Van die mensen die denken dat het nut heeft om nu te beginnen met trainenquote:Op zaterdag 10 november 2007 18:07 schreef thaleia het volgende:
Ik heb vanmiddag m'n laatste lange training gedaan voor de Zevenheuvelen. Het is grappig hier nu in en om Nijmegen: allemaal lastminutetrainenden.
Zo'n lichte blessure kan er wel voorzorgen dat je 2 maanden lang niet kan hardlopen.. Het is mijn 2,5 maand geleden overkomen (nota bene op mijn verjaardagquote:Op maandag 12 november 2007 05:53 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat ik deze week wat rustiger aan ga doen. Ik heb de laatste 2 weken veel last van m'n heup tijdens het lopen. Ik hoop in ieder geval dat het een lichte overbelasting is...
Ja, de 10KM trimloop op zondag. Iets minder dan 52 minuten blubber en plassen ontwijken, ik denk dat ik eerder 12 dan 10KM heb gelopen.quote:Op zondag 11 november 2007 21:39 schreef PieterBas het volgende:
Nog mensen meegedaan aan de Warandeloop?
Ik heb sowieso geen fan van koffie voor en tijdens een wedstrijd.. Het droog je alleen maar meer uit en dat kan je gelukkig compenseren met veel water.. maar tochquote:Op maandag 12 november 2007 21:21 schreef SnuggLe het volgende:
Nu het hier over voorbereiding gaat: begin januari heb ik een sporttest voor een bepaald evenement. Heb daar HIER wat meer over geschreven.
Nu ben ik niet bang voor de hardloopeisen (coopertest 2600 meter, en nog een 4km-loop in 21 minuten), maar wel om de voorbereiding en het herstel tussendoor. Alle zaken moeten op 1 dag...dus er zit weinig hersteltijd tussen.
Wat zou de beste voorbereiding zijn tot de test?
Laatste week wel of niet trainen?
Wel/geen pasta?
Wel/geen koffie?
Veel water?
Etc.
En...hoe herstel je het snelst tussen oefeningen door?
Any help appreciated!![]()
![]()
het grootste gedeelte van herstel zit hem in de mentale kwestie. Daarnaast zou ik tussendoor je spieren beetje warm houden (benen beetje schudden, masseren, lange broek) en even je gedachten helemaal op nul zetten en wat concentratie opbouwen (iedereen heeft zijn eigen methoden).quote:Op maandag 12 november 2007 21:21 schreef SnuggLe het volgende:
Nu het hier over voorbereiding gaat: begin januari heb ik een sporttest voor een bepaald evenement. Heb daar HIER wat meer over geschreven.
Nu ben ik niet bang voor de hardloopeisen (coopertest 2600 meter, en nog een 4km-loop in 21 minuten), maar wel om de voorbereiding en het herstel tussendoor. Alle zaken moeten op 1 dag...dus er zit weinig hersteltijd tussen.
Wat zou de beste voorbereiding zijn tot de test?
Laatste week wel of niet trainen?
Wel/geen pasta?
Wel/geen koffie?
Veel water?
Etc.
En...hoe herstel je het snelst tussen oefeningen door?
Any help appreciated!![]()
![]()
ik denk dat het ook heel goed is voor die hindernisbaan, aangezien je steeds weer op snelheid moet komenquote:Op dinsdag 13 november 2007 08:49 schreef pfaf het volgende:
Hoge intensiteit trainen dus. Interval: sprinten, joggen, sprinten, joggen etc. tot het je zwart voor de ogen wordt..
Ja, zaterdagochtend een heel herstelloopje van 15 minuten gedaan..quote:Op donderdag 15 november 2007 00:28 schreef pfaf het volgende:
Kou is heerlijk, vooral gepaard met een zwakke, maar felle winterzon. Condensvorming bij het uitademen enzo.. Heerlijk!
Ik ben nummertje 17211 en ik ga de eerste vijf kilometer vrij hard de heuvel op om het vervolgens vol zien te houden tot de finishquote:Op vrijdag 16 november 2007 16:22 schreef Koen_74 het volgende:
Wie lopen er ook al weer in Nijmegen aanstaande zondag?
Nou als het hier morgenmiddag zo is als vanmiddag dan is het topquote:Op zaterdag 17 november 2007 10:58 schreef SuperSiem het volgende:
Ben inderdaad wel blij dat de kans op regen morgen niet zo groot is, zeker omdat je geloof ik niet kan douchen daar.
plaats eens een foto!!!!quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:14 schreef thaleia het volgende:
Ik wilde gaan aanbieden dat je wel hier mag douchen, doet Wolfje misschien ook....maar aan dat aanbod heb je niks als je een snelle loper bent want wij zijn zeker niet eerder dan een uur of drie weer thuis, ik denk zelfs eerder richting half vier. Vanwege mijn zusje dat dus pas ergens tussen half twee en twee kan starten.
Maar als je geen haast hebt en je wilt kunnen douchen/omkleden alvorens op de trein te stappen, PM me dan even, ik woon tegenover het stationDe officiele 7heuvelen-omkleedruimte heeft idd bij mijn weten geen douches, volgens mij is dat gewoon een parkeergarage.
Jij hebt een week geleden toch nog een halve marathon gelopen? Ik denk niet dat je lichaam daar nu al helemaal van hersteld was, dus een volgende keer maak je een goede kans om sneller dan ik te zijn. Maar natuurlijk ga ik ook weer goed trainenquote:Op zondag 18 november 2007 20:25 schreef jde_kok het volgende:
Nou Wolfje, ik nader je. Eindtijd was 1:07:10.
Organisatie was prima. Wedstrijd was mooi om te lopen. Heb in het 2e gedeelte tijd gewonnen. Vooral na de 5e heuvel was het heerlijk dalen.
Blijft toch jammer dat er een hoop mensen in een te snel startvak staan en niet opzij gaan, als je wilt inhalen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |