Nope. De zondeval is de keuze van de mens voor het kwaad/verleiding. Hiermee straft de mens zichzelf, niet God straft. De zondeval had ook al gelijk invloed. Zonder dat ze God ook maar gezien hadden voelde de mens voor het eerst 'schaamte' tegenover elkaar. Het was duidelijk, het Paradijs zal nooit meer hetzelfde zijn, nooit meer rein zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 00:24 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Wat is dit nu weer
God heeft de zondeval als straf gekozen.
Dat kon dus niet. Zoals je hierboven ziet, was de mens al 'verpest' zonder dat God er met zijn straffen aan te pas kwam. God had alles met de mantel der liefde kunnen bedekken en er een soort schijnparadijs van kunnen maken, maar dat is geen structurele oplossing! Nu is er, d.m.v. Jezus offer, een structurele oplossing! Praise God!quote:Op zondag 30 september 2007 00:24 schreef Knipoogje het volgende:
Hij had ook gewoon kunnen zeggen "ok, nu heb je besef van goed en kwaad...niet zo handig, want het maakt het leven er niet makkelijker op" en ons verder gewoon in het paradijs kunnen laten leven. Daarmee had hij niets aan onze vrije wil gedaan.
Dan had jij de mens in een schijnparadijs laten leven. De mens had zichzelf al 'gestraft' en was onrein. God besefte dat en voerde de dood in als manier om voor de mens weer rein te worden.quote:Op zondag 30 september 2007 00:24 schreef Knipoogje het volgende:
Adam en Eva zouden iets gezegd kunnen hebben "maar nu hebben wij besef van goed en kwaad en weten wij dat wat wij deden slecht was. Gaat u ons nu straffen?"
En God had, zoals het een rechtvaardig en wijs persoon betaamt, zijn hand over zijn goddelijke hart kunnen strijken en het besef van goed en kwaad als voldoende straf kunnen ervaren. Ik had dat gedaan bijvoorbeeld en met mij nog velen, die God voorbijgestreefd zijn in humaniteit en rechtvaardigheid.
Verleiding impliceert kennis over goed en kwaad.quote:ver·lei·den
overgankelijk werkwoord; verleidde, heeft verleid; afleiding(en): verleider, verleiding
tot iets slechts overhalen, op de slechte weg leiden
tjeemig!! ben je echt zo stupide ..quote:Op zondag 30 september 2007 11:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
God was hun SCHEPPER. Hij gaf hen het LEVEN. Me dunkt dat dat een reden is om gehoorzaam te zijn en te vertrouwen ookal sprak de slang God rechtstreeks tegen. Ze waren echt niet zo achterlijk dat ze dat niet eens door hadden. Ze lieten zich simpelweg verleiden. De keuze lag echter nog altijd bij henzelf.
[..]
Ja als je niet van dat idee af wil wijken dat Adam en Eva verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun keuzes en als kippen zonder kop maar wat deden is het inderdaad vrij ziek ja. Je argumentatie daarvoor slaat echter nergens op. Wat heeft 'gehoorzaamheid' te maken met de kennis van goed en kwaad? Met kwaad wordt bedoeld egoïsme, liefdeloosheid, onrechtvaardige gedachten en acties. Dat is heel wat anders dan gehoorzaamheid.
Van Dale:quote:Op zondag 30 september 2007 12:29 schreef digitaLL het volgende:
Van Dale
[..]
Verleiding impliceert kennis over goed en kwaad.
Ik denk dat God een slecht wezen is dat ons al eeuwen zit uit te lachen.quote:Op zondag 30 september 2007 12:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
jezus !! ben je echt zo stupide ..
Gehoorzaamheid heeft alles te maken met besef van goed en kwaad te maken. Dus als de dominee zegt hier (zijn leuter) aan moet JIJ sabbelen dan doet je dat. Want de dominee zegt het dus het is goed.
Dude..quote:Op zondag 30 september 2007 12:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gehoorzaamheid heeft alles te maken met besef van goed en kwaad te maken. Dus als de dominee zegt hier (zijn leuter) aan moet JIJ sabbelen dan doet je dat. Want de dominee zegt het dus het is goed.
quote:Op zondag 30 september 2007 12:30 schreef teamlead het volgende:
tvp
Ik heb bij jou soms het idee dat er een 14-jarige puber achter het toetsenbord zit, zit ik er ver naast? Reageer ff normaal joh, kost niks hoor.quote:Op zondag 30 september 2007 12:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
17-02-1978quote:Op zondag 30 september 2007 12:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb bij jou soms het idee dat er een 14-jarige puber achter het toetsenbord zit, zit ik er ver naast? Reageer ff normaal joh, kost niks hoor.
Kan iemand trouwens een linkje naar het vorige deel in de OP zetten, lijkt me handig
Gewoon de doorsnee BNW retard dus. Een van de rook blauwstaande woonwagen waar de stereo de nieuwste hits van Jannes en Frans Bauer uitspuugt en een zwaar in het leven teleurgestelde man (omgeven door populistische en pseudowetenschappelijke literatuur) overal duistere complotten ziet, meestal bedacht door Amerikaanse overheidsinstellingen of geheimzinnige religieuze groeperingen.quote:
Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor. De bijbel is daar ook vrij duidelijk over.quote:Op zondag 30 september 2007 12:47 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Gewoon de doorsnee BNW retard dus. Een van de rook blauwstaande woonwagen waar de stereo de nieuwste hits van Jannes en Frans Bauer uitspuugt en een zwaar in het leven teleurgestelde man overal duistere complotten ziet, meestal bedacht door Amerikaanse overheidsinstellingen of geheimzinnige religieuze groeperingen.
Een welgemeenden
valt hem ten deel.
Nu nog de woonwagenquote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor.
ehm....quote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor. De bijbel is daar ook vrij duidelijk over.
Nee maar serieus. Vetrouwen op iemand zonder goed en kwaad is slecht. Misschien is het een raar voorbeeld net. Maar er zijn genoeg dominiees en pastoren die vieze spelletjes speelt met koorknaapjes. Maar ja hun zijn de goede dus kun je ze vertrouwen.quote:
Doel je daarmee op de vermeende Anti-Christ uit Openbaring of sla ik nu de plank compleet mis?quote:Op zondag 30 september 2007 12:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oh maar ik geloof ook in een wereldwijd complot hoor. De bijbel is daar ook vrij duidelijk over.
Je kan een dominee of pastor toch niet vergelijken met God?quote:Op zondag 30 september 2007 12:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee maar serieus. Vetrouwen op iemand zonder goed en kwaad is slecht. Misschien is het een raar voorbeeld net. Maar er zijn genoeg dominiees en pastoren die vieze spelletjes speelt met koorknaapjes. Maar ja hun zijn de goede dus kun je ze vertrouwen.
Ik zie niet in waarom Adam en Eva God niet konden vertrouwen. Hij maakt ze, zet ze in het paradijs, gunt ze het eeuwige leven en kroont ze tot koning en koningin om heerschappij te hebben over de aarde. Waarom zou je zoiemand niet vertrouwen?quote:Ik ben dus van mening dat besef van goed en kwaad nodig is om te kunnen vertrouwen.
Ja ook.quote:Op zondag 30 september 2007 12:52 schreef Averroes het volgende:
[..]
Doel je daarmee op de vermeende Anti-Christ uit Openbaring of sla ik nu de plank compleet mis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |