bron: http://www.nd.nl/Document.aspx?document=nd_artikel&id=100561 (artikel is langer).quote:ChristenUnie: mediacode tegen ranzige programma's
De ChristenUnie wil media een gedwongen zelfregulering opleggen, zodat televisieprogramma's als de Gouden Kooi geen kans meer krijgen. NOS-ombudsman Ton van Brussel hoopt dat de overheid eindelijk spierballen zal tonen.
EDE - Gisteren presenteerde de partij een boekje met daarin een serie van aanbevelingen om dat mogelijk te maken. ,,De overheid is buitengewoon slap geweest''. Zo typeert de ombudsman van de NOS Ton van Brussel het mediabeleid van de afgelopen decennia. ,,De overheid heeft zich 34 jaar lang in de hoek laten zetten door de journalistiek. Zodra de overheid wat wilde doen aan regulering begonnen zij te schermen met de vrijheid van meningsuiting. Gelukkig is het tij nu aan het keren''.
Western style. Schiet je broer dood, .... anders doe ik het voor je. Tada, gedwongen zelfregulering.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"Gedwongen zelfregulering", verdomd het staat er echt.
Nee. Dat is nu net het punt.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:51 schreef PankPinther het volgende:
[..]
klinkt een beetje tegenstrijdig, of ligt dat aan mij?![]()
Nog even geduld. Muziek, films, spelletjes en boeken zijn later en in die volgorde pas aan de beurt. Mmmhh, ik ga een enorm lege kast krijgen.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:52 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Ik zal maar vast beginnen mijn boekenkast leeg te ruimen. Joyce, Wolkers, Rusdhie, Petronius, en God weet welke verdere verschrikingen hebben daarin hun plaats...
American Psycho van Bret Easton Ellis, moest ik letterlijk wegleggen wegens fysieke onpasselijkheid, schandelijk natuurlijk dat die man nooit gedwongen is gezelfreguleerd.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:52 schreef Jan_Klaassen het volgende:
Ik zal maar vast beginnen mijn boekenkast leeg te ruimen. Joyce, Wolkers, Rusdhie, Petronius, en God weet welke verdere verschrikingen hebben daarin hun plaats...
moet je toch eens uitleggen danquote:
Had je toen maar de CU met haar normen en wijsheid gehad. Dan was je nu beschermd geweest van al dat vuils.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
American Psycho van Bret Easton Ellis, moest ik letterlijk wegleggen wegens fysieke onpasselijkheid, schandelijk natuurlijk dat die man nooit gedwongen is gezelfreguleerd.
Wat zegmaar de hele absurditeit bevestigd.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:57 schreef PankPinther het volgende:
bij zelfregulering denk ik namelijk aan een vrijwillige handeling
en daar is bij dwingen geen sprake meer van natuurlijk
Kijk, wat dat betreft valt er op Petronius weing aan te merken. Hoewel zijn methode van zelfregulering geloof ik ook niet helemaal de goedkeuring van de heren kan dragen.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
American Psycho van Bret Easton Ellis, moest ik letterlijk wegleggen wegens fysieke onpasselijkheid, schandelijk natuurlijk dat die man nooit gedwongen is gezelfreguleerd.
Alleen fundamentalistische gelovigen kunnen zoiets bedenken.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:50 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"Gedwongen zelfregulering", verdomd het staat er echt.
Als ze het met zelfregulatie eens zijn hoeft dat niet afgedwongen te worden. Misschien dat de bestuurders van de NOS net zo dom zijn als CU-ers?quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
vindt niemand het gek dat de nOS het daar mee eens is
In een vrij land (en ik hoop dat ik idd nog steeds in een vrij land woon) mag de kijker zelf bepalen waar hij of zij wel of niet naar kijkt. Daartoe heeft men televisie's ontworpen met knoppen (sommigen zelfs in de vorm van een afstandsbediening) waarmee men het aanbod kan selecteren.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:47 schreef Elfletterig het volgende:
"Gedwongen zelfregulering opleggen" is dubbelop... het is "dwingen tot zelfregulering" of "zelfregulering opleggen", maar dat terzijde.
Ik vind het wel vreemd dat mensen meteen met Birma gaan schermen als er iets wordt geschreven over regulering van de media door de overheid. Bepaalde ranzigheid mag wat mij betreft best van de buis of achter een decoder. Vandaag weer in het nieuws: deelneemster Natasja van de Gouden Kooi heeft een andere bewoonster geslagen. Eerder was er al sprake van aanranding en van een vetklep die door zijn eigen kots rolde. Ik heb er niets op tegen dat de overheid zulke bagger van de buis weert.
Daar mee geef je al gelijk aan waarom deze hele regel grote onzin isquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Overigens is die Gouden Kooi onzin op de commerciële televisie, die raak je niet kwijt door de publieken te censureren.
Oei, straks verbieden ze Mein Kampf nog.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:41 schreef -skippybal- het volgende:
Wieeeeuuuwwwwww, staatscensuur![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |