abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53641156
Zwangerschap en Geboorte deel 322

De aanstaande papa's en mama's :

03 oktober 2007: DoctorB (papa)
06 oktober 2007: Nijna
22 oktober 2007: mariskasl
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh
17 maart 2008: k_i_m
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
*** 21 mei 2008: miss_sly en het_fokschaap ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby\'s
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

Nu zonder fouten

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 08-10-2007 14:15:29 ]
pi_53641182
Je helpt me niet echt Maneki
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:55:55 #3
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53641265
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:50 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe strak het rompertje zit denk ik? Waarom verkopen ze anders uberhaupt rompertjes met geen knoopjes.
Hè? Dus ze zijn niet allemaal dat je ze open kan vouwen? Nou snap ik er niks meer van .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53641414
Ik ben ook groen en onwetend, hoor.
Geheel nieuwe ervaring weer, ik denk nogal gauw dat ik iets wel weet, en kan daar ook best eigenwijs in zijn. Ik heb me echter voorgenomen om dat nu maar eens niet te zijn, want het is veel belangrijker de dingen echt goed te weten dan mijn zog. 'gelijk' te halen
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53641426
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hè? Dus ze zijn niet allemaal dat je ze open kan vouwen? Nou snap ik er niks meer van .
Die je open kan vouwen zijn overslagrompers. Je hebt ook gewone rompers die hebben alleen knoopjes aan de onderkant. Die moet je over het hoofd aantrekken.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53641448
Niet alle rompertjes kan je openvouwen hoor.

Ik moet zeggen dat het vorige topic erg snel is gegaan.

En nijna, dit is wel een mooi nummertje om te bevallen!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:07:06 #7
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53641554
Ik had altijd ruzie met die overslagrompertjes Snapte niets van die touwtjes
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:09:47 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53641639
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:55 schreef k_i_m het volgende:

[..]

En het is ook niet zo dat alle kindjes standaard gaan huilen van aankleden of dingen over het hoofd aan trekken.
Die openvouwbare rompertjes zijn wel heel handig voor het begin heb ik begrepen. Dan ben je zelf nog wat onwennig en je kindje zo klein, dan is het gewoon fijn als je niet zo hoeft te frotten en frunniken.

We schijnen als het goed is snel genoeg behendig te worden in het aan en uittrekken van die dingen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:14:11 #9
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53641742
Tjonge wat gaat het topic snel!!! Niet normaal meer... Ik heb nog geen ervaring met rompertjes, dus ik lurk hier gewoon mee... Die 'wikkelrompertjes' lijken mij handiger dan de gewone, maar ja wat weet ik daar nou van
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_53641810
Ik heb die overslag rompertjes zelfs nog nooit gezien in de wat grotere maatjes Ik dacht zelfs dat ze speciaal voor prematuur geboren baby's waren, zodat het handig is met verschonen als er slangetjes enzo bij het kindje gebruikt worden.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53641892
Ik vond die oversslag rompers helemaal niks. Iedere keer dat gekloot, dan weer scheef dicht enzo. Gelukkig vond Mikael aankleden ook niet erg. Enige nadeel met gewone rompers is dat als er poep inzit dat je dat dan via hoofdje uit moet trekken met als gevolg poep tot aan de nek

Maar he dat hoort er allemaal bij
Liefde
pi_53641942
Ben ik heel raar dat ik af en toe mijn oude babypop ontdoe van alles om alvast te oefenen? Ik gebruik alleen wel elke keer dezelfde newborn luier
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:27:15 #13
5428 crew  miss_sly
pi_53642143
Ik ben op zich handig genoeg met dingen als rompertjes, heb o.a. mijn neefjes vaak genoeg aan- en uitgekleed. Ik ben alleen bang dat het dadelijk met mijn eigen baby niet lukt of ik bang ben ofzo. Gewoon pure onzekerheid, dus
pi_53642196
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:18 schreef MeNicole het volgende:
Ik vond die oversslag rompers helemaal niks. Iedere keer dat gekloot, dan weer scheef dicht enzo. Gelukkig vond Mikael aankleden ook niet erg. Enige nadeel met gewone rompers is dat als er poep inzit dat je dat dan via hoofdje uit moet trekken met als gevolg poep tot aan de nek

Ik denk dat we dat allemaal meer dan eens gaan meemaken...
pi_53642440
Ik vond die overslagrompers ook niet fijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53642460
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:38 schreef Vicky het volgende:
Ik vond die overslagrompers ook niet fijn.
Ik heb er 2. Bij alleen het opvouwen had ik er al ruzie mee. Ze liggen dus ook onderop de stapel.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:41:19 #17
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53642507
Hier ook nooit overslagrompers gebruikt. Ik ben fan van Hema-rompers
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53642558
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:41 schreef E.T. het volgende:
Hier ook nooit overslagrompers gebruikt. Ik ben fan van Hema-rompers
check.

Ik heb ook van petit bateau en absorba.

De meeste zijn gewoon met drukkers onder.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:45:59 #19
14746 k_i_m
pi_53642616
Ik heb nog helemaal niks, behalve die ene die we cadeau hebben gekregen. Ik maak me ook helemaal niet druk over de inrichting van het kamertje (of dat het op tijd leegkomt) en ik loop babywinkels steevast voorbij omdat ik niet voel dat ik er naar binnen moet om spullen te kijken .
In my life
Why do I smile
pi_53642831
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:26 schreef Brighteyes het volgende:

Kon jij daar gewoon naar kijken? De tranen stromen hier over mijn wangen en ik heb hem op pauze gezet. Niet omdat ik er bang van word, maar ik vind het echt heel heftig om te zien.
En Filemon is idd echt een schatje. Helemaal onder de indruk enzo.
Ik had meer moeite met haar volume en het "haal eruit, haal eruit" riep gelijk dat ik hoopte dat ik dat niet zou doen... dan met Filemon. Ik vond zijn reactie wel heel mooi en ook wel wat vochtige oogjes hoor. Zelfs mijn lief zat mee te kijken en vond het bijzonder.

Ik heb rompertjes zonder mouwen, met korte mouwen, lange mouwen, overslag rompers... van alles wat. Ben benieuwd wat het beste bevalt .

Zal dit dan het topic worden waarin Frummel geboren wordt?
Fake it till you make it...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:10:04 #21
14746 k_i_m
pi_53643247
. . .
In my life
Why do I smile
pi_53643559
Is er dan nog helemaal geen aktie??
pi_53643732
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:54 schreef Nijna het volgende:

Zal dit dan het topic worden waarin Frummel geboren wordt?
Ik hoop het Nijna!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53643992
Ik heb nooit overslagrompertjes gebruikt, heb gewoon mijn vriend de eerste tijd de jongens aan- en uit laten kleden
Saartje
pi_53644027
Ik denk dat ik ook maar ga oefenen op een pop.

Je hebt toch ook rompertjes met een drukkertje op de schouder..?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:10:39 #26
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53644754
Nijna, ik hoop het voor je!
pi_53645345
Miss-Sly en fok-Schaap van harte ( beetje laat, maar beter laat dan nooit ... )
Het was me daar haast niet een plus ook zeg!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:38:51 #28
5428 crew  miss_sly
pi_53645453
Beakertje, dank je wel
je kunt ook niet alles bijhouden, toch?
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:18:23 #29
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53646376
3 oktober is een mooie dag hoor! (manlief jarig)

Overslag hempjes(rompertjes heb ik nooit gehad) waren hier een ramp, had letterlijk zo ruzie met die touwtjes dat ik ze heb afgeknipt en er klitteband heb opgezet. heb ook altijd gewoone rompertjes gehad die met drukknoopjes aan de onderkant vast zaten, je went er binnen een aantal keer aan en zo'n drama is het niet! Wat betreft de poep, als ze zo'n luier had, ging ze toch in bad(pokke karwei om dat allemaal met doekjes te doen) dus maaktje een streepje meer of minder ook niet uit.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_53646737
Alles nog steeds rustig hier, ik heb net liggen slapen, ik zou even mn ogen dicht doen, is het alweer 6 uur. Lief is net thuis dus ik ga zo even eten maken, maar ik heb totaal geen trek.

Hestria, 3/10 lijkt mij ook een mooie dag. Nu maar hopen dat frummel er ook zo over denkt...
pi_53647996
Frummels zijn eigenwijs nijna, die doen niet wat jij wlt Maar heel benieuwd naar jouw frummel dus frummel hup eruit
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 19:35:51 #32
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53648652
maar nijna, ik gok op 10/10 is ook een erg leuke datum!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:24:57 #33
593 sjak
Juffie Bloem
pi_53650151
Spannend hoor die LLM hier. De data komen voor jullie nu wel erg dichtbij!

Hier gaat het allemaal steeds beter. Steeds minder misselijk en nu alleen die moeheid nog even wegslapen (en dat gaat niet makkelijk met een dreumes die al sinds vrijdag ziek is en dat vooral 's nacht wil laten weten...)
Maar goed, vandaag zijn we voor de combinatietest naar het ziekenhuis geweest. Toch wel spannend hoor. Zeker nu er zo duidelijk werd verteld dat het risico wel wat groter is gezien mijn leeftijd (ouch). We krijgen nu over een dag of 10 de uitslag. NT meting was OK, de nekplooi was wel ietsjes groter dan normaal maar op zichzelfstaand niet zorgwekkend volgens de echo dame. De uk lag heerlijk te slapen (met de duim in de mond) maar na wat schudden goed wakker te krijgen. En nu al bijna 6 cm lang! Wat een groei in 3 weken zeg!
Lekker douchen!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 21:00:17 #34
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53651266
zo he wat een geklets hier zeg.

Nog even over de kinderwagen op marktplaats staan er ook heel veel te koop en je kan in principe alle bekleding wassen. Wij hebben een bugaboo de eerste en die doet het nog prima. Echt een super ding.
Een maxicosi hebben wij ook waar je op moet letten is dat niet alle maxicosi's op een kinderwagen passen. Op bv de bugaboo passen er maar 3 of 4 en dan alleen de merken van maxicosi.
De goedkoperen onbekende merken passen dus niet altijd op een kinderwagen. En dat is wel handig om rekening mee te houden als je hem ook op de wagen wilt zetten en niet alleen voor de auto gebruikt.
Mara heeft tot een jaar in de cosi gezeten en paste er toen nog in maar ze vond het steeds minder leuk worden in de auto.

Overslagrompertjes heb je in grotere maten van de dure merken. Maar hier was het geen succes. En joh een truitje moet ook over het hoofd hoor.
Hier kopen we meestal rompertje bij de c&a die vallen smal en zijn niet zo duur.

En over het onzeker zijn. Ik werk al tig jaar in de kinderopvang van 8 weken tot 12 jaar heb tig jaar opgepast en tig keer kraamvisite enz. En toch toen Mara geboren was was dat een enorme schok hoe klein dat was, hoe een gepriegel om al die vingertjes door een mouw te krijgen of al die tenen in een mini sokje of maillot. Pff het zweet staat je echt op de rug de eerste keren. Maar al doende leert men. Niet aan kleden vlak voor het voeden, Niet vlak voor het voeden in bak of er vlak na ivm huilen om de honger of het spugen na de voeding enz.

Nog 2 dagen en dan mag ik naar de vk vind het wel eer spannend. En deze week gaan we voor het eerst een foto maken van mijn buikje. En vind dat best spannend.

Groetjes joyce
pi_53653230
Anitra, ik heb het doorgegeven... maare zo te horen heb jij ervaring met frummels??? .

Hestria, doe niet zo eng, er zijn meer mensen in mn omgeving die de 10e roepen . Ik wil eigenlijk nog wel op mn 28e mama worden ipv op mn 29e, maar dan moet t toch echt uiterlijk zondag komen...

Sjak, wat fijn dat het beter gaat. Spannend wachten op de uitslag! Arme uk, lag lekker te slapen gaan ze t kind wakker maken . Hihi.

Joyce, kom je je buikje dan ook in het buikentopic showen? (ben helemaal niet nieuwsgierig ofzo verder hoor).
pi_53657633
sjak gelukkig gaat het beter.

nijna jou frummel komt toch wanneer hij/zij besluit dat het goed is geweest. maar hopelijk maakt frummel haast. sterkte met wachten.
mama van 3 kids!
  Moderator woensdag 3 oktober 2007 @ 08:14:28 #37
5428 crew  miss_sly
pi_53660165
Ik werd vannacht wakker met het idee dat Nijna aan het bevallen was

En ik had vannacht erge buikpijn. Geen pijn in de onderbuik, maar het leek meer op mijn darmen ofzo. Nou heb ik ook al de hele tijd last van obstipatie, maar niet zo erg dat ik gewoon niet kon slapen van de buikpijn. Mijn zusje raadde roosvicee laxo aan, dus dat heb ik maar gekocht. Even afwachten of dat effect gaat hebben.
pi_53660548
Ik heb last van een buikgriepje. Kan sinds gisteren niets binnenhouden. Mijn buik vind het niet leuk, is af en toe goed hard, om daarna te ontspannen. Hoop dat ik snel weer iets binnen kan houden.
pi_53660785
Nou miss_sly, Frummel zit nog gewoon in mn buik hoor.
Overigens heb ik vannacht wel gedroomd dat ik bevallen was. Toen de verloskundige (met haar hele familie ) aan de deur stond was kind al geboren en aangekleed en liep ik ook alweer opgefrist en wel rond . Hehe.
pi_53660861
Jeetje wat heb ik slecht geslapen..

Gister was de kleine lekker rustig, maar vannacht moest dat blijkbaar worden ingehaald. En mijn lief lag vreselijk hard te snurken.. pff. Wat een dag. Ik ben blij dat ik vanmiddag vrij ben!
  Moderator woensdag 3 oktober 2007 @ 09:21:35 #41
5428 crew  miss_sly
pi_53661124
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:02 schreef Nijna het volgende:
Overigens heb ik vannacht wel gedroomd dat ik bevallen was. Toen de verloskundige (met haar hele familie ) aan de deur stond was kind al geboren en aangekleed en liep ik ook alweer opgefrist en wel rond . Hehe.
Ik wist het zooo zeker, dat ik gewoon verbaasd was vanochtend dat er nog geen post was in dit topic om het te vertellen
pi_53661566
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:18 schreef MeNicole het volgende:

Als je ze wat uitrekt aan de hals kan je ze best naar beneden toe uittrekken
In de was gaat dat ruime wel weer weg, maar zit je kindje tenminste niet totaal onder de poep.
Mama van Isa en Ties
pi_53661742
Goedemorgen

Nijna, nog geen frummel. Wachten duurt altijd lang he die laatste weken.

Het slapen gaat hier nog goed, maar als ik wakker ben voel ik me wel vaak brak zeg. Bleghh!
Ik slaap trouwens lekker met oordoppen in, want husby snurkt hier ook en zodra de baby er is krijg ik al genoeg rusteloze nachten met een baby die wil drinken.

Ik zat dus ook nog te denken dat ik rompertjes wilde met drukknoopjes bij de schouder. Maar als ik het zo lees hebben er weinig dames goeie ervaringen mee. Ik heb met beide kinderen hier de gewone rompertjes gehad. Maar juist in de eerste weken leek het me zo handig om die andere rompertjes te hebben. Vooral Chantel vond het vreselijk om zich aan te laten kleden. Je kunt ze hier trouwens bijna nergens krijgen. La Redoute was de enige online website waar ik ze gezien had.

Verders eigenlijk niks te melden. Ik heb lekker een dagje voor mijzelf. Even bijkomen en wat wasjes draaien.
pi_53661911
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik wist het zooo zeker, dat ik gewoon verbaasd was vanochtend dat er nog geen post was in dit topic om het te vertellen
Hihi.
Ik vind het wel lief dat jullie zo meeleven allemaal .
  woensdag 3 oktober 2007 @ 09:59:12 #45
82727 klein_spookje
pi_53661937
nijna, als de foto gemaakt is en hij is degelijk zal ik hem zeker plaatsen en anders mail ik hem je wel. Maar jou buik is zo moooi en klein prachtig!
En waarom post je vanmorgen gewoon weer het is OKTOBER FRUMMEL kom er nou toch eens uit joh! Of zou het dan todh de eerste zijn die lekker blijft zitten.

Lewis hier zijn heel veel van die overslagrompertjes maar dan niet met knoopjes aan de schouder maar drukkertjes 4 op het lijfje zodat je hem helemaal kan openklappen mocht je interesse hebben ik heb er dan wel een paar voor je.

Ticootje hier vannacht voor het eerst zoo slecht geslapen (nou ja dat gebeurd wel vaker maar dit keer echt door ons meisje pff ze lag een partij dwars met een kussen tussen mijn benen ging het wel redelijk maar ieder uur wakker ongeveer. En een heel raar geluid dat me wakker maakte vannacht kon het niet plaatsen. Ff liggen luisteren en toen hoorde ik het weer een hoog piepend beest iest van buiten niet een bang beest of wat pijn had gewoon een roep van iets. Nou ja dat heb je het met veel groen om je heen.

Verder ben ik niet voor uit te branden. Moet ff schilderen heb 2 kapstokken gezaagd en die staan nu in de grondverf beide van hello kitty erg leuk om te doen!
Dan nog genoeg wassen, stofzuigen.

Maar eerst zo eens opdraven voor Mara haar schooltje die hebben koffie ochtend blegh daar heb ik zo een pest hekel aan opzitten pootjes geven en je omdraaien en een hoop geroddel.

Tot straks
pi_53661965
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 09:02 schreef Nijna het volgende:
en ik meteen kijken of jij dit niet was

http://www.nu.nl/news/1258469/122/Bevalling_op_snelweg_A12.html
Variety is the spice of life
pi_53662106
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 21:57 schreef Nijna het volgende:
Anitra, ik heb het doorgegeven... maare zo te horen heb jij ervaring met frummels??? . .
Ja Djulian was ook Frummel en die was heeeeeeel eigenwijs
nog seeds dus bereid je maar vast voor
pi_53662160
Klein_spookje, ik krijg steeds meer opmerkingen dat ik toch best een aardige buik heb inmiddels , terwijl het volgens mij niet zo hard meer groeit op t moment...
Wie weet gaan Frummel en ik wel de uitzondering op de regel vormen dat er nog nooit een is blijven zitten... (zou dat een vermelding in het guiness book of records waard zijn... ).
Je bent creatief met je kapstokken volgens mij, leuk hoor! Sterkte op de koffieochtend!

Nebelung, nee dat ben ik niet. Als er nou binnenkort zo'n stukje staat over de A325, dan zou ik het eventueel kunnen zijn . A12 bij Bodegraven is wel een eindje uit de slinger, komen we niet overheen onderweg naar t ziekenhuis.

Anitra, onze frummel heeft 2 eigenwijze ouders... en - en - is +, dus ik heb nog enige hoop dat het misschien wel een heel klein beetje mee zal vallen...
pi_53662376
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 10:08 schreef Nijna het volgende:

Anitra, onze frummel heeft 2 eigenwijze ouders... en - en - is +, dus ik heb nog enige hoop dat het misschien wel een heel klein beetje mee zal vallen...
Ja dat dachten ij ook
pi_53663341
Heb je ook nog iets om me moed in te spreken?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:13:47 #51
14746 k_i_m
pi_53663591
. Go Nijna! . Go Nijna! . Go Nijna! .
In my life
Why do I smile
pi_53663648
Ik wacht op mn smsje!!!

Kom op!
pi_53663669
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:02 schreef Nijna het volgende:
Ik denk dat Frummel nog wel ff blijft zitten Ik denk dat ie de 10 komt. De 10 de van de 10 de
Liefde
pi_53663730
Dat is dan wel weer een mooie datum!!
pi_53663903
nijna, had ik nou van jouw dat badpak??

Die zit helemaal goed!! Een badpak accentueert alleen wel heel erg!! Mn buik lijkt wel veel meer.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:36:34 #56
14746 k_i_m
pi_53664178
Ik heb geloof ik iets te enthousiast een tweede kop koffie gedronken. Ik ben kotsmisselijk nu en mijn maag krampt helemaal samen .
In my life
Why do I smile
pi_53664300
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:36 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb geloof ik iets te enthousiast een tweede kop koffie gedronken. Ik ben kotsmisselijk nu en mijn maag krampt helemaal samen .
Rennies
pi_53664416
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:02 schreef Nijna het volgende:
dat hoe eigenwijzer ze zijn ook veel liever en leuker en mooier en schattiger en gewoon lekker frummelig zijn
pi_53664591
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 11:45 schreef Anitra het volgende:

[..]

dat hoe eigenwijzer ze zijn ook veel liever en leuker en mooier en schattiger en gewoon lekker frummelig zijn
kijk maar Frummel Is geboren!!!

ships de foto's doen het niet meer ff foto zoeken brb
gevonden:

de ander staan op de externe schijf en die verbinding is weg met mijn laptop en dat is maa goed ook anders was ik heel erg gaan spammen ben ik bang van
pi_53664679
Jullie zijn lief . Als er nou een luikje in mn buik zat had ik het even open gezet om Frummel te laten gluren hoe iedereen aan het aanmoedigen is (en om zelf even naar Frummel te spieken natuurlijk...).

Ticootje, mooi dat het badpak goed zit (ja dat kwam hiervandaan ). Er valt natuurlijk ook weinig te verhullen in een badpak he... ga maar lekker trots met je buikie showen in t zwembad hoor!!!
Ik wil best sms-en hoor, maar een babytje heb ik nog niet te melden helaas .

Kim, dat is niet lekker .

Anitra, dat klinkt dan wel weer goed, dank je . Hij is ook wel cute hoor

Heb net even wat mensjes terug zitten schrijven die ik nog terug moest schrijven (leve de ouderwetse brievenbuspost). Dat is nu ook klaar. Nu nog even posten, het is nog droog hier dus ik denk dat nu een mooi moment is om dat te gaan doen. Tot later
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:01:43 #61
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_53664792
Hup Nijna, bevallen met die hap Frummel

Ik vond die overslagrompers altijd meer voor meisjes Wij hadden/hebben altijd rompers van Prenatal, die zijn wat breder en dat heeft mijn bijna-peuter wel nodig
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_53666623
Nijna, *cliche* geniet nog maar even van je buik

Vanmorgen waren de rompertjes op, dus er moest weer een wasje gedraaid worden. Bij het leeghalen van de wasmand dacht ik nog: wat gaat dat snel met die rompertjes.. Dacht dat ik er laatst toch een zwik gewassen had.
Wasje gedraaid, ik weer naar boven om alles in de droger te doen..
Ah, daar waren de (andere, schone) rompertjes dus

Hoezo zwanger!?
pi_53666709
Ach mijn dag begon goed bij de wasmachine vandaag.

Het nieuwe shirtje van Prisil had vreselijk afgegeven in de was. Daar zat dus ook een dure trui van mijn man tussen...

Shitzooi... Maar even kijken hoe ik dit nu weer ga oplossen. Anders gaat de trui ook maar door een verfwas...
pi_53667023
Het WAS dus nog droog toen ik naar t dorp fietste, tot ik er bijna was .
Maar goed, boodschapjes zijn weer gedaan en ik heb ook nog wat lekkers voor mezelf meegenomen (chocolade ).

Icicle, het mysterie van de rompers .

Ticootje, oeps dat is balen. Hopelijk valt er nog wat te redden aan de trui...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:56:49 #65
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53667324
Ah, de rompersdiscussie is weer gaande! Ik vond die overslaggevallen ook niets, de hema-rompers zijn top! Dit omdat je ze bij de hoofdingang (!) wijder kunt opentrekken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:57:39 #66
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53667339
Sjak, wat spannend, afwachten op de uitslag! Fijn dat je het verder goed maakt! Kun je het al een beetje zien
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53667506
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:25 schreef lcicle het volgende:
Nijna, *cliche* geniet nog maar even van je buik

Vanmorgen waren de rompertjes op, dus er moest weer een wasje gedraaid worden. Bij het leeghalen van de wasmand dacht ik nog: wat gaat dat snel met die rompertjes.. Dacht dat ik er laatst toch een zwik gewassen had.
Wasje gedraaid, ik weer naar boven om alles in de droger te doen..
Ah, daar waren de (andere, schone) rompertjes dus

Hoezo zwanger!?
oh, maar icicle, dat heb ik ook best vaak hoor en nee ik ben écht níet zwanger
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53669609
Heeft er iemand enig idee hoe hoog een commode 'moet' zijn wanneer je 1.80 lang bent?

Wij hebben een oude commode zelf opgeknapt, maar die is zo laag (81 cm) dat we hem wat verhogen... Nou heb ik een site gevonden waarop staat dat een commode tussen de 90 en 105cm moet zijn, maar dat scheelt nogal... 105cm is écht hoog !

Iemand (van 1.80cm lang) ervaring? Ik heb nogal snel last van mn rug bij een laag aanrecht bijvoorbeeld, dus lijkt het me handig een zo optimaal mogelijke hoogte te hebben.
pi_53669706
Ik ben ook 1.80m en de commode die ik bij beide kinderen (nu al 6,5 jaar) gebruik is 92 cm hoog.
Ik vind het de perfecte hoogte voor mij.
pi_53669776
DeLiedje, wij hebben ook twee oude / antieke commodes, en ik heb daarbij ook wel expres op de hoogte gelet. die van ons zijn allebei ongeveer 1 meter hoog. vind ik erg prettig, en ik ben 1.74m lang.
pi_53669788
we hebben er nog steeds 1 in de aanbieding overigens.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:51:37 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53669868
Even een update-je van mij tussendoor, ben net terug van de gynaecoloog, met slecht, maar ook heel goed nieuws.
Slechte nieuws: Niertjes zien er nóg slechter uit, de nier waarop nog hoop gevestigd was dat die er redelijk gezond uit zou kunnen komen is nog verder achteruitgegaan, qua nieren ziet het er dus heel slecht uit, ook de blaas was nog steeds propvol. Ik heb een fotootje meegekregen, dat zal ik straks wel plaatsen.
Maar het goede nieuws was dat het vruchtwater was toegenomen in plaats van verder afgenomen. Vier weken terug was het veel te weinig voor de zwangerschapsduur, maar nu was het normaal voor de zwangerschapsduur!
Dat betekent dat de longfunctie op dit moment niet wordt bedreigd. Dit kan weer veranderen, maar ik leef van dag tot dag en op het moment ziet het er dus gunstig uit. Er is nog steeds een zeer grote kans op overlijden, maar omdat de longen niet worden bedreigd op dit moment is er misschien sprake van dialyse. Ook dat is niet ideaal, maar altijd nog beter dan overlijden.

Ik wil niet te vroeg juichen, ik moet tenslotte nog drie maanden, een lange tijd waarin nog van alles mis kan gaan, maar er is weer een beetje hoop, de gynaecoloog was in ieder geval optimistischer dan de vorige keren.
pi_53669939
wat heerlijk!!!

maar, wordt het vruchtwater dan door je lichaam aangevuld?
want wat er niet uit de blaas komt, komt ook niet terug in de baarmoeder natuurlijk. hoe zit dat dan?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_53669996
Tan, goed zeg! betekent dat dat de blaas nu toch functioneert? want dat was eerder toch niet het geval of begreep ik dat verkeerd?
pi_53670055
Jeetje wat dubbel Tan! Aan de ene kant is het natuurlijk heel erg jammer understatement dat de niertjes er nog slechter uitzien dan de vorige keer. Maar aan de andere kant is het nieuws van het vruchtwater weer hoopvol
Ik blijf voor jullie duimen

Nijna laat je nog niet gek maken hoor. Eerste kindjes komen vaak later dan de uitgerekende datum... Al hoop ik natuurlijk heel erg voor je dat die frummel van jou zich daar heel eigenwijs niet aan houdt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:00:13 #76
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53670065
Vruchtwater wordt tot het eind van de zwangerschap gewoon steeds aangevuld als ik het goed begrepen heb. Daarom kunnen sommige vrouwen nog best heel lang rond lopen met een klein scheurtje in de vliezen, inclusief lekken van water zeg maar.

Wat een fijn nieuws Tan! Kan me voorstellen dat je er blij mee bent hoor.
Natuurlijk is dialyse geen pretje, maar idd stukken beter dan de andere optie!
Goh, het is wel een vechtertje hoor, dat kleintje in je buik!
pi_53670092
Dank jullie wel voor de tips... Ik vond een website met tips voor zwangeren met RSI (niet dat ik dat heb, maar die letten extra goed op zulek dingen natuurlijk natuurlijk)... Daarop stond dat een commode tot 7 tot 10 cm onder je ellebogen (armen in een hoek van 90 graden) moet komen.
Vanavond maar even opmeten met lief samen, en dan even nieuw hout halen (gisteren had ik me vergist )

Tan, wat fijn! Een sprankje hoop misschien, in jullie moeilijke tijd!
Geniet van momenten als deze, waarop je even een kan gebruiken!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:02:36 #78
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_53670112
Tan
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Moderator woensdag 3 oktober 2007 @ 16:04:07 #79
5428 crew  miss_sly
pi_53670147
Fijn nieuws Tan! Een gyneacoloog zal niet zomaar optimistisch doen, dus er is zeker hoop
pi_53670194
Wat heerlijk, Tan, dat er toch weer wat meer toekomstperspectief is voor jullie kindje
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:16:05 #81
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53670394
Het is een strohalm inderdaad.

De baby kan niet 'normaal' plassen, daarvoor was de blaas veel te groot, en aangezien het nierbekken van de meest gezonde nier ook verstopt lijkt te zitten (in ieder geval vergroot is), is dat nog steeds een slecht teken. Maar het feit dat er normaal vruchtwater is, is een combinatie van het feit dat ik vruchtwater aanmaak (de moeder zorgt normaal voor 10% van het vruchtwater) en dat de baby toch een klein beetje kan plassen.

Mijn zwager had iets vergelijkbaars, maar minder erg en kon niet in een straal plassen maar 'sproeide', mede daaraan zagen ze bij zijn geboorte dat het niet goed zat. Mogelijk heeft onze baby dat ook zo, geen goede urinestraal maar wat 'nevel' of druppels. Maar dat is kennelijk genoeg.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tan op 03-10-2007 16:21:54 ]
pi_53671131
Tan, wat fijn om te horen dat de hoeveelheid vruchtwater nu wel normaal is. En een iets optimistischere gyn . Natuurlijk heb je nog een stuk te gaan en het is wel minder om te horen dat de nieren toch verder achteruit gaan. Maar dit bericht geeft toch wel wat hoop!
pi_53671155
Wat een opluchting Tan!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:07:19 #84
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53671372
Ja, maar echt een onwijze reden tot juichen is er vooralsnog niet. Kans op overlijden is nog steeds groot, maar kans op overleven is wel groter dan die 1%, zolang de hoeveelheid vruchtwater zo blijft.

Hier is te zien hoe ernstig de aandoening is in een echo van de buikholte (even onder een linkje, want het beeld is behoorlijk confronterend)

Normaal zie je de nieren niet tot nauwelijks (alleen een kenner). De blaas is normaal vaak ook niet te zien, of als een piepklein ballonnetje als de blaas toevallig net vol is. Nu zie je dat de hele cirkel is gevuld met drie grote ballonnen vol vocht. De onderste is de rechter nier, rechts de linkernier met vergroot nierbekken en bovenin de blaas.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:18:17 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53671589
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:16 schreef Tan het volgende:
Het is een strohalm inderdaad.

De baby kan niet 'normaal' plassen, daarvoor was de blaas veel te groot, en aangezien het nierbekken van de meest gezonde nier ook verstopt lijkt te zitten (in ieder geval vergroot is), is dat nog steeds een slecht teken. Maar het feit dat er normaal vruchtwater is, is een combinatie van het feit dat ik vruchtwater aanmaak (de moeder zorgt normaal voor 10% van het vruchtwater) en dat de baby toch een klein beetje kan plassen.

Mijn zwager had iets vergelijkbaars, maar minder erg en kon niet in een straal plassen maar 'sproeide', mede daaraan zagen ze bij zijn geboorte dat het niet goed zat. Mogelijk heeft onze baby dat ook zo, geen goede urinestraal maar wat 'nevel' of druppels. Maar dat is kennelijk genoeg.
Wat ik me af zat te vragen, maar mss weet je dat wel helemaal niet, kan die blaas ook nog 'te groot' worden? Ik bedoel, echt dusdanig dat het in je buik nare consequenties voor je kindje kan hebben?

En ja, het is mss maar een strohalm, maar toch... het is er mooi wel eentje sinds lange tijd.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:21:17 #86
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53671636
@BE Volgens de gyn niet, ik heb dat al wel honderd keer gevraagd geloof ik maar hij zegt steeds van niet. In het ergste geval, maar niet het meest waarschijnlijke geval, knapt de middenrif en belanden de ingewanden in de borstkas. Dat heeft weer als gevolg dat de longen niet verder kunnen groeien. Maar aangezien de baby kennelijk toch ietsiepietsie plast is dat ws. niet het geval, daarbij wordt een deel van het vocht ook via de navelstreng afgevoerd.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:26:49 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53671722
Ok, gelukkig maar dan. Want ik zat me dus ook al allemaal enge dingen te bedenken.

Oh, ik heb nog zo'n vraag... Heeft het nut om, als je nog wat verder bent in de zwangerschap dat longetjes-rijpingsmiddel in te spuiten om je kindje een beetje te helpen? Of heb je daar nog steeds flink veel vruchtwater bij nodig? Oh, maar dat is er nu ook wel.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:28:38 #88
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53671750
@BE Dat heb ik me ook afgevraagd ja, maar denk het niet, want vorige week leek het er even op dat ik ging bevallen, werd ook opgenomen in het ZH, maar er was geen ontsluiting. Anders hadden ze me longrijpers gegeven, maar de gyn zei niks over dat ze dat sowieso beter konden doen.

En op dit moment is er idd voldoende vruchtwater. Dat kan over drie weken weer anders zijn, maar vooralsnog is het genoeg.
pi_53671878
Fijn dat er weer iets meer hoop is Tan! Hopelijk blijft er voldoende vruchtwater
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_53673225
Gelukkig goed nieuws Tan, ook al blijft het onzeker wat de toekomst gaat brengen
Saartje
  woensdag 3 oktober 2007 @ 18:36:57 #91
14746 k_i_m
pi_53673249
Ik ga gewoon door met duimen voor je Tan! .
In my life
Why do I smile
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:09:33 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_53674125
Wat fijn Tan, dat er toch wat meer hoop is!!!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:51:04 #93
3011 E.T.
pi_53676814
Tan, wat fijn dat het mee zou kunnen vallen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53678120
Tan, ik heb afgelopen week nog aan je gedacht
fijn even wat van je te lezen hier.. met een kleine strohalm...
pi_53678139
en Nijna..ik open deze pagina en zie jompels!

ik maar zoeken naar het bericht waarin je meldt dat het begonnen is.... maar nog niets he?
pi_53679112
Nog niks hier hoor...
Wel wat steekjes en krampjes, maar ik vermoed dat het weinig voorstelt. Er is geen regelmaat of iets in te ontdekken en het is ook maar heel kort steeds.
Dus ik ga zo lekker mn bedje in en dan kom ik me vast wel weer gewoon zelf melden morgenochtend.
Welterusten allemaal
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:13:34 #97
103793 kozakken
Living the life
pi_53679476
Nijna.. je maakt het wel spannend hoor!!

Tan, wat een bijzonder dubbel bericht zo! We denken aan jullie!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 22:39:15 #98
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53680433
Tan wat fijn dat de gyn nu wat positief nieuws had
Nijna succes met je laatste loodjes!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_53685035
Ik ben gisteren naar Carre geweest, naar de voorstelling Ciske de Rat. Was ontzettend mooi zeg. Heel erg ontroerend. Maar ik zat op de galerij en moest dus trap lopen naar boven (had de lift niet gezien) en laat ik dat nou nooit doen, trap lopen. Ik was eindelijk boven, buiten adem, zweet stond op mijn rug en ik had me een harde buik. Mensen om me heen kregen spontaan medelijden met me en de vrouw van Carre die de mensen uit de zaal moest houden en naar hun plaatsen moest helpen liet me als eerste binnen zodat ik op adem kon komen voor de rest van de mensen kwam. Na afloop van de voorstelling een klein kwartier lopen naar de auto en mijn date voor de avond, mijn man had nachtdienst helaas, had er flink de pas in dus ik moest flink door stappen. Nou ja ik deed een poging tot. Ik voelde dat hoofdje op mijn schaambot heen en weer gaan en mijn buik was keihard. Ik kon amper de ene voet voor de andere zetten. Kreeg te horen van mijn date, mijn beste vriend, dat ik toch eens moest gaan sporten. Pfff na de bevalling!! Maar kennelijk nooit een zwangere vrouw van dichtbij gemaakt waarvan kind al deels is ingedaald en hoe dat kan voelen.

Maar goed was een leuke avond, en de voorstelling was echt super mooi.
pi_53685520
Tan, wat goed dat er een beetje meer hoop is!! Nu maar hopen dat het vruchtwater zo blijft!!

Faja, ik heb gister de bikinies op de post gedaan..

Nijna, ik wacht gespannen op mn smsje. Is er al actie daar??
pi_53685772
Super Tico, dan ga ik straks de postbode tackelen.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:02:41 #102
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53685786
Faja... ik kan me er van alles bij voorstellen! Zeker als je idd al geen trappen gewend bent!
Ik twijfel nog over gaan naar die musical omdat ik zelf zo helemaal verknocht ben aan Danny de Munk als Ciske dat ik niet zeker weet of ik het wel leuk zou vinden met anderen. Maar jouw recensie heeft me al wel een zetje in de goeie richting gegeven.
pi_53685791
Tan
pi_53685919
Tan,

Isser nog iemand die naar de Jonge Gezinnenbeurs wil gaan in november? Ik heb nog een kortings/bonnenboekje voor de liefhebber.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:28:32 #105
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_53686188
voor Tan.

Nijna ik jompel nog even door voor Frummel, wie weet helpt het als we het fanatiek genoeg blijven doen!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 09:53:51 #106
14746 k_i_m
pi_53686674
Ik werd vannacht ineens wakker van overal kramp in mijn boven en onderlijf. Ik heb urenlang rechtop in mijn bed gezeten voordat ik weer kon slapen. Nu werd ik wakker had ik gelijk weer kramp in mijn buik . Zou dat de beruchte griep kunnen zijn? .
In my life
Why do I smile
pi_53686785
Ik meld me even snel met beeb in buik. Heb uitgeslapen vanmorgen (ja voor mijn doen is dit echt uitslapen!) en alles nog steeds rustig. En nu ga ik even bijlezen en verder reageren .

Edit (zooo bijgelezen):
Faja, dat was afzien! Had je niet tegen die vriend kunnen zeggen dat hij zich wat moest inhouden met zn wandeltempo?
Gelukkig was de avond verder gewoon goed geslaagd!

Tico, ik denk dat je ook vandaag nog geen smsje hoeft te verwachten hoor... Wel gezellig dat lief vandaag vrij heeft. Die heeft zijn eerste papa-dag. En hij is nog niet eens papa, moet je nagaan .

Kim, ik hoop dat je niet de griep hebt! Beterschap voor het geval je het toch nodig hebt!
pi_53687172
Faja, haha, spórten... daar moet ik op dit moment ook even niet aan denken...

Kim hopelijk zet het niet door en ben je gauw weer opgeknapt! Beterschap!

Ik heb sinds gisteren af en toe wat menstruatie achtige krampjes onderin mn buik, en wat ergere last van mn schaambot... Wat zou dat zijn? Kindje dat wat lager gaat zitten of soms blaasontsteking? Misschien maar even urine laten testen morgenvroeg?
  Jubileum moderator donderdag 4 oktober 2007 @ 10:23:55 #109
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53687220
Het kan heel erg goed indalen zijn deLiedje, maar een extra testje blaasontsteking is natuurlijk ook een aanrader. Zie het zo, als het geen blaasontsteking is, is het indalen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53689609
Bedankt Lois! Morgen maar even urine inleveren, en dinsdag heb ik weer controle bij de gyn, dan zal ik wel horen of t inderdaad al beetje indalen is!

Ik ben wel erg wisselend qua stemming ..
Wilde ik gisteren nog posten dat ik mijn werk zo zat was... vandaag smelt ik weer weg, en mis ik het al voor als ik dadelijk echt met verlof ben ...
Al die muziekdoosjes En kindje schopt heerlijk mee als ik er weer een uittest of ie het wel doet .

En bij elke die ik maak denk ik, oh wat leuk, die wil ik ook een voor Punkie, en die, en die...
pi_53692024
Tan!
Faja... Trappen vind ik sowieso een hel! Toen ik zwanger was van minimonster sliep ik soms zelfs op de bank omdat ik de twee trappen naar mijn bedje toe echt niet zag zitten!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53692297
Faja, is de post al geweest?
pi_53692330
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
Faja... ik kan me er van alles bij voorstellen! Zeker als je idd al geen trappen gewend bent!
Ik twijfel nog over gaan naar die musical omdat ik zelf zo helemaal verknocht ben aan Danny de Munk als Ciske dat ik niet zeker weet of ik het wel leuk zou vinden met anderen. Maar jouw recensie heeft me al wel een zetje in de goeie richting gegeven.
Ik ben helemaal geen emo-kip maar dat Danny samen met dat kleine ventje "verdomd alleen" zingt had ik echt tranen in mijn ogen. En dat stukje dat ie zijn moeder om zeep helpt en je de beide Ciske's ziet (de ene blikt terug terwijl de ander het beleefd) is ook een moment waarop je het niet droog houdt hoor. Ik ben echt zo blij dat ik ben gegaan.
pi_53692361
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:11 schreef Ticootje het volgende:
Faja, is de post al geweest?
Ik zal zo even kijken, de postbode komt bij ons meestal rond de klok van vieren pas een keer.
pi_53692409
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 10:00 schreef Nijna het volgende:

Faja, dat was afzien! Had je niet tegen die vriend kunnen zeggen dat hij zich wat moest inhouden met zn wandeltempo?
Gelukkig was de avond verder gewoon goed geslaagd!
He Nijna komt dat kind van jou eindelijk eens buiten spelen??

Nou ik zei dus ook al tegen mijn beste vriend dat ie van mij wel iets minder hard mocht lopen maar kennelijk riep of zijn bed heel hard want hij bekaf of het bed van zijn vriendin want die was hem druk aan het sms-en en bellen in de paar uur dat hij niet bij haar was. Geloof dat hij zwaar onder de plak zit, hahahaha.
pi_53692460
* Ticootje heeft ook moeite met trappen..

En dan je collega's maar uitleggen dat je ook nog wat meer mee te slepen hebt.
pi_53692880
Ondertussen zitten wij al op 35 weken.
De buik van mijn vrouw is in 1 week tijd 9 cm gegroeid, , en staat helemaal rond.
Gisteren hebben we een gewichts bepalende echo gehad, en hieruit bleek dat "de kleine" ongeveer 7 pond weegt nu.
Rhody (onze eerste) woog bij zijn geboorte bijna 9 pond, en dat was een zeer moeilijke bevaling.
Ze hebben zijn sleutelbeen moeten breken omdat die klem zat.
Ook zag ik toen de verloskundige aardig in paniek raken. Dit willen we dus nooit meer meemaken.
Over twee weken moeten weer terug voor zo'n echo en dan gaan ze het waarschijnlijk inleiden.
We weten nu wel zeker dat ze in het ziekenhuis moet bevallen, en dat het niet thuis mag.
dus nog 2 weekjes geduld hebben.
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
pi_53693058
Ticootje, ik heb de bikini's binnen. De blauwe met bloemen zit als gegoten. Super. De bruine bedekt iets minder de voorgevel. Zal je de bruine morgen even terug sturen.
pi_53693109
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ticootje, ik heb de bikini's binnen. De blauwe met bloemen zit als gegoten. Super. De bruine bedekt iets minder de voorgevel. Zal je de bruine morgen even terug sturen.
Ja dat dacht ik al. Het bruine bovenstuk is wat kleiner. Maar daar zat het broekje juist heel lekker (15 weken), toen was de blauwe iets te groot.

Veel zwemplezier..
pi_53693451
Echt super hoor Ticootje, heel erg bedankt.
pi_53693805
Faja, ik heb het aan kind gevraagd, maar ik geloof dat het niet gaat gebeuren vandaag. Zat vanmorgen een race-spelletje te doen en er werd fanatiek meegedaan in mn buik . Coureurtje in de dop...?! Haha.

Gebruikersnaam, dat is een flink kind... Wel goed dat ze het in de gaten houden hoe groot het is. Succes ook voor je vrouw!

Aardappeltjes voor vanavond geschild, net een heerlijk bakje aardbeien met slagroom op, yummm. Boodschapjes gedaan met lief, k benner klaar voor...
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:14:30 #122
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53693828
goh, gebruikersnaam, dat is inderdaad een kleintje! miesje woog met 42 weken net 6 pond, kan me voorstellen dat je niet nog eens zo'n heftige bevalling wilt meemaken!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:20:24 #123
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53693965
heb vandaag wel gelachen, met de bus, miesje van school halen, daarna even boodschappen doen, en dan met kind op de arm en 3 tassen vol terug rennen naar de bus(wand die stond al te wachten) was bekaf toen ik eindelijk zat. Leverde wel een hoop rare gezichten op en een opmerking dat ik dat toch niet meer moest doen hoor zo op het einde! ja maar mevrouw ik ben pas 5 maanden? o sorry je hebt ook zo'n buik(vrouwtje werd helemaal rood)

maar verder gaat het hier dankzei de rennies allemaal lekker, hij is een echte voetballer, ligt werkelijk geen seconde stil, en is wel heel erg goed te voelen voor de buitenwereld, vooral als miesje met de baby knuffelt ligt ze in een deuk omdat hij dan schopt en beweegt!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:26:19 #124
82727 klein_spookje
pi_53694104
Zo faja die trappen ja kan me voorstellen dat dat ff tegen valt. Wel fijn dat je een passende bikini hebt "gevonden".

De liedje, ik heb ook al een tijdje zo een last van mijn schaambeen en buik maar het is nog niet ingedaald hier. Maar erg vervelend gevoel.

Gebruikersnaam wauw das een grote baby geweest.

hier vanmorgen naar de vk geweest zit nog steeds 4 kilo volgens hun weegschaal onder mijn start gewicht moest me wegen. Bloeddruk 130/70. Ons meisje draait heel erg in het rond dus geen probleem met een stuit nog. Ze was erg lief maar direct en al wat ouder dan de andere vk's.
Ik mag alleen thuis bevallen als ik benede in de kamer beval omdat ze het risico niet wil nemen ivm 2 trappen en een collega die hier in huis gewoond heeft en ging bevallen met een ernstige bloeding naar het zh moest en uit huis getakeld moest worden door de brandweer. Dus dan maar een 1 persoonsbed ergens vandaan toveren iemand enig idee of je dat kan/moet huren?

Mijn ijzer was heeeeel laag verklaard waarom ik zo heel snel buiten adem ben en zo moe en wit. En voel me wel wat zwak. Nu een kuur van staalpillen voor 15 dagen 2 per keer en dan minimaal 4-6 wk dan misschien naar 1 per dag maar waarschijnlijk zit ik er nog tot na de bevalling aan vast. Bleg ik word daar zo ziek van van die pillen dus hoop dat het lukt met die dingen. Ijzer was 5,8 moet bij een zwangere minimaal 6.8 zijn. Verder alles ok en 25 oktober weer terug komen.
pi_53698362
Klein_spookje een bed kun je bij de thuiszorg huren, moet geen probleem zijn. Zelf zet ik ook een bed beneden neer, heb ik de vorige keer ook erg fijn gevonden en meer ruimte dan dan boven om me te bewegen.

Mijn ijzer was bij Merlijn ook erg laag, maar ben er op een gegeven moment gewoon mee gestopt, wilde er ook niet meer aan. Ben eigenlijk toen gewoon roosvicee ferro gaan drinken viel veel beter dan de staaltabletten. Ben het nu preventief wel iedere dag een glas aan het drinken omdat mijn ijzer wat aan de lage kant was een paar weken geleden, kan geen kwaad zijn de vlos.

Bij ons had de vlos het kindje al op tenger geschat, tja dat ben ik ook en Merlijn ook, dus deze zal weer rond de 6 pond uitkomen denk ik, net als Merlijn.
pi_53698410
Ik ga eens even eten maken, lekker een uurtje geslapen vanmiddag. Alles rustig.
pi_53698528
Oh ja, mijn buikgriepje is over en ik eet weer goed. Maar vond het gisteren wel eng doordat ik steeds harde buiken had. Of dat het nou kwam door ik eigenlijk de hele dag in bed lag te rusten. De kleine was ook veel bewegelijker dan normaal. Gelukkig ook vandaag weinig last van gehad verder.
pi_53703234
Randa, gelukkig is je buikgriep over .
pi_53703719
Dank je! Nijna, moet je jij niet iets anders doen dan hier rondhangen? Bevallen ofzo

Ik hoop dat ik morgen het grote pakket met tweedehands kleertjes krijg die ik via marktplaats heb gekocht. Heb al helemaal zin om lekker weg te dromen bij alle lieve schattige kleertjes.
pi_53705181
Randa, ik wil best, maar Frummel vermaakt zich blijkbaar nog prima binnen in mn buik. Ik denk dat t kind ligt te slapen en ik denk dat ik dat goede voorbeeld zo maar mooi ga volgen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 08:08:11 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53712374
En?
Is er vannacht nog iets gebeurd?

Ik had gisterenavond info avond over de bevalling van de vk-praktijk. Het komt nu toch stiekem wel heel dichtbij hoor. En zoals ik in het begin zei 'dat zie ik dan wel' steek ik nu liever nog een paar weken mijn kop in het zand.
Ze waren zeer eerlijk en verbloemden niets 'Met een 2e ben je zo klaar, maar met een eerste ben je gemiddeld 1 uur aan het persen, maar kan ook zo meer zijn'. En meer van dat soort opbeurende opmerkingen.
Terecht hoor, maar toch... *vingers in oren stopt*
pi_53712541
Ik heb nog niets ontvangen... Ik denk dat ze gewoon uitslaapt vandaag...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:00:32 #133
82727 klein_spookje
pi_53712949
Be:
HEt persen vond ik een eitje echt waar. Dat duurde 3 kwartier maar voelde als maar een paar minuten. Wat je wel kan vragen en dat ga ik dit keer ook doen is of ze tussen de weeen door (bij het persen) een lauwwarm washandje tegen je doos/muts/vagina (hoe je het ook wilt noemen willen houden. Dat is zo een verademing dan blijft het daar beneden allemaal goed doorbloed en soepel dan voel je het hoofdje niet zo staan en minder snel kans op scheuren.
Echt een aanrader.

En joh iedere bevalling is anders he dus misschien poep je hem zo uit. Ik heb deze keer een bevalling van 8 a 10 uur besteld. Dat leek me een strak plan en een heel stuk minderlang dan de vorige keer.

Nijna meld je je wel ff vandaag.

Hier heerlijk geslapen alleen had Mara een nachtmerrie en gilde de hele boel bij elkaar o men toen kon ik heel snel uit bed rennen wat daarna wel wat pijn opleverder maar ach als je kind zo gild in paniek kan het opeens wel. Ze droomde over een hele grote mug in haar klamboe arm ding.

Zo vandaag gaat al het grofvuil uit mijn huis YES YES YES eindelijk de babykamer helemaal leeg alles weg daar. Manlief is het weekend weg en ik ga morgen heerlijk bij mijn ouders logeren samen met Mara.

Be veel plezier met je kamertje vandaag.

Tan ik was jou helemaal vergeten wat fijn een sprankje hoop in deze moeilijke situatie.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:11:35 #134
5428 crew  miss_sly
pi_53713070
Gisteren een gezellig dagje Efteling met mijn zusje, schoonzusje en de jongens. Was erg leuk, maar zeer vermoeiend.
Had gisteravond, vannacht en nu ook weer weer die buikpijn. Hij lijkt te komen opzetten als ik echt vermoeid ben. Het is een hele rare buikpijn die links ergens midden tussen mijn onderste rib en mijn heupbot zit. Lijkt niet echt een link te zijn met de zwangerschap ofzo, maar heel vervelend en pijnlijk is het wel. Zit erover te denken om het ziekenhuis even te bellen (misschien is het wel een buitenbaarmoederlijke) maar ik vind dat ook zo overdreven Zou een bezoekje aan de huisarts iets zijn?
pi_53713212
Hier nog helemaal niks hoor. Niet al om 8 uur al ongeduldig worden hoor als ik me nog niet heb gemeld... ik ben ook de snelste ff niet meer .

Miss_sly, als je je ongerust maakt zou ik gewoon even bellen naar het ziekenhuis hoor. Ze vinden het echt niet zo gauw raar of overdreven . En het lijkt me lekkerder om niet met zo'n toch wat ongerust gevoel het weekend in te gaan. Doe maar bellen!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:24:19 #136
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53713256
Ik zou ze iig gewoon even bellen miss_sly... Vertellen wat je voelt. Dan kunnen zij wel inschatten of je wel of niet moet komen.

Lastig hoor, dit soort dingen.
Ik heb net bv. een potje urine weggebracht omdat ik vermoed dat ik blaasontsteking heb. Maar dat heb ik in mijn hele leven pas 2 keer gehad of zo, dus ik twijfel dan enorm. Ga ik wel, ga ik niet, nou nog even wachten maar, goed, toch maar wel etc. etc. Ik ben altijd zo bang dat ze me een aansteller vinden.
Maar de assistente gaf me groot gelijk. Beter het zekere voor het onzekere.

En ik bel nu net en idd lijkt er toch wel wat te zijn, veel bacterien, moet tussen de middag de ha even bellen.

Bellen dus!

[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 05-10-2007 09:32:25 ]
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:24:34 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53713267
Oeh! Daar komen mijn meubeltjes aan!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:29:24 #138
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53713355
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:00 schreef klein_spookje het volgende:
Be:
HEt persen vond ik een eitje echt waar. Dat duurde 3 kwartier maar voelde als maar een paar minuten. Wat je wel kan vragen en dat ga ik dit keer ook doen is of ze tussen de weeen door (bij het persen) een lauwwarm washandje tegen je doos/muts/vagina (hoe je het ook wilt noemen willen houden. Dat is zo een verademing dan blijft het daar beneden allemaal goed doorbloed en soepel dan voel je het hoofdje niet zo staan en minder snel kans op scheuren.
Echt een aanrader.

Ze noemden dat dus gisteren 'onderkantje'... dat gaan we nog wel even melden als het zo ver is hier, want dat vind ik wel zo vreselijk!
quote:
En joh iedere bevalling is anders he dus misschien poep je hem zo uit. Ik heb deze keer een bevalling van 8 a 10 uur besteld. Dat leek me een strak plan en een heel stuk minderlang dan de vorige keer.
Ah welja joh... ik zie het allemaal wel.
quote:
Hier heerlijk geslapen alleen had Mara een nachtmerrie en gilde de hele boel bij elkaar o men toen kon ik heel snel uit bed rennen wat daarna wel wat pijn opleverder maar ach als je kind zo gild in paniek kan het opeens wel. Ze droomde over een hele grote mug in haar klamboe arm ding.

Zo vandaag gaat al het grofvuil uit mijn huis YES YES YES eindelijk de babykamer helemaal leeg alles weg daar. Manlief is het weekend weg en ik ga morgen heerlijk bij mijn ouders logeren samen met Mara.
Oei, dat is minder, zo middenin de nacht.

Lekker he, dat kamertje leeg! Kan je eindelijk gaan beginnen met opbouwen.
pi_53713430
BE, meubeltjes meubeltjes .

Heb nog maar eens even een buikfoto gepost en de accu van het fototoestel ligt aan de lader, voor het geval dat . Ik had stiekum wel wat actie verwacht vannacht, was gisteravond ineens nog vanalles aan het doen. Maar ik denk dat Frummel me gewoon een goede nachtrust wenste, want ik heb vrij aardig geslapen. Wel met een onderbrekinkje ondertussen. Maar heb lekker tv zitten kijken .
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:40:44 #140
5428 crew  miss_sly
pi_53713556
Heb even gebeld, en het hoort er allemaal een beetje bij. Zo lang ik niet vloei, hoef ik me geen zorgen te maken. Waarschijnlijk zijn het toch mijn darmen en als ik vermoeid ben, moet ik gewoon rusten. Dat moest ik maar even accepteren, zei ze, dat ik nu minder kan en meer moet rusten. Ik had alleen niet verwacht dat dat zo vroeg in de zwangerschap al zou zijn en zo zou voelen. Ik hoorde altijd "Zwangerschap is een gezonde ziekte" en dacht dat ik gewoon nergens last van zou hebben....hoe naief

Fijn BE, meubeltjes wat lijkt me dat leuk!

Nijna, je bent te lief voor Frummel, hij wil maar niet buiten komen spelen. Het wordt wel erg mooi weer, hoorde ik, de komende dagen, dus misschien wat Frummel daarop?
pi_53713576
Een goede nachtrust kan ook een teken zijn Nijna Maar zo niet, dan is het sowieso mooi meegenomen

BE mijn tactiek was de vorige keer ook gewoon kop in het zand tot m'n vliezen braken. Toen was het even slikken, me realiseren dat ik er nu echt niet meer omheen kon en het maar gewoon laten gebeuren. Ging prima
Maar nu eerst: je meubeltjes in het kamertje zetten en daar lekker van genieten

miss_sly ik zou ook even bellen voor het weekend hoor. Wie weet kunnen ze je meteen aan de telefoon gerust stellen of mag je even langskomen.
pi_53713612
Miss-sly, zeker in het begin van mijn zwangerschap, ik heb me zelden slechter gevoeld als toen. Ik was steeds heel moe, misselijk, pijn, enz. Maar echt het wordt beter!

Wij hebben gister de commode in elkaar gezet. Hij is wel heel groot hoor. We moeten even passen en meten in het kamertje. Maar er kan wel superveel in!! De kast hoef ik nu alleen voor speelgoed te gebruiken, of spullen die je wat minder vaak gebruikt.

Gister ook wat kleurstaaltjes gehaald. Misschien dat we de muren niet wit doen, maar dat er een rozige tint op komt.

Oh!!!! En ik heb een droger . Een hele dure 10 euro!!! . Ik ben helemaal blij. Zachte handdoeken Ik denk dat ik alle kleertjes nog een keer ga wassen..
pi_53713654
Miss-Sly ik zou zeker even het ziekenhuis bellen. Niks overdreven. Als het bijvoorbeeld bandenpijn is voel je het boven je bekken onderin je buik. Of ja misschien huisarts. Maar ik denk dan weer een vk is meer gespecialiseerd in dit soort dingen.

Tan, toch nog wat beter nieuws. Dat geeft toch weer hoop en zeker veel beter dan de vorige keer. Goh wat moet het in jullie geval zowieso heel erg spannend zijn he. Een nierpatient zou zeker beter zijn dan als het kindje zou overlijden.

Ik las in de mijn geheim dat vruchtwater elke 15 minuten ververst wordt.

BE, als je bezig bent met bevallen, dan heb je vaak geen idee van tijd. Misschien is dat nog een schrale troost.

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe groot de kans is dat de bevalling bij mij nu nog sneller zou zijn. Bij Chantel was het met 2 uur gebeurd. Maar opzich geniet ik nu nog van de rust en zou beslist niet willen dat de baby eerder zou komen. Geef mij nog maar die 6 weken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:48:25 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53713702
Ik moet idd wel eens aan jou denken Lewis... nog sneller gaat bijna niet!
Iig maar zorgen dat je tegen die tijd zelf 24/7 een telefoon op zakt hebt dat je iemand kan bellen als je man niet thuis is.
pi_53713724
O ik was al te laat, je had al gebeld Fijn dat ze je gerust konden stellen!
En inderdaad, nu maar even accepteren dat je sneller moe bent en misschien wat minder kan. Ondanks dat het gezonde ziekte is, kun je je best beroerd voelen in het begin. Gelukkig wordt het, zoals Ticootje al zegt, (meestal) beter na verloop van tijd.
pi_53713831
Lewis ik ben ook erg benieuwd hoe het bij jou zal gaan, je zou denken dat nog sneller niet kan. Maar ik weet van iemand dat ze binnen 1,5 uur klaar was (2e kindje)
Ben ook benieuwd hoe het bij mij zal verlopen deze keer. Vorige keer was ik ook aardig vlot (3 uur en een kwartier), dus soms zit ik hem wel een beetje te knijpen hoor. Zeker als je dan net toevallig in 2 verschillende bladen verhalen leest van mannen die zelf het kind op moesten vangen omdat de vk er nog niet was (zoals bij jou dus Lewis ). Aan de andere kant zou het me niks verbazen als het deze keer juist erg tegenvalt en ineens 3 keer zo lang duurt En daar zie ik dan ook weer tegenop

Kortom *vingers in oren stopt* 'lalala, ik hoef heus nog lang niet te bevallen!'
pi_53713906
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:56 schreef piglet het volgende:
Lewis ik ben ook erg benieuwd hoe het bij jou zal gaan, je zou denken dat nog sneller niet kan. Maar ik weet van iemand dat ze binnen 1,5 uur klaar was (2e kindje)
Ben ook benieuwd hoe het bij mij zal verlopen deze keer. Vorige keer was ik ook aardig vlot (3 uur en een kwartier), dus soms zit ik hem wel een beetje te knijpen hoor. Zeker als je dan net toevallig in 2 verschillende bladen verhalen leest van mannen die zelf het kind op moesten vangen omdat de vk er nog niet was (zoals bij jou dus Lewis ). Aan de andere kant zou het me niks verbazen als het deze keer juist erg tegenvalt en ineens 3 keer zo lang duurt En daar zie ik dan ook weer tegenop

Kortom *vingers in oren stopt* 'lalala, ik hoef heus nog lang niet te bevallen!'
Oh ik heb denk ik hetzelfde blad gelezen. Kindje opgevangen in de douche??

Echt, laat ik daar maar niet te lang over denken.

Hetzelfde als het nieuwsbericht dat er vorige week op de snelweg een bevalling was. De weg naar het ziekenhuis was net iets te lang.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:03:12 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53713966
Een oud collega van mij vertelde gisteren dus ook zo iets over haar schoondochter. Idd ook in de auto, ze haalde het gewoon niet. Dus toen d'r spijkerbroek maar uitgedaan en achterin gaan liggen.
Haar andere 2 kindjes waren er bij in de auto! Pfff, je moet er toch niet aan denken...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:05:16 #149
3011 E.T.
pi_53714011
piglet, wat herkenbaar!
Bij Saskia ging het zo makkelijk en snel.. stopte ook m'n kop in het zand voor de tweede bevalling..
Die ging sneller, maar was wel pijnlijker (ja, duh.. kind was 1,5 kilo zwaarder)..

Deze keer heb ik dus zoiets van 'shit.. ik wil niet bevallen!' Terwijl ik er vorige keer dus helmaal niet tegenop zag..

Ik heb nog een maand of wat om aan het idee te wennen
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:06:13 #150
14746 k_i_m
pi_53714031
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:40 schreef miss_sly het volgende:
Heb even gebeld, en het hoort er allemaal een beetje bij. Zo lang ik niet vloei, hoef ik me geen zorgen te maken. Waarschijnlijk zijn het toch mijn darmen en als ik vermoeid ben, moet ik gewoon rusten. Dat moest ik maar even accepteren, zei ze, dat ik nu minder kan en meer moet rusten. Ik had alleen niet verwacht dat dat zo vroeg in de zwangerschap al zou zijn en zo zou voelen. Ik hoorde altijd "Zwangerschap is een gezonde ziekte" en dacht dat ik gewoon nergens last van zou hebben....hoe naief
Heb je (al) last van verstopping? Daar kreeg ik enorme buikpijn van op meerdere plaatsen. Ook van die steken in mijn zij, alsof je hard gerend hebt. Ik dacht altijd dat er maar 2 soorten buikpijn waren, maar sinds ik zwanger ben ken ik er wel 10 ofzo .
In my life
Why do I smile
pi_53714102
Inderdaad Ticootje, 1 van de verhalen was in de douche. Maar onderweg in de auto lijkt me ook vreselijk
En met kinderen er bij nog weer erger!

Laat ik maar snel aan wat anders gaan denken
De babywasjes die nog gedaan moeten worden bijvoorbeeld
pi_53714110
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:03 schreef Brighteyes het volgende:
Een oud collega van mij vertelde gisteren dus ook zo iets over haar schoondochter. Idd ook in de auto, ze haalde het gewoon niet. Dus toen d'r spijkerbroek maar uitgedaan en achterin gaan liggen.
Haar andere 2 kindjes waren er bij in de auto! Pfff, je moet er toch niet aan denken...
Ik hoop ook maar dat onze kleine een beetje kan timen. Ik zal m flink knijpen als ik tijdens de spits over de A13 moet om naar het ziekenhuis te moeten. (Gelukkig hebben wij een grote achterbak...)
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:12:29 #153
5428 crew  miss_sly
pi_53714193
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:06 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Heb je (al) last van verstopping? Daar kreeg ik enorme buikpijn van op meerdere plaatsen. Ook van die steken in mijn zij, alsof je hard gerend hebt. Ik dacht altijd dat er maar 2 soorten buikpijn waren, maar sinds ik zwanger ben ken ik er wel 10 ofzo .
Tja, ik denk dat het toch wel daarmee te maken heeft. Ik heb sowieso al wel redelijk snel last van mijn darmen in de zin van verstopping, en dat is nu natuurlijk nog wat erger. Inderdaad die steken in mijn zij alsof ik hard gerend heb, dat is wat ik nu heb, en gisteravond en vannacht en waardoor ik niet sliep.

En wat zijn nou de gouden tips tegen verstopping?
Ow, en zuivel/koemelk kan juist een minder goede invloed op je darmen hebben, maar wat zijn dan goede vervangende voedingsmiddelen?
pi_53714210
Dat heb ik wel vaker gehoord ET, dat de tweede bevalling sneller maar ook heftiger is Hopelijk is een derde juist weer veeeeel makkelijker.
En ik ga nu maar even snel een hoopje zand opzoeken geloof ik
pi_53714215
Miss_sly, goed dat je even gebeld hebt. Ik was in het begin ook best wel heel moe, dat werd later minder hoor! Gewoon aan toegeven .
Ik heb Frummel net al verteld dat het mooi weer is. Ik heb nog een was in de droger zitten, misschien is het wachten daarop...?!

Piglet, het is in elk geval wel lekker om fatsoenlijk te slapen .
Wat een snelle bevallingen lees ik hier. Wij hebben het trouwens op de pufclub ook over de "doe het zelf bevalling" gehad. Mocht de VK er niet op tijd zijn. Maar ik ben toch echt van plan om gewoon in t ziekenhuis te bevallen hoor...

Ticootje, best een bakbeest he die commode. Maar ook wel lekker veel opbergruimte . Goeie zaken gedaan met de droger ! En nu maar wassen .
pi_53714290
Tips tegen verstopping (ik heb er helaas ook veel last van deze keer):

- Heel veel drinken (zeker 3 liter per dag volgens m'n vk )
- Pruimensap/Roosvicee laxo
- Veel vezels eten (groene groenten, bruin brood, etc)
- In beweging blijven
- En als het heel erg wordt, kun je bij de apotheek Lactulose halen
pi_53714298
Qua bevallen heb ik steeds al zoiets van... ik zie het allemaal wel. Volgens mij kan je je vantevoren vanalles in je hoofd halen, maar het gaat vast toch anders dan je zelf bedacht hebt...
En zo druk als ik me over andere dingen kan maken, zo "gelaten" ben ik over het bevallen. Het viel zelfs mn moeder op (die kent me echt als stresskip ).
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:17:51 #158
14746 k_i_m
pi_53714319
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Tja, ik denk dat het toch wel daarmee te maken heeft. Ik heb sowieso al wel redelijk snel last van mijn darmen in de zin van verstopping, en dat is nu natuurlijk nog wat erger. Inderdaad die steken in mijn zij alsof ik hard gerend heb, dat is wat ik nu heb, en gisteravond en vannacht en waardoor ik niet sliep.

En wat zijn nou de gouden tips tegen verstopping?
Ow, en zuivel/koemelk kan juist een minder goede invloed op je darmen hebben, maar wat zijn dan goede vervangende voedingsmiddelen?
Niet blijven aanklooien met vezeltoevoegingen en andere huismiddeltjes, maar als het echt niet meer gaat naar de huisarts en Movicolon (of iets anders onschadelijks) vragen .
In my life
Why do I smile
pi_53714465
Een hele gezonde houding hoor Nijna Je kunt het niet plannen of sturen, het overkomt je.
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:24:28 #160
5428 crew  miss_sly
pi_53714478
De meeste dingen doe ik al, ik kan alleen nog proberen wat meer te bewegen als dat niet lukt, dan maar inderdaad iets halen.

En hoe deden/doen jullie dat met werk, met je vermoeidheid? Ik werk van 9-18 uur, maar soms, zoals vandaag denk ik, is dat toch wel erg lang. Weet niet of ik dat haal....

Groene groenten als in sla, broccoli, komkommer, spinazie, boontjes?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:30:03 #161
14746 k_i_m
pi_53714617
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:24 schreef miss_sly het volgende:

En hoe deden/doen jullie dat met werk, met je vermoeidheid? Ik werk van 9-18 uur, maar soms, zoals vandaag denk ik, is dat toch wel erg lang. Weet niet of ik dat haal....
Ik werk maar 3 dagen in de week, dus voor mij was het in overleg geen probleem om mijn dagen te halveren en dan elke dag te komen. Dat heb ik volgehouden tot mijn vakantie en nu deze week heb ik voor het eerst weer 3 hele dagen gewerkt. Ik heb gisteren ook bijna de hele dag op bed gelegen, dus ik hoop dat het volgende week weer een beetje beter gaat.
In my life
Why do I smile
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:39:51 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53714862
Ik werk van 08.30-16.00 dus dat ging op zich prima. (Heb trouwens nu vaker dat ik 's middags bijna in slaap val dan aan het begin.)

Mss kan je met je werkgever regelen dat je elke dag een uurtje eerder stopt? Dat je daar dan vakantie-uren voor inlevert of zo...
pi_53715322
Je hoeft er zelfs geen vakantie-uren voor in te leveren. Je hebt recht op meer pauzes als je zwanger bent (en kunt vaak in overleg regelen dat je die dus allemaal aan het eind van de dag opneemt ). En als het heel extreem is, kun je contact opnemen met de arbo-arts en zul je waarschijnlijk gedeeltelijk ziek gemeld worden. Zodra het dan weer beter gaat, ga je weer meer werken.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:08:39 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53715627
Oh ja, dat is waar ook.
Alleen weet ik nog of ik dat 'gedurfd' had... om het daar op te gooien.
pi_53715653
Wat mijj vooral op viel tijdens de eerste zwangerschap waren al die horror verhalen die ik her en der hoorde van familie en kenissen. Je een beetje bang maken maar ik heb dus helemaal niet het idee gehad van joh wat eng. Ik had gewoon zo iets van het zit nou eenmaal in mijn buik en het moet er ook weer uit. Maak me geen illusie dat het geen pijn doet. Hoort erbij en hoe lang het duurt merk je gauw genoeg.

Deze zwangerschap hoor ik helemaal geen horror verhalen, hahahaha. Mensen gaan er kennelijk van uit dat je het nou wel weet nu je er eentje hebt Verders nog altijd de zelfde instelling hoor. Het komt wanneer het er klaar voor is en het zal heus pijn doen, je kan er beter in mee gaan dan tegenwerken. Alleen mijn man heeft zo iets van nog een midweek weg eind oktober-begin november en daarna gaan we nergens meer heen. Hij heeft van de week de krant gelezen over die 2 bevallingen op de snelweg.
pi_53716022
Be, ik ben nu ook vaak aan het einde van de dag op.

Ik werk van +- 8.00 / 8.30 tot +- 17.00. Ik maak dus best wel lange dagen. Afgelopen woensdag was ik de middag "vrij", dat vond ik wel weer heerlijk. Het breekt lekker.

Ik heb nu al wel een aantal weken gehad dat ik minder heb gewerkt dan 40 uur. Maar daartegenover staan wel weken van meer dan 40 uur.

Wij werken met een prikklok. Als ik maandag, dinsdag, woensdag en donderdag iets langer blijf werken kan ik vrijdag lekker bij tijds naar huis. Ik kan ook overuren sparen zodat ik inderdaad minder dan 40 uur hoef te werken.
pi_53716452
Miss-Sly, ik werkte halve dagen en hoewel ik toen ik aangenomen was liever 2 hele dagen had gehad was het eigenlijk wel heel fijn. Alleen de laatste week heb ik de klok vooruit zitten kijken.
Probeer te kijken of er op de een of andere manier een mouw aan te passen is en anders idd naar de arbo-arts bijvoorbeeld.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:16:29 #168
82727 klein_spookje
pi_53717422
oe oe oe eindelijk ik hoef niet meer naar de bedrijfsarts!!!! Het uwv belde net met wat vragen en ik mag de laatse 3 wk tot mijn verlof thuis blijven.

Dat is toch best een opluchting als ik eerlijk ben. Werken gaat niet meer. Nu nog even de fysio bellen kijken wat die voor me kan doen.

Reageer later weer ben ff aan het lunchen met Mara.

groetjes
pi_53717594
Oh, das fijn klein spookje!! Een hele opluchting inderdaad. Ik snapte al niet hoe ze je aan het werk wilden hebben, want als het niet gaat dan gaat het niet... Ach, al die mensen hebben ook maar met regeltjes te maken.. Maar de regeltjes zijn soms niet echt van toepassing.

Ik ga ook even lunchen.

Ik ga vanavond misschien weer naar de sauna. Ik ben er zo aan toe!!!
pi_53717607
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:46 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Ik ben eigenlijk heel benieuwd hoe groot de kans is dat de bevalling bij mij nu nog sneller zou zijn. Bij Chantel was het met 2 uur gebeurd. Maar opzich geniet ik nu nog van de rust en zou beslist niet willen dat de baby eerder zou komen. Geef mij nog maar die 6 weken.
Ik heb dus hetzelfde...ik ben daar enorm benieuwd naar. Ze zeggen zo vaak dat de 2e en kinderen daarna nog sneller komen...en dat maakt mij lichtelijk nerveus. Vannacht droomde ik zelfs dat ik helemaal alleen moest bevallen omdat zowel de VK als m'n man er niet op tijd bij kwamen. En net toen ik begon met persen ging de bel, de VK stond voor de deur (maar hoe moest ik met een hoofd tussen m'n benen die man duidelijk maken dat ik niet bij de deur kon komen om open te doen? )
En toen maakte de VK dus ook laatst grappend de opmerking dat hij beter een tent bij mij in de tuin kon zetten :s

Ik denk overigens wel dat ik vraag of hij ons wat uitgebreider wil voorlichten over wat te doen als je er inderdaad alleen voor staat. Gewoon om er wat zekerder van te zijn...

En aan de andere kant vraag ik me af of het niet gigantisch gaat tegenvallen als ik bij een 2e toevallig wel 6 uur (of meer) bezig ben met bevallen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_53718882
pfff... ik ben nu al bijna 23 weken... Ik vind dat echt weer een mijlpaal. Niet dat de kleine er nu uit moet komen, maar mocht het zo zijn dat het toch gebeurd dan heeft de kleine toch een kans op overleven.
pi_53720759
Ik heb last van maagzuur. Nu heb ik net 2 tabletjes rennie genomen. Maar het lijkt niet te helpen, mag ik nu gewoon nog een tablet pakken? Of moet ik wachten?

Je mag er 16 per etmaal, maar hoe snel na elkaar?
pi_53720833
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:28 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb last van maagzuur. Nu heb ik net 2 tabletjes rennie genomen. Maar het lijkt niet te helpen, mag ik nu gewoon nog een tablet pakken? Of moet ik wachten?

Je mag er 16 per etmaal, maar hoe snel na elkaar?
Misschien dat Gaviscon je kan helpen, dat spul werkt super bij mij. Beter dan rennies. En anders wat vanille vla, doet ook wonderen.
pi_53720999
Vanille vla!!!

Ik zit op mn werk.. Dus helaas. Ik denk dat de kleine flink bezig is daarbinnen... (kan dat?). Als ik even rustig blijf zitten en over mn buikje aai dan trekt het wel weg...
  Moderator vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:40:04 #175
5428 crew  miss_sly
pi_53721072
Werkt vanille vla tegen maagzuur? goed om te weten, maar inderdaad heb je zoiets vaak niet op je werk, Ticootje.

Ik heb maandag een afspraak bij de huisarts...ik had nog geen huisarts hier in Amsterdam (woon er ook pas 2 jaar ) maar nu leek het me een goed moment om er toch maar eens een aan te schaffen. schaap heeft een afspraak gemaakt voor een kennismakingsgesprek (schijnt heel normaal te zijn tegenwoordig?) en dan ben ik tenminste voorzien voor als ik weer eens iets denk te voelen ofzo
pi_53722117
Van de week belde de UWV arts weer, was een vervanger. Had duidelijk niet het hele dossier gelezen. "Heeft u ook fysieke klachten". Uhm, gelukkig niet echt, maar juist om dat te voorkomen hebben zowel de gynacoloog als de MDL-arts aangegeven dan ik rustig aan moest doen en niet moest gaan werken. Ow, ok, uhm, nou, dan vraag ik mijn collega om over een aantal weken weer terug te bellen
pi_53722287
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:25 schreef Pruk het volgende:
Van de week belde de UWV arts weer, was een vervanger. Had duidelijk niet het hele dossier gelezen. "Heeft u ook fysieke klachten". Uhm, gelukkig niet echt, maar juist om dat te voorkomen hebben zowel de gynacoloog als de MDL-arts aangegeven dan ik rustig aan moest doen en niet moest gaan werken. Ow, ok, uhm, nou, dan vraag ik mijn collega om over een aantal weken weer terug te bellen
je hebt het idee dat je bij dat soort instanties meer een nummertje bent dan een persoon...
pi_53722505
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

je hebt het idee dat je bij dat soort instanties meer een nummertje bent dan een persoon...
Nou, bij die man die ik eerst aan de telefoon had niet, heb het met hem toen ook over het verlengen van mijn contract gehad en dat ik het echt erg vervelend vond dat ik thuis zat, ook omdat ik het gevoel had dat dat uiteindelijk mee kon gaan spelen bij het verlengen. Kortom, een veel persoonlijker gesprek, maar die man wist dan ook wie hij aan de telefoon had, wat mijn achtergrond was enzovoorts.

Nu had ik een invaller omdat die andere griep had en die had dus niet eens mijn dossier gelezen
pi_53722929
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:31 schreef Ticootje het volgende:

[..]

ik had ook een keer een schat van een mens aan de telefoon hoor!
Ik had een ongelukje gehad met mn fietsje en zat met een hersenschudding thuis.... Nou wilde het geval dat ik een paar weken later voor allerlei al langer durende hoofdpijnklachten een MRIscan moest...
Ik had zoiets van nou als de klachten van de hersenschudding voorbij zijn ga ik wel weer aan t werk.... Niks ervan werd er gezegd.... Je wacht maar lekker die MRI af en dan kijken we wel weer verder!
pi_53722942
Ticootje, (warme) melk wil ook nog wel helpen (hier althans). Van die rennies weet ik niet, anders misschien even een apotheek bellen om het te vragen? Of de hele middag rustig over je buikje blijven wrijven .

Miss_sly, handig dat je kennis gaat maken met een huisarts! Wel een gezond teken dat je al 2 jaar geen nodig hebt gehad, maar wel handig dat je nu kennis gaat maken, weet je ook waar je terecht komt als je wel een keer langs moet. Ik vond het kennismakingsgesprekje hier wel prettig en wist ook gelijk bij welke huisarts ik voortaan geen afspraken meer zou maken .

Pruk, hopelijk heb je de volgende keer weer die man aan de lijn die wel weet waar het over gaat! Fijne instantie dat UWV... (uche).

Dutje gedaan, heerlijk.
pi_53723112
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:25 schreef Pruk het volgende:
Ik moest van de verloskundige al weer een x aantal weken geleden minder gaan werken per dag, 2 uur minder. Dus dan wordt je gedeeltelijk ziek gemeldt en moet je ook langs het uwv. Dus ik ben daar inmiddels 2 x geweest en heb voor volgende week een bel afspraak. Hebben ze mijn baas een brief gestuurd met een plan van aanpak voor reintegratie. Ik vindt dat zo stom. Ik kom pas weer volledig het aantal uren werken na mijn bevalling dus pas na mijn verlof is er sprake van reintegratie. Lekkere snuggere lui maar niet heus.
pi_53723151
pff, ik heb het gehad voor vandaag... Mn rug doet nu ook flink pijn, tussen mn schouders. Mn billen doen pijn van het zitten, mn maag omdat de kleine bezig is..

pff, nog maar heel even.
pi_53723195
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:06 schreef Faja-Lobi het volgende:

[..]

Ik moest van de verloskundige al weer een x aantal weken geleden minder gaan werken per dag, 2 uur minder. Dus dan wordt je gedeeltelijk ziek gemeldt en moet je ook langs het uwv. Dus ik ben daar inmiddels 2 x geweest en heb voor volgende week een bel afspraak. Hebben ze mijn baas een brief gestuurd met een plan van aanpak voor reintegratie. Ik vindt dat zo stom. Ik kom pas weer volledig het aantal uren werken na mijn bevalling dus pas na mijn verlof is er sprake van reintegratie. Lekkere snuggere lui maar niet heus.
Ook raar hoor. Ik heb nog geen arts van het UWV gezien. Maarja, straks als mijn contract echt afgelopen is zal ik daar wel langs moeten denk ik?
Nouja, we zien wel.
pi_53724745
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:46 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

\
Ik ga ff over een paar weken afkijken hoe jij het doet, dan kan ik me vast voorbereiden
Jongste is binnen 1,5 uur geboren waarvan 4 minuten persen wegzuchten en bidden dat ik niet zou ontploffen daar beneden.
Het ging zo snel dat oudste er bij was, er was geen tijd meer hem naar de buuf te brengen.
Het was eigenlijk ff snel tussen het eten en de afwas door
Saartje
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:23:48 #185
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53726040
Net echt!

Vraagje aan de maxi-cosi kenners...
Voor ik nou nog een uur zit te plukken, kan die sticker met 'WARNING' er eigenlijk wel af?

Ik snap dat het belangrijk is, maar ik vind het zo lelijk... Had dat dan onder het zitvlak gedaan. Wel zichtbaar, maar niet constant zeg maar...
pi_53726121
nope BE die kan er volgens mij echt niet af.
Gevalletje van daar moet je helaas mee leren leven.
Maar het is idd erg lelijk
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:31:04 #187
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53726198

Je zou bijna gaan hopen op een kind met een groot hoofd!
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:35:38 #188
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53726323
Wat ziet het er mooi en 'echt' uit BE!!

En die sticker... he bah, nu hoef ik m niet meer hoor
pi_53726625
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:23 schreef Brighteyes het volgende:
Vraagje aan de maxi-cosi kenners...
Voor ik nou nog een uur zit te plukken, kan die sticker met 'WARNING' er eigenlijk wel af?

strijk applicaties

pi_53729642
Die sticker zit er bij ons ook nog op, maar niet meer 100% vast. Wij hadden hem destijds al eens geprobeerd los te halen en dat lukte niet echt Daarna heeft Lucas wel eens aan het losse hoekje zitten pulken en dat maakt dus nog lelijker
Ik heb hem (tegen beter weten in) laatst losgetrokken, maar de lijmresten waren zo heftig dat ik hem snel weer terug heb geplakt

Zou zo'n strijk applicatie echt werken? Lily, heb jij er ervaring mee?
pi_53730152
Ben ik blij dat ik er nog niet aan heb lopen pulken zelf... . Piglet, kan je niet die sticker eraf halen en dan over die lijmresten zo'n strijkding doen?
Eigenlijk suf dat ze zo'n sticker op zo'n plek plakken... Maar goed dan kan je in elk geval niet zeggen dat je 'em niet gezien hebt... .

Ik ga mn avondritueeltje even doen (warme melk) en dan kruip ik mn bedje in. Ik vind het wel weer mooi geweest voor vandaag. Trusten allemaal .
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:19:36 #192
3011 E.T.
pi_53730366
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:17 schreef Ticootje het volgende:
pfff... ik ben nu al bijna 23 weken... Ik vind dat echt weer een mijlpaal. Niet dat de kleine er nu uit moet komen, maar mocht het zo zijn dat het toch gebeurd dan heeft de kleine toch een kans op overleven.

onder de 26 weken doen ze in NL geen poging om de baby koste wat het kost in leven te houden bij mijn weten..

Ik zou de mijlpaal dus nog maar even een paar weekjes opschuiven..
pi_53730478
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:10 schreef Nijna het volgende:
Piglet, kan je niet die sticker eraf halen en dan over die lijmresten zo'n strijkding doen?
Eigenlijk suf dat ze zo'n sticker op zo'n plek plakken...
Dat zat ik ook te denken inderdaad. Maar ik vraag me dus af of het mooi wordt. Ik voorzie nogal wat geklooi met een strijkbout en zo'n wiebelige maxi-cosi (ik ben niet handig namelijk). En wat als dan de hele boel gaat plakken? Nou goed, nog maar even over nadenken dus.
quote:
Ik ga mn avondritueeltje even doen (warme melk) en dan kruip ik mn bedje in. Ik vind het wel weer mooi geweest voor vandaag. Trusten allemaal .
Welterusten Ik hoop dat je een hééle onrustige nacht tegemoet gaat, met een leuk resultaat ergens in de morgen
Maar als dat leuke resultaat er nog niet in zit, dan hoop ik dat je juist heerlijk kunt slapen om nog een beetje extra energie op te doen.
pi_53731118
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:48 schreef piglet het volgende:
Zou zo'n strijk applicatie echt werken? Lily, heb jij er ervaring mee?

nee, niet met een maci-cosi (was maar een ideetje, maar volgens mij moet het wel werken)
pi_53738468
Meld me bij deze. Rotnacht gehad, gewoon omdat ik mn gedachten maar niet stop kan zetten en daardoor val ik simpelweg niet in slaap. Zo ontzettend bezig met wanneer komt het nou, wanneer begint het nou, zal ik dan toch de eerste zijn bij wie het blijft zitten, enzovoort.
Ik weet dat het zo niet werkt en dat het echt wel komt. Dat ik "pas" vandaag 40 weken ben en al dat soort dingen.
Ik heb gewoon weer even ontzettend last van mezelf, vooral mn gedachten. Terwijl dat dus de rest van de zwangerschap boven verwachting goed ging.
Ik probeer voor ogen te houden dat het echt nog wel 2 weken kan duren, maar dat wil ik helemaal niet...
Effe soort kuiltje in de weg dus denk ik...
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:30:59 #196
82727 klein_spookje
pi_53738521
ach nijna, hier is iedereen frummel ook aan het pushen he. Zullen we wat minder doen misschien is ie wat verlegen ;-)
Je leeft heel erg naar DE DAG he en ookal weet je dat het nog wel 2 wk kan duren DIE DAG daar ga je voor en dan hoop je dat het er al bijna is. HEt wachten duurt ook zoooooo lang.

Maar echt het gaat geen weeeeeeken, maaaaanden meer duren.

Pas goed op jezelf he je hebt al je energie straks wel nodig. Dus ga lekker vaak een uurtje liggen laat je het weekend lekker verwennen door de bijna papa!

Een dikke knuf meid
pi_53738542
Zou je denken dat ons Frummeltje verlegen is...?! Maar dan is het ook een soort wonderkind, ik bedoel, als het in de buik al mijn computerscherm kan lezen, daar heb je toch een zeker talent voor nodig... toch?! .
Ik ga maar eens even uitgebreid poedelen onder de douche.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 09:37:20 #198
5428 crew  miss_sly
pi_53738563
Nijna, uiteraard is Frummel een wonderkind, toch?
Ben zelf nog lang niet zo ver, maar kan me je gevoelens heel erg goed voorstellen. Het is nu mooi geweest, je wilt nu je Frummeltje wel eens in het echt zien, kennismaken. Het komt eraan, dit zijn heel echt de laatste loodjes
pi_53738910
Oei, heel herkenbaar Nijna. Ik had de vorige keer ook een ontzettende baaldag op de uitgerekende datum. Daar leef je helemaal naar toe en dan gebeurt er maar niks!
Gelukkig kon ik de dag erna de knop omzetten, zijn we 's avonds gezellig naar een vriendin gegaan om wat afleiding te zoeken en is Lucas geboren toen we terugkwamen. Dus wie weet

Misschien moet je vandaag maar even gewoon je teleurstelling en het baalgevoel toelaten. Morgen ziet het er vast alweer een stuk zonniger uit. En je hebt dan de afleiding van je verjaardag toch?
pi_53738932
Nijna, laat je man even een ananas scoren bij de groentenboer, en dan lekker die hele ananas opeten incl hart (want dat is weeenopwekkend) daarna een paar slokken tonic en je vent het bed in sleuren voor een stevig potje sex. En als toetje laat je hem vanavond pannekoeken bakken. Als Frummel dan nog niet buiten komt spelen dan zit hij of zij gewoon nog erg lekker bij mama. En ook dat is een fijn gevoel toch? Nu kan je nog genieten van die voetjes die je schoppen, dat kontje dat je heen en weer voelt schuiven. Dat intieme gevoel, dat ongeacht hoe laat het midden in de nacht ook is en je hoofd druk aan het malen is, het met zijn tweetjes zijn is iets wat je misschien straks wel gaat missen. Ik vond en vind het heel bijzonder om zwanger te mogen zijn. Tuurlijk kijk ik ook uit naar de geboorte en het kennis maken met mijn zoon maar voorlopig geniet ik ook van dat hele speciale.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 10:38:06 #201
14746 k_i_m
pi_53738975
Goedemorgen allemaal! Nijna, ik dacht dat je al over de 40 weken heen was! . Het kan echt niet lang meer duren joh, geduld is stom he, als het op is .

We gaan zo naar een hele leuke kinderspullenwinkel toe . Ik hoop dat ze daar geen karretjes hebben .
In my life
Why do I smile
pi_53739028
Nijna...wat duurt dat wachten láng he ?
tjonge jonge, ik weet nog goed hoe frustrerend het was toen de dagen maar 'loos' voorbij gingen.
Nu duurt elke dag zo lang, maar het aantal dagen tot mogelijke inleiding lijken opeens héél snel te komen.
Probeer maar te relaxen, lekker poedelen onder de douche enzo....maak als het kan van elke dag toch nog iets speciaals!
pi_53739513
piglet, ik ben maandag jarig, maar krijg morgen wel bezoek (ondanks dat ik eigenlijk niet van plan was om mn verjaardag te vieren). Hopelijk ben ik dan wat beter in mn hum, anders vrees ik dat ik ze ook zo de deur weer uitkijk...

Faja, we gaan straks nog even naar het dorp wandelen, moeten toch nog even een paar boodschappen (ananas?!) doen. Die tonic sla ik in elk geval over, want dat vind ik wel zo ontzettend smerig... zelfs voor het goede doel. De rest... we zullen zien.
Het heeft ook wel wat hoor dat die kleine het blijkbaar nog goed heeft in mn buik en dat we nog eventjes helemaal alleen met ons tweetjes zijn, maar ongeduldig ben ik wel .

K_i_m, geduld had ik toch al niet heel veel van . Maar goed, we oefenen gewoon verder in geduld hebben.
Veel plezier in de kinderspullenwinkel en shop ze!!!

Marit, dat poedelen onder de douche is gelukt . En het is mooi weer dus we gaan gewoon maar wat doen vandaag! En als het geen weeën opwekt, dan maakt het me misschien wel gewoon zo moe dat ik vanavond als een roosje slaap... .
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:25:35 #204
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53739549
Nijna succes! Kan me helemaal voorstellen dat je geduld een beetje op is en dat je julliee frummeltje nu wel eens wilt zien!
Probeer er inderdaad nog leuke dag(en) van te maken, en geniet nog een beetje... makkelijker gezegd d an gedaan waarschijnlijk

Edit; En je bent ook bijna jarig toch? Lekker genieten van wat bezoek en kadootjes!!
pi_53740330
Maandag jarig ja, het is dus nog even de vraag of ik mama wordt op mn 28e of 29e .
pi_53740692
ik hoop op je 28e \nijna
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:00:06 #207
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53741289
Hopelijk idd nog op je 28e dan!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 15:02:55 #208
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53743357
Zo muurschildering klaar! (foto's in het kinderkamer topic!)

Nu m'n schilderkleren weer uit, en naar de Prenatal want ons op maat gemaakte matrasje voor de wieg is klaar!!
pi_53744403
Even naar t dorp gewaggeld (hoe langer ik loop hoe meer ik op een pinguin begin te lijken), heerlijk weer! Net weer van bed af, werd wakker gebeld door schoonzusje die even liet weten dat ze onderweg waren naar huis vanaf schiphol .
En nu ga ik de muurschildering van DeLiedje eens even bewonderen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:15:45 #210
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53746865
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 15:02 schreef DeLiedje het volgende:
...en naar de Prenatal want ons op maat gemaakte matrasje voor de wieg is klaar!!

Ze hadden een foutje gemaakt en ons de ophaalbrief te vroeg gestuurd... as donderdag komt het pas bij hun binnen ...

Wel nog een shirt voor mij en een luiertas die we allebei mooi vonden gescoord...
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:45:56 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53748580
Oh... da's balen...

Fijn van die tas en het shirt.
Ik had laatst online een luiertas besteld (en betaald) en nu is die zaak dus verdwenen lijkt het...
Maandag nog maar eens achteraan gaan.
Ben alleen helaas door die inbraak het bevestigingsmailtje kwijt.
pi_53748636
DeLiedje, dat is wel balen... Maar wel geslaagd voor een shirt en een luiertas .

BE, daar ben je dan ook mooi klaar mee ...
pi_53748801
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 21:19 schreef E.T. het volgende:

[..]

onder de 26 weken doen ze in NL geen poging om de baby koste wat het kost in leven te houden bij mijn weten..

Ik zou de mijlpaal dus nog maar even een paar weekjes opschuiven..

Ik weet van het LUMC (waar ik dus nu stage loop) dat ze als een kindje met 25 weken wordt geboren en ademt dan gaan ze wat doen. Doet het kindje zelf niets, dan gaan ze ook niets proberen.
Dus denk dat ze bij 26 weken wel actief wat gaan doen, maar daarvoor dus nog niet. Dus Ticootje ik zou idd de mijlpaal wat opschuiven.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 20:37:14 #214
14746 k_i_m
pi_53749758
Nou, de portemonnaie is leeg hoor . Ik heb ook een tas gevonden . Of eigenlijk meer dé tas . Ik hoorde zachtjes mijn naam roepen, en toen ik hem zag was ik gelijk verkocht .

. . .

Hij is zo mooi .
In my life
Why do I smile
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 21:24:48 #215
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53750936
Net de Bugaboo, bedje en commode gekocht Een rib uit ons lijf, maar dan heb je ook wat.
Het bedje en commode zijn white/lime, echt supergaaf
Nu moet ik dus nog een keer terug, want we zijn helemaal vergeten beddegoed te kopen
Als het meezit, hebben we alles in november, anders de eerste week van januari.
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53751076
Volgens mij was het hier dozendag Ben vanmiddag even snel in m'n lunchpauze de Blije Doos op gaan halen, en toen ik thuis kwam belden de buren aan met het kraampakket. Het viel me overigens op dat beide dozen nu stukken leuker zijn dan toen ik zwanger was van Tomas. En ik zie net in m'n inbox dat de kruidvat doos ook opgehaald kan worden. Dat doe ik maandag dan maar
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_53751108
Die tas!!!
pi_53751580
k_i_m, leuke tas!!! .

Suerte ook flink aan het shoppen geweest, heerlijk! En nog een keertje terugmoeten, wat een straf .

Tearsong aan de dozen .
pi_53752656
Gave tas kim!
Ik wil een andere kinderwagen Had bij de jongens een Pericles in zwart/wit giraffenmotief (heel erg opvallend) maar zou nu liever voor iets zwarts of een andere effen kleur gaan. Ik durf het alleen niet aan te kaarten bij vriendlief
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:11:14 #220
14746 k_i_m
pi_53754178
Dan moet je toch zorgen dat hij "stuk" uit de berging komt .
In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:16:36 #221
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_53754279
Ja Alleen was hij daar een beetje te duur voor
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:19:50 #222
14746 k_i_m
pi_53754340
Maar je wil toch een nieuwe? Het is kiezen of delen. Zeggen of stukmaken, anders komt ie er niet .
In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:20:58 #223
14746 k_i_m
pi_53754357
Je kan hem ook tijdelijk saboteren. Tegen de tijd dat je een andere hebt bij het weggooien van de oude zeggen "Oh, het kon toch weer in elkaar gezet worden!" en dan kan je hem op marktplaats zetten .
In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:21:38 #224
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_53754367
Nou heb je me aan het twijfelen gebracht
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:21:39 #225
14746 k_i_m
pi_53754368
Ja, ik ben eruit. Je moet een essentieel onderdeel kwijtmaken, tot je een nieuwe hebt .
In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:24:57 #226
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_53754427
Nah hij is veel te handig, dus dat saboteren wordt niks
Gelukkig heb ik nog wel een jaren 40 wagen staan, die is ook wel leuk om te gebruiken
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:42:26 #227
14746 k_i_m
pi_53754752
Je kan het altijd vragen. Nee heb je .
In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:44:44 #228
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53754791
Tearsong, ik heb gisteren de prenatal doos gehaald en ga idd van de week die van het kruidvat halen.

Kim! Wat een gave tas!

Maneki, wat een lastige keuze... kan je de wagen niet gewoon verkopen?

En ik dacht dus eigenlijk dat Nijna wel bezig zou zijn gezien de late activiteit in dit topic!
  zondag 7 oktober 2007 @ 00:45:13 #229
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_53754797
Ik zal het zometeen even heel lief vragen
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 09:18:05 #230
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53757943
Oh Kim die tas! Wat mooi!!

Maneki gewoon proberen, nee heb je, ja kan je krijgen... En het is al best een tijdje geleden dat die anderen erin gelegen hebben... Nieuwe moet kunnen toch? Misschien vind je op MP best een koper... En misschien kun je aanbieden dan via MP een andere te zoeken?

Ik heb onze Quinny daar gevonden en is echt in super goeie staat!
Het is een freestyle en dus geen super nieuw model, maar ik wilde proberen geen 700 euro uit te geven... Was nu voor kinderwagen 100 euro kwijt, en voor de reiswieg ook 100 .. Je ziet aan allebei echt nauwelijks dat het al gebruikt is...

Moderator zondag 7 oktober 2007 @ 09:24:07 #231
5428 crew  miss_sly
pi_53757978
Leuke tas, kim
Dat zijn nog eens prijzen voor een kinderwagen en reiswieg, DeLiedje! Ik moet zeggen dat ik echt wel een beetje van de prijzen schrok. Het is dat wij er eentje krijgen van mijn schoonouders, en dat hoeft ook niet schandalig duur te worden, maar anders zou ik ook via MP gaan, denk ik.
pi_53758109
Meld, beeb nog in buik. Maar ik heb in elk geval super geslapen vannacht, dus dat is dan weer positief .
Krijg vandaag "verjaardagsvisite". Vragen ze of je je verjaardag viert, zeg je nee en dan zeggen ze: "Oh maar we komen toch even langs hoor" . Ik vrees dat ik met een uur of 2 ze ook net zo hard de deur weer uitkijk.
Alleen mn beste vriendinnetje mag blijven, die heeft het netjes gevraagd...

Maneki, misschien kan je met lief overleggen om te kijken of je er een redelijke prijs voor kan krijgen op MP en als dat lukt voor een andere te gaan?
pi_53758125
Oh Nijna goed geslapen? Haha toen ik na weken eindelijk eens goed sliep begonnen dag later de weeen
Spannend. Maar tis ook bijna de 10 de Veel plezier vandaag en doe lekker rustig aan
Liefde
pi_53758160
Ga fietsen joh met je 10de . Ik kan geen voorspellingen meer horen .
Kom maar op met die weeën ik ben er klaar voor hoor!
pi_53758175
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 09:49 schreef Nijna het volgende:
Ga fietsen joh met je 10de . Ik kan geen voorspellingen meer horen .
Kom maar op met die weeën ik ben er klaar voor hoor!

Maar dan loop je lang met die weeen tot de 10 de
Liefde
pi_53758394
Grapjas...
pi_53758434
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:14 schreef Nijna het volgende:
Grapjas...

Haha nee ik hoop voor je dat je morgen je kleine vast kunt houden. Zit er met mijn voorspelling liever naast hoor
Liefde
pi_53758586
Nou we zullen zien.
Werden gebeld net, schoonouders blijven lekker thuis. Schoonvader is niet helemaal fit en ze zagen het niet zo zitten om zo'n end te rijden. Helemaal prima .
  zondag 7 oktober 2007 @ 10:50:05 #239
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53758816
Nijna, wat spannend nu! in plaats van bezoek vermaken kun je beter wat ananassen naar binnen werken en ehm.. prolestandingessen hoor! (Test bewees dat het werkte, tenminste hier... ) Succes nog even!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:19:36 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53759255
Haha Lishe!
Pssst... je ondertitel is nog steeds vol verwachting. Of is het alvast voor Sinterklaas.

Nijna, idd gewoon wegwerken die mensen als je er geen zin in hebt hoor! Of waren het alleen je schoonouders die dus nu niet meer komen, dan heb je mazzel.
pi_53759910
Nijna, nog gefeliciteerd met je verjaardag! En geniet ervan vandaag Anders succes!
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:50:32 #242
11682 Moonah
Jolie femme
pi_53760930
Nijna, 10-10 is anders een prachtige datum hoor!
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je met een eerdere datum net zo gelukkig zult zijn.
Succes hoor!

En Icicle, ik heb zo'n zin om je buik te zien!!! En jou, en Merlijn ja.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:58:38 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_53761133
Ik had wel een frummel verwacht vandaag!!

Tis prachtig weer, echt een dag om frummel te begroeten.
pi_53761202
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 12:50 schreef Moonah het volgende:
En Icicle, ik heb zo'n zin om je buik te zien!!! En jou, en Merlijn ja.

Nou vooruit, dat zal ik die laatste 2 ook meenemen Al zie ik er nu nog uit alsof ik een dikke pens heb
  Moderator zondag 7 oktober 2007 @ 13:04:06 #245
5428 crew  miss_sly
pi_53761285
Mooie dag voor een nieuwe Frummel

Ik heb vanochtend voor het eerst echt nagedacht over iets als de babykamer, sites gezocht enzo. Zo leuk en zo onwerkelijk om dat nu te doen terwijl ik echt, heel erg echt, zelf zwanger ben
pi_53761431
Haha Lishe, ik denk dat we vanavond in elk geval maar weer eens aan de pannenkoeken gaan. Zou pannenkoek met ananas nog extra effecht hebben?

BE, uiteindelijk krijg ik misschien vandaag alleen even mn schoonzusje en haar lief op bezoek. En die wonen lekker dichtbij dus als ik er klaar mee ben dan stuur ik ze weer lekker naar hun eigen huis.

Icicle, ik ben morgen pas echt jarig en dan komen mijn ouders. Want lief heeft een verplichte studiedag in Amersfoort en ik wilde dan liever maar niet alleen thuis zijn (zit hij me dan toch net te ver weg voor). Maar mocht t serieus gaan rommelen dan blijft hij wel thuis hoor, gelukkig.

Moonah, ik heb ook niet gezegd dat de 10e geen mooie datum is . Hahaha.

Ticootje, de dag is nog niet voorbij. Ik zal eens even met mn buik in de zon gaan zitten, misschien geeft dat Frummel wel een zetje de goeie kant op...

Miss_sly, leuk he , lekker van genieten hoor
pi_53761594
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 11:22 schreef Nijna het volgende:
piglet, ik ben maandag jarig, maar krijg morgen wel bezoek

Ohwwww ik las 'vandaag' ipv MAANDAG

Ik kom morgen wel weer terug om je te feliciteren
pi_53761661
Haha, is niet erg hoor, hormonen he .
pi_53761793
Dan denk ik gezien frummels zeer eigenwijs zijn je morgen een verjaardagskadootje uit eigen buik krijgt
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:14:09 #250
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53765320
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 10:50 schreef Lishe het volgende:
Nijna, wat spannend nu! in plaats van bezoek vermaken kun je beter wat ananassen naar binnen werken en ehm.. prolestandingessen hoor! (Test bewees dat het werkte, tenminste hier... ) Succes nog even!

Dat wist ik helemaal niet! heb je me nooit verteld...

Pannekoek met annanas Nijna, en daarna hup naar bed samen ... Als dat niet werkt!
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:24:20 #251
14746 k_i_m
pi_53771948
Wij zijn vandaag wéér (want toch koopzondag in Utrecht) aan het shoppen geweest . En bij één van de babywinkels hadden ze allemaal van die Lodger doeken liggen. Dus k_i_m keek ernaar, k_i_m voelde eraan, en k_i_m móest het hebben .

We hebben hem gelijk maar even op Jodokus getest toen we thuiskwamen .

In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:25:43 #252
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_53771981
Awwww
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:34:57 #253
14746 k_i_m
pi_53772264
Dat ding is zo lekker zacht en warm dat ik zelfs jaloers werd op de kat .

Hoe zit het met de kinderwagen? Al ter sprake gebracht?? .
In my life
Why do I smile
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:37:49 #254
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_53772379
Hmm nee, ga eerst eens op marktplaats kijken wat ik dan wél wil
oh en vrijdag ff afwachten of ik niet toevallig stiekem toch een tweeling krijg ofzo, m`n hele buik lijkt vol te zitten met kind
Saartje
  zondag 7 oktober 2007 @ 19:54:35 #255
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53772914
Oh wat mooi die doek Kim! Ik ken die helemaal niet van Lodger, hoe heet zo'n ding? Dat kanten randje !
  zondag 7 oktober 2007 @ 20:32:58 #256
14746 k_i_m
pi_53773968
Deze; http://www.lodger.com/index.asp?id=186&taal_id=1

Ik vond de andere doeken ook erg mooi, maar wat aan de grote kant voor een klein babietje. Deze zijn een stukje kleiner .
In my life
Why do I smile
pi_53775850
Zo te zien had Jodokus er helemaal geen moeite mee om te helpen met testen van de lodger .

We hebben chinees gegeten vanavond, geen pannenkoeken dus. Schoonzusje en lief hebben ons vermaakt met hun vakantiefoto's en -verhalen (en meegegeten). Lekker even afleiding en even niet teveel over baby's gehad. Was goed.
En zometeen lekker mn bedje in, alles lijkt nog steeds rustig.

Edit: Als ik nog in dit topic wil bevallen moet ik er haast achter zetten geloof ik...
pi_53783160
Nijna, je moet inderdaad opschieten hoor.

Vanmorgen zag ik dat ik een smsje had. Ik helemaal happy, was het T-mobile....
pi_53783724
Meld me weer. Een jaartje ouder (29 nu) en met beeb in buik. Ik denk dat ik zo maar lekker slingers voor mezelf ga ophangen ofzo. Dan lijkt t nog een beetje feest...
Gisteravond weer even .
Lief is een half uurtje geleden naar t station gegaan, die heeft vandaag studiedag. Mijn ouders komen straks na de spits deze kant op, dat is wel fijn.
Misschien ga ik zo nog even iets lekkers halen voor bij de koffie.
pi_53783749
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:07 schreef Nijna het volgende:
Meld me weer. Een jaartje ouder (29 nu) en met beeb in buik. Ik denk dat ik zo maar lekker slingers voor mezelf ga ophangen ofzo. Dan lijkt t nog een beetje feest...
Gisteravond weer even .
Lief is een half uurtje geleden naar t station gegaan, die heeft vandaag studiedag. Mijn ouders komen straks na de spits deze kant op, dat is wel fijn.
Misschien ga ik zo nog even iets lekkers halen voor bij de koffie.
Ananas taart!!
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 09:12:33 #261
5428 crew  miss_sly
pi_53783804
Nijn, heel erg gefeliciteerd met je verjaardag
Beeb komt zo, kan niet missen, meid!
Probeer een fijne dag te hebben!
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 09:18:00 #262
5428 crew  miss_sly
pi_53783879
Aanstaande vrijdag hebben wij onze eerste echo
Dat leek zo ver weg toen ik de afspraak maakte, en nu is het nog maar 4 nachtjes slapen en dan kunnen we de eerste blik werpen op ons roze lammetje
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:27:11 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53784007
Nijna, gefeliciteerd met je verjaardag!
Enneh... de dag is niet om... dat kadootje kan nog steeds.

miss_sly, wat gaat het dan stiekem toch ineens snel he! Leuk hoor!
pi_53784031
Miss_sly, wat spannend zeg!

Je bent dan alweer over de 8 weken!!

Ik weet mijn eerste echo nog van 7 weken, je ziet dan een prachtige rijstkorrel. Bij 9 weken was het een boontje. Leuk he?? Als het goed is klopt het hartje zelfs al.. Kan je je dat voorstellen??
pi_53784124
Nijnaaaaaa!!! Goedemorgen en gefeliciteeeeeerd!!
pi_53784146
Ticootje, dat is het nuttige met het aangename verenigen, die ananastaart... ik zal eens even kijken of ze zoiets hebben .

Miss_sly, nog 4 nachtjes slapen en dan lammetje gluren. Zoooo bijzonder .

BE, dank je en de dag is idd nog lang.

Icicle, tnx
pi_53784168
K-i-m, ik ben verliefd op jouw kat!!

Zullen we ruilen?? Ik heb rood dubbel....
pi_53784254
Nijna van harte met je verjaardag en zeg nog een keertje tegen je beeb dat alle fok mama's nieuwsgierig zijn...

Lammetjes zijn lief...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:51:17 #269
160944 DeLiedje
trotse mama
pi_53784443
Nijna gefeliciteerd! Geniet lekker van je dag vandaag, des te eerder komt je frummel zich melden

Het wordt wel eens tijd hoor Frummeltje! Kom je nou buiten spelen...?
pi_53784516
Misschie kan Frummel die kleine letters niet lezen:

FRUMMEL KOM JE BUITEN SPELEN WANT HEEL NEDERLAND ZIT OP JE TE WACHTEN

Zo als ie nu niet komt weet ik het ook niet meer hoor
Liefde
pi_53784595
Ik merk nu toch echt dat mn buik soms best in de weg kan zitten...

Ik moest echt mn benen scheren, dat doe ik dan zittend onder de douche. Ik heb me in allerlei bochten moeten wringen. Ik kan bijvoorbeeld niet mn knieen helemaal meet optrekken, dat doet zeer.

Ook sokken aandoen word steeds lastiger...

Gister had ik echt last van hormonen. Ik kreeg rond een uur of 12 trek in zuurkool. Dus heb ik een pan zuurkool gemaakt, na 2 happen had ik wel genoeg. De honger bleef, dus heb ik maar chocolade gesnoept. Verder bleef ik maar trek houden, dus had ik ook al een tosti gemaakt. 'S avonds zouden we dan zuurkool eten, maar dat werd dus de mac...

De hond was vanmorgen heel blij!
pi_53784717
Nijna gefeliciteerd met je verjaardag. En geniet van je bezoek straks

DeLiedje, die Quinny, wat een koopje is dat joh. Wow

En die oilily luiertas is ook wel heel erg gaaf. Maar wat een belachelijke bedragen vragen ze voor luiertassen zeg Echt niet leuk meer. Ik wil nog steeds een andere tas omdat de mijne zo'n groot ding is wat niet lekker onder de kinderwagen past. Maar mijn budget is nou ook weer niet zo heel erg groot helaas.

Ik had nog iets gevonden wat wel heel handig is voor in huis. De skip hop toolbox Wij raken altijd de tandencreme of andere cremetjes kwijt en zo'n toolbox is volgens mij gewoon echt super om alles bij elkaar te houden maar ook weer apart. Engels linkje, maar je zult hem vast ook wel in nl kunnen krijgen.

Klein-Spookje, nog bedankt voor je aanbod van die rompertjes. Maar iedereen valt over diezelfde touwetjes, dus ik waag me er toch maar niet aan

Zo ik ben vandaag niet zo soepel zeg maar. We hebben gisteren even lekker geshopt in ikea en toen we thuis kwamen ook gelijk maar even de grote volksverhuizing gedaan in de kinderkamer. Baby's bedje moet nog, maar we zijn toch een stuk opgeschoten gelukkig. En nou ja vandaag maar even strompelen helaas. Ik ga nu maar eens eten. Maagje knort
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:08:53 #273
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_53784813
gister was me laatste werk dag, heb nu 2 weken vakantie (moest me dagen op maken) en daarna gelijk me verlof er achter aan
pi_53784860
Glossy, lekker zeg!!

Geniet er maar van, nu heb je nog lekker de tijd voor jezelf..
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:26:06 #275
14746 k_i_m
pi_53785208
Gefeliciteerd Nijna! .

Ik moet allemaal dingen sjouwen op mijn werk (pc's, monitoren) en ik ga het mooi vertikken denk ik. Ik ben ook stiksjagerijnig, dus dat kan nog wat worden vandaag .
In my life
Why do I smile
pi_53785240
Heerlijk glossy!
pi_53785254
Nijna, gefeliciteerd met je verjaardag!
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:41:36 #278
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_53785543
ja echt wel lekker, zou uitslapen vanmorgen maar was om 6 uur natuurlijk alweer wakker grrrrr
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:42:14 #279
34313 glossy
trotse mama van esmee
pi_53785554
nijna gefeliciteerd met je verjaardag
pi_53785571
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:41 schreef glossy het volgende:
ja echt wel lekker, zou uitslapen vanmorgen maar was om 6 uur natuurlijk alweer wakker grrrrr
Ach, dat uitslapen went wel weer hoor. Misschien moet je eerst uit je ritme komen. Ik ben in het weekend ook altijd om 8 uur wakker...
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:46:24 #281
82727 klein_spookje
pi_53785659
Lewis, hIer geen touwtjes hoor dat zijn idd ondingen gewoon drukkertjes werkt een stuk makkelijker.

Nijna gefeliciteerd meid met je 29ste verjaardag. Bij Mara haar geboorte spande het er ook om. 26 okt uitgerekend zelf ben ik 5 nov jarig en ze werd 2 nov geboren. En ik kreeg op mijn verjaardag van manlief een horloge met daar in Thijs en Mara gegrafeerd dat was weer goed voor een hele sloot tranen bij mij.
Maar meid echt waar het kindje komt vanzelf kon je het er maar uit kijken he.

Die Luier tas *kwijl kwijl* die wil ik ook. Maar vast niet te betalen.

Be heb je al wat gevonden op de sticker van de cosi? De eerste maanden zie je hem niet toch dan knal je er toch een voetenzak in of hebben jullie die niet?

Miss sly spannend he zo het voorutizicht van de eerste echo het gaat echt zo snel ongelooflijk lijkt het soms.
Geniet lekker van het moment van jullie koffieboontje.

Ticootje dat scheren word steeds onhandiger echt waar. Ik snap niet wie dat heeft uitgevonden. Hier gister ook weer en jemig de buik werkt gewoon niet meer mee in de plooien die ik wil Het is gewoon helemaal gevuld. Laten we het maar niet hebben over de bikinilijn en shaamstreek scheren.
Bleg maar goed het ziet er weer redelijk uit nu.

Hier gaat het aardig. Gister erg last van mijn heup straks nog maar eens de fysio bellen. Heb er last van hormonen manlief was het hele weekend weg bleg dat viel best tegen. Mara en ik gingen vanmorgen even kijken op de basisschool en ze mocht meteen blijven van 10.15 tot 11.30 mijn moederhart bleeft spontaan stil staan van schrik. Nu zit ik hier dus alleen en mijn meisje gaat zo buiten spelen kan ik even uit het raamloeren of ze het naar haar zin heeft.
Die verrekte klote hormonen ook. De eerste keer nieuwe psz was toen ik net zwanger was bom ik ontplofte bijna van ellende en nu loop ik zo langzaam aan op het einde en moet ze gaan wennen op de basisschool echt niet fijn hoor.

Liefs joyce
pi_53786341
Nijna van harte met je verjaardag.

Kim wat een super stoere luiertas. Ik denk dat ik die dus niet voor luiers zou willen gebruiken maar er zelf mee rond zou lopen.

Ik ben vanmorgen bij de huisarts geweest en heb weer een ontsteking aan mijn luchtwegen dus weer aan de antibiotica. Klink inmiddels als een zeehond met een rokershoestje (en ik rook niet eens) of een of andere telefoondel van een 0900 nummer.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:25:20 #283
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53786559
Zo'n sexy stem is leuk, maar je moet er niet te veel last van hebben.

klein_spookje, dat ze gelijk mocht blijven! Dat is idd wel even schrikken zeg!
Ik heb niks meer aan die sticker gedaan hoor. Idd lijkt het me nog veel lelijker als hij er half af is of zo. We kijken er wel overheen.

En dat scheren... Dat gaat hier idd op de tast en dan maar hopen dat het een beetje netjes is!

Hier trouwens sinds vrijdag ook aan de antibiotica vanwege een blaasontsteking, maar ik heb soms het idee dat het alleen maar erger wordt. Maar goed, kuurtje afmaken en sowieso dan as. maandag nog een keer urine inleveren voor de zekerheid.
pi_53786609
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:25 schreef Brighteyes het volgende:
Zo'n sexy stem is leuk, maar je moet er niet te veel last van hebben.

klein_spookje, dat ze gelijk mocht blijven! Dat is idd wel even schrikken zeg!
Ik heb niks meer aan die sticker gedaan hoor. Idd lijkt het me nog veel lelijker als hij er half af is of zo. We kijken er wel overheen.

En dat scheren... Dat gaat hier idd op de tast en dan maar hopen dat het een beetje netjes is!

Hier trouwens sinds vrijdag ook aan de antibiotica vanwege een blaasontsteking, maar ik heb soms het idee dat het alleen maar erger wordt. Maar goed, kuurtje afmaken en sowieso dan as. maandag nog een keer urine inleveren voor de zekerheid.
BE, na een antibiotica kuur voor de blaasonsteking kun je weer een schimmelinfectie krijgen.. Gelukkig is die met 1 pilletje te verhelpen.
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 11:31:07 #285
5428 crew  miss_sly
pi_53786690
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:28 schreef Ticootje het volgende:
Miss_sly, wat spannend zeg!

Je bent dan alweer over de 8 weken!!

Ik weet mijn eerste echo nog van 7 weken, je ziet dan een prachtige rijstkorrel. Bij 9 weken was het een boontje. Leuk he?? Als het goed is klopt het hartje zelfs al.. Kan je je dat voorstellen??
Ik lag me dat gisteravond in bed ineens te realiseren, midden onder een ruzie met schaap
Die ruzie was ineens totaal onbelangrijk, want ineens bedacht ik me dat daar ergens een heel klein ieniemienie hartje aan het kloppen was
Onvoorstelbaar mooi!
pi_53786791
BE, mijn man vindt die stem ook niet erg maar ik hoest me echt het ongeluk. Zo erg zelfs dat mijn man vannacht op de bank is gaan liggen want die deed geen oog dicht naast mij.
  maandag 8 oktober 2007 @ 11:41:52 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53786965
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 11:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

BE, na een antibiotica kuur voor de blaasonsteking kun je weer een schimmelinfectie krijgen.. Gelukkig is die met 1 pilletje te verhelpen.
Ja weet ik... ik ben dan ook al aan het duimen sinds vrijdag dat dat uit blijft.

Faja, dat is dan wel minder idd.
  maandag 8 oktober 2007 @ 12:04:34 #288
82727 klein_spookje
pi_53787511
Och hier de ene schimmel infectie na de andere. Net een nieuwe huisarts een vrouweleijk dit keer net klaar met haar opleiding en doet alles heel secuur. Waar ik normaal meteen een kuurtje kreeg voor mijn muts wilde ze nu even kijken. OF ik dat erg vond welnee als ik maar van de jeuk af zou zijn.

Nu we het toch over wat intieme dingen hebben *bloos* ik denk dat ik last heb van aambeien. Ben er dus al voor bij de huisarts geweest en die wilde dus ook even kijken (ik lijk wel zo een studie object voor haar) En of ze daarna ook nog even van binnen mocht voelen. Nou dat viel gelukkig reuze mee. Ik had er toen ook niet echt last van.
Maar nu lijkt het steeds erger te worden. Dus maar weer langs de huisart. Ik ben namelijk als de dood voora aambeien. Zo nuchter en makkelijk ik ben met eigelijk alles wat ik wel eens heb gehad zo heel erg eng vind ik dit. Hoe raar kan een mens in elkaar zitten.

Maar goed hebben jullie ervaring met iets tegen aambeien en waar ik vooral heel bang voor ben is dat ik heel veel overhou na de bevalling.
Jullie merken wel dat ik ze nu voor het eerst heb brrrr.

Mara heeft het heel erg naar haar zin gehad en ik ben blij dat het er op zit maar zal het de volgende keer minder moeilijk vinden nu ik gezien heb dat ze het leuk vond! En heb de juf bedankt dat ze me zo voor het blok zetten o maar dat was niet mijn bedoeling was haar reactie. Hahah maar voor mij wel goed.

liefs
pi_53787597
Het enige dat ik over aambeien weet is dat je ze terug moet duwen na de ontlasting.. (ooit eens gelezen in zo'n apotheek foldertje)
pi_53787723
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:18 schreef miss_sly het volgende:
Aanstaande vrijdag hebben wij onze eerste echo
Dat leek zo ver weg toen ik de afspraak maakte, en nu is het nog maar 4 nachtjes slapen en dan kunnen we de eerste blik werpen op ons roze lammetje
Spannende he miss-sly? Wij hebben vorige week onze eerste echo gehad. Was ook zoooo bijzonder. Het leek net een Tweety. Groot hoofdje en klein lijfje. Je kon heel duidelijk zien dat het hartje klopte en dat er genoeg vruchtwater om de frummel heen zat. Gelukkig maar!
Verder kon je nog zien dat het bot van de kaak 'in de maak' was. Jeuh ons kindje heeft in ieder geval een kaak

Nijna van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet er maar lekker van. Ik ga nog even jompelen voor je Frummel misschien wordt de hint dan gesnapt dat er wordt gewacht!!

tijdje niet echt actief geweest op OUD maar ik ben er weer helemaal hoor!!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
pi_53788766
Uhmm Klein Spookje nou je er toch over begint. Ik heb er al heel lang last van en gebruik er een creme voor. En terugduwen zou je moeten doen. Maar ik ben bang dat ik er eentje heb overgehouden aan de zwangerschap van Chantel. Alleen voor alles ga ik naar de dokter, maar dit vind ik nou weer niet fijn eigenlijk. Dus ik ben ook nog steeds niet geweest. Alleen bloed het bij mij weleens en het is ook een zeer onprettig gevoel.
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:10:46 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53789060
Een vriendinnetje van mij had ze behoorlijk na haar eerste zwangerschap. Is toen met zalfjes en alles aan de slag geweest en na de 2e zwangerschap heeft ze ze af laten binden als ik het goed heb. Met iets van elastiekjes of zo.
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:17:09 #293
82727 klein_spookje
pi_53789174
he bedankt BE daar knap ik echt van op. Hoe onzinnig ook ik vind het echt vreselijk naar en pijnlijk ookal valt het vast nog mee in vergelijking met mensen met echt aambeien want volgens de huisarts was dit nog niet eens een aambei te noemen maar een huis plooitje die zich soms kan vullen met bloed. Maar och wat schijt ik zeven kleuren bagger.

Lewis naar de dokter vind ik geen probleem ok het is wat genant als je daar in je blote gat over die tafel hangt met een dikke buik van voren, broek op je knieen maar echt geloof me als ze me kan helpen ga ik meteen langs.
Hier bloed het nu niet deed het vorige keer wel. Terug duwen doe ik wel onder de douche. Maar of dat echt helpt geen idee.

Morgen toch maar weer een afspraak maken.
pi_53789197
Wat erg, erg goed werkt tegen aambeien is curanal. De zalf is zo te bestellen, voor de pillen is een receptje nodig maar de meeste verloskundigen schrijven dit zonder morren voor aangezien het een bekend kraamvrouwenkwaaltje is en Curanal een bekend middel is. De combi zalf-pillen is helemaal ideaal.

Lewis, je hoeft er niet voor naar de huisarts als je het niet prettig vindt. Een verloskunidge mag en kan ook een receptje voor een middel uitschrijven
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:20:41 #295
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53789233
Spookje, zo bedoelde ik het niet.
Ik moet heel eerlijk bekennen dat ik hier ook wel heel erg over zou moeten slikken hoor. Dan liever een uitstrijkje of zo.
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:31:42 #296
82727 klein_spookje
pi_53789452
Be dat weet ik wel. Misschien moet ik wat meer met smileys schrijven maar dat vergeet ik altijd duhhh.
Maar goed ik heb dit ook een keer meegemaakt je moet alles eens doen he try before you die (was vorige week met een bevalling voor de liefhebbers onder ons van filemon (scrhijf je zijn naam zo) was leuk om te zien.

Owlet ga ik ook eens vragen naar bij de vk.
Bedankt voor de tip.

Durf ik wel te posten. Vermijd het liever als we op pagina 6 zitten stel je voor dat ik een nieuwe moet openen. hihi
pi_53789620
Terugduwen werkt dus bij mij niet, en ik weet eigenlijk wel dat er eentje afgebonden moet worden omdat ie er al heel lang is en ook echt bijna niet meer weggaat. Maar ja, omdat het dus wel erg pijnlijk werd heb ik toen toch maar de stap gewaagd om naar de apotheek te gaan voor dat zalfje. Ik zal de verloskundige maar eens vragen of die dan wat wil voorschrijven, want ik heb nu niet echt het idee dat het helpt as in pijn en bloeden is wel weg maar alles is wel erg opgezet zeg maar.

Ik heb ook beslist geen last van dat ik niet naar de wc kan, juist het tegenovergestelde. Wat ook een enorme druk veroorzaakt. En daar kan ik dus ook echt niet veel aan doen.

Maar ja, waar ik ook bang voor was, is nu helaas ook waarheid. Ik heb volgens mij nu toch echt wel een paar spataderen zitten op 1 been. Niet heel erg ofzo, maar ik zie er wel een blauwe zitten vlak onder mijn knieholte. De reden van mijn angst is omdat alle vrouwen in beide families ze hebben en ook bijna allemaal zijn ze eraan geholpen omdat ze er zoveel last van hadden. Nou ja we zien het wel. Misschien trekt het nog bij, je weet maar nooit. Dat zijn allemaal van die kwaaltjes die je toch bijna niet kan voorkomen.
  Moderator maandag 8 oktober 2007 @ 13:52:13 #298
5428 crew  miss_sly
pi_53789925
Aambeien, lijkt me echt heel naar
Ben ook heel voorzichtig met naar de wc gaan enzo, want daar kun je ze toch van krijgen?

Ik voel me vandaag voor het eerst in weken weer echt goed. Net alsof ik fysiek, geestelijk en emotioneel heb moeten wennen aan het feit dat ik zomaar onverwacht toch zwanger ben en ik nu eindelijk een beetje gewend ben.
pi_53790167
Aambeien...gelukkig (nog) geen ervaring mee.

BE, naar aanleiding van de echo van vorige week is de uitgerekende datum aangepast naar 27 april 2008. Ik heb mijn banner ook veranderd. Zou jij hem in de OP kunnen veranderen voor mij? Mag ook in volgende deel hoor aangezien we bijna vol zijn hiero.

Ik hoop niet dat ik hem nu dicht gooi, want ik weet niet hoe ik een nieuwe open....
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  maandag 8 oktober 2007 @ 14:17:12 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53790474
Ik heb het aangepast.

miss_sly, je kan het idd wel krijgen van naar het toilet gaan, maar het heeft dan wel te maken bet heel erg moeten persen, dus bijv. bij verstopping enzo.
Daarom kan het dus ook bij een bevalling onstaan, vanwege het persen daar.
pi_53790706
Ik open wel even een nieuwe... Tot in het volgende deeltje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')