abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:13:26 #1
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53543831
quote:
De harde toon van het integratiedebat in Nederland wordt gezien als een bedreiging voor de economische groei. Bedrijven en expats kunnen uitwijken naar vriendelijker landen, terwijl talent onder minderheden niet tot ontplooiing komt.

Dat stellen de hoogleraren migratie Han Entzinger van de Erasmus Universiteit en hoogleraar economie Eric Bartelsman van de Vrije Universiteit . Zij zeggen dit in reactie op het rapport 'Identificatie met Nederland' van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid. Entzinger: 'Ik ben blij dat daaruit een genuanceerder geluid klinkt en dat er thema's in staan die onderbelicht zijn geweest. Er is lang gehamerd op aanpassen, aanpassen en aanpassen, maar integratie laat zich slecht afdwingen. Het zijn problemen die je met het fileermes te lijf moet gaan en niet met grof geweld. Dat stigmatiseert en werkt radicalisering in de hand.'

'Ik sluit niet uit dat de toon een negatief effect op het vestigingsklimaat heeft voor bedrijven en expats', zegt Entzinger. 'Asielzoekers laten zich niet weerhouden, maar arbeidsmigranten hebben een keus. Door de harde toon die mensen als Geert Wilders uiten, kunnen zij zich elders gaan vestigen.'

Ook Stephen Huyton, werkzaam voor het Muidense Thermopatch en voorzitter van de expatvereniging The British Society of Amsterdam, denkt dat de cultuuromslag invloed heeft op het investeringsklimaat. 'De eerste jaren meldde BBC Worldservice haast nooit iets over Nederland. De laatste jaren is de berichtgeving verviervoudigd. Het meeste is negatief. Bewijzen kan ik het niet, maar het maakt Nederland op lange termijn zeker minder aantrekkelijk.'

Volgens Entzinger pakt de beperkte vergrijzing ten opzichte van andere landen nadelig uit. Elders ziet men sterker dat mensen van buiten nodig zijn om de groei vol te houden. 'Als Nederland zich in die concurrentieslag staande wil houden, dan is het knap lastig als hier zo'n xenofoob klimaat heerst.'

Hoogleraar Eric Bartelsman van de Vrije Universiteit noemt het klimaat 'fnuikend'. Hij wijst op de gevolgen die dit heeft voor de ontwikkeling van talent bij minderheden.

Blanke mannen in pakken

Bartelsman noemt een ervaring in het vliegtuig. Daarin zat een Nederlandse afvaardiging voor een congres van cardiologen in de VS. 'Dat waren allemaal blanke mannen van middelbare leeftijd in dezelfde pakken. In Amerika zie je in dat beroep allerlei etnische groepen terug. Daar zoekt men overal naar kwaliteit.' Volgens Bartelsman worden mensen hier in hokjes gedrukt en ontneemt dat de aspiratie om meer te bereiken. Er zijn te weinig rolmodellen. Dat is een verkwisting van talent en kost economische groei, zegt hij.

Hij merkt het op zijn universiteit. 'Er studeren hier allochtonen af, maar zij hebben moeite een baan te vinden. Ik noem dat gewoon crimineel, tegen de wet. Dat zit mij hoog.' Bartelsman denkt dat het veel tijd kost om dit te veranderen. 'Nederland heeft zich lang op de borst geklopt, maar het is altijd zo geweest. Dat zie je ook met de emancipatie. Vroeger waren er geen vrouwelijke hoogleraren en nu zijn het er maar een handjevol. Ook bij bedrijven zijn er weinig vrouwen aan de top.'

Verbod op discriminatie

Hij ziet een grotere rol voor de overheid om dat te veranderen. In de grondwet staat het verbod op discriminatie. 'De overheid kan daar daadkrachtig op controleren. Die kan net als de VS quota instellen voor de personeelssamenstelling. Ik was daar vroeger niet voor, maar het kan nuttig zijn om de arbeidsparticipatie en de integratie van minderheden vlot te trekken.'

bron: Het Financieële Dagblad
Blijkbaar lijkt de houding van mensen, zoals WIlders, er toe leidt dat de kennis economie in zijn kinderschoenen om zeep wordt geholpen. Zelf ben ik iemand die er zeer zeker over na denkt om te vertrekken. Omdat het hier in Nederland nog alleen om de toon gaat en niet de inhoud.

Verder ben ik een voorstander van dat bedrijven in het laatste jaar zelf actief mensen afromen. Dit gebeurt in de VS, en de bedrijven kijken dan alleen naar de kunde van zo een persoon en niet naar kleur of vriendjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Nakur_de_Islani op 28-09-2007 14:38:39 ]
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:20:22 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53543996
Wilders uitzetten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53544008
Domme polarisatie heeft inderdaad nog nooit iemand vooruit geholpen. Volkomen logisch bericht dus.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53544023
Wat een anti-Wilders campagne tegenwoordig zeg. Mongolen moet je ook in de politiek hebben.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:23:56 #5
191256 Nakur_de_Islani
pi_53544096
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:21 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een anti-Wilders campagne tegenwoordig zeg. Mongolen moet je ook in de politiek hebben.
Tuurlijk mag dat, die heb je in elk land. Het probleem is nu dat de economie, die al zak is in de wereld er mee vandoor gaat. En dan is iedereen de dupe, ik ben benieuwd wat de reactie zou zijn als mensen straks meer inleveren door de toon van Wilders. En daar gaat het op afstomen.
pi_53544210
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:23 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat, die heb je in elk land. Het probleem is nu dat de economie, die al zak is in de wereld er mee vandoor gaat. En dan is iedereen de dupe, ik ben benieuwd wat de reactie zou zijn als mensen straks meer inleveren door de toon van Wilders. En daar gaat het op afstomen.

Als ze die kerel gewoon niet zo veel aandacht geven heb je dat probleem ook niet.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_53544907
Expats vergelijken met migranten ja, zoiets maakt het betoog steekhoudend.
Eigen brokjes eerst.
pi_53544998
Tuurlijk. de PvdA en het CDA helpen de economische groei omzeep het hun lastenverzwaringen en BTW verhoging en het is de schuld van Wilders...

Tuurlijk.. En kabouters bestaan ook.
  vrijdag 28 september 2007 @ 14:58:57 #9
191256 Nakur_de_Islani
pi_53545010
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:55 schreef Bushmaster het volgende:
De vergelijking gaat aardig op:
mi·grant (de ~ (m.), ~en)
1 landverhuizer
2 buitenlandse werknemer => gastarbeider

ex·pa·tri·ate (de ~, ~s)
1 iem. die gedurende langere tijd in het buitenland verkeert, m.n. werknemer die door een internationaal opererende organisatie in het buitenland is gestationeerd => expat
pi_53545022
quote:
De harde toon van het integratiedebat in Nederland wordt gezien als een bedreiging voor de economische groei. Bedrijven en expats kunnen uitwijken naar vriendelijker landen, terwijl talent onder minderheden niet tot ontplooiing komt.

"Ik sluit niet uit dat de toon een negatief effect op het vestigingsklimaat heeft voor bedrijven en expats', zegt Entzinger. 'Asielzoekers laten zich niet weerhouden, maar arbeidsmigranten hebben een keus. Door de harde toon die mensen als Geert Wilders uiten, kunnen zij zich elders gaan vestigen.'
maw , de opinie van een paar personen en geen feit ....
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:00:26 #11
191256 Nakur_de_Islani
pi_53545059
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:58 schreef HarryP het volgende:
Tuurlijk. de PvdA en het CDA helpen de economische groei omzeep het hun lastenverzwaringen en BTW verhoging en het is de schuld van Wilders...

Het is de schuld van Wilders dat er een Xenofoob climaat heerst. Hierdoor kunnen buitenlandse bedrijven naar meer open landen verhuizen. Kortom minder investeringen in de Nederlandse economie.
pi_53545465
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:00 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Het is de schuld van Wilders dat er een Xenofoob climaat heerst. Hierdoor kunnen buitenlandse bedrijven naar meer open landen verhuizen. Kortom minder investeringen in de Nederlandse economie.
Nee dat is de schuld van die [%$#$ bepaalde bevolkinsgroep] die zijn jeugd niet kan opvoeden waardoor Wilders gedwongen wordt daar op de reageren. Overigens een reactie waar al een hoop mensen in de tijd van Pim Fortuin mee rond lopen.
pi_53545573
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:58 schreef HarryP het volgende:

Ze stellen enkel dat een harde sfeer in een land tegenover buitenlanders de economie niet vooruit helpt. En dat is toch niet meer dan logisch?
pi_53545670
In artistiek Nederland kan de discussie ook maar beter uitsluitend over toonhoogtes gaan.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53546151
Bijna elk buitenland heeft zijn eigen Wilders-achtige figuur, dat kan je toch niet ontwijken.

Ik denk dat een 'getinte' expat veiliger door NL loopt dan bv. in voormalig Oost Duitsland.
pi_53547230
Ik ben het niet met de onderzoeker eens. Niet de harde toon kost Nederland groei, maar berichtgeving, of beter gezegd: eenzijdige berichtgeving. Er zijn zat allochtonen in Nederland die prima functioneren, maar dat heeft geen nieuwswaarde. Alles moet tegenwoordig "sensatie" zijn, goed nieuws is geen nieuws.
pi_53547414
Ik ben geen man van complot theorien , maar als ik de woordmeldingen van de laatste weken zie , dan kan ik niet anders als te concluderen dat men Wilders argumentativ niet aan kan, dus begint men met de strooing van een heleboel dubieuse stellingen van een heleboel op het eerste oog onafhankelijke experts, die zich alle op het tweede oog als politiek gekleurde kadersoldaten ontpoppen.

Nog even en er staat een meteorloog op die zegt dat de klimaat verandering door wilders wordt veroorzaakt, een arts die zegt dat de Aidsepedimie door Wilders wordt versterkt en een bioloog die zegt dat het uitsterven van de kabeljauw de schuld van Wilders zijn vrouw is
pi_53547517
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:29 schreef CANARIS het volgende:
Ik ben geen man van complot theorien , maar als ik de woordmeldingen van de laatste weken zie , dan kan ik niet anders als te concluderen dat men Wilders argumentativ niet aan kan, dus begint men met de strooing van een heleboel dubieuse stellingen van een heleboel op het eerste oog onafhankelijke experts, die zich alle op het tweede oog als politiek gekleurde kadersoldaten ontpoppen.

Nog even en er staat een meteorloog op die zegt dat de klimaat verandering door wilders wordt veroorzaakt, een arts die zegt dat de Aidsepedimie door Wilders wordt versterkt en een bioloog die zegt dat het uitsterven van de kabeljauw de schuld van Wilders zijn vrouw is
Je kan denk ik merken dat je niet zo vaak meer in Nederland komt. Maar geloof mij een overdosis Wilders doet je graag afkicken. En het is ook gewoon te merken dat een gepolariseerde samenleving weinig positiefs met zich meebrengt.
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:35:46 #19
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53547565
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:29 schreef CANARIS het volgende:
demonisering.
Ik heb je post gereduceerd tot de essentie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 september 2007 @ 16:38:27 #20
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53547628
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:18 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ze stellen enkel dat een harde sfeer in een land tegenover buitenlanders de economie niet vooruit helpt. En dat is toch niet meer dan logisch?
pi_53548072
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:14 schreef HarryP het volgende:

waardoor Wilders gedwongen wordt
Vind je Wilders echt zo passief?
pi_53549524
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 16:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan denk ik merken dat je niet zo vaak meer in Nederland komt. Maar geloof mij een overdosis Wilders doet je graag afkicken. En het is ook gewoon te merken dat een gepolariseerde samenleving weinig positiefs met zich meebrengt.
Ongetwijfeld! Ik vind wilders op het moment ook veel te eenzijdig. Maar is het gevaar van het doodzwijgen niet veel groter?
Er is sinds 2001 heel veel in de opinie gebeurd, maar is er in de praktijk ook iets gedaan?
Heeft de politiek gereageerd?

Ik denk van niet.
Op het moment dat Wilders ophoudt , kunnen de regenten weer doorgaan met hun wereldvreemde semantische masturbatie . Regeren voor een intellektuele elite, vrij van enige echte praktische waarde.
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:09:28 #23
62729 type_29
be cool online! da sjizzle
pi_53549755
Ik zie geen enkel bewijs in het stukje dat het echt zo is.
Gewoon weer trendy wilders bashen.

En voor al die huilies die het er mee eens zijn, daag
We zullen jullie einsteins echt niet missen, ook al denk je het zelf misschien.

En trouwens, ik woon in de buurt van een campus voor buitenlandse studenten.
Het zijn er genoeg geloof mij
Een groepje daarvan, chinesen, die dachten bij mij in de buurt lekker te kunnen picknicken totdat ze weggejaagd werden door een groepje kutmarokanen.
Komt vast door de harde toon allemaal.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
  vrijdag 28 september 2007 @ 18:48:05 #24
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53550584
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:55 schreef Bushmaster het volgende:
Idd, geeft ook het niveau aan.....
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53550896
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Blijkbaar lijkt de houding van mensen, zoals WIlders, er toe leidt dat de kennis economie in zijn kinderschoenen om zeep wordt geholpen. Zelf ben ik iemand die er zeer zeker over na denkt om te vertrekken. Omdat het hier in Nederland nog alleen om de toon gaat en niet de inhoud.
Dus omdat het om de toon gaat, en niet om de inhoud, en de kritiek dus inderdaad de tóón van de kritiek betreft, en niet de inhoud van de kritiek, wil jij weg?

Nou, dat klinkt niet als iemand die vanwege de inhoud gemist gaat worden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_53551442
dat geloof je toch zeker zelf niet. die hoogleraren misbruiken gewoon hun wetenschappelijke titel om hun politieke mening er door te rammen. Dat is veel schandaliger dan die paar opmerkingen van wilders
pi_53551457
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:59 schreef CANARIS het volgende:

[..]

Ongetwijfeld! Ik vind wilders op het moment ook veel te eenzijdig. Maar is het gevaar van het doodzwijgen niet veel groter?
Er is sinds 2001 heel veel in de opinie gebeurd, maar is er in de praktijk ook iets gedaan?
Heeft de politiek gereageerd?
Wat er gebeurd is dat men extremere stellingen heeft ingenomen maar niemand is er echt wat mee opgeschoten. Daarom denk ik ook dat die houding niet echt werkt. Je kan intergreren niet dwingen door buitenlanders keihard aan te pakken dan kweek je alleen maar meer schijnheilig gedrag.
pi_53551528
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:20 schreef TubewayDigital het volgende:
dat geloof je toch zeker zelf niet. die hoogleraren misbruiken gewoon hun wetenschappelijke titel om hun politieke mening er door te rammen. Dat is veel schandaliger dan die paar opmerkingen van wilders
Is het echt zo raar? Een open tolerant land trekt meer buitenlandse investeerders dan een gesloten intolerant land lijkt me. Het vestigingsklimaat wordt door meer bepaald dan de fiscus en het weer.
pi_53551658
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:23 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het echt zo raar? Een open tolerant land trekt meer buitenlandse investeerders dan een gesloten intolerant land lijkt me. Het vestigingsklimaat wordt door meer bepaald dan de fiscus en het weer.
Nederland is tolerant alleen niet voor berggeiten die in Allah geloven. Hoogopgeleide IT experts uit india zijn hier uiteraard welkom. Dat weten die iters zelf, de hoogleraren weten dat OOK. Alleen ze zijn nu niet zo heel wetenschappelijk bezig en rammen hun politieke voorkeur er door heen onder een wetenschappelijk sausje.
pi_53551734
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Nederland is tolerant alleen niet voor berggeiten die in Allah geloven. Hoogopgeleide IT experts uit india zijn hier uiteraard welkom. Dat weten die iters zelf, de hoogleraren weten dat OOK. Alleen ze zijn nu niet zo heel wetenschappelijk bezig en rammen hun politieke voorkeur er door heen onder een wetenschappelijk sausje.
Neehoor ook kenniswerkers en studenten van buiten de EU zijn hier stukken minder welkom dan een paar jaar terug. De procedures zijn veel duurder en ingewikkelder geworden.
Maar goed de feiten zullen in jouw politieke voorkeur wel slecht uitkomen.
pi_53551752
het ging om de toon, niet om de procedures
pi_53551867
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:30 schreef TubewayDigital het volgende:
het ging om de toon, niet om de procedures
Die gaan hand in hand. En als de toon tegenover buitenlanders minder wordt straalt dat ook echt af op de Indonesiërs, maleisiers en jappanners.
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:48:22 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53552259
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Nederland is tolerant alleen niet voor berggeiten die in Allah geloven.
Bullshit, die tijd is allang over. Wat dacht je bijvoorbeeld van al die roepingen dat iedereen maar Nederlands moest gaan spreken. De grootste onzin voerde en voert de boventoon. Gedragscodes en dat soort achterlijke zooi. Hoe verzint men het.
quote:
Hoogopgeleide IT experts uit india zijn hier uiteraard welkom. Dat weten die iters zelf, de hoogleraren weten dat OOK. Alleen ze zijn nu niet zo heel wetenschappelijk bezig en rammen hun politieke voorkeur er door heen onder een wetenschappelijk sausje.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:54:29 #34
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_53552460
quote:
Bartelsman noemt een ervaring in het vliegtuig. Daarin zat een Nederlandse afvaardiging voor een congres van cardiologen in de VS. 'Dat waren allemaal blanke mannen van middelbare leeftijd in dezelfde pakken. In Amerika zie je in dat beroep allerlei etnische groepen terug. Daar zoekt men overal naar kwaliteit.' Volgens Bartelsman worden mensen hier in hokjes gedrukt en ontneemt dat de aspiratie om meer te bereiken. Er zijn te weinig rolmodellen. Dat is een verkwisting van talent en kost economische groei, zegt hij.
Ja, ja...

Dus omdat er in Amerika wel gekleurde cardiologen zijn, en hier niet, wordt er hier in Nederland gediscrimineerd? Misschien wil meneer de professor dan ook even vertellen hoeveel van zijn studenten gekleurd zijn? In mijn klas zaten er drie, op een totaal van 25 mensen. Dus 12%.

Dan is het ook niet zo verwonderlijk dat hoogopgeleide allochtonen in het bedrijfsleven ondervertegenwoordigd zijn. Niet omdat ze niet aangenomen worden, maar omdat ze er in de eerste plaats al niet zijn.

De grootste groepen gekleurde mensen lopen hier ook pas sinds de jaren '70 rond ofzo, en dat waren voornamelijk mensen van het platteland die hier de klootklusjes wel wilden doen. Dus dan is het niet zo vreemd dat daar geen cardiologen tussenzaten
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_53554941
Bijzonder suggestief stukje, zonder cijfers en met belachelijke voorbeelden. Binnen het AMC zijn zo'n beetje alle etnische groepen vertegenwoordigd, er is geen land dat zo inzet op rolmodellen als Nederland en het aandeel allochtonen onder eerstejaarsstudenten groeit ieder jaar.

Dat er kritische kanttekeningen bij nieuwkomers worden geplaatst, zorgt juist voor een extra uitdaging. Je kunt de mensen natuurlijk ook doodknuffelen en problemen onder het vloerkleed vegen, zodat je tweedeling en separatisme juist in de hand werkt. Het verleden heeft uitgewezen dat dat in ieder geval niet werkt.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53555296
quote:
Hij merkt het op zijn universiteit. 'Er studeren hier allochtonen af, maar zij hebben moeite een baan te vinden. Ik noem dat gewoon crimineel, tegen de wet. Dat zit mij hoog.' Bartelsman denkt dat het veel tijd kost om dit te veranderen. 'Nederland heeft zich lang op de borst geklopt, maar het is altijd zo geweest. Dat zie je ook met de emancipatie. Vroeger waren er geen vrouwelijke hoogleraren en nu zijn het er maar een handjevol. Ook bij bedrijven zijn er weinig vrouwen aan de top.'

Verbod op discriminatie

Hij ziet een grotere rol voor de overheid om dat te veranderen. In de grondwet staat het verbod op discriminatie. 'De overheid kan daar daadkrachtig op controleren. Die kan net als de VS quota instellen voor de personeelssamenstelling. Ik was daar vroeger niet voor, maar het kan nuttig zijn om de arbeidsparticipatie en de integratie van minderheden vlot te trekken.'
Precies. Werken met quota. Het bedrijfsleven discrimineert alsof het een lieve lust is. Inderdaad op het criminele af. Tijd dat de overheid gaat ingrijpen. Werken met quota, bedrijven die daar niet aan voldoen met forse bedragen beboeten. Desnoods onteigenen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:42:36 #37
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53555352
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:40 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Precies. Werken met quota. Het bedrijfsleven discrimineert alsof het een lieve lust is. Inderdaad op het criminele af. Tijd dat de overheid gaat ingrijpen. Werken met quota, bedrijven die daar niet aan voldoen met forse bedragen beboeten. Desnoods onteigenen.
Die mogelijkheid laat ik toe als dat ook vice versa kan. Wetende dat dat niet zal gebeuren, is het eerste dus pure bluf.
pi_53555394
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:42 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die mogelijkheid laat ik toe als dat ook vice versa kan. Wetende dat dat niet zal gebeuren, is het eerste dus pure bluf.
De overheid moet uiteraard zelf het goede voorbeeld geven.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:50:38 #39
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53555559
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De overheid moet uiteraard zelf het goede voorbeeld geven.
Wat het niet zal doen, en als het het doet, op kosten van de burger. Punt. Ik geloof niet meer in dat sturen op personeelsaanname.

Voorts is het al een punt wat al jaren aan de hand is, dat Nederland niet meer bekend staat als tolerant, maar vooral een zeikerig land wat alles meent te moeten reguleren, en dan vooral zo ondoorzichtig mogelijk.
pi_53555633
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:50 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wat het niet zal doen, en als het het doet, op kosten van de burger. Punt. Ik geloof niet meer in dat sturen op personeelsaanname.
Liever de bedrijven lekker ongeoorloofd door laten discrimineren? Tweedeling in de maatschappij wenselijk? Tja, wat voor maatschappij willen wij dan?
quote:
Voorts is het al een punt wat al jaren aan de hand is, dat Nederland niet meer bekend staat als tolerant, maar vooral een zeikerig land wat alles meent te moeten reguleren, en dan vooral zo ondoorzichtig mogelijk.
Moeten we tolerant worden met intolerantie bij werkgevers?
pi_53555878
quote:
Bewijzen kan ik het niet
De stelling dat Nederland als plaats om te investeren minder aantrekkelijk wordt als er iemand onaardige dingen over niet-opgeleide ratten zegt lijkt me inderdaad onbewijsbaar. Dit artikel kan net als de rapporten van het WRR dienst doen als aanmaak materiaal voor m'n open haard.
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:06:48 #42
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53556001
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Liever de bedrijven lekker ongeoorloofd door laten discrimineren? Tweedeling in de maatschappij wenselijk? Tja, wat voor maatschappij willen wij dan?
[..]

Moeten we tolerant worden met intolerantie bij werkgevers?
Dat zeg ik helemaal niet. Ik heb meer het idee dat Nederland, ondanks dat het al meer dan 4 jaar op verkiezingsprogramma's staat dat men er wat aan wil gaan doen, dat Nederland alleen maar meer regels en reguleringen krijgt. Nu is Nederland hierin gelukkig geen uitzondering, meerdere landen snijden zich hiermee in de vingers. Zolang we allemaal tegelijk de afgrond in storten (om eens wat uitspraken van 's lands bestuurders aan te halen), maakt het niet uit.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:02 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

De stelling dat Nederland als plaats om te investeren minder aantrekkelijk wordt als er iemand onaardige dingen over niet-opgeleide ratten zegt lijkt me inderdaad onbewijsbaar. Dit artikel kan net als de rapporten van het WRR dienst doen als aanmaak materiaal voor m'n open haard.
Het tegendeel valt evenmin te bewijzen, het valt zelfs niet aannemelijk te maken.
pi_53556493
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:13 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

blaat
Als je nu eens kijkt voordat je selectief citeert kom je deze link tegen:

'Bedrijven geen last van xenofobie'
quote:
Wilders en Jami houden expats niet bezig, is Verspuis ervaring. 'Ik kreeg veel vragen na de moorden op Pim Fortuyn en Theo van Gogh. Men vroeg zich af of het wel veilig was in Nederland. Maar de rust is wedergekeerd. Slechts weinig expats zijn moslim. En als ze al islamitisch zijn, zijn ze erg liberaal.'
pi_53556966
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:28 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Als je nu eens kijkt voordat je selectief citeert kom je deze link tegen:

'Bedrijven geen last van xenofobie'
[..]
Het verhaal dat allochtonen moeite hebben bij solliciteren is overigens ook gewoon kul. Die rapportjes zijn opgesteld door allerlei beroepsquerulanten uit de sociale advocatuur. De CGB is in staat van ontbinding omdat er nauwelijks klachten vanuit de groep allochtonen zelf kwamen, maar slechts indirect via instanties.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53557055
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:46 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het verhaal dat allochtonen moeite hebben bij solliciteren is overigens ook gewoon kul. Die rapportjes zijn opgesteld door allerlei beroepsquerulanten uit de sociale advocatuur. De CGB is in staat van ontbinding omdat er nauwelijks klachten vanuit de groep allochtonen zelf kwamen, maar slechts indirect via instanties.
Ze laten de realiteit niet voor subsidie in de weg staan.
  vrijdag 28 september 2007 @ 22:58:36 #46
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_53557249
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:46 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het verhaal dat allochtonen moeite hebben bij solliciteren is overigens ook gewoon kul.
Dit lijkt me voor de hoger opgeleide allochtoon (waar het in dit topic over gaat, gezien de term expats) in ieder geval wel aannemelijk.

Daar waar een lager opgeleide allochtoon vaak moet vechten tegen het stigma wat zijn 'bevolkingsgroep' met zich meedraagt, valt een hoger opgeleide allochtoon juist dubbel op:
- hij heeft kennis van zaken
- en hij is niet zoals het merendeel van zijn 'bevolkingsgroep' (lager opgeleid, en met matige sociale vaardigheden)

Een hoger opgeleide allochtoon heeft denk ik geen last van de stempel 'allochtoon', maar valt juist positief op omdat hij niet "zoals de allochtoon bekend staat" is.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:34:30 #47
46464 Flumina
Lekker ruig heien!
pi_53559698
Buitenlandse hoogopgeleiden mensen, die naar Nederland willen komen, kijken eerst naar het salaris, dan wat ze kwijt zijn aan belastingen, premies, en ander ongein, en verder naar woonruimte en misschien naar voorzieningen voor eventuele kinderen. Dat is in ieder geval mijn ervaring met buitenlanders die ik ken. Ze zijn verder zo a-politiek als het maar zijn kan.
we hebben een reëel probleem, dus we zoeken naar reële oplossingen
in dit specifieke geval maken twee helften één
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')