FOK!forum / Klaagbaak / krijg je tegenwoordig je rijbewijs al bij een pakje boter :|
Backflippiedonderdag 27 september 2007 @ 23:58
Ik kan me mateloos ergeren aan mensen die niet met een auto over weg kunnen

Ten
-1e kunnen een heleboel mensen niet parkeren. Daar word je toch echt niet goed van, van al die mensen die dubbel parkeren.

-2e: worden er tegenwoordig geen richtingaanwijzers in auto's gebouwd?
Is er nog wel eens een auto die richting aangeeft of ben ik de enige gek die het opvalt?

[ Bericht 66% gewijzigd door Janetje op 28-09-2007 00:22:46 (Verwijderde OP teruggeplaatst) ]
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 00:00
Ik zie mensen soms geen richting aangeven op rotondes ( ), en verder niet altijd op de snelweg, maar dat is ook niet altijd per se nodig. Weinig last van verder.

en ten

-3e heb je een wat aparte opmaak van je OP.
LudoSandersvrijdag 28 september 2007 @ 00:03
Gelukkig is het theorie examen niet schriftelijk.
Athmozzvrijdag 28 september 2007 @ 00:06
ik kan ook niet parkeren, wat is daar het probleem van? Er is altijd wel een plekje waar je hem vooruit kan in inrijden, en anders zet je hem maar ff op de stoep, zoveel last hebben andere mensen daar ook niet van.

Als je liever hebt dat ik inparkeer; mij goed, maar ga niet klagen als er een deukje in je bumper zit.
MASDvrijdag 28 september 2007 @ 00:07
ik kreeg hem bij de croma!
Yestuuurvrijdag 28 september 2007 @ 00:07
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:06 schreef Athmozz het volgende:
ik kan ook niet parkeren, wat is daar het probleem van? Er is altijd wel een plekje waar je hem vooruit kan in inrijden, en anders zet je hem maar ff op de stoep, zoveel last hebben andere mensen daar ook niet van.

Als je liever hebt dat ik inparkeer; mij goed, maar ga niet klagen als er een deukje in je bumper zit.
n00b
Athmozzvrijdag 28 september 2007 @ 00:09
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

n00b
ik heb er nog nooit last van gehad, en zolang ik er geen last van heb leer ik niet inparkeren. Nu is het de moeite niet eens meer, ik rijd maar 10 maand meer met deze auto & ik heb een andere, dus om nu nog te leren inschatten waar de achterkant ergens zit als je inparkeert vind ik de moeite niet eens meer, voor die 2000km's dat ik er nog mee ga rijden...
Yestuuurvrijdag 28 september 2007 @ 00:13
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:09 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ik heb er nog nooit last van gehad, en zolang ik er geen last van heb leer ik niet inparkeren. Nu is het de moeite niet eens meer, ik rijd maar 10 maand meer met deze auto & ik heb een andere, dus om nu nog te leren inschatten waar de achterkant ergens zit als je inparkeert vind ik de moeite niet eens meer, voor die 2000km's dat ik er nog mee ga rijden...
je zult het toch ooit moeten leren.. is anders wel heel schraal. jong geleerd is oud gedaan. als je een keer in een drukke stad op een bepaalde feestdag wilt parkeren ben je toch vaak nergens zonder inparkeren.
Athmozzvrijdag 28 september 2007 @ 00:14
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:13 schreef Yestuuur het volgende:

[..]

je zult het toch ooit moeten leren.. is anders wel heel schraal. jong geleerd is oud gedaan. als je een keer in een drukke stad op een bepaalde feestdag wilt parkeren ben je toch vaak nergens zonder inparkeren.
stadsparking's genoeg, daar heb je altijd plaats om zo in te rijden. Het is niet dat ik er niet in raak hoor, ik sta gewoon met mijn achterwiel op de stoep & mijn voorwiel 10cm er naast op de rijbaan.

Het grootste voordeel van stadsparkings is ook dat je niet moet aangeven hoe lang je weg bent, bij alle andere parkeerplekken in de stad moet je op voorhand een ticketje leggen als je vertrekt met hoe lang je weg bent, en als dat afgelopen is moet je terugkeren om een nieuw te leggen als je langer wil blijven. Bij een stadsparking is het gewoon de auto dumpen, kaartje trekken & terug in de automaat steken als je vertrekt. Véél minder last om te betalen dus.

Volgende auto plan ik een jaar of 5 te gebruiken en meer kilometertjes mee af te leggen, dus daarmee ga ik wel leren parkeren.
Janetjevrijdag 28 september 2007 @ 00:19
OP teruggeplaatst.
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 00:21
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:19 schreef Janetje het volgende:
OP teruggeplaatst.
Hij ziet er plotseling een stuk netter uit Janetje
Janetjevrijdag 28 september 2007 @ 00:22
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:21 schreef TNA het volgende:

[..]

Hij ziet er plotseling een stuk netter uit Janetje
Raar he?
Dat is de kracht van de editknop. Raawwwrrrr..
LegerNegervrijdag 28 september 2007 @ 01:58
Dat met die richtingaanwijzers die ik vooral bij oudere mensen (die ook vaak stadslichten aan hebben) en tokkies. En parkeren kan ik ook zo'n hekel aan hebben.
unkkivrijdag 28 september 2007 @ 09:08
Ik gebruik mijn knipperlicht zelf te lang denk ik zo.

Als ik ga inhalen houd ik mijn knipperlicht aan, mocht een tegenligger nl. niet goed zien of ik aan het inhalen ben of niet dan ziet hij het aan mijn knipperlicht. Op de snelweg kunnen mensen dan weer zien dat ik met een hogere snelheid aan kom en ik er voorbij wil, hierdoor gooien ze hem hopelijk niet snel naar links. Ook wanneer iemand aan onnodig links rijden doet zet ik m'n knipper licht aan naar links, negen van de tien keer zie je de mensen naar rechts gaan. Rotondes ook, is in principe gewoon een rotonde. Een kwart is rechter knipperlicht, een half is pas na een kwart van de rotondes met je rechter knipper licht en driekwart is eerst linker knipperlicht en na een halve rechter knipper licht. Ik zie het probleem niet zo, is een kleine moeite en mensen weten wat je wilt wat aarseling voorkomt en betere doorstroming geeft.

Maar goed...
Metro2005vrijdag 28 september 2007 @ 10:07
Ach binnenkort wordt het examen strenger. Zou ook eens tijd worden ook.
Dat hele rij examen stelt ook geen klote voor momenteel.

Ik erger me ook dagelijks weer aan mensen die totaal geen verkeersinzicht tonen, die traag rijden, de boel ophouden, bijna fietsers voor hun sodemieter rijden omdat ze niet kijken (ik was gister die fietser ) en geen richting aangeven.

Komt volgens mij ook door een hoop allochtonen die gewoon hun rijbewijs behaald in de zandbak hier gewoon mogen blijven gebruiken.

Maargoed, nederlanders kunnen gewoon over het algemeen écht niet rijden
Altijd een verademing als je in het buitenland komt. De nederlanders die daar komen rijden trouwes over het algemeen stukken beter valt me op. Het kan blijkbaar wel.
Lyziovrijdag 28 september 2007 @ 10:13
Ik heb het inderdaad ook binnen twee weken gehaald. Was een snelcursus. Je bent wel iedere dag vier uur bezig met rijden, spiegelen, parkeren, hellingproeven etc. Het is wat mij betreft een betere educatie dan de reguliere. Omdat je bij de "oude" manier van lesgeven op de eerstvolgende les de helft weer moest herhalen, puur omdat het al een week geleden was. Nu ben ik geen allerbelabberdste chauffeur en ik heb mijn rijbewijs al krap twee jaar. Nog geen ongelukken, behalve met een brievenbus

En iedereen weet dat bestuurders die pas hun rijbewijs hebben heel onzeker zijn op de weg. Je leert pas écht autorijden DOOR auto te rijden. Als er niemand naast je zit.
LegerNegervrijdag 28 september 2007 @ 10:19
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:07 schreef Metro2005 het volgende:
Ach binnenkort wordt het examen strenger. Zou ook eens tijd worden ook.
Dat hele rij examen stelt ook geen klote voor momenteel.

Ik erger me ook dagelijks weer aan mensen die totaal geen verkeersinzicht tonen, die traag rijden, de boel ophouden, bijna fietsers voor hun sodemieter rijden omdat ze niet kijken (ik was gister die fietser ) en geen richting aangeven.

Komt volgens mij ook door een hoop allochtonen die gewoon hun rijbewijs behaald in de zandbak hier gewoon mogen blijven gebruiken.

Maargoed, nederlanders kunnen gewoon over het algemeen écht niet rijden
Altijd een verademing als je in het buitenland komt. De nederlanders die daar komen rijden trouwes over het algemeen stukken beter valt me op. Het kan blijkbaar wel.
Dat komt omdat bv boodschappenoma's niet in het buitenland rijden. En veel tokkies ook niet
Jordy-Bvrijdag 28 september 2007 @ 10:19
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:13 schreef Lyzio het volgende:
Nu ben ik geen allerbelabberdste chauffeur en ik heb mijn rijbewijs al krap twee jaar. Nog geen ongelukken, behalve met een brievenbus
Stak 'ie de straat over zonder uit te kijken?
quote:
En iedereen weet dat bestuurders die pas hun rijbewijs hebben heel onzeker zijn op de weg. Je leert pas écht autorijden DOOR auto te rijden. Als er niemand naast je zit.
Nou, beginnende bestuurders zijn echt niet allemaal onzeker op de weg. Er zijn ook veel beginnende bestuurders die te zeker zijn van zichzelf. Dat spul dat net van de scooter is afgestapt en nu met hun petje op boven de versnellingspook van hun golf hangt, zeg maar.

En aan de andere kant heb je ook zat bestuurders (vooral vrouwen, no offence) die hun hele leven onzeker blijven in het verkeer en altijd rijden alsof ze de kofferbak vol dynamiet hebben liggen.

Ik erger me eigenlijk het meest aan die knakkers die agressief ('vlot'... of erger nog: 'sportief'), maar wel bijzonder slordig rijden. Niet aanpassen aan de verkeerssituatie of weersomstandigheden, geen richting aangeven, belachelijke risico's nemen (en dan heb ik het niet alleen over inhalen, maar ook over idioten die het nodig vinden om in een blinde bocht naar links helemaal naar de linkerkant te gaan, omdat dat de racelijn is )...
Zeg maar het rijden alsof ze helemaal in hun uppie op de weg zitten en dat al het overige verkeer zich maar moet aanpassen aan hen. Ik zie honderd keer liever een onzekere bestuurder dan zo'n hufter.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jordy-B op 28-09-2007 13:21:51 ]
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 10:20
wat ik erger vind is dat die mongolen vanmorgen 70 reden op de linkerbaan van de A7... stelletje flapdrollen.. als je niet door regen durft te rijden blijf rechts of thuis!
Fredvrijdag 28 september 2007 @ 10:31
Mensen die onnodig links blijven rijden en dan niet begrijpen dat als er mensen rechts voorbij komen het toch eens tijd wordt dat ze naar rechts gaan...

Wat nog erger is zijn mensen die bij weefvakken persé aan het begin moeten weven
Lyziovrijdag 28 september 2007 @ 10:32
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:19 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Stak 'ie de straat over zonder uit te kijken?
[..]

Nou, beginnende bestuurders zijn echt niet allemaal onzeker op de weg. Er zijn ook veel beginnende bestuurders die te zeker zijn van zichzelf. Dat spul dat net van de scooter is afgestapt en nu met hun petje op boven de versnellingspook van hun golf hangt, zeg maar.

En aan de andere kant heb je ook zat bestuurders (vooral vrouwen, no offence) die hun hele leven onzeker blijven in het verkeer en altijd rijden alsof ze de kofferbak vol dynamiet hebben liggen.

Ik erger me eigenlijk het meest aan die knakkers die agressief ('vlot' of erger nog 'sportief' rijden), maar wel bijzonder slordig rijden. Niet aanpassen aan de verkeerssituatie of weersomstandigheden, geen richting aangeven, belachelijke risico's nemen (en dan heb ik het niet alleen over inhalen, maar ook over idioten die het nodig vinden om in een blinde bocht naar links helemaal naar de linkerkant te gaan, omdat dat de racelijn is )...
Zeg maar het rijden alsof ze helemaal in hun uppie op de weg zitten en dat al het overige verkeer zich maar moet aanpassen aan hem. Ik zie honderd keer liever een onzekere bestuurder dan zo'n hufter.
Haha, nee ik had drie dagen mijn rijbewijs en ging mijn toenmalige vriendin ophalen op haar werk. Een heeeeel krap parkeerplaatsje met links een paal en rechts een brievenbus. Bij het achteruitstoten even de brievenbus aangetikt Wat ik dus bedoelde met beginnende chauffeurs zijn echt de eerste weken. Althans, ik had dat. Ineens geen begeleiding meer naast je en dergelijke. Niet zo dat ik overal 30 reed, maar gewoon in je hoofd is 't net effe wat onrustiger.
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 10:33
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:31 schreef FredvZ het volgende:
Mensen die onnodig links blijven rijden en dan niet begrijpen dat als er mensen rechts voorbij komen het toch eens tijd wordt dat ze naar rechts gaan...

Wat nog erger is zijn mensen die bij weefvakken persé aan het begin moeten weven
ik kon er niet eens rechts voorbij want links en rechts reed met dezelfde snelheid!


het regent hier 9 van de 10 dagen en nog hebben we van die noobs op de weg
Metro2005vrijdag 28 september 2007 @ 10:55
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:19 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Dat komt omdat bv boodschappenoma's niet in het buitenland rijden. En veel tokkies ook niet
Daarenten STIKT het van de buitelanders in het buitenland.
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 10:58
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:55 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Daarenten STIKT het van de buitelanders in het buitenland.


Ik vind Nederlanders in vergelijking met het buitenland wel goed rijden
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 10:58
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef TNA het volgende:

[..]



Ik vind Nederlanders in vergelijking met het buitenland wel goed rijden
ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
Metro2005vrijdag 28 september 2007 @ 11:02
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef rival het volgende:

[..]

ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
Ik dus ook, alleen de italianen rijden erger. Maar dan vooral erg aggresief en egoistisch (nog erger dan Nederlanders )
Prosacvrijdag 28 september 2007 @ 11:04
Mensen die 2 parkeerplekken in beslag nemen dankzij hun parkeer"kwaliteiten.
Geen richting aangeven op rotondes
Mensen die niet kunnen invoegen
Mensen die mensen niet laten invoegen
Mensen die perse 300 meter voordat ze de afrit opmoeten je toch nog even inhalen, remmen en dan voor je langs vliegen die afrit op
Elkaar inhalende vrachtwagens tijdens drukke periodes
Paris Hilton
Met je gepimpte bak 80 rijden op de snelweg
Hardrijders bij wegwerkzaamheden
70 rijden waar je 100 mag en niet kunt inhalen
Bumperkleven en flitsen met je lampen dat je er langs wilt omdat je niet even 130 wilt rijden
Mensen die dan extra lang links blijven rijden om diegene te pesten
Drank op achter het stuur
Dronkelappen die zich vervolgens om een boom heen vouwen
SBS6 Wegmisbruikers
Blik op de Weg


en last but not least.
Klaagbaak
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 11:05
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik dus ook, alleen de italianen rijden erger. Maar dan vooral erg aggresief en egoistisch (nog erger dan Nederlanders )
italianen egoistisch? sorry hoor.. daar snappen ze gewoon hoe het moet..... als je links hard rijd duikt er niemand zomaar voor je neus.... echt geen 1 keer dat iemand hem ervoor gooide, ze wacten netjes tot je voorbij bent en gaan dan pas inhalen....

als jij ze aso vond dan ben jij waarschijnlijk zo een tegenovergesteld persoon die vind dat iedereen maar moet wachten omdat jij toch al de max snelheid riujd
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 11:05
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:04 schreef Prosac het volgende:
Mensen die 2 parkeerplekken in beslag nemen dankzij hun parkeer"kwaliteiten.
Geen richting aangeven op rotondes
Mensen die niet kunnen invoegen
Mensen die mensen niet laten invoegen
Mensen die perse 300 meter voordat ze de afrit opmoeten je toch nog even inhalen, remmen en dan voor je langs vliegen die afrit op
Elkaar inhalende vrachtwagens tijdens drukke periodes
Paris Hilton
Met je gepimpte bak 80 rijden op de snelweg
Hardrijders bij wegwerkzaamheden
70 rijden waar je 100 mag en niet kunt inhalen
Bumperkleven en flitsen met je lampen dat je er langs wilt omdat je niet even 130 wilt rijden
Mensen die dan extra lang links blijven rijden om diegene te pesten
Drank op achter het stuur
Dronkelappen die zich vervolgens om een boom heen vouwen
SBS6 Wegmisbruikers
Blik op de Weg


en last but not least.
Klaagbaak
Je hebt deze post geëdit hè
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 11:06
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:04 schreef Prosac het volgende:
Mensen die dan extra lang links blijven rijden om diegene te pesten
mensen die "pesten" op de weg en zo gevaarlijke situaties creeeren!
Prosacvrijdag 28 september 2007 @ 11:06
ja, dat stukje over de rijstijl van mijn moeder voegde maar weinig toe.

die klaagt over mijn rijstijl, terwijl ze zelf nog pittiger rijdt.
boem-dikkievrijdag 28 september 2007 @ 11:06
Vind die oma's die hun richtingwijzer aandoen als ze de rotonde opkomen nog het ergst
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 11:08
mensen die voor een rotonde richting naar links of rechts aangeven terwijl ze rechtdoor gaan
erikkllvrijdag 28 september 2007 @ 11:10
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:06 schreef boem-dikkie het volgende:
Vind die oma's die hun richtingwijzer aandoen als ze de rotonde opkomen nog het ergst
dat doe ik ook
boem-dikkievrijdag 28 september 2007 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:10 schreef erikkll het volgende:

[..]

dat doe ik ook
Als je naar links moet , doe je dan je richtingaanwijzer naar rechts aan? Omdat je tenslotte 'rechts' de rotonde opgaat?
nokia6200vrijdag 28 september 2007 @ 11:13
Eens over de richtingaanwijzers!! Behoorlijk irritant
Alleen dan inparkeren... ik rij in gigantisch veel verschillende auto's voor me werk. Ook met verschillende lengtes dus! Mij zul je dus ook niet zien inparkeren
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 11:13
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef rival het volgende:

[..]

ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ik dus ook, alleen de italianen rijden erger. Maar dan vooral erg aggresief en egoistisch (nog erger dan Nederlanders )
Italianen vond ik echt extreem opgefokte bestuurders en Belgen en Finnen kunnen ook niet rijden. Dan valt het me in Nederland alles mee.
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 11:14
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:13 schreef nokia6200 het volgende:
Eens over de richtingaanwijzers!! Behoorlijk irritant
Alleen dan inparkeren... ik rij in gigantisch veel verschillende auto's voor me werk. Ook met verschillende lengtes dus! Mij zul je dus ook niet zien inparkeren
Dat is juist een mooie gelegenheid om het goed te leren
nokia6200vrijdag 28 september 2007 @ 11:15
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:14 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is juist een mooie gelegenheid om het goed te leren
Ik wil geen deuken in auto's die niet van mij zijn
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 11:15
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:15 schreef nokia6200 het volgende:

[..]

Ik wil geen deuken in auto's die niet van mij zijn
Je kan toch oefenen in vakken waar geen andere auto's of paaltjes in de buurt zijn?
boem-dikkievrijdag 28 september 2007 @ 11:16
In Frankrijk ook een keer een mooie situatie mee gemaakt.

Scenario:

Mevrouw stapt in haar rode autootje, zet m aan en crosst met rotgang achteruit, zonder te zien dat er ondertussen van beide kanten van de weg auto's aankwamen . Scheelde zéér weinig.
LoggedInvrijdag 28 september 2007 @ 11:17
dubbelparkeerders zijn juist grappig daar moet je gewoon met enkele centimeters speling naast parkeren zodat ze aan de andere kant moeten instappen, en vervolgens onder het genot van een broodje toekijken hoe ze proberen uit hun parkeervak te komen
nokia6200vrijdag 28 september 2007 @ 11:19
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:15 schreef TNA het volgende:

[..]

Je kan toch oefenen in vakken waar geen andere auto's of paaltjes in de buurt zijn?
Juist, ik koop straks even een mamoet skelter en probeer het in de tuin
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 11:22
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:19 schreef nokia6200 het volgende:

[..]

Juist, ik koop straks even een mamoet skelter en probeer het in de tuin
Tsja. Dan leer je het maar niet.
Lyziovrijdag 28 september 2007 @ 11:26
Links richting aangeven, en dan TOCH naar rechts gaan. Lol man.
Metro2005vrijdag 28 september 2007 @ 11:27
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:05 schreef rival het volgende:

[..]

italianen egoistisch? sorry hoor.. daar snappen ze gewoon hoe het moet..... als je links hard rijd duikt er niemand zomaar voor je neus.... echt geen 1 keer dat iemand hem ervoor gooide, ze wacten netjes tot je voorbij bent en gaan dan pas inhalen....

als jij ze aso vond dan ben jij waarschijnlijk zo een tegenovergesteld persoon die vind dat iedereen maar moet wachten omdat jij toch al de max snelheid riujd
Nee, dan heb ik het over iemand er even tussen laten bij die ieniemienie invoegstrookjes als je niet zo'n snelle auto hebt of vrachtwagen bent. dan heb ik het over bumperkleven tot en met terwijl je al 160+ rijdt op de rechterbaan en er links niemand rijdt en dat soort grappen.

Ik heb in vrij veel landen gereden en weet heus wel hoe ik gewoon door moet rijden en met het verkeer mee moet gaan maar italianen rijden gewoon erg aggresief.
Ze zullen hem er idd niet voor knallen ofzo, dat dan weer niet, maar even wat ruimte geven aan iemand doen ze ook niet.
Dat doen ze bv in Frankrijk wel allemaal consequent. En het toppunt van net rijgedrag vind je in Zweden en noorwegen. Daar heb je echt het idee in de ideale samenleving te rijden.

Prosacvrijdag 28 september 2007 @ 11:28
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:06 schreef rival het volgende:

[..]

mensen die "pesten" op de weg en zo gevaarlijke situaties creeeren!
Ach, als je gewoon met 130 door blijft knorren is er niks aan de hand door, dan rijdt diegene daarachter maar eventjes geen 160.

ikzelf heb van de vakantie ook een stukje zo'n vent achter me gehad en maar zwaaien, flitsen en kleven. Maar alleen maar vrachtwagens op de rechterbaan dus amahoela dat ik dan opzij ga met die drukte op de weg, lekker 130 doorknallen. (gewoon Nederlandse snelweg)

die kerel mooi zwaaien toen hij er -nadat we de sleep vrachtwagens voorbij waren- langs kon. 5 minuten later sta ik weer achter hem omdat de brug open stond in de polder.
Heb ik even vriendelijk terug gezwaaid.
Lyziovrijdag 28 september 2007 @ 11:29
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:27 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Nee, dan heb ik het over iemand er even tussen laten bij die ieniemienie invoegstrookjes als je niet zo'n snelle auto hebt of vrachtwagen bent. dan heb ik het over bumperkleven tot en met terwijl je al 160+ rijdt op de rechterbaan en er links niemand rijdt en dat soort grappen.

Ik heb in vrij veel landen gereden en weet heus wel hoe ik gewoon door moet rijden en met het verkeer mee moet gaan maar italianen rijden gewoon erg aggresief.
Ze zullen hem er idd niet voor knallen ofzo, dat dan weer niet, maar even wat ruimte geven aan iemand doen ze ook niet.
Laatst met een kerel gesproken die met z'n caravan in Italië op vakantie was en moest invoegen op de snelweg. Niemand liet hem ertussen inderdaad. De enigste manier is om je caravan gewoon d'rtussen te knallen. Dat begrijpen ze schijnbaar.
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 11:31
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:28 schreef Prosac het volgende:

ikzelf heb van de vakantie ook een stukje zo'n vent achter me gehad en maar zwaaien, flitsen en kleven. Maar alleen maar vrachtwagens op de rechterbaan dus amahoela dat ik dan opzij ga met die drukte op de weg, lekker 130 doorknallen. (gewoon Nederlandse snelweg)

die kerel mooi zwaaien toen hij er -nadat we de sleep vrachtwagens voorbij waren- langs kon. 5 minuten later sta ik weer achter hem omdat de brug open stond in de polder.
Heb ik even vriendelijk terug gezwaaid.
jij rijd liever 5 minuten met iemand in je bumper dan dat je 5 seconde aan de kant gaat waarna jij (en hij dus ook) weer vrolijk je eigen ding weer kan doen....

dat is dus best triest!
Metro2005vrijdag 28 september 2007 @ 11:32
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:29 schreef Lyzio het volgende:

[..]

Laatst met een kerel gesproken die met z'n caravan in Italië op vakantie was en moest invoegen op de snelweg. Niemand liet hem ertussen inderdaad. De enigste manier is om je caravan gewoon d'rtussen te knallen. Dat begrijpen ze schijnbaar.
Nja die ervaring heb ik dus ook daar ja. En die invoegstroken daar zijn over het algemeen ook héél kort en vaak zo gemaakt dat je vanuit stilstand de snelweg op moet (gewoon haaientanden ) leuk als je een combinatie rijdt die in 25 seconden naar de 100 gaat en iedereen daar met 160 komt aanscheuren.

Maargoed, vond italie toch een kloteland dus kom er ook nooit meer.
Metalfreakvrijdag 28 september 2007 @ 11:34
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef LoggedIn het volgende:
dubbelparkeerders zijn juist grappig daar moet je gewoon met enkele centimeters speling naast parkeren zodat ze aan de andere kant moeten instappen, en vervolgens onder het genot van een broodje toekijken hoe ze proberen uit hun parkeervak te komen
Nou, zo was er toen iemand ide volledig uitflipte toen ik dat gedaan had bij z'n splinternieuwe Ford Focus ST... Ik moest toen ook lastig uitstappen zodat ik die auto niet raakte (heb 'm ook echt niet geraakt) maar die vent van die auto (type patserig sportschoolfiguurtje) begon helemaal te flippen... Hij had foutgeparkeerd, ik niet...
staticdatavrijdag 28 september 2007 @ 11:35
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef rival het volgende:

[..]

ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
Belgen en italianen vind ik erger...en fransen eigenlijk ook wel.
Lyziovrijdag 28 september 2007 @ 11:36
Duitsers is aangenaam volk om tussen te rijden vind ik. Lekker doorrijden en ze geven je waarempel ook nog eens plaats om je eigen ding te doen.
Prosacvrijdag 28 september 2007 @ 11:41
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:31 schreef rival het volgende:

[..]

jij rijd liever 5 minuten met iemand in je bumper dan dat je 5 seconde aan de kant gaat waarna jij (en hij dus ook) weer vrolijk je eigen ding weer kan doen....

dat is dus best triest!
Als het rustig is, ga ik gerust aan de kant.
Als ik door aan de kant te gaan, daarna niet meer opzij kan omdat het gigantisch druk is op de weg en dus met 80 tussen een stel vrachtwagen geplakt zit, dan blijf ik lekker links.
Dan maar even geen 160 voor die kerel.

Ach en die bumper, boeiend, hij kleeft. Dus hij betaalt.
4EverBlackEyedvrijdag 28 september 2007 @ 13:28
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:05 schreef rival het volgende:

[..]

italianen egoistisch? sorry hoor.. daar snappen ze gewoon hoe het moet..... als je links hard rijd duikt er niemand zomaar voor je neus.... echt geen 1 keer dat iemand hem ervoor gooide, ze wacten netjes tot je voorbij bent en gaan dan pas inhalen....
Ik reed afgelopen zomer in Italie en ik vond het 1 grote chaos.

De Italianen rijden alsof de weg van hen is, maar ze kijken wel uit dat ze zelf geen deukje oplopen.
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 13:31
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Prosac het volgende:
Als ik door aan de kant te gaan, daarna niet meer opzij kan omdat het gigantisch druk is op de weg
en dat is dus het probleem. jullie zijn allemaal bang

owjee straks kom ik er niet meer tussen.... als je er niet meer tussen komt dan.... ach...... hopeloos
Vassili_Zvrijdag 28 september 2007 @ 13:32
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:00 schreef TNA het volgende:
Ik zie mensen soms geen richting aangeven op rotondes ( ), en verder niet altijd op de snelweg, maar dat is ook niet altijd per se nodig. Weinig last van verder.

en ten

-3e heb je een wat aparte opmaak van je OP.
Ik vind richtingaanwijzer gebruiken op de snelweg juist veel belangrijker dan gebruiken in andere situaties. Je rijdt wel met zn allen 120!
rivalvrijdag 28 september 2007 @ 13:45
....
Jerruhvrijdag 28 september 2007 @ 13:48
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef rival het volgende:

[..]

ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
vind ik meevallen. buitenlandse automobilisten zijn veel roeklozer... en dan denk ik vooral aan fransen, belgen en duitsers, die het op de snelweg niet zo nauw nemen om je van alle kanten in te halen 9rechts en links), je zomaar even de pas afsnijden etc.
TNAvrijdag 28 september 2007 @ 14:12
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:32 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

Ik vind richtingaanwijzer gebruiken op de snelweg juist veel belangrijker dan gebruiken in andere situaties. Je rijdt wel met zn allen 120!
Als het druk is wel, maar als iemand me inhaalt en na een tijdje terugschuift zonder richting aan te geven interesseert dat me niets
Prosacvrijdag 28 september 2007 @ 14:24
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:31 schreef rival het volgende:

[..]

en dat is dus het probleem. jullie zijn allemaal bang

owjee straks kom ik er niet meer tussen.... als je er niet meer tussen komt dan.... ach...... hopeloos
bang.. ik wil gewoon doorrijden, niet als een oud wijf met 80 tussen 2 vrachtwagens gaan zitten.
aan de andere kant, wel brandstofbesparing natuurlijk.


ach, heb toch een tankpas.

[ Bericht 2% gewijzigd door Prosac op 28-09-2007 14:30:12 ]
Calibrerovrijdag 28 september 2007 @ 14:27
De 'grap' "je rijbewijs bij een pakje boter krijgen"
LegerNegervrijdag 28 september 2007 @ 14:41
Mwah het grote nadeel aan de snelwegen in NL is gewoon dat ze tweebaans zijn. Gewoon een driebaans van maken zoals in Duitsland. Heerlijk met 160 doorknallen op de middelste en linkerrijstrook, terwijl de vrachtwagens mooi rechts of midden blijven.
Nadeel in Duitsland zijn Polen, die geven geen richting aan en kunnen gewoon niet rijden ( net als Belgen)
angl2kvrijdag 28 september 2007 @ 15:26
in plaats van snelheidscontroles zouden ze eens richtingaanwijzer-controles moeten houden en daar op beboeten. moet je eens kijken hoeveel geld er binnenstroomt opeens

liever een hardrijder op linkerbaan die netjes richting aangeeft dan zo'n zondagsrijder die zn auto zonder richting voor je knalt

gister weer, ik wil naar rechterbaan 2e van rechts, netjes volgens het boekje kijken, richting aangeven en kijken

komt er zo'n muts opeens aan die zonder richtingaanwijzer van de meest rechtse baan naar mijn baan wilt rijden (waar ik ondertussen al half op reed)

en maar toeteren rofl ik zat met grijns op mn smoel hahaha
LoggedInvrijdag 28 september 2007 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 14:41 schreef LegerNeger het volgende:
Mwah het grote nadeel aan de snelwegen in NL is gewoon dat ze tweebaans zijn. Gewoon een driebaans van maken zoals in Duitsland. Heerlijk met 160 doorknallen op de middelste en linkerrijstrook, terwijl de vrachtwagens mooi rechts of midden blijven.
Nadeel in Duitsland zijn Polen, die geven geen richting aan en kunnen gewoon niet rijden ( net als Belgen)
Het grappige is dat je op 2baans wegen vaak harder mag dan op de 4- en 5baanswegen in de randstad. Daar gooien ze een 80 of 100 limiet op

Maar 3+baans is het fijnst idd.. Traject Utrecht-Rotterdam is heerlijk met 160kmh Op de trajectcontrole na kan je gewoon het hele stuk zo rijden, zonder last te hebben van of een gevaar te zijn voor het overige verkeer
Wereldmanvrijdag 28 september 2007 @ 15:41
-eens met TS-
Athmozzvrijdag 28 september 2007 @ 17:01
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Prosac het volgende:

Ach en die bumper, boeiend, hij kleeft. Dus hij betaalt.
Dat wel, maar je wil niemand aan 160 in je kofferbak hebben, dat is niet echt het gezondste dat je kan tegenkomen
Me_Wesleyvrijdag 28 september 2007 @ 17:17
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:30 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Het grappige is dat je op 2baans wegen vaak harder mag dan op de 4- en 5baanswegen in de randstad. Daar gooien ze een 80 of 100 limiet op

Maar 3+baans is het fijnst idd.. Traject Utrecht-Rotterdam is heerlijk met 160kmh Op de trajectcontrole na kan je gewoon het hele stuk zo rijden, zonder last te hebben van of een gevaar te zijn voor het overige verkeer
De A12 bedoel je? Hebben ze daar tegenwoordig ook al trajectcontrole?
Godver Dat wordt post binnenkort.
Giantbiker_73zaterdag 29 september 2007 @ 09:19
En dan nog de vrouwen van rond de 30 met hun Ford KA! Gisteren nog zo eentje afgepoeierd, kom van werk terug en bij het binnenkomen van de stad moet al het verkeer van die kant over 1 baan. Invoegen dus en en staan borden waar je moet ritsen. Ik was wat laat en reed dus wat verder door. En ik wilde invoegen (niet op het laatste moment, lang ervoor nog). Voor een rode KA leek me wel een net plekje. De gedachte van ritsen is dat je er eentje tussen laat, nietwaar? En er kwam idd ruimte voor de Ka, dus richting naar rechts, spiegels en ineens geeft me die muts gas! en gaat het gat dichtmaken. Zoiets werkt bij mij als een rode lap op een stier, dan lepel ik mijn auto (stationcar die ik zelf gekocht heb, ziet er weliswaar uit als een typische leasebak) er gewoon tussen. Die trut was me toch kwaad, vingertje opsteken, voorhoofd wijzen. Heb er nog even aan gedacht om te gaan vragen of alles in orde was. Toevallig gebeurde ff later op de invoegstrook exact hetzelfde, snap er niks van. Ik voeg in en had het kleine rode kutautotje helemaal niet gezien, ondanks spiegelen en dode hoek controleren. Volgens mij was ze verliefd op me ;-) Tjesus, wat ging die trut tekeer, heb me kostelijk ermaakt.
JDudezaterdag 29 september 2007 @ 09:22
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:06 schreef Athmozz het volgende:
en anders zet je hem maar ff op de stoep, zoveel last hebben andere mensen daar ook niet van.
.
deepartzaterdag 29 september 2007 @ 09:50
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef MASD het volgende:
ik kreeg hem bij de croma!
Is die diep, die put?
deepartzaterdag 29 september 2007 @ 09:58
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 11:04 schreef Prosac het volgende:
Mensen die 2 parkeerplekken in beslag nemen dankzij hun parkeer"kwaliteiten.
Mee eens
quote:
Geen richting aangeven op rotondes
Doe ik ook nooit
quote:
Mensen die niet kunnen invoegen
Mee eens, ook mensen die te langzaam invoegen
quote:
Mensen die mensen niet laten invoegen
Gewoon ervoor gooien.
quote:
Mensen die perse 300 meter voordat ze de afrit opmoeten je toch nog even inhalen, remmen en dan voor je langs vliegen die afrit op
Doe ik weleens
quote:
Elkaar inhalende vrachtwagens tijdens drukke periodes
Paris Hilton
Eensch
quote:
Met je gepimpte bak 80 rijden op de snelweg
Alleen maar zwaar lachwekkend
quote:
Hardrijders bij wegwerkzaamheden
ik rij altijd wel iets harder daar, vind die snelheid veel te laag. Vooral in het weekend.
quote:
70 rijden waar je 100 mag en niet kunt inhalen
Dat is zo erritand idd.
quote:
Bumperkleven en flitsen met je lampen dat je er langs wilt omdat je niet even 130 wilt rijden
Waarom haal je dan met 120 waar je 120 mag? Rij dan ff 140 ofzo. Zo erritand van die mensen die zich excact aan de snelheid houden. Politie vind het heel normaal om even gas te geven bij inhalen.
quote:
Mensen die dan extra lang links blijven rijden om diegene te pesten
Erg irritand ja, dan maar rechts voorbij.
quote:
Drank op achter het stuur
Dronkelappen die zich vervolgens om een boom heen vouwen
Problemen die zichzelf oplossen
quote:
SBS6 Wegmisbruikers
Blik op de Weg
Ja die overdrijven zo gruwelijk, en dan die kale gast met zijn geblaat
quote:
en last but not least.
Klaagbaak
Laat de reactie's maar komen
JDudezaterdag 29 september 2007 @ 10:05
Niks mis met inhalen met 120. Mits op tijd weer naar rechts. Gefrustreerde leaserijders wachten maar even .
deepartzaterdag 29 september 2007 @ 10:07
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:05 schreef JDude het volgende:
Niks mis met inhalen met 120. Mits op tijd weer naar rechts. Gefrustreerde leaserijders wachten maar even .
Daar is wel wat mis mee want waarschijnlijk rij je 120 op je teller, dat is nogeens 5km/u langzamer dan je in werkelijkheid rijd. Rij gewoon een beetje door, 130-140 is niet zo eng als het lijkt
Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 10:08
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 09:58 schreef deepart het volgende:
[..]

Doe ik ook nooit
Superirritant, dat vertraagt de doorstroming op een rond punt enorm. Als jij om het bochtje komt, dan gaat een ander blijven staan als je niet aan het pinken bent omdat je voorrang hebt, terwijl hij op het rond punt zal zitten als jij je pinker aan had staan...
JDudezaterdag 29 september 2007 @ 10:09
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:07 schreef deepart het volgende:

Daar is wel wat mis mee want waarschijnlijk rij je 120 op je teller, dat is nogeens 5km/u langzamer dan je werkelijke snelheid. Rij gewoon een beetje door, 130-140 is niet zo eng als het lijkt
120 op de teller is iets van 112, als m'n Tomtom wel een beetje klopt. Dus 130 op de teller is inderdaad prima. Als het dan nog te traag gaat, vette pech .
Josti's die met hun linkerhand aan de grootlicht-hendel vastgegroeid zitten, totally sad .
Hyperdudezaterdag 29 september 2007 @ 10:16
Volgens mij krijg je je rijbewijs ook gratis bij bepaalde types otoos.
-oude Golfjes en BMW's; die je kennelijk gratis krijgt na een lobotomie of na afloop van je TBS-verblijf.
-suffe Japanners/Koreanen met "kofferbak"die je krijgt bij aanvragen Pas 65.
-kleine Jeepjes met roze of wit cabrio dak; gekregen van Pa na diploma uitreiking van de kappersschool.
-Turkenbusjes; die je kennelijk gratis krijgt bij een geslaagde gezinshereniging.
deepartzaterdag 29 september 2007 @ 10:35
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:09 schreef JDude het volgende:

[..]

120 op de teller is iets van 112, als m'n Tomtom wel een beetje klopt. Dus 130 op de teller is inderdaad prima. Als het dan nog te traag gaat, vette pech [afbeelding].
Josti's die met hun linkerhand aan de grootlicht-hendel vastgegroeid zitten, totally sad .
Ja dat is inderdaad sad De reden dat ik nooit last heb van die jostie's is dat ik lekker vlot doorrij op de snelweg. De laatste 12 maanden nog geen 1 boete gehad dus zo erg is het niet hoor om 140 te rijden.
JDudezaterdag 29 september 2007 @ 10:46
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:35 schreef deepart het volgende:

Ja dat is inderdaad sad De reden dat ik nooit last heb van die jostie's is dat ik lekker vlot doorrij op de snelweg. De laatste 12 maanden nog geen 1 boete gehad dus zo erg is het niet hoor om 140 te rijden.
Een van m'n studie-bijbaantjes was internationaal koerier, dus ik weet er alles van, af en toe een stukske lekker doorblazen .
Maar van dat volk dat gaat lopen douwen in de spits, als je 50 meter verderop weer achter de volgende auto zit... .
LoggedInzaterdag 29 september 2007 @ 10:47
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

De A12 bedoel je? Hebben ze daar tegenwoordig ook al trajectcontrole?
Godver Dat wordt post binnenkort.
tegenwoordig? Volgens mij was dat een van de eerste trajecten in nederland waar die troep stond?
Me_Wesleyzaterdag 29 september 2007 @ 12:07
  • Mensen die hun luchten niet bijstellen als ze met een aanhanger rijden.
  • Mensen die bij een paar wolkjes mist van een weiland gelijk 80 gaan rijden en hun mistlampen aanpleuren
    crosspost
  • LinkseFrieseVegetarierzaterdag 29 september 2007 @ 12:35
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 10:08 schreef Athmozz het volgende:

    [..]

    Superirritant, dat vertraagt de doorstroming op een rond punt enorm. Als jij om het bochtje komt, dan gaat een ander blijven staan als je niet aan het pinken bent omdat je voorrang hebt, terwijl hij op het rond punt zal zitten als jij je pinker aan had staan...
    Over het algemeen is Athmozz niet een expert als het om autorijden gaat (kreeg je niet ooit eens een boete van ¤2750? ), maar hier spreekt hij ware woorden. Als je een auto aan ziet komen op een rotonde en hij heeft geen richting aan, dan moet je aannemen dat 'ie de rotonde verder gaat volgen (voor jou langs dus) en dat jij nog niet de rotonde op kan. Als hij echter richting aangeeft naar rechts weet je dat hij eraf gaat, en jij dus lekker door kunt rijden.
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 12:38
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 12:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Over het algemeen is Athmozz niet een expert als het om autorijden gaat
    't is niet dat ik het verkeersreglement niet ken, ik hou me er gewoon niet zo strikt aan.

    In nederland zou de totale boete trouwens maar
    130 (rechts inhalen)
    + 130 (rijbewijs ingetrokken)

    gekost hebben.

    [ Bericht 13% gewijzigd door Athmozz op 29-09-2007 12:57:55 ]
    RuttieQzaterdag 29 september 2007 @ 12:53
    Vooral de Mocr0's hebben het er moeilijk mee. Vooral als ze met Fatima in de auto zitten....
    LinkseFrieseVegetarierzaterdag 29 september 2007 @ 13:19
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 12:38 schreef Athmozz het volgende:

    In nederland zou de totale boete trouwens maar
    130 (rechts inhalen)
    + 130 (rijbewijs ingetrokken)

    gekost hebben.
    Nou, dat compenseert lekker, want in België is het veel goedkoper om in eerste instantie je rijbewijs te halen. Met een gemiddeld aantal rijlessen van 40 en een gemiddelde prijs van 37,50 per les betaal je in Nederland zo'n (40 * 37,50 =) 1500 euro voor alleen je lessen. In België kan je je dit bedrag volledig besparen, aangezien je eigen ouders je les mogen geven.
    NoBody122zaterdag 29 september 2007 @ 13:44
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 09:08 schreef unkki het volgende:
    Ik gebruik mijn knipperlicht zelf te lang denk ik zo.

    Als ik ga inhalen houd ik mijn knipperlicht aan, mocht een tegenligger nl. niet goed zien of ik aan het inhalen ben of niet dan ziet hij het aan mijn knipperlicht. Op de snelweg kunnen mensen dan weer zien dat ik met een hogere snelheid aan kom en ik er voorbij wil, hierdoor gooien ze hem hopelijk niet snel naar links. Ook wanneer iemand aan onnodig links rijden doet zet ik m'n knipper licht aan naar links, negen van de tien keer zie je de mensen naar rechts gaan. Rotondes ook, is in principe gewoon een rotonde. Een kwart is rechter knipperlicht, een half is pas na een kwart van de rotondes met je rechter knipper licht en driekwart is eerst linker knipperlicht en na een halve rechter knipper licht. Ik zie het probleem niet zo, is een kleine moeite en mensen weten wat je wilt wat aarseling voorkomt en betere doorstroming geeft.

    Maar goed...
    Zoals jij het omschrijft doe je t hardstikke goed
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 13:46
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
    In België kan je je dit bedrag volledig besparen, aangezien je eigen ouders je les mogen geven.
    Mochten, is nu ook al veranderd, je moet met een rijschool rijden.
    LinkseFrieseVegetarierzaterdag 29 september 2007 @ 14:02
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 13:44 schreef NoBody122 het volgende:

    [..]

    Zoals jij het omschrijft doe je t hardstikke goed
    Nou ja, niet helemaal, want als je (bij inhalen) eenmaal op de linkerstrook zit moet je je richtingaanwijzer weer inactiveren. Dus niet aan laten staan gedurende de hele manoeuvre. Zeker op een 6-baans snelweg kan het heel verwarrend werken als je van de meest rechter strook opschuift naar de middenbaan en dan je linkerrichting aan laat staan: mensen kunnen dan denken dat je nóg een baan op gaat schuiven.
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 14:04
    en op de linkerrijstrook je richtingaanwijzer laten aanstaan geeft aan je voorligger aan dat jij erlangs wil.

    Als ik iemand achter me op de linkerrijstrook iemand tegenkomt die richting links aangeeft, dan schuif ik altijd op om die door te laten; als je dan dezelfde snelheid blijft rijden omdat het niet je intentie was om door te gaan rijden werkt dat zeer verwarrend.
    NoBody122zaterdag 29 september 2007 @ 14:23
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 14:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Nou ja, niet helemaal, want als je (bij inhalen) eenmaal op de linkerstrook zit moet je je richtingaanwijzer weer inactiveren. Dus niet aan laten staan gedurende de hele manoeuvre. Zeker op een 6-baans snelweg kan het heel verwarrend werken als je van de meest rechter strook opschuift naar de middenbaan en dan je linkerrichting aan laat staan: mensen kunnen dan denken dat je nóg een baan op gaat schuiven.
    Helemaal goed hoeft niet per definitie 'volgens de regels' te betekenen. Zeker op provinciale wegen vind ik het praktischer om tijdens een gehele inhaalmanoeuvre het linker knipperlicht aan te laten. Op die manier laat je dus idd duidelijker aan evt. tegemoetkomend verkeer zien dat je aan het inhalen bent. Voor een rotonde al links aangeven, als je driekwart wilt gaan, is (helaas) ook geen regel maar wel praktisch

    Op een meerbaans weg, waarbij er meerdere banen links van je liggen is het natuurlijk niet handig om hem aan te laten. Dat lijkt me vanzelfsprekend
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 14:28
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 14:23 schreef NoBody122 het volgende:
    Voor een rotonde al links aangeven, als je driekwart wilt gaan, is (helaas) ook geen regel maar wel praktisch
    Als je hem maar uitzet eens je op de rotonde bent, anders weet verkeer dat de volgende straat erop moet die volgt op waar jij afrijdt namelijk niet dat jij afrijdt, en zullen ze blijven wachten waardoor er minder volk tegelijk over die rotonde raakt.
    Me_Wesleyzaterdag 29 september 2007 @ 14:29
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 14:28 schreef Athmozz het volgende:

    [..]

    Als je hem maar uitzet eens je op de rotonde bent, anders weet verkeer dat de volgende straat erop moet die volgt op waar jij afrijdt namelijk niet dat jij afrijdt, en zullen ze blijven wachten waardoor er minder volk tegelijk over die rotonde raakt.
    Je moet uiteraard ook na de tweede afslag (rechtdoor) je richting naar rechts omzetten.
    Voorderest heeft het natuurlijk geen enkele funcite om vooraf al links aan te geven.
    Miss_Szaterdag 29 september 2007 @ 15:01
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef LoggedIn het volgende:
    dubbelparkeerders zijn juist grappig daar moet je gewoon met enkele centimeters speling naast parkeren zodat ze aan de andere kant moeten instappen, en vervolgens onder het genot van een broodje toekijken hoe ze proberen uit hun parkeervak te komen
    dat had ik dus paar dagen geleden alleen tussen 2 dubbelparkeerders
    alleen was ik de eerste die er weer uit moest
    Viking84zaterdag 29 september 2007 @ 15:07
    Waar ik me erg aan erger is aan mensen die ineens van rijstrook wisselen zonder richting aan te geven. Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook . Of mensen die weinig ruimte hebben, maar toch per se moeten inhalen.
    LoggedInzaterdag 29 september 2007 @ 15:12
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
    Waar ik me erg aan erger is aan mensen die ineens van rijstrook wisselen zonder richting aan te geven. Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook . Of mensen die weinig ruimte hebben, maar toch per se moeten inhalen.
    als er geen achteropkomend verkeer is wat naar aanleiding van het direct naar links gaan in de ankers moet, is er niks aan de hand toch? Sommige mensen geven nou eenmaal wél gas bij het invoegen
    LoggedInzaterdag 29 september 2007 @ 15:13
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:01 schreef Miss_S het volgende:

    [..]

    dat had ik dus paar dagen geleden alleen tussen 2 dubbelparkeerders
    alleen was ik de eerste die er weer uit moest
    dan is het wel lullig natuurlijk
    LoggedInzaterdag 29 september 2007 @ 15:14
    hier hebben we zon kloteinvalide.. Krijgtie het mooiste plekje van de hele parkeerplaats, parkeert ie alsnog zo dat ie een halve normale parkeerplaats in beslag neemt zodat daar niemand meer kan staan.. je zou em eig een paar flinke tikken moeten geven met een vrachtwagen
    LinkseFrieseVegetarierzaterdag 29 september 2007 @ 15:47
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:

    Voorderest heeft het natuurlijk geen enkele funcite om vooraf al links aan te geven.
    Als iedereen zich aan de regel zou houden (een kwart = rechterrichting, half = geen richting, driekwart = linkerrichting) dan zou het inderdaad geen zin hebben. Maar aangezien niet iedereen dat doet kan je, door van tevoren al naar links richting aan te geven, aan de bestuurder op de weg rechts van je al aangeven dat je in ieder geval niet meteen weer de rotonde afgaat, en dat hij dus niet kan doorrijden. Situatieschetsje:
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 15:50
    zou die naar rechts gaan moet em zich niet afvragen, je bent verplicht naar rechts te pinken. De eerste situatie kan zich enkel voordoen als de bestuurder onderaan zich niet aan de verkeersregels houdt.

    Verder moet je als een ander juist gaat oprijden ook niet nadenken, gewoon mee oprijden. Niemand plankt zo hard door op een rond punt dat jij nog niet op het rond punt bent tegen dat hij aan jouw kruising is.
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 15:51
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
    Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook .
    Als ik wat ruimte heb op de invoegstrook rij ik al makkelijk 120à140 tegen dat ik de snelweg op ga, dus dan kan je probleemloos in 1x door naar links hoor.
    Miss_Szaterdag 29 september 2007 @ 15:54
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
    Waar ik me erg aan erger is aan mensen die ineens van rijstrook wisselen zonder richting aan te geven. Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook . Of mensen die weinig ruimte hebben, maar toch per se moeten inhalen.
    ik ga niet in een keer naar de linkerrijstrook
    ik kijk nog wel een keer en nog een keer richtingaangeven maar dat duurt toch echt niet langer dan een paar sec
    JDudezaterdag 29 september 2007 @ 16:08
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 14:04 schreef Athmozz het volgende:
    en op de linkerrijstrook je richtingaanwijzer laten aanstaan geeft aan je voorligger aan dat jij erlangs wil.
    Ah, daarom knipperen die Belgen (en Fransen) continu naar links bij het inhalen. Niet dat ik ze er langs laat als ik zelf al wil inhalen, maar goed .
    LinkseFrieseVegetarierzaterdag 29 september 2007 @ 16:51
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:50 schreef Athmozz het volgende:
    zou die naar rechts gaan moet em zich niet afvragen, je bent verplicht naar rechts te pinken. De eerste situatie kan zich enkel voordoen als de bestuurder onderaan zich niet aan de verkeersregels houdt.
    Jij als ervaringsdeskundige moet toch weten dat zelfs mensen die de verkeersregels kennen zich er lang niet altijd aan houden. Het komt, in ieder geval in Nederland, bijzonder vaak voor dat men geen richting aangeeft op rotondes.
    LoggedInzaterdag 29 september 2007 @ 16:54
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Jij als ervaringsdeskundige moet toch weten dat zelfs mensen die de verkeersregels kennen zich er lang niet altijd aan houden. Het komt, in ieder geval in Nederland, bijzonder vaak voor dat men geen richting aangeeft op rotondes.
    dat is toch ook kut.
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 16:54
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 16:08 schreef JDude het volgende:

    [..]

    Ah, daarom knipperen die Belgen (en Fransen) continu naar links bij het inhalen. Niet dat ik ze er langs laat als ik zelf al wil inhalen, maar goed .
    In Frankrijk zelf werkt het echt goed, ik heb 1x van Rijsel tot Parijs echt doorgereden met mijn knipperlicht op (200km lang, om zot te komen van dat lawaai) en daar gingen ze echt snel uit de weg zodat je kon doorrijden

    wat betreft knipperen, dat doe ik altijd omdat ik weet hoe gevaarlijk het kan zijn dat je ineens uitwijkt zonder dat je medeweggebruikers het konden zien. Verkeersovertredingen maken is 1 ding, maar zaken zoals niet knipperen win je zelf niets mee & maak je het inschatten voor anderen vervelender, dus dat vind ik wel normaal om te doen (tenzij er echt niemand in je spiegel te zien is, dan doe ik het ook niet)
    61neorejzaterdag 29 september 2007 @ 17:12
    Geen richting aangeven op rotondes is idd kut.
    En ook bij inhalen kan het kut zijn, vooral bij dat volk wat 100 rijdt en dan een vrachtwagen in gaat halen zonder richting aangeven is irritant.
    Als het echter gewoon met dezelfde snelheid voor mij schuiven is het niet irritant.
    Doe het zelf als het druk is ook altijd paar keer laten knipperen.
    Als het erg rustig is en er is ruimte zat doe ik gewoon 1 of 2 keer knipperen en weer uit.

    En mensen die je blokken als je in wilt voegen aan het eind bij het ritsen zijn zo triest.
    Laatst ook dikke file iedereen ging al bij het bordje ritsen over 300 m in staan voegen en half in die rij staan, dus ik reed er mooi met 50 langs tot aan het verdrijvingsvlak werd ik er niet tussengelaten.
    Ja dan komt het wel stil te staan terwijl ik gewoon doe wat het beste is voor de doorstroming.
    Keer erop kwam ik voor eentje uit die het wel begreep want kon mooi met 40 inschuiven.
    Athmozzzaterdag 29 september 2007 @ 17:17
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:12 schreef 61neorej het volgende:
    Laatst ook dikke file iedereen ging al bij het bordje ritsen over 300 m in staan voegen en half in die rij staan, dus ik reed er mooi met 50 langs tot aan het verdrijvingsvlak werd ik er niet tussengelaten.
    Met een automaat heb ik daar minder last van, gewoon laten bollen & naar de achterkant van een auto toe rijden, 99% zeker dat die persoon die de auto erachter rijdt inhoudt als hij merkt dat je maar op 10cm van zijn auto zit

    Gewoon je plaats opeisen, er is niemand die zijn auto er dan express gaat tegen zetten om te zeggen "maar ik heb hem ff lekker veel tijd gekost"
    Viking84zaterdag 29 september 2007 @ 17:50
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 15:54 schreef Miss_S het volgende:

    [..]

    ik ga niet in een keer naar de linkerrijstrook
    ik kijk nog wel een keer en nog een keer richtingaangeven maar dat duurt toch echt niet langer dan een paar sec
    Ik had het niet over jou, maar in het algemeen .
    Gisteren reed ik naar Heerenveen centrum. Ik reed op de rijbaan die rechtdoor ging en een meneer / mevrouw naast mij op de rijbaan die rechtsaf ging. Kennelijk was hij / zij op de verkeerde rijbaan beland, want ineens ging hij / zij , zonder dus richting aan te geven, ineens voor mij zitten.
    Mijn rij-instructeur flink claxonneren .

    Vorige week staken er een paar hele stoere jochies van het CIOS (sportopleiding) over op een plek waar ze hadden moeten wachten. Hoewel ik wel verwacht had dat ze zouden doorlopen, moest ik toch vol op de rem en sloeg de motor af. En die jongens maar lachen joh . Ik hoop dat iemand dat ook bij hen flikt als ze eenmaal rijlessen hebben.

    Rij-instructeur: "ze hebben meer spierballen dan hersenen" .
    LinkseFrieseVegetarierzondag 30 september 2007 @ 11:22
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 17:50 schreef Viking84 het volgende:

    Gisteren reed ik naar Heerenveen centrum. Ik reed op de rijbaan die rechtdoor ging en een meneer / mevrouw naast mij op de rijbaan die rechtsaf ging. Kennelijk was hij / zij op de verkeerde rijbaan beland, want ineens ging hij / zij , zonder dus richting aan te geven, ineens voor mij zitten.
    Mijn rij-instructeur flink claxonneren .
    Bij de McDonalds in de buurt zeker? De situatie ís daar ook heel onduidelijk, want je moet inderdaad rechtsaf om naar het centrum te gaan, maar als je de meest rechter baan neemt dan kom je op een baan terecht waarop je meteen weer rechtsaf moet (naar de Mac, als ik me niet vergis). Veel mensen komen daar te laat achter en schieten dan inderdaad zonder te kijken een baan naar links.
    Viking84zondag 30 september 2007 @ 11:26
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 11:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

    [..]

    Bij de McDonalds in de buurt zeker? De situatie ís daar ook heel onduidelijk, want je moet inderdaad rechtsaf om naar het centrum te gaan, maar als je de meest rechter baan neemt dan kom je op een baan terecht waarop je meteen weer rechtsaf moet (naar de Mac, als ik me niet vergis). Veel mensen komen daar te laat achter en schieten dan inderdaad zonder te kijken een baan naar links.
    Precies dat punt idd .