abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53557305
Zo moest even bijlezen, jeetje wat speculeren jullie weer lekker Ben even in 't vorige topic gedoken en wil toch nog wel even reageren, vooral op deze
quote:
Een vage foto van een meisje ergens in Marokko was in dit geval genoeg.

John McCann, Gerry's brother, said: "We are just glad people are still continuing to search for Madeleine and the focus is shifting from Kate and Gerry back onto her again."

Mission accomplished
Logisch toch dat de McCanns willen dat de focus op Maddie blijft, zij willen dat ze gevonden wordt en dan kan de politie beter hun energie stoppen in het natrekken van aanwijzingen, hoe vaag die ook mogen zijn, dan halsstarrig vast blijven houden aan de vooroordelen die zij tegen de McCanns hebben. Natuurlijk moeten ze die sporen ook natrekken, maar ze moeten niet hun ogen sluiten voor aanwijzingen rondom Maddy. Dat moet hun prioriteit hebben zolang ze geen concrete feiten tegen de ouders hebben.
quote:
Ik zie dat allemaal ook al s een soort PR, de zielige Kate, dat verhaal lees je ook hier: http://www.mirror.co.uk/n(...)alth-89520-19861277/ Ik ga er een beetje over m'n nek van. Zo 'belazerd' had ze er eigenlijk direct moeten uitzien. Die foto is wel erg slecht belicht overigens, vreemde make-up ook...
Bah, bah, bah, hoe kun je zo hard zijn en zo oordelen over deze vrouw. Dus iedereen moet maar reageren volgens jouw maatstaven. En nu ze dat niet doen 'deugen' ze niet. Ik zie hier een - toch al niet te dikke - vrouw, die door het verlies van haar dochter nog magerder is geworden. De lijnen rond haar mond zijn dieper geworden, haar gezicht smaller waardoor het langer lijkt. Ze heeft dat magere en strakke wat je ook vaak bij anorexia-patiënten ziet.

quote:
Spin, spin, spin. De PR doet zijn werk.
Hoe cynisch ben je als je alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt in een kwaad daglicht moet/wil zetten.
quote:
Ik mis het motief van de politie waarom ze de McCanns in discrediet zouden willen brengen.
Gezichtsverlies van de portugese politie zou een goed motief kunnen zijn. De ogen van de hele wereld zijn op ze gericht en ze komen niet echt veel dichter bij een oplossing. Het zou zo maar kunnen zijn dat ze koste wat het kost een dader willen hebben en dat ze zich daarom zo focussen op de McCanns.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53557336
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 22:10 schreef Stali het volgende:

[..]

Dit is voor mij roze ballet.
Ik heb een hoop meningen gezien, in de nuchterheid van tbl1966 kon ik me erg goed vinden. Jammer dat hij of zij blijkbaar niet meer in deze reeks post. Nu ja in zoverre... enfin.

Moussie, wat zijn jouw ideeen nu? Ik kan niet 14 topics teruglezen, sorry.
Dank je voor 't compliment , ik probeer enigszins te nuanceren. De laatste topics valt het wel mee, in de eerste topics had ik het idee dat de McCanns al veroordeeld waren zonder rechtszaak.

[ Bericht 5% gewijzigd door tbl1966 op 28-09-2007 23:08:43 ]
pi_53557713
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:03 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

ik probeer enigszins te nuanceren. De laatste topics valt het wel mee, in de eerste topics had ik het idee dat de McCanns al veroordeeld waren zonder rechtszaak.
Ja, dat idee kreeg ik toen ook en jij bent me daarom met je nuchterheid ook bij gebleven, maar je hebt wel een lastige naam. .
pi_53557785
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:18 schreef Stali het volgende:

[..]

Ja, dat idee kreeg ik toen ook en jij bent me daarom met je nuchterheid ook bij gebleven, maar je hebt wel een lastige naam. .
hoezo lastig? 't is een afkorting van tuttebol , zo noemt m'n man me altijd. Maar dat staat soms zo raar dus heb ik het afgekort
pi_53558005
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:21 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

hoezo lastig? 't is een afkorting van tuttebol , zo noemt m'n man me altijd. Maar dat staat soms zo raar dus heb ik het afgekort
Tuttebol, clean to the fact is tbl.

Ik ga maandag lekker de heertjes pesten. TBL. Geen hond die zo'n link weet te leggen. .
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2007 @ 23:48:42 #46
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53558570
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:01 schreef tbl1966 het volgende:

Hoe cynisch ben je als je alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt in een kwaad daglicht moet/wil zetten.
Ja want met goed en kwaad heeft het ook zo ontzettend veel te maken.

"alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt"

Alles? Die stunt met die foto en de meelij opwekkende berichten over Kate vallen imo onder het nieuwe PR-offensief.

Wat voor labeltje, goed of slecht, jij daar aan wilt hangen moet jij weten maar schrijf dat vervolgens niet aan mij toe. Jij vindt het gebruikmaken van PR kennelijk slecht om uberhaupt tot zo'n conclusie te komen.

Sinds de verdenkingen tegen de McCanns en vooral sinds ze bijstand van Brian Kennedy krijgen draait het in de media voornamelijk nog om hun image, dat kun je moeilijk ontkennen toch?
pi_53558728
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 01:21 schreef moussie het volgende:

het is alleen maar een wilde theorie hoor .. ik heb dus ook geen idee wat er evtl afgedwongen zou kunnen worden ...
ik weet allen maar dat de vrijmetselaars al een tijdje bestaan en niemand die weet hoe machtig zij echt zijn, en niemand die weet wie wel of niet lid is tenzij je zelf lid bent .. het is een grote bonk speculatie ..

net zoals dus een vermeende hoge positie van Gerry puur speculatief is .. ik vind het alleen maar opvallend wat er gebeurd ..
eerst de overheid die de PR betaald, dan wat rijke mensen die alle benodigde gelden gaan ophoesten, een CRG die gezien de openbaringen aangaande het maddie fonds blijkbaar niet uit die pot betaald word .. een PR persoon dat zijn baantje bij de overheid (job security .. hello ?) opgeeft om te gaan free-lancen ?
Heb even de rest van je verhaal weggehaald omdat ik even wil reageren op die Vrijmetselarij. Heb er inmiddels de wildste verhalen over gelezen maar niet alles is natuurlijk rubbish. Bijvoorbeeld dat de Britse PM Gordon Brown (een bekende van Gerry McCann) een Freemason zou zijn, zeker is wel z'n moeder en haar oudere broer. Daily Mail Ook van Gerry McCann wordt beweerd dat hij een Freemason is, hij woont zelfs in het dorp Rothley met een nest vol Vrijmetselaars..."Records show that the Templars were already in Rothley when King John gave them five librates of land in 1203." Bron En de Templars zijn mogelijk de voorlopers van de Vrijmetselaars. "There have been some highly questionable claims made about Royston Cave and its history, including the suggestion that its Templar builders may, in effect, have been early Freemasons. However, no evidence of this link has been produced at this time." Bron Je kan dit stuk nog lezen waar je wenkbrauwen van gaan fronsen (en bij mij een ferme lachsalvo!), op een forum waar ik niks mee heb, pfff. En nog een interessant commentaar van ene Brenda, haar vader was een Freemason, zij moet er nu niets meer van hebben, integendeel. Van geldvertrekker Richard Branson wordt ook gezegd dat hij lid van die club is maar nergens een bevestiging gelezen, die members-records blijven gesloten. Leek me wel een spannend gegeven, zo vlak voor het weekend, maar een gevleugeld woord van het McCann-kamp komt vanzelf naar boven drijven, ludicrous, alhoewel...

Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. Ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Op 3 mei vermist, en de volgende dag al een site ontwikkelen die amper 13 dagen later on air ging met alle toeters en bellen vandien. Hoe weet je dat ze niet gauw wordt gevonden??? Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
pi_53559103
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:48 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja want met goed en kwaad heeft het ook zo ontzettend veel te maken.

"alles wat deze mensen doen, er voor deze mensen gedaan wordt"

Alles? Die stunt met die foto en de meelij opwekkende berichten over Kate vallen imo onder het nieuwe PR-offensief.

Wat voor labeltje, goed of slecht, jij daar aan wilt hangen moet jij weten maar schrijf dat vervolgens niet aan mij toe. Jij vindt het gebruikmaken van PR kennelijk slecht om uberhaupt tot zo'n conclusie te komen.

Sinds de verdenkingen tegen de McCanns en vooral sinds ze bijstand van Brian Kennedy krijgen draait het in de media voornamelijk nog om hun image, dat kun je moeilijk ontkennen toch?
Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik vind de reactie 'spin spin spin' cynisch en daar reageerde ik op. Ik vind het gebruik maken van PR niet slecht en ik kan me hier heel goed voorstellen dat deze mensen de aandacht van zich willen afleiden. De focus moet op Maddy blijven en het is jammer dat er mensen zijn die daar hun bedenkingen en twijfels bij hebben en daardoor dus vinden dat de McCanns hierdoor de verdenking op zich laden.

Vind jij het vreemd dat familie en vrienden zo over haar spreken, zij maken haar regelmatig mee, zien een vrouw die gebukt gaat onder zorgen. Dan is het toch logisch dat ze bezorgd om haar zijn.

Het draait al sinds het begin om hun image, nl. die van slechte ouders die hun kind(eren) alleen hebben gelaten. Inderdaad, pas sinds de verdachtmakingen is er een tegenoffensief begonnen. 't is alleen jammer dat dat nodig is, dat de pers de zaak niet neutraal benadert zodat dit soort berichten niet nodig zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 29 september 2007 @ 00:11:51 #49
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53559202
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:53 schreef Suko het volgende:

[..]

Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
Inderdaad. Alsof iemand zich zou moeten verontschuldigen voor wat hij of zij vermoedt. En direct weer gegooi met moraal, goed en slecht... alsjeblieft zeg. Als iemand hier zo zeker weet dat ze onschuldig zijn laat diegeen zich dan melden bij de McCanns of de politie, daar kunnen ze je goed gebruiken.

---

Leuke uitsmijter voor het weekend idd. Dat ze goede connecties hebben zou je er zo naar kijkend wel zeggen.

"Every year over 70,000 children go missing in the UK."
pi_53559268
quote:
Voor de vorige posters: zoals er wel meer dat benadrukken, ik ben er niet zeker van dát de McCanns iets met de vermissing/dood van Madeleine te maken hebben, ik heb alleen ernstige bedenkingen tegen hen. Ook al vanwege hun aanpak van dit alles. Ze staan me ook ronduit tegen. Op 3 mei vermist, en de volgende dag al een site ontwikkelen die amper 13 dagen later on air ging met alle toeters en bellen vandien. Hoe weet je dat ze niet gauw wordt gevonden??? Als ik het trouwens zeker wist, met bewijzen, zou ik direct een hoog geld kunnen gaan verdienen, dan zat ik hier niet eens meer, sure! Maar dat is niet zo. Ik respecteer diegene die wel in hun onschuld (willen) geloven, dus kan het ook andersom, toch?!
Ik geloof niet dat iemand hier niet je mening respecteert. Ik probeer alleen een tegengeluid te laten horen omdat sommige posters ronduit cynisch en sarcastisch zijn. Ik vind het jammer dat de antipathieën die er tegen die mensen zijn soms de overhand nemen. Oké, ze lijken misschien niet sympathiek, ik denk dan hoe zou ik zelf overkomen als ik zo'n verlies zou lijden.

Aan de ene kant wordt de McCanns laksheid verweten: ze gaan niet naar Marokko, of naar België, maar ze gaan wel naar Spanje waar al genoeg posters van Maddy hangen. Aan de andere kant wordt ze verweten dat ze te voortvarend zijn met de media en hun website.

Nogmaals, ik weet ook niet of ze schuldig zijn, ik probeer me alleen maar steeds in te leven in deze mensen en te denken hoe ik me zou voelen als mijn dochter verdwenen was. Hoe de buitenwereld mij steeds zou veroordelen omdat ik niet reageer zoals zij dat van mij verwachten.
pi_53559367
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:11 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Inderdaad. Alsof iemand zich zou moeten verontschuldigen voor wat hij of zij vermoedt. En direct weer gegooi met moraal, goed en slecht... alsjeblieft zeg. Als iemand hier zo zeker weet dat ze onschuldig zijn laat diegeen zich dan melden bij de McCanns of de politie, daar kunnen ze je goed gebruiken.

---

Leuke uitsmijter voor het weekend idd. Dat ze goede connecties hebben zou je er zo naar kijkend wel zeggen.

"Every year over 70,000 children go missing in the UK."
Wie gooit hier met moraal? en goed en slecht. Er zijn hier dingen over de McCanns gezegd waar de honden geen brood van lusten. Sommigen van ons proberen dat te nuanceren en wijzen echt niet met het moraliserende vingertje hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 29 september 2007 @ 00:27:08 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_53559526
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:08 schreef tbl1966 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt. Ik vind de reactie 'spin spin spin' cynisch en daar reageerde ik op. Ik vind het gebruik maken van PR niet slecht en ik kan me hier heel goed voorstellen dat deze mensen de aandacht van zich willen afleiden.
Waarom zeg je dan dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen doordat het imo onderdeel van de PR is?

Ik heb er geen waardeoordeel aangehangen. Het proberen beinvloeden van de publieke opinie is een feit. Gebeurt voortdurend en overal. Of dat iets is waar je blij mee moet zijn, ik persoonlijk niet, maar het is geen oordeel over de McCanns dat ze ervoor kiezen.
quote:
De focus moet op Maddy blijven en het is jammer dat er mensen zijn die daar hun bedenkingen en twijfels bij hebben en daardoor dus vinden dat de McCanns hierdoor de verdenking op zich laden.

Vind jij het vreemd dat familie en vrienden zo over haar spreken, zij maken haar regelmatig mee, zien een vrouw die gebukt gaat onder zorgen. Dan is het toch logisch dat ze bezorgd om haar zijn.

Het draait al sinds het begin om hun image, nl. die van slechte ouders die hun kind(eren) alleen hebben gelaten. Inderdaad, pas sinds de verdachtmakingen is er een tegenoffensief begonnen. 't is alleen jammer dat dat nodig is, dat de pers de zaak niet neutraal benadert zodat dit soort berichten niet nodig zijn.
De media is imo voornamelijk op de hand geweest van de McCanns. Pas begin deze maand, toen er meer details over het mogelijk bewijs van de politie bekend werden, kwam de mogelijkheid dat zij het zelf gedaan konden hebben meer naar voren.

Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komt hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
pi_53559611
quote:
Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komen hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
Maar de media vormt ook de publieke opinie d.m.v. hun berichtgeving. Ze kunnen je maken en breken.
pi_53560075
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:27 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan dat ik ze in een kwaad daglicht wil stellen doordat het imo onderdeel van de PR is?

Ik heb er geen waardeoordeel aangehangen. Het proberen beinvloeden van de publieke opinie is een feit. Gebeurt voortdurend en overal. Of dat iets is waar je blij mee moet zijn, ik persoonlijk niet, maar het is geen oordeel over de McCanns dat ze ervoor kiezen.
tuurlijk, de McCanns kiezen voor deze hype. Want daar hebben ze van stonde af aan voor gekozen toen ze, nadat hun dochtertje na vijf dagen vermissing eindelijk eens door de politie als vermist meisje werd gezien, eerder de media in te schakelden.
quote:
De media is imo voornamelijk op de hand geweest van de McCanns. Pas begin deze maand, toen er meer details over het mogelijk bewijs van de politie bekend werden, kwam de mogelijkheid dat zij het zelf gedaan konden hebben meer naar voren.

Wat zeg je nu eigenlijk??
quote:
Natuurljk moet de zoektocht naar Maddy en wat er is gebeurd voorop blijven staan. Maar ja, als de politie in die zoektocht bij de ouders terecht komt hoort dat er ook bij. Wat de media er ondertussen van breit is dan op zich van minder belang. Die zijn uiteindelijk alleen maar bezig kranten te verkopen.
Wat vind jij nu eigenlijk?!
pi_53560322
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:19 schreef tbl1966 het volgende:
Wie gooit hier met moraal? en goed en slecht. Er zijn hier dingen over de McCanns gezegd waar de honden geen brood van lusten. Sommigen van ons proberen dat te nuanceren en wijzen echt niet met het moraliserende vingertje hoor.
Je zou de discussie ook wat algemener kunnen houden, want wat wij hier beweren & moraliseren is in feite totaal onbelangrijk. Wel leuk, en ook interessant (voor wie ervan houdt) maar in een wat breder perspectief kun je best stellen dat de McCanns door 'het publiek' op een bepaalde manier worden gezien. En dan luidt de conclusie dat de McCanns er op een of andere manier in zijn geslaagd te veranderen van twee liefhebbende ouders in people you love to hate. Nou oké, jij dan niet. Jij houdt nog steeds van ze. Maar een heel groot deel van het televisiekijkend en krantenlezend publiek begint ze een beetje te haten. Ze wekken irritatie op, ze zijn niet geloofwaardig (dat is iets anders dan 'schuldig', trouwens) - kortom: er wringt iets. Hoe kan dat?

Ze hebben iets verkeerd gedaan. Niet eens met Maddie (dat weten we niet ), maar met hun PR. Daar hebben ze wat steken laten vallen. Het gaat puur om imago. En aangezien de McCanns een hype zijn, hebben ze er zelf geen controle meer over. Ze vertellen links een mooi verhaaltje, maar rechts worden ze alweer gekielhaald door een negatieve publicatie.

Volgens mij, maar dit is puur gebaseerd op persoonlijk onderzoek, denkt een verdacht groot deel van 'het publiek' dat ze het gedaan hebben. Als ik het erover heb met mijn vrienden, reageren vrijwel alle mannen lakoniek: "De McCanns? Joh, die hebben het gedaan. Geen twijfel mogelijk." En daarna schenken ze zichzelf nog eens een glas wijn in een snijden een interessanter onderwerp aan. Mijn persoonlijke analyse luidt: die jongens lezen alleen de krant. Terecht, trouwens, want in de krant staat het nieuws. Alles daaromheen is speculatie, koffiedik kijken, enzovoort. En ze trekken hun conclusie puur op basis van het nieuws, en dan ligt het nogal voor de hand dat de McCanns schuldig zijn, aangezien ze de hoofdverdachten zijn in de ontvoeringszaak van hun dochter Maddie. Als je daar - kwestie van logisch denken - bij optelt dat bij het leeuwendeel van de kindermoorden de ouders (of familieleden/bekenden) als daders uit de bus komen, is het nog niet eens zo'n gekke gedachte.
Maar als ik diezelfde vraag aan de vrouwen/meisjes stel, kunnen die geen van alleen geloven dat de McCanns schuldig zijn. Totale verbijstering: "Nee, dat kán niet. Dat mediacircus! Dat dóe je toch niet?! En het lijken ook zulke áárdige mensen! Die man is heel intelligent en gevoelig, ik zag laatst een interview met hem op de televisie en ik wist zeker dat hij oprecht was. Hij is ook arts, hč. En buitengewoon intelligent, of had ik dat al gezegd? Ja, die vrouw... het zou kunnen dat zij het gedaan heeft. Beetje neurotisch type, lijkt me. En zo dun ook, hč? Iemand die zo dun is, daar is iets niet mee in de haak. Maar aan de andere kant... ze kan dat geheim toch niet zó lang verborgen hebben gehouden voor haar man? Nee, die mensen zijn onschuldig."
Mijn analyse van deze meer 'emotionele' reactie luidt dat vrouwen inderdaad - het werd hier ook al eerder opgemerkt - geneigd zijn de zaken op zichzelf te betrekken. Ze proberen zich te verplaatsen in de hoofdpersonen. (Het is ook geen toeval dat vrouwen de grootste afnemers zijn van literatuur!)

Dit is wel een interessant verschil, vind ik. En voor het PR-team van de McCanns is het ook interessant. Het is tenslotte hun taak om het hele publiek te overtuigen van de onschuld van de McCanns. Aan de mannen hebben ze de hardste dobber, die zijn eigenlijk niet van hun onschuld te overtuigen, tenzij de Portugese politie publiekelijk verklaart dat er een vergissing is gemaakt. Tot die tijd hangen de McCanns aan de hoogste boom, om de simpele reden dat mannen (nou oké: de meeste mannen, of veel mannen) hun tijd niet willen verdoen aan speculaties en soft geneuzel. De vrouwen zijn volgens mij wél gemakkelijk(er) te overtuigen van hun onschuld, en daarvoor moet de trucendoos worden opgengetrokken. Of de kleenex-doos. Als Kate & Gerry binnenkort een groot televisie-interview geven, moet je eens opletten hoe emotioneel en kwetsbaar ze zich zullen opstellen. Is ook niet zo moeilijk - zelfs prinses Diana kende die truc. En het werkte.
pi_53560585
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:54 schreef Stali het volgende:
Wat vind jij nu eigenlijk?!
Deze vraag was niet voor mij bestemd, maar ik ga hem toch maar beantwoorden. Voor mezelf, dus. En het antwoord is: ik weet het niet. Ik weet niet of ze schuldig zijn. Ik denk het wel. Maar die gedachte is, dat geef ik eerlijk toe, voor een groot deel ingegeven door een zekere sensatiebelustheid. Schokkend! Verbijsterend! Nooit eerder vertoond! Ja, ik hou wel van dat soort verhalen, daarom zou het mij beter uitkomen als de McCanns het hebben gedaan. Stel je eens voor, zeg...

Daarnaast houd ik me ook meer vast aan de mannelijke visie - zoals ik hierboven beschreef - die erop neerkomt dat ik de kranten lees, en dáárop baseer ik mijn mening. Of 'mening'... ik interpreteer de feiten. Als die mensen worden aangemerkt als hoofdverdachten, dan is dat niet voor niks. Portugal mag een arm en zielig land zijn, ik vind het een beetje al te gek om maar klakkeloos aan te nemen dat ze daar in Portugal allemáál achterlijk zijn. Zo'n beschuldiging komt ergens vandaan. Dit is een hele simpele gedachte, dat geef ik toe, maar ik houd het graag simpel. Ik denk - en dat is dan mijn variant van de scheermesjestechniek van Ryan3 - dat de eenvoudigste verklaring vermoedelijk de juiste is. En ja, die mensen zijn hoofdverdachten. Ik laat daar verder geen persoonlijke theorieën of emoties op los, ik zie dat gewoon als een los feit.
Als ik die twee dingen bij elkaar optel, neig ik dus naar schuldig.
Tegelijkertijd laat ik er natuurlijk wél emoties op los, en vergelijkingen, theorieën, enzovoort - en daar begint dan de twijfel. Maar tot nu toe ben ik nog niet overtuigd door de 'feiten', die geen feiten zijn, maar vage getuigenissen van nanny's en lofuitingen van goede vrienden van de McCanns, enzovoort. De twijfel groeit, dat wel. Maar ja, ik geloof dat dit soort ingewikkelde zaken zelden een ontknoping kennen. Ervan uitgaande dat die ontknoping in dit geval ook uitblijft, gok ik op schuldig.

pi_53562558
En wat heeft die Nanny nou weer te melden:

Madeleine: Mystery of the boatman 'kicking something in the middle of the night' spotted by nanny
quote:
" A mystery boatman was seen kicking at something in the middle of the night two days after Madeleine McCann disappeared, detectives have been told.

Former Mark Warner nanny Charlotte Pennington said she spotted the man in a small dinghy just off the Praia da Luz seafront at 11.30pm. She claims he was kicking at an object stored in the boat's hull. When she moved closer to investigate, the man - whose name she has given to Portuguese and British police - stooped out of sight then hurriedly rowed away.

Portuguese police are taking the sightings seriously and Miss Pennington, 20, has twice spoken to Leicestershire detectives about her evidence. She was working in the Ocean Club's creche on May 3, the night Madeleine disappeared. She is the only person to have given a full, public description of the events of that evening.

She told police how she heard Kate McCann scream: "They've taken her" on the night of May 3, when Madeleine vanished, and that she saw the first official suspect Robert Murat standing outside the Ocean Club that night. Yesterday Miss Pennington said the man was wearing a reflective yellow jacket with a hood but she could not make out his face.

However the following day she was shocked to see a man - whom she had come to know over the preceding week - wearing exactly the same distinctive jacket as the man in the boat. Miss Pennington's account potentially tallies with repeated suggestions that Madeleine was smuggled out of the Algarve on board a boat, or that her body was dumped at sea." Daily Mail
Haar eerdere verhaaltje dat ze Murat had gezien en over de missing ours van Kate McCann. En verder ben ik die Nanny Charlotte Pennington even gaan 'onderzoeken' en wat blijkt, haar echte naam is CHARLOTTE WIGHTON en is actrice. Kan best zijn dat ze dit als bijbaantje had, qua Nanny...

En verder schrijft tabloid Daily Express dat Maddie in de handen is van smokkelaars:
quote:
MISSING Madeleine McCann may be in the hands of North African people smugglers. Police in Morocco, investigating a reported sighting, believe they have identified a link with a ruthless gang of traffickers. A nationwide hunt has been launched for the smugglers who operate between North Africa and Spain, ferrying people – and tons of marijuana – into Europe each year. The breakthrough came a few weeks after Madeleine went missing when a Spanish tourist reported seeing a blonde girl matching her description being dragged along by a scruffy, Arab-looking woman in the town of Zaio. Senior officers believe the sighting is highly plausible and are now closing in on the gang. They are confident they know the identity of the woman and claim that she slips in and out of Morocco using underground contacts.

Police chief Abdelkada Chouhou told the Daily Express: “We believe the woman involved is a known Spanish smuggler who has links with Zaio.” De rest.
'T is maar dat dat u het weet... O ja, de komende weken: "A new poster is planned in the coming weeks for Portugal, Spain and Morocco, where there have been a number of reported sightings of the youngster." Sky News Dat sluit dus mooi aan dat ze daar in Marokko nu net een een mogelijke mensensmokkleaar op het spoor zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Suko op 29-09-2007 09:47:29 ]
pi_53562807
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:31 schreef Suko het volgende:
En wat heeft die Nanny nou weer te melden:

Madeleine: Mystery of the boatman 'kicking something in the middle of the night' spotted by nanny
[..]
Het is ongelooflijk wat zo'n Nanny allemaal meemaakt aan grootse en meeslepende zaken Ik vind het ook goed dat ze de spanningsboog van het verhaal een beetje respecteert, m.a.w. dat ze de 'boatman' eerst even onder de pet heeft gehouden.

Mijn gok: morgen doet nanny Charlotte een onthulling over het kinderstemmetje dat ze uit de boot hoorde opklinken, en dat riep: "I want my cuddly toy!"
pi_53564335
Dat deze informatie nu pas naar buiten komt hoeft niet te betekenen dat ze daar nu pas mee op de proppen komt. Misschien heeft ze dit al gelijk tegen de politie gezegd maar wordt er nu pas wat mee gedaan.
pi_53564403
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:02 schreef Nadine26 het volgende:

[..]

Het is ongelooflijk wat zo'n Nanny allemaal meemaakt aan grootse en meeslepende zaken Ik vind het ook goed dat ze de spanningsboog van het verhaal een beetje respecteert, m.a.w. dat ze de 'boatman' eerst even onder de pet heeft gehouden.

Mijn gok: morgen doet nanny Charlotte een onthulling over het kinderstemmetje dat ze uit de boot hoorde opklinken, en dat riep: "I want my cuddly toy!"
Ik berijp gewoon niet, if true, waarom ze er nu pas mee komt, doet haar reputatie als Nanny en actrice geen goed lijkt mij.

De telegraph.co.uk heeft als kop: Madeleine McCann's parents may face jail Iets wat al eerder, dacht ik, was gemeld.
quote:
Kate and Gerry McCann could face 12 months in prison if they speak out to defend themselves against a slur campaign in Portugal because of the country's strict secrecy laws, it is claimed.
quote:
"Although the McCanns strenuously deny the allegations, as formal suspects they cannot talk about any aspect of the investigation. A source close to the couple said they were looking at ways to get round the strict legislation.
quote:
The latest claim is that Madeleine died in a "fatal and mysterious hour and a half" on the night she went missing and that her body may have been stored in a fridge. Clarence Mitchell, the McCanns' spokesman, said: "Each and every one of these nonsensical allegations causes real pain and hurt for both Gerry and Kate.
Ze mogen best wél zeggen: "The couple, who previously rejected high-profile interviewers because they did not want to become celebrities, are now furious that they can not speak out due to Portuguese judicial secrecy laws. However, this law only prevents them from discussing evidence in the case. The Times. Woordvoerder van de McCanns Clarence Mitchell moet daar eens mee ophouden teleksn te melden dat ze niks mogen zeggen, er is best wel ruimte, daar kunnen hun advocaten van de McCanns zeker wel ter zake kundig over informeren.

"The new law means that all suspects and third parties, including the media, will have access to police documents in any investigation - unless the public prosecutor decides that secrecy will benefit the inquiry or protect the rights of the accused. The prosecutor's decision has to be ratified by a judge within 72 hours." Eerder gepost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')