abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:29:40 #81
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53664013
Ja, Vliegvrager, ik weet het. Ik zal eens even een linkje ervan maken, dan gaat het misschien wel. Stomme msn-group.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53664177
mooi, zeker in combi met de onderliggende vorm. Normaal hou ik niet zo van die langgetimede waterfoto's. maar bij deze fontein(?) past het wel imo.

PS. waarom host je je foto's niet bij http://photobucket.com oid?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:40:53 #83
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53664308
Ik zit op mijn werk en normaal gebruik ik gewoon onze site. Binnenkort even zorgen dat ik dat ook op mijn werk kan doen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53664363
Hier wat probeerseltjes van mij.
1

2

3

4

Nummer 2 is buiten in de plenzende regen genomen en dat is helaas ds niet te zien terwijl dat wel de bedoeling was
Nummer 1 en 3 vanuithet slaapkamerraam. De regen op het dak van de schuurvond die kringels wel wat hebben en de ander de "bruidssluier" in herfstkleuren , maar ondanks de afstand, ondanks het slechte weer is hij toch nog te zonning voor herfstkleuren of niet?
Nummer 4 kwam ik toevallig tegen in de huiskamer
  FOK!fotograaf woensdag 3 oktober 2007 @ 11:52:22 #85
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53664600
@Anitra: 1, 2 en 3 zijn wat donker bij mij, maar kan aan de monitor hier liggen.
1: als je regen wil pakken, kan je vaak ook gewoon flitsen. De druppels pakken het flitslicht vaak goed op. Proveer je sluitertijd dan kort te houden, anders krijg je snel streepjes.
2: leuke plaat, maar doordat hij ietsje donker is, knalt het groen niet zo. Wel een heel goed gelukt diepte effect (DOF)!
3: Zelfde 'probleem' als bij 2, de kleuren knallen niet zo. Als je dezelfde foto maakt met beter licht (zonnig, zo rond 16:00), heb je veel mooiere kleuren denk ik.
4: blijven leuke foto's!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53664619
Anitra, probeer iets meer een 'onderwerp' in je foto's te stoppen. Bij 1 is het ontbreken ervan niet zo storend, omdat het lijnenspel toch wel boeit, maar vooral bij #3 weet ik niet zo goed waar ik naar moet kijken. #2 is netjes, goed met scherptediepte gewerkt en een mooie diagonaal in de compositie. Puntje is alleen dat een blad niet zo'n heel boeiend onderwerp is (maar prima oefenmteriaal natuurlijk). Kijk ook even uit voor het wegvallen van stukjes blad rechts en aan de onderkant. De bloem is leuk, lekker close, kan ie best hebben. Hij ruist wel een beetje en de roze kleuren lijken me een beetje oververzadigd (kan ook door de ruis komen).

Dit soort kleine hoeveelheden ruis kan je in PS nog wel oplossen met de optie ruis reduceren. Voor grotere hoeveelheden zijn er plug ins, zoals noise-ninja, te koop. De focus wordt er wat softer van, dus dan moet je achteraf weer verscherpen, en het effect is niet bij ieder onderwerp even mooi.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53664730
Ik had de flitser aan, maar zat een aardig afstandje tussen dus denk dat daardoo de druppels niet te zien zijn helaas.
Hoe zou ik van die 2 dan het nog meer kunnne laten knallen, want ook hier flitser gebruikt (wel dichtbij), het lullige is dat als het zonnig is da heb je het water er niet op en dat is in mijn optiek nu juist wat die foto mooi maakt het\water op die bladeren. (hey weet ik endelijk wat DOF is )
3 Toch meer zonnig weer? Voor dichtbij wel nu je het zegt, als ik complete hefstsfeer erop wil hebben moet ik meer pakke dan allee de kleuren va de bladeren, stom die had ik zelf kunnen verzinnen

Thanks! Zal als het mooier weer is nog eens die bruidssluier proberen.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:28:25 #88
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53666675
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 11:31 schreef Danny het volgende:

[..]

Jammer dat 'ie nu geblurred is, maar het verbaast me al wel dat je 't uberhaupt voor elkaar hebt gekregen
(en jammer dat de kleuren een beetje verkloot zijn. het is nu een 'midden op de dag' setting geworden ipv een 'kijk 's wat een mooie zonsopgang' setting.
Jah die server waar ik die foto`s op zet, die comprimeerd foto`s op een hele vreemde manier.
Toen ik een preview deed, had ik zoiets van, damn zo ziet het erniet uit hoe ik het heb.
Maar het ging even om het idee dat het mogelijk is...

Binnenkort stuur ik je het origineel, zonder geblur enzo... Gewoon het irritante object weg.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:23:07 #89
124655 DarkManta
pi_53669179
Origineel

In Progress...

Het leuk me leuk om een work in progress te laten zien....

Gedaan
Storende elementen weggehaald zoals:
lantaarnpaal
links,een stuk van het object weggehaald
stukje boom in rechtsboven in hoek

Globale to do list
horizon bewerken
lucht bewerken
kleurcorrectie
object in linkerkant helemaal verwijderen
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:21:12 #90
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53670518
't is nu net zo'n 'zoek de tien verschillen' plaatje
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:29:08 #91
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53670666
Wel echt gaaf dat dat kan, DarkManta!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:36:10 #92
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53670798
Hoi.

Zulke situaties vind ik dus leuk om vast te leggen, maar doet dat wat? Of doet het jullie niets, nada?

Oh ja, ik vind het jammer dat de foto kwalitatief niet oké is, niet mooi scherp enzo. Als iemand zo nog een tip heeft hoe ik dat beter kan krijgen in het vervolg, graag!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:02:23 #93
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53671260
ja dit is een toffe foto. hij is redelijk recht. de beweging van de lopende mensen brengt er wat dynamiek in.

je kan deze nog prima scherper krijgen hoor, wat misschien ook een leuk effect zal geven is om het onderste zwart wit te maken met een vrij hoog contrast
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 3 oktober 2007 @ 17:07:13 #94
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53671366
Ja, maar dat kán ik niet! De foto nodigt inderdaad erg uit om de scheiding nog even wat duidelijker te maken (zwartwit versus kleurgedeelte). Alleen volgens mij kun je met Picasa niet de helft zwartwit doen? En ook niet de helft wat meer contrast?
pi_53674049
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:36 schreef Sugar het volgende:

Oh ja, ik vind het jammer dat de foto kwalitatief niet oké is, niet mooi scherp enzo. Als iemand zo nog een tip heeft hoe ik dat beter kan krijgen in het vervolg, graag!
[uitlegmodus]
Er zijn eigenlijk drie soorten onscherp

1) De camera heeft bewogen terwijl de sluiter open stond. De foto is bewogen en mislukt, achteraf meestal niet meer te redden. Te voorkomen door betere houding, gebruik statief of kortere sluitertijd. Te herkennen aan het feit dat de hele foto onscherp is en er vaak een zekere mate van beweging in lijkt te zitten.

2) Objecten op de foto zijn bewogen. Kan bedoeld zijn en een gevoel van dynamiek aan de foto meegeven. Indien niet bedoeld alleen te voorkomen met een kortere sluitertijd. Te herkennen aan het feit dat de bewegende delen op de foto onscherp is, waarbij je de richting van de beweging meestal kunt herkennen. Stilstaande objecten zijn wel scherp.

3) de foto is out-of-focus: De scherpte ligt dan niet op de 'juiste' plek. Komt meestal omdat de fotograaf niet helemaal goed scherp gesteld heeft, maar kan ook aan het materiaal liggen (AF-mechanisme, of bouw van de lens, iedere zoomlens heeft er een beetje last van). Achteraf vaak nog wel enigszins te herstellen door verscherpen in de nabewerking. Te voorkomen door goed te focussen en primes te gebruiken. Een grote scherptediepte (hoge f) vermindert het probleem, omdat het focussen dan niet zo nuaw luistert Te herkennen aan het feit dat er ergens op de foto iets scherp is, maar niet waar je dat gewild had.

Tot slot is er nog onscherpte door verkleinen. Dat is niet echt onscherpte, de originele foto is immers wel scherp, maar dat wordt niet vertaald naar de verkleinde foto. Simpel te verhelpen door na het verkleinen nog even te vercherpen.

[/uitlegmodus]

Jouw foto heeft vooral last van (2, maar geen last, zoals Puckzzz terecht opmerkt) en een klein beetje van 3 (het hekje van de hoogwerker is wel scherp). Het is maar weinig, dat is makkelijk te verhelpen met even verscherpen in de nabewerking.

Oh ja, leuke foto
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 3 oktober 2007 @ 19:24:02 #96
124655 DarkManta
pi_53674570
Origineel

Work in Progress..

Het grove gedeelte is gebeurt...
Nu de afwerking:

Oneffeheden
Kleurcorrectie
Overtuiging
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:21:55 #97
124655 DarkManta
pi_53676133
Originele grootte zonder object.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 20:46:34 #98
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53676696
Echt cool, DarkManta!
Wil je je niet even een klein beetje uitleven op mijn foto en de onderste helft zwartwit maken?

Vliegvrager, dankjewel voor je uitgebreide reactie, lekker duidelijk verhaal zo! En inderdaad, de beweging van de mensen vind ik juist mooi, hoor. Dat jullie niet denken dat dat niet zeer bewust was gedaan.
pi_53677319

hoe krijg ik het bovenste gedeelte nu ook mooi wit?
heb met schuifjes vanalles geprobeerd maar dan viel het glaswerk aan de linkerkant weg.
of had ik de foto nog van uit iets lager standpunt moeten nemen?
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 oktober 2007 @ 21:12:34 #100
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53677427
Sugar, ik heb twee versies
1. de ladder is in het geheel mee zwart/wit

2. de ladder is kleur gebleven
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 3 oktober 2007 @ 21:21:53 #101
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53677727
Oh, Ynske, wat cool!
Ik vind de ladder helemaal zwartwit het mooist. Super. Dit is hetzelfde formaat gebleven, toch? Dan kan ik hem zo uploaden. Dankjewel.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 3 oktober 2007 @ 21:23:24 #102
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_53677778
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 21:21 schreef Sugar het volgende:
Oh, Ynske, wat cool!
Ik vind de ladder helemaal zwartwit het mooist. Super. Dit is hetzelfde formaat gebleven, toch? Dan kan ik hem zo uploaden. Dankjewel.
yepz niets aan het formaat veranderd
geen probleem hoor
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:22:10 #103
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53692546
Deze is niet helemaal scherp, he? Ik vind het soms lastig dat te zien. En verder mogen jullie ook reageren natuurlijk! Graag zelfs.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:25:18 #104
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_53692611
Ik ben nieuw hier op het fotografie gedeelte, doe al tijden wat met fotografie maar sinds kort besloten om een spiegelreflex aan teschaffen.

Ik fotografeer met een Canon 30D, hellaas nog met Kit lens maar die voldoet nog even om het onder de knie tekrijgen.

Hier wat van mijn foto's.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:29:40 #105
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_53692717
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:22 schreef Sugar het volgende:
Deze is niet helemaal scherp, he? Ik vind het soms lastig dat te zien. En verder mogen jullie ook reageren natuurlijk! Graag zelfs.
[afbeelding]
Volgens mij is hij scherp op zn oren, maar ik zie dat ook vaak niet zo goed
Verder hele leuke foto, misschien een beetje donker bij zn ogen.. En een beetje krap genomen, maar dat 'probleem' heb ik zelf vaak ook.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:29:43 #106
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53692719
Coupe volgens mij kun jij zo met je foto's in het pan-topic terecht!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:31:37 #107
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_53692771
zijn niet echt pan foto's, zijn gemaakt door achterin een andere auto teliggen en dan op gelijk matige snelheid tegaan rijden .

Maar ik plaats voornamelijk de foto's omdat ik nog maar een beginner ben op spiegelreflex gebied en graag hoor waarin ik me zou kunnen verbeteren. Een ander ziet sneller de fouten als de gene die ze gemaakt heeft
If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2007 @ 14:37:22 #108
163650 Greys
pi_53692944
Nog even geoefend met scherpte-diepte.

En met statief en lange sluitertijd en groot diafragma.

Oh enneh... het ging ook nog wel eens mis met de lange sluitertijden!

[ Bericht 31% gewijzigd door Greys op 04-10-2007 14:42:26 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:43:51 #109
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53693138
staat Marietje daar voorop?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:45:18 #110
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53693170
Coupe, ik vind alle foto's nioet zo eigenlijk. Maar ik ben geen prof en al helemaal onwetend wat betreft spiegelreflexcamera's, dus trek je er niet al te veel van aan.
Compositie en onderwerpen vind ik gewoon niet echt mooi, behalve dan op foto 8. Maar ik zou ze allemaal recht gemaakt hebben enzo.

Greys, die eerste vind ik heel mooi geworden!
De auto's en bloem ook wel, maar wel erg geel. En jammer dat de DOF (jaja) bij de kevers niet wat korter is. Euhm, zeg je dan korter eigenlijk? Ik bedoel dus: jammer dat er nog een groot gedeelte (bijna) scherp is, ik had het leuker gevonden als alleen (een stuk van) de eerste auto scherp was.

Is deze beter?
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:46:33 #111
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53693202
Wauw Greys!

(en zelfs diegene die mis ging is juist leuk )
Maxi, Midi & Mini
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:49:44 #112
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53693278
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:43 schreef Puckzzz het volgende:
staat Marietje daar voorop?
Over wie gaat dat?
Sorry als ik me onterecht aangesproken voel, maar ja, mijn dochter enzo.
pi_53693355
Ik gok dat het over die kevers gaat, gezien de liefde van Puckzzz voor die automobieltjes
Saartje
  donderdag 4 oktober 2007 @ 14:54:17 #114
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_53693399
Ik kon het toch niet helemaal laten..

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

(ik heb een paar alleen even recht getrokken, echt uitgebreid bewerken kan ik nu zo snel even niet doen zonder bril)

(zelf vind ik de laatste erg leuk. Het is een plantje wat ín de vensterbank (noem je dat zo aan de buitenkant?) groeit bij een paar huizen hier verderop.
Maxi, Midi & Mini
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 oktober 2007 @ 14:58:52 #115
163650 Greys
pi_53693510
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:49 schreef Sugar het volgende:

[..]

Over wie gaat dat?
Sorry als ik me onterecht aangesproken voel, maar ja, mijn dochter enzo.
Onze kever heet Marijtje

En bedankt voor de complimentjes en de heel nuttige commentaren!
Je hebt helemaal gelijk Sugar, dat de keverfoto leuker was geweest met een eh... dinges DOF
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53693570
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:54 schreef Noli. het volgende:
Ik kon het toch niet helemaal laten..

1.
[afbeelding]

2.
[afbeelding]

3.
[afbeelding]

4.
[afbeelding]

5.
[afbeelding]

6.
[afbeelding]

7.
[afbeelding]
Ik vind 6 erg mooi. Zo zie je goed hoe een vies plasje toch heel mooi kan zijn.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53693622
@coupe: de meeste van je foto's zijn technisch wel okay, maar er zit te weinig in dat ze boeiend maakt (behalve voor de liefhebbers van die auto's natuurlijk). Een kortere scherptediepte (kleiner f-getal) kan je helpen om rommelige achtergronden minder storend te maken. Het trucje met fotograferen vanuit een even hard rijdende auto werkt goed op #6, maar je past het wel erg vaak toe. Probeer in zo'n geval wat selectiever te zijn. Bij de meeste foto's mag je er ook best wat dichter op gaan zitten (of meer zoomen), nu heb je erg veel ruimte om je auto's heen. Paar kleine dingetjes nog: op 8 is je horizon scheef (sommige andere foto's ook, maar in de dynamiek stoort het minder) en op 9 zie ik de schaduw van een persoon.

Tot slot: probeer bij voertuigfoto's ook eens te focussen op details en of ongebruikelijke hoeken (zoals bij de foto's van Greys)
Mijn DeviantART gallery
,
pi_53693676
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:45 schreef Sugar het volgende:

Is deze beter?
[afbeelding]
Nee, sorry. Hij is idd niet scherp op de ogen (scheelt niet veel, si nog wel te herstellen lijkt me) en ik vond de kleuren van de eerste versie beter.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:10:08 #119
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53693740
Ja, ik denk het ook, Vliegvrager.
pi_53693756
@Noli.

2 is heel netjes gedaan, mooi gebruik van de scherptediepte gemaakt, je had het slakje misschien iets minder centraal kunnen plaatsen.

3 vind ik niet zo boeiend, spinnewebben met druppels zijn mooi (5), maar van zo'n afstand is er weinig aan te zien.

7. Sterke compositie. De naar elkaar lopende diagonalen (vanishing point) geven de foto mooi diepte.
Mijn DeviantART gallery
,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')