Je hebt niets te kiezen. Iedereen doet ongewild mee.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:20 schreef Monidique het volgende:
Ik doe niet mee, ik win nooit wat en anders de award voor meest zuigende, flamende en topicverpestende user.
Ja.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je hebt niets te kiezen. Iedereen doet ongewild mee.![]()
Ga je Fok! nu aanklagen wegens psychische schade? Net zoals die vrouw de postcode loterij had aangeklaagd?![]()
Niet per sequote:Op zaterdag 29 september 2007 17:17 schreef EchtGaaf het volgende:
@ Sigme: ga jij de POL award topics weer openen?
Had jij niet eens de trofee voor de beste schrijfstijl gewonnen? Het was in ieder geval een barrage, ik weet niet meer of je uiteindelijk eerste of tweede werd.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:20 schreef Monidique het volgende:
Ik doe niet mee, ik win nooit wat en anders de award voor meest zuigende, flamende en topicverpestende user.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet per se. Misschien doet iemand anders het.
Mocht je aanvechting voelen: het is nog geen tijd voor de verkiezingen maar al wel voor het voorkoken, dus overleg over hoe de trofees moeten heten, welke er vergeven worden, etc.
en dat ze het zo graag afpakken en weggeven als een echte:quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:51 schreef Monidique het volgende:
Op de een of andere ironische manier lijken het over het algemeen mensen van linkse signatuur te zijn die beweren dat het leven niet om geld draait.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:41 schreef Elseetje het volgende:
Ga jij nou maar aan die fagatar van jezelf werken, daarna mag je weer over die van mij zeuren.
Pedofielen waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:38 schreef Monidique het volgende:
Die Suske en Wiske ziet eruit alsof iemand er veel lol mee heeft gehad.
ik dacht Lambik-ofielen.quote:
Not at all similar are the race of the immortal gods and the race of men who walk upon the earth.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:27 schreef JohnDope het volgende:
[..]
In principe draait het leven nergens om. Maar als je het spiritueel bekijkt dan draait het leven om God en tegenwoordig ook om zijn opponent Al Gore.![]()
Het is ook een leuke Suske en Wiske, net als De Wilde Weldoener.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:38 schreef Monidique het volgende:
Die Suske en Wiske ziet eruit alsof iemand er veel lol mee heeft gehad.
Ik ben doen alsofquote:Op zaterdag 29 september 2007 18:03 schreef Elseetje het volgende:
Ik ben doen alsof ik kan pianospelen.Morituri te salutant.
Antiquis temporibus, nati tibi similes in rupibus ventosissimis exponebantur ad necem.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:03 schreef Elseetje het volgende:
"Een boer is een scheet die weg naar de reet niet weet."quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
"There is no wealth like knowledge, and no poverty like ignorance."
Bron: Z24quote:Hoe diep valt de dollar?
28-09-2007 | Gepubliceerd 07:32
Alweer een dieptepunt voor de dollar. Eén euro kostte donderdag even 1,4189 dollar. Waarom is de Amerikaanse munt zo weinig waard? De val van de dollar in zes vragen.
Waarom daalt de dollar?
Valutahandelaren verwachten dat de rente in de Verenigde Staten omlaag zal gaan, en die in Europa hoog blijft. Dat maakt beleggen in dollars minder aantrekkelijk en beleggen in euro’s lucratiever. Speculanten lopen vooruit op die bewegingen en ruilen dollars om voor euro’s. Gevolg: een goedkopere dollar en een duurdere euro.
Waarom verwacht men een lagere Amerikaanse rente?
Al voor de kredietcrisis uitbrak waren de signalen voor de Amerikaanse economie niet florissant. De conjunctuur is sinds begin dit jaar aan het inzakken. De verwachting is dat de snel afkoelende huizenmarkt dit natuurlijke ebtij van de economie zal versterken. Huizenprijzen zullen dit jaar dalen waardoor eigenaren geen overwaarde kunnen verzilveren en de uitbundige consumptie in de VS inzakt.
Daarop is voor de Amerikaanse centrale bank maar een reactie mogelijk: verlaging van de rente om de economie op te peppen. De kredietcrisis van deze zomer heeft die renteverlaging versneld. Gevolg is dat ieder negatief bericht over de Amerikaanse economie – zoals donderdag een tegenvallend cijfer over huisverkopen – leidt tot een nieuw laagterecord voor de dollar.
Is dat het hele verhaal achter de lage dollar?
Nee, er is meer aan de hand. Al jaren importeren Amerikanen veel meer dan ze exporteren. Het tekort op de handelsbalans is daardoor zo groot geworden dat de VS iedere dag 2,5 miljard dollar van het buitenland moet lenen om de importrekening te kunnen betalen.
Volgens veel economen is dit een onhoudbare situatie, die alleen met een veel goedkopere dollar op te lossen is. Dan wordt immers de Amerikaanse import duur en export goedkoop en komt de handelsbalans meer in evenwicht. Die noodzakelijke daling van de dollar komt op gang als het buitenland niet langer bereid is het tekort te financieren en minder dollartegoeden wenst aan te houden.
Is dat moment nu aangebroken?
Daar lijkt het volgens sommige analisten wel op. China was lange tijd de belangrijkste financier van het handelstekort van de VS en was bereid enorme dollartegoeden op te bouwen. Dat was voor China een manier om te voorkomen dat de eigen munt ging stijgen ten opzichte van de dollar, en Chinese exportproducten duurder werden. Het afgelopen jaar heeft China aangekondigd om een deel van de dollartegoeden om te zetten in andere valuta, zoals de euro en de yen.
Ook andere landen – bijvoorbeeld in het Midden-Oosten - willen hun dollarreserves verminderen. Als dat gebeurt zal het Amerikaanse kaartenhuis instorten. Beleggingsgoeroe Jim Rogers vatte die toekomst deze week bondig samen: “De dollar gaat nog jaren omlaag”.
Zijn er ook dissidenten?
Jazeker. Niet iedereen gelooft in het doemverhaal. Alan Greenspan, bijvoorbeeld, schetst in zijn pas verschenen biografie een veel optimistischer beeld van het Amerikaanse handelstekort. Volgens de voormalige Fed-voorzitter is dat tekort niet ontstaan omdat de Amerikanen teveel geld uitgeven, maar omdat het buitenland zo graag in de sterke Amerikaanse economie belegt. De VS is nog altijd de beste plek om vermogen te laten renderen, dus brengt de hele wereld zijn spaargeld naar Amerika.
Het is een economische wetmatigheid dat netto kapitaalimport leidt tot een handelstekort. Dat tekort is dus niet de oorzaak maar slechts het gevolg van de instroom van buitenlands beleggingskapitaal. Overigens kan in Greenspans verhaal de dollar ook fors dalen, maar dat is dan geen bewijs van de zwakte van de Amerikaanse economie.
En wij in Europa, wat merken wij van de goedkope dollar?
Door de dure euro wordt onze export duur en import goedkoop. In theorie zullen de Europese producenten dus flink afzien door verschuivingen op de valutamarkt. Maar tot nu toe houden ze goed stand. De export is niet ingestort en de Europese economie lijkt overeind te blijven. Blijkbaar kunnen de bedrijven de dure euro nog opvangen in hun winstmarges.
Bedrijven met dochters in de Verenigde Staten krijgen het ook voor de kiezen. De winsten van die dochterbedrijven zijn in euro’s minder waard, dus drukken de concernwinst. Geluk bij een ongeluk is dat de Amerikaanse economie er dit jaar toch al niet zo fraai voorstond. In de winstprognoses hebben de Europese bedrijven daarom vaak geen winstsprong in de Verenigde Staten meegenomen. Grote tegenvallers blijven daarom mogelijk uit.
Mathijs Bouman
mathijs.bouman@z24.nl
dan zal die nieuwe core2 duo wel een stuk goedkoper worden he?quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:55 schreef pberends het volgende:
Mathijs Bouman had een mooie analyse:
[..]
Bron: Z24
Art for art's sake is an empty phrase. Art for the sake of truth, art for the sake of the good and the beautiful, that is the faith I am searching for.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:03 schreef Elseetje het volgende:
Ach, hij draait wel weer bij. Maar het kabinet opblazen is ook goed.quote:Ontslagrecht: Bos dreigt kabinet op te blazen
De PvdA-kabinetsleden dreigen uit het kabinet te stappen als minister van Sociale Zaken Piet Hein Donner (CDA) zijn plannen voor het ontslagrecht doorzet. PvdA-minister van Financiën Wouter Bos heeft dat gezegd tijdens de ministerraad afgelopen vrijdag.
Gisteren werd al bekend dat het kabinet onder hoogspanning staat vanwege de ruzie tussen het CDA en de PvdA over het ontslagrecht. De druk op de coalitie neemt door het dreigement van Bos alleen maar toe.
Bedrogen
De PvdA vindt dat zij de laatste tijd genoeg heeft toegegeven aan het CDA. Afgelopen dinsdag zag de PvdA-fractie in de Tweede Kamer af van een referendum over het nieuwe Europese verdrag, net als de PvdA-ministers dat vorige week deden.
Ruil
Ondanks dat PvdA-fractieleider Jacques Tichelaar gisteren een ruil ontkende, gaf Kamerlid Diederik Samsom in een e-mail aan dat er wel degelijk een verband is tussen het referendum en het ontslagrecht.
bron: Elsevier
Een volkskabinet van PVV en SP.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een einde aan dit vreselijke kabinet lijkt me niet gek, maar wat zou ervoor in de plaats kunnen komen?!
Inderdaadquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een volkskabinet van PVV en SP.
- 72% belasting voor allochtonenquote:Op zaterdag 29 september 2007 19:44 schreef Monidique het volgende:
[..]
Een volkskabinet van PVV en SP.
Het spreken met een zachte g verplicht voor je een overheidsfunctie mag bekleden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:50 schreef Autodidact het volgende:
[..]
- 72% belasting voor allochtonen
- Koranverbod op de vrije markt
Een kabinet zonder CDA. Zou weer tijd worden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:56 schreef Gabry het volgende:
CDA, VVD, PVV. Meer combinaties zijn niet mogelijk als de PvdA het kabinet laat vallen.
Zie het niet gebeuren het CDA heeft geen zin in LPF 2.0 en de VVD zal ook flink verliezen door het weglopen van stemmers met Verdonk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:56 schreef Gabry het volgende:
CDA, VVD, PVV. Meer combinaties zijn niet mogelijk als de PvdA het kabinet laat vallen.
Het is goed om dit soort dingen te weten.quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:01 schreef Monidique het volgende:
Kijk, een trojan: 2 + 9 + 0 + 9 + 1 + 9 + 5 + 9
quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:07 schreef DrWolffenstein het volgende:
Te gemaakt.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Ik ga ook maar eens een schoonheidsslaapje doen.!
Winterslaap?quote:Op zaterdag 29 september 2007 20:34 schreef sigme het volgende:
Ik ga ook maar eens een schoonheidsslaapje doen.!
A multitude of rulers is not a good thing. Let there be one ruler, one king.quote:Op zaterdag 29 september 2007 19:16 schreef Gabry het volgende:
[..]
Ach, hij draait wel weer bij. Maar het kabinet opblazen is ook goed.
Bollywood?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |