ik ga niet in een keer naar de linkerrijstrookquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:07 schreef Viking84 het volgende:
Waar ik me erg aan erger is aan mensen die ineens van rijstrook wisselen zonder richting aan te geven. Of mensen die bij het invoegen meteen doorgaan naar de linkerrijstrook. Of mensen die weinig ruimte hebben, maar toch per se moeten inhalen.
Ah, daarom knipperen die Belgen (en Fransen) continu naar links bij het inhalen. Niet dat ik ze er langs laat als ik zelf al wil inhalen, maar goedquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:04 schreef Athmozz het volgende:
en op de linkerrijstrook je richtingaanwijzer laten aanstaan geeft aan je voorligger aan dat jij erlangs wil.
Jij als ervaringsdeskundige moet toch weten dat zelfs mensen die de verkeersregels kennen zich er lang niet altijd aan houden. Het komt, in ieder geval in Nederland, bijzonder vaak voor dat men geen richting aangeeft op rotondes.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:50 schreef Athmozz het volgende:
zou die naar rechts gaan moet em zich niet afvragen, je bent verplicht naar rechts te pinken. De eerste situatie kan zich enkel voordoen als de bestuurder onderaan zich niet aan de verkeersregels houdt.
dat is toch ook kut.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:51 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Jij als ervaringsdeskundige moet toch weten dat zelfs mensen die de verkeersregels kennen zich er lang niet altijd aan houden. Het komt, in ieder geval in Nederland, bijzonder vaak voor dat men geen richting aangeeft op rotondes.
In Frankrijk zelf werkt het echt goed, ik heb 1x van Rijsel tot Parijs echt doorgereden met mijn knipperlicht op (200km lang, om zot te komen van dat lawaai) en daar gingen ze echt snel uit de weg zodat je kon doorrijdenquote:Op zaterdag 29 september 2007 16:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Ah, daarom knipperen die Belgen (en Fransen) continu naar links bij het inhalen. Niet dat ik ze er langs laat als ik zelf al wil inhalen, maar goed.
Met een automaat heb ik daar minder last van, gewoon laten bollen & naar de achterkant van een auto toe rijden, 99% zeker dat die persoon die de auto erachter rijdt inhoudt als hij merkt dat je maar op 10cm van zijn auto zitquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:12 schreef 61neorej het volgende:
Laatst ook dikke file iedereen ging al bij het bordje ritsen over 300 m in staan voegen en half in die rij staan, dus ik reed er mooi met 50 langs tot aan het verdrijvingsvlak werd ik er niet tussengelaten.
Ik had het niet over jou, maar in het algemeenquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik ga niet in een keer naar de linkerrijstrook
ik kijk nog wel een keer en nog een keer richtingaangeven maar dat duurt toch echt niet langer dan een paar sec
Bij de McDonalds in de buurt zeker? De situatie ís daar ook heel onduidelijk, want je moet inderdaad rechtsaf om naar het centrum te gaan, maar als je de meest rechter baan neemt dan kom je op een baan terecht waarop je meteen weer rechtsaf moet (naar de Mac, als ik me niet vergis). Veel mensen komen daar te laat achter en schieten dan inderdaad zonder te kijken een baan naar links.quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:50 schreef Viking84 het volgende:
Gisteren reed ik naar Heerenveen centrum. Ik reed op de rijbaan die rechtdoor ging en een meneer / mevrouw naast mij op de rijbaan die rechtsaf ging. Kennelijk was hij / zij op de verkeerde rijbaan beland, want ineens ging hij / zij , zonder dus richting aan te geven, ineens voor mij zitten.
Mijn rij-instructeur flink claxonneren.
Precies dat punt iddquote:Op zondag 30 september 2007 11:22 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Bij de McDonalds in de buurt zeker? De situatie ís daar ook heel onduidelijk, want je moet inderdaad rechtsaf om naar het centrum te gaan, maar als je de meest rechter baan neemt dan kom je op een baan terecht waarop je meteen weer rechtsaf moet (naar de Mac, als ik me niet vergis). Veel mensen komen daar te laat achter en schieten dan inderdaad zonder te kijken een baan naar links.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |