ik heb geprobeerd die een beetje op te poesten. ruis er wat uithalen, iets verscherpen op de ogen e.d.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:45 schreef Sugar het volgende:
Coupe, ik vind alle foto's nioet zo eigenlijk. Maar ik ben geen prof en al helemaal onwetend wat betreft spiegelreflexcamera's, dus trek je er niet al te veel van aan.
Compositie en onderwerpen vind ik gewoon niet echt mooi, behalve dan op foto 8. Maar ik zou ze allemaal recht gemaakt hebben enzo.
Greys, die eerste vind ik heel mooi geworden!![]()
De auto's en bloem ook wel, maar wel erg geel. En jammer dat de DOF (jaja) bij de kevers niet wat korter is. Euhm, zeg je dan korter eigenlijk?Ik bedoel dus: jammer dat er nog een groot gedeelte (bijna) scherp is, ik had het leuker gevonden als alleen (een stuk van) de eerste auto scherp was.
Is deze beter?
[afbeelding]
Daar heb ik wat aan ! bedankt voor je reactie. Heb liever een ongezouten mening dan kan ik me eigen verbeteren !quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:04 schreef Vliegvrager het volgende:
@coupe: de meeste van je foto's zijn technisch wel okay, maar er zit te weinig in dat ze boeiend maakt (behalve voor de liefhebbers van die auto's natuurlijk). Een kortere scherptediepte (kleiner f-getal) kan je helpen om rommelige achtergronden minder storend te maken. Het trucje met fotograferen vanuit een even hard rijdende auto werkt goed op #6, maar je past het wel erg vaak toe. Probeer in zo'n geval wat selectiever te zijn. Bij de meeste foto's mag je er ook best wat dichter op gaan zitten (of meer zoomen), nu heb je erg veel ruimte om je auto's heen. Paar kleine dingetjes nog: op 8 is je horizon scheef (sommige andere foto's ook, maar in de dynamiek stoort het minder) en op 9 zie ik de schaduw van een persoon.
Tot slot: probeer bij voertuigfoto's ook eens te focussen op details en of ongebruikelijke hoeken (zoals bij de foto's van Greys)
ga naar je tools, klik lang op het pipetje dan verschijnt er een extra menu. kies daaruit de 'measure tool' (een liniaaltje) selecteer 1 punt op je foto, houdt de muis ingedrukt en ga naar het andere punt op je foto (die twee punten zijn dus je referentie om 'm recht te trekken, dus bijv. de bumper)quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:15 schreef Greys het volgende:
Noli, 6 vind ik het mooiste en spreekt me het meeste aan, met dat 'vallende' water de put in!
Die is gaaf!En technisch heb ik natuurlijk geen enkel recht van spreken, want daar heb ik nog geen verstand van
![]()
Ter geruststelling van Sugar... meet Marijtje! Een lief autootje, dat er zo van onderaf en dichtbij best stoer uit zietWaar zit in Photoshop een tooltje waarmee ik de foto een tikkie recht kan trekken? Dat kan ik niet vinden en de foto is natuurlijk vrij scheef
![]()
[afbeelding]
mail maar ff naar het mailadres in mijn site, zal ik eens kijken of ik het ook nog ietsje netter kan, dit was een beetje snelsnelquote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:21 schreef Sugar het volgende:
Oh, Puckzzz, dat is wel echt een verbetering, zeg!![]()
Mag ik je de grote versie mailen, het origineel dan? Ik denk dat renzell, de mama van dit knappe ventje, best wel een mooiere versie van de foto wil hebben.![]()
quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:20 schreef Puckzzz het volgende:
*duidelijk verhaal*
...heeft ie ongetwijfeld heel goed uitgerekend dus geloof 'm nou maar en klik OK
Wow, vetquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:24 schreef DarkManta het volgende:
Origineel
[afbeelding]
Work in Progress..
[afbeelding]
Het grove gedeelte is gebeurt...
Nu de afwerking:
Oneffeheden
Kleurcorrectie
Overtuiging
Ik zou de achtergrond uitknippen met de lassotool en die in een nieuwe laag zetten, en dat dan met de curves of levels naar wit trekken. En ik zie dat het blauwig is, dus misschien die laag even desaturaten. Maar ik heb even geen photoshop bij de hand dus uitproberen lukt nu niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:08 schreef prupke het volgende:
[afbeelding]
hoe krijg ik het bovenste gedeelte nu ook mooi wit?
heb met schuifjes vanalles geprobeerd maar dan viel het glaswerk aan de linkerkant weg.
of had ik de foto nog van uit iets lager standpunt moeten nemen?
dank je voor je reactie ..quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:56 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik zou de achtergrond uitknippen met de lassotool en die in een nieuwe laag zetten, en dat dan met de curves of levels naar wit trekken. En ik zie dat het blauwig is, dus misschien die laag even desaturaten. Maar ik heb even geen photoshop bij de hand dus uitproberen lukt nu niet.
gaan ik proberenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:12 schreef Basson het volgende:
@ prupke:
Zet de volgende keer links en rechts van het glas een zwart stuk karton. Op deze manier houd je de contouren van het glas beter zichtbaar.
niet storend, prachtige druppels hoor. het lijken wel knikkers zo rond. druppels zijn vaak wat platter.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 16:50 schreef Greys het volgende:
Weer een beginnersfout!
Ik zie het koordje van mijn fototoestel hangen weerspiegeld in de grote druppel!![]()
[afbeelding]
er zal vast ergens in het menu wel een optie zijn 'fabrieksinstellingen' die reset 'm weer.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:04 schreef _Ingrid_ het volgende:
Naar aanleiding van dit topic ging ik net eens andere instellingen proberen. Alleen nu krijg ik het niet meer "standaard". Dus hoe het was ingesteld.
Zondag viert Djeez zijn verjaardag. Dan komen er ook kindjes een paar foto's vinden we wel leuk.
En volgens mij zijn de foto's van net ook allemaal mislukt.
Wat jij heel goed doet, niet alleen in deze foto's, is de context bewaren. Mensen met een flink zoombereik (of het nou een compact of een SLR is) hebben nogal eens de neiging in te zoomen totdat het object vol in beeld is. Soms is dat heel mooi en kun je zelfs nog wat closer gaan, zodat je object meer dan beeldvullend wordt. Soms is het ook mooier om wat omgeving in beeld te houden. De kijker krijgt dan context, diepte, gevoel voor relatieve grootte en als het meezit ook nog een prettige compositie.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 15:57 schreef Sugar het volgende:
Ik heb een lieveheersbeestje ontdekt op wereldreis.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Oef, die is mooi, vroeg opstaan kan zo lonend zijn.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:37 schreef LadyS het volgende:
Ik heb vanmorgen in alle vroegte een foto genomen van dit spinnetje
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:50 schreef Inu het volgende:
Ik heb btw ook nog een foto gemaakt van een berg in de regen en nu zit er zo'n mega grijze waas overheen, kan die ook weg of blijft dat zo?
[afbeelding]
Ik heb al wat geschoven met licht en schaduw enzo, maar krijg hem niet echt beter.. (oh en hij is een beetje scheef, heb ik al rechtgetrokken, maar heb deze toevallig online staan...)
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Schuif eens met levels en een tikkie contrast![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef Sugar het volgende:
Ah, dat roodborstje is leuk, QueenR. Heel mooi gemaakt ook!
Inu, ik heb ook alleen Picasa, maar is best fijn, vind ik. Ik vind je geschuif ook wel resultaat geven, hoor!![]()
Ik heb nog even ons sta(n)dbeeld vastgelegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van die closeup vind ik het jammer dat ie een beetje wazig is.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |