Topje van de ijsberg?quote:’Enorm misbruik gezinshereniging’
door Martijn Koolhoven
DEN HAAG, vrijdag
Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht ’partners’ naar Nederland hebben gehaald, meestal uit hetzelfde dorp.
Na drie jaar, als de partner recht had op een verblijfsvergunning, werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan: de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe ’partner’, meestal weer uit dezelfde gemeente, naar Nederland.
Daarnaast blijkt dat Nederland in de loop der jaren duizenden criminele vreemdelingen een verblijfsvergunning heeft verstrekt, ook in het kader van de gezinshereniging.
Strafblad
Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederlandse woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen. In het boek ’De Immigratieramp’, dat komende maandag verschijnt, komt een verbijsterend beeld naar voren over een falend vreemdelingenbeleid en niet functionerende IND.
Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte.
Fritsma put uit een groot aantal geheime IND-dossiers waaruit hij, geanonimiseerd, citeert. De chaos die hij bij de IND aantrof, was zó groot dat het hem motiveerde om in 2006 lid te worden van de Tweede Kamer voor de Partij voor de Vrijheid (PVV).
In De Telegraaf staat morgen een exclusieve voorpublicatie van het boek ’De Immigratieramp’, dat komende maandag in Nieuwspoort wordt gepresenteerd.
Bron: papieren Telegraaf
Mijn grote vraag in deze is: Hebben de mensen een verblijfs vergunning na dat ze de daad in Marokko/Turkije hadden plaats gevonden of pas hier in Nederland?quote:Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederland woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen.
Ze werkte binnen de wet. Moraal gezien is dit Fout, maar wettelijk gezien niet/gedoogd. Pas sins 2005 werd hier naar gekeken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:40 schreef tKrieK het volgende:
gelijk intrekken al die pasporten, terug sturen van de mensen waarvan het 100% zeker is dat dit het geval is.
No mercy, misbruik maken is goed, maar als je gepakt wordt moet je dan ook op de blaren zitten.
idd deze mensen zijn prachtig geintegreerd! alle mogenlijke mazen in de wet en bij de belastingdienst worden driftig gebruikt door alle Nederlandersquote:Op vrijdag 28 september 2007 08:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Dat er door de mensen die we destijds als gastarbeider hebben aangetrokken in Nederland primair aan gezinshereniging is gedaan, dat is terecht. Secundair was ook terecht, dat waren gemaakte afspraken, en daar hadden we die mensen in te respecteren. Maar dat we vervolgens tertiaire en quartaire, en zelfs al het vijfde en zesde niveau aan gezinshereniging hebben toegestaan, dat was gewoon dom.
En als ik dan dit verhaal lees, dan denk ik alleen maar aan het waardeloze bestuur van dit land.
Als wij Nederlanders een gat in de wet vinden, dan maken we daar dankbaar misbruik van. En we hebben het hier over Nederlanders. Dus niks criminele activiteiten, blijkbaar stond onze wet dit soort dingen toe. Heel goed dat ook van dat gat in de wet goed gebruik is gemaakt. En laten we het vooral niet crimineel noemen. We handelen wat dat betreft allemaal als waardige Nederlanders.
Ik zie het als bewuste oplichting.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:55 schreef werkeend het volgende:
[..]
idd deze mensen zijn prachtig geintegreerd! alle mogenlijke mazen in de wet en bij de belastingdienst worden driftig gebruikt door alle Nederlanders
Weet jij dan wat zijn functie was?quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:55 schreef omapietje het volgende:
" Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte. "
Kon die meneer niet beter zijn werk doen ( dus controleren wie er legaal en illegaal binnenkomt ) in plaats van een boek schrijven ?????
Hij wordt nu zeker ontslagen wegens incompetentie ?
Er zijn genoeg mensen die het wel genoemd hebben, alleen moesten we zonodig allemaal voor een knuffelpolitiek stemmen. Met andere woorden, hou gewoon op met zeiken, we hebben er zelf voor gekozen. Zorg er gewoon voor dat het leefbaar wordt, en zorg ervoor dat het nu anders gaat.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:58 schreef michiel5 het volgende:
Slecht dat het gebeurt is en dat niemand heeft ingegrepen, vanaf nu maar even opletten dan, okay?
Dat is sinds juli 2002 al niet meer zo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoorde laatst ook al dat we hier kinderbijslag betalen voor kinderen die daaro zitten. Eigenlijk te gek voor woorden.
Klopt helemaal.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:00 schreef potjevet het volgende:
Het bericht haalt wel 2 dingen door elkaar:
gezinshereniging = gastarbeider in nederland laat zijn vrouw en kinderen overkomen
gezinsvorming = kind van gastarbeider haalt partner uit land van herkomst
Het zijn 2 verschillende regelingen, gezinsvorming is de laatste tijd veel moeilijker geworden met inkomenseisen en inburgingstoets. Gezinshereniging kan nu niet veel meer voorkomen lijkt me, tenzij ook neven en nichten mogen overkomen, maar dat is volgens mij niet zo.
Het generaal pardon gaat over asielzoekers.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:23 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Dus het Generaal Pardon geldt niet voor 26000 immigranten, maar voor 26000 maal 8 is 208000.
Dus ter grootte van de stad Utrecht.
En volgens de leugenachtige politiek kost dit slechts 50 miljoen.
De politieke bestuurders vernietigen dit land.![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:23 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Dus het Generaal Pardon geldt niet voor 26000 immigranten, maar voor 26000 maal 8 is 208000.
Dus ter grootte van de stad Utrecht.
En volgens de leugenachtige politiek kost dit slechts 50 miljoen.
De politieke bestuurders vernietigen dit land.![]()
Dan hebben ze het niet hard genoeg geropen, ik had het nog nooit gehoord dat dit gebeurde.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:06 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die het wel genoemd hebben, alleen moesten we zonodig allemaal voor een knuffelpolitiek stemmen. Met andere woorden, hou gewoon op met zeiken, we hebben er zelf voor gekozen. Zorg er gewoon voor dat het leefbaar wordt, en zorg ervoor dat het nu anders gaat.
En in dat hele verhaal zijn de knuffelpartijen de meest hypocriete partijen, aangezien die opeens merken dat ze beter met de veranderde windrichting kunnen meevaren... losers.
Asielzoekers zijn asielzoekers. Ze zoeken asiel, al dan niet voor bepaalde of onbepaalde tijd. Lees je eens in over het onderwerp voordat je gaat posten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:25 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Ja en asielzoekers zijn immigranten.
Ok. Prima.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is sinds juli 2002 al niet meer zo.
Ja. En terecht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even een vraagje: is dat nu nog steeds, gezinshereniging?
Is toch simpel te bestrijden? Gewoon iedereen mag 1 partner uitzoeken die binnen mag komen, red je het daar niet mee, pech.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja. En terecht.
Misbruik is vervelend, dient ook te worden bestreden... maar wel heel lastig te bestrijden.
Och de Turken werken zo goed als allemaal wel. Alleen de Mocro's zijn een beetje twijfelachtig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:41 schreef Mr.Spock het volgende:
Geweldig, 8 partners invoeren en niemand die hier over struikelt.
De multiculturele droom die ons allemaal weer nog wat extra belasting gaat kosten dit jaar.
Waar haal jij die 80% vandaan. De dikke duimquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:14 schreef Bresser het volgende:
dus zo'n beetje 80% is hier op grond van valse leugens en ook vaak nog crimineel.
je kunt nu dus wel stellen dat minimaal 80% moslims crimineel is.
hopenlijk kun je ze met terugwerkende kracht alsnog het land uit trappen
we hebben dus werkelijk een bende criminelen binnen gehaald.
als 1 partner 8 "nieuwe" partners erbij haalt zijn ze bij voorbaat al crimineel omdat ze het systeem misbruiken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waar haal jij die 80% vandaan. De dikke duim![]()
En als 80% vaak nog cimineel was, laten we die vaak op 50% van de binnegehaald populatie houden wat ik al niet geloof, dan komen we maar op 40% criminelen marrokanen uit. Er zijn meer moslims als allen maar marrokanen.
Maar het bekt lekkerder zo met die hoge percentages![]()
Nogmaals Mutant, dat is nog steeds zo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals ik al verwachte kun je de cijfers niet onderbouwen. En laten we voor de criminaltiteits cijfers van het cbs uitgaan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef Bresser het volgende:
[..]
als 1 partner 8 "nieuwe" partners erbij haalt zijn ze bij voorbaat al crimineel omdat ze het systeem misbruiken.
en gezien de cijfers van het CBS kun je wel stellen dat de meeste mensen met de islamitisch cultuur en religie crimineel dan wel onaangepast zijn.
dit is weer een grote aanwijzing van de zovelen die er al zijn geweest.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:34 schreef Bresser het volgende:
[..]
als 1 partner 8 "nieuwe" partners erbij haalt zijn ze bij voorbaat al crimineel omdat ze het systeem misbruiken.
-edit-
dit is weer een grote aanwijzing van de zovelen die er al zijn geweest.
Het intereseert me echt geen ene ruk hoe je ze noemt. Het zijn mensen uit een niet-westerse samenleving. Dat is wat teltquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn asielzoekers. Ze zoeken asiel, al dan niet voor bepaalde of onbepaalde tijd. Lees je eens in over het onderwerp voordat je gaat posten.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:58 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Het intereseert me echt geen ene ruk hoe je ze noemt. Het zijn mensen uit een niet-westerse samenleving. Dat is wat telt
Ik weet wel dat onder Nawijn destijds enkele tientallen oorlogsmisdadigers het land zijn binnengekomen en daarover hoor ik rechts NL grappig genoeg NOOIT.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Topje van de ijsberg?
De vraag die bij mij nu opborrelt, hoeveel criminelen zijn gelegaliseerd het land ingekomen met het generaal pardon?
Dat vind jij terecht? Lijkt mij niet. Relaties zijn nu eenmaal niet altijd voor het leven. Van mij mag je er 20 het land binnenhalen, zo lang het maar geen misbruik is. En ik geef graag het voordeel van de twijfel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:15 schreef Scorpie het volgende:
Is toch simpel te bestrijden? Gewoon iedereen mag 1 partner uitzoeken die binnen mag komen, red je het daar niet mee, pech.
Maken we ons druk om 40.000 moslims. Dus die ultra-rechtse kliek die het over 1 miljoen heeft liegen gewoon.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:53 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
![]()
Oke komt ie: Sins wanneer is 30000 (de cijfers van het stuk) 80% van de moslims in nederland. Deze cijfers gebruiken als uitgangs punt dan zijn in Nederland 40000 moslims. Waarvan 80% dus crimineel is.
Welvaard kost nou eenmaal geld. Vergrijzing, vuilnisophalers, enz.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:17 schreef Bastard het volgende:
30 !! jaar lang word dit dus toegestaan, totdat er een klokkeluider naar voren komt waarschijnlijk.
Ik wil niet eens weten hoeveel belastinggeld hier alleen al aan verloren is gegaan, doe daarbovenop nog de subsidie voor een woning, de eersteklas treinkaartjes voor de medelander, de probleemwijken die nu aangepakt moeten worden, etc etc etc... Klauwen met geld heeft het gekost en kost het nog steeds!
Wat een vreemde kijk op welvaart heb jij als het binnenhalen van criminelen daarbij hoort.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welvaard kost nou eenmaal geld. Vergrijzing, vuilnisophalers, enz.
Nuquote:'Misbruik regeling gezinshereniging'
Uitgegeven: 28 september 2007 08:53
Laatst gewijzigd: 28 september 2007 11:40
AMSTERDAM - Een onbekend aantal Turken en Marokkanen heeft tussen 1977 en 2006 in het kader van gezinshereniging meer dan acht 'partners' naar Nederland gehaald.
Dat schrijft De Telegraaf vrijdag op basis van het boek 'De Immigratieramp', dat maandag wordt gepresenteerd. Dat gaat over het vreemdelingenbeleid en de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).
Als de partner na drie jaar een verblijfsvergunning kreeg werd de relatie verbroken en een nieuwe partner naar Nederland gehaald, schrijft de krant.
Criminelen
Uit het boek zou verder blijken dat duizenden criminele vreemdelingen in de loop der jaren een verblijfsvergunning hebben gekregen. Ook dat zou zijn gebeurd vanwege de gezinshereniging.
Sinds 2005 krijgen buitenlandse criminelen die met hun Nederlandse partner willen wonen niet meer automatisch een verblijfsvergunning.
Het boek is geschreven door voormalig IND-medeweker Sietse Fritsma. Hij citeert uit geheime IND-dossiers. Fritsma zit nu voor de PVV van Geert Wilders in de Tweede Kamer.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:26 schreef Bresser het volgende:
misschien moet je eens gaan rekeken hoeveel de islam ons heeft gekost aan uitkeringen, justitiekosten, kinderbijslag, uitkeringen, integratie projecten, etc.
Ik val geen boodschapper aan hoor, het is alleen wel typisch dat men een blijkbaar onbekend aantal mensen ogenblikkelijk enorm noemt. Iets meer journalistieke integriteit zou niet vervelend zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:36 schreef Bresser het volgende:
hahaha, geweldig hoe de linkse kliek al weer bezig gaat met het aanvallen van de messenger.
neuh, hoordie achterlijke woestijnapen met hun achtergestelde religie zijn zeker het probleem niet
dat borrelende geluid is je onderbuik...quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Topje van de ijsberg?
De vraag die bij mij nu opborrelt, hoeveel criminelen zijn gelegaliseerd het land ingekomen met het generaal pardon?
*kuch*quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:33 schreef Fides het volgende:
Wel een typisch Telegraaf artikel om met woorden als 'enorm' en 'meestal' te strooien maar inderdaad geen cijfers te noemen.
Jouw struisvogelgedrag is bekend en kenmerkend.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
dat borrelende geluid is je onderbuik...
IND zegt je niks blijkbaarquote:ik zie de associatie niet tussen gezinshereniging en generaal pardon...
Wacht het boek af.quote:verder lijkt het me prettig om met cijfers te discussieren zodat de subjectieve mening van de schrijver in perspectief geplaatst kan worden.
en nee, elke crimineel is er een teveel...
Dus zonder cijfers is het idee op zich al prima voor je, 30 jaar lang deze praktijken... mwa dat zijn er wel meer dan 10, maar geen probleem betaal je graag aan mee. Is er ook nog een bepaald plafond waarna je gaat zeggen, ok nu word het me teveel?quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:58 schreef Re het volgende:
[..]
dat borrelende geluid is je onderbuik...
ik zie de associatie niet tussen gezinshereniging en generaal pardon...
verder lijkt het me prettig om met cijfers te discussieren zodat de subjectieve mening van de schrijver in perspectief geplaatst kan worden.
en nee, elke crimineel is er een teveel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
ik ontken nergens dat er geen probleem is, maar ik weiger om een subjectieve bron met een hidden marketing agenda (lid PVV dus voornamelijk gericht op het dumpen van vette uitspraken) zomaar voor waar aan te nemenquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:11 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jouw struisvogelgedrag is bekend en kenmerkend.
jawel hoor, maar als ik een bon krijg omdat ik fout geparkeerd sta borrelt er bij mij niet de logische vraag op hoeveel vergunninghouders er zijn (hetzelfde bedrijf dus)quote:IND zegt je niks blijkbaar
Dat was ik al van plan jaquote:Wacht het boek af.
Wat een heerlijk onzin verhaal, maar goed het past wel in jouw straatje dus je gelooft het. Jarenlang werd allochtionen niets in de weg gelegd en zijn ze nergens gekomen. Nu is men het zat en proberen wat linkse idioten het tij te keren. Als de ambitie er niet is doe je er niets tegen. Er wordt altijd zo snel discriminatie geroepen maar het kan nooit aan de groep zelf liggen. Ik geloof er niets van dat mensen stelselmatig discrimineren. Als je gewoon goed bent en je aanpast kom je er wel. Maar als je zoals er af en toe in het nieuws komt met je traditionele kledij wil gaan werken dat kan gewoon niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
![]()
Harde toon kost Nederland groei
Oei en dat zelfs gepubliceerd in het financieel dagblad.
Maar blijf maar verder door dromen over de wit lelie samenleving die je voor ogen hebt.
Die onzin borrel verhalen van de PVV en consorten kosten ons dus geld.
ik zeg nergens dat het OK is, ik wil alleen de schaal van het gebeuren weten en dat meneer roept dat er zo 1000en criminelen het land in zijn gekomen dmv gezinshereniging, kan me best voorstellen dat meneer als definite van crimineel de onterechte (zijnde het strafbare feit) gezinsherenigde heeft, dan is het wel lekker dubbel scoren natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:12 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dus zonder cijfers is het idee op zich al prima voor je, 30 jaar lang deze praktijken... mwa dat zijn er wel meer dan 10, maar geen probleem betaal je graag aan mee. Is er ook nog een bepaald plafond waarna je gaat zeggen, ok nu word het me teveel?
Ik bazeer met alleen op jouw feiten. Zoals jij je message naarvoren brengt is zo krom dat een hoepel recht lijkt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:36 schreef Bresser het volgende:
hahaha, geweldig hoe de linkse kliek al weer bezig gaat met het aanvallen van de messenger.
neuh, hoordie achterlijke woestijnapen met hun achtergestelde religie zijn zeker het probleem niet
quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:16 schreef desiredbard het volgende:
Alhoewel de "grote voorganger" zelf 12 personen van het vrouwelijk geslacht neukte (een 6 jarige is nog geen vrouw) schreef hij zijn kudde voor wer niet meer dan 4 of 6 te hebben.
Ja allemaal doen ze dat....quote:En deze "rechtschapen" figuren krijgen het dus voor alkaar 8 partners naarbinnen te krijgen.
Nee ligt bij de wetgever, die masen in de wet laat bestaan. De IND is alleen een uitvoerende in dit geheel.quote:Maar laat me raden de fout zal wel weer bij het IND liggen
De islam? Ik gok 0 euro. Eigenlijk weet ik dat wel zeker.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:26 schreef Bresser het volgende:
misschien moet je eens gaan rekeken hoeveel de islam ons heeft gekost aan uitkeringen, justitiekosten, kinderbijslag, uitkeringen, integratie projecten, etc.
Ikke niet mogen werken met mannen/vrouwen honden/varkens Joden Homo'squote:Op vrijdag 28 september 2007 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
De islam? Ik gok 0 euro. Eigenlijk weet ik dat wel zeker.
Wat zet jij jezelf toch geregeld neer als een echte xenofoob.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:38 schreef desiredbard het volgende:
Ikke niet mogen werken met mannen/vrouwen honden/varkens Joden Homo's
en da's religieuze vrijheid dus astublieftdankuwel hieris uw uitkering
Oh ja en een nest hebben bij 4 verschillende teefjes , Sorry ik bedoel kinderen bij vier verschillende vrouwen..... en kinderbijslag oogsten.
En dan noemen die moslims ons westerse honden....![]()
Politietijd en geld aan onderzoeken naar eerwraak
Dokters die de boel belazeren en de burger die opdraait voor maagdenvliesreconstructie
Kun je even normaal discussiëren? Neem aan dat je het over een groep hebt en niet over alle moslims? Net als er een groep autochtonen zijn die moslims generaliseren en er alles aan doen om iedere moslim,Jood, enz te bashen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ikke niet mogen werken met mannen/vrouwen honden/varkens Joden Homo's
en da's religieuze vrijheid dus astublieftdankuwel hieris uw uitkering
Oh ja en een nest hebben bij 4 verschillende teefjes , Sorry ik bedoel kinderen bij vier verschillende vrouwen..... en kinderbijslag oogsten.
En dan noemen die moslims ons westerse honden....![]()
Wel voor de kindertjes die het al kregenquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik begin er eerlijk gezegd aan te twijfellen of ik het slechts over een groep heb.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:48 schreef paddy het volgende:
[..]
Kun je even normaal discussiëren? Neem aan dat je het over een groep hebt en niet over alle moslims? Net als er een groep autochtonen zijn die moslims generaliseren en er alles aan doen om iedere moslim,Jood, enz te bashen.
Je bent je dat dus wel bewust... Dat is al iets...quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:10 schreef desiredbard het volgende:
je mag immers niet niet discrimineren
En ook voor de overige kindertjes. Mutant wil haar ongelijk gewoon niet erkennen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:03 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Wel voor de kindertjes die het al kregen
Ach discriminatie = onderscheid maken en dat doen we dagelijksquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bent je dat dus wel bewust... Dat is al iets...
Je bent toch niet zo dom om te denken dat ik het had over de letterlijke betekenis ipv de betekenis die we er thans aan geven?quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef desiredbard het volgende:
Ach discriminatie = onderscheid maken en dat doen we dagelijks
O... hullie doen het ook... dan is het natuurlijk prima...quote:Maar ach: Pispaal omdat je geen moslim bent
iddquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:51 schreef damian5700 het volgende:
Gezinshereniging, maar ook gezinsvorming zijn dan ook de facto de oorzaken van het falend integratiebeleid, mijn inziens.
Een falend immigratiebeleid bedoel je.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:51 schreef damian5700 het volgende:
falend integratiebeleid
Wat iedereen wel zou moeten weten, is dat er nog nooit ergens waar dan ook ter wereld volkeren succesvol zijn geintegreerd. Maar goed, we blijven dromenquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Een falend immigratiebeleid bedoel je.
Niemand is het er ooit over eens geworden wat integratie nu eigenlijk inhoudt.
de australiers, zuid afrikanen en amerikanen hebben dat dan toch goed opgelost huhquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:40 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Wat iedereen wel zou moeten weten, is dat er nog nooit ergens waar dan ook ter wereld volkeren succesvol zijn geintegreerd. Maar goed, we blijven dromen![]()
Nee, dat bedoel ik niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn woorden zoals integratie en samenleving woorden die iets niet-bestaands proberen te benoemen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Niemand is het er ooit over eens geworden wat integratie nu eigenlijk inhoudt.
En al die jaren deed uw Messias, uw Antwoord der Antwoorden er niets aan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ow wat verassend zeg alsof we dat al niet jaren wisten.
Daarom snap ik ook niet waarom de Nederlandse overheid zich druk BLIJFT maken om zaken als "Inburgering" etc. In landen als Canada, en de VS hoef je pas de taal te spreken als je ook daadwerkelijk een staatsburger wil worden van het land. Als je gewoon immigrant wil blijven hoef je in principe helemaal niets.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:40 schreef HassieBassie het volgende:
Wat iedereen wel zou moeten weten, is dat er nog nooit ergens waar dan ook ter wereld volkeren succesvol zijn geintegreerd. Maar goed, we blijven dromen![]()
In Amerika is sprake van een vrij gezonde relatie tussen immigranten en Amerikanen. Maar er is absoluut geen sprake van wat men in Nederland "integratie" noemt. Vanmorgen reed ik nog langs een Vietnamees reclamebord, en dat vind men hier gewoon normaal.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef Re het volgende:
de australiers, zuid afrikanen en amerikanen hebben dat dan toch goed opgelost huh
Ja, in die landen bestaat helemaal geen segregatie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef Re het volgende:
[..]
de australiers, zuid afrikanen en amerikanen hebben dat dan toch goed opgelost huh
In die landen is ook geen "integratie-verplichting" vanuit de regering. Pas als je staatsburger wil worden wordt er wat van je gevraagd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:58 schreef RonaldV het volgende:
Ja, in die landen bestaat helemaal geen segregatie.
ik bedoelde dan ook meer de wat oudere geschiedenis van natives, ik denk dat er hier een paar rondlopen die daadwerkelijk denken dat hun hetzelfde lot zal overkomenquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:54 schreef maartena het volgende:
[..]
In Amerika is sprake van een vrij gezonde relatie tussen immigranten en Amerikanen. Maar er is absoluut geen sprake van wat men in Nederland "integratie" noemt. Vanmorgen reed ik nog langs een Vietnamees reclamebord, en dat vind men hier gewoon normaal.
Wilders zou spontaan ontploffen als men langs de A2 in het Arabisch gaat adverteren voor Halal vlees bij de Albert Heyn.
vraag het aan StefanP en desiredbard zou ik zeggenquote:Op zaterdag 29 september 2007 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou wat ik mij vaak afvroeg was, waarom zou iemand zijn land ontvluchten?
Vaak zijn dat in eigen land niet altijd lieverdjes immers?
Dus.....
De meeste moslims die in Nederland wonen zijn in de jaren 60 en 70 naar Nederland gekomen omdat er hier veel werkgelegenheid was. De "Babyboomers" die in de jaren 1945-1955 na de oorlog zijn geboren hebben vanaf ong. 1965 huizen nodig, en om die reden zijn er in de jaren 70 enorm veel nieuwbouwwijken en hele steden uit de grond gestampt, denk aan Zoetermeer, Almere, Nieuwegein, maar ook de Bijlmer en Kanaleneiland die in eerste instantie niet door buitenlanders, maar door startende gezinnen werd bewoond.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou wat ik mij vaak afvroeg was, waarom zou iemand zijn land ontvluchten?
Vaak zijn dat in eigen land niet altijd lieverdjes immers?
Dus.....
Ontluisterend goed gewerkt, vind ik. Zelfs nu nog wordt gepoogd het debat hierover te frustreren door middel van een definitie-duel, terwijl het klip en klaar is dat deze hele kwestie de facto gaan over begrippen zoals rechtvaardigheid en veiligheid.quote:Op zaterdag 29 september 2007 08:35 schreef nouenof het volgende:
Tja, vrijwel iedereen wist dit al jaren.
Wat mij wel opvalt is dat de indoctrinatie in het onderwijs door (s)links prima heeft gewerkt als ik de comments zo lees.
Van de 20.000 Turken en Marokkanen die hier in de jaren 60 en 70 naartoe zijn gekomen om te werken zijn er inmiddels 13.000 teruggekeerd. De rest van de aanwas is door gezinshereniging en het fokprogramma van de Allah-aanhangers tot stand gekomen.
Vraag is: hoe nu verder?
Errug idd. Helemaal omdat blijkt dat Verdonk jarenlang (met succes...) heeft lopen gillen en haar beeld op heeft lopen zadelen over asielzoekers en strengheid, terwijl een letterlijk 10x zo groot probleem meer aandacht behoefde: de regelgeving die de incompetentie van de IND moet verkleinen. Denk hierbij aan:quote:Op zaterdag 29 september 2007 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Lees en huiver
Bron: de papieren Telegraaf
...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |