Nou, zo was er toen iemand ide volledig uitflipte toen ik dat gedaan had bij z'n splinternieuwe Ford Focus ST... Ik moest toen ook lastig uitstappen zodat ik die auto niet raakte (heb 'm ook echt niet geraakt) maar die vent van die auto (type patserig sportschoolfiguurtje) begon helemaal te flippen...quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef LoggedIn het volgende:
dubbelparkeerders zijn juist grappigdaar moet je gewoon met enkele centimeters speling naast parkeren zodat ze aan de andere kant moeten instappen, en vervolgens onder het genot van een broodje toekijken hoe ze proberen uit hun parkeervak te komen
Belgen en italianen vind ik erger...en fransen eigenlijk ook wel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef rival het volgende:
[..]
ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
Als het rustig is, ga ik gerust aan de kant.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:31 schreef rival het volgende:
[..]
jij rijd liever 5 minuten met iemand in je bumper dan dat je 5 seconde aan de kant gaat waarna jij (en hij dus ook) weer vrolijk je eigen ding weer kan doen....
dat is dus best triest!
Ik reed afgelopen zomer in Italie en ik vond het 1 grote chaos.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:05 schreef rival het volgende:
[..]
italianen egoistisch? sorry hoor.. daar snappen ze gewoon hoe het moet..... als je links hard rijd duikt er niemand zomaar voor je neus.... echt geen 1 keer dat iemand hem ervoor gooide, ze wacten netjes tot je voorbij bent en gaan dan pas inhalen....
en dat is dus het probleem. jullie zijn allemaal bangquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Prosac het volgende:
Als ik door aan de kant te gaan, daarna niet meer opzij kan omdat het gigantisch druk is op de weg
Ik vind richtingaanwijzer gebruiken op de snelweg juist veel belangrijker dan gebruiken in andere situaties. Je rijdt wel met zn allen 120!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:00 schreef TNA het volgende:
Ik zie mensen soms geen richting aangeven op rotondes (), en verder niet altijd op de snelweg, maar dat is ook niet altijd per se nodig. Weinig last van verder.
en ten
-3e heb je een wat aparte opmaak van je OP.
vind ik meevallen. buitenlandse automobilisten zijn veel roeklozer... en dan denk ik vooral aan fransen, belgen en duitsers, die het op de snelweg niet zo nauw nemen om je van alle kanten in te halen 9rechts en links), je zomaar even de pas afsnijden etc.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:58 schreef rival het volgende:
[..]
ik vind nederlanders in vergelijking met buitenlanders beroerde bestuurders!
Als het druk is wel, maar als iemand me inhaalt en na een tijdje terugschuift zonder richting aan te geven interesseert dat me nietsquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:32 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Ik vind richtingaanwijzer gebruiken op de snelweg juist veel belangrijker dan gebruiken in andere situaties. Je rijdt wel met zn allen 120!
bang.. ik wil gewoon doorrijden, niet als een oud wijf met 80 tussen 2 vrachtwagens gaan zitten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:31 schreef rival het volgende:
[..]
en dat is dus het probleem. jullie zijn allemaal bang
owjee straks kom ik er niet meer tussen.... als je er niet meer tussen komt dan.... ach...... hopeloos
Het grappige is dat je op 2baans wegen vaak harder mag dan op de 4- en 5baanswegen in de randstad. Daar gooien ze een 80 of 100 limiet opquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:41 schreef LegerNeger het volgende:
Mwah het grote nadeel aan de snelwegen in NL is gewoon dat ze tweebaans zijn. Gewoon een driebaans van maken zoals in Duitsland. Heerlijk met 160 doorknallen op de middelste en linkerrijstrook, terwijl de vrachtwagens mooi rechts of midden blijven.
Nadeel in Duitsland zijn Polen, die geven geen richting aan en kunnen gewoon niet rijden ( net als Belgen)
Dat wel, maar je wil niemand aan 160 in je kofferbak hebben, dat is niet echt het gezondste dat je kan tegenkomenquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:41 schreef Prosac het volgende:
Ach en die bumper, boeiend, hij kleeft. Dus hij betaalt.
De A12 bedoel je? Hebben ze daar tegenwoordig ook al trajectcontrole?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:30 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Het grappige is dat je op 2baans wegen vaak harder mag dan op de 4- en 5baanswegen in de randstad. Daar gooien ze een 80 of 100 limiet op
Maar 3+baans is het fijnst idd.. Traject Utrecht-Rotterdam is heerlijk met 160kmhOp de trajectcontrole na kan je gewoon het hele stuk zo rijden, zonder last te hebben van of een gevaar te zijn voor het overige verkeer
quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:06 schreef Athmozz het volgende:
en anders zet je hem maar ff op de stoep, zoveel last hebben andere mensen daar ook niet van.
Is die diep, die put?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:07 schreef MASD het volgende:
ik kreeg hem bij de croma!
Mee eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:04 schreef Prosac het volgende:
Mensen die 2 parkeerplekken in beslag nemen dankzij hun parkeer"kwaliteiten.
Doe ik ook nooitquote:Geen richting aangeven op rotondes![]()
Mee eens, ook mensen die te langzaam invoegenquote:Mensen die niet kunnen invoegen
Gewoon ervoor gooien.quote:Mensen die mensen niet laten invoegen
Doe ik weleensquote:Mensen die perse 300 meter voordat ze de afrit opmoeten je toch nog even inhalen, remmen en dan voor je langs vliegen die afrit op
Eenschquote:Elkaar inhalende vrachtwagens tijdens drukke periodes![]()
Paris Hilton
Alleen maar zwaar lachwekkendquote:Met je gepimpte bak 80 rijden op de snelweg![]()
ik rij altijd wel iets harder daar, vind die snelheid veel te laag. Vooral in het weekend.quote:Hardrijders bij wegwerkzaamheden
Dat is zo erritand idd.quote:70 rijden waar je 100 mag en niet kunt inhalen![]()
Waarom haal je dan met 120 waar je 120 mag? Rij dan ff 140 ofzo. Zo erritand van die mensen die zich excact aan de snelheid houden. Politie vind het heel normaal om even gas te geven bij inhalen.quote:Bumperkleven en flitsen met je lampen dat je er langs wilt omdat je niet even 130 wilt rijden![]()
Erg irritand ja, dan maar rechts voorbij.quote:Mensen die dan extra lang links blijven rijden om diegene te pesten![]()
Problemen die zichzelf oplossenquote:Drank op achter het stuur
Dronkelappen die zich vervolgens om een boom heen vouwen![]()
Ja die overdrijven zo gruwelijk, en dan die kale gast met zijn geblaatquote:SBS6 Wegmisbruikers![]()
Blik op de Weg![]()
Laat de reactie's maar komenquote:en last but not least.
Klaagbaak![]()
Daar is wel wat mis mee want waarschijnlijk rij je 120 op je teller, dat is nogeens 5km/u langzamer dan je in werkelijkheid rijd. Rij gewoon een beetje door, 130-140 is niet zo eng als het lijktquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:05 schreef JDude het volgende:
Niks mis met inhalen met 120. Mits op tijd weer naar rechts. Gefrustreerde leaserijders wachten maar even.
Superirritant, dat vertraagt de doorstroming op een rond punt enorm. Als jij om het bochtje komt, dan gaat een ander blijven staan als je niet aan het pinken bent omdat je voorrang hebt, terwijl hij op het rond punt zal zitten als jij je pinker aan had staan...quote:
120 op de teller is iets van 112, als m'n Tomtom wel een beetje klopt. Dus 130 op de teller is inderdaad prima. Als het dan nog te traag gaat, vette pechquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:07 schreef deepart het volgende:
Daar is wel wat mis mee want waarschijnlijk rij je 120 op je teller, dat is nogeens 5km/u langzamer dan je werkelijke snelheid. Rij gewoon een beetje door, 130-140 is niet zo eng als het lijkt
.
Ja dat is inderdaad sadquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:09 schreef JDude het volgende:
[..]
120 op de teller is iets van 112, als m'n Tomtom wel een beetje klopt. Dus 130 op de teller is inderdaad prima. Als het dan nog te traag gaat, vette pech [afbeelding].
Josti's die met hun linkerhand aan de grootlicht-hendel vastgegroeid zitten, totally sad.
Een van m'n studie-bijbaantjes was internationaal koerier, dus ik weet er alles van, af en toe een stukske lekker doorblazenquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:35 schreef deepart het volgende:
Ja dat is inderdaad sadDe reden dat ik nooit last heb van die jostie's is dat ik lekker vlot doorrij op de snelweg. De laatste 12 maanden nog geen 1 boete gehad dus zo erg is het niet hoor om 140 te rijden.
![]()
tegenwoordig? Volgens mij was dat een van de eerste trajecten in nederland waar die troep stond?quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
De A12 bedoel je? Hebben ze daar tegenwoordig ook al trajectcontrole?
GodverDat wordt post binnenkort.
Over het algemeen is Athmozz niet een expert als het om autorijden gaat (kreeg je niet ooit eens een boete van ¤2750?quote:Op zaterdag 29 september 2007 10:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Superirritant, dat vertraagt de doorstroming op een rond punt enorm. Als jij om het bochtje komt, dan gaat een ander blijven staan als je niet aan het pinken bent omdat je voorrang hebt, terwijl hij op het rond punt zal zitten als jij je pinker aan had staan...
't is niet dat ik het verkeersreglement niet ken, ik hou me er gewoon niet zo strikt aan.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:35 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Over het algemeen is Athmozz niet een expert als het om autorijden gaat
Nou, dat compenseert lekker, want in België is het veel goedkoper om in eerste instantie je rijbewijs te halen. Met een gemiddeld aantal rijlessen van 40 en een gemiddelde prijs van 37,50 per les betaal je in Nederland zo'n (40 * 37,50 =) 1500 euro voor alleen je lessen. In België kan je je dit bedrag volledig besparen, aangezien je eigen ouders je les mogen geven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:38 schreef Athmozz het volgende:
In nederland zou de totale boete trouwens maar
130 (rechts inhalen)
+ 130 (rijbewijs ingetrokken)
gekost hebben.
Zoals jij het omschrijft doe je t hardstikke goedquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:08 schreef unkki het volgende:
Ik gebruik mijn knipperlicht zelf te lang denk ik zo.
Als ik ga inhalen houd ik mijn knipperlicht aan, mocht een tegenligger nl. niet goed zien of ik aan het inhalen ben of niet dan ziet hij het aan mijn knipperlicht. Op de snelweg kunnen mensen dan weer zien dat ik met een hogere snelheid aan kom en ik er voorbij wil, hierdoor gooien ze hem hopelijk niet snel naar links. Ook wanneer iemand aan onnodig links rijden doet zet ik m'n knipper licht aan naar links, negen van de tien keer zie je de mensen naar rechts gaan. Rotondes ook, is in principe gewoon een rotonde. Een kwart is rechter knipperlicht, een half is pas na een kwart van de rotondes met je rechter knipper licht en driekwart is eerst linker knipperlicht en na een halve rechter knipper licht. Ik zie het probleem niet zo, is een kleine moeite en mensen weten wat je wilt wat aarseling voorkomt en betere doorstroming geeft.
Maar goed...
Mochten, is nu ook al veranderd, je moet met een rijschool rijden.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:19 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
In België kan je je dit bedrag volledig besparen, aangezien je eigen ouders je les mogen geven.
Nou ja, niet helemaal, want als je (bij inhalen) eenmaal op de linkerstrook zit moet je je richtingaanwijzer weer inactiveren. Dus niet aan laten staan gedurende de hele manoeuvre. Zeker op een 6-baans snelweg kan het heel verwarrend werken als je van de meest rechter strook opschuift naar de middenbaan en dan je linkerrichting aan laat staan: mensen kunnen dan denken dat je nóg een baan op gaat schuiven.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:44 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Zoals jij het omschrijft doe je t hardstikke goed
Helemaal goed hoeft niet per definitie 'volgens de regels' te betekenen. Zeker op provinciale wegen vind ik het praktischer om tijdens een gehele inhaalmanoeuvre het linker knipperlicht aan te laten. Op die manier laat je dus idd duidelijker aan evt. tegemoetkomend verkeer zien dat je aan het inhalen bent. Voor een rotonde al links aangeven, als je driekwart wilt gaan, is (helaas) ook geen regel maar wel praktischquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:02 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Nou ja, niet helemaal, want als je (bij inhalen) eenmaal op de linkerstrook zit moet je je richtingaanwijzer weer inactiveren. Dus niet aan laten staan gedurende de hele manoeuvre. Zeker op een 6-baans snelweg kan het heel verwarrend werken als je van de meest rechter strook opschuift naar de middenbaan en dan je linkerrichting aan laat staan: mensen kunnen dan denken dat je nóg een baan op gaat schuiven.
Als je hem maar uitzet eens je op de rotonde bent, anders weet verkeer dat de volgende straat erop moet die volgt op waar jij afrijdt namelijk niet dat jij afrijdt, en zullen ze blijven wachten waardoor er minder volk tegelijk over die rotonde raakt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:23 schreef NoBody122 het volgende:
Voor een rotonde al links aangeven, als je driekwart wilt gaan, is (helaas) ook geen regel maar wel praktisch
Je moet uiteraard ook na de tweede afslag (rechtdoor) je richting naar rechts omzetten.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:28 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Als je hem maar uitzet eens je op de rotonde bent, anders weet verkeer dat de volgende straat erop moet die volgt op waar jij afrijdt namelijk niet dat jij afrijdt, en zullen ze blijven wachten waardoor er minder volk tegelijk over die rotonde raakt.
dat had ik dus paar dagen geleden alleen tussen 2 dubbelparkeerdersquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:17 schreef LoggedIn het volgende:
dubbelparkeerders zijn juist grappigdaar moet je gewoon met enkele centimeters speling naast parkeren zodat ze aan de andere kant moeten instappen, en vervolgens onder het genot van een broodje toekijken hoe ze proberen uit hun parkeervak te komen
als er geen achteropkomend verkeer is wat naar aanleiding van het direct naar links gaan in de ankers moet, is er niks aan de hand toch? Sommige mensen geven nou eenmaal wél gas bij het invoegenquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
Waar ik me erg aan erger is aan mensen die ineens van rijstrook wisselen zonder richting aan te geven. Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook. Of mensen die weinig ruimte hebben, maar toch per se moeten inhalen.
dan is het wel lullig natuurlijkquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:01 schreef Miss_S het volgende:
[..]
dat had ik dus paar dagen geleden alleen tussen 2 dubbelparkeerders
alleen was ik de eerste die er weer uit moest
Als iedereen zich aan de regel zou houden (een kwart = rechterrichting, half = geen richting, driekwart = linkerrichting) dan zou het inderdaad geen zin hebben. Maar aangezien niet iedereen dat doet kan je, door van tevoren al naar links richting aan te geven, aan de bestuurder op de weg rechts van je al aangeven dat je in ieder geval niet meteen weer de rotonde afgaat, en dat hij dus niet kan doorrijden. Situatieschetsje:quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:29 schreef Me_Wesley het volgende:
Voorderest heeft het natuurlijk geen enkele funcite om vooraf al links aan te geven.
Als ik wat ruimte heb op de invoegstrook rij ik al makkelijk 120à140 tegen dat ik de snelweg op ga, dus dan kan je probleemloos in 1x door naar links hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |