quote:
Op maandag 22 oktober 2007 07:49 schreef annoh het volgende:Hallo zeg! Jij ging toch voor een tijd van 2 uur??

Goed gedaan joh!
Ik heb behoorlijke spierpijn trouwens....
Ik ging inderdaad voor 2 uur

Spierpijn is inderdaad erg aanwezig

Het verslag

Drie weken terug kwamen de lange afstanden in m'n training (2 uur training) en besloot ik een halve marathon te lopen die uitkwam op 2:05. Een week later moest ik weer zolang trainen maar omdat ik m'n benen niet stuk wilde lopen deed ik het rustig aan. Bij thuiskomst wachtte me een prettige verrassing: 20.6km in 1:55

Die was dus alvast binnen. De daaropvolgende week wat rustiger aan gedaan en alles leek OK. Tot ik op vrijdag opeens enorme last van m'n tenen kreeg

Ik dacht eerst nog dat het tijdelijk was en toen het na een dag of 3 over was wilde ik het weer proberen maar toen was het duidelijk; deze schoenen waren op. Ik wist al dat ze iets te klein waren maar ik had er nog nooit echt last van gehad. Dus afgelopen woensdag ben ik nieuwe schoenen gaan halen bij Runnersworld (super winkel, super service trouwens

) Na een uur lang op verschillende schoenen te hebben gelopen zijn we uitgekomen op een stel Brooks, keihard demping maar goed ik ben dan ook een zwaardere loper

Vervolgens nog 1x getraind en toen had ik eigenlijk zoiets van "misschien iets te hard maar goed we zien wel".
Bij m'n nieuwe schoenen kreeg ik ook een boekje van Runnersworld en daarin stond een artikel over hoe je je qua eten moet voorbereiden. Daar heb ik me redelijk goed aangehouden. Veel pasta en veel, heel veel vocht (Ik zeek me een ongeluk het afgelopen weekend

) Toen kwam de zondag van de halve marathon
Ik wist van tevoren al dat ik een veels te trage eindtijd had opgegeven. Ik had m'n eigen optimisme iets getemperd en een 2:15 opgegeven waardoor ik net in het allerlaatste vak kwam. Omdat ik wist dat ik van mijn groep 95% voorbij moest lopen ben ik echt als allerlaatste gestart. Dat was nog mooi ook

Kom je als allerlaatste over de start staan al die mensen voor jou alleen te juichen

Ik werd nog omgeroepen ook toen ik over de start kwam

Echt geweldig gelachen
Toen maar gaan lopen en het voelde eigenlijk meteen al goed. Benen waren super, conditie was super, kortom die 2 uur ging eraan. Het timen was onderweg wat lastig omdat ik iets te laat m'n hartslagmeter had ingedrukt en omdat ik zo laat van start ging waren de klokken ook niet meer nauwkeurig maar goed eenmaal bij de 10km klok kon ik narekenen hoe snel ik had gelopen en dat lag prima op schema eigenlijk

Ik wist wel dat ik erg hard aan het lopen was en dat ik er dus vast een keer last van ging krijgen maar goed dat moest dan maar

Uiteindelijk kreeg ik er ook last van, ergens tussen de grote tunnelbak en het vondelpark voelde ik me steeds slechter worden en was het echt afzien. Vanaf toen kreeg ik het ook opeens heel erg koud

maar de verleiding om even te rusten heb ik weten te weerstaan en uiteindelijk kwam ik op de klok binnen op 1:57:01, en op m'n hartslagmeter 1:44. Ik had toen al het vermoeden dat ik ergens tussen de 1:45 en 1:50 zou moeten zitten en de 1:45:19 was dan ook geen enorme verrassing maar dat ik zo snel heb kunnen lopen wel

Pluspunten:
Bereikbaarheid OV was erg goed

Finish in het Olympisch Stadion is erg gaaf

Eindtijd van 1:45 terwijl je gokt op <2:00 is geweldig

Lopen door het Vondelpark

Smileys

Minpunten:
Op sommige punten was de weg echt belachelijk smal

Mensen die zich inschrijven op tijden van 1:45 en vervolgens op 2:15 nog niet binnen zijn

Die moet je dus ook allemaal inhalen. Als iedereen een realistische eindtijd opgeeft dan scheelt dat een hoop inhalen

De douches gaven bijna geen water

Vanaf de finish naar de uitgang duurde veel en veels te lang
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF![b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)