yepz niets aan het formaat veranderdquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef Sugar het volgende:
Oh, Ynske, wat cool!
Ik vind de ladder helemaal zwartwit het mooist. Super. Dit is hetzelfde formaat gebleven, toch? Dan kan ik hem zo uploaden.Dankjewel.
Volgens mij is hij scherp op zn oren, maar ik zie dat ook vaak niet zo goedquote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:22 schreef Sugar het volgende:
Deze is niet helemaal scherp, he? Ik vind het soms lastig dat te zien.En verder mogen jullie ook reageren natuurlijk!
Graag zelfs.
[afbeelding]
Over wie gaat dat?quote:
Onze kever heet Marijtjequote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:49 schreef Sugar het volgende:
[..]
Over wie gaat dat?
Sorry als ik me onterecht aangesproken voel, maar ja, mijn dochter enzo.
Ik vind 6 erg mooi. Zo zie je goed hoe een vies plasje toch heel mooi kan zijn.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:54 schreef Noli. het volgende:
Ik kon het toch niet helemaal laten..
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
Nee, sorry. Hij is idd niet scherp op de ogen (scheelt niet veel, si nog wel te herstellen lijkt me) en ik vond de kleuren van de eerste versie beter.quote:
ik heb geprobeerd die een beetje op te poesten. ruis er wat uithalen, iets verscherpen op de ogen e.d.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:45 schreef Sugar het volgende:
Coupe, ik vind alle foto's nioet zo eigenlijk. Maar ik ben geen prof en al helemaal onwetend wat betreft spiegelreflexcamera's, dus trek je er niet al te veel van aan.
Compositie en onderwerpen vind ik gewoon niet echt mooi, behalve dan op foto 8. Maar ik zou ze allemaal recht gemaakt hebben enzo.
Greys, die eerste vind ik heel mooi geworden!![]()
De auto's en bloem ook wel, maar wel erg geel. En jammer dat de DOF (jaja) bij de kevers niet wat korter is. Euhm, zeg je dan korter eigenlijk?Ik bedoel dus: jammer dat er nog een groot gedeelte (bijna) scherp is, ik had het leuker gevonden als alleen (een stuk van) de eerste auto scherp was.
Is deze beter?
[afbeelding]
Daar heb ik wat aan ! bedankt voor je reactie. Heb liever een ongezouten mening dan kan ik me eigen verbeteren !quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:04 schreef Vliegvrager het volgende:
@coupe: de meeste van je foto's zijn technisch wel okay, maar er zit te weinig in dat ze boeiend maakt (behalve voor de liefhebbers van die auto's natuurlijk). Een kortere scherptediepte (kleiner f-getal) kan je helpen om rommelige achtergronden minder storend te maken. Het trucje met fotograferen vanuit een even hard rijdende auto werkt goed op #6, maar je past het wel erg vaak toe. Probeer in zo'n geval wat selectiever te zijn. Bij de meeste foto's mag je er ook best wat dichter op gaan zitten (of meer zoomen), nu heb je erg veel ruimte om je auto's heen. Paar kleine dingetjes nog: op 8 is je horizon scheef (sommige andere foto's ook, maar in de dynamiek stoort het minder) en op 9 zie ik de schaduw van een persoon.
Tot slot: probeer bij voertuigfoto's ook eens te focussen op details en of ongebruikelijke hoeken (zoals bij de foto's van Greys)
ga naar je tools, klik lang op het pipetje dan verschijnt er een extra menu. kies daaruit de 'measure tool' (een liniaaltje) selecteer 1 punt op je foto, houdt de muis ingedrukt en ga naar het andere punt op je foto (die twee punten zijn dus je referentie om 'm recht te trekken, dus bijv. de bumper)quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:15 schreef Greys het volgende:
Noli, 6 vind ik het mooiste en spreekt me het meeste aan, met dat 'vallende' water de put in!
Die is gaaf!En technisch heb ik natuurlijk geen enkel recht van spreken, want daar heb ik nog geen verstand van
![]()
Ter geruststelling van Sugar... meet Marijtje! Een lief autootje, dat er zo van onderaf en dichtbij best stoer uit zietWaar zit in Photoshop een tooltje waarmee ik de foto een tikkie recht kan trekken? Dat kan ik niet vinden en de foto is natuurlijk vrij scheef
![]()
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |