abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54508623
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 18:07 schreef thaleia het volgende:
Ik heb vanmiddag m'n laatste lange training gedaan voor de Zevenheuvelen. Het is grappig hier nu in en om Nijmegen: allemaal lastminutetrainenden.
Van die mensen die denken dat het nut heeft om nu te beginnen met trainen Onder het motto van beter iets dan niets

Leuk
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54508755
Is voorafgaand aan de Bata ook altijd zo. Er stond nog een keer een artikel in het studentenblaadje waarin iemand uitlegde dat helemaal niet trainen beter is dan alleen maar in de laatste twee weken trainen. In het eerste geval zijn je spieren tenminste in elk geval helemaal uitgerust.
pi_54508811
Veel pasta eten en heel veel water drinken in de week voor de race. Volgens het Runnersworld blaadje zou je dan twee dagen van tevoren weer geen pasta e.d. moeten eten maar waarom dat dan precies weer is

Ik heb bij Adam iig tot de dag zelf veel pasta gegeten en veel water gedronken.
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:27:03 #204
62913 Blik
The one and Only!
pi_54510425
Heb vanochtend de 6de les van de 5-10 km MP3-schema gedaan. Ging eigenlijk super lekker. Maar het weer was wel heel slecht, vooral de tegenwind was erg zwaar
pi_54521317
Ha, ja, dat ervoer ik gisteren ook op de dijk en op de brug over de Waal. Is wel een extra goeie training zo, moet je maar denken Blik

Die pasta ga ik maar eens doen deze week. Heb voor vanavond nog couscous maar vanaf morgen mogen ze komen, de tortellini's, spaghetti's, macaroni's en tagliatelles
pi_54536424
Vanmorgen weer een PR gelopen op de halve marathon. Ditmaal in Valkenswaard. Tussentijden op de 15 km en 10EM zouden genoeg zijn voor een PR op deze afstanden.

Op de 15 km kwam ik op 1:07:50 door, een mooie tijd lijkt me volgende week. Uiteindelijk 2minuten van mijn PR afgelopen en 1:35:58 gelopen. Mooie tijd. Doelen zijn gehaald dit jaar.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_54536761
Nog mensen meegedaan aan de Warandeloop?
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  maandag 12 november 2007 @ 05:53:49 #208
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54542452
Ik denk dat ik deze week wat rustiger aan ga doen. Ik heb de laatste 2 weken veel last van m'n heup tijdens het lopen. Ik hoop in ieder geval dat het een lichte overbelasting is...
pi_54544764
quote:
Op maandag 12 november 2007 05:53 schreef pfaf het volgende:
Ik denk dat ik deze week wat rustiger aan ga doen. Ik heb de laatste 2 weken veel last van m'n heup tijdens het lopen. Ik hoop in ieder geval dat het een lichte overbelasting is...
Zo'n lichte blessure kan er wel voorzorgen dat je 2 maanden lang niet kan hardlopen.. Het is mijn 2,5 maand geleden overkomen (nota bene op mijn verjaardag
  maandag 12 november 2007 @ 11:34:10 #210
242 Pinball
Electric Monk
pi_54546760
quote:
Op zondag 11 november 2007 21:39 schreef PieterBas het volgende:
Nog mensen meegedaan aan de Warandeloop?
Ja, de 10KM trimloop op zondag. Iets minder dan 52 minuten blubber en plassen ontwijken, ik denk dat ik eerder 12 dan 10KM heb gelopen.
En inhalen was een crime, op veel plekken kon je niet met 2 man naast elkaar lopen, dus zat je gedwongen achter een langzamer iemand, en moest je tussen 2 plassen door een sprintje trekken om er voorbij te komen.

Verder ging het onverwacht goed, ik had zeker een maand niet gelopen door o.a. verkoudheid, dus ik was blij dat het weer lekker ging.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  maandag 12 november 2007 @ 21:21:21 #211
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54559409
Nu het hier over voorbereiding gaat: begin januari heb ik een sporttest voor een bepaald evenement. Heb daar HIER wat meer over geschreven.

Nu ben ik niet bang voor de hardloopeisen (coopertest 2600 meter, en nog een 4km-loop in 21 minuten), maar wel om de voorbereiding en het herstel tussendoor. Alle zaken moeten op 1 dag...dus er zit weinig hersteltijd tussen.

Wat zou de beste voorbereiding zijn tot de test?
Laatste week wel of niet trainen?
Wel/geen pasta?
Wel/geen koffie?
Veel water?
Etc.

En...hoe herstel je het snelst tussen oefeningen door?

Any help appreciated!
pi_54565143
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:21 schreef SnuggLe het volgende:
Nu het hier over voorbereiding gaat: begin januari heb ik een sporttest voor een bepaald evenement. Heb daar HIER wat meer over geschreven.

Nu ben ik niet bang voor de hardloopeisen (coopertest 2600 meter, en nog een 4km-loop in 21 minuten), maar wel om de voorbereiding en het herstel tussendoor. Alle zaken moeten op 1 dag...dus er zit weinig hersteltijd tussen.

Wel/geen pasta?
Wel/geen koffie?
Veel water?
Etc.

Any help appreciated!
Ik heb sowieso geen fan van koffie voor en tijdens een wedstrijd.. Het droog je alleen maar meer uit en dat kan je gelukkig compenseren met veel water.. maar toch
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:22:00 #213
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54565287
Geen koffie inderdaad, 's ochtends pasta, en een paar banaantjes voor tussen de oefeningen...
Ik weet niet hoe je normaal hersteld, maar ik ben na een weekje heel rustig trainen altijd een stukker fitter op een 'wedstrijddag'. Ik zou dus zeker niet te gek doen de week voor je tests...
pi_54565391
De week voor de test is iig niet meer dan een half uurtje ronddartelen per training. Verder veel water drinken (geloof anderhalve liter per dag er wel extra inproppen) en aan de pasta idd
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:45:57 #215
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54565711
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:21 schreef SnuggLe het volgende:

Wel/geen pasta?
Wel/geen koffie?
Veel water?
Etc.

Any help appreciated!
het grootste gedeelte van herstel zit hem in de mentale kwestie. Daarnaast zou ik tussendoor je spieren beetje warm houden (benen beetje schudden, masseren, lange broek) en even je gedachten helemaal op nul zetten en wat concentratie opbouwen (iedereen heeft zijn eigen methoden).
Zolang je niet geblesseerd raakt hou je dit langer vol dan je denkt
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:25:58 #216
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54567790
Thanks voor de tips.
Ben heel benieuwd. Ik ga de komende weken mijn training wat intensiveren (zeker wat betreft de spierkracht), het hardlopen geloof ik wel. Maar toch wil ik daar ook wat extra aandacht aan schenken om te zorgen dat ik na die twee kleine testjes wat minder uitgeput ben. Ik ben het meest wantrouwend voor die hindernisbaan :-)
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:49:40 #217
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54568066
Hoge intensiteit trainen dus. Interval: sprinten, joggen, sprinten, joggen etc. tot het je zwart voor de ogen wordt..
pi_54569155
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:49 schreef pfaf het volgende:
Hoge intensiteit trainen dus. Interval: sprinten, joggen, sprinten, joggen etc. tot het je zwart voor de ogen wordt..
ik denk dat het ook heel goed is voor die hindernisbaan, aangezien je steeds weer op snelheid moet komen
pi_54611466
Hmm.. vanavond heb ik mijn laatste training voor de 7 heuvelenloop gedaan. Op het laatst kreeg ik wel wat last van pijn in mijn knie. Hopelijk gaat dat zondag geen problemen geven. Het weer gaat naar verwachting wel erg vervelend zijn: kou, regen en wind .
pi_54614891
vanavond een 5 km. baanloop gedaan. was behoorlijk koud maar windstil. heb lekker m'n voetbaltrainingspak aangehouden want dat was echt geen overbodige luxe.
het was echt "P.R. weer" zei de speaker al en inderdaad... heb er 21 seconden afgeknabbeld: 20"42.
de kou zorgt ervoor dat je het niet snel warm krijgt en zeker niet oververhit. loopt veel prettiger dan in de zomer vind ik. ook nog plantje gehad en oorkonde met alle tijden van de afgelopen maanden, was een leuke avond.
  woensdag 14 november 2007 @ 23:55:44 #221
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54616143
Die kou vind ik ook geweldig, zolang het maar niet gepaard gaat met regen en wind

alleen kou vind ik juist lekker
  donderdag 15 november 2007 @ 00:28:57 #222
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54616770
Kou is heerlijk, vooral gepaard met een zwakke, maar felle winterzon. Condensvorming bij het uitademen enzo.. Heerlijk!
pi_54616799
Ik moet er nog wel aan wennen. Ik bouw flink wat stress op als m'n lichaam snel verandert. Je begint goed koud dus lekker ingepakt en voor je het weet is het weer te warm, dan doe je wat uit, is het weer net te koud...aaaargggghhhhh. Geef mij maar het weer zoals in Amsterdam. 10 graden is een lekkere temp om buiten te staan (wat dat betreft ben ik dan weer een koukleum en toch lekker te lopen zonder je continue druk te maken over wat je wel of niet kunt aandoen of uitdoen
pi_54618363
quote:
Op donderdag 15 november 2007 00:28 schreef pfaf het volgende:
Kou is heerlijk, vooral gepaard met een zwakke, maar felle winterzon. Condensvorming bij het uitademen enzo.. Heerlijk!
Ja, zaterdagochtend een heel herstelloopje van 15 minuten gedaan..

-1 graden, sneeuw op de bomen en het Zweedse winterzonnetje op mijn bolletje.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:16:02 #225
242 Pinball
Electric Monk
pi_54622751
Gisteren was het ook heerlijk! Na de Warandeloop zondag mijn 'normale' rondje van 8km weer gelopen. Halverwege liep ik helemaal alleen door het bos, het was heerlijk stil, vol in de winterzon.
Dat ene paadje had wel 10 kilometer mogen zijn van mij.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_54625963
5 graden en droog is idd best lekker weer vooral met een zonnetje erbij, maar ik loop wel langzamer dan met een graad of 10. Warm blijven kost toch energie en warmer aankleden is ook niet echt handig want dan krijg je het weer te warm na een kwartiertje.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_54653575
Zaterdag ook heerlijk door de bossen gelopen. 9,5 km in een uurtje, maar liep wel constant tot m'n enkels in de blubber. Zon door de bomen, in al die tijd alleen twee keer een montainbiker tegengekomen. Vind dat echt super, jammer dat we hier niet zoveel natuur in de buurt hebben.

Eergisteren alleen koorts gehad, hopelijk na 't weekend weer lopen, wil het er nu nog even niet op wagen. Weet hoe ik me de laatste keer voelde toen ik dacht dat ik het allemaal wel uit zou zweten tijdens het lopen....
Sweet and innocent...
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:22:52 #228
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54653723
Wie lopen er ook al weer in Nijmegen aanstaande zondag?
  vrijdag 16 november 2007 @ 16:24:43 #229
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54653762
Heb gister weer even trainingsloopje gedaan, 12 km dit keer, geen idee in wat voor tijd trouwens, ergens rond de 50 minuten, maar ik loop nu vooral op ritme en rust zodat ik de lange afstanden makkelijker onder de knie krijg.
En dat gaat goed moet ik zeggen, die 12 waren appeltje eitje, geen problemen, nergens last van, niet eens moe na afloop, weinig zweet en mijn benen voelen gewoon zoals altijd

De volgende stap is dit gevoel voor halve te hebben, en daarna breiden we uit naar 30 km... nog 5 maandjes
pi_54660009
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 16:22 schreef Koen_74 het volgende:
Wie lopen er ook al weer in Nijmegen aanstaande zondag?
Ik ben nummertje 17211 en ik ga de eerste vijf kilometer vrij hard de heuvel op om het vervolgens vol zien te houden tot de finish .

Gelukkig is de zware regen uit de weersvoorspelling verdwenen, zodat het weer best goed is om in te rennen (een klein beetje warmer zou nog beter zijn).
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:42:01 #231
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54662715
Die eerste 5km vals plat moet je inderdaad gewoon zo snel mogelijk afleggen, niet gaan sparen daar, want dan kan je veel tijd verliezen door het valse plat, en ik garandeer je dat je de extra energie de laatste kilometers weer terugverdient door het vals plat naar beneden

Ook een goede tip is om niet in te houden bij afdalingen, probeer je beetje gecontroleerd te laten vallen, zodat je echt zonder veel energie veel meer snelheid maakt, niet inhouden

Succes! En schrik niet, als je de bocht omdraait bij 7,5 km
pi_54667163
Ik doe ook mee, en m'n zusje ook, en m'n vader komt helemaal vanuit Zuidoost-Brabant om ons te zien finishen

Overigens zou ik het wel leuk vinden om samen met m'n zusje te starten, zodat zij niet een half uur in haar eentje kleumend in het startvak hoeft te staan. Ze heeft zich in al haar bescheidenheid ingeschreven op 'meer dan 80 minuten', ik sta in 70-80. Maar ik gok dat ze sneller gaat zijn dan ik. Heeft er iemand enig idee of er een haan naar kraait als zij met haar verkeerde kleur bij mij in het startvak komt staan?
pi_54669797
Ik start ook morgen bij de Zeuvenheuvelenloop, vanuit het blauwe startvak. Ik ben van de week ziek geweest, dus ik zie wel hoe het gaat. Ben inderdaad wel blij dat de kans op regen morgen niet zo groot is, zeker omdat je geloof ik niet kan douchen daar.

In ieder geval veel succes allemaal!
And there was much rejoicing.
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:04:53 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54669878
Ik stond destijds in het (op wedstrijdlopers na) voorste startvak (50-60 minuten), en daar deden ze wel aan controle.
Ik zou niet weten of het voor elk vak geldt.
pi_54675699
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 10:58 schreef SuperSiem het volgende:
Ben inderdaad wel blij dat de kans op regen morgen niet zo groot is, zeker omdat je geloof ik niet kan douchen daar.
Nou als het hier morgenmiddag zo is als vanmiddag dan is het top Fantastisch winterzonnetje hier vanmiddag, en helemaal windstil
pi_54675871
Ik wilde gaan aanbieden dat je wel hier mag douchen, doet Wolfje misschien ook....maar aan dat aanbod heb je niks als je een snelle loper bent want wij zijn zeker niet eerder dan een uur of drie weer thuis, ik denk zelfs eerder richting half vier. Vanwege mijn zusje dat dus pas ergens tussen half twee en twee kan starten.

Maar als je geen haast hebt en je wilt kunnen douchen/omkleden alvorens op de trein te stappen, PM me dan even, ik woon tegenover het station De officiele 7heuvelen-omkleedruimte heeft idd bij mijn weten geen douches, volgens mij is dat gewoon een parkeergarage.
pi_54677116
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:14 schreef thaleia het volgende:
Ik wilde gaan aanbieden dat je wel hier mag douchen, doet Wolfje misschien ook....maar aan dat aanbod heb je niks als je een snelle loper bent want wij zijn zeker niet eerder dan een uur of drie weer thuis, ik denk zelfs eerder richting half vier. Vanwege mijn zusje dat dus pas ergens tussen half twee en twee kan starten.

Maar als je geen haast hebt en je wilt kunnen douchen/omkleden alvorens op de trein te stappen, PM me dan even, ik woon tegenover het station De officiele 7heuvelen-omkleedruimte heeft idd bij mijn weten geen douches, volgens mij is dat gewoon een parkeergarage.
plaats eens een foto!!!!
(grapje)

Iedereen succes morgen! Ik ga ook volle bak weg, ik zie wel of ik stuk ga. Heb de hoop binnen het uur te kunnen lopen, gaat net wel of net niet lukken (of als ik helemaal stuk zit dan wordt het 1:30)

Tot morgen!
pi_54686853
terwijl iedereen volop bezig is met de zevenheuvelenloop heb ik me net ingeschreven (bijna stiekem) voor de Zandvoort Circuit Run. de inschrijving is net van start maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het best wel eens snel kan gaan en de plaatsen snel vol zijn. Loopze iedereen morgen, ik ga een potje voetballen (ofwel 90 minuten intervallen )
pi_54689112
Het is hier momenteel droog, windstil, met een voorzichtig zonnetje. Ik ben geen weerkundige, maar ik vind de lucht er niet uitzien alsof het binnen afzienbare tijd zal gaan regenen.
pi_54690673
Volgens buienradar komt er ook niks aan de komende uren
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  zondag 18 november 2007 @ 12:05:04 #241
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54690676
heerlijk weer om te lopen
The line is a dot to you!
  zondag 18 november 2007 @ 13:10:08 #242
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54691785
U bent ingeschreven voor de volgende evenementen:

30-03-2008: Runner's World Zandvoort CircuitRun, Zandvoort
Onderdeel: Recreatieloop 12 km, Categorie: Mannen recreanten

13-04-2008: Fortis Marathon Rotterdam, Rotterdam
Onderdeel: Fortis Marathon Rotterdam, Categorie: Mannen senioren
  zondag 18 november 2007 @ 13:11:06 #243
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54691810
ik zit nog een beetje twijfelen of ik die Pasta-party ga doen in de Euromast

Misschien kunnen we er een kleine FOK!meet van maken?

Pasta Party
  zondag 18 november 2007 @ 13:14:19 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54691864
Dan moet ik wel even een slaapplek regelen in Rotterdam, maar ik ben wel voor, lijkt me gezellig
  zondag 18 november 2007 @ 13:26:10 #245
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54692105
Die circuitloop is trouwens wel echt een aanrader aan iedereen denk ik: eerst 4,5 kilometer over het heuvelachtige parcour van zandvoort, daarna over het strand 4 kilometer om vervolgens via kilometertje duinen en de boulevard en het centrum van Zandvoort terug te keren naar het parcour
Lekker afwisselend en uitdagend dus
pi_54700355
De 7-heuvelenloop ging beter dan ik had verwacht . Met een tijd van 1.06.54 bleef ik 17 seconden boven mijn p.r. De eerste 5 km ben ik volgens plan vrij hard de heuvels op gegaan (in 22.10) en dat tempo heb ik daarna met slechts een klein verval weten vast te houden. De laatste 5 km had ik wat sneller willen rennen, maar mijn benen begonnen toen pijn te doen.

Volgende week krijg ik weer salaris en dan ga ik toch echt nieuwe hardloopschoenen kopen. Daarmee ga ik dan hard trainen voor de halve marathon in Utrecht. In de tussentijd ga ik ook nog wat lokale wedstrijdjes doen, voor zover het weer en de tijd het toe laten. Veel van die lokale dingen beginnen namelijk zo vroeg op de zondagochtend .
  zondag 18 november 2007 @ 19:36:52 #247
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54700713
ingeschreven voor de circuit-loop
Ik ben benieuwd
pi_54702062
Nou Wolfje, ik nader je. Eindtijd was 1:07:10.

Organisatie was prima. Wedstrijd was mooi om te lopen. Heb in het 2e gedeelte tijd gewonnen. Vooral na de 5e heuvel was het heerlijk dalen.

Blijft toch jammer dat er een hoop mensen in een te snel startvak staan en niet opzij gaan, als je wilt inhalen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_54702185
Ik ben blij verrast door mijn 1:09:40. In de periode dat ik me opgaf leek me dat een mooie tijd maar na de afgelopen 4 maanden nauwelijks meer gelopen te hebben dacht ik dat het niet meer haalbaar was, gelukkig wel dus
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_54702414
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:25 schreef jde_kok het volgende:
Nou Wolfje, ik nader je. Eindtijd was 1:07:10.

Organisatie was prima. Wedstrijd was mooi om te lopen. Heb in het 2e gedeelte tijd gewonnen. Vooral na de 5e heuvel was het heerlijk dalen.

Blijft toch jammer dat er een hoop mensen in een te snel startvak staan en niet opzij gaan, als je wilt inhalen.
Jij hebt een week geleden toch nog een halve marathon gelopen? Ik denk niet dat je lichaam daar nu al helemaal van hersteld was, dus een volgende keer maak je een goede kans om sneller dan ik te zijn. Maar natuurlijk ga ik ook weer goed trainen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')