abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53585373
En maar weer verder.

Deel 1

[ Bericht 68% gewijzigd door Ali_Kannibali op 30-09-2007 12:43:58 ]
  zondag 30 september 2007 @ 12:19:40 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53585646
Verschil moet er wezen. Ik ben zelf geboren doordat m'n vader mij uit z'n eigen dna gekloond heeft.
pi_53585668
waarom verder? je vecht voor een achterhaald standpunt van 2000 jaar oud. We leven nu in een tijd waar we beter weten.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_53585708
Lijkt mij onnodig dat het verder gaat, aangezien vorig topic lichtelijk herhalend werd.

Of er moet iemand met nieuw standpunt of argument komen.
pi_53585777
Als je er voor jezelf uit bent dat je door een hogere entiteit bent geschapen blijf je dan niet met de vraag zitten waarom hij je heeft geschapen?
pi_53585780
quote:
Op zondag 30 september 2007 00:24 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer

God heeft de zondeval als straf gekozen.
Nope. De zondeval is de keuze van de mens voor het kwaad/verleiding. Hiermee straft de mens zichzelf, niet God straft. De zondeval had ook al gelijk invloed. Zonder dat ze God ook maar gezien hadden voelde de mens voor het eerst 'schaamte' tegenover elkaar. Het was duidelijk, het Paradijs zal nooit meer hetzelfde zijn, nooit meer rein zijn.
quote:

Hij had ook gewoon kunnen zeggen "ok, nu heb je besef van goed en kwaad...niet zo handig, want het maakt het leven er niet makkelijker op" en ons verder gewoon in het paradijs kunnen laten leven. Daarmee had hij niets aan onze vrije wil gedaan.
Dat kon dus niet. Zoals je hierboven ziet, was de mens al 'verpest' zonder dat God er met zijn straffen aan te pas kwam. God had alles met de mantel der liefde kunnen bedekken en er een soort schijnparadijs van kunnen maken, maar dat is geen structurele oplossing! Nu is er, d.m.v. Jezus offer, een structurele oplossing! Praise God!
quote:
Adam en Eva zouden iets gezegd kunnen hebben "maar nu hebben wij besef van goed en kwaad en weten wij dat wat wij deden slecht was. Gaat u ons nu straffen?"
En God had, zoals het een rechtvaardig en wijs persoon betaamt, zijn hand over zijn goddelijke hart kunnen strijken en het besef van goed en kwaad als voldoende straf kunnen ervaren. Ik had dat gedaan bijvoorbeeld en met mij nog velen, die God voorbijgestreefd zijn in humaniteit en rechtvaardigheid.
Dan had jij de mens in een schijnparadijs laten leven. De mens had zichzelf al 'gestraft' en was onrein. God besefte dat en voerde de dood in als manier om voor de mens weer rein te worden.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  zondag 30 september 2007 @ 12:29:12 #7
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53585841
Van Dale
quote:
ver·lei·den
overgankelijk werkwoord; verleidde, heeft verleid; afleiding(en): verleider, verleiding

tot iets slechts overhalen, op de slechte weg leiden
Verleiding impliceert kennis over goed en kwaad.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 30 september 2007 @ 12:30:41 #8
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53585879
tvp
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 30 september 2007 @ 12:35:59 #9
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53585985
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

God was hun SCHEPPER. Hij gaf hen het LEVEN. Me dunkt dat dat een reden is om gehoorzaam te zijn en te vertrouwen ookal sprak de slang God rechtstreeks tegen. Ze waren echt niet zo achterlijk dat ze dat niet eens door hadden. Ze lieten zich simpelweg verleiden. De keuze lag echter nog altijd bij henzelf.
[..]

Ja als je niet van dat idee af wil wijken dat Adam en Eva verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun keuzes en als kippen zonder kop maar wat deden is het inderdaad vrij ziek ja. Je argumentatie daarvoor slaat echter nergens op. Wat heeft 'gehoorzaamheid' te maken met de kennis van goed en kwaad? Met kwaad wordt bedoeld egoïsme, liefdeloosheid, onrechtvaardige gedachten en acties. Dat is heel wat anders dan gehoorzaamheid.
tjeemig!! ben je echt zo stupide ..
Gehoorzaamheid heeft alles te maken met besef van goed en kwaad te maken. Dus als de dominee zegt hier (zijn leuter) aan moet JIJ sabbelen dan doet je dat. Want de dominee zegt het dus het is goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 30-09-2007 12:42:17 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53586009
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:29 schreef digitaLL het volgende:
Van Dale
[..]

Verleiding impliceert kennis over goed en kwaad.
Van Dale:
on·ge·hoor·zaam (bn.)
1 niet gehoorzaam => ongezeglijk; <=> gehoorzaam

on·ge·hoor·zaam·heid (de ~ (v.), -heden)
1 het ongehoorzaam zijn

Ongehoorzaamheid impliceert dus niet dat er kennis van goed of kwaad aanwezig dient te zijn, ookal kan verleiding tot ongehoorzaamheid tot het kwaad leiden. Men hoeft dat niet te weten om toch gehoorzaam te zijn, geloof en vertrouwen kan al voldoende motivatie zijn.
  zondag 30 september 2007 @ 12:38:20 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53586032
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:35 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

jezus !! ben je echt zo stupide ..
Gehoorzaamheid heeft alles te maken met besef van goed en kwaad te maken. Dus als de dominee zegt hier (zijn leuter) aan moet JIJ sabbelen dan doet je dat. Want de dominee zegt het dus het is goed.
Ik denk dat God een slecht wezen is dat ons al eeuwen zit uit te lachen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53586033
quote:

[..]

Dude..

Ga topics verbeunen in je eigen BNW please

Daar stel je misschien heul wat voor met al je Britney-is-een-door-de-taliban-geprogrammeerde-robot topics
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 30 september 2007 @ 12:38:35 #13
862 Arcee
Look closer
pi_53586039
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:
tvp
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_53586047
quote:

[..]

Ik heb bij jou soms het idee dat er een 14-jarige puber achter het toetsenbord zit, zit ik er ver naast? Reageer ff normaal joh, kost niks hoor.

Kan iemand trouwens een linkje naar het vorige deel in de OP zetten, lijkt me handig
pi_53586163
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:38 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb bij jou soms het idee dat er een 14-jarige puber achter het toetsenbord zit, zit ik er ver naast? Reageer ff normaal joh, kost niks hoor.

Kan iemand trouwens een linkje naar het vorige deel in de OP zetten, lijkt me handig
17-02-1978
pi_53586271
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

17-02-1978
Gewoon de doorsnee BNW retard dus. Een van de rook blauwstaande woonwagen waar de stereo de nieuwste hits van Jannes en Frans Bauer uitspuugt en een zwaar in het leven teleurgestelde man (omgeven door populistische en pseudowetenschappelijke literatuur) overal duistere complotten ziet, meestal bedacht door Amerikaanse overheidsinstellingen of geheimzinnige religieuze groeperingen.

Een welgemeend en valt hem ten deel.
pi_53586288
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:47 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Gewoon de doorsnee BNW retard dus. Een van de rook blauwstaande woonwagen waar de stereo de nieuwste hits van Jannes en Frans Bauer uitspuugt en een zwaar in het leven teleurgestelde man overal duistere complotten ziet, meestal bedacht door Amerikaanse overheidsinstellingen of geheimzinnige religieuze groeperingen.

Een welgemeend en valt hem ten deel.
Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor. De bijbel is daar ook vrij duidelijk over.
pi_53586306
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor.
Nu nog de woonwagen
  zondag 30 september 2007 @ 12:49:23 #19
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_53586324
quote:

[..]

Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor. De bijbel is daar ook vrij duidelijk over.
ehm....

waar dan?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  zondag 30 september 2007 @ 12:49:51 #20
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_53586342
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:43 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

17-02-1978
Nee maar serieus. Vetrouwen op iemand zonder goed en kwaad is slecht. Misschien is het een raar voorbeeld net. Maar er zijn genoeg dominiees en pastoren die vieze spelletjes speelt met koorknaapjes. Maar ja hun zijn de goede dus kun je ze vertrouwen.

Ik ben dus van mening dat besef van goed en kwaad nodig is om te kunnen vertrouwen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_53586375
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:49 schreef teamlead het volgende:

[..]

ehm....

waar dan?
Met name de apocalyptische werken he... Satans complot om de wereld te regeren.
pi_53586419
De uitspraak "De vlag dekt de lading niet!" lijkt me van toepassing op TT.
pi_53586434
quote:

[..]

Doel je daarmee op de vermeende Anti-Christ uit Openbaring of sla ik nu de plank compleet mis?
pi_53586446
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee maar serieus. Vetrouwen op iemand zonder goed en kwaad is slecht. Misschien is het een raar voorbeeld net. Maar er zijn genoeg dominiees en pastoren die vieze spelletjes speelt met koorknaapjes. Maar ja hun zijn de goede dus kun je ze vertrouwen.
Je kan een dominee of pastor toch niet vergelijken met God?
quote:
Ik ben dus van mening dat besef van goed en kwaad nodig is om te kunnen vertrouwen.
Ik zie niet in waarom Adam en Eva God niet konden vertrouwen. Hij maakt ze, zet ze in het paradijs, gunt ze het eeuwige leven en kroont ze tot koning en koningin om heerschappij te hebben over de aarde. Waarom zou je zoiemand niet vertrouwen?
pi_53586475
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:52 schreef Averroes het volgende:

[..]

Doel je daarmee op de vermeende Anti-Christ uit Openbaring of sla ik nu de plank compleet mis?
Ja ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')