quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 12:50 schreef Inu het volgende:
Ik heb btw ook nog een foto gemaakt van een berg in de regen en nu zit er zo'n mega grijze waas overheen, kan die ook weg of blijft dat zo?
[afbeelding]
Ik heb al wat geschoven met licht en schaduw enzo, maar krijg hem niet echt beter.. (oh en hij is een beetje scheef, heb ik al rechtgetrokken, maar heb deze toevallig online staan...)
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Schuif eens met levels en een tikkie contrast![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef Sugar het volgende:
Ah, dat roodborstje is leuk, QueenR. Heel mooi gemaakt ook!
Inu, ik heb ook alleen Picasa, maar is best fijn, vind ik. Ik vind je geschuif ook wel resultaat geven, hoor!![]()
Ik heb nog even ons sta(n)dbeeld vastgelegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van die closeup vind ik het jammer dat ie een beetje wazig is.![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 13:40 schreef Sugar het volgende:
Ah, dat roodborstje is leuk, QueenR. Heel mooi gemaakt ook!
Inu, ik heb ook alleen Picasa, maar is best fijn, vind ik. Ik vind je geschuif ook wel resultaat geven, hoor!![]()
Ik heb nog even ons sta(n)dbeeld vastgelegd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Van die closeup vind ik het jammer dat ie een beetje wazig is.![]()
quote:@bmwdevil: Leuke foto's, kun je goed het effect van sluitertijd op zien.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:25 schreef QueenR het volgende:
voor mij ook een probeerseltje vanmiddag. Net voordat ik naar het ziekenhuis moest zag ik dit lieve beestje in de tuin, dus op valreep nog foto gemaakt.
[afbeelding]
@s, laatste wel leuk zitten shoppen. eerste doet me niets helaas nog steeds veel waas, te druk. Maar wel leuk dat oefenen met shoppen
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:43 schreef LadyS het volgende:
Vandaag zijn we naar het Groenendaalse Bos geweest:
1.
origineel
[afbeelding]
en nu
[afbeelding]
2.
origineel
[afbeelding]
en nu
[afbeelding]
3.
origineel
[afbeelding]
en nu
[afbeelding]
4.
origineel
[afbeelding]
en nu
[afbeelding]
5.
origineel
[afbeelding]
en nu
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
origineel
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
8.
origineel:
[afbeelding]
en nu:
[afbeelding]
zoek een boom of muur of paaltje waar je tegenaan kunt leunen. en idd ellebogen in je zij.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:52 schreef dutchie het volgende:
Weet ik Saffier, maar als je staat te worstelen met een tele-lens die helemaal uitgeschoven is dan wordt het wat lastig. Dan durf ik zelfs nauwelijks te ademen.
Maar goed, was dus tijdens een boswandeling en geen tafeltje of muurtje voorhanden. En heb ook geen statief. Hier even een voorbeeld van een not so steady hand. Op het oog lijkt ie scherp, maar als je inzoomt is ie toch onscherp. Jammer, best leuk idee leek mij zo'n spinneweb als parelachtige ketting.
Voor de rest kan ik er weinig zinnigs over zeggen, maar de ijsbeer zit duidelijk in de schaduw. Leuke foto, maar net even iets mooier als de ijsbeer in het licht had gezeten. (lees net ietsje verder en zie dat je de foto achter glas hebt gemaakt, andere situatie dus)quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:23 schreef Sugar het volgende:
Blijft een leuke foto, Dutchie.![]()
Mijn truc: instellen dat de camera meer foto's achter elkaar door schiet (reeksmodus). Dan zitten er altijd wel een paar bewegingsvrije bij.
Ik heb er nog een paar van de dierentuin en wil heel graag weten of jullie ze goed of niet zo vinden en waarom dan enzo.![]()
2.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:13 schreef dutchie het volgende:
[..]
Dat ben ik wel veel bewuster mee bezig met dit toestel, ik schiet niet zomaar meer raak. Maar kijk meer naar de compositie en is dit echt de beste situatie voor die foto. Zo niet, dan neem ik het niet. Voorbeeld: gister tijdens de boswandeling wilde manlief een foto maken van een paddestoel. Hij ging echter zo staan dat de paddestoel in de schaduw stond. Dat zeg ik dus en hij doet een stapje opzij waardoor de paddestoel uit de schaduw komt. Loopt Léon voor de paddestoel langs en staat ie weer in de schaduw. "Pech", denkt manlief en neemt toch de foto. Ik heb 'm weggeknikkerd.![]()
(Vliegvrager, zie je wel; ik ben niet anti-regel hoor)
door wat met de brightness/contrast en soms de saturation te spelen krijg je nog wel wat van die waas wegquote:Op maandag 8 oktober 2007 15:13 schreef dutchie het volgende:
Jaja eigenwijs hè, maar toch proberen. Ik weet dat als je tegen de zon in fotografeert dat deze waas kan ontstaan. Maar dacht door de 'meervlaksmeting' (of hoe heet ook alweer) aan te passen dat ik met zonnekap erop toch een eind zou komen. Niet helemaal dus. Kan ik nog iets met deze foto in photoshop, om die waas iets minder te krijgen?
Grappig, dat deed ik altijd al zo bewust, een goede plek zoeken en de mooiste compositie proberen te vinden. En ik heb heulemaal niet zo'n duur toestel.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:13 schreef dutchie het volgende:
Voor de rest kan ik er weinig zinnigs over zeggen, maar de ijsbeer zit duidelijk in de schaduw. Leuke foto, maar net even iets mooier als de ijsbeer in het licht had gezeten. (lees net ietsje verder en zie dat je de foto achter glas hebt gemaakt, andere situatie dus)
Dat ben ik wel veel bewuster mee bezig met dit toestel, ik schiet niet zomaar meer raak. Maar kijk meer naar de compositie en is dit echt de beste situatie voor die foto. Zo niet, dan neem ik het niet. Voorbeeld: gister tijdens de boswandeling wilde manlief een foto maken van een paddestoel. Hij ging echter zo staan dat de paddestoel in de schaduw stond. Dat zeg ik dus en hij doet een stapje opzij waardoor de paddestoel uit de schaduw komt. Loopt Léon voor de paddestoel langs en staat ie weer in de schaduw. "Pech", denkt manlief en neemt toch de foto. Ik heb 'm weggeknikkerd.![]()
(Vliegvrager, zie je wel; ik ben niet anti-regel hoor)
Even een snelle reactie: als je geen steun hebt of kunt vinden, hou dan de vuistregel aan dat de brandpuntsafstand waarop je schiet de inverse moet zijn van je belichtingstijd.quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:52 schreef dutchie het volgende:
Weet ik Saffier, maar als je staat te worstelen met een tele-lens die helemaal uitgeschoven is dan wordt het wat lastig. Dan durf ik zelfs nauwelijks te ademen.
Maar goed, was dus tijdens een boswandeling en geen tafeltje of muurtje voorhanden. En heb ook geen statief. Hier even een voorbeeld van een not so steady hand. Op het oog lijkt ie scherp, maar als je inzoomt is ie toch onscherp. Jammer, best leuk idee leek mij zo'n spinneweb als parelachtige ketting.
[ afbeelding ]
leuke fotoquote:Op maandag 8 oktober 2007 11:50 schreef blue_funk het volgende:
Hier dan ook een probeersel (ja één, want de rest kon direct naar de prullenbak) van mij, geschoten met mijn net aangeschafte Lumix FZ8. Kwam niet echt dichterbij en dat vervelende beest bleef ook niet langer dan 2 seconden stil zitten... Is het wat?
[ afbeelding ]
heb je de foto gemaakt in jpg of raw?quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:13 schreef dutchie het volgende:
En dan bij deze ook nog een vraag: Foto is nu bruinig geworden, terwijl de hei paars was. Hoe kan ik dit nog aanpassen?
[ afbeelding ]
Foto's zijn wel al iets bewerkt moet ik zeggen. Kom er alleen niet verder mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |