abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53536710
Waarom worden er dan gehandicapten geboren? Waarom worden mensen dan criminelen? Waarom krijgen mensen dan ziektes? Waarom worden mensen dan geestelijk gestoord?

Deze vraag houd me al lang bezig. Kan iemand dat voor me uitleggen?

Ik had laatst een discussie met iemand die christelijk was, die zei dat dat allemaal opzettelijk was gedaan.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:37:18 #2
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_53536778
Uiteraard, want als een gelovige je het antwoord schuldig moet blijven, kan er altijd terug gegrepen worden naar het al oude: "God...yeah God you know, he works in mysterious ways! Yeah baby Yeah!"

Dus daarom worden ook gehandicapten, criminelen en politici geboren. Politici had ik uiteraard niet hoeven noemen, dus vallen al onder de eerste twee groepen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:40:37 #3
85962 ioko
I Appear Missing
pi_53536834
God heeft er dan ook niets mee te maken
Coincidence
Makes sense
Only with you
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:40:56 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53536843
Er zijn mensen in de esotherische hoek die nog erger zijn, die hebben het er over dat het uiteindelijk allemaal je eigen schuld is.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53536856
Ze zijn er voor het evenwicht. Als er geen kwaad is, is er geen vergelijkingsmateriaal waardoor het allerminste al voor slecht zal worden gezien. Nu zal de mens blijer zijn met zichzelf omdat ze weten dat ze goed zijn in vergelijking met..
pi_53536867
Misschien bestaat er wel geen god?
pi_53536999
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ze zijn er voor het evenwicht. Als er geen kwaad is, is er geen vergelijkingsmateriaal waardoor het allerminste al voor slecht zal worden gezien. Nu zal de mens blijer zijn met zichzelf omdat ze weten dat ze goed zijn in vergelijking met..
Dat slaat toch nergens op, God had ons toch ook zo kunnen creëren dat we geen vergelijking nodig hebben.
You do not fear them?
- The Wraith? Naah. Now *clowns* — that s another story.
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:49:10 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53537041
quote:
Richard Dawkins - The God Delusion
The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent.v.p. bully.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_53537062
misschien houd god er wel van om mensen te zien lijden?

misschien zijn gehandicapten en criminelen wel 'minder' in zijn ogen?

misschien is het een 'test'?

misschien heeft god ergens een foutje gemaakt? Vergissen is uhh.. goddelijk

maar goed, misschien is er gewoon geen god he
pi_53537118
Als God bestaat en almachtig enzo is, kan hij een vergissing herstellen.

We weten al 2000+ jaar dat hij dit niet doet, dus óf hij is wat wijsneus zegt óf hij bestaat niet...
You do not fear them?
pi_53537208
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:49 schreef wijsneus het volgende:

[..]
So true (verkapte tvp)
Work hard, play harder!
Last.fm
pi_53537327
God is een programmeur:
Gehandicapten zijn testversies waar de bugs nog niet uitgehaald zijn.
Neej maar serieus, wat heb je eraan als IEDEREEN perfect is? Valt toch geen les uit te leren.
Het zou ook behoorlijk saai zijn als we allemaal 1 pad zouden volgen in het leven.
Just my 2 penneth.
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
pi_53537402
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:01 schreef Megalomaniac het volgende:
God is een programmeur:
Gehandicapten zijn testversies waar de bugs nog niet uitgehaald zijn.
Neej maar serieus, wat heb je eraan als IEDEREEN perfect is? Valt toch geen les uit te leren.
Het zou ook behoorlijk saai zijn als we allemaal 1 pad zouden volgen in het leven.
Just my 2 penneth.
Lekkere god dan, dat hij een percentage van de mensheid uitkiest om die met gebreken op te zadelen, zodat ze als voorbeeld dienen om 'een les uit te leren'.... en wat voor les zou dat uberhaupt moeten zijn?
Work hard, play harder!
Last.fm
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:05:07 #14
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53537421
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:40 schreef ioko het volgende:
God heeft er dan ook niets mee te maken
gewoonweg evolutie. al dan niet met wat hulp(van n niet nader bekend entiteit) hier en daar..
het adam en eva verhaal klopt geen reet van..
...uit t niks.. BOEM een (bijna)perfecte man en vrouw zomaar ineens.. :no
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_53537435
God schiep de aarde...
Dus dieper gezien, de natuurkrachten, de eeuwige constanten (pi, e, c), en de 6e dag zij hij de aarde is af waarna hij er de 7e dag er van genoot.

Het beste wat God gaf bij de schepping de mens gaf was vrije keuze!,
je eigen leven lijden, vrijheid in keuze tussen egoisme, medemenselijkheid, goed, kwaad, vrienden, bezittingen, werk etc.

Sindsdien draait de wereld rond en rond., vrije keuze en de natuur bepalen zijn draai.

Als mensen echt van God houden en geloven en iets ten diepste willen, grijpt God vaak in.
Maar de menselijke vrijekeuze en natuurkrachten respecteerd en behoud hij.
It's hard to tell that the world we live in is either a reality or a dream.
pi_53537441
Niet iedereen hoeft perfect te zijn nee, maar gehandicapten, idioten, criminelen, moordenaars en oorlogen zijn wel weer het andere uiterste, vind je niet?

Waarom zou je een les willen leren? Waarom zou dat nodig moeten zijn? Krijg je anders het gevoel dat je leven nutteloos is?
You do not fear them?
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:07:16 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53537465
Waarom zorgt God er dan niet voor dat we allemaal in hem geloven?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:09:38 #18
45206 Pietverdriet
pi_53537511
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:05 schreef djexplo het volgende:
God schiep de aarde...
Dus dieper gezien, de natuurkrachten, de eeuwige constanten (pi, e, c), en de 6e dag zij hij de aarde is af waarna hij er de 7e dag er van genoot.

je eigen leven lijden, vrijheid in keuze tussen egoisme, medemenselijkheid, goed, kwaad, vrienden, bezittingen, werk etc.

Sindsdien draait de wereld rond en rond., vrije keuze en de natuur bepalen zijn draai.

Als mensen echt van God houden en geloven en iets ten diepste willen, grijpt God vaak in.
Maar de menselijke vrijekeuze en natuurkrachten respecteerd en behoud hij
Had ie wel de schurft aan joden, chineese boeren, russiche middeklasse en adel, Cambodjaanse intellectuelen..
pi_53537516
quote:
God schiep de aarde...

Ben je serieus?

Kan me niet voorstellen dat mensen de 6 dagen crap geloven, echt niet, ik noem dinosautieers bijvoorbeeld, en fossielen, grot-tekeningen van 10.000 jaar geleden.....

En wat hebben gehandicapten met een vrijekeuze of natuurkrachten te maken?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:11:53 #20
45206 Pietverdriet
pi_53537565
God is een erfelijke ziekte, mensen die in een god geloven, geloven in dezelfde god als hun ouders.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:12:43 #21
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53537583
als je tijdens godsdienst over dino's begon had je t helemaal gedaan :S
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:15:19 #22
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_53537642
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Had ie wel de schurft aan joden, chineese boeren, russiche middeklasse en adel, Cambodjaanse intellectuelen..
Welnee..dat waren ongelovigen...en het leiden lijden van al die verschillende groepen op bepaalde momenten in de geschiedenis getuigt van respect van god voor hun ongelovige keus.

Zoiets dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door Semisane op 28-09-2007 10:44:41 ]
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:17:17 #23
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_53537689
Mensen die serieus denken dat God iets van doen heeft me tons bestaan...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:17:46 #24
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53537700
t wordt tijd dat de film ZeitGeist es op tv gaat komen.
maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren. :/

http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331&hl=nl
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:18:01 #25
pi_53537709
quote:
God schiep de aarde...

In de psychologie en sociologie word serieus getwijfeld over het bestaan van vrije wil.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:18:27 #26
45206 Pietverdriet
pi_53537717
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welnee..dat waren ongelovigen...en het leiden van al die verschillende groepen op bepaalde momenten in de geschiedenis getuigt van respect van god voor hun ongelovige keus.
Nee, ze geloofden alleen aan een andere god.
Er zijn trouwens ook zat christenen vermoord.
quote:
Zoiets dus.
Vrees het ergste idd-
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:18:32 #27
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_53537720
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:15 schreef Semisane het volgende:

[..]

Welnee..dat waren ongelovigen...en het leiden van al die verschillende groepen op bepaalde momenten in de geschiedenis getuigt van respect van god voor hun ongelovige keus.

Zoiets dus.
Je bedoelt dus het verbranden, vermoorden, uitroeien, bestelen, verkrachten en verdrinken, kruisigen, verhongeren, etc. van de ongelovigen in de naam van God??

ohjah, dat dus...
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
pi_53537768
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:09 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Ben je serieus?

Kan me niet voorstellen dat mensen de 6 dagen crap geloven, echt niet, ik noem dinosautieers bijvoorbeeld, en fossielen, grot-tekeningen van 10.000 jaar geleden.....

En wat hebben gehandicapten met een vrijekeuze of natuurkrachten te maken?
Gehandicapten hebben alles met vrijekeuze en de natuur te maken.

In Urk b.v. heb je veel gehandicapten omdat iedereen er voor kiest om binnen de familie te trouwen (inteelt). Daarnaast zorgen de natuur voor mutaties in dna (het natuurlijk evolutie en degeneratie proces) en andere oorzaken wat leid tot gehandicapten.

Tijd is relatief (vraag Einstein ) , mensen die echt de bijbel hebben gelezen die weten dat God zegt "1 dag in mijn ogen is als duizend jaar voor de mens en visa versa".

"Ben je serieus? ", als ik een christelijke visie moet geven die klopt met de wereld die ik om mij heen ervaar wel.
pi_53537816
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In de psychologie en sociologie word serieus getwijfeld over het bestaan van vrije wil.
Daar ben ik het ook mee eens, vrijewil is meer een collectief process (wij zijn, maken en leven de omgeving), dan een individueele goed overdachte keuze.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:22:58 #30
pi_53537819
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:17 schreef marcel-o het volgende:
t wordt tijd dat de film ZeitGeist es op tv gaat komen.
maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren. :/

http://video.google.com/videoplay?docid=5547481422995115331&hl=nl

ChristenUnie wil media gedwongen zelfregulering opleggen
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:23:13 #31
45206 Pietverdriet
pi_53537826
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:20 schreef djexplo het volgende:

[..]

Gehandicapten hebben alles met vrijekeuze en de natuur te maken.
Ah het is hun eigen schuld
quote:
In Urk b.v. heb je veel gehandicapten omdat iedereen er voor kiest om binnen de familie te trouwen (inteelt). Daarnaast zorgen de natuur voor mutaties in dna (het natuurlijk evolutie en degeneratie proces) en andere oorzaken wat leid tot gehandicapten.
Oh dus als het je uitkomt is er wel evolutie?
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:24:16 #32
45206 Pietverdriet
pi_53537841
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:22 schreef djexplo het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, vrijewil is meer een collectief process (wij zijn, maken en leven de omgeving), dan een individueele goed overdachte keuze.
Psst, stond nog een eerdere vraag open
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

pi_53538037
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:23 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh dus als het je uitkomt is er wel evolutie?
Evolutie en Degeneratie is een process waarbij dieren en planten zich aanpassen aan de plaatselijke natuur door dat er veel variatie (mutaties) binnen 1 dier soort voorkomen, en de beste aangepaste de meeste kindertjes maakt. Of net als de huismus verleert hoe je een worm uit de grond haalt, degeneratie ...

Het zien van Evolutie is iets heel anders dan het verhaal dat vissen die in mensen veranderen erkennen. (Het verhaal wat veel mensen denken dat dat Evolutie is)

Je andere opmerking over joden met schurft en chineese boeren, etc. begrijp ik niet
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:37:14 #34
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53538123
quote:
whehe, deze dingen zijn aan de gang in n ver land, alleen is de lokale bevolking t er niet mee eens..
k hoop dat de bevolking wint
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:40:33 #35
pi_53538187
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:22 schreef djexplo het volgende:

[..]

Dat klinkt heel lief, maar is niet wat ik bedoel.

Als een gedachteproces niet meer is dan de interactie tussen hersencellen is ons denken en dus ons gedrag niet meer dan een kwestie van oorzaak en gevolg. Daarmee degradeer je vrije wil tot een illusie.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:41:33 #36
45206 Pietverdriet
pi_53538207
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:33 schreef djexplo het volgende:

[..]

Evolutie en Degeneratie is een process waarbij dieren en planten zich aanpassen aan de plaatselijke natuur door dat er veel variatie (mutaties) binnen 1 dier soort voorkomen, en de beste aangepaste de meeste kindertjes maakt. Of net als de huismus verleert hoe je een worm uit de grond haalt, degeneratie ...

Het zien van Evolutie is iets heel anders dan het verhaal dat vissen die in mensen veranderen erkennen. (Het verhaal wat veel mensen denken dat dat Evolutie is)
quote:
Je andere opmerking over joden met schurft en chineese boeren, etc. begrijp ik niet
Nee, je wilt hem niet begrijpen. Je zei dat als mensen veel van god hielden dat god ingreep in de werkelijkheid. Hij gaf dan dus geen fuck om de joden, chineense boeren, cambodjanen etc etc die in de 20 ste eeuw met miljoenen tegelijk op vreselijke manieren zijn vermoord.
Nog maar te zwijgen van al die europesche christenen in de eerste wereldoorlog, tijdens de spaanse griep, en al die andere pandemieen.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:49:02 #37
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_53538354
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Nee, je wilt hem niet begrijpen. Je zei dat als mensen veel van god hielden dat god ingreep in de werkelijkheid. Hij gaf dan dus geen fuck om de joden, chineense boeren, cambodjanen etc etc die in de 20 ste eeuw met miljoenen tegelijk op vreselijke manieren zijn vermoord.
Nog maar te zwijgen van al die europesche christenen in de eerste wereldoorlog, tijdens de spaanse griep, en al die andere pandemieen.
Snap dat dan...dat heeft allemaal te maken met de oorspronkelijke zonde...dat die trut eva zo nodig net die ene appel moest eten. mijn bijbelkennis heb ik ook maar van Ricky Gervais trouwens.
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:50:02 #38
pi_53538372
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:20 schreef djexplo het volgende:

[..]

Tijd is relatief (vraag Einstein ) , mensen die echt de bijbel hebben gelezen die weten dat God zegt "1 dag in mijn ogen is als duizend jaar voor de mens en visa versa".
Dat lukt alleen als je de Aarde tot bijna de lichtsnelheid versnelt. Succes.
pi_53538389
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Als een gedachteproces niet meer is dan de interactie tussen hersencellen is ons denken en dus ons gedrag niet meer dan een kwestie van oorzaak en gevolg. Daarmee degradeer je vrije wil tot een illusie.
Er is misschien een richting die de mens wil reduceren tot interactie van neuronen, hormonen, en celletjes, of te wel een machine. Maar jij weet net als ik, dat wij beiden weten dat wij bestaan, "ik denk dus ik ben".

Als ik een machine ben, is er verder ook geen reden om te leven ...
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:52:32 #40
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_53538427
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:50 schreef djexplo het volgende:

[..]

Er is misschien een richting die de mens wil reduceren tot interactie van neuronen, hormonen, en celletjes, of te wel een machine. Maar jij weet net als ik, dat wij beiden weten dat wij bestaan, "ik denk dus ik ben".

Of je geeft even toe dat je niet snapt wat de versnipperaar bedoelde. Tjeetje...
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:54:05 #41
45206 Pietverdriet
pi_53538463
quote:

[..]

Waarom niet?
Waarom zou een machinen niet zelfbewust kunnen zijn?
pi_53538505
quote:
Een machine bestaat ook.... toch?

Ik denk dus ik ben... maar misschien denk je wel dat je denkt... als je volgt wat ik bedoel...
quote:
Enge gedachte hè?
You do not fear them?
  vrijdag 28 september 2007 @ 10:56:08 #43
pi_53538515
quote:

[..]

Het verhaal wat veel gelovigen ervan maken omdat ze niet in willen zien wat evolutie werkelijk inhoud.

Puur biologisch gezien bestaan er helemaal geen soorten, dus hoeft de ene soort ook niet in de andere te veranderen.
pi_53538634
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
"veel van god hielden dat god ingreep", in de oorlogen waren ze elkaar aan het uitmoorden dus veel liefde zal er toen niet zijn geweest. Bijbel: "Als je niet van je medemens houd, is er ook geen Liefde tussen jou en God".

Waarom God in gevallen als de 2e wereld oorlog en spaanse griep, de keuze vrijheid van Hilter en zijn kamaraden niet inperkte (liet dood gaan of zo...), en de natuur zijn gang liet gaan...

Daar is geen antwoord op, we weten wel dat de 2e oorlog en de spaanse griep overgegaan en voorbij is. (Tijd relatief, ingegrepen?)

ps. 'K ga winkelen suc6 met posten ...
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:03:21 #45
pi_53538690
quote:

[..]

We bestaan niet, dat denken we alleen maar.

Succes met je zelfmoord
pi_53538929
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:33 schreef Gewas het volgende:
Waarom worden er dan gehandicapten geboren? Waarom worden mensen dan criminelen? Waarom krijgen mensen dan ziektes? Waarom worden mensen dan geestelijk gestoord?

Deze vraag houd me al lang bezig. Kan iemand dat voor me uitleggen?

Ik had laatst een discussie met iemand die christelijk was, die zei dat dat allemaal opzettelijk was gedaan.
toen god de wereld schiep was deze perfect.
maar aangezien god niks heeft aan robotjes, gaf hij de mens de vrije wil, de wil om voor hem te kiezen of tegen hem.
De mens koos tegen hem, maar door de genade van god maakte hij geen eind aan de mensheid.
de keus van de mens tegen god is de oorzaak van alle ellende in de wereld.
niet altijd makkelijk,wel verstandig
  vrijdag 28 september 2007 @ 11:29:53 #47
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_53539415
quote:

Degeneratie is een waardeoordeel. Jij kunt wel vinden dat die vis die in een grot blind is een gedegenereeerde versie is van de ziende vis, maar het aanleggen van die ogen kost nou eenmaal heel veel energie.

Dus - gezien het millieu - geen licht - zijn deze wezens beter aangepast dan dezelfde visjes met ogen. Dat kan - en mag - je geen degeneratie noemen, want de vis is meer aangepast dan zijn soortgenoten. Niet minder.
quote:
[..]
Dit is een stropop argument. Niemand beweerd dat vissen in mensen veranderen.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_53539440
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:13 schreef MeneerNuance het volgende:

[..]
de keus van de mens tegen god is de oorzaak van alle ellende in de wereld.
Dus omdat er mensen zijn die niet voor God kiezen, gaan we met zijn allen moorden, worden er gehandicapten geboren, krijgen we tsunamis, orkanen etc.?

Kun je dat even toelichten?

Zo genadig is hij dus ook weer niet? En vrije wil... we worden gestraft voor een "verkeerde keuze", valse vrije wil dus...
You do not fear them?
pi_53539501
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:29 schreef wijsneus het volgende:
Dit is een stropop argument. Niemand beweerd dat vissen in mensen veranderen.
LOL, ik zie het al voor me, een vis die bevalt van een kerngezond mensenkindje... hoe zullen we hem noemen? Mowgli?

edit: typo
You do not fear them?
pi_53539917
Ja hoi, voor mensen die TT en OP niet hebben gelezen en over het niet bestaan van God en evolutie beginnen... Stelling begint met 'als' dus maak het geen atheisme/evolutie topic wanneer er strict gevraagd wordt in een context met gelovigen die er vanuit gaan dat God wel de mens geschapen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')