers achter de grappen zit.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:13 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan me ook nog herinneren dat de kijkcijfers daarvan dramatisch waren, op een gegeven moment deden ze het nieteens meer ondertitelen voordat het definitief verdween. Kan me ook wel voorstellen waarom dat het hier nooit écht een succes geweest is aangezien de humor voor het grote deel erg flauw is en de gesprekken voorgekauwd. Je moet er van houden en ik vind het wel lekker om te kijken
Klink wel goed.quote:David Letterman, nieuwe programma's van 30 en 60 minuten, bekende en nieuwe gezichten. Vanaf 7 april komt Het Gesprek met een nieuwe programmering vanuit een nieuw decor.
Er verandert veel bij Het Gesprek. Nieuwe, dagelijkse programma's van 30 en 60 minuten in een nieuwe vormgeving die past bij de stap die we zetten op weg naar ons doel: de kwaliteitszender van Nederland worden. Nieuwe en bestaande programma's worden uitgezonden in een herkenbare, horizontale programmering voor door de week en een aangepaste programmering voor in het weekend.
Vanaf 7 april wordt ons nieuws dagelijks geduid in Dagbeeld met Ronald Olsthoorn en in Dagboek kijken we mee in de agenda van een gast die juist dan met iets belangrijks bezig is. We zenden de beste interviews uit van Ischa Meijer en bekijken dat programma met gasten in de studio. Er komen nieuwe programma's over boeken en film, diverse nieuwe gesprekken en interviews en op elke werkdag sluit een oude bekende de avond af: The Late Show van David Letterman, ondertiteld en enkele dagen na uitzending in de VS.
Bij dat programma zit bij mij altijd een heel slecht geluidquote:Op zondag 6 april 2008 16:38 schreef Caesu het volgende:
ik vind het toch aardig om the kijken naar Het Gesprek van de Dag.
met Holman of Van der Linden.
ligt aan de gasten - maar afgelopen week bijv. was het interessant.
om 19:00 en herhaling om 23:00.
quote:Op maandag 7 april 2008 22:44 schreef Caesu het volgende:
beeld gaat heel parkinson-achtig. bij jullie ook?
quote:
Ja, nou goede start van David Lettermanquote:Op maandag 7 april 2008 22:44 schreef Caesu het volgende:
beeld gaat heel parkinson-achtig. bij jullie ook?
Ik wist niet dat meneer Letterman Parkinson hadquote:
Wat gek.. Op hun eigen website laten ze altijd alleen maar clips zien. En Het Gesprek mag dan hele uitzendingen online gooien?quote:Op maandag 7 april 2008 23:20 schreef funrider het volgende:
Ben benieuwd of ie later op de site wel werkend komt te staan... Blijkbaar hebben ze ook online rechten.
Het is midden/eind jaren 90 ook nog op RTL5 geweest en zij ondertitelde het niet wegens tijdgebrekquote:Op vrijdag 28 maart 2008 12:13 schreef planethugo het volgende:
[..]
kan me ook nog herinneren dat de kijkcijfers daarvan dramatisch waren, op een gegeven moment deden ze het nieteens meer ondertitelen voordat het definitief verdween. Kan me ook wel voorstellen waarom dat het hier nooit écht een succes geweest is aangezien de humor voor het grote deel erg flauw is en de gesprekken voorgekauwd. Je moet er van houden en ik vind het wel lekker om te kijken
Tnx voor de tip, Piet Vroon was één van mijn helden in de jaren negentig, ik ga zeker kijken.quote:Op zondag 13 april 2008 21:28 schreef GeorgKacher het volgende:
Volgende week Piet Vroon die ik ken van het legendarische interview met Simek, ik ben benieuwd of Ischa dan beter is. Zijn radio interviews lijken beter te zijn, hij wilde bij Brink opzichtig scoren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |