120 op de teller is iets van 112, als m'n Tomtom wel een beetje klopt. Dus 130 op de teller is inderdaad prima. Als het dan nog te traag gaat, vette pechquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:07 schreef deepart het volgende:
Daar is wel wat mis mee want waarschijnlijk rij je 120 op je teller, dat is nogeens 5km/u langzamer dan je werkelijke snelheid. Rij gewoon een beetje door, 130-140 is niet zo eng als het lijkt
.
Ja dat is inderdaad sadquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:09 schreef JDude het volgende:
[..]
120 op de teller is iets van 112, als m'n Tomtom wel een beetje klopt. Dus 130 op de teller is inderdaad prima. Als het dan nog te traag gaat, vette pech [afbeelding].
Josti's die met hun linkerhand aan de grootlicht-hendel vastgegroeid zitten, totally sad.
Een van m'n studie-bijbaantjes was internationaal koerier, dus ik weet er alles van, af en toe een stukske lekker doorblazenquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:35 schreef deepart het volgende:
Ja dat is inderdaad sadDe reden dat ik nooit last heb van die jostie's is dat ik lekker vlot doorrij op de snelweg. De laatste 12 maanden nog geen 1 boete gehad dus zo erg is het niet hoor om 140 te rijden.
![]()
tegenwoordig? Volgens mij was dat een van de eerste trajecten in nederland waar die troep stond?quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De A12 bedoel je? Hebben ze daar tegenwoordig ook al trajectcontrole?
GodverDat wordt post binnenkort.
Over het algemeen is Athmozz niet een expert als het om autorijden gaat (kreeg je niet ooit eens een boete van ¤2750?quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Superirritant, dat vertraagt de doorstroming op een rond punt enorm. Als jij om het bochtje komt, dan gaat een ander blijven staan als je niet aan het pinken bent omdat je voorrang hebt, terwijl hij op het rond punt zal zitten als jij je pinker aan had staan...
't is niet dat ik het verkeersreglement niet ken, ik hou me er gewoon niet zo strikt aan.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Over het algemeen is Athmozz niet een expert als het om autorijden gaat
Nou, dat compenseert lekker, want in België is het veel goedkoper om in eerste instantie je rijbewijs te halen. Met een gemiddeld aantal rijlessen van 40 en een gemiddelde prijs van 37,50 per les betaal je in Nederland zo'n (40 * 37,50 =) 1500 euro voor alleen je lessen. In België kan je je dit bedrag volledig besparen, aangezien je eigen ouders je les mogen geven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:38 schreef Athmozz het volgende:
In nederland zou de totale boete trouwens maar
130 (rechts inhalen)
+ 130 (rijbewijs ingetrokken)
gekost hebben.
Zoals jij het omschrijft doe je t hardstikke goedquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:08 schreef unkki het volgende:
Ik gebruik mijn knipperlicht zelf te lang denk ik zo.
Als ik ga inhalen houd ik mijn knipperlicht aan, mocht een tegenligger nl. niet goed zien of ik aan het inhalen ben of niet dan ziet hij het aan mijn knipperlicht. Op de snelweg kunnen mensen dan weer zien dat ik met een hogere snelheid aan kom en ik er voorbij wil, hierdoor gooien ze hem hopelijk niet snel naar links. Ook wanneer iemand aan onnodig links rijden doet zet ik m'n knipper licht aan naar links, negen van de tien keer zie je de mensen naar rechts gaan. Rotondes ook, is in principe gewoon een rotonde. Een kwart is rechter knipperlicht, een half is pas na een kwart van de rotondes met je rechter knipper licht en driekwart is eerst linker knipperlicht en na een halve rechter knipper licht. Ik zie het probleem niet zo, is een kleine moeite en mensen weten wat je wilt wat aarseling voorkomt en betere doorstroming geeft.
Maar goed...
Mochten, is nu ook al veranderd, je moet met een rijschool rijden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
In België kan je je dit bedrag volledig besparen, aangezien je eigen ouders je les mogen geven.
Nou ja, niet helemaal, want als je (bij inhalen) eenmaal op de linkerstrook zit moet je je richtingaanwijzer weer inactiveren. Dus niet aan laten staan gedurende de hele manoeuvre. Zeker op een 6-baans snelweg kan het heel verwarrend werken als je van de meest rechter strook opschuift naar de middenbaan en dan je linkerrichting aan laat staan: mensen kunnen dan denken dat je nóg een baan op gaat schuiven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zoals jij het omschrijft doe je t hardstikke goed
Helemaal goed hoeft niet per definitie 'volgens de regels' te betekenen. Zeker op provinciale wegen vind ik het praktischer om tijdens een gehele inhaalmanoeuvre het linker knipperlicht aan te laten. Op die manier laat je dus idd duidelijker aan evt. tegemoetkomend verkeer zien dat je aan het inhalen bent. Voor een rotonde al links aangeven, als je driekwart wilt gaan, is (helaas) ook geen regel maar wel praktischquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nou ja, niet helemaal, want als je (bij inhalen) eenmaal op de linkerstrook zit moet je je richtingaanwijzer weer inactiveren. Dus niet aan laten staan gedurende de hele manoeuvre. Zeker op een 6-baans snelweg kan het heel verwarrend werken als je van de meest rechter strook opschuift naar de middenbaan en dan je linkerrichting aan laat staan: mensen kunnen dan denken dat je nóg een baan op gaat schuiven.
Als je hem maar uitzet eens je op de rotonde bent, anders weet verkeer dat de volgende straat erop moet die volgt op waar jij afrijdt namelijk niet dat jij afrijdt, en zullen ze blijven wachten waardoor er minder volk tegelijk over die rotonde raakt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:23 schreef NoBody122 het volgende:
Voor een rotonde al links aangeven, als je driekwart wilt gaan, is (helaas) ook geen regel maar wel praktisch
Je moet uiteraard ook na de tweede afslag (rechtdoor) je richting naar rechts omzetten.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je hem maar uitzet eens je op de rotonde bent, anders weet verkeer dat de volgende straat erop moet die volgt op waar jij afrijdt namelijk niet dat jij afrijdt, en zullen ze blijven wachten waardoor er minder volk tegelijk over die rotonde raakt.
dat had ik dus paar dagen geleden alleen tussen 2 dubbelparkeerdersquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef LoggedIn het volgende:
dubbelparkeerders zijn juist grappigdaar moet je gewoon met enkele centimeters speling naast parkeren zodat ze aan de andere kant moeten instappen, en vervolgens onder het genot van een broodje toekijken hoe ze proberen uit hun parkeervak te komen
als er geen achteropkomend verkeer is wat naar aanleiding van het direct naar links gaan in de ankers moet, is er niks aan de hand toch? Sommige mensen geven nou eenmaal wél gas bij het invoegenquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
Waar ik me erg aan erger is aan mensen die ineens van rijstrook wisselen zonder richting aan te geven. Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook. Of mensen die weinig ruimte hebben, maar toch per se moeten inhalen.
dan is het wel lullig natuurlijkquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat had ik dus paar dagen geleden alleen tussen 2 dubbelparkeerders
alleen was ik de eerste die er weer uit moest
Als iedereen zich aan de regel zou houden (een kwart = rechterrichting, half = geen richting, driekwart = linkerrichting) dan zou het inderdaad geen zin hebben. Maar aangezien niet iedereen dat doet kan je, door van tevoren al naar links richting aan te geven, aan de bestuurder op de weg rechts van je al aangeven dat je in ieder geval niet meteen weer de rotonde afgaat, en dat hij dus niet kan doorrijden. Situatieschetsje:quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Voorderest heeft het natuurlijk geen enkele funcite om vooraf al links aan te geven.
Als ik wat ruimte heb op de invoegstrook rij ik al makkelijk 120à140 tegen dat ik de snelweg op ga, dus dan kan je probleemloos in 1x door naar links hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |