abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53535519
quote:
’Enorm misbruik gezinshereniging’

door Martijn Koolhoven

DEN HAAG, vrijdag
Uit geheime dossiers van de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) blijkt dat er Marokkanen en Turken zijn die tussen 1977 en 2006 in het kader van de gezinshereniging meer dan acht ’partners’ naar Nederland hebben gehaald, meestal uit hetzelfde dorp.
Na drie jaar, als de partner recht had op een verblijfsvergunning, werd de relatie verbroken en vervolgens begon het verhaal van voren af aan: de ex-vrouw en haar ex-man haalden vervolgens weer een nieuwe ’partner’, meestal weer uit dezelfde gemeente, naar Nederland.
Daarnaast blijkt dat Nederland in de loop der jaren duizenden criminele vreemdelingen een verblijfsvergunning heeft verstrekt, ook in het kader van de gezinshereniging.

Strafblad
Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederlandse woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen. In het boek ’De Immigratieramp’, dat komende maandag verschijnt, komt een verbijsterend beeld naar voren over een falend vreemdelingenbeleid en niet functionerende IND.

Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte.
Fritsma put uit een groot aantal geheime IND-dossiers waaruit hij, geanonimiseerd, citeert. De chaos die hij bij de IND aantrof, was zó groot dat het hem motiveerde om in 2006 lid te worden van de Tweede Kamer voor de Partij voor de Vrijheid (PVV).
In De Telegraaf staat morgen een exclusieve voorpublicatie van het boek ’De Immigratieramp’, dat komende maandag in Nieuwspoort wordt gepresenteerd.

Bron: papieren Telegraaf
Topje van de ijsberg?

De vraag die bij mij nu opborrelt, hoeveel criminelen zijn gelegaliseerd het land ingekomen met het generaal pardon?
pi_53535579
Even een vraagje: is dat nu nog steeds, gezinshereniging?

Hoorde laatst ook al dat we hier kinderbijslag betalen voor kinderen die daaro zitten. Eigenlijk te gek voor woorden.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 28-09-2007 10:11:00 ]
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:17:40 #3
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53535601
quote:
Pas sinds 15 februari 2005 krijgen buitenlandse criminelen die willen gaan samenwonen met hun in Nederland woonachtige partner, niet automatisch meer een verblijfsvergunning. Maar tot die tijd hebben enkele duizenden vreemdelingen met een strafblad (overvallen, drugshandel, geweldpleging) een verblijfsvergunning in Nederland gekregen.
Mijn grote vraag in deze is: Hebben de mensen een verblijfs vergunning na dat ze de daad in Marokko/Turkije hadden plaats gevonden of pas hier in Nederland?

Verder ben ik absoluut tegen om iemand het Nederlandsschap of een verblijfs vergunning te verstrekken als iemand een crimineel feit heeft begaan.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53535817
gelijk intrekken al die pasporten, terug sturen van de mensen waarvan het 100% zeker is dat dit het geval is.

No mercy, misbruik maken is goed, maar als je gepakt wordt moet je dan ook op de blaren zitten.
ik maak feiten van eventuele twijfels
pi_53535832
Geweldig, 8 partners invoeren en niemand die hier over struikelt.

De multiculturele droom die ons allemaal weer nog wat extra belasting gaat kosten dit jaar.
ships are safe in the harbor, but that is not what ships are meant for
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:42:19 #6
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53535838
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:40 schreef tKrieK het volgende:
gelijk intrekken al die pasporten, terug sturen van de mensen waarvan het 100% zeker is dat dit het geval is.

No mercy, misbruik maken is goed, maar als je gepakt wordt moet je dan ook op de blaren zitten.
Ze werkte binnen de wet. Moraal gezien is dit Fout, maar wettelijk gezien niet/gedoogd. Pas sins 2005 werd hier naar gekeken.
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53535926
Dat er door de mensen die we destijds als gastarbeider hebben aangetrokken in Nederland primair aan gezinshereniging is gedaan, dat is terecht. Secundair was ook terecht, dat waren gemaakte afspraken, en daar hadden we die mensen in te respecteren. Maar dat we vervolgens tertiaire en quartaire, en zelfs al het vijfde en zesde niveau aan gezinshereniging hebben toegestaan, dat was gewoon dom.

En als ik dan dit verhaal lees, dan denk ik alleen maar aan het waardeloze bestuur van dit land.

Als wij Nederlanders een gat in de wet vinden, dan maken we daar dankbaar misbruik van. En we hebben het hier over Nederlanders. Dus niks criminele activiteiten, blijkbaar stond onze wet dit soort dingen toe. Heel goed dat ook van dat gat in de wet goed gebruik is gemaakt. En laten we het vooral niet crimineel noemen. We handelen wat dat betreft allemaal als waardige Nederlanders.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:55:02 #8
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_53536034
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Dat er door de mensen die we destijds als gastarbeider hebben aangetrokken in Nederland primair aan gezinshereniging is gedaan, dat is terecht. Secundair was ook terecht, dat waren gemaakte afspraken, en daar hadden we die mensen in te respecteren. Maar dat we vervolgens tertiaire en quartaire, en zelfs al het vijfde en zesde niveau aan gezinshereniging hebben toegestaan, dat was gewoon dom.

En als ik dan dit verhaal lees, dan denk ik alleen maar aan het waardeloze bestuur van dit land.

Als wij Nederlanders een gat in de wet vinden, dan maken we daar dankbaar misbruik van. En we hebben het hier over Nederlanders. Dus niks criminele activiteiten, blijkbaar stond onze wet dit soort dingen toe. Heel goed dat ook van dat gat in de wet goed gebruik is gemaakt. En laten we het vooral niet crimineel noemen. We handelen wat dat betreft allemaal als waardige Nederlanders.
idd deze mensen zijn prachtig geintegreerd! alle mogenlijke mazen in de wet en bij de belastingdienst worden driftig gebruikt door alle Nederlanders
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
pi_53536044
" Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte. "

Kon die meneer niet beter zijn werk doen ( dus controleren wie er legaal en illegaal binnenkomt ) in plaats van een boek schrijven ?????
Hij wordt nu zeker ontslagen wegens incompetentie ?
pi_53536070
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:55 schreef werkeend het volgende:

[..]

idd deze mensen zijn prachtig geintegreerd! alle mogenlijke mazen in de wet en bij de belastingdienst worden driftig gebruikt door alle Nederlanders
Ik zie het als bewuste oplichting.
  vrijdag 28 september 2007 @ 08:57:36 #11
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53536081
Niet echt verbazingwekkend. Als het in de jaren 80 al aan de orde gesteld werd, werd je door politiek correcten direct naar het strafhoekje van Janmaat cs verwezen. Toen Frits Bolkestein het begin jaren 90 aan de orde stelde werd het nog steeds als reacistisch bestempeld. Zo is het 20 jaar lang gegaan: als je op nadelige gevolgen van het immigratiebeleid wees was je een racist.

Het gevolg zien we deze eeuw: de opkomst van Fortuijn en Wilders... en of je daar nou blij mee moet zijn?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_53536096
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:55 schreef omapietje het volgende:
" Het boek is geschreven door Sietse Fritsma die van 2000 tot 2006 bij de IND werkte. "

Kon die meneer niet beter zijn werk doen ( dus controleren wie er legaal en illegaal binnenkomt ) in plaats van een boek schrijven ?????
Hij wordt nu zeker ontslagen wegens incompetentie ?
Weet jij dan wat zijn functie was?
pi_53536106
Slecht dat het gebeurt is en dat niemand heeft ingegrepen, vanaf nu maar even opletten dan, okay?
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:00:11 #14
177806 potjevet
al op de tafel
pi_53536135
Het bericht haalt wel 2 dingen door elkaar:
gezinshereniging = gastarbeider in nederland laat zijn vrouw en kinderen overkomen
gezinsvorming = kind van gastarbeider haalt partner uit land van herkomst
Het zijn 2 verschillende regelingen, gezinsvorming is de laatste tijd veel moeilijker geworden met inkomenseisen en inburgingstoets. Gezinshereniging kan nu niet veel meer voorkomen lijkt me, tenzij ook neven en nichten mogen overkomen, maar dat is volgens mij niet zo.
Dus....
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:02:55 #15
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53536182
Tsja, iedereen weet dat "bepaalde groepen" enorm misbruik maken van vrijwel alles, dus dit kan er ook nog wel bij...
RonaldV ==> Inderdaad. LINKS heeft de normale mensen monddood gemaakt door alles als racisme te bestempelen... Maar gelukkig zijn mensen wel zelf blijven denken. Jammer dat gevoelens zo lang niet mochten worden uitgesproken.
censuur :O
pi_53536237
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:58 schreef michiel5 het volgende:
Slecht dat het gebeurt is en dat niemand heeft ingegrepen, vanaf nu maar even opletten dan, okay?
Er zijn genoeg mensen die het wel genoemd hebben, alleen moesten we zonodig allemaal voor een knuffelpolitiek stemmen. Met andere woorden, hou gewoon op met zeiken, we hebben er zelf voor gekozen. Zorg er gewoon voor dat het leefbaar wordt, en zorg ervoor dat het nu anders gaat.

En in dat hele verhaal zijn de knuffelpartijen de meest hypocriete partijen, aangezien die opeens merken dat ze beter met de veranderde windrichting kunnen meevaren... losers.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 28 september 2007 @ 09:07:19 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53536256
Ik vind ht nu al een saai boek
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53536338
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 08:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoorde laatst ook al dat we hier kinderbijslag betalen voor kinderen die daaro zitten. Eigenlijk te gek voor woorden.
Dat is sinds juli 2002 al niet meer zo.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53536356
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:00 schreef potjevet het volgende:
Het bericht haalt wel 2 dingen door elkaar:
gezinshereniging = gastarbeider in nederland laat zijn vrouw en kinderen overkomen
gezinsvorming = kind van gastarbeider haalt partner uit land van herkomst
Het zijn 2 verschillende regelingen, gezinsvorming is de laatste tijd veel moeilijker geworden met inkomenseisen en inburgingstoets. Gezinshereniging kan nu niet veel meer voorkomen lijkt me, tenzij ook neven en nichten mogen overkomen, maar dat is volgens mij niet zo.
Klopt helemaal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53536504
Dus het Generaal Pardon geldt niet voor 26000 immigranten, maar voor 26000 maal 8 is 208000.
Dus ter grootte van de stad Utrecht.
En volgens de leugenachtige politiek kost dit slechts 50 miljoen.
De politieke bestuurders vernietigen dit land.
Sportieve inbreng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')