Voldoende kinderen? 6,5 miljard zijn al gauw 4,5 miljard teveel. Er zou belasting geheven moeten worden op het hebben van kinderen. En omdat een kind geen consumptiegoed is, moet iedereen maar meebetalen? Het blijft onzin.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:19 schreef Gladio het volgende:
[..]
Een kind is GEEN consumenten artikel. En verder herhaal ik dat de maatschappij (overheid) zelf ook een groot belang heeft dat er voldoende kinderen worden geboren.
Ten eerste is het best mogelijk om kinderen op te voeden op 1 inkomen en ten tweede is er niets mis mee dat man en vrouw werken. Daar krijgt het kind niets van. Uiteraard zijn er wel extremen in.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:17 schreef Gladio het volgende:
Dat laatste is al erg ongelukkig. Die tweeverdienerssamenleving. Maar kan helaas bijna niet meer anders. Iedereen lijkt in de greep van deze medogenloze economie.
Ik zorg wel voor m'n eigen pensioen. Als de gemiddelde Nederlander voor z'n eigen pensioen zou zorgen dan maakt het niet uit hoeveel de populatie verandert over tijd. Het is dus een fout van het systeem zoals het er nu staat en als je dat probleem erkent door het krijgen van kinderen te bevorderen dan moet men in de politiek ook de ballen hebben om het schema op de schop te gooien zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.quote:Voor een groot deel eens. Maar niet doen alsof alleen de ouder een belang heeft bij het krijgen van kinderen. Ook de maatschappij heeft ze hard nodig om de economie draaiende te houden. Jij gaat vast ooit met pensioen, nietwaar?
Met anderhalve baan op minimumloon niveau moet het toch mogelijk zijn om een kind op te voeden. Misschien niet op minimumloon maar goed, dan kun je het blijkbaar niet veroorloven. Kinderen kosten geld maar kinderen zijn wel je eigen keuze. Als je daar geen offers voor wilt maken (door meer te werken, of beide te gaan werken) dan moet je je afvragen of je uberhaupt aan kinderen moet beginnen. De komende 20 jaar is immers 1 grote opofferingquote:Er bestaat geen algemeen recht op kinderen. Een kind is je gegeven of niet. Maar ik vind dat arme en rijke mensen wel evenveel recht op een kind hebben .
Als je zo dom bent om onbeschermde, onveilige sex te hebben, waarom moet de samenleving daar dan voor opdraaien?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe ratio zijn mensen als ze sex hebben?
Ben ik het eigenlijk wel mee eens, een kind is niet alleen een emotionele afweging, maar ook een financiële. Als je 8 kinderen wilt (of omdat je volgens je geloof geen voorbehoedsmiddelen mag gebruiken of zo) moet je wel even nadenken. 't Klinkt cru, maar een kind is wel degelijk een keuze. Als je één of meerdere kinderen krijgt en ze niet kunt betalen, heb je naar mijn een verkeerde keuze gemaakt, kan me niet voorstellen dat alle baby's 'ongelukjes' zijn (veelal bewuste keuze).quote:Op donderdag 27 september 2007 17:40 schreef Lubbert het volgende:
Wie kinderen wil moet zelf maar voor de kosten opdraaien, daar ben ik het helemaal mee eens.
Precies, zowel van mensen met vel geld als mensen met weinig geld.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:38 schreef EchtGaaf het volgende:
een eigen verantwoordelijkheid als mensen kinderen nemen.
Leuke one-linert, maar die kinderen gaan later wel jouw pensioen betalen. Of draai je daar ook zelf voor op?quote:Op donderdag 27 september 2007 17:40 schreef Lubbert het volgende:
Wie kinderen wil moet zelf maar voor de kosten opdraaien, daar ben ik het helemaal mee eens.
Nee hoor, pensioen werk je zelf voor. AOW is een ander verhaal, maar het is niet zo dat zonder kindersubsidie er ineens geen kinderen zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:53 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Leuke one-linert, maar die kinderen gaan later wel jouw pensioen betalen. Of draai je daar ook zelf voor op?
gratis kinderopvang voor alleenstaande moedersquote:Op donderdag 27 september 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zeker. En als ze dan toch een kind krijgen, dan pak je het gewoon af.![]()
Waarom? Er is toch ook een pa? Kan die niet meebetalen? Ook daar geldt: als jij kinderen wil maken, betaal je er ook maar voor. En waarom niet voor alleenstaande vaders?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:24 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
gratis kinderopvang voor alleenstaande moeders
foutje, alleenstaande ouders.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:28 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom? Er is toch ook een pa? Kan die niet meebetalen? Ook daar geldt: als jij kinderen wil maken, betaal je er ook maar voor. En waarom niet voor alleenstaande vaders?
Precies, en kinderbijslag blijft in het voorstel in dit topic toch ook gewoon bestaan voor die gezinnen die het nodig hebben?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:20 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee hoor, pensioen werk je zelf voor. AOW is een ander verhaal, maar het is niet zo dat zonder kindersubsidie er ineens geen kinderen zijn.
Weer zo'n irritante losse flodder die nergens op slaatquote:Op donderdag 27 september 2007 15:08 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Denken moet je aan een paard overlaten....dat heeft een veel groter hoofd.
Zeg dat dan gewoon direct, in plaats van eerst een gat in de ruimte te lullen zonder in te gaan op de stukken die je citeert.quote:We hebben het aan uikeren aan mensen die eraan meebetaald hebben/meebetalen
[..]
Omdat dat echt geen zin heeft, je kunt KB als dusdanig zien
Maar een huisvrouw zonder kinderen...is iemnand die gewoon thuisblijft.....als een keuze...net zoals kinderen een keuze zijn....en ik hoef niet te betalen voor andermans keuze.
En als jij wilt huisvrouwen/mannen ...dan betaald je partner daar maar voor.
Nogmaals is de nieuwe sibsidie waarschijnlijk lager dan de oude.quote:[..]
Als ze een vlaktax in zouden voerten ga je er sowieso nog steeds op achteruit daar er een mond extra te voeden is van je besteedbaar inkomen.... maakt niet uit of je 1000 of 10000 per maand te besteden hebt.
Dat verandert niets aan het feit dat het een KEUZE die je maakt.
Een ander hoeft nogmaals niet aan jouw keuze te betalen
kortom iedereen op vlaktax en iedereen krijgt dezelfde bijdrage om tegemoet te komen aan de extra kosten, danwel schaffen we de hele KB af en neem je maar geen kinderen als je ze niet kunt onderhouden
[..]
Nogmaals dan verander je de ene subsidie door de andere.
Het enige gederfde inkomkomen dat ik hier zie zijn de extra belastingen die nodig zijn om de extra kinderbijslag te betalen die aan dat gederfde inkomen tegemoet moet komen.quote:gewoon de kinderbijslag verhogen (aan iedreen) zodat de huisvrouw/man dat kan besteden aan zorg voor het kind/huis en daarme tegemoet komt aan de gederfde besteedbaar inkomen.
Dat mag van mij ook een rechtse lullo beslissen, als er maar ergens een grens wordt getrokken en als er maar geld gaat naar de armste ouders om voor hun kind uit te geven.quote:het is niet aan een of andere linkse lullo om te beslissen wanner je besteedbaar inkomen hoog genoeg is om het helemaal uit eigen zak te doen
Mwoa, die grens is natuurlijk erg arbitrair. Laten we daarom beginnen met een gezamenlijk inkomen van 1 ton? Idee?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:18 schreef draaijer het volgende:
EG, je hebt het over tonnen en vervolgens over een gezamenlijk inkomen van 1,5 modaal.
Volgens mij zit de hele wereld op 1,5 modaal +
Ja, je hypotheekrenteaftrekquote:Ik kan je vertellen dat ik nu ook al buiten de meeste voordeeltjes val (m.u.v. hypotheek aftrek)
Ga jij nou ook de rest pikken![]()
52% van meer dan de helft van mijn salaris afdragen is ook massive.... Staat dat in verhouding denk je?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mwoa, die grens is natuurlijk erg arbitrair. Laten we daarom beginnen met een gezamenlijk inkomen van 1 ton? Idee?
[..]
Ja, je hypotheekrenteaftrek![]()
Maaruh ff serieus, jullie hebben toch een heel hoog gezamenlijk inkomen? Dan hebben jullie toch ook geen subsidies nodig? En jullie profiteren heel veel van de hypotheekrenteaftrek. 52% van je hypotheek aftrekken is meer dan helft gratis hypotheek? Toch?
Is ook zo. Veel te hoog. Maar als je je hypotheekaftrek verdisconteerd, hoeveel% belasting betaal je dan uiteindelijk?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% van meer dan de helft van mijn salaris afdragen is ook massive...
Nee.quote:. Staat dat in verhouding denk je?
Ja, het leven is idd stervensduur. Wat gaat je vriendin studeren?quote:Mijn vriendin gaat weer studeren. Dus we krijgen een drop, hebben een redelijk huisje (zie forum) en wat andere vast lasten.. Duur duur duur :|
Dit is trouwens ook een goeie ja. Die mensen die de vergrijzing aanvoeren als argument voor kinderbijslag kijken echt niet verder dan hun eigen kleine wereldje.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:47 schreef en_door_slecht het volgende:
Voldoende kinderen? 6,5 miljard zijn al gauw 4,5 miljard teveel.
Nee, alleen de rente is aftrekbaar, de hypotheek niet. En die is alleen voor 52% aftrekbaar als je die rente volledig in de 52% schaal kan stoppen.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
En jullie profiteren heel veel van de hypotheekrenteaftrek. 52% van je hypotheek aftrekken is meer dan helft gratis hypotheek? Toch?
Ik kan ook zeker twee keer per jaar van de huursubsidie op vakantie, mijn bijstandsbuurvrouw kan elk jaar met haar zoontje naar Marokko. Ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat die steun vanuit de overheid voor een groot deel roverij is van Jan Modaal. Want die is voor mijn vakanties aan het werk. Nou, Jan, bedankt!quote:Op donderdag 27 september 2007 21:23 schreef thaleia het volgende:
En zij ziet het voordeel voor haar portemonnee ook wel, en accepteert de gulle giften graag, maar zegt er eerlijk bij: "eigenlijk is het belachelijk". Hahahahaha, en zo is het.
Dat bedoel ik ook. Ik heb het over de kosten van de hypotheek: afsluitprovisie en rente die je betaalt.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:24 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, alleen de rente is aftrekbaar, de hypotheek niet.
Klopt. doorgaans als je er goed verdient.quote:En die is alleen voor 52% aftrekbaar als je die rente volledig in de 52% schaal kan stoppen.
Daarom: vlaktaks. Weg met al die steun voor kinderen, weg met de HRA, weg met de huursubsidie, weg met de overdrachtsbelasting, weg met al die aftrekonzin.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat bedoel ik ook. Ik heb het over de kosten van de hypotheek: afsluitprovisie en rente die je betaalt.
Ik vind dat echt een kutsysteem. Waarom zouden die ouders niet zelf in staat zijn om te weten wat goed is om te kopen en wat niet? Stel je voor dat ik mijn virtuele kind geen Pampers om wil doen, maar lekker old-school in katoen wil wikkelen. Kan ik dan de waterrekening ook betalen met die bijslagcard? Ik maak tenslotte kosten voor dat kind, maar niet in die winkel. En wat als ik geld over wil houden zodat dat kind als het 18 wordt een rijbewijs kan geven. Is er dan ook een spaarsysteem? Laat mensen dat soort beslissingen gewoon zelf nemen, ook als dat eens slecht uitpakt voor een enkele keer.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:44 schreef maartena het volgende:
Ik vind dat de kinderbijslag moet veranderen in een soort van voucher-systeem, zoals in de Verenigde Staten. In de VS kunnen de lage inkomens ook een soort van "kinderbijslag" krijgen, alleen is dit geen vast geldbedrag, maar waardebonnen waarbij ze bij supermarkten en kledingzaken dingen kopen voor kinderen, zoals luiers, babyvoeding, kinderkleding etc.
Toch niet alle kosten van kinderen hoeven vergoed te worden!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Stel je voor dat ik mijn virtuele kind geen Pampers om wil doen, maar lekker old-school in katoen wil wikkelen. Kan ik dan de waterrekening ook betalen met die bijslagcard? Ik maak tenslotte kosten voor dat kind, maar niet in die winkel.
Mooi, het gaat al de goede kant op. Op het einde van de discussie hoeft niets van de kosten nog vergoed te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:28 schreef Gia het volgende:
Toch niet alle kosten van kinderen hoeven vergoed te worden!!
En nu graag nog een argument waarom dat een prima idee zou zijn.quote:Prima idee Maartena
Als eenverdiener moet je wel een hoog inkomen hebben om een kind fatsoenlijk op te voeden. Het prijspeil is tegenwoordig van dien aard dat een enkel salaris te krap is om een kind op te voeden. In die gevallen is het goed dat er kinderbijslag is. Dan heb ik ook liever dat de bijdrage inkomensafhankelijk is. De rijken hebben het niet nodig, de onderkant des te meer zou ik zeggen.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Ten eerste is het best mogelijk om kinderen op te voeden op 1 inkomen en ten tweede is er niets mis mee dat man en vrouw werken. Daar krijgt het kind niets van. Uiteraard zijn er wel extremen in.
Het systeem is inderdaad fout . Inderdtijd ingesteld om de ouderen die toen nog niets hadden betaald ook van een AOW te voorzien.quote:Ik zorg wel voor m'n eigen pensioen.
Als de gemiddelde Nederlander voor z'n eigen pensioen zou zorgen dan maakt het niet uit hoeveel de populatie verandert over tijd. Het is dus een fout van het systeem zoals het er nu staat en als je dat probleem erkent door het krijgen van kinderen te bevorderen dan moet men in de politiek ook de ballen hebben om het schema op de schop te gooien zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.
Met het minimumloon ene kind opvoeden is er echt niet meer bij. Kijk eens wat alles kost tegenwoordig. Zelfs zonder kind is het leven van het minimumloon geen doen meer.quote:Met anderhalve baan op minimumloon niveau moet het toch mogelijk zijn om een kind op te voeden. Misschien niet op minimumloon maar goed, dan kun je het blijkbaar niet veroorloven. Kinderen kosten geld maar kinderen zijn wel je eigen keuze. Als je daar geen offers voor wilt maken (door meer te werken, of beide te gaan werken) dan moet je je afvragen of je uberhaupt aan kinderen moet beginnen. De komende 20 jaar is immers 1 grote opoffering
Wel als je elk jaar op vakantie wil, een nieuwe telefoon, Nike Air Max-en wil en een maxi-kosi-met-toebehoren. Het is vandaag de dag niet moeilijker een kind op te voeden dan 50 jaar geleden, in tegendeel. Mensen wennen alleen heel snel aan meer luxe en comfort.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef Gladio het volgende:
Als eenverdiener moet je wel een hoog inkomen hebben om een kind fatsoenlijk op te voeden. Het prijspeil is tegenwoordig van dien aard dat een enkel salaris te krap is om een kind op te voeden. In die gevallen is het goed dat er kinderbijslag is.
Ik niet. Rijken hebben het net zo goed niet nodig als armen. Daar komt nog eens bij dat je als kinderloze arme staat mee te betalen aan armen met kinderen. Wat daar sociaal aan is snap ik niet.quote:Dan heb ik ook liever dat de bijdrage inkomensafhankelijk is. De rijken hebben het niet nodig, de onderkant des te meer zou ik zeggen.
Het systeem is dus niet fout, er is gewoon een keuze gemaakt die toen heel erg goed uitkwam.quote:Het systeem is inderdaad fout . Inderdtijd ingesteld om de ouderen die toen nog niets hadden betaald ook van een AOW te voorzien.
Onzin. Mensen kunnen niet budgetteren, dat is wat anders. Want daar is wel veel veranderd de afgelopen decennia: men moet veel meer betalen, maar krijgt ook veel meer. Alleen moet je wel de juiste keuzes maken.quote:Met het minimumloon ene kind opvoeden is er echt niet meer bij. Kijk eens wat alles kost tegenwoordig. Zelfs zonder kind is het leven van het minimumloon geen doen meer.
Dan ga je sparen voor een kind (ow wat klinkt dat foutquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef Gladio het volgende:
Met het minimumloon ene kind opvoeden is er echt niet meer bij. Kijk eens wat alles kost tegenwoordig. Zelfs zonder kind is het leven van het minimumloon geen doen meer.
Ja, ik griezel een beetje van deze klinische maakbaarheid.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal heel kil en zakelijk maar dat is het ook.
De enige maakbaarheid komt van de overheid af hoorquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, ik griezel een beetje van deze klinische maakbaarheid.![]()
Nou nee hoor. Jij stelt bijvoorbeeld dat iedereen zijn/haar inkomenpositie zomaar kan verbeteren .Dat vind ik vrij ongenuanceerd, want niet iedereen heeft die mogelijkheden. In die zin geloof je ietwat teveel in het sprookje dat succes voor iedereen een keuze is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef FJD het volgende:
[..]
De enige maakbaarheid komt van de overheid af hoor
Beleid kun je inderdaad sturen .En vaak door financiële prikkels. Iets aantrekkelijker maken of juist ontmoedigen. Dus niks mis mee.quote:De overheid wil graag meer kinderen zien en wil dat financieel stimuleren.
Ik kijk wel uitquote:
En kinderen nemen is succes hebben? Succes is ook een keuze, al is het voor de een wat harder vechten dan voor de ander. That's life.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou nee hoor. Jij stelt bijvoorbeeld dat iedereen zijn/haar inkomenpositie zomaar kan verbeteren .Dat vind ik vrij ongenuanceerd, want niet iedereen heeft die mogelijkheden. In die zin geloof je ietwat teveel in het sprookje dat succes voor iedereen een keuze is.![]()
Beleid maak je, gedrag stuur je. Daar hoeft idd niets mis mee te zijn. Maar dan moet er wel een goede reden voor zijn om te sturen.quote:Beleid kun je inderdaad sturen .En vaak door financiële prikkels. Iets aantrekkelijker maken of juist ontmoedigen. Dus niks mis mee.
Omdat er ouders zijn die beweren dat ze nog geen fiets kunnen kopen voor hun kind.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:19 schreef en_door_slecht het volgende:
En nu graag nog een argument waarom dat een prima idee zou zijn.
Plus weg met AOW, weg met Studiefinanciering, weg met gratis OV-kaart voor studenten, weg met successierechten en zo zullen er nog wel meerdere voorbeelden zijn.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:44 schreef en_door_slecht het volgende:
Weg met al die steun voor kinderen, weg met de HRA, weg met de huursubsidie, weg met de overdrachtsbelasting, weg met al die aftrekonzin.
Precies, zoals ik aangaf: veel mensen kunnen niet met geld omgaan. Maar hoe denk jij het te gaan regelen dat die ouders dat geld van die kaart bij die school krijgen? Gaat er ergens een mannetje controleren welke producten voor het kind zijn en welke producten voor de ouders? En weer: wat nu als pa en ma graag met het kind op vakantie willen i.p.v. dat schoolreisje? Mag die kaart daar dan ook voor aangesproken worden?quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:07 schreef Gia het volgende:
Omdat er ouders zijn die beweren dat ze nog geen fiets kunnen kopen voor hun kind.
Kinderbijslag is voldoende voor kleding, schoeisel, zakgeld en af en toe extra's als een nieuwe fiets, sportkleding enz....
Als ouders nog geen clubkamp (25 - 50 euro) kunnen betalen, geven ze dus de kinderbijslag aan de verkeerde dingen uit.
Ook de schoolreis op de middelbare school, kosten tussen de 180 en 400 euro (afhankelijk van reisdoel en school), kunnen betaald worden, als ze mee doen met het spaarsysteem wat veel scholen tegenwoordig al vanaf de brugklas hanteren. Kosten: reken maar uit, bedrag gedeeld door aantal maanden. Met 10 euro per maand kom je al een heel eind. En dat moet van de kinderbijslag toch echt wel te doen zijn.
Maar nee, kinderen kunnen best zonder reisje, als pa maar kan roken.
Een vakantie met het hele gezin hoeft niet van de kinderbijslag. Fiets eigenlijk ook niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:21 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Precies, zoals ik aangaf: veel mensen kunnen niet met geld omgaan. Maar hoe denk jij het te gaan regelen dat die ouders dat geld van die kaart bij die school krijgen? Gaat er ergens een mannetje controleren welke producten voor het kind zijn en welke producten voor de ouders? En weer: wat nu als pa en ma graag met het kind op vakantie willen i.p.v. dat schoolreisje? Mag die kaart daar dan ook voor aangesproken worden?
Het is een idee dat perfect past bij dit kabinet: voor elke lullige onvolkomenheid een draak van en maatregel, waar 99% van de betrokkenen nadeel van ondervindt en 1% er iets op vooruit gaat.
De overheid hoeft jou echt niet te vertellen wat je wel en niet mag kopen. Maar de overheid hoeft ook niet jouw kinderen te financieren natuurlijk, dat moet je gewoon zelf doen. Dat er een systeem is dat vervolgens helpt met het hebben van kinderen is prima natuurlijk, maar zoals het momenteel in elkaar zit krijgt men gewoon een zakje geld, en dat geld verdwijnt vaak naar vakanties, naar het buitenland, of naar zaken die niets met kinderen te maken hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:19 schreef en_door_slecht het volgende:
Maar het blijft natuurlijk gewoon staan dat de één een maxi-kosi (hoe heet zo'n ding) met alle toeters en bellen wil en de ander neemt een kinderwagen waar hij zelf nog in gelegen heeft. Waarom moet er nu weer een overheid zijn die mij gaat vertellen wat ik wel en wat ik niet mag kopen? Al zal ik shag kopen van die kinderbijslag, als ik daarnaast toch gewoon goed voor mijn kind kan zorgen, hoef jij mij toch niet te gaan vertellen wat ik wel en wat ik niet mag?
Omdat je met zo'n systeem onder ander voorkomt dat geld naar het buitenland verdwijnt, dat verslaafde moeders en/of alcoholisten de kinderbijslag gaan gebruiken voor alcohol of drugs en het niet aan kinderen uitgeven, etc, etc, etc. Er zijn behoorlijk veel probleemgezinnen in Nederland, en misschien is JOUW gezin wel perfect enzo, maar als dat zo is zou je ook prima je financiële zaakjes op orde kunnen hebben om met een elektronisch betaalsysteem te kunnen leven.quote:En nu graag nog een argument waarom dat een prima idee zou zijn.
Overheid=schild voor de zwakken?quote:
Je verondersteld dat als iemand niet tot de sterke groep behoort altijd het gevolg is van een eigen keuze?quote:Ik zie alleen niet in waarom ik moet betalen voor iemand anders z'n eigen keuze.
Dus alleen een kind bij een minimum inkomen?quote:Zoals gezegd wil iemand anders kinderen dan moet je dat emotioneel en financieel aankunnen. Zo niet dan moet je er niet aan beginnen of zorgen dat je genoeg geld achter de hand hebt of zorgen dat je meer inkomen genereert.
Je bent daarmee niet tegen subsidies van de overheid? Hoe verhoudt dat met je grote terughoudendheid als het om kinderbijslag gaatquote:Overigens kan extra inkomen creëren ook door eens goed na te pluizen op welke andere subsidies je recht hebt. Niet zo lang geleden was nog in het nieuws dat een aanzienlijk deel van de mensen niet kregen waar ze recht op hadden omdat ze daar niet achter aan gegaan waren. Zelfs zonder mogelijkheden om verder te komen zou je zo dus extra over kunnen houden
Precies. Men rekent kinderbijslag tot "extra inkomen" die voor alles gebruikt kan worden, terwijl het daar helemaal niet voor bedoeld is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:07 schreef Gia het volgende:
Maar nee, kinderen kunnen best zonder reisje, als pa maar kan roken.
Dat lijkt me wel een heel erg rare stelling. Als je genoeg verdiend om voor kinderen te betalen, dan hoef je daar toch geen extra subsidie voor te hebben? Iemand die 80.000 Euro per jaar verdiend kan prima voor meerdere kinderen zorgen, en hoeft daarbij geen extra geld van de staat te hebben lijkt me.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Dus alleen een kind bij een minimum inkomen?
Overheid is er om zaken te regelen die voor het individue onbetaalbaar zijn of die de individue niet op juiste waarde schat. Ziektekosten maar ook het aanleggen van infrastructuur en defensie zijn daar voorbeelden van.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:
Overheid=schild voor de zwakken?
Kinderen krijgen is een keuze net zoals je hele leven bestaat uit het maken van keuze. Waarom moet ik opdraaien voor die keuze?quote:Je verondersteld dat als iemand niet tot de sterke groep behoort altijd het gevolg is van een eigen keuze?
Alleen een kind als je dat kunt betalen en persoonlijk denk ik dat dat best te doen is op een klein salaris. Lastiger? Ja vast, maar onhaalbaar zal het niet zijn en zo wel dan moet je niet aan kinderen beginnen.quote:Dus alleen een kind bij een minimum inkomen?
Het enige wat ik aangeef is dat er ook daar nog wel wat te halen valt voor de lage inkomens, meer niet. Dit als reactie op je opmerkingen dat niet iedereen zomaar door kan groeien in salaris. Iets wat ik me overigens wel afvraag maar goed daar zullen we wel eeuwig over kunnen ouwehoeren.quote:Je bent daarmee niet tegen subsidies van de overheid? Hoe verhoudt dat met t je grote terughoudendheid als het om kinderbijslag gaat![]()
Kinderen opvoeden met 1 inkomen vandaag de dag? Tegenwoordig wordt je veroordeeld om met z'n tweeën te gaan werken voor ene fatsoenlijk levensonderhoud. In de loop van de tijd is het prijspeil op tweeverdieners geconvergeerd. Het bedrijfsleven is de lachende derde.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Ten eerste is het best mogelijk om kinderen op te voeden op 1 inkomen en ten tweede is er niets mis mee dat man en vrouw werken. Daar krijgt het kind niets van. Uiteraard zijn er wel extremen in.
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |