Is ook zo. Veel te hoog. Maar als je je hypotheekaftrek verdisconteerd, hoeveel% belasting betaal je dan uiteindelijk?quote:Op donderdag 27 september 2007 20:51 schreef draaijer het volgende:
[..]
52% van meer dan de helft van mijn salaris afdragen is ook massive...
Nee.quote:. Staat dat in verhouding denk je?
Ja, het leven is idd stervensduur. Wat gaat je vriendin studeren?quote:Mijn vriendin gaat weer studeren. Dus we krijgen een drop, hebben een redelijk huisje (zie forum) en wat andere vast lasten.. Duur duur duur :|
Dit is trouwens ook een goeie ja. Die mensen die de vergrijzing aanvoeren als argument voor kinderbijslag kijken echt niet verder dan hun eigen kleine wereldje.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:47 schreef en_door_slecht het volgende:
Voldoende kinderen? 6,5 miljard zijn al gauw 4,5 miljard teveel.
Nee, alleen de rente is aftrekbaar, de hypotheek niet. En die is alleen voor 52% aftrekbaar als je die rente volledig in de 52% schaal kan stoppen.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:38 schreef EchtGaaf het volgende:
En jullie profiteren heel veel van de hypotheekrenteaftrek. 52% van je hypotheek aftrekken is meer dan helft gratis hypotheek? Toch?
Ik kan ook zeker twee keer per jaar van de huursubsidie op vakantie, mijn bijstandsbuurvrouw kan elk jaar met haar zoontje naar Marokko. Ik kan dus uit eigen ervaring zeggen dat die steun vanuit de overheid voor een groot deel roverij is van Jan Modaal. Want die is voor mijn vakanties aan het werk. Nou, Jan, bedankt!quote:Op donderdag 27 september 2007 21:23 schreef thaleia het volgende:
En zij ziet het voordeel voor haar portemonnee ook wel, en accepteert de gulle giften graag, maar zegt er eerlijk bij: "eigenlijk is het belachelijk". Hahahahaha, en zo is het.
Dat bedoel ik ook. Ik heb het over de kosten van de hypotheek: afsluitprovisie en rente die je betaalt.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:24 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, alleen de rente is aftrekbaar, de hypotheek niet.
Klopt. doorgaans als je er goed verdient.quote:En die is alleen voor 52% aftrekbaar als je die rente volledig in de 52% schaal kan stoppen.
Daarom: vlaktaks. Weg met al die steun voor kinderen, weg met de HRA, weg met de huursubsidie, weg met de overdrachtsbelasting, weg met al die aftrekonzin.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat bedoel ik ook. Ik heb het over de kosten van de hypotheek: afsluitprovisie en rente die je betaalt.
Ik vind dat echt een kutsysteem. Waarom zouden die ouders niet zelf in staat zijn om te weten wat goed is om te kopen en wat niet? Stel je voor dat ik mijn virtuele kind geen Pampers om wil doen, maar lekker old-school in katoen wil wikkelen. Kan ik dan de waterrekening ook betalen met die bijslagcard? Ik maak tenslotte kosten voor dat kind, maar niet in die winkel. En wat als ik geld over wil houden zodat dat kind als het 18 wordt een rijbewijs kan geven. Is er dan ook een spaarsysteem? Laat mensen dat soort beslissingen gewoon zelf nemen, ook als dat eens slecht uitpakt voor een enkele keer.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:44 schreef maartena het volgende:
Ik vind dat de kinderbijslag moet veranderen in een soort van voucher-systeem, zoals in de Verenigde Staten. In de VS kunnen de lage inkomens ook een soort van "kinderbijslag" krijgen, alleen is dit geen vast geldbedrag, maar waardebonnen waarbij ze bij supermarkten en kledingzaken dingen kopen voor kinderen, zoals luiers, babyvoeding, kinderkleding etc.
Toch niet alle kosten van kinderen hoeven vergoed te worden!!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Stel je voor dat ik mijn virtuele kind geen Pampers om wil doen, maar lekker old-school in katoen wil wikkelen. Kan ik dan de waterrekening ook betalen met die bijslagcard? Ik maak tenslotte kosten voor dat kind, maar niet in die winkel.
Mooi, het gaat al de goede kant op. Op het einde van de discussie hoeft niets van de kosten nog vergoed te worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 07:28 schreef Gia het volgende:
Toch niet alle kosten van kinderen hoeven vergoed te worden!!
En nu graag nog een argument waarom dat een prima idee zou zijn.quote:Prima idee Maartena
Als eenverdiener moet je wel een hoog inkomen hebben om een kind fatsoenlijk op te voeden. Het prijspeil is tegenwoordig van dien aard dat een enkel salaris te krap is om een kind op te voeden. In die gevallen is het goed dat er kinderbijslag is. Dan heb ik ook liever dat de bijdrage inkomensafhankelijk is. De rijken hebben het niet nodig, de onderkant des te meer zou ik zeggen.quote:Op donderdag 27 september 2007 17:48 schreef FJD het volgende:
[..]
Ten eerste is het best mogelijk om kinderen op te voeden op 1 inkomen en ten tweede is er niets mis mee dat man en vrouw werken. Daar krijgt het kind niets van. Uiteraard zijn er wel extremen in.
Het systeem is inderdaad fout . Inderdtijd ingesteld om de ouderen die toen nog niets hadden betaald ook van een AOW te voorzien.quote:Ik zorg wel voor m'n eigen pensioen.
Als de gemiddelde Nederlander voor z'n eigen pensioen zou zorgen dan maakt het niet uit hoeveel de populatie verandert over tijd. Het is dus een fout van het systeem zoals het er nu staat en als je dat probleem erkent door het krijgen van kinderen te bevorderen dan moet men in de politiek ook de ballen hebben om het schema op de schop te gooien zodat dit in de toekomst niet meer gebeurt.
Met het minimumloon ene kind opvoeden is er echt niet meer bij. Kijk eens wat alles kost tegenwoordig. Zelfs zonder kind is het leven van het minimumloon geen doen meer.quote:Met anderhalve baan op minimumloon niveau moet het toch mogelijk zijn om een kind op te voeden. Misschien niet op minimumloon maar goed, dan kun je het blijkbaar niet veroorloven. Kinderen kosten geld maar kinderen zijn wel je eigen keuze. Als je daar geen offers voor wilt maken (door meer te werken, of beide te gaan werken) dan moet je je afvragen of je uberhaupt aan kinderen moet beginnen. De komende 20 jaar is immers 1 grote opoffering
Wel als je elk jaar op vakantie wil, een nieuwe telefoon, Nike Air Max-en wil en een maxi-kosi-met-toebehoren. Het is vandaag de dag niet moeilijker een kind op te voeden dan 50 jaar geleden, in tegendeel. Mensen wennen alleen heel snel aan meer luxe en comfort.quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef Gladio het volgende:
Als eenverdiener moet je wel een hoog inkomen hebben om een kind fatsoenlijk op te voeden. Het prijspeil is tegenwoordig van dien aard dat een enkel salaris te krap is om een kind op te voeden. In die gevallen is het goed dat er kinderbijslag is.
Ik niet. Rijken hebben het net zo goed niet nodig als armen. Daar komt nog eens bij dat je als kinderloze arme staat mee te betalen aan armen met kinderen. Wat daar sociaal aan is snap ik niet.quote:Dan heb ik ook liever dat de bijdrage inkomensafhankelijk is. De rijken hebben het niet nodig, de onderkant des te meer zou ik zeggen.
Het systeem is dus niet fout, er is gewoon een keuze gemaakt die toen heel erg goed uitkwam.quote:Het systeem is inderdaad fout . Inderdtijd ingesteld om de ouderen die toen nog niets hadden betaald ook van een AOW te voorzien.
Onzin. Mensen kunnen niet budgetteren, dat is wat anders. Want daar is wel veel veranderd de afgelopen decennia: men moet veel meer betalen, maar krijgt ook veel meer. Alleen moet je wel de juiste keuzes maken.quote:Met het minimumloon ene kind opvoeden is er echt niet meer bij. Kijk eens wat alles kost tegenwoordig. Zelfs zonder kind is het leven van het minimumloon geen doen meer.
Dan ga je sparen voor een kind (ow wat klinkt dat foutquote:Op vrijdag 28 september 2007 10:40 schreef Gladio het volgende:
Met het minimumloon ene kind opvoeden is er echt niet meer bij. Kijk eens wat alles kost tegenwoordig. Zelfs zonder kind is het leven van het minimumloon geen doen meer.
Ja, ik griezel een beetje van deze klinische maakbaarheid.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Het klinkt allemaal heel kil en zakelijk maar dat is het ook.
De enige maakbaarheid komt van de overheid af hoorquote:Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Ja, ik griezel een beetje van deze klinische maakbaarheid.![]()
Nou nee hoor. Jij stelt bijvoorbeeld dat iedereen zijn/haar inkomenpositie zomaar kan verbeteren .Dat vind ik vrij ongenuanceerd, want niet iedereen heeft die mogelijkheden. In die zin geloof je ietwat teveel in het sprookje dat succes voor iedereen een keuze is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:34 schreef FJD het volgende:
[..]
De enige maakbaarheid komt van de overheid af hoor
Beleid kun je inderdaad sturen .En vaak door financiële prikkels. Iets aantrekkelijker maken of juist ontmoedigen. Dus niks mis mee.quote:De overheid wil graag meer kinderen zien en wil dat financieel stimuleren.
Ik kijk wel uitquote:
En kinderen nemen is succes hebben? Succes is ook een keuze, al is het voor de een wat harder vechten dan voor de ander. That's life.quote:Op vrijdag 28 september 2007 14:39 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou nee hoor. Jij stelt bijvoorbeeld dat iedereen zijn/haar inkomenpositie zomaar kan verbeteren .Dat vind ik vrij ongenuanceerd, want niet iedereen heeft die mogelijkheden. In die zin geloof je ietwat teveel in het sprookje dat succes voor iedereen een keuze is.![]()
Beleid maak je, gedrag stuur je. Daar hoeft idd niets mis mee te zijn. Maar dan moet er wel een goede reden voor zijn om te sturen.quote:Beleid kun je inderdaad sturen .En vaak door financiële prikkels. Iets aantrekkelijker maken of juist ontmoedigen. Dus niks mis mee.
Omdat er ouders zijn die beweren dat ze nog geen fiets kunnen kopen voor hun kind.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:19 schreef en_door_slecht het volgende:
En nu graag nog een argument waarom dat een prima idee zou zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |