Tja leuk en aardig maar je schiet er geen zak mee opquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
"To the point" is mijn motto, geen oeverloze geleuter van ja maar, ja maar, ja maar tot in de treure.
Voordat je uitgenuanceerd bent is je gehoor ingedut.
PvdA is ineens ook rechts?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:44 schreef du_ke het volgende:
Terwijl links meestal ver van de regering werd gehouden.
Die hebben bij elkaar helemaal niet zo lang geregeerd. Vooral in de jaren 40-50, even in de jaren 70 en de hele jaren 90. Centrum en rechtse partijen zaten er vaker in.quote:
Kijk nog eens even naar wat jij beweerde...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:22 schreef du_ke het volgende:
Die hebben bij elkaar helemaal niet zo lang geregeerd. Vooral in de jaren 40-50, even in de jaren 70 en de hele jaren 90. Centrum en rechtse partijen zaten er vaker in.
Als het even kon lieten VVD en de confessionelen de PvdA ver uit de buurt van het regeringspluche.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kijk nog eens even naar wat jij beweerde...
Is dit jouw genuanceerde zelf?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:57 schreef du_ke het volgende:
Als het even kon lieten VVD en de confessionelen de PvdA ver uit de buurt van het regeringspluche.
Nee de praktijk.quote:
Het CDA heeft het voordeel van het zijn van de centrumpartij en is in die zin lastig te omzeilen (dat was dan ook uniek, met paars, waar ik eigenlijk al weer naar terug verlang). Maar verder is het de afgelopen decennia aardig verdeeld tussen PvdA en VVD.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:13 schreef du_ke het volgende:
Nee de praktijk.
De pvda heeft wel in een aantal perioden geregeerd en bij elkaar ook best lang. Maar in de buurt van de confessionelen komen ze niet en ook de VVD blaast een aardig potje mee.
Daar hebben we de stelling van Daudt weer die allang aan flarden is gecshoten. Echt, de PvdA heeft ongeveer even vaak in de regering gezeten als de VVD, tel maar na (tel wel in jarenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee de praktijk.
De pvda heeft wel in een aantal perioden geregeerd en bij elkaar ook best lang. Maar in de buurt van de confessionelen komen ze niet en ook de VVD blaast een aardig potje mee.
Nog zo'n lachwekkend links riedeltje. 'Over de rug van een ander' - LAAT me niet lachen. Er gebeurt niets over de rug van een ander. Die ander staat dat namelijk gewoon toe. Wil je niet werken voor een multinational? Dan doe je dat toch niet! Wil je niet dat een CEO tien miljoen per jaar verdient? Dan koop je je rommel gewoon ergens anders. Opgelost. Dat stompzinnige huilen over graaien over de rug van een ander getuigt wel van vreselijke onnozelheid, maar het is dan ook een typisch links trekje dus het past perfect bij de rest van het beeld.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:55 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
en daarom stemmen mensen - volledig anoniem - op 'linkse' partijen? goh, logisch.
de 'toon uw goedheid'-houding zit eerder bij 'rechtse' mensen die zich eerst over de rug van anderen verrijken om vervolgens, wanneer de miljardenwinsten binnen zijn, diezelfde mensen die ze uitgebuit hebben in al hun 'goedheid' te 'helpen'.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 10:46 schreef Tarantallegra het volgende:
hoofdletters aan het begin van een zin is speciaal voor (domme) rechtse mensen bedacht. de superieure linkse kameraad weet dat na een punt een nieuwe zin begint; er is geen hoofdletter nodig om hem daarop te wijzen.
Is dat echt zo, of is het een heao-er? Die menen zichzelf ook student te mogen noemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
hij studeert economie...............
Eens, maar er is sprake van verbetering. Vroeger was geld verdienen an sich al fout, nu ziet zelfs de meest verstokte linkspoot wel in dat er eigenlijk niet zoveel mis mee is en als ze eerlijk zijn geven ze zelfs toe dat het erg goed voor de economie is en dus voor iedereen. Er wordt nu alleen nog geklaagd over geld verdienen over de rug van een ander. Zodra men inziet dat daar bij vrijwillig aangegane transacties geen sprake van is valt verder iedere bodem onder de linkse retoriek uit en kunnen we hopelijk eindelijk 'ns serieus praten.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:24 schreef StefanP het volgende:
Nog zo'n lachwekkend links riedeltje. 'Over de rug van een ander' - LAAT me niet lachen. Er gebeurt niets over de rug van een ander. Die ander staat dat namelijk gewoon toe. Wil je niet werken voor een multinational? Dan doe je dat toch niet! Wil je niet dat een CEO tien miljoen per jaar verdient? Dan koop je je rommel gewoon ergens anders. Opgelost. Dat stompzinnige huilen over graaien over de rug van een ander getuigt wel van vreselijke onnozelheid, maar het is dan ook een typisch links trekje dus het past perfect bij de rest van het beeld.
Empatisch vermogen hangt nauw samen met wat velen als intelligentie beschouwen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:34 schreef ElRey het volgende:
[..]
Typisch links dit.
"Je bent het met me eens of je bent dom"... Over beperkte wereldbeelden gesproken.
Zelf ben ik trouwens erg rechts en behoorlijk egocentrisch. Ik geef geen cent aan goede doelen, bekommer me niet om afrika en die paar kapotte gewaaddragers in die thaise enclave zonder kindhoeren zullen me ook aan mijn anus oxyderen.
En ja, ik ben best gelukkig.
Vroeger was geld verdienen an sich al foutquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:49 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Eens, maar er is sprake van verbetering. Vroeger was geld verdienen an sich al fout, nu ziet zelfs de meest verstokte linkspoot wel in dat er eigenlijk niet zoveel mis mee is en als ze eerlijk zijn geven ze zelfs toe dat het erg goed voor de economie is en dus voor iedereen. Er wordt nu alleen nog geklaagd over geld verdienen over de rug van een ander. Zodra men inziet dat daar bij vrijwillig aangegane transacties geen sprake van is valt verder iedere bodem onder de linkse retoriek uit en kunnen we hopelijk eindelijk 'ns serieus praten.
De onderbuik is toch het monopoly van partijen als de LPF, PVV en VVD?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 21:05 schreef MrX1982 het volgende:
Ik zie eigenlijk nu pas de volledige TT.
Typische linkse zelfingenomenheid. Als je van elke mug een olifant maakt en je de hele wereldproblematiek denkt te kunnen oplossen met een handvol (utopische) idealen. Dan getuig je inderdaad van diepzinnigheid.
Als je die "diepzinnigheid" ontleed kom je meestal bij de bekende linkse (onderbuik) retoriek van schuld van het kapitalisme tot moeilijke jeugd en slachtoffer van de omstandigheden.
Zo'n reactie zegt eigenlijk al genoeg.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:17 schreef sneakypete het volgende:
Onzin
Wat zijn 'linkse'mensen dan volgens jou?
Definieer het, en niet door een pol. partij te noemen of te gaan schelden.
Nijpend gebrek aan humor? Menig groot caberetier stemt wat men 'links' noemt.
En linkse mensen zijn altijd zo SERIEUS. Totaal geen relativeringsvermogen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:34 schreef sneakypete het volgende:
En nu inhoudelijk erop ingaan?
Ik zie je met vooroordelen strooien (vraag me af wat voor vriendenkring je hebt als je zo vooringenomen denkt over mensen met andere ideeen) maar ik vraag me dus serieus af waar je bovenstaande beweringen op baseert.
Mag ook wel als je al het leed van de wereld probeert te dragen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 23:40 schreef Ringo het volgende:
[..]
En linkse mensen zijn altijd zo SERIEUS. Totaal geen relativeringsvermogen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |