abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 10:02:24 #51
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53480448
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:01 schreef du_ke het volgende:

[..]

dat is geen directe beaslting van de natuur .
nee wat is het dan?
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
  woensdag 26 september 2007 @ 10:03:18 #52
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53480465
quote:

[..]

Gelukkig wel maar jouw manier van direct op de man en niet op de inhoud spelen bevalt me matig
Nee, daarom ga je ook niet op de inhoud in, mar op de toon ervan. Dat doen mensen altijd als ze weten dat ze geen gelijk hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53480471
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:54 schreef Brupje het volgende:

[..]

Als je zou kunnen kwantificeren wat de schade is niet. Maar we hebben geen idee wat hoeveel schade oplevert, uberhaupt of het echt schade is. Nu kom je weer met een uit de lucht gegrepen bedrag, dat echt niet opgaat aan het bijplanten van bomen of storten van ijsblokjes op de noordpool.
Dat kwantificeren lijkt me inderdaad een voorwaarde. Maar er zijn heel wat mensen met verstand van zaken die hier een realistisch bedrag uit kunnen opmaken.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53480485
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

De vraag is kort gezegd is het onredelijk om de vervuiler op te laten draaien schade?
De vraag is denk ik, in dit geval, weer eens eerder of dat überhaupt wel gebeurd. Ja, er is een tax, maar wordt die wel gebruikt als compensatie voor de schade op enige wijze?
[KNE]-Mod
  woensdag 26 september 2007 @ 10:05:19 #55
45206 Pietverdriet
pi_53480508
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat kwantificeren lijkt me inderdaad een voorwaarde. Maar er zijn heel wat mensen met verstand van zaken die hier een realistisch bedrag uit kunnen opmaken.

Ja, ja, precies zoveel dat er veel extra belasting inkomsten binnenkomen maar de consumptie niet terugloopt, want dan zouden de inkomsten teruglopen. Dat hebben we met de drankaccijns wel gezien.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:05:34 #56
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53480512
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:18 schreef henkway het volgende:
EN TOFU, dat is wel biologisch maar dan moet er op TOFU ook een heffing, dat is ook met CO2 geproduceerd.
Ga jij maar terug naar school, planten gebruiken juist CO2 voor hun productie, en produceren O2. Vleesproducerende dieren gebruiken juist O2, die ze omzetten naar CO2. Er zou dus juist een subsidie moeten komen op tofu.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 26 september 2007 @ 10:05:59 #57
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53480530
quote:

[..]

dat is geen directe beaslting van de natuur .
Oke, alle broeikas en CO2 belastingen opheffen. We zijn al halverwege.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 september 2007 @ 10:06:51 #58
45206 Pietverdriet
pi_53480541
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:05 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Ga jij maar terug naar school, planten gebruiken juist CO2 voor hun productie, en produceren O2. Vleesproducerende dieren gebruiken juist O2, die ze omzetten naar CO2. Er zou dus juist een subsidie moeten komen op tofu.
Oh, dus soja verbouwen en met veel energie en fabriek bewerken en dat eten is goed voor het mileu, maar soja verbouwen en aan koeien en varkens voeren is slecht voor het milieu.
Leg uit
pi_53480586
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelukkig kan jij niet tegen kritiek
Ik heb jou nog nooit een discussie netjes zien afmaken.
pi_53480651
quote:

[..]

Dat is geen antwoord op m'n vraag. De vraag is kort gezegd is het onredelijk om de vervuiler op te laten draaien schade?
Dat is kort gezegd onredelijk, ja.
Yeasayer - Wait for the Summer
  woensdag 26 september 2007 @ 10:13:07 #61
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53480653
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee daar is niemand van
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  woensdag 26 september 2007 @ 10:13:14 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53480654
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Oh, dus soja verbouwen en met veel energie en fabriek bewerken en dat eten is goed voor het mileu, maar soja verbouwen en aan koeien en varkens voeren is slecht voor het milieu.
Leg uit
Dat is toch logisch:

De CO2 die dieren uitstoten is giftig, verpest het milieu en verergert het broeikas effect.
De CO2 die mensen uitstoten is goudgeel, ruikt lekker, is heilig en is goed voor de aarde.

Het voedsel dat dieren eten is slecht, verkeerd, fout, vreet energie, en walst tropische bossen kaal.
Het voedsel dat mensen eten is goed voor het milieu, zorgt voor kwetterende vogeltjes en het verpakkingsmateriaal verdampt nog voor het in de prullebak ligt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 26 september 2007 @ 10:15:41 #63
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53480709
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is toch logisch:

Het voedsel dat mensen eten is goed voor het milieu, zorgt voor kwetterende vogeltjes en het verpakkingsmateriaal verdampt nog voor het in de prullebak ligt.
Behalve vlees, want dat is onrein door het bovenstaande.
pi_53480713
Ik denk dat de overheid wat aan het doordraaien is.

Ik zou dan eerder zien dat elk persoon in nederland een co2 qoutum krijgt, en daarmee lekker mag doen wat hij wilt, doet hij er niets mee dan kan hij het verkopen aan de hoogste bieder die graag een stinkende diesel wilt rijden, 4* per jaar met het vleigtuig op vakantie en dagelijks 1 kilo vlees wilt eten. Ook zullen bedrijven co2 qoutums moeten hebben zodat ze hun medewerkers nog wel naar klant kunen sturen maar men zal zich ook moeten bezinnen op andere manieren van werken.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:16:20 #65
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53480723
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Leg uit
Omdat je met die paar kilo(5 of 6 geloof ik) soja die je nodig hebt voor één kilo vlees heel wat meer mensen kunt voeden dan met die ene kilo vlees. Dat mag toch inmiddels algemeen bekend zijn, hoop ik?
Bovendien moet vlees net zoveel bewerkingen ondergaan als soja voor het gebruiksklaar is...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_53480743
quote:

[..]

Dat is geen antwoord op m'n vraag. De vraag is kort gezegd is het onredelijk om de vervuiler op te laten draaien schade?
Ten eerste zit er in mijn ogen wel een grens wanneer je een "vervuiler" bent of wanneer je gebruik maakt van dagelijkse doodnormale voorzieningen die voor je eigen levensonderhoud / basisbehoeften nodig zijn

Eten valt voor voor mij wel in de categorie levensonderhoud en daar moet je mensen dan ook niet gaan bestraffen middels een tax. De meeste mensen kunnen wel kiezen om misschien hier en daar wat te besparen op energie of misschien co2 uitstoot van een auto. Je kan echter niet zomaar kiezen om je baisbehoefte, namelijk eten niet meer te doen.

Daarnaast is het ook zo dat op dit moment alle milieuheffingen gebruikt worden om geld binnen te graaien en er van het binnenkomende geld niks wordt gedaan. Als er bijvoorbeeld van de milieu accijns op benzine ergens een bos wordt aangeplant of bestaande kolencentrales om worden gebouwd tot "groene" centrales denk ik dat een groot deel best bereid is om die extra cent te betalen.

Echter op dit moment wordt er gegraaid onder de noemer milieu maar wordt het gekregen geld gebruikt om verschillende begrotingen sluitend te krijgen die niks met milieu te maken hebben,
Built for Speed
  woensdag 26 september 2007 @ 10:18:59 #67
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53480760
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:15 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat de overheid wat aan het doordraaien is.

Ik zou dan eerder zien dat elk persoon in nederland een co2 qoutum krijgt, en daarmee lekker mag doen wat hij wilt, doet hij er niets mee dan kan hij het verkopen aan de hoogste bieder die graag een stinkende diesel wilt rijden, 4* per jaar met het vleigtuig op vakantie en dagelijks 1 kilo vlees wilt eten. Ook zullen bedrijven co2 qoutums moeten hebben zodat ze hun medewerkers nog wel naar klant kunen sturen maar men zal zich ook moeten bezinnen op andere manieren van werken.
Onhaalbaar, onrealistisch, onwenselijk: impressive
pi_53480924
Ik zou op zich niet eens tegen deze heffing zijn, ware het niet dat de opbrengsten echt niet gebruikt gaan worden ten gunste van het milieu.

En dus ben ik tegen. Ik betaal al genoeg accijns omdat ik kennelijk op allerlei manieren het milieu verpest, terwijl VROM 1,2 miljard op jaarbasis ontvangt. Het laagste budget van alle departementen, en dat terwijl er jaarlijks aan heffingen en accijns een miljardje of 20 binnenkomt.

Genoeg is genoeg.
Big dick.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:26:32 #69
45206 Pietverdriet
pi_53480926
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:09 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ik heb jou nog nooit een discussie netjes zien afmaken.
pi_53481529
de overheid had ook een bewustwordingscampagne kunnen maken waarbij ze eerlijke voorlichting geven en laten zien hoeveel energie het kost om dat lapje vlees op je bord te krijgen. wel roepen "2 ons groente, 2 stuks fruit", maar dan niet bijvoorbeeld 80 gram vlees en dat maximaal zo'n 4 keer per week.

ze moeten kappen met graaien.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 26 september 2007 @ 10:54:23 #71
45206 Pietverdriet
pi_53481613
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:50 schreef zoalshetis het volgende:
de overheid had ook een bewustwordingscampagne kunnen maken waarbij ze eerlijke voorlichting geven en laten zien hoeveel energie het kost om dat lapje vlees op je bord te krijgen. wel roepen "2 ons groente, 2 stuks fruit", maar dan niet bijvoorbeeld 80 gram vlees en dat maximaal zo'n 4 keer per week.

ze moeten kappen met graaien.
Het is helemaal niet de bedoeling dat er minder vlees gegeten wordt, het gaat om meer inkomsten voor de staat. Kan je de accijnsverhogingen op sterke drank herinneren?
pi_53481658
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is helemaal niet de bedoeling dat er minder vlees gegeten wordt, het gaat om meer inkomsten voor de staat. Kan je de accijnsverhogingen op sterke drank herinneren?
Ja, nu drinken mensen opeens minder. Goede maatregel!
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_53481692
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als stevige roker en drinker kan ik me dat niet alleen herinneren maar heb er dagelijks last van.

ik bedoel of bemoei je er niet mee als overheid, of maak een leuke bewustwordingscampagne. dit is idd gewoon graaien en uitmelken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53481699
Ongelooflijk.
  woensdag 26 september 2007 @ 10:58:33 #75
45206 Pietverdriet
pi_53481709
quote:
Op woensdag 26 september 2007 10:56 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Ja, nu drinken mensen opeens minder. Goede maatregel!
Nee, dat bedoel ik niet
De accijns werd fors verhoogd, en ineens liep de verkoop sterk terug, de inkomsten daalden sterk. De maatregel werd "gecorrigeerd"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')