abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 oktober 2007 @ 15:20:08 #101
34586 kepler
No bounce, no play
pi_53989971
ik heb ook schoenen gehaald bij Runnersworld na knieklachten

Wat een verschil als ik nu een stukje loop op de oude sportschoenen (die ik nog gebruik bij Volleybal) Die loopschoenen lopen echt zoooo veel beter

Van het weekend 16 km gelopen in 1:15, morgen maar weer gaan trainen
The line is a dot to you!
pi_53990046
Mijn heupblessure is nog steeds niet helemaal over. Ik wil hier weer beginnen met hardlopen, maar het "mag" nog even niet.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_53990843
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:13 schreef Grumpey het volgende:
runnersworld in amsterdam? Ik woon daar 10 huisjes verder om de hoek Als ik in nederland ben tenminste...
Nope in DH.

Ik had bij m'n brief van de ING Halve Marathon een mooie kortingsbon zitten voor Wave Precisions die alleen geldig was bij Runnersworld in Adam en omgeving (Zaandam, Alkmaar, Haarlem geloof ik) dus ik twijfelde al of ik wel hier in DH moest gaan kijken. Dalijk zijn ze een uur bezig met je looppatroon waarna je doodleuk de winkel uitloopt om in Amsterdam de schoenen te gaan halen Punt was nml. dat het een forse kortingsbon was (40,- op 130,-) dus dat is ook niet iets wat je zo maar laat lopen.

Ik heb echter in twee paar Mizuno's gestaan en ze zitten me toch niet helemaal lekker dus m'n angst was wat dat betreft ongegrond

Runnersworld is iig echt een aan te raden winkel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53990938
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 15:20 schreef kepler het volgende:
ik heb ook schoenen gehaald bij Runnersworld na knieklachten
Van sportschoenen voor sporten als volleybal en zaalvoetbal naar echte hardloopschoenen is idd een wereld van verschil. Bij een zaalsport wil je dat je schoen stug is en weinig dempt waardoor je responsiever wordt; je kunt sneller reageren omdat je schoen niet eerst in moet veren en terug moet veren. Bij hardlopen heb je dat niet nodig, je hebt demping nodig om de klappen op je benen op te vangen

Ik heb geloof ik 2 weken op sportgympen gelopen. Kon niet meer lopen man de dag erna Toen gewoon maar een stel hardloopschoenen uit de winkel getrokken maar bij Runnersworld vertelde ze me dat Nike over het algemeen te zachte demping heeft voor iemand met mijn gewicht dus eigenlijk was dat niet eens een superkeuze maar ach, ik heb me er 4 maanden lang prima op vermaakt en ik ben ermee gekomen waar ik nu ben; de halve marathon.

Normaal gesproken zou ik m'n vorige post editten en dit stuk toevoegen maar met de snelheid van FOK!....
pi_53999714
Wow, Fargo! Respect ja!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 23:16:14 #106
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54000014
ik heb ook Mizuno's en die zijn inderdaad prima

Ik moest wel even wennen aan de koude tenen
pi_54006068
Gister 5 km gelopen om te kijken hoe het met me knie stond maar na zo'n 4 km kreeg ik er weer last van dus besloten om zondag niet de halve marathon van Amsterdam te lopen, dat leek me niet verstandig. Blessure heeft alle sympthonen van een lopersknie rn waarschijnlijk opgelopen door te snel teveel kilometers gemaakt te hebben vlak voor de dam tot damloop op nieuwe schoenen. Had opeens ook veel blaren wat ik voor de nieuwe schoenen niet had. Nu zeker 2 weken maar even niet lopen om dan heel rustig te gaan opbouwen naar Egmond. Degene die wel zondag gaan lopen veel succes!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 12:43:37 #108
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54008717
ik ben totaal blessure vrij weer...heb drie weken niks gedaan, ondanks supermooi weer.....en gister voor de 2e keer gelopen (nu 16 km), en volledig weer pijnvrij. Daarnaast hielt ik heel veen energie over, en zie ik met veel positief gevoel uit naar mijn eerste 2-uurs training binnenkort. Daarnaast hield ik perfect een snelheid aan waarbij ik uiteindelijk op een 3:15 uit zou komen op de marathon, dus we zijn goed op weg.
Supermooi weer hier in engeland trouwens, alle verhalen over regen blijken gewoon nog niet waar te zijn...pas 3x regen gehad in 2 maanden nu, voor de rest veel zon . En ik ben natuurlijk in goede stemming vanwege mijn blessure die weer weg is
  donderdag 18 oktober 2007 @ 13:03:13 #109
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54009024
Hou dat mooie weer nog even een weekje zo! (ik ga volgende week naar engeland )
Mooi van je blessure! Ik heb gisteren niet meer gelopen, ik denk dat ik toch vanavond nog even kort ga, gewoon voor mijn gemoedsrust. Ik ben een beetje moe en futloos de laatste dagen dus ik zie de halve marathon met bangheid tegemoet. Ik ga mijn streeftijd denk ik bijstellen naar 2:05, dan komt die 2 uurs grens wel in Rotterdam.
I'm just a girl in the world.
pi_54009802
Net gelopen op de nieuwe schoenen en die zijn een heel stuk stijver zeg

Zaterdag nog even een kleine wandeling maken en dan zondag maar knallen. Hopen dat het minder waait en dan moet 2 uur wel haalbaar zijn gok ik.

-edit-
Voelt nog niet heel erg goed, kleine pijntjes nu in de onderbenen
Veroorzaakt door nieuwe schoenen of door de stuggere demping? Ben benieuwd

[ Bericht 36% gewijzigd door FJD op 18-10-2007 19:04:54 ]
  zondag 21 oktober 2007 @ 10:39:45 #111
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54067807
Whooo over een uurtje op weg naar de halve marathon. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat worden. Aan de rest die mee doet: heel veel succes!
pi_54067939
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:39 schreef annoh het volgende:
Whooo over een uurtje op weg naar de halve marathon. Ik ben zo benieuwd hoe dat gaat worden. Aan de rest die mee doet: heel veel succes!
Jij ook succes

Als je iemand ziet lopen met een blauw "Ik ben niet te stoppen" Tshirt dan ben ik het Ik loop voor een tijd van 2uur maar omdat ik 2:15 had opgegeven start ik in vak 5
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:11:55 #113
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54068091
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:53 schreef FJD het volgende:

[..]

Jij ook succes

Als je iemand ziet lopen met een blauw "Ik ben niet te stoppen" Tshirt dan ben ik het Ik loop voor een tijd van 2uur maar omdat ik 2:15 had opgegeven start ik in vak 5
Oh! Hoe weet je in welk vak je start? Ik had volgens mij 2:00 opgegeven maar ik ben bang dat ik dat niet ga redden. Ik ga voor het uitlopen, mocht het na 15 km nog lekker gaan ga ik misschien nog speeden.
pi_54068302
Veel succes voor iedereen die vandaag mag lopen
pi_54074838
Naam xxxx
Woonplaats xxxx
Land NED
Afstand Halve marathon
Categorie Mrecr
Totaal plaats 1481 / 8439
Categorie plaats 1377
Snelheid 12,530 km/uur
Bruto tijd 1:43:58
Netto tijd 1:41:01
Netto tussentijden (verschil)
8,9 kilometer 41:41
13,9 kilometer 1:05:46
18,9 kilometer 1:30:00

Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Halve marathon:

Jammer dat je dit keer niet de opbouw van de loop kan zien
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:58:40 #116
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54075819
Afstand Halve marathon
Categorie Vrecr
Totaal plaats 5829 / 8439
Categorie plaats 1182
Snelheid 10,359 km/uur
Bruto tijd 2:07:45
Netto tijd 2:02:11

8,9 kilometer 48:52
13,9 kilometer 1:17:52
18,9 kilometer 1:47:37

Geen 2.00 dus, maar ik ben toch wel tevreden, want meer zat er gewoon niet in. Ik heb 19 km heel lekker gelopen maar toen, pfoe!! Behoorlijke breakdown. En koud had ik het! Blauwe lippen en handen, terwijl ik nog wel een lange broek en lange mouwen aan had. Te warm bij de dam tot dam, te koud vandaag, het is ook nooit goed! Ik vond het wel heel leuk om te doen, dus ik ga me ook inschrijven voor de halve marathon in Rotterdam.
pi_54076209
Hee, gefeliciteerd allebei!
pi_54076353
Startnummer 31703
Land NED
Afstand Halve marathon
Categorie Mrecr
Totaal plaats 2275 / 8439
Categorie plaats 2069
Snelheid 12,018 km/uur
Bruto tijd 1:57:10
Netto tijd 1:45:19

8,9 kilometer 43:46
13,9 kilometer 1:08:44
18,9 kilometer 1:33:52

Ging super, morgen meer
  maandag 22 oktober 2007 @ 07:49:24 #119
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_54083235
Hallo zeg! Jij ging toch voor een tijd van 2 uur?? Goed gedaan joh!

Ik heb behoorlijke spierpijn trouwens....
pi_54083753
Gefeliciteerd 21,1 km-lopers! Dit heb ik gedaan

Afstand Marathon
Categorie V35
Totaal plaats 5641 / 6515
Categorie plaats 140
Snelheid 9,232 km/uur
Bruto tijd 4:42:50
Netto tijd 4:34:13
5 kilometer 32:50 (32:50)
10 kilometer 1:03:58 (31:08)
15 kilometer 1:37:31 (33:33)
20 kilometer 2:12:05 (34:34)
Halve marathon 2:19:43
25 kilometer 2:45:09 (33:04)
30 kilometer 3:18:03 (32:54)
35 kilometer 3:50:30 (32:27)
40 kilometer 4:21:41 (31:11)
Uw relatieve finishpositie in het totale deelnemersveld van de Marathon:

ben tevreden want het is 4 min. sneller dan vorig jaar. En de negative split is ook gelukt.

Wat een zootje trouwens bij de kleding-inname! Terwijl wij stonden te wachten in een lange rij werd omgeroepen da het stadion bijna dicht zou gaan. edereen dringen, terwijl de mensen die stickertjes moesten plakken op de tassen dat echt tergend langzaam bleven doen. Dat kan beter georganiseerd lijkt mij.

Verder heerlijk gelopen, lekker zonnetje tot aan Ouderkerk, toen met tegenwind terug en dat was wat zwaarder. Industrieterrein was saai maar liep lekker, terug in de stad ging het moeilijker en in het Vondelpark heb ik lopen vloeken van de pijn. Alles deed zeer! Finish in het stadion was pijnlijk en feestelijk, het echte marathongevoel dus.

Volgende keer onder de 4.30!
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
pi_54083909
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 07:49 schreef annoh het volgende:
Hallo zeg! Jij ging toch voor een tijd van 2 uur?? Goed gedaan joh!

Ik heb behoorlijke spierpijn trouwens....
Ik ging inderdaad voor 2 uur Spierpijn is inderdaad erg aanwezig

Het verslag

Drie weken terug kwamen de lange afstanden in m'n training (2 uur training) en besloot ik een halve marathon te lopen die uitkwam op 2:05. Een week later moest ik weer zolang trainen maar omdat ik m'n benen niet stuk wilde lopen deed ik het rustig aan. Bij thuiskomst wachtte me een prettige verrassing: 20.6km in 1:55 Die was dus alvast binnen. De daaropvolgende week wat rustiger aan gedaan en alles leek OK. Tot ik op vrijdag opeens enorme last van m'n tenen kreeg Ik dacht eerst nog dat het tijdelijk was en toen het na een dag of 3 over was wilde ik het weer proberen maar toen was het duidelijk; deze schoenen waren op. Ik wist al dat ze iets te klein waren maar ik had er nog nooit echt last van gehad. Dus afgelopen woensdag ben ik nieuwe schoenen gaan halen bij Runnersworld (super winkel, super service trouwens ) Na een uur lang op verschillende schoenen te hebben gelopen zijn we uitgekomen op een stel Brooks, keihard demping maar goed ik ben dan ook een zwaardere loper Vervolgens nog 1x getraind en toen had ik eigenlijk zoiets van "misschien iets te hard maar goed we zien wel".

Bij m'n nieuwe schoenen kreeg ik ook een boekje van Runnersworld en daarin stond een artikel over hoe je je qua eten moet voorbereiden. Daar heb ik me redelijk goed aangehouden. Veel pasta en veel, heel veel vocht (Ik zeek me een ongeluk het afgelopen weekend ) Toen kwam de zondag van de halve marathon

Ik wist van tevoren al dat ik een veels te trage eindtijd had opgegeven. Ik had m'n eigen optimisme iets getemperd en een 2:15 opgegeven waardoor ik net in het allerlaatste vak kwam. Omdat ik wist dat ik van mijn groep 95% voorbij moest lopen ben ik echt als allerlaatste gestart. Dat was nog mooi ook Kom je als allerlaatste over de start staan al die mensen voor jou alleen te juichen Ik werd nog omgeroepen ook toen ik over de start kwam Echt geweldig gelachen

Toen maar gaan lopen en het voelde eigenlijk meteen al goed. Benen waren super, conditie was super, kortom die 2 uur ging eraan. Het timen was onderweg wat lastig omdat ik iets te laat m'n hartslagmeter had ingedrukt en omdat ik zo laat van start ging waren de klokken ook niet meer nauwkeurig maar goed eenmaal bij de 10km klok kon ik narekenen hoe snel ik had gelopen en dat lag prima op schema eigenlijk Ik wist wel dat ik erg hard aan het lopen was en dat ik er dus vast een keer last van ging krijgen maar goed dat moest dan maar Uiteindelijk kreeg ik er ook last van, ergens tussen de grote tunnelbak en het vondelpark voelde ik me steeds slechter worden en was het echt afzien. Vanaf toen kreeg ik het ook opeens heel erg koud maar de verleiding om even te rusten heb ik weten te weerstaan en uiteindelijk kwam ik op de klok binnen op 1:57:01, en op m'n hartslagmeter 1:44. Ik had toen al het vermoeden dat ik ergens tussen de 1:45 en 1:50 zou moeten zitten en de 1:45:19 was dan ook geen enorme verrassing maar dat ik zo snel heb kunnen lopen wel

Pluspunten:
Bereikbaarheid OV was erg goed
Finish in het Olympisch Stadion is erg gaaf
Eindtijd van 1:45 terwijl je gokt op <2:00 is geweldig
Lopen door het Vondelpark
Smileys

Minpunten:
Op sommige punten was de weg echt belachelijk smal
Mensen die zich inschrijven op tijden van 1:45 en vervolgens op 2:15 nog niet binnen zijn Die moet je dus ook allemaal inhalen. Als iedereen een realistische eindtijd opgeeft dan scheelt dat een hoop inhalen
De douches gaven bijna geen water
Vanaf de finish naar de uitgang duurde veel en veels te lang
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:18:27 #122
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54084876
geweldige prestatie iedereen wow! En madame_romella zeker met die marathon!

Wat ik nu vooral merk is dat ik Amsterdam mis
pi_54087624
Geweldige prestaties allemaal
pi_54088369
Wat een toptijden allemaal! Goed zeg! En ik wilde hier nog wel komen opscheppen dat ik dit weekend twee keer 5 kilometer heb gelopen. Beide keren in 33 minuten, haha...
pi_54089320
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 13:45 schreef Fargo het volgende:
Wat een toptijden allemaal! Goed zeg! En ik wilde hier nog wel komen opscheppen dat ik dit weekend twee keer 5 kilometer heb gelopen. Beide keren in 33 minuten, haha...
Iedereen loopt op z'n eigen niveau. Je ziet hier toch ook niemand zeggen "wat heb ik kut gelopen, die Kenianen waren in de helft van mijn tijd binnen"?

Je traint om beter te worden en als 33 minuten voor jou betekent dat je beter hebt gelopen dan dat je een maand geleden hebt gedaan dan is het een toptijd en mag je met recht trots op jezelf zijn

-edit-
Bij de halve marathon kwamen vlak voor de bezemwagen nog twee oudere mensen binnen Iedereen klappen en aanmoedigen Echt mooi Die waren ergens rond de drie uur onderweg
  maandag 22 oktober 2007 @ 14:43:24 #126
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54089661
gefeliciteerd iedereen met het uitlopen

Ik heb echt moeite om te gaan trainen de laatste tijd... aardig druk met de studie en ik stel het trainen steeds maar weer uit Komt ook omdat we deze week drie volleybalwedstrijden hebben (doe ik toch iets aan mn conditie ). Deze week toch maar weer echt gaan beginnen
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:10:12 #127
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_54095711
Feli allemaal, ik zie hier veel mooie tijden voorbijkomen
M'n zwager had ook al zo'n goede tijd gelopen, die was ook helemaal blij

Ik heb net voor het laatst gelopen voordat ik zaterdag de VUMC gebouwenloop ga lopen. Het is voor het eerst dat ik zelf meedoe. De vorige twee edities ben ik alleen gaan kijken omdat m'n man en zwager meededen. Dit jaar dus zelf ook lopen, maar dan wel de 5 en niet de 10 zoals zij deden (en gaan doen). Ik ben wel benieuwd wat de wisselende omstandigheden voor een effect gaan hebben op m'n lichaam en het lopen. Ik hoop op een tijd van 35 minuten, alles eronder is mooi meegenomen.
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:12:22 #128
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54095736
leuke wedstrijd is dat altijd, jammer dat ik dit jaar niet mee kan doen
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:22:53 #129
4177 Jojogirl
pi_54095929
Heb jij die al eens gelopen Grumpey? Zo ja, hoe vond jij de wisselende omstandigheden? Had je er veel moeite mee? En wat was het verschil in tijd t.o.v. van je normale 5/10k tijden?
  maandag 22 oktober 2007 @ 20:34:29 #130
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54096069
Je went eraan als je loopt, je stelt je er op in...maar je verliest wel veel tijd hoor. Het stuk in de tuin en om het gebouw heen kan je lekker doorrennen, en ook de ondergrondse gangen lopen wel lekker door, maar de trappen zijn slopend. Het zijn er niet zo heel veel in mijn herinnering (had op meer gerekend). Al met al is parcourkennis wel handig, als je ooit al in alle gangen geweest bent dan loopt dat echt een stuk sneller, en anders houd je automatisch wat in.

Weet mijn tijd niet meer precies, maar waar ik 'normaal' op 5 km iets van 18 minuten loop, liep ik nu geloof ik 24 nogwat. Maar ik was ook niet volluit, was meer vol lol
pi_54099763
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 14:28 schreef FJD het volgende:

[..]

Je traint om beter te worden en als 33 minuten voor jou betekent dat je beter hebt gelopen dan dat je een maand geleden hebt gedaan dan is het een toptijd en mag je met recht trots op jezelf zijn
helemaal mee eens. Je loopt tegen jezelf, je bepaalt zelf je volgende doel of uitdaging. Da's juist het leuke van deze sport. Het is eigenlijk heel individualistisch. En bij zo'n evenement zijn er gewoon heel veel individuen tegelijk bezig
pi_54099822
Begrijp ik goed dat uit dit topic iedereen die gisteren in Amsterdam gelopen heeft, het ook daadwerkelijk heeft uitgelopen? Tof! En Madam_Romelia zelfs een hele, respect
pi_54103441
Ik heb me alweer ingeschreven voor de halve van Egmond. Ik begin het toch wel erg leuk te vinden.Kijken of we de tijd dan onder de 1.40 kunnen krijgen.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 06:51:10 #134
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54103456
Netjes allemaal!
Ik wil er volgend jaar ook eentje lopen. Voorlopig richt me eerst weer een beetje op de 'kortere' afstanden.
pi_54104516
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:24 schreef thaleia het volgende:
Begrijp ik goed dat uit dit topic iedereen die gisteren in Amsterdam gelopen heeft, het ook daadwerkelijk heeft uitgelopen? Tof! En Madam_Romelia zelfs een hele, respect
thnx!
Ik vraag me af hoe het Jerommeke en Pringlemaster is vergaan, die zouden toch ook de hele doen..?
pi_54107958
Vraagje

Voor de halve marathon had ik me goed voorbereid en het lopen ging dan ook erg lekker. De eerste kilometers gingen super, flink zweten, flink warm geworden en niets aan de hand. Echter, toen we het Vondelpark naderde voelde ik dat de kracht verdwenen was en dat m'n benen geen zin meer hadden. Op hetzelfde moment kreeg m'n bovenlichaam het ook enorm koud. Rillingen, gevoel alsof ik op de tocht stond etc..

Nu heb ik zelf het vermoeden dat dit komt doordat ik onderweg niet genoeg energie heb binnengekregen. Zo heb ik bv. geen energierepen naar binnen gesmikkeld. Iemand die dit herkent of moet ik de oorzaak van de plotselinge koude ergens anders zoeken?
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:21:19 #137
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54108474
Ik heb dat wel vaker als ik een te grote inspanning doe (bijvoorbeeld zo hard mogelijk op een 10 km). Dan is op een gegeven moment te weinig energie over in mijn lichaam om mijn temperatuur nog op peil te houden denk ik. Soms wordt ik dan ook licht in mijn hoofd.
Het kan inderdaad eten onderweg zijn, of gewoon het feit dat je meer doet dan je normaal van je eigen lichaam vraagt. Het is in ieder geval 2 minuten na stoppen met lopen alweer verdwenen
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:35:36 #138
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54108705
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 12:50 schreef FJD het volgende:
Vraagje

Voor de halve marathon had ik me goed voorbereid en het lopen ging dan ook erg lekker. De eerste kilometers gingen super, flink zweten, flink warm geworden en niets aan de hand. Echter, toen we het Vondelpark naderde voelde ik dat de kracht verdwenen was en dat m'n benen geen zin meer hadden. Op hetzelfde moment kreeg m'n bovenlichaam het ook enorm koud. Rillingen, gevoel alsof ik op de tocht stond etc..

Nu heb ik zelf het vermoeden dat dit komt doordat ik onderweg niet genoeg energie heb binnengekregen. Zo heb ik bv. geen energierepen naar binnen gesmikkeld. Iemand die dit herkent of moet ik de oorzaak van de plotselinge koude ergens anders zoeken?
is dat niet de welbekende man met de hamer? Dat als je doorzet dat je dan overschakelt naar vet verbranden? (geen idee hoe ver het vondelpark is trouwens )
pi_54108798
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 13:35 schreef kepler het volgende:
is dat niet de welbekende man met de hamer? Dat als je doorzet dat je dan overschakelt naar vet verbranden? (geen idee hoe ver het vondelpark is trouwens )
Dat ik de kracht uit m'n benen weg voel vloeien en dat ik niet meer zo wulps door het Vondelpark hupel als dat ik de eerste 5km deed dat begrijp ik wel Vondelpark was ongeveer op 17 a 18 km overigens. Ik had ook voor mijn doen belachelijk hard gelopen.

Het ging mij meer om het koud krijgen. Rillingen etc., alsof ik grieperig was zeg maar. Vroeg me af of dat een gevolg is van te weinig energie binnen krijgen tijdens het lopen en of dat dan dus te ondervangen is door meer repen naar binnen te werken.
pi_54108867
Ik denk dat het inderdaad gewoon door een energietekort komt. Maar ook als je wat meer gegeten zou hebben, had je er waarschijnlijk wat last van gekregen. Een halve marathon is namelijk toch wel een stukje rennen en vergt veel van je lichaam .

Rennen sommigen van jullie ook nog steeds in korte broek en t-shirt? Vanochtend bij een graad of 4 begon ik toch wel een beetje te twijfelen. Het ging echter toch wel goed; het voelde alleen wat frisjes aan. Morgen trek ik toch maar wat warmere kleding aan. Door de kou kun je volgens mij wat makkelijker een blessure oplopen en daar heb ik geen zin in.

In de runnersworld (het hardlooptijdschrift) staat dat je voor elke kilo minder lichaamsgewicht je 2.7 seconde per kilometer sneller kunt rennen. Dat is eigenlijk best wel veel en voor mij een motivatie om wat minder koekjes en andere rommel te eten. Als ik de komende maand 2 kg kwijt raak, ren ik bij de 7-heuvelenloop bijna anderhalve minuut sneller!
pi_54108958
Dat het inspannend was is duidelijk, ik kan nog steeds niet gecontroleerd zitten of me zelf goed opvangen als ik op straat struikel

Maar goed, als je geen spierpijn hebt, heb je niet hard genoeg gelopen
pi_54115775
Dat is in mijn gedachten ook opgekomen Wolfje, ik ben nu 5 kilo zwaarder dan toen ik twee jaar terug mijn PR liep op de Zevenheuvelen en ik denk dat dat gewicht een van de oorzaken is waarom ik nu telkens niet zo snel ben als toen. Maar het is nu toch al te laat om er nog 5 kg af te krijgen, dus ik eet nu een frietje

Ik heb dat trouwens helemaal niet dat ik ook ooit eens een halve of een hele marathon wil lopen. Mijn zusje begon er ook al over, die traint nu voor de Zevenheuvelen en wil dan doortrainen voor de Halve van Utrecht. Dan ga ik uiteraard wel kijken Maar ikzelf vind 10km een heel mooie afstand, en wil voor de Zevenheuvelen wel eens per jaar een uitzondering maken en 15 lopen, maar daar houdt het dan ook wel mee op.

Eind juni hoop ik een kwart triatlon tot een goed einde te brengen (dus na de Zevenheuvelen ga ik nog maar 1x per week lopen, en verder fietsen en zwemmen) en daar is de loopafstand ook 10, dus dat komt goed uit.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 19:06:07 #143
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54115859
ik had dat ook niet thaleia, tot voor kort. De combinatie van een half jaar buitenland/een PR op de 10 die ik toch niet meer verbeter/diverse lange estafettelopen afgerond deed me zoeken naar een nieuwe uitdaging. Gezien het feit dat ik echt een half jaar weg ging was dat perfect voor een marathon-trainingsperiode...en vrienden van me deden de rest
pi_54115919
Bij mij is het begonnen uit een grap met een vriend van me dus nu moet en zal ik in April een marathon lopen. Komt ook denk doordat de marathon wel een heroïsche afstand is. Ik heb bv. op dit moment geen enkele drive om een ultraloop te doen. Wel kijk ik nog of ik na Rotterdam niet door wil blijven hardlopen om dan een paar van de grotere marathons mee te pikken. Rotterdam, Berlijn en dan misschien zelfs New York of Chicago

Maar goed, ik moet ook nog ruimte houden voor een andere uitdaging; binnen het uur de Alpe d'Huez op
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:33:03 #145
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_54129581
Zo... na een maandje vakantie weer rustig aan begonnen met lopen. Korte training (6 km) en intervaltraining gehad, nu vrijdagochtend even de 10-11 km weer pakken. Ik wil voor het eind van het jaar de 10km binnen de 45 minuten gaan lopen.

Moet eerst alleen wat fatsoenlijke hardloopkleding hebben, want het is KOUD en ik red dat niet met gewoon mijn trainingsbroek en truitje. Iemand die wat aan kan raden?

Overigens, traint iemand tijdens het hardlopen wel eens 'iets anders'?
Ik bedoel bv met gewichtjes voor je armen, of van die beengewichtjes? Of is het 'gewoon' een bepaalde afstand lopen, danwel intervaltraining? Tell me, want ik wil een beetje gaan experimenteren!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 11:25:17 #146
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54130701
voor je kledingvraag:
Ik draag zo'n vest wat ik ook met wintersport vaak aanheb tijdens het snowboarden of tijdens het zeilen --> zo'n vliestrui die nat kan worden, en heel erg ademt. Het houdt me heel erg warm en tegelijkertijd is het niet te warm als je gaat zweten.

Voor de experimenteer-vraag: ik doe nooit iets met gewichten. Als ik al experimenteer dan is het met rondes of snelheid of opbouw, maar meestal vind ik gewoon stoicijns lopen zonder poespas het fijnst om te doen dus doe ik dat
  woensdag 24 oktober 2007 @ 12:32:12 #147
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54132255
ik heb vandaag gelopen met een trui aan, dat beviel op zich wel goed. Als het nog iets kouder gaat worden, dan trek ik denk een trainingsbroek aan, en als het gaat vriezen komen de handschoenen en muts uit de kast

Ik train ook nooit met gewichten, maar wel interval-training (dus 2 min hard, 1 min rustig. Dit ongeveer een uurtje, komt op 10 km), snelle training (dus bv 10 km op het hoogste tempo lopen), en lange duurloop (15-20 km in het tempo van de halve marathon). Dit is mn 'schema' voor de halve marathon die ik ergens in december wil gaan lopen. Vanaf januari ga ik echt trainen voor de marathon, maar begin ik ws ook met afstuderen dus dat wordt nog leuk
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:32:05 #148
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54137568
Ik heb ook de halve marathon van Amsterdam meegedaan:
Ging goed tot 15 km, 1:01, toen stortte ik in. Zure benen niet normaal. Gewoon te weinig op lange afstanden getraind.
Even goed ben ik tevreden over het resultaat:

Naam Koen
Woonplaats Alkmaar
Land NED
Afstand Halve marathon
Categorie Mrecr
Totaal plaats 325 / 8448
Categorie plaats 311
Snelheid 14,227 km/uur
Bruto tijd 1:29:07
Netto tijd 1:28:58

8,9 kilometer 35:14
13,9 kilometer 56:12
18,9 kilometer 1:18:23

Ik hoop in Egmond op sneeuw / ijzel of in ieder geval zwaar weer. Het wordt laag water, dus het moet niet te makkelijk worden
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:38:49 #149
143808 Koen_74
Go Shani !!
pi_54137697
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 10:33 schreef SnuggLe het volgende:
Zo... na een maandje vakantie weer rustig aan begonnen met lopen. Korte training (6 km) en intervaltraining gehad, nu vrijdagochtend even de 10-11 km weer pakken. Ik wil voor het eind van het jaar de 10km binnen de 45 minuten gaan lopen.

Moet eerst alleen wat fatsoenlijke hardloopkleding hebben, want het is KOUD en ik red dat niet met gewoon mijn trainingsbroek en truitje. Iemand die wat aan kan raden?
Mijn tip is altijd: niet te warm. Als je nog stilstaat moet je het koud hebben. Als je het dan niet koud hebt, ben je te warm gekleed. Je loopt je vanzelf warm en je voorkomt dat je onderweg je jasje om je middel moet knopen.
Het beste is om bij een sportzaak wat ademende kleding te kopen, geen katoenen shirts in ieder geval. Verder is het niet zo heel belangrijk. Ik loop 's winters in een wielrenjasje
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:52:48 #150
4177 Jojogirl
pi_54201668
De gebouwenloop was leuk! Het viel me erg mee. Ik heb het erg voorzichtig aangedaan omdat ik niet zo goed wist wat te verwachten, maar het ging erg goed. Ik heb 4 km lang met 2 andere dames meegelopen. Bij 4 km kreeg 1 van die 2 het moeilijk en wachtte de ander op haar, zodat ik alleen verder ging. Omdat ik nog wel wat over had iets versneld en uiteindelijk na 31.52 binnen. Het had wel sneller gekund, maar ik ben er toch erg blij mee.

Nou nog op zoek naar een gewone 5 km om een mooie tijd neer te gaan zetten, over een week of 2 ofzo.
O, en ik heb net een hartslagmeter besteld.

Ik loop nu trouwens nog in een driekwart tight en een shirt met lange mouwen, maar ik denk dat daar snel nog een jasje bij gaat komen, want de temperatuur zakt nu wel hard.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')