dat ging dus niet, en 'vroeger' zonden ze altijd de gehele race + voorbeschouwing weer uit 's middags... Daar ging ik dus vanuitquote:
voortaan niet doenquote:Op zondag 30 september 2007 22:58 schreef kepler het volgende:
[..]
dat ging dus niet, en 'vroeger' zonden ze altijd de gehele race + voorbeschouwing weer uit 's middags... Daar ging ik dus vanuit
Wat een neukfout van die gozer zeg, een achter de safety-car nog wel.quote:Op zondag 30 september 2007 23:03 schreef Bernard0s het volgende:
Heel sneu ook voor Vettel trouwens...
* Sally = eensch!quote:Op zondag 30 september 2007 21:37 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
En daar heb je het misGeef Hamilton de tijd en ervaring die Alonso heeft en Hamilton staat tegen die tijd op minimaal 3 wk's. MINIMAAL.
En ga nou niet roepen dat Hamilton zoveel betere opleiding heeft gehad want dat is toch precies wat we willen ... In een wereld van super-geavanceerde, high-tech, leading-edge, grensverleggende sport hoort daar ook een ditto coureur thuis.
gatverquote:Webber’s fury
Mark Webber's heroic efforts in Sunday's rain-affected Japanese Grand Prix at Fuji ended in bitter, bitter disappointment on lap 46 when the Red Bull Racing driver was wiped out of second place by Torro Rosso's rookie driver, Sebastian Vettel, while the race was under the control of the Safety Car.
Up until that point, Webber had done a brilliant job, overcoming a nasty dose of sickness, thought to be either food poisoning or a bug, which had almost forced him to retire from the race in the early stages after vomiting inside his helmet. Nevertheless, he recovered sufficiently to be able to continue and managed the tricky track conditions superbly to work his way up into second place behind McLaren driver and world championship leader, Lewis Hamilton.
After torrential rain all morning, which continued as the race approached, race organizers announced that the Grand Prix would commence under the Safety Car. Webber, who had qualified seventh, slotted into fifth place when the Ferrari pairing of Felipe Massa and Kimi Raikkonen pitted for tyres early behind Hamilton, Fernando Alonso, Nick Heidfeld and Jenson Button. However, a collision between Button and Heidfeld seconds into the race proper on lap 19, forced Webber to stop in avoidance and this allowed Vettel through into third spot behind the two McLaren drivers.
Webber was lapping quicker than Vettel as track conditions improved marginally and by the time Alonso and Hamilton had made their one and only pit stop of the race, Webber was up into second place, less than three seconds behind Vettel. The young Toro Rosso driver pitted on lap 31 and Webber upped his pace as he took over the lead of the race, some 25 seconds ahead of second placed Heikki Kovalainen.
The Aussie driver pitted on lap 36 and such was his earlier pace he re-emerged in fifth place having jumped Vettel in the stops and was almost five seconds down the road from the German. Once Kovalainen, Giancarlo Fisichella and Webber's teammate, David Coulthard had all pitted, Hamilton led from Webber and Vettel.
However, there was to be yet another twist in the race when Alonso crashed heavily on lap 43, necessitating another Safety Car period. As is the norm, the cars held station behind the official pace car but inexplicably Vettel careered into the back of Webber, putting the Australian out of the race on the spot.
The disappointment he felt was verbalized on air after he made his way back to the pits, however it was not really fit for publication. Suffice to say, he is far from happy, and even Vettel’s demotion in China won’t erase the ‘what if’s’ from Webber’s memory when the F1 circus moves onto Shanghai, China this weekend for the penultimate round of the championship.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 07:47 schreef Leatherface het volgende:
Dat er een hype is ontstaan rondom Hamilton vind ik niet zo gek.
In zijn debuutjaar in de F1 maakt hij al een grote kans om wereldkampioen te worden, dus hij maakt het wel waar.
Wel haal ik mijn schouders op om de 'hype' dat hij de eerste gekleurde F1-kampioen kan worden. Ik bedoel, we hebben en hadden al meerdere donkere tenniskampioenen, een donkere schaatskampioen en de beste golfer ooit is ook een kleurling. Big deal dat we dan ook een donkere F1-kampioen gaan krijgen, toch?
In Engeland slaan ze altijd door. Al zal je dat zelf als Button-fan ook wel gemerkt hebben. Daar waren ze eerst ook zo enthousiast over hem. Na een tijdje sloeg dat alweer om en na zijn overwinning in Hongarije was hij ineens weer geweldig. En nu Hamilton er is staat Button voor de Engelse pers bij het oud vuil.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:28 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Dat er een hype is is opzich niet erg alleen slaan ze door in met name Engeland!! Tuurlijk presteert Lewis erg goed maar hij is God zelf niet maar geloof dat ze dat in Engeland wel denken! Dat hij zwart is vinden ze ook erg bijzonder maar wtf maakt dat nu uit!!
Gewoon opbokken met die hype hoe goed Lewis ook presteert, het is al jaren een supertalent dus waarom verbaasd het dit de meeste nog??
quote:Woods was a child prodigy who began to play golf at the age of two. In 1978, he putted against comedian Bob Hope in a television appearance on The Mike Douglas Show. At age three, Woods shot a 48 over nine holes at the Navy Golf Club in Cypress, California, and at age five, he appeared in Golf Digest and on ABC's That's Incredible. In 1984 at the age of eight he won the 9–10 boys' event, the youngest age group available, at the Junior World Golf Championships. Woods went on to win the Junior World Championships six times, including four consecutive wins from 1988 to 1991.
quote:At six, he began his racing career when his father bought him his first go-kart as a Christmas present, and would support his racing career as long as he worked hard at school. Hamilton began karting in 1993 at the age of eight, and quickly began winning races and championships. At age ten, he approached McLaren F1 team boss Ron Dennis and told him, "I'm going to race for you one day... I'm going to race for McLaren". From the Cadet ranks (1993-7), he progressed through the Junior Yamaha (1998) and Junior Intercontinental A (1999) divisions, earning him attention from Team McLaren, who signed him to the McLaren driver development support program. This contract included an option of a future F1 seat, thus making Hamilton the youngest ever driver to secure an F1 contract.
Lewis Hamilton continued his progress in the Intercontinental A (1999), Formula A (2000) and Formula Super A (2001) ranks, and became European Champion in 2000 with maximum points. In Formula A and Formula Super A, racing for TeamMBM.com, his team mate was Nico Rosberg, who would later drive for the Williams team in Formula One. Following his karting successes, the British Racing Drivers' Club made him a ‘Rising Star’ Member in 2000.
[00:35:45] <Sally|AFK> oah.. Fir3fly vindt de hype maar nix...quote:Op zondag 30 september 2007 21:09 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik vind het een vervelend zeurend mannetje. Daarbij komt die hele hype over hem me de strot uit.
Overrated? Ik kende Lewis Hamilton niet voor dit seizoen. Nog niet eerder zijn naam gehoord. Waarin hij me opviel dit seizoen, is dat hij laat zien dat hij die bolide in (bijna) alle omstandigheden onder controle heeft. En hij gaat ermee tot het uiterste van het kunnen van zijn wagen. Valt me ook op: hij kan aan het team vertellen wat ze mogelijk kunnen doen om toch weer sneller op de baan te zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 21:13 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Hij is inderdaad zwaar overrated.
Zo'n heisa om een coureur die in z'n eerste seizoen gelijk wereldkampioen wordt, met een tweevoudig kampioen als teamgenoot![]()
Voor mij telt een huidskleur, ras of geloof niet. Wat en persoon doet en zoals hij/zij reageert (in dit geval binnen en buiten de baan), is wat voor mij belangrijk is.quote:Op maandag 1 oktober 2007 07:47 schreef Leatherface het volgende:
Dat er een hype is ontstaan rondom Hamilton vind ik niet zo gek.
In zijn debuutjaar in de F1 maakt hij al een grote kans om wereldkampioen te worden, dus hij maakt het wel waar.
Wel haal ik mijn schouders op om de 'hype' dat hij de eerste gekleurde F1-kampioen kan worden. Ik bedoel, we hebben en hadden al meerdere donkere tenniskampioenen, een donkere schaatskampioen en de beste golfer ooit is ook een kleurling. Big deal dat we dan ook een donkere F1-kampioen gaan krijgen, toch?
Ik gun het die gozer van harte. Zie hem liever kampioen worden dan die Spaanse kwal. Het is vooral die hype die me tegenstaat en het idee dat het nog erger wordt als hij kampioen wordt. Speelt ook mee dat ik een Rosberg eigenlijk net zo goed vind rijden, maar daar blijft het dan relatief rustig over.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:08 schreef Sally het volgende:
Ik vraag me serieus af hier in de F1-topics of jullie jaloers zijn, het lijkt wel of jullie het een rookie niet gunnen om kampioen te worden in de 'hoogst mogelijke klasse' (ja: dat vind ik dan weer 'overrated' maar goed) binnen de competatieve autosport.
Jammer.
Dan ken je me toch slechter dan ik dacht, ElmarO...quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gun het die gozer van harte. Zie hem liever kampioen worden dan die Spaanse kwal. Het is vooral die hype die me tegenstaat en het idee dat het nog erger wordt als hij kampioen wordt. Speelt ook mee dat ik een Rosberg eigenlijk net zo goed vind rijden, maar daar blijft het dan relatief rustig over.
Wat mij betreft zijn er maar twee revelaties van het seizoen. In volgorde: Sutil en Rosberg.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:44 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik gun het die gozer van harte. Zie hem liever kampioen worden dan die Spaanse kwal. Het is vooral die hype die me tegenstaat en het idee dat het nog erger wordt als hij kampioen wordt. Speelt ook mee dat ik een Rosberg eigenlijk net zo goed vind rijden, maar daar blijft het dan relatief rustig over.
Ik doelde niet op jou persoonlijk, maar bijvoorbeeld de media. Daar hoor je veel minder superlatieven over Rosberg, maar wel over Hamilton. Terwijl die in een veel mindere wagen rijdt en hem zo goed als altijd in de top 10 weet te zetten bij de kwalificatie en zijn zeer ervaren teamgenoot (Wurz) eigenlijk het snot voor de ogen rijdt. Dat vind ik knapper dan regelmatig een podium halen en winnen met een topwagen, wat de huidige McLaren gewoon is. Tuurlijk is het al het tweede jaar van Rosberg, maar dat maakt zijn prestaties niks minder dan die van Hamilton. En in mijn ogen zijn ze eigenlijk meer waard.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:01 schreef Sally het volgende:
[..]
Dan ken je me toch slechter dan ik dacht, ElmarO...
Nico Rosberg is 1 van de coureurs waar ik de afgelopen raceseizoenen zeker lovend over heb gesproken! Dit managerseizoen was het zelfs de 1e eerste coureur die ik heb gekozen!!! (even een uitstapje geprobeerd naar Jenson Button, maar dat kwam niet uit met de rest van het team verderop: kosteloos wisselen bracht me toch weer bij Nico![]()
.)
Sinds die wereldkampioen is geworden in 2005 is hij iets te overtuigd van zichzelf geworden. Niet dat ik toen iets met hem had. Ben eigenlijk altijd wel fan Kimi geweest ondanks dat hij voor McLaren reed (mijn favoriete team is Ferrari). En zit ook absoluut niet te wachten op Alonso bij Ferrari. Laat hem maar lekker naar Renault gaan. Gaat hij daar maar de jankerd uithangen.quote:En dat stukje Spaanse Pepertemperament ben ik ook wel zat. Ondanks dat Fernando Alonso toch 1 van mijn dark horses is geweest in de tijd (en net vóór) dat hij voor Renault ging rijden, heb ik dit seizoen toch echt moeten toe geven dat hij me ZWAAR teleurgesteld heeft.
Open, eerlijk en integer. Alonso?? Welnee!!!moet ik ervan.
Bah bah.
Hier kan ik helemaal niks meer aan toevoegen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn er maar twee revelaties van het seizoen. In volgorde: Sutil en Rosberg.
Rosberg is in zijn tweede jaar en dus is de verwachting dat hij goed rijdt. Sutil is debutant en laat heel veel zien in de Spyker.
Waarom niet Hamilton? Omdat hij in een gespreid bedje terecht is gekomen. Hij is zo ongeloveloos goed opgeleid en voorbereid. Hij rijdt ook nog eens in een winnende auto. Bij Spyker en Williams laten Sutil en Roisberg zien dat auto minder presteert met een andere coureur. En dan bedoel ik niet een verschil van een paar tienden.
Ook niks tegen in te brengen!quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn er maar twee revelaties van het seizoen. In volgorde: Sutil en Rosberg.
Rosberg is in zijn tweede jaar en dus is de verwachting dat hij goed rijdt. Sutil is debutant en laat heel veel zien in de Spyker.
Waarom niet Hamilton? Omdat hij in een gespreid bedje terecht is gekomen. Hij is zo ongeloveloos goed opgeleid en voorbereid. Hij rijdt ook nog eens in een winnende auto. Bij Spyker en Williams laten Sutil en Roisberg zien dat auto minder presteert met een andere coureur. En dan bedoel ik niet een verschil van een paar tienden.
Maar dat hij toegeeft een fout te hebben gemaakt is alleen maar makkelijker in de omgeving waarin hij werkt. Een slecht resultaat voor Hamilton is nog altijd een 4de kwali-tijd of zoiets. Bovendien heeft hij het gereedschap om in de race orde op zaken te stellen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:45 schreef Sally het volgende:
Hamilton? Je hebt ergens gelijk, sanger. Maar het is gaaf om te zien hoe blij Lewis kan zijn met een goed resultaat. En ook toegeven dat hij een verkeerde keuze heeft gemaakt, dat vind ikl buitengewoon eerlijk van hem! En ik kan me niet voorstellen dat hij zijn blijdschap speelt... (unlike his team mate...?!![]()
)
Die opmerking was sarcastischquote:Op maandag 1 oktober 2007 12:07 schreef Sally het volgende:
Overrated? Ik kende Lewis Hamilton niet voor dit seizoen. Nog niet eerder zijn naam gehoord. Waarin hij me opviel dit seizoen, is dat hij laat zien dat hij die bolide in (bijna) alle omstandigheden onder controle heeft. En hij gaat ermee tot het uiterste van het kunnen van zijn wagen. Valt me ook op: hij kan aan het team vertellen wat ze mogelijk kunnen doen om toch weer sneller op de baan te zijn.
Mag ik de vergelijking trekken met Michael Schumacher? Die kon ook precies vertellen wat hij dacht dat z'n wagen zou verbeteren. Of hij nou in een Ferrari reed, of een Jordan, een Benneton-Ford, een Bennton-Renault... Hij leerde luisteren naar zijn auto, leerde van zijn fouten en putte hoop en kracht uit goede beslissingen.
Maar als persoon vond ik hem maar arrogant, net als de Peerdenstal waar hij voor reed...
Noted! Sorry dat het niet goed overkwam.quote:
Dat Sutil dit seizoen een keer heeft gezegd dat hij net zo snel is als Lewis als ze in dezelfde auto's reden moet je niet meteen geloven.quote:He stayed with ASM for 2005 and was joined by British driver Lewis Hamilton. Hamilton emphatically had the beating of Sutil who won only two races to Hamilton's 15 and was runner-up to Hamilton in the championship and at the prestigious Marlboro Masters of Formula Three at Zandvoort.
Dat hoor je mij niet zeggen, maar Hamilton is van jongs af aan altijd optimaal begeleidt. Dat is bij andere coureurs wel anders. Buiten dat heeft McLaren veruit de beste simulator van alle teams. Dat geeft hem wel degelijk een voorsprong tov Sutil, Vettel, Kovalainen enzo.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:30 schreef Googolplexian het volgende:
't Is net alsof andere coureurs niet bij één of ander young-driver-programme vandaan komen
Maar omdat het Hamilton of McLaren is is het anders ofzo?
P.S.: Sutil vs Hamilton:
[..]
Dat Sutil dit seizoen een keer heeft gezegd dat hij net zo snel is als Lewis als ze in dezelfde auto's reden moet je niet meteen geloven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |