Even een update-je van mij tussendoor, ben net terug van de gynaecoloog, met slecht, maar ook heel goed nieuws.
Slechte nieuws: Niertjes zien er nóg slechter uit, de nier waarop nog hoop gevestigd was dat die er redelijk gezond uit zou kunnen komen is nog verder achteruitgegaan, qua nieren ziet het er dus heel slecht uit, ook de blaas was nog steeds propvol. Ik heb een fotootje meegekregen, dat zal ik straks wel plaatsen.
Maar het goede nieuws was dat het vruchtwater was toegenomen in plaats van verder afgenomen. Vier weken terug was het veel te weinig voor de zwangerschapsduur, maar nu was het
normaal voor de zwangerschapsduur!
![]()
Dat betekent dat de longfunctie op dit moment niet wordt bedreigd. Dit kan weer veranderen, maar ik leef van dag tot dag en op het moment ziet het er dus gunstig uit. Er is nog steeds een zeer grote kans op overlijden, maar omdat de longen niet worden bedreigd op dit moment is er misschien sprake van dialyse. Ook dat is niet ideaal, maar altijd nog beter dan overlijden.
Ik wil niet te vroeg juichen, ik moet tenslotte nog drie maanden, een lange tijd waarin nog van alles mis kan gaan, maar er is weer een beetje hoop, de gynaecoloog was in ieder geval optimistischer dan de vorige keren.