abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:14:55 #121
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53693835
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:45 schreef Sugar het volgende:
Coupe, ik vind alle foto's nioet zo eigenlijk. Maar ik ben geen prof en al helemaal onwetend wat betreft spiegelreflexcamera's, dus trek je er niet al te veel van aan.
Compositie en onderwerpen vind ik gewoon niet echt mooi, behalve dan op foto 8. Maar ik zou ze allemaal recht gemaakt hebben enzo.

Greys, die eerste vind ik heel mooi geworden!
De auto's en bloem ook wel, maar wel erg geel. En jammer dat de DOF (jaja) bij de kevers niet wat korter is. Euhm, zeg je dan korter eigenlijk? Ik bedoel dus: jammer dat er nog een groot gedeelte (bijna) scherp is, ik had het leuker gevonden als alleen (een stuk van) de eerste auto scherp was.

Is deze beter?
[afbeelding]
ik heb geprobeerd die een beetje op te poesten. ruis er wat uithalen, iets verscherpen op de ogen e.d.
http://xs220.xs.to/xs220/07404/img_48926B.jpg
haal 'm wel weer weg als je dat wilt
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2007 @ 15:15:19 #122
163650 Greys
pi_53693848
Noli, 6 vind ik het mooiste en spreekt me het meeste aan, met dat 'vallende' water de put in!
Die is gaaf! En technisch heb ik natuurlijk geen enkel recht van spreken, want daar heb ik nog geen verstand van

Ter geruststelling van Sugar... meet Marijtje! Een lief autootje, dat er zo van onderaf en dichtbij best stoer uit ziet Waar zit in Photoshop een tooltje waarmee ik de foto een tikkie recht kan trekken? Dat kan ik niet vinden en de foto is natuurlijk vrij scheef

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:16:25 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53693875
Ik vind 2 en 7 er ook echt uitspringen, Noli!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:19:42 #124
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_53693950
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:04 schreef Vliegvrager het volgende:
@coupe: de meeste van je foto's zijn technisch wel okay, maar er zit te weinig in dat ze boeiend maakt (behalve voor de liefhebbers van die auto's natuurlijk). Een kortere scherptediepte (kleiner f-getal) kan je helpen om rommelige achtergronden minder storend te maken. Het trucje met fotograferen vanuit een even hard rijdende auto werkt goed op #6, maar je past het wel erg vaak toe. Probeer in zo'n geval wat selectiever te zijn. Bij de meeste foto's mag je er ook best wat dichter op gaan zitten (of meer zoomen), nu heb je erg veel ruimte om je auto's heen. Paar kleine dingetjes nog: op 8 is je horizon scheef (sommige andere foto's ook, maar in de dynamiek stoort het minder) en op 9 zie ik de schaduw van een persoon.

Tot slot: probeer bij voertuigfoto's ook eens te focussen op details en of ongebruikelijke hoeken (zoals bij de foto's van Greys)
Daar heb ik wat aan ! bedankt voor je reactie. Heb liever een ongezouten mening dan kan ik me eigen verbeteren !

Probleem is dat ik nog niet zoveel foto's heb gemaakt met deze camera, eigenlijk alleen deze. En de rest van een weekendje weg. Die foto's zijn niet echt interesant om hier teplaatsen. Ik ga van het weekend weer eens aan de slag en zal de resultaten hier plaatsen !
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:20:55 #125
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53693973
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:15 schreef Greys het volgende:
Noli, 6 vind ik het mooiste en spreekt me het meeste aan, met dat 'vallende' water de put in!
Die is gaaf! En technisch heb ik natuurlijk geen enkel recht van spreken, want daar heb ik nog geen verstand van

Ter geruststelling van Sugar... meet Marijtje! Een lief autootje, dat er zo van onderaf en dichtbij best stoer uit ziet Waar zit in Photoshop een tooltje waarmee ik de foto een tikkie recht kan trekken? Dat kan ik niet vinden en de foto is natuurlijk vrij scheef

[afbeelding]
ga naar je tools, klik lang op het pipetje dan verschijnt er een extra menu. kies daaruit de 'measure tool' (een liniaaltje) selecteer 1 punt op je foto, houdt de muis ingedrukt en ga naar het andere punt op je foto (die twee punten zijn dus je referentie om 'm recht te trekken, dus bijv. de bumper)
laat je muis los
ga naar
image>rotate>arbitrary
er verschijnt een venstertje waarin hij aangeeft hoeveel graden hij de foto gaat roteren, heeft ie ongetwijfeld heel goed uitgerekend dus geloof 'm nou maar en klik OK
voila, foto recht
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:21:28 #126
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53693987
Oh, Puckzzz, dat is wel echt een verbetering, zeg!
Mag ik je de grote versie mailen, het origineel dan? Ik denk dat renzell, de mama van dit knappe ventje, best wel een mooiere versie van de foto wil hebben.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:23:15 #127
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53694025
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:21 schreef Sugar het volgende:
Oh, Puckzzz, dat is wel echt een verbetering, zeg!
Mag ik je de grote versie mailen, het origineel dan? Ik denk dat renzell, de mama van dit knappe ventje, best wel een mooiere versie van de foto wil hebben.
mail maar ff naar het mailadres in mijn site, zal ik eens kijken of ik het ook nog ietsje netter kan, dit was een beetje snelsnel
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2007 @ 15:27:13 #128
163650 Greys
pi_53694130
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:20 schreef Puckzzz het volgende:

*duidelijk verhaal*

...heeft ie ongetwijfeld heel goed uitgerekend dus geloof 'm nou maar en klik OK
Muts! (Maar dan roteert ie het canvas, dus dan krijg ik witte stukkies rondom, is daar nog een manier voor om dat op te lossen? )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:28:35 #129
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53694164
die moet je er afsnijden, of erbij clonen
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2007 @ 15:34:11 #130
163650 Greys
pi_53694293
Wat een leerzaam topic dit! Thanks!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2007 @ 16:50:25 #131
163650 Greys
pi_53696163
Weer een beginnersfout!
Ik zie het koordje van mijn fototoestel hangen weerspiegeld in de grote druppel!

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 04-10-2007 17:58:58 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:07:07 #132
33367 Miiso
aka Phuctivity
pi_53702975
Ik ben sinds vandaag ook in het bezit van een DSLR de keuze is een Nikon D40x

Graag wil ik feedback op een paar foto's

mijn zoontje Cis, foto an sich is prima volgens mij alleen zie ik toch iets van "rode" ogen

Druppels op een blad alleen is deze op de voorgrond wazig???

Moet natuurlijk nog veel klooien en kijken wat de beste instellingen zijn
XBOX360 Gamertag: Phuctivity
  Admin donderdag 4 oktober 2007 @ 21:36:49 #133
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53704053
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 19:24 schreef DarkManta het volgende:
Origineel
[afbeelding]

Work in Progress..
[afbeelding]

Het grove gedeelte is gebeurt...
Nu de afwerking:

Oneffeheden
Kleurcorrectie
Overtuiging
Wow, vet
Ben echt benieuwd naar het eindresultaat, maar dit is echt top. Alleen als je goed kijkt zie je nog dat het aangepast is
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_53704374
iemand een idee voor mijn foto?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:49:02 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53704608
Verder lezen, Danny!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 22:56:53 #136
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53707416
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
[afbeelding]

hoe krijg ik het bovenste gedeelte nu ook mooi wit?
heb met schuifjes vanalles geprobeerd maar dan viel het glaswerk aan de linkerkant weg.
of had ik de foto nog van uit iets lager standpunt moeten nemen?
Ik zou de achtergrond uitknippen met de lassotool en die in een nieuwe laag zetten, en dat dan met de curves of levels naar wit trekken. En ik zie dat het blauwig is, dus misschien die laag even desaturaten. Maar ik heb even geen photoshop bij de hand dus uitproberen lukt nu niet.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_53707537
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:56 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ik zou de achtergrond uitknippen met de lassotool en die in een nieuwe laag zetten, en dat dan met de curves of levels naar wit trekken. En ik zie dat het blauwig is, dus misschien die laag even desaturaten. Maar ik heb even geen photoshop bij de hand dus uitproberen lukt nu niet.
dank je voor je reactie ..
ik zal eerst mijn monitor callibreren (ik zie wel grauwig maar niet blauwig)
en dan proberen te bewerken hoe je het zei
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:02:40 #138
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53707608
Oh, met het selecteren wel een klein beetje feather, wanders krijg je nare knipranden.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:12:42 #139
32029 Basson
Dodge This!
pi_53708007
@ prupke:

Zet de volgende keer links en rechts van het glas een zwart stuk karton. Op deze manier houd je de contouren van het glas beter zichtbaar.
pi_53708244
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:12 schreef Basson het volgende:
@ prupke:

Zet de volgende keer links en rechts van het glas een zwart stuk karton. Op deze manier houd je de contouren van het glas beter zichtbaar.
gaan ik proberen
dank je voor de tip
pi_53715517
Naar aanleiding van dit topic ging ik net eens andere instellingen proberen. Alleen nu krijg ik het niet meer "standaard". Dus hoe het was ingesteld.
Zondag viert Djeez zijn verjaardag. Dan komen er ook kindjes een paar foto's vinden we wel leuk.
En volgens mij zijn de foto's van net ook allemaal mislukt.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:12:36 #142
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53715722
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 16:50 schreef Greys het volgende:
Weer een beginnersfout!
Ik zie het koordje van mijn fototoestel hangen weerspiegeld in de grote druppel!

[afbeelding]
niet storend, prachtige druppels hoor. het lijken wel knikkers zo rond. druppels zijn vaak wat platter.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:13:42 #143
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53715759
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ging ik net eens andere instellingen proberen. Alleen nu krijg ik het niet meer "standaard". Dus hoe het was ingesteld.
Zondag viert Djeez zijn verjaardag. Dan komen er ook kindjes een paar foto's vinden we wel leuk.
En volgens mij zijn de foto's van net ook allemaal mislukt.
er zal vast ergens in het menu wel een optie zijn 'fabrieksinstellingen' die reset 'm weer.

en anders schiet je toch gewoon op 'auto' ?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:57:26 #144
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53722898
Ik heb een lieveheersbeestje ontdekt op wereldreis.

pi_53723181
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:57 schreef Sugar het volgende:
Ik heb een lieveheersbeestje ontdekt op wereldreis.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat jij heel goed doet, niet alleen in deze foto's, is de context bewaren. Mensen met een flink zoombereik (of het nou een compact of een SLR is) hebben nogal eens de neiging in te zoomen totdat het object vol in beeld is. Soms is dat heel mooi en kun je zelfs nog wat closer gaan, zodat je object meer dan beeldvullend wordt. Soms is het ook mooier om wat omgeving in beeld te houden. De kijker krijgt dan context, diepte, gevoel voor relatieve grootte en als het meezit ook nog een prettige compositie.

Hier maak je die keuze heel terecht. De diagonalen van de buis (ik neem aan dat het een buis is) versterken de dieptwerking en maken je composities sterk, terwijl de selectieve focus met korte DOF ervoor zorgen dat duidelijk is wat je hoofdonderwerp is. Geen tips voor jou dus, wel voor de anderen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:13:34 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53723254
Dankjewel! Leuk dat dat er ook uit komt!
Dat lieve beestje loopt over een oude spoorrails van een industrieterrein.
pi_53723797
Ik heb vanmorgen in alle vroegte een foto genomen van dit spinnetje

pi_53723995
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 16:37 schreef LadyS het volgende:
Ik heb vanmorgen in alle vroegte een foto genomen van dit spinnetje

[afbeelding]
Oef, die is mooi, vroeg opstaan kan zo lonend zijn. Als je ms iets (verder) door je kniëen was gegaan, had je het gebouwtje erachter losgeweekt van het spinnenlijfje.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_53724228
Ja, het licht was echt prachtig vanmorgen!
Ik heb er nog wel een aantal, maar ik had twee kinderen bij me die naar de oppas moesten, dus had niet alle tijd om een mooi punt te zoeken. Dus ze zijn het allemaal net niet eigenlijk Morgenochtend probeer ik weer wat misschien
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 20:31:55 #150
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53729188
Inderdaad heel mooi licht, LadyS!

Ik heb wat geklooid met bewerken van onderstaande 2 foto's. Ik wilde even weten of ik van 'lelijke' foto's (rommelig, onscherp, drukke achtergrond...) iets kon maken nog. Ik vind het best gelukt, maar ja, ik ben bedrijfsblind nu. Wie zegt wat ie vindt?

1
Origineel:

Bewerkt:

2
Origineel:

Bewerkt:
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 22:25:34 #151
102976 QueenR
Cute but Psycho
pi_53732294
voor mij ook een probeerseltje vanmiddag. Net voordat ik naar het ziekenhuis moest zag ik dit lieve beestje in de tuin, dus op valreep nog foto gemaakt.

@s, laatste wel leuk zitten shoppen. eerste doet me niets helaas nog steeds veel waas, te druk. Maar wel leuk dat oefenen met shoppen

[ Bericht 4% gewijzigd door QueenR op 05-10-2007 22:54:59 ]
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.
Imagination is more important than knowledge.
pi_53738746
Ik vind dat echt een onzettend leuke foto, QueenR!!!

Sugar, die 2e van jou vind ik leuk. "Gewoon" de gang van zaken op een perron, mooi gedaan. met gewoon bedoel ik dus niet dat het zomaar een foto is, zeg maar, maar dat je juist "het dagelijkse" vast hebt weten te leggen
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:03:02 #153
163650 Greys
pi_53739254
QueenR, wat een mooie foto! Mooie kleuren en een lief onderwerp
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:32:33 #154
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53739657
Hoe doe je dat!
Dat een deel zwart-wit en een deel kleur!
Ik vind trouwens dat je de automatiek-foto idd wel een stuk helderder en scherper heb gekregen.

De lievebees-foto's vind ik echt zo zooo verschrikkelijk mooi Sjoeg.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 11:34:02 #155
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53739678
Wauw QueenR. Mooooooooooooooooooi!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_53741114
Dat vogeltje Hij (of zij) is zo lekker aan het snoezelen en genieten

Vandaag is de regen hier eindelijk weggetrokken en als de wolken wegblijven betekent het dat ik vanavond eindelijk het noorderlicht ga zien! Of morgen... dan is het ook mooi weer... Heb al wat tips via PM gehad over hoe foto's te maken, meer zijn natuurlijk altijd welkom

Ik heb btw ook nog een foto gemaakt van een berg in de regen en nu zit er zo'n mega grijze waas overheen, kan die ook weg of blijft dat zo?

Ik heb al wat geschoven met licht en schaduw enzo, maar krijg hem niet echt beter.. (oh en hij is een beetje scheef, heb ik al rechtgetrokken, maar heb deze toevallig online staan...)
pi_53741637
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 12:50 schreef Inu het volgende:
Ik heb btw ook nog een foto gemaakt van een berg in de regen en nu zit er zo'n mega grijze waas overheen, kan die ook weg of blijft dat zo?

[afbeelding]

Ik heb al wat geschoven met licht en schaduw enzo, maar krijg hem niet echt beter.. (oh en hij is een beetje scheef, heb ik al rechtgetrokken, maar heb deze toevallig online staan...)

Schuif eens met levels en een tikkie contrast
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53741822
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Schuif eens met levels en een tikkie contrast

Wat geprobeerd

Voor als linken niet werkt (volgens mij ligt dat eraan dat ik foto's later toevoeg aan een album...) *klik*

Ik heb geen Photoshop ofzo, maar heb met Picasa wat gefrutseld. Heb nu wel een te wit stuk linksboven, maar de berg is wel wat duidelijker nu Heb het gedaan met 'kleurtemperatuur' en wat met schaduw en licht (teveel licht dus ). Ik zal eens kijken of ik mijn huisgenootje kan irriteren door Photoshop te downloaden
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 13:40:28 #159
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53742031
Ah, dat roodborstje is leuk, QueenR. Heel mooi gemaakt ook!

Inu, ik heb ook alleen Picasa, maar is best fijn, vind ik. Ik vind je geschuif ook wel resultaat geven, hoor!

Ik heb nog even ons sta(n)dbeeld vastgelegd:

Van die closeup vind ik het jammer dat ie een beetje wazig is.
pi_53742087
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef Sugar het volgende:
Ah, dat roodborstje is leuk, QueenR. Heel mooi gemaakt ook!

Inu, ik heb ook alleen Picasa, maar is best fijn, vind ik. Ik vind je geschuif ook wel resultaat geven, hoor!

Ik heb nog even ons sta(n)dbeeld vastgelegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van die closeup vind ik het jammer dat ie een beetje wazig is.

[offtopic]
Die man vind ik altijd een beetje eng Soms heeft hij ook zn gezicht heel slecht wit geverfd of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')