In beginsel niets. Eerst mijn studie afmaken en kijken hoe het een en ander gaat lopen in dit land.quote:
Overweeg je het echt?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In beginsel niets. Eerst mijn studie afmaken en kijken hoe het een en ander gaat lopen in dit land.
Nee ik ben in Naarden geboren en daarnaast getogen in een klein dorpje in 't Gooi. En ja, ik overweeg het al een hele lange tijd.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Overweeg je het echt?
Ben je in Marokko geboren?
Wat verwacht je te vinden wat je hier niet hebt?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
Nee ik ben in Naarden geboren en daarnaast getogen in een klein dorpje in 't Gooi. En ja, ik overweeg het al een hele lange tijd.
Uit welk deel van Marokko kom je dan?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee ik ben in Naarden geboren en daarnaast getogen in een klein dorpje in 't Gooi. En ja, ik overweeg het al een hele lange tijd.
Prachtig weer, amper belastingen, minder zeikerige mensen. Niet dat het hier slecht is hoor, integendeel.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat verwacht je te vinden wat je hier niet hebt?
Oorspronkelijk bedoel je? Het noorden gewoonquote:Op donderdag 27 september 2007 22:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Uit welk deel van Marokko kom je dan?
Maar wel een middenklasse-Marokkaan dus, als je in Naarden terecht bent gekomen?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oorspronkelijk bedoel je? Het noorden gewoon.
Geen zorgen om de veel slechtere voorzieningen?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Prachtig weer, amper belastingen, minder zeikerige mensen. Niet dat het hier slecht is hoor, integendeel.
Hoe zit het met diploma's? Kan je met je Nederlandse papiertjes daar terecht? Dat is belachelijk vaak niet zo nl. dan moet je weer allemaal extra bijscholingen en rotzooi doen.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:13 schreef Mutant01 het volgende:
Prachtig weer, amper belastingen, minder zeikerige mensen. Niet dat het hier slecht is hoor, integendeel.
Typisch middenklasse ja, mijn pa is leraar.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar wel een middenklasse-Marokkaan dus, als je in Naarden terecht bent gekomen?
Diploma's , daar kijken ze niet eens naarquote:Op donderdag 27 september 2007 22:20 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe zit het met diploma's? Kan je met je Nederlandse papiertjes daar terecht? Dat is belachelijk vaak niet zo nl. dan moet je weer allemaal extra bijscholingen en rotzooi doen.
Zoals? Jij je hebt er geen WAO of AOW of iets dergelijks, maar daar maak ik me geen zorgen om hoorquote:Op donderdag 27 september 2007 22:15 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Geen zorgen om de veel slechtere voorzieningen?
Ja, dat bedoel ik.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zoals? Jij je hebt er geen WAO of AOW of iets dergelijks, maar daar maak ik me geen zorgen om hoor![]()
Als je geld hebt? Zekersteweten.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef Gabry het volgende:
In Marokko is alles beter. Ontken het maar niet. Alles!
Ben jij in Marokko geboren?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef Gabry het volgende:
In Marokko is alles beter. Ontken het maar niet. Alles!
Priveklinieken ftw.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik.![]()
Maar het zijn wel de praktische dingen. Maar ook gezondsheidszorg is daar op ene veel lager peil enzo.
Oja. Maar ik kan me wel voorstellen dat je af en toe overweegt tot emigratie. Het wordt er hier niet gezelliger op met Wilders en consorten. De intolerantie is zorgwekkend. De maatschappij verhard in ene rap tempoquote:
Idd, 5 km over de grens met Duitsland is het al stukken beter.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En het wordt hier ook erg druk. De leefbaarheid komt onder druk te staan. Wonen wordt heel duur en de wegen onbegaanbaar.
Helemaal niet zo gek daar. Mooi land. Niks mis mee.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Idd, 5 km over de grens met Duitsland is het al stukken beter.
Dat zijn inderdaad ook dingen die een grote rol spelen. Sowieso hier betaal je voor een simpel rijtjes huis in de stad 300.000 euro. In Marokko betaal je 100.000 euro voor een huis in de stadmet 5 garages onderin, 3 verdiepingen erboven die elk zo groot zijn als een compleet "rijtjeshuisperceel" hier en een terras bovenop. Voor de rest ja, spitsuur kennen ze daar ook, maar betaald parkeren bestaat praktisch niet. Amper wegenbelasting, amper accijnzen.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:29 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Oja. Maar ik kan me wel voorstellen dat je af en toe overweegt tot emigratie. Het wordt er hier niet gezelliger op met Wilders en consorten. De intolerantie is zorgwekkend. De maatschappij verhard in ene rap tempo![]()
En het wordt hier ook erg druk. De leefbaarheid komt onder druk te staan. Wonen wordt heel duur en de wegen onbegaanbaar.
Klopt, dat is ook weer zo. Alleen Duits.....de taal bevalt me niet zo. Bovendien ook best vaak slecht weer en is ook daar de markt best verzadigd volgens mij.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar heb je daar als jurist ook goede mogelijkheden?quote:Op donderdag 27 september 2007 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat zijn inderdaad ook dingen die een grote rol spelen. Sowieso hier betaal je voor een simpel rijtjes huis in de stad 300.000 euro. In Marokko betaal je 100.000 euro voor een huis in de stadmet 5 garages onderin, 3 verdiepingen erboven die elk zo groot zijn als een compleet "rijtjeshuisperceel" hier en een terras bovenop. Voor de rest ja, spitsuur kennen ze daar ook, maar betaald parkeren bestaat praktisch niet. Amper wegenbelasting, amper accijnzen.
Als je de internationale kant op gaat, kan je bijna overal aan de bak. Maar goed, de meest simpele dingen kan je doen natuurlijk he. Bijvoorbeeld een PC-winkel starten, booming business atm. Mijn neven hebben een cafe opgezet, loopt ook perfect. De markt is er nog lang niet verzadigd zoals hier! Parkeer-uitbater, nog simpeler! Ook een zeer goede markt! De meest simpele dingen lopen er goed. Doet me ook een beetje denken aan die stroopwafel verkoper, je kan allerlei producten uit NL/het Westen halen en daar verkopen. In 2010 is er vrijhandel met Europa en nu is er al vrijhandel met Amerika dus...de mogelijkheden zijn er. Die verdomde gasten uit Dubai en Qatar hebben het wel goed gezien, ze investeren miljarden euro's in het land.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:37 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Klinkt goed. Maar heb je daar als jurist ook goede mogelijkheden?
Ja, inderdaad. De markten hier zijn door en door verzadigd; alles is er al zo'n beetje. Dus weinig kansen om iets nieuws te beginnen.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de internationale kant op gaat, kan je bijna overal aan de bak. Maar goed, de meest simpele dingen kan je doen natuurlijk he. Bijvoorbeeld een PC-winkel starten, booming business atm. Mijn neven hebben een cafe opgezet, loopt perfect. De markt is er nog lang niet verzadigd zoals hier! Parkeer-uitbater, nog simpeler! Ook een zeer goede markt! De meest simpele dingen lopen er goed. Doet me ook een beetje denken aan die stroopwafel verkoper, je kan allerlei producten uit NL halen en daar verkopen.
Overgrote deel zit daar. Zit nog wat in Belgie en wat in Spanje. Maargoed het zijn natuurlijk allemaal proefballonetjes. De toekomst kan nog alle kanten op.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. De markten hier zijn door en door verzadigd; alles is er al zo'n beetje. Dus weinig kansen om iets nieuws te beginnen.
Dus ik kan mij voorstellen dat je daar misschien meer kansen hebt.
Heb je daar veel familie zitten? Of is "iedereen" hier?
Kijk, dat scheelt. Nouja, veel succes met de overpeinzingenquote:Op donderdag 27 september 2007 22:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overgrote deel zit daar. Zit nog wat in Belgie en wat in Spanje.
quote:Drugslijn van Finland naar Nederland opgerold
Uitgegeven op donderdag 27 september 2007 om 22:45:50
(Novum/AP) - De Finse politie heeft donderdag meegedeeld dat zij een drugslijn van Nederland naar Finland heeft opgerold.
...
http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=107163&ref=rssquote:Lesbisch raadslid ChristenUnie weg
Gepubliceerd: vandaag 08:14
Update: vandaag 08:42
Het enige gemeenteraadslid van de ChristenUnie in Wageningen is opgestapt vanwege haar geaardheid. Monique Heger heeft donderdagavond bekendgemaakt dat ze ontslag neemt als volksvertegenwoordiger in de gemeenteraad 'wegens persoonlijke omstandigheden'. Heger is enige tijd geleden een relatie aangegaan met een vrouw, licht de partij het ontslag toe.
Een deel van haar steunfractieleden en bestuur liet weten moeite te hebben met 'deze nieuwe situatie' nadat Heger om hun mening had gevraagd. Heger zou daaruit zelf de conclusie hebben getrokken dat zij als raadslid geen volledig draagvlak heeft bij de mensen met wie zij een team vormt. "Dat is jammer, maar ik heb hier wel begrip voor", zegt Heger op de lokale website van haar partij. "Uiteindelijk gaat het mij niet om mijzelf, maar om de politieke standpunten van de ChristenUnie. Daar moet je met elkaar voor kunnen gaan."
De voorzitter van ChristenUnie Wageningen Hendrik Jan Berenschot stelt dat er formeel geen bezwaar zou zijn als Heger door zou gaan. "Dat zij desondanks plaats wil maken voor een ander, is een teken van kracht." Ze blijft lid van de gemeenteraad totdat haar opvolger bekend is en zou overwegen op de achtergrond actief te blijven voor haar partij.
Eitje.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:46 schreef sigme het volgende:
Oracle is een ramp.
Oracle is de natte droom van de echte nerd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:46 schreef sigme het volgende:
PL-SQL.
Ik heb destijds op vakantie in Marokko het boek af en toe opengeslagen (en snel weer dichtgeslagen), terwijl mijn klasgenoten braaf de lessen probeerden te volgen.
En vervolgens als een van de zéér weinigen het tentamen gehaald. Maar dat kwam meer doordat ik de antwoorden bij me had dan doordat ik er iets van begreep.
Oracle is een ramp.
Het blijft gewoon Engels.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ha! vandaag college over het vervolg PL/SQL ipv SQL alleen...
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:00 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
ha! vandaag college over het vervolg PL/SQL ipv SQL alleen...
Een deel van de bouwers hier kan d'r niks mee, sommigen alles.quote:
Zo erg is het allemaal niet. Het zijn vaardigheden en bijvoorbeeld de taal zijn gereedschappen bij het gebruiken van die vaardigheden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.![]()
In de informatica werken is zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Alleen die branche al. De veranderingen gaan daarin zo snel, dat je je leven lang kapot moet blijven leren.
SQL prutsen is juist het leukste.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Bovendien hoef ik zelf ook niet meteen te prutsen in sql, zit meer in het traject daarvoor..
Wat is daar leuk aan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:54 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
SQL prutsen is juist het leukste.
Mijn vriend vindt juist die veranderingen zo leuk. Zo blijft hij leren, nieuwe dingen ontdekken, zichzelf opnieuw uitvinden. Het is een constante ontdekkingsreis zeg maar. Spannend dus, en helemaal niet 'je leven lang kapot blijven leren'.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:28 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Had je toch maar beter puberleraar moeten blijven.![]()
In de informatica werken is zo ongeveer het laatste wat ik zou willen. Alleen die branche al. De veranderingen gaan daarin zo snel, dat je je leven lang kapot moet blijven leren.
Vroeger vond ik het ook leuk. Ik vind het eerlijk gezegd veel leuker om concepten uit te denken. Dat implementeren dat geloof ik wel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:15 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het is gewoon een ontdekkingstocht. En dat is leuk
Stel die vraag over 20 jaar nog eensquote:Op vrijdag 28 september 2007 11:16 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Mijn vriend vindt juist die veranderingen zo leuk. Zo blijft hij leren, nieuwe dingen ontdekken, zichzelf opnieuw uitvinden. Het is een constante ontdekkingsreis zeg maar.
Als een branche kennisintensief is, dan is het de IT wel. Als een branche conjunctuurgevoelig is dan is het de IT wel. Het is hollen of stilstaan. In tijden van bloei werk je je kapot; als het een beetje tegenzit sta je zo weer op straat.quote:Spannend dus, en helemaal niet 'je leven lang kapot blijven leren'.
Uit bergen ongestructueerde gegevens de juiste eruit plukken. Zegmaar een geautomagiseerde naald in een hooibergzoeker maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat is daar leuk aan?
Hij zit nu al zo'n twaalf jaar in het vak. Zal ik 'm het over 8 jaar vragen dan? Overigens is 'ie al bijna 30, en hij hoeft nergens tegen op te boksen. Hij zorgt gewoon dat 'ie goed is én blijft in wat hij doet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Stel die vraag over 20 jaar nog eensDan ligt ie er waarschijnlijk al lang uit, want je kunt dan niet meer opboksen tegen de jonge twintigers.
Maar wat heeft dat met 'je kapot leren' te maken? Gewoon steeds jezelf blijven ontwikkelen, doorontwikkelen zeg maar. Je hoeft niet álles te weten, je hoeft niet in alle talen te kunnen programmeren.quote:Als een branche kennisintensief is, dan is het de IT wel. Als een branche conjunctuurgevoelig is dan is het de IT wel. Het is hollen of stilstaan. In tijden van bloei werk je je kapot; als het een beetje tegenzit sta je zo weer op straat.
Jouw afkeer van de branche ligt niet aan de branche, maar aan jouw onvermogen erin mee te komen.quote:Nee dan liever doodgraver worden.
Maar ja, gelukkig dat er overal mensen voor zijn.![]()
Nou vraag het hem als is 45 of ouder is ofzo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:32 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Hij zit nu al zo'n twaalf jaar in het vak. Zal ik 'm het over 8 jaar vragen dan? Overigens is 'ie al bijna 30, en hij hoeft nergens tegen op te boksen. Hij zorgt gewoon dat 'ie goed is én blijft in wat hij doet.
Uiteraard is er een nuance in. In elk vak moet je je ontwikkelen en dat is goed natuurlijk. Andes dut je in.quote:Maar wat heeft dat met 'je kapot leren' te maken? Gewoon steeds jezelf blijven ontwikkelen, doorontwikkelen zeg maar. Je hoeft niet álles te weten, je hoeft niet in alle talen te kunnen programmeren.
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.quote:En het is nogal makkelijk het over de IT-branche te hebben alsof alles voor de hele branche geldt. Er zijn duizenden verschillende banen binnen de branche, en bij de ene zit je wat meer op de tocht dan bij de andere baan.
Dat laatste kan je niet weten. Ik spreek regelmatig mensen die in de branche werken of hebben gewerkt.quote:Jouw afkeer van de branche ligt niet aan de branche, maar aan jouw onvermogen erin mee te komen.
Ik ben geen IT-er en ik hoop het ook nooit te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je kent het woord "automagisch" niet?
Het was ook min of meer een publiek geheim. Er is natuurlijk een bepaalde wetmatigheid met betrekking tot hoe liberaal een regeling is en de vatbaarheid voor misbruik.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:59 schreef Gabry het volgende:
Erm, 'Regeling gezinshereniging fors misbruikt'
Dit stond al lang in één van mijn sociologie boeken.
Natuurlijk, als je graag wilt dat het een rotbranche is, dan is het dat ook.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou vraag het hem als is 45 of ouder is ofzo.
[..]
Uiteraard is er een nuance in. In elk vak moet je je ontwikkelen en dat is goed natuurlijk. Andes dut je in.
[..]
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.
[..]
Dat laatste kan je niet weten. Ik spreek regelmatig mensen die in de branche werken of hebben gewerkt.
Nou ieder zijn meug natuurlijk.
Begreep toen ik er was dat mensen die in Marokko hoger opgeleid zijn maar zeer moeizaam banen op niveau konden vinden.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Diploma's , daar kijken ze niet eens naarLigt natuurlijk ook aan wat voor branche je wilt gaan werken. Maar over het algemeen zien ze mensen met Europees erkende diploma's graag binnenstromen. Spreken namelijk vaak meerdere talen en zijn bekend met de handelsgebieden namelijk.
Anders, niet per definite beter, hoor erg wisselende verhalen van emigranten.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
dat draadstaal was leuk inderdaad. Hopen dat ze het op prime time uit blijven zenden door de week (zal wel nietquote:
Mja, wat verwacht je als een 60-jarige vent zegt dat 'ie IT'er is omdat 'ie Windows kan installeren en E4000 per maand vraagt - die prutsers zijn er bij de IT-crisis uitgefilterd. Ik bedoel, dat ligt niet aan de sector en het grote boze kapitalisme. Feit is gewoon dat aan de top van IT-organisaties 9 van de 10 keer een oudere zit, volgens mij nog vaker dan bij andere sectoren want als er een ding is waar IT'ers normaalgesproken slecht in zijn, is de communicatie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Uiteraard verschilt het per baan. Maar grosso modo is er in de IT een veel grotere onzekerheid in tijden van conjuncturele tegenspoed. Zeker als iemand op leeftijd raakt.
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:52 schreef Elseetje het volgende:
EG, zoiets had ik in gedachten. Maar dan niet per se Escher.
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat is dezelfde als gister ... oh en soms kan je dingen maken beter over laten aan mensen die het wel kunnen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.
Maar ik zal mijn creativiteit ook maar eens los laten.Ik maak graag dingen zelf.
Deze ?
[afbeelding]
Volgens mij was die al weggestemd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, mooie prenten zijn dat van Escher. Dus deze kunnen wel ja.
Maar ik zal mijn creativiteit ook maar eens los laten.Ik maak graag dingen zelf.
Deze ?
[afbeelding]
Ik dacht het even na te zoeken in ons grootste Escher boek, maar daar is helaas de laatste van verkocht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Weet iemand hoe deze heet: http://www.miwian.nl/images/escher.jpg ?
[afbeelding]
Er lopen hier veel lui die al minimaal 10 jaar bij het bedrijf rondlopen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:42 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Mja, wat verwacht je als een 60-jarige vent zegt dat 'ie IT'er is omdat 'ie Windows kan installeren en E4000 per maand vraagt - die prutsers zijn er bij de IT-crisis uitgefilterd. Ik bedoel, dat ligt niet aan de sector en het grote boze kapitalisme. Feit is gewoon dat aan de top van IT-organisaties 9 van de 10 keer een oudere zit, volgens mij nog vaker dan bij andere sectoren want als er een ding is waar IT'ers normaalgesproken slecht in zijn, is de communicatie.
Ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:20 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik dacht het even na te zoeken in ons grootste Escher boek, maar daar is helaas de laatste van verkocht.Tenminste, ik neem aan dat je dan het origineel zoekt?
Deze misschien?quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:19 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Volgens mij was die al weggestemd.
Als je van new age kunst houdt wel ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze misschien?
[afbeelding]
Heeft toch een hoog artistiek gehalte?
New age, dat niet. Wel spiritueel ingesteld. Ik ben dol op dit soort plaatjes. Ik maak een hele verzameling. Rustgevend enzo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als je van new age kunst houdt wel ja.
Anders, tja...
dat kan, het is mijn ding nou niet bepaaldquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:03 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
New age, dat niet. Wel spiritueel ingesteld. Ik ben dol op dit soort plaatjes. Ik maak een hele verzameling. Rustgevend enzo.
Jij bent denk ik niet spiritueel ingesteld. Daar ben je ietwat te nuchter voor. Jij drinkt liever bier.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat kan, het is mijn ding nou niet bepaald.
Over het algemeen ben ik juist erg genuanceerdquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar ja, je haat een vorm van kunst of je loopt er helemaal mee weg. Vaak zit daar niets tussen. Dat vind ik het mooie van kunst.
Ja, ik ken je als erg genuanceerd ja. Toch zijn er altijd onderwerpen die genuanceerde mensen in twee groepen kan spijten. Mij lukt dat dat soms.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:16 schreef du_ke het volgende:
[..]
Over het algemeen ben ik juist erg genuanceerd. Vind niet zo snel iets heel erg mooi of heel erg lelijk.
Je bent artistiek ingesteld of niet.quote:
quote:Kunst is typisch iets waar labiele matige havo klanten zich op storten.
Een keer trek je de conclusie.quote:Kunst wordt in mijn optiek te vaak meer van gemaakt dan het is. Het semi-filosofisch gelul erover is in mijn optiek niks anders dan een dun laagje chroom over een stapel oud schroot.
Een trivialiteit die er mag wezen.quote:Kunst doet iets met je of niet. Klaar.
Ik zag het laatst een VWO6-scholiere op tv goed samenvatten tijdens haar schilderles, onbewust:quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kunst wordt in mijn optiek te vaak meer van gemaakt dan het is. Het semi-filosofisch gelul erover is in mijn
http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWOA_77FESJ?Opendocumentquote:Spectaculaire vondst werpt nieuw licht op Leidens Ontzet
27 september 2007
bron: Dit is een gezamenlijk persbericht van het NWO-Instituut voor Nederlandse Geschiedenis en het Nationaal Archief
Historica Els Kloek van het NWO-Instituut voor Nederlandse Geschiedenis (ING) en het Onderzoeksinstituut voor Geschiedenis en Cultuur (OGC) van de Universiteit Utrecht heeft met een modern leesapparaat in het Nationaal Archief definitief aangetoond dat Magdalena Moons, heldin van het Leidens Ontzet, getrouwd was met belegeraar Francisco Valdez. Deze ontdekking toont het ongelijk aan van historicus Robert Fruin (1823-1899), die eerder concludeerde dat het hier om een mythe ging.
Historici hebben uitvoerig gedebatteerd over de rol en betekenis van Magdalena Moons. Zij woonde volgens de overlevering in Den Haag op het moment dat de Spanjaarden de stad Leiden belegerden. Francisco Valdez, de Spaanse bevelhebber die vanuit Den Haag leiding gaf aan het beleg, raakte verliefd op haar. Toen in de nazomer van 1574 de stad helemaal was uitgehongerd en het einde voor Leiden nabij leek omdat de wind voor de watergeuzen verkeerd stond, speelde Magdalena Moons haar troef uit.
Tijdens een etentje haalde zij Valdez over om de aanval op de uitgehongerde stad uit te stellen. In ruil daarvoor beloofde zij met hem te trouwen. Valdez liet zich overhalen, en dat had hij beter niet kunnen doen, want juist toen kwam er een storm opzetten. Op 3 oktober sloegen zijn manschappen op de vlucht voor het wassende water en kon de geuzenvloot ongehinderd de stad binnenvaren. De discussie onder historici spitste zich onder meer toe op de vraag of Moons en Francisco Valdez ooit met elkaar waren getrouwd. Fruins onderzoek naar het vermeende huwelijk liep op niets uit en hij trok de conclusie dat het hier wel om legendevorming moest gaan. Daarmee was de zaak afgedaan.
Onleesbare tekst ontrafeld
Els Kloek heeft nu echter aangetoond dat de twee toch daadwerkelijk getrouwd zijn geweest. In een kopie-extract van huwelijkse voorwaarden van Willem de Bye met Magdalena Moons van 23 oktober 1597 (Brabants Historisch Informatie Centrum te Den Bosch) bleek de tekst achter de naam van de bruid grondig onleesbaar te zijn gemaakt. Met behulp van de Hyperspectral Imager in het Nationaal Archief en digitale bewerking in Photoshop bleek het uiteindelijk mogelijk bijna de volledige doorgehaalde tekst te reconstrueren.
De Hyperspectral Imager maakt bij verschillende golflengtes opnames van de tekst, zodat verschillende lagen inkt van elkaar onderscheiden kunnen worden. Er stond: ‘wede wijlen don F[ra]nc[i]sco de Baldees’ waarmee vaststaat dat Magdalena Moons zich in 1597 weduwe van Francisco Valdez noemde. In 1610 vonden zij en haar nieuwe echtgenoot, die een hoge functie bekleedde in het Staatse leger, het niet langer opportuun om aan dat huwelijk met deze Spaanse militair herinnerd te worden, vandaar de doorhaling.
Het stikt in mijn omgeving van die types die denken dat ze weten wat kunst is. Ze spugen op initiatieven als open atelier routes e.d., omdat het 'gewone mensen' het idee zou geven dat ze kunstenaars zijn.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Kunst
Kunst is typisch iets waar labiele matige havo klanten zich op storten.
Kunst wordt in mijn optiek te vaak meer van gemaakt dan het is. Het semi-filosofisch gelul erover is in mijn optiek niks anders dan een dun laagje chroom over een stapel oud schroot.
Kunst doet iets met je of niet. Klaar.
En we hebben nog wel zo ons best gedaan, met internationale aandacht enzo...quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef Sidekick het volgende:
DEN HAAG - Het aantal mensen dat in Nederland asiel vraagt, neemt af. In het eerste halfjaar zijn er ongeveer 4600 asielverzoeken ingediend, 14 procent minder dan in het laatste halfjaar van 2006.
Die aanzuigende werking wil nog niet echt op gang komen.
Dat is niet grijs/zwart-wit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Deze misschien?
[afbeelding]
Heeft toch een hoog artistiek gehalte?
En we hadden nog wel zo'n mooi links complot gesmeed.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:52 schreef Sidekick het volgende:
DEN HAAG - Het aantal mensen dat in Nederland asiel vraagt, neemt af. In het eerste halfjaar zijn er ongeveer 4600 asielverzoeken ingediend, 14 procent minder dan in het laatste halfjaar van 2006.
Die aanzuigende werking wil nog niet echt op gang komen.
Nog een Schipholbrand en de cijfers zullen een sterkere daling laten zien.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:13 schreef Reya het volgende:
[..]
En we hadden nog wel zo'n mooi links complot gesmeed.
Zometeen verliest de PvdA nog meer aanhang.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:13 schreef Reya het volgende:
[..]
En we hadden nog wel zo'n mooi links complot gesmeed.
Ik hoorde hier op fok juist dat mensen hier heen zouden komen om brand te steken zodat ze mogen blijven.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:15 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nog een Schipholbrand en de cijfers zullen een sterkere daling laten zien.
Als dit al niet meer lukt hoe moeten we dan ooit verder met de internationale?quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:15 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Zometeen verliest de PvdA nog meer aanhang.
En de stemcomputers gaan er ook uit, dus manipulatie van de verkiezingsresultaten lijkt ook geen optie meer.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit al niet meer lukt hoe moeten we dan ooit verder met de internationale?
Die kan toch in het Arabisch vertaald worden?quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als dit al niet meer lukt hoe moeten we dan ooit verder met de internationale?
Eeuwig zonde, na kan die kadercursus voor stembureauleden "zo helpt u de kiezers aan een voor hen wel maar voor ons niet ongewenste keuze op de computer" weer bij het oud vuil.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:22 schreef Reya het volgende:
[..]
En de stemcomputers gaan er ook uit, dus manipulatie van de verkiezingsresultaten lijkt ook geen optie meer.
Voor die maximaal 200.000 stemgerechtige arabieren in Nederland? dat is niet de moeite waardquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:23 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Die kan toch in het Arabisch vertaald worden?
Ook in die groep zitten voorlopig niet zoveel kiezers hoor. Wees gerust.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:33 schreef Gabry het volgende:
Met de komst van de Polen en Oost-Europeanen worden de Arabische PvdA stemmen geneutraliseerd door rechts-conservatieve stemmen.
T.S.U.N.A.M.I. !!!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
Ook in die groep zitten voorlopig niet zoveel kiezers hoor. Wees gerust.
Nee, wees jij maar gerust.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook in die groep zitten voorlopig niet zoveel kiezers hoor. Wees gerust.
Alles kits, weg van dat werkgezeik, weekend!quote:
Hoe is dit mogelijk.quote:'Veel ambulances te laat'
DEN HAAG - In 9 procent van de noodgevallen zijn ambulances niet binnen vijftien minuten op de plaats van bestemming.
...
Het gaat jaarlijks om 35.000 spoedritten die langer duren dan een kwartier na melding.
Volgens de norm moeten ambulances bij ritten met levensbedreigende situaties 20.000 keer per jaar (95 procent) op tijd komen. Gemiddeld doen de ziekenwagens er in noodsituaties tien minuten over.
...
Files he...quote:
In 9% van de noodgevallen komt de ambulance te laat. 35.000 spoedritten duren langer dan een kwartier. 95% moet op tijd komen, wat 20.000 ritten zijn.quote:
zeg Aah wist je dat ik een kloon van je ben?quote:
En ondertussen klikken en slepenquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Oracle is de natte droom van de echte nerd.
Voor 1 noodgeval moeten ze 20.000 uitrukken per jaar. Dat zijn heel wat ritten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:36 schreef kLowJow het volgende:
[..]
In 9% van de noodgevallen komt de ambulance te laat. 35.000 spoedritten duren langer dan een kwartier. 95% moet op tijd komen, wat 20.000 ritten zijn.
Waar slaat dit artikel op...
Pimp your System buddy.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zo, ik ben al weer thuis. 14.gif
Vind je dat nou leuk, alleen in het weekend thuis zijn?quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Zo, ik ben al weer thuis. 14.gif
Leuke plaatjes.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit kunststuk ziet er in het zwart wit niet uit. Vandaar toch in het kleur.
Ja, afgekeurd dus.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dit kunststuk ziet er in het zwart wit niet uit. Vandaar toch in het kleur.
Bedankt voor het compliment. Maar ja, zoals je ziet is het helaaas niet iederen met je eens.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:54 schreef Gladio het volgende:
[..]
Leuke plaatjes.![]()
Vooral deze.
[afbeelding]
Maar niet iederen is het met je eensquote:
Ja, die "verkopende' consultants ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:03 schreef JohnDope het volgende:
Praatjes sql dit dat, oracle zus zo, maar ik had het er laatst nog over met een paar goeroes, er zijn niet zoveel mensen in de it die echt wat weten.....
Niet alleen die.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, die "verkopende' consultants ja.![]()
Verkopers.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ja, die "verkopende' consultants ja.![]()
Dat zijn vaak wel de lui die denken dat ze het weten. De meesten kunnen heel goed lucht verkopen. Ik geloof verkopers daarom nooit.quote:
Klopt en van die gasten die het hoogste woord over beveiliging e.d. hebben maar zelf amper een regel code in hun leven geschreven hebbenquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:07 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zijn vaak wel de lui die denken dat ze het weten. De meesten kunnne heel gied lucht verkopen. Ik geloof verkopers daarom nooit
Precies. In de telecom was dat net zo. Ze verkochten vaak dingen die niet eens geen gemaakt konden worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Klopt en van die gasten die het hoogste woord over beveiliging e.d. hebben maar zelf amper een regel code in hun leven geschreven hebben
quote:Maargoed ik ben nu even moeilijk doen in de keuken, ik ben voor het eerst Sushi aan het maken![]()
![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. In de telecom was dat net zo. Ze verkochten vaak dingen die niet eens geen gemaakt konden worden.![]()
Heerlijk altijd het kaf van het koren verbaal scheiden binnen de IT-sector.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:11 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Precies. In de telecom was dat net zo. Ze verkochten vaak dingen die niet eens geen gemaakt konden worden.![]()
[..]
Van mensen geregistreerd in september 2007 trek ik me niet veel aan.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maar niet iederen is het met je eens![]()
Zolang jij 'm verschrikkelijk vindt, hou ik 'm.quote:Maaruh: is je avatar een blijvende versie? Ik vind dat het gewoon echt niet kan.![]()
Zolang ze maar dokken, lig ik nergens wakker vanquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:17 schreef sigme het volgende:
Ach weet je, testen is ook best leuk. Levert ook een hoop gedeukte ego's.
Als ze mij maar eerlijk laten testen, lig ik nergens wakker van.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:21 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zolang ze maar dokken, lig ik nergens wakker van![]()
Ik heb nog nooit een rapport gemaakt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:03 schreef JohnDope het volgende:
Praatjes sql dit dat, oracle zus zo, maar ik had het er laatst nog over met een paar goeroes, er zijn niet zoveel mensen in de it die echt wat weten, het zijn vooral de flashykreten en de lange kansloze rapporten waarmee men indruk probeert te maken en waar vervolgens een project door om zeep wordt geholpen.....
Nee, maar ik hoef nog maar 1 week in Nieuwegein zitten. Daarna is het voorlopig 5 weken op de fiets naar het werk.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:54 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Vind je dat nou leuk, alleen in het weekend thuis zijn?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:29 schreef sigme het volgende:
[..]
Als ze mij maar eerlijk laten testen, lig ik nergens wakker van.
Als ze troep in productie willen nemen is het mij ook best - ik zal alleen van te voren luid en duidelijk gemeld hebben dat het troep is.
Ik ben door de jaren heen wel een voorstander geworden van goede documentatie geworden. Dwz zeggen zo kort en bondig mogelijk en dus geen ingewikkelde/overbodige politieke/intellectuele zinsconstructies.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een rapport gemaakt.![]()
Verspilling van tijd. Een degelijke coder heeft genoeg aan 1 README en commentaar in de source om werk van anderen over te nemen.
Maargoed Mister Uber Oracle Consultant, wat is je system?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, maar ik hoef nog maar 1 week in Nieuwegein zitten. Daarna is het voorlopig 5 weken op de fiets naar het werk.
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:35 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Maargoed Mister Uber Oracle Consultant, wat is je system?
okquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Volgens mij heb je de verkeerde voor je.Ik heb nu voor het eerst 4 dagen met sql zitten prutsen...
Ik wil zowel FO als TO, maar dan alleen info er in waar je ook daadwerkelijk wat aan hebt. Geen intellectueel gezwets dus, want daardoor wordt een project omzeep geholpen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef sigme het volgende:
Ik wil gewoon goeie FO's. Geen vermomde werkinstructies, geen TO, een degelijk FO.
Door mij tot op het bot gereviewd - dan worden ze mooi kaal, eenduidig en uitsluitend.
Een wat? ooohhw een Functioneel Ontwerp .... dat is voor school en veels te tijdrovend voor normaal ontwerpen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:39 schreef sigme het volgende:
Ik wil gewoon goeie FO's. Geen vermomde werkinstructies, geen TO, een degelijk FO.
Door mij tot op het bot gereviewd - dan worden ze mooi kaal, eenduidig en uitsluitend.
Oh, dus je bent alweer bijna klaar? En wat ga je na die 5 weken doen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee, maar ik hoef nog maar 1 week in Nieuwegein zitten. Daarna is het voorlopig 5 weken op de fiets naar het werk.
Weer een uitkering aanvragen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:46 schreef Elseetje het volgende:
Oh, dus je bent alweer bijna klaar? En wat ga je na die 5 weken doen?
Voor schoolquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een wat? ooohhw een Functioneel Ontwerp .... dat is voor school en veels te tijdrovend voor normaal ontwerpen.
Dat is zo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:36 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zeg Aah wist je dat ik een kloon van je ben?
Althans volgens Ryan 11 1/2![]()
Lul niet. Ik verdien er m'n geld mee.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een wat? ooohhw een Functioneel Ontwerp .... dat is voor school en veels te tijdrovend voor normaal ontwerpen.
Ze zijn voor de programmeurs.....quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:50 schreef Sidekick het volgende:
FO's zijn voor mietjes.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:50 schreef Sidekick het volgende:
FO's zijn voor mietjes.
De spoed opleiding is dan afgerond en ga dan ergens gedetacheerd worden. Waar is nog even de vraag (wel noord-nederland wrs).quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Oh, dus je bent alweer bijna klaar? En wat ga je na die 5 weken doen?
Functioneel ontwerp maak je om je software 6x zo duur te maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:48 schreef sigme het volgende:
Voor school.
Nee, dat is voor echte applicaties, tenminste, als ze langer dan twee jaar meemoeten.
Oh, en voor bedrijven zijn met meer dan anderhalve man & een paardekop.
Spoedopleiding, detacheren. Werk je bij Pink Roccade?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
De spoed opleiding is dan afgerond en ga dan ergens gedetacheerd worden. Waar is nog even de vraag (wel noord-nederland wrs).
In wat voor branche zit je nu?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De spoed opleiding is dan afgerond en ga dan ergens gedetacheerd worden. Waar is nog even de vraag (wel noord-nederland wrs).
Het is allemaal genuanceerder dan het zo lijkt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:52 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Spoedopleiding, detacheren. Werk je bij Pink Roccade?![]()
Ordina, functioneel consultantquote:
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het is allemaal genuanceerder dan het zo lijkt.
Mensen die niet in de ICT zitten lijken hier een behoorlijke zeldzaamheid te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ordina, functioneel consultant
Nee, géén FO maak je om de software goedkoop te verkopen - op het moment van aanschaf.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Functioneel ontwerp maak je om je software 6x zo duur te maken.
Blijf je nou straks ook in pak lopen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ordina, functioneel consultant
Allemaal slap gelul. Er moet gewoon een goed product gemaakt worden. Daar heb je legers FO-schrijvers, testers, consultants, etc. helemaal niet voor nodig. Een klein goed team van max. 6 man/vrouw en je kan binnen no-time elke maat-software maken die je maar wil. FO's bureaucratiseren de hele boel, het duurt er langer door.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:00 schreef sigme het volgende:
Nee, géén FO maak je om de software goedkoop te verkopen - op het moment van aanschaf.
Een slecht FO maak je om de software duurder te kunnen verkopen en dat het desondanks vreselijk duur blijkt voordat het productiegereed is / om het te onderhouden / aan te passen.
Consultants hebben een hekel aan gehamer op goede FO's - je moet vertrouwen hebben in hun product.
Mooi zijn en lucht verkopen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:00 schreef Elseetje het volgende:
Blijf je nou straks ook in pak lopen?
Ik dacht al dat je zoiets zou gaan zeggen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Functioneel consultant.
Bwaaahahahahahahaaaaaahahahahaha!hahahahaha AHAHAHAHA
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HAHA HAAAAAAAAAA![]()
Ja de valt wel op he.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen die niet in de ICT zitten lijken hier een behoorlijke zeldzaamheid te worden.
quote:
Dan heb je nog steeds iets nodig, op papier, dat beschrijft wat er gebouwd moet worden, en als het gebouwd is dus een beschrijving van het gebouwde is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Allemaal slap gelul. Er moet gewoon een goed product gemaakt worden. Daar heb je legers FO-schrijvers, testers, consultants, etc. helemaal niet voor nodig. Een klein goed team van max. 6 man/vrouw en je kan binnen no-time elke maat-software maken die je maar wil. FO's bureaucratiseren de hele boel, het duurt er langer door.
Maarja, ik heb er geen verstand van.
Evangelism 1.0?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:21 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, maar zonder FO en TO doe ik helemaal niks.
Overigens ben ik de laatste jaren ook minder van de maatwerk en pak ik liever een kant en klaar pakket als dat mogelijk is.
Maak daar 2.0 van.quote:
Ik heb ervaring in alle aspecten. Ik heb geen "tester" of FO-schrijvertje nodig hoe ik mijn software moet maken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:15 schreef sigme het volgende:
Dan heb je nog steeds iets nodig, op papier, dat beschrijft wat er gebouwd moet worden, en als het gebouwd is dus een beschrijving van het gebouwde is.
Zodra je iets bouwt voor een organisatie waarin er meer dan 1 afdeling of meer dan 20 mensen mee moeten werken is het opschriijven van wat er gebouwd zou moeten worden iets dat je beter kan laten doen door iemand die daarmee ervaring heeft, en wat je vooral donders goed moet laten nakijken door iemand die dáár ervaring mee heeft.
Welnee, zolang het goed gedocumenteerd is in de source wat wat doet is er niets aan het handje. Tsja, een consultent zal misschien in paniek raken omdat er geen efficiencygrafiekjes en flowdiagrammetjes in staan, maar aanpassingen kunnen zo gemaakt worden.quote:Maatwerk, hartstikke mooi gebouwd door een teampje van 6 man, is een jaar later een hel om aan te passen - als er geen FO is waarin staat wat er gebouwd is.
Holy Shit! 2 FO, 4 bouw en 4 test ... hoe krijgen jullie wat dan ook voor elkaar?quote:Ik werk trouwens nu in een team met 2 FO, 4 bouw, 4 test. Door die functiescheiding wordt het resultaat beter, want we bekritiseren elkaar. Elk van die groepjes is onderling weinig kritisch, en daarbij bouwers beslist het allerminst. Die spreken elkaar niet aan op afgeleverd werk, ook niet als het broddelwerk is.
Met alle respect, maar met FO en TO doe ik helemaal niets.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:21 schreef JohnDope het volgende:
Met alle respect, maar zonder FO en TO doe ik helemaal niks.
Que? In wat voor rare projecten hou jij je op?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:24 schreef Boze_Appel het volgende:
Holy Shit! 2 FO, 4 bouw en 4 test ... hoe krijgen jullie wat dan ook voor elkaar?![]()
Ik zou huilend en gillend gek worden in zo'n team. Elke keer van die FO's en tester die WEER alles anders willen en 0,0 verstand hebben hoe het uitgevoerd moet worden of iets op een bepaalde manier willen omdat het 'cool' is.![]()
Dat had ik vroeger ook toen ik nogal erg eigenwijs wasquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Met alle respect, maar met FO en TO doe ik helemaal niets.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:21 schreef Monidique het volgende:
Vreselijk irritant, je later na het scheren realiseren dat je ergens wat vergeten bent.
quote:Overigens is zich herinneren niet het enige wederkerend werkwoord dat zijn voornaamwoord verliest. Even zo vaak zijn zinnen te lezen en vaker nog te horen als deze: "Ik denk dat mensen ook moeten realiseren waarvoor je de camera gaat gebruiken." (website Tweakers Net, 27 april 2003). "We moeten realiseren dat de zogenaamde succes landen nog decennia lang hulp nodig hebben" (Evert Vermeerstichting Nieuws, 21 dec. 2001).
"We moeten realiseren dat er een wereldwijd probleem is van prostitutie en sekshandel." (OneMen 7 maart, 2005)."We moeten realiseren dat er niet altijd geregistreerd wordt of er alcohol in het spel is". (Eindrapport KPMG, februari 2001).
Het verdwijnen van het wederkerend voornaamwoord bij herinneren en realiseren, wordt bevorderd doordat daarnaast de werkwoorden herinneren aan en realiseren zonder wederkerend voornaamwoord bestaan.
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:57 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Functioneel consultant.
Bwaaahahahahahahaaaaaahahahahaha!hahahahaha AHAHAHAHA
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
HAHA HAAAAAAAAAA![]()
Klopt het is inderdaad niet populair, daarom lopen er zoveel debielen rond in die wereld, want iedereen die een beetje kan klikken en slepen wordt aangenomen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:58 schreef Reya het volgende:
[..]
Mensen die niet in de ICT zitten lijken hier een behoorlijke zeldzaamheid te worden.
Tegenwoordig alleen maar eigen projecten gelukkig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:26 schreef sigme het volgende:
Que? In wat voor rare projecten hou jij je op?
Hoe kan je permanent 2 FO-ers ergens op hebben zitten. Als het FO af is zijn ze toch klaar? of ben ik nou gekke henkie?quote:Testers willen nooit wat, behalve dat het FO gevolgd wordt, en FO'ers willen rust aan de kop.
Ik heb het juist andersom.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef JohnDope het volgende:
Dat had ik vroeger ook toen ik nogal erg eigenwijs was
FO is niet bepaald een vak. Dat is geen rocketscience, maar dat moet je alleen niet aan een autist of intellectueel overlaten, maar daar hoeft ook weer niet iemand van buiten voor te komen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Tegenwoordig alleen maar eigen projecten gelukkig.
Vroeger, toen je poep nog met een lange oe schreef en EG nog joelend voor de buis "prijs je rijk" zat te kijken zat ik regelmatig in grote en kleine projecten. Simpel FO werd gemaakt, uitgebreid TO, in elkaar geknutseld, over de muur geschopt, getest door onafhankelijke testers, teruggeschopt met commentaar, aangepast (meestal alleen cosmetisch), weer over de muur geschopt, meestal een ok stempel en hop naar het volgende project
[..]
Hoe kan je permanent 2 FO-ers ergens op hebben zitten. Als het FO af is zijn ze toch klaar? of ben ik nou gekke henkie?
quote:
quote:Ik heb het getest en je kunt gewoon de extensie installeren, daarna via Extra>Extensies de opties van FokBlock openen en de (on)gewenste namen invoeren.
Gelukkig houd ik me met het bedenken van echte dingen bezigquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een rapport gemaakt.![]()
Verspilling van tijd. Een degelijke coder heeft genoeg aan 1 README en commentaar in de source om werk van anderen over te nemen.
Dan sta je toch lager in de piramide van 'echte dingen'. Want jij doet het toch allemaal uiteindelijk op een pjoetertje.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gelukkig houd ik me met het bedenken van echte dingen bezigbeton,
staal en
asfalt enzo
Jij was toch gewoon student ... of ben ik in de war?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:33 schreef du_ke het volgende:
staal en
asfalt enzo
Uiteindelijk ben je zelf in je alleenigheid over in een FokArmageddon.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:34 schreef Monidique het volgende:
Een ware revolutie bracht dat op gang, in Fok!land.
Juist dat werk besteed je uit aan dienstverleners (het is een kwestie van tijd voor de Indiers en Chinezen een groter deel van die pjoeteronzin overnemen) de echte toegevoegde waarde komt niet uit de pjoeters maar uit het koppie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:34 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan sta je toch lager in de piramide. Want jij doet het toch allemaal uiteindelijk op een pjoetertje.
Toch al bijna een half jaar niet meerquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Jij was toch gewoon student ... of ben ik in de war?![]()
Dat gebeurt allemaal niet. De echte complexe zaken moeten toch hier gebeuren.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dat werk besteed je uit aan dienstverleners (het is een kwestie van tijd voor de Indiers en Chinezen een groter deel van die pjoeteronzin overnemen) de echte toegevoegde waarde komt niet uit de pjoeters maar uit het koppie.
De nieuwste introductie van een videogame?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:35 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben je zelf in je alleenigheid over in een FokArmageddon.
Wat ga jij met dat eten doen...?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:36 schreef Apropos het volgende:
Ik ga eten.
Wat voor werk doe je nu dan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:36 schreef du_ke het volgende:
Toch al bijna een half jaar niet meer.
Dat zijn toch ook mensen met een smaakquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:18 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Van mensen geregistreerd in september 2007 trek ik me niet veel aan.
Eigenlijk kan je dat echt niet maken. Het werk vervuilend.quote:Zolang jij 'm verschrikkelijk vindt, hou ik 'm.
Kwestie van tijdquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat gebeurt allemaal niet. De echte complexe zaken moeten toch hier gebeuren.
Momenteel bij een waterschap als projectondersteuner bij de afdeling rioolwaterzuiveringquote:
Over 10 jaar hebben we hele andere problemen, zoals bijvoorbeeld dat jij koffie bij de buren moet gaan zetten omdat jouw senseootje een virus heeft, om even wat te noemen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:37 schreef du_ke het volgende:
[..]
Kwestie van tijd. Geef het 10 jaar.
Overheid. Kon ook niet anders.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:39 schreef du_ke het volgende:
Momenteel bij een waterschap als projectondersteuner bij de afdeling rioolwaterzuiveringen vanaf halverwege de volgende maand ergens anders, waarschijnlijk een aannemer.
ipv6 er doorheen rammen en we elk stukje electronica een eigen benaderbaar ip geven. Dikke pret gaat dat wordenquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:39 schreef JohnDope het volgende:
Over 10 jaar hebben we hele andere problemen, zoals bijvoorbeeld dat jij koffie bij de buren moet gaan zetten omdat jouw senseootje een virus heeft, om even wat te noemen.
De virtuele chaos wordt groter en groter.![]()
Ik heb een cafetierequote:Op vrijdag 28 september 2007 19:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Over 10 jaar hebben we hele andere problemen, zoals bijvoorbeeld dat jij koffie bij de buren moet gaan zetten omdat jouw senseootje een virus heeft, om even wat te noemen.
De virtuele chaos wordt groter en groter.![]()
Dat zeg ik, geef het 10 jaar.quote:Overigens heb ik wel eens met een chinees en een indier gewerkt en zo bruut vond ik ze niet qua skills.
Lijkt me echt niks.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
staal en
asfalt enzo
Zoals ik al zei is het over 10 jaar crisis en gaat de samenleving echt hinder ondervinden van die virtuele terror.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik heb een cafetiere.
[..]
Dat zeg ik, geef het 10 jaar.
Nu wel maar dat is tijdelijk een aannemer en een ingenieursbureau staan nog in de planning.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Overheid. Kon ook niet anders.![]()
Begonnen als prive, overgejat door de overheid. Bijna goed dus.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:40 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat waterschappen geen overheden waren, volgens de liberariërs?
Ze heffenquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:40 schreef Monidique het volgende:
Ik dacht dat waterschappen geen overheden waren, volgens de liberariërs?
Begonnen als soort van overheid daarna overgegaan in geinstitutionaliseerde overhedenquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Begonnen als prive, overgejat door de overheid. Bijna goed dus.
Ik kan me prima redden zonder 3/4 van die onzin. Zit dus ook primaquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zoals ik al zei is het over 10 jaar crisis en gaat de samenleving echt hinder ondervinden van die virtuele terror.
Ik zal altijd de lachende 3de zijn, hoe men het ook wendt of keert.![]()
Je zou eens moeten weten als het internet bijvoorbeeld uitvalt of wanneer cruciale machines een virus oplopenquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:45 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik kan me prima redden zonder 3/4 van die onzin. Zit dus ook prima.
Die skills had ik al toen ik kon kruipenquote:Maar nu ga ik weer ga zo een vuur stoken echte skills waarmee ik over 10 jaar in de nieuwe jungle kan overleven.
Bij mij hebben ze 5 jaar geleden nog bijna mijn huis leeggehaald omdat een vorige bewoner zijn waterschapsbelastingen niet had betaald. Toevallig was ik die dag thuis en kon ik de mensen in blauwe pakjes begroeten, maar anders had ik naar het politie bureau gekunt om een x veel bedrag te betalen voor politieopdraven, nieuwe deur, nieuw slot en was 50 euroquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:43 schreef du_ke het volgende:
Ze heffenbelastingen
en houden
verkiezingen
.
Ook al zo'n overheidsorganisatie die de laatste 10 jaar vrij spectaculair is ingekrompen en waarvan de diensten goedkoper zijn geworden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:47 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]Daar hebben jullie pisoverheid het kadaster voor overgenomen omdat te regelen wie eigenaar is van wat!
Hiep hiep hoera voor de overheid en kadasters.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:49 schreef du_ke het volgende:
Ook al zo'n overheidsorganisatie die de laatste 10 jaar vrij spectaculair is ingekrompen en waarvan de diensten goedkoper zijn geworden.
Waarom stap je niet over op KPN digitenne?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Casema![]()
![]()
Wat een bedrijfszekerheid met die CAI.![]()
Dat overweeg ik inderdaad heel sterk. Het regent hier van de storingen in deze regio. Het abonnement is nog superduur ook. Je krijgt geen waar voor je geld. Dus ik ben het spuugbeu, het wordt de laatste tijd alleen maar erger.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:55 schreef Gladio het volgende:
[..]
Waarom stap je niet over op KPN digitenne?
Je kunt een postcode check doen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat overweeg ik inderdaad heel sterk. Het regent hier van de storingen in deze regio. Het abonnement is nog superduur ook. Je krijgt geen waar voor je geld. Dus ik ben het spuugbeu, het wordt de laatste tijd alleen maar erger.
Maar ik vraag me af of we digitenne hier wel kunnen krijgen.
Die mensen zijn gek!quote:Zimbabwe neemt blanken bedrijven af
In het Zimbabwaanse parlement is een wet aangenomen die de blanke bevolking opdraagt een meerderheidsbelang van hun bedrijven af te staan aan de inheemse bevolking.
De wet is voor Zimbabwaanse begrippen niet helemaal nieuw. In 2000 werden in een soortgelijke zet meer dan vijfduizend blanke boerenbedrijven in beslag genomen, en overgedragen aan de zwarte bevolking. Het betekende de vrije val van de economie. Volgens het Internationaal Monetair Fonds zal de inflatie voor het eind van het jaar de 100.000% bereiken.
"Het is niet racistisch om zaken die verkeerd zijn te corrigeren", aldus Paul Mangwana, Zimbabwes minister van inheemse zaken. Hij noemt de wet "het rechtzetten van de koloniale ongelijkheden."
Laat je rode rokje zien.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:37 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat ga jij met dat eten doen...?
Satelliet!quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:59 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat overweeg ik inderdaad heel sterk. Het regent hier van de storingen in deze regio. Het abonnement is nog superduur ook. Je krijgt geen waar voor je geld. Dus ik ben het spuugbeu, het wordt de laatste tijd alleen maar erger.
Maar ik vraag me af of we digitenne hier wel kunnen krijgen.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 18:51 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ze zijn voor de programmeurs.....
Ook een mogelijkheid. Gratis TV, maar dan geen themakanalen. Alleen die lelijke schotel aan je huis dat is dan weer minder.quote:
Je mag al blij zijn dat het zo lang open bleef!quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Belachelijk trouwens dat het Vermist Topic weer dichtgeknald is.
Het is een nuttig topic. PMB_rug heb ik teruggevonden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je mag al blij zijn dat het zo lang open bleef!
Je vraagt er gewoon om met zulke topics.
Die hebben dan ook niet begrepen dat ze banen moeten creeren ipv zoeken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Begreep toen ik er was dat mensen die in Marokko hoger opgeleid zijn maar zeer moeizaam banen op niveau konden vinden.
Dat laatste heb je helemaal goed, je zwetst volledig uit je nek.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Allemaal slap gelul. Er moet gewoon een goed product gemaakt worden. Daar heb je legers FO-schrijvers, testers, consultants, etc. helemaal niet voor nodig. Een klein goed team van max. 6 man/vrouw en je kan binnen no-time elke maat-software maken die je maar wil. FO's bureaucratiseren de hele boel, het duurt er langer door.
Maarja, ik heb er geen verstand van.
Je bent het klassieke voorbeeld van een programmeur die denkt dat die geen fouten maakt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:32 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb het juist andersom.
Ze houden mij nu alleen maar tegen. Bovendien weet ik het vaak beter dan de ontwerper.
Ik kan er ook weinig aan doen dat ik gewoon een geniale coder ben.![]()
Als beginner kun je nooit een consultant zijn, je weet immers nog niks.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:06 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ik dacht al dat je zoiets zou gaan zeggen.
Joh iedereen doet waar ie zich goed bij voelt. En ik begin pas he, kan me nog geen goed beeld vormen van wat ik het leukst zou vinden.
Niks weten is zo ongeveer het criterium om consultant te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als beginner kun je nooit een consultant zijn, je weet immers nog niks.![]()
Dat is dan ook wel weer zo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niks weten is zo ongeveer het criterium om consultant te worden.
Jammer dat sigme weer vanalles moest wissen daar, ik lees het nu pas.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het is een nuttig topic. PMB_rug heb ik teruggevonden.![]()
Mooie avatar trouwens.![]()
Ja, inderdaad. Het was een serieus topic. Het is erg frustrerend als er goede collega users vertrekken met wie leuke discussies hebt gehad.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:14 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Jammer dat sigme weer vanalles moest wissen daar, ik lees het nu pas.![]()
Eensch. Ik vind dat je eerst jaren moet programmeren voordat je überhaupt evt voor consultancy in aanmerking kan komen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Als beginner kun je nooit een consultant zijn, je weet immers nog niks.![]()
Nog zacht uitgedrukt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:08 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Niks weten is zo ongeveer het criterium om consultant te worden.
Er was een tijd dat ze alfa's op dergelijke functies plaatsenquote:Op vrijdag 28 september 2007 21:11 schreef Zwaardvisch het volgende:
Consultants worden onderschat. Het is echt niet alleen geouwehoer, het is niet voor niets zo dat McKinsey en Boston vooral beta's werven.
Wil je echt een goede consultant worden dan zul je in elk geval elke tak van sport eens zelf moeten hebben ervaren. Jaren programmeren zie ik overigens niet direct als een goede basis om consultant te worden, eerder het totale inzicht en overzicht.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Eensch. Ik vind dat je eerst jaren moet programmeren voordat je überhaupt evt voor consultancy in aanmerking kan komen.
Ze weten anders echt niet waarover ze het hebben. Ik had ooit een collega "verkoper" die zelfs niet uit de branche kwam. Ze verkocht ooit potloden(potlootventer
)
Nou dat werd dus ook niks.
http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,508353,00.htmlquote:SPIEGEL ONLINE: Selbst nach dem Irak-Krieg? Gibt es keine strategischen Gründe dafür, sich so tief auf den Mittleren Osten einzulassen?
Hersh: Oh nein. Wir werden die Demokratie aufbauen. Dieser Präsident hat sich in den Kopf gesetzt, den Mittleren Osten umzuformen. Er glaubt wirklich daran. Ich hab immer gedacht, Henry Kissinger war ein Desaster. Er log wie andere Leute atmen, und das war in der Öffentlichkeit unmöglich. Aber wenn Kissinger jetzt noch da wäre, dann wäre ich erleichtert, denn ich wüsste, dass der Wahnsinn an irgendeinen Öl-Deal gekoppelt wäre. Aber in diesem Fall, ist es anders. George W. Bush denkt, dass er Gottes Arbeit tut.
Hey Aah, ouwe etterbak.. hoe is het er mee?quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:56 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Van Jolo ziet weer spoken en doet zelf aan engagement.
Hee lullo, het gaat me voor de wind. Ik vernam dat ik hier weer nodig was, alles was ingekakt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hey Aah, ouwe etterbak.. hoe is het er mee?
quote:Misschien, zo realiseerde ik mij in de auto van Joost – het was een blauwgrijze Alfa Romeo en hij wist daar wel raad mee zeg, dat kon niet op, hij reed met een vaartje van 140 à 150 over de nachtelijke A-zoveel, en hij kende daarvan alle bobbels en oneffenheden, kondigde ze vooraf ook aan, twee seconden voordat wij inderdaad even synchroon opveerden van de lederen bekleding – was Ferry helemaal niet met mij gaan praten als hij had geweten hoe ik er carrièretechnisch voorstond.
Wel een aardig stuk.quote:
Kay hoe-heet-ie-ook-weer, de poppenkastdirecteur van Fortuyn, niet te vergeten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:36 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wel een aardig stuk.
Is het trouwens een trend van de laatste jaren dat journalisten (en ook spindocters) steeds meer zelf in het nieuws staan? Of was dat altijd al zo en valt me dat nu pas op?
Nu verschijnt dus dit stuk over Ferry Mingelen en volgens mij stond hij een paar maanden geleden ook al uitgebreid in de Volkskrant. Ook Jack de Vries stond natuurlijk uitgebreid in de belangstelling de afgelopen maanden. Zo zijn er vast nog wel meer voorbeelden.
Mingelen is geen spindoctor. Dit stukje staat aardig op zichzelf, maar blijft wel vermakelijk natuurlijk. Als je nog gelooft dat de mens van nature goed is, moet je eens op donderdagavond bij Nieuwspoort langswippen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:36 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Wel een aardig stuk.
Is het trouwens een trend van de laatste jaren dat journalisten (en ook spindocters) steeds meer zelf in het nieuws staan? Of was dat altijd al zo en valt me dat nu pas op?
Nu verschijnt dus dit stuk over Ferry Mingelen en volgens mij stond hij een paar maanden geleden ook al uitgebreid in de Volkskrant. Ook Jack de Vries stond natuurlijk uitgebreid in de belangstelling de afgelopen maanden. Zo zijn er vast nog wel meer voorbeelden.
Maar wel met één k.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:32 schreef Aoristus het volgende:
steun de monnikken, die doen het niet voor de olie
en een zak als van een Tibetaanse priesterquote:
Die Cramer is anders ook te dom om te schijten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:51 schreef Aoristus het volgende:
he, gadverdamme, waarom nodigen ze die Duyvendak uit bij Nova op vrijdag, dan weet je gewoon dat je een lullig groen grasverhaal krijgt. Die man wordt nooit een volwassen kerel.
Ze heeft een plan gemaakt en dat uitgevoerd.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Die Cramer is anders ook te dom om te schijten.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ze heeft een plan gemaakt en dat uitgevoerd.
de sleutel tot succes, heb ik van iemand geleerd: maak een plan en voer het uitquote:Op vrijdag 28 september 2007 22:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Er stond niets zinnigs in.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:58 schreef Aoristus het volgende:
[..]
de sleutel tot succes, heb ik van iemand geleerd: maak een plan en voer het uit
Hysterisch. Rijp voor minimaal levenslang TBS.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Die Cramer is anders ook te dom om te schijten.
Jaja, mensen die bij de vvd weggaan deugen niet natuurlijkquote:
Ik heb het idee dat er meer aandacht is voor de wisselwerking tussen politiek en media. En ook dat er meer aandacht is voor de mensen die daar op mee te maken hebben zoals de persoon en werkwijze van journalisten. En daarnaast meer aandacht voor spindocters.quote:Op vrijdag 28 september 2007 22:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Mingelen is geen spindoctor. Dit stukje staat aardig op zichzelf, maar blijft wel vermakelijk natuurlijk. Als je nog gelooft dat de mens van nature goed is, moet je eens op donderdagavond bij Nieuwspoort langswippen.
Ik ben geobsedeerd door z'n kapsel. Dat moet een haarstukje zijn, niet waar?quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:00 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Heb je die video gezien? Hij houdt van Tracy Chapman.
De doodsteek voor de milieulobby. Na Cramer neemt niemand ze meer serieus.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Hysterisch. Rijp voor minimaal levenslang TBS.
Niet voor jou, lieve jongen. Ik snap werkelijk niet waarom je uit de kast moet komen in pol trouwens. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:05 schreef PJORourke het volgende:
En, ligt je zeepje nog steeds op de grond, Harry?
Ryan3 zat al jaren te wachten op de spontane zaadlozing die hij toen kreeg. Zie het als een gunst voor z'n gezin. Is de kleine E. ook weer een paar dagen veilig.quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:07 schreef Aoristus het volgende:
Niet voor jou, lieve jongen. Ik snap werkelijk niet waarom je uit de kast moet komen in pol trouwens. Waarom heb je dat eigenlijk gedaan?
Wacht ff... zit jij nu te zeiken over de locatie van de grap?quote:Op vrijdag 28 september 2007 23:11 schreef Aoristus het volgende:
Het gaat nu toch niet over Ryan3 ? Ik ben blij dat je hem zijn kwakje gunt, maar waarom in pol?
Ben ik het helemaal mee eens. Ik sta natuurlijk ook helemaal onderin de rangorde... Programmeren is overigens ook niet direct een onderdeel van het werk. Het gaat er meer om te constateren wat de klant nu eigenlijk wil en hoe je m daarmee van dienst kan zijn. ICT helpt natuurlijk nooit wanneer de organisatie niet deugt. "De organisatie" is daarbij een container begrip.quote:Op vrijdag 28 september 2007 21:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Wil je echt een goede consultant worden dan zul je in elk geval elke tak van sport eens zelf moeten hebben ervaren. Jaren programmeren zie ik overigens niet direct als een goede basis om consultant te worden, eerder het totale inzicht en overzicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |