abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54201686
Ik heb net de Zevenheuvelenloop gelopen
Alleen dan zonder startnummer, tijdregistratie en zonder twintigduizend andere lopers. Had het even nodig om te weten dat ik in elk geval wel de finish kan halen....omdat ik vrij slecht aan het trainen was de laatste tijd.

Er zijn morgen allemaal van die officiele parcoursverkenningstoestanden, maar die zijn vroeg in de ochtend en ik heb vanavond 'n feestje Bovendien was het nu droog en windstil, dus ik heb het nu maar gedaan. Twee uur onderweg geweest Ging wel lekker, op zo'n ultrarelaxed tempo, met best mooi weer, alleen meende ik geen drinken mee te hoeven nemen en bij thuiskomst verging ik van de dorst
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:21:44 #152
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54218879
ik heb hier in engeland ook even rondgekeken voor leuke loopwedstrijdjes, en ik vond een santa-run over 6 km.....misschien dat ik dat ook even meedoe, hoevaak krijg je anders de kans he

http://www.209events.com/event.php?event=52
pi_54220672
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:21 schreef Grumpey het volgende:
ik heb hier in engeland ook even rondgekeken voor leuke loopwedstrijdjes, en ik vond een santa-run over 6 km.....misschien dat ik dat ook even meedoe, hoevaak krijg je anders de kans he

ziet er errug grappig uit, maar meer dan 6 km moet je ook niet lopen in zo'n pak denk ik..

Santa-stretches
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
  zondag 28 oktober 2007 @ 15:00:39 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_54223542
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:21 schreef Grumpey het volgende:

wel 20 pond om mee te doen, vind ik aardig aan de prijs...
pi_54223815
Vandaag na een maand lang met een heupblessure gelopen te hebben, voor het eerst 15 minuten pijn vrij te hebben gelopen.

Binnenkort dan weer naar de plaatselijk atletiekvereniging om daar te gaan trainen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_54233112
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 14:52 schreef Jojogirl het volgende:
Nou nog op zoek naar een gewone 5 km om een mooie tijd neer te gaan zetten, over een week of 2 ofzo.
Op 14 november ( woensdag ) is er een 5 km. baanloop in Aalsmeer. (Informatie Baanloop) kost je 2 euro en dan wordt je tijd geklokt en vaak krijg je ook nog een plant mee na afloop. Dit is een maandelijkse loop waar ikzelf ook altijd aan mee doe.

Heb zelf de halve marathon van A'dam in 1"40"18 gelopen en dat was 5 minuten sneller dan verwacht. Vooral het weer was lekker om te lopen, zeker als je het vergelijkt met de Dam tot Damloop. Ik was na 16,1 km. nu ook 2,5 minuut sneller dan mijn tijd van toen, dat zegt genoeg.
Het was nu ook wat minder druk dan met de damloop vooraan, dat zal ook wel iets gescheeld hebben.

Volgend jaar met de damloop start ik weer in de voorste groep, maar dan zorg ik wel dat ik meer voorin de groep ga staan bij de start, zodat ik minder last heb van oponthoud in de IJ-tunnel.

Als volgende loop lijkt een halve marathon me wel weer leuk, en dat wordt dan misschien die van Luxemburg-Stad, volgend jaar Mei. Dan start je om 18:00u s'avonds en ze noemen het dan ook de "night run".
http://www.ing-europe-marathon.lu/
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:45:15 #157
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_54252815
Oei, een baanloop, dat klinkt iets minder amateur dan dat ik me voel. Als ik die tijden daar zo zie, hoor ik er ook nog niet helemaal thuis. Maar ik ga het zeker in m'n achterhoofd houden voor over een paar maanden.
pi_54279280
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:45 schreef Jojogirl het volgende:
Oei, een baanloop, dat klinkt iets minder amateur dan dat ik me voel. Als ik die tijden daar zo zie, hoor ik er ook nog niet helemaal thuis. Maar ik ga het zeker in m'n achterhoofd houden voor over een paar maanden.
Kan zelf die dag niet, maar dit leek me wel een mooie loop. Rondje(s) Kralingse Plas, 5, 10 en 21 km: http://www.eur-roadrunners.nl/html/Erasmusronde_Informatie.html
Nog gratis ook!
Sweet and innocent...
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:02:29 #159
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54280265
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 10:12 schreef Innocence het volgende:

[..]

Kan zelf die dag niet, maar dit leek me wel een mooie loop. Rondje(s) Kralingse Plas, 5, 10 en 21 km: http://www.eur-roadrunners.nl/html/Erasmusronde_Informatie.html
Nog gratis ook!
hey die is cool

Daar ga ik wel aan mee doen , hoeveel km weet ik nog niet. Wilde eigenlijk een halve marathon pas in december lopen, maar laatst ging de 16 km me wel erg makkelijk af.
The line is a dot to you!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:39:35 #160
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54281980
Dit is nieuw: De Zandvoort Circuit Run: http://www.rwcircuitrun.nl/run.asp?pg=

Lijkt me ook wel gaaf, ik doe mee!
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:11:58 #161
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54282483
zeker gave wedstrijd

en ik ben weer in Nederland dan

I'm in
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:03:02 #162
4177 Jojogirl
pi_54283248
Mmm, die baanloop wordt sowieso niets in november. Manlief heeft die avond al een afspraak.

Die Erasmusronde klinkt mooi innocence. Ik had al iets gevonden op de 11e, maar aangezien ik de 10e 's avonds met m'n softballteam ga stappen leek me dat niet zo ideaal. Deze klinkt super en de 10e kan ik.

Die circuit run leek me al gaaf toen ik hem in de Runner's World zag, dus ik denk dat ik me ook wel ga inschrijven. Ik weet alleen nog niet of het de 5 of de 12 wordt

Oja, m'n hartslagmeter is binnen. Gisterenavond al even mee gespeeld op de bank en hopelijk vandaag of morgen ermee lopen.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:08:18 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54283345
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:39 schreef Koen_74 het volgende:
Dit is nieuw: De Zandvoort Circuit Run: http://www.rwcircuitrun.nl/run.asp?pg=

Lijkt me ook wel gaaf, ik doe mee!
die is helemaal tof

Goede 'warming-up' voor de marathon twee weken later
pi_54283569
Vraagje voor iedereen die zich wel eens helemaal heeft doodgelopen op een langere afstand (voor minder dan twee dagen spierpijn doe ik t niet): Na hoe lang kon je weer fatsoenlijk lopen zonder al heel snel pijn in je spieren te krijgen?

Ik probeerde vorige week te lopen en dat was echt een drama Nu weet ik alleen niet of dat komt door een te harde demping van m'n schoen of doordat ik te snel ben gaan lopen. Ik wil weer zo graag rennen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:28:52 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54283727
hmm, het langste wat ik heb gelopen tot nu toe is 15-16 km. Ik heb mezelf 1 keer aardig doodgelopen op de 15 km (mn eerste afstand-wedstrijd), toen had twee dagen spierpijn. De derde dag na de wedstrijd heb ik toen een 'herstelloop' gedaan, dwz gewoon rustig een km 6 rennen. Geen problemen mee gehad eigenlijk.

Het is vreemd als je na een week nog last heb van je spieren volgens mij?
pi_54283889
Ik twijfel dan ook of het aan m'n schoenen ligt (die heb ik pas net, een halve week voor de halve marathon) en dan met name aan de harde demping....zou wel ontzettend ruk zijn want dan kan ik weer nieuwe schoenen gaan kopen
  woensdag 31 oktober 2007 @ 14:41:03 #167
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54283974
ik zou nog even aankijken, is het niet ook een kwestie van wenning aan de soort demping?
pi_54284054
Daar twijfel ik dus ook aan inderdaad

Ga straks wel weer een klein rondje lopen dan. Hoef toch pas volgende week met m'n schema te beginnen voor Egmond. Wel al kleding gekocht, allemaal in de aanbieding dat was wel zo fijn als student zijnde Voor 75,- een broek, shirt en handschoenen
pi_54285636
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 14:41 schreef Grumpey het volgende:
ik zou nog even aankijken, is het niet ook een kwestie van wenning aan de soort demping?
Idd, toen ik in september nieuwe en echte hardloopschoenen had gekocht werd mij ge-adviseerd om ze eerst met korte afstanden in te lopen en dan op te bouwen (5,7,10 km) omdat je voeten/benen moeten wennen aan de nieuwe schoenen. Ik heb dat advies niet geheel opvolgd vanwege dam tot dam loop en heb daar waarschijnlijk mijn lopersknie aan overgehouden.

Voor de liefhebbers, en dat zijn we, aanstaande zondag de New York City Marathon en ik heb gehoord vanaf 15h15 te zien op Eurosport!
pi_54285753
Dan zal ik ze wel rustig inlopen Net een half uurtje weg geweest, voelde de spierpijn wel. Nu was het misschien niet zo slim om de halve marathon op nieuwe schoenen te lopen maar goed Ik doe het wel rustig aan, ga op zondag wel fietsen om iig 1x per week nog vol op conditie te trainen zodat ik in Egmond straks geen flater sla
  woensdag 31 oktober 2007 @ 16:59:24 #171
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54286327
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 16:21 schreef FJD het volgende:
Dan zal ik ze wel rustig inlopen Net een half uurtje weg geweest, voelde de spierpijn wel. Nu was het misschien niet zo slim om de halve marathon op nieuwe schoenen te lopen maar goed Ik doe het wel rustig aan, ga op zondag wel fietsen om iig 1x per week nog vol op conditie te trainen zodat ik in Egmond straks geen flater sla
Hangt ook een beetje af waar je je schoenen gekocht hebt. Ben je bij een speciaalzaak geweest? Hebben ze je bijvoorbeeld gefilmd en goed naar je voeten gekeken? Als dat het geval is zou ik terug gaan en je klacht vertellen. Misschien hebben zij een idee??
pi_54286425
Wel bij Runnersworld geweest Overal goed naar gekeken en ik heb ook verschillende schoenen aan gehad. Ik wist ook dat de Brooks een erg harde demping hadden en dat is idd ook voor de wat zwaardere loper. Ik liep hiervoor op enorm zachte schoenen dus dat is misschien ook wel het wennen.

Ach ja, ik zie wel of het wegtrekt
pi_54290117
toen ik mijn nieuwe echte hardloopschoenen gebruikte kreeg ik in het begin vocht in mijn knie. volgens de fysio zou het wel eens aan die schoenen liggen zei hij toen. het trok gelukkig vrij snel weg en heb hierna geen problemen meer gehad. toch neem ik het advies om schoenen in te lopen meer serieus, zeker met hardloopschoenen.

die circuitrun lijkt me supergaaf. heb er al eens "geraced" met een Renault Megane en een Formule Ford met de Bleekemolen Race Experience, maar dit is nog een stuk exclusiever.
zitten heel wat glooiende stukjes in en is zeker een uitdaging. de 12 km kan ik wel afleggen in + - 55 minuten.
*ff in agenda noteert
  woensdag 31 oktober 2007 @ 21:34:47 #174
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54290554
net training gedaan voor de marathon...mijn (erg vrij interpreteerbare) schema zei dat ik toch wel eind oktober een halve marathon gelopen moest hebben ter voorbereiding.

Zo gezegd, zo gedaan, net 22 km in 1:43 gelopen.

En nu ga ik heel goed slapen vanavond en even een weekendje relaxen
pi_54290860
Chapeau, tig mensen zouden tekenen voor zo'n tijd op de halve!
pi_54293468
FJD, wat voor trainingsschema heb jij opgesteld voor de halve van egmond? Ik loop waarschijnlijk ook mee, en wil ook even een trainingsschema opstellen om een beetje serieus te gaan trainen
  donderdag 1 november 2007 @ 01:02:42 #177
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54294538
Sowieso een paar flinke halve marathon lopers hier zeg. Anderhalf uur in Ansterdam zelfs, zie ik iets naar boven gescrolled!
pi_54296506
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:56 schreef ryan_atwood het volgende:
FJD, wat voor trainingsschema heb jij opgesteld voor de halve van egmond? Ik loop waarschijnlijk ook mee, en wil ook even een trainingsschema opstellen om een beetje serieus te gaan trainen
www.hardloopschema.nl
Egmond Halve Marathon snelle eindtijd (1:30-1:45 uur)

Op dit moment is dit een optimistische eindtijd. Zoals je merkt heb ik wat problemen met m'n schoenen en ben ik straks 10 dagen op vakantie wat ook niet meewerkt. Daarnaast is Egmond gewoon enorm zwaar (7km over strand). Realistischer zou dus zijn om een schema onder de 2:00 aan te houden maar goed, ik moet qua snelheid en conditie gewoon vooruit richting de marathon dus moet alles steeds sneller
pi_54299680
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:14 schreef FJD het volgende:

[..]

www.hardloopschema.nl
Egmond Halve Marathon snelle eindtijd (1:30-1:45 uur)

Op dit moment is dit een optimistische eindtijd. Zoals je merkt heb ik wat problemen met m'n schoenen en ben ik straks 10 dagen op vakantie wat ook niet meewerkt. Daarnaast is Egmond gewoon enorm zwaar (7km over strand). Realistischer zou dus zijn om een schema onder de 2:00 aan te houden maar goed, ik moet qua snelheid en conditie gewoon vooruit richting de marathon dus moet alles steeds sneller
Egmond is sowieso te veel afhankelijk van de weersomstandigheden. Vorig jaar hadden we een heel smal mul strand, dit jaar verwachten ze laag water. Is een voordeel. Maar verder kan het in januari vriezen sneeuwen en ijzelen, of hele koude regen...
je weet het nooit.
Voor een toptijd gaan in Egmond is dus niet aan te raden, Egmond is sowieso langzamer dan bijvoorbeeld Amsterdam.

Wel de mooiste loop van het jaar, dat dan weer wel...
  zaterdag 3 november 2007 @ 09:50:38 #180
4177 Jojogirl
pi_54333930
Oef, ik ben even verstrikt geraakt in de wondere wereld van de hartslagmetingen en ben de draad helemaal kwijt Allerhande sites spreken elkaar tegen als het gaat om hoe je trainingszones berekent en of je nou uit moet gaan van je maximale hartslag of het verschil tussen je maximale hartslag en je rusthartslag.
Ik geloof dat ik eerst maar even een tijdje gewoon loop met m'n meter en bekijk wat m'n hartslag bij verschillende trainingen doet en daarna wel weer eens in die zones duik.
pi_54336342
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 09:50 schreef Jojogirl het volgende:
Oef, ik ben even verstrikt geraakt in de wondere wereld van de hartslagmetingen en ben de draad helemaal kwijt Allerhande sites spreken elkaar tegen als het gaat om hoe je trainingszones berekent en of je nou uit moet gaan van je maximale hartslag of het verschil tussen je maximale hartslag en je rusthartslag.
Ik geloof dat ik eerst maar even een tijdje gewoon loop met m'n meter en bekijk wat m'n hartslag bij verschillende trainingen doet en daarna wel weer eens in die zones duik.
Doe anders een Zoladz-test, dan weet je onmiddellijk al je hartslagzones en het is enorm betrouwbaar. Formules zijn nooit erg accuraat.

[ Bericht 0% gewijzigd door LedZep op 03-11-2007 15:41:33 ]
pi_54338411
Nog nooit gehoord van Zolandz test?
pi_54338926
Ik bedoel Zoladz, sorry een typfout. Ik pas het even aan. Google geeft wel genoeg uitleg, maar het komt erop neer dat je, als je de test eens in de zoveel weken doet, precies kunt zien in welke hartslagzones (energiesystemen dus) je vooruitgang boekt en welke hartslagzones achter lopen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:51:46 #184
4177 Jojogirl
pi_54340954
Klinkt interessant LedZep. Die ga ik uitproberen zodra ik m'n maximale hartslag bepaald heb

Vanmiddag ruim 45 minuten gelopen en de hele tijd lag m'n tempo tond de 6:25/km en m'n hartslag op 160-165. Als ik op alle sites kijk is dat veel te hard voor een duurloop (in verhouding met m'n snelste 5k tijd), maar veel langzamer dan dat kan ik gewoon niet lopen.
pi_54341669
Die ga ik ook eens proberen als ik weer terug in Nederland ben, aangezien ik thuis mijn hartslagmeter heb liggen en geen zin om een nieuwe te kopen
pi_54341721
http://www.nu.nl/news/129(...)ijdens_marathon.html
Bij voetbal al een paar keer gebeurd, bij hardlopen hoor je er minder over. Het blijft triest en is schokkend als je dat ziet gebeuren. R.I.P.
  zondag 4 november 2007 @ 16:27:34 #187
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54358451
Reminder: marathon van new york nu live op ndl 1
I'm just a girl in the world.
  zondag 4 november 2007 @ 18:51:10 #188
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54361944
Gisteren nieuwe schoenen gekocht, Brooks Adrenaline GTS7 (Narrow). Maatje 45, terwijl ik normaal iets van 43 heb. Opvallend. Maybe vanavond eens even rustig inlopen, anders morgenavond. Ben HEEL erg benieuwd, want die Asics van mij waren echt helemaal op...
pi_54370993
Egmond loop ik ook. Daar lekker genieten en niet te hard van stapel lopen.

Volgende week ga ik proberen mijn verse PR op de halve te verbeteren tijdens de Valkenloop. Week erna de Zevenheuvelen. Vandaag nog 23,5 km gelopen om de spieren te testen. Lekker rustig tempo gedaan en het ging vrij goed.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_54384999
Iemand anders ook een verzoek gehad om mee te doen aan een onderzoek naar lichaamsverhitting bij de komende Zevenheuvelenloop?

Ik draag op zich de wetenschap een warm hart toe, maar ik moet EN vooraf een keer naar een informatie-avond, EN voor de wedstrijd ergens melden en instructies krijgen enzo, EN na afloop weer naar dat gebouwtje terug, EN de avond van tevoren een of andere pil slikken, en dat vind ik best wel wat ongemak als je daar niets voor terugkrijgt. Als ik dat onderzoek organiseerde had ik op z'n minst wat leuke hardloopgadgets beschikbaar gesteld voor de deelnemers, of een reis onder ze verloot, ofzoiets.

Hopelijk zijn er mensen met meer vrije tijd dan ik, en meer hart voor de wetenschap, die wel aan het onderzoek mee gaan doen.
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:07:28 #191
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54404641
Oef...gisteren mijn nieuwe schoenen circa 6-7 km ingelopen, maar mijn knieen vinden het nog niet HEEL fijn.
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:10:29 #192
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54404703
wat voor last ondervind je?
  dinsdag 6 november 2007 @ 16:32:17 #193
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54407750
Beetje irritatie in mijn knieën... kraakbeen/gewricht.
pi_54417836
had ik ook in het begin, maar dan vocht in mijn knie, niet echt pijn ofzo. zou het wel in de gaten houden dat je niet te lang last houdt.
  woensdag 7 november 2007 @ 00:42:46 #195
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54420075
Net een leuke film in de bioscoop gezien: 'run fatboy run'....een engelse humor-film over een man die een marathon gaat lopen door een weddenschap op drie weken training...

wel vermakelijk als je zelf toevallig in training bent voor marathon
pi_54427630
Eergisteren voor het eerst sinds drie weken weer gaan rennen en toen ik 50 meter van huis was, verstapte ik me. Verder geen last, dus uiteindelijk 5km gerend. Mijn PR net niet gehaald, maar nog erger was dat ik erna niet meer de trap op kon lopen door de pijn in mijn linkerknie.

Uiteindelijk vandaag naar de dokter geweest die meende dat er speling zit in het knie, maar dat de klachten vanzelf overgaan. Helaas houdt dat in dat ik 2 weken niet meer kan hardlopen...

Nu baal ik toch wel, eindelijk na 3 weken tijd weer eens tijd om te gaan lopen en dan bleseer ik me al direct de eerste keer...
  donderdag 8 november 2007 @ 07:58:23 #197
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54448430
Hmm...pijntje door mijn nieuwe schoenen is nu van mijn knie naar een pees(je) in mijn knieholte gegaan.
Niet fijn.
pi_54495936
Ik meen in een of ander gratis treinkrantje gelezen te hebben dat er morgenavond op Discovery een docu komt over Haile Gebreselassie. Weet iemand hier daar iets van? Ik heb geen tv-gids, en m'n vader ook niet, en die wil het graag zien.
  zaterdag 10 november 2007 @ 00:17:53 #199
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54496130
www.tvgids.nl

maar ik heb zelf niets soortgelijks kunnen vinden...
pi_54508586
Ha, bedankt! Nee, ik heb ook niets gevonden, maar goed die link zal bij andere gelegenheden ook nog wel van pas komen

Ik heb vanmiddag m'n laatste lange training gedaan voor de Zevenheuvelen. Het is grappig hier nu in en om Nijmegen: allemaal lastminutetrainenden. Nu alleen dinsdag nog een lichte training met het lopersgroepje en dan ga ik over op het belangrijkste onderdeel van de training: rust

Iedereen die mee gaat doen: veel succes! Hopelijk is het weer precies zoals het vanmiddag was: niet koud, wel vocht in de lucht vanwege regen in de ochtend, maar tijdens het lopen droog, met een zonnetje
Ik vind het droevig dat ik m'n PR (net onder de 1:15) wsch niet ga verbeteren, maar onder de 1:20 blijven moet er wel in zitten. Daar kan ik nog wel mee leven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')