abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53479002
www.nu.nl:
quote:
AMSTERDAM - Op vlees komt een milieuheffing van 85 cent per kilo. Het Centraal Planbureau (CPB) en het Milieu- en Natuurplanbureau (MNP), twee belangrijke adviesorganen van de regering, stemmen in met de plannen van het burgerinitiatief 'Stop fout vlees'.

Dat schrijft De Telegraaf. De uitkomsten van doorrekeningen van het CPB en het MNP worden woensdag aan de Tweede Kamer gepresenteerd.

De heffing is uitvoerbaar, maar brengt wel een enorme administratieve rompslomp met zich mee, concluderen de adviesorganisaties volgens de krant. Een biologisch kippetje verdient nu eenmaal een minder hoge heffing dan een bio-industriekip.

Oneerlijk voordeel

De adviesbureaus zijn wel kritisch over een ander onderdeel van het plan van Milieudefensie en Jongeren Milieu Actief (JMA). Boeren ontvangen in de plannen van de milieuorganisaties toeslagen voor milieukwaliteit en dierenwelzijn die worden gefinancierd uit de toeslagen. Die subsidie zou een oneerlijk voordeel zijn voor de boeren en dus in strijd met Europese Regels, schrijft de krant.

Volgens de krant staan de SP en de PvdA achter de intenties van het plan, maar dat betekent niet dat ze de vleesheffing zonder meer zullen steunen.

Handtekening

Ruim honderdduizend mensen zetten hun handtekening om het burgerinitiatief op de politieke agenda te krijgen. In april stemde de Kamer in met behandeling van het voorstel. Het was voor het eerst dat een voorstel direct uit de samenleving op de politieke agenda terecht kwam.
Initiatief voor de volgende milieu graai tax?
Op een stukje vlees van 6 euro is dit al een stijging van meer dan 10%
Built for Speed
  woensdag 26 september 2007 @ 08:36:12 #2
3485 kavorka
lure of the animal
pi_53479079
Wat een achterlijk advies alweer. Dood aan de Milieudefensie..
animal magnetism sexual attractive state
  woensdag 26 september 2007 @ 08:38:34 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_53479102
Waar willen ze dat geld voor gebruiken, dan?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_53479128
Het is ter compensatie van de CO2 uitstoot die voorkomt bij de productie van vlees.

Maar net als alle andere milieu maatregelen wordt het geld gebruikt om gaatje in de begroting te sluiten en echt niet om ineens groene energiecentrales of aanleg van nieuwe bossen of wat dan ook te betalen.
Built for Speed
  woensdag 26 september 2007 @ 08:46:25 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_53479165
en maar gek vinden dat de handel in het grens gebied dood gaat.
iedereen gaat naar Duitsland of Belgie.
voor al zo door gaan en denken dat Nederland een eiland is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_53479177
Vind ik onzinnig! laat andere prijzen maar omhoog gaan!
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53479194
Ik word zó ziek van die regering hier he...
pi_53479197
Prachtig hoe de regering reageert op Al Gore's filmpje om geld te genereren. Helaas hebben meer landen hiermee ook een handvat gekregen om de mensen onder valse voorwendselen uit te melken.
pi_53479276
quote:
Op woensdag 26 september 2007 08:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
Prachtig hoe de regering reageert op Al Gore's filmpje om geld te genereren. Helaas hebben meer landen hiermee ook een handvat gekregen om de mensen onder valse voorwendselen uit te melken.
Alleen komt dit plan via een burgerinitiatief (zie hier), al zal de regering heus geen bezwaar hebben tegen wat extra inkomsten.

Maar ruim honderdduizend Nederlanders hebben dus een handtekening gezet om dit plan op de politieke agenda te krijgen en spekken dus graag de staatskas, blijkbaar .
pi_53479334
Kan er ook een burgerinitiatief komen om Milieudefensie op een lijst van verboden terreurorganisaties te krijgen? Dit clubje zorgt voor stelselmatige ontwrichting van de Nederlandse samenleving. Blokkkeren ze niet de aanleg van een broodnodig stukje snelweg, dan zullen ze de Nederlandse consument wel op een andere manier in de weg zitten. Walgelijk gewoon
pi_53479365
quote:
Op woensdag 26 september 2007 08:54 schreef DaMart het volgende:

[..]

Alleen komt dit plan via een burgerinitiatief (zie hier), al zal de regering heus geen bezwaar hebben tegen wat extra inkomsten.

Maar ruim honderdduizend Nederlanders hebben dus een handtekening gezet om dit plan op de politieke agenda te krijgen en spekken dus graag de staatskas, blijkbaar .
Dus nieuwe burgerinitiatief opzetten:
Verlaag ALLE accijnzen, vooral op benzine. En schaf ALLE heffingen af.
pi_53479369
quote:

[..]

Of het zijn vegetariers.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_53479450
Dr word hier gezegd dat het mogelijk is. Zoals het ook mogelijk is iedereen in Nederland kaal te scheren en Fred te noemen. Lijkt me net zo'n goed plan......

Laat mensen toch alsjeblieft hun eigen keuzes maken. Waarom zijn er toch altijd groepen die het beter denken te weten als de mensen zelf?
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_53479545
We krijgen ook vast nog de onbiologische-groente-tax , de zuivel-tax , de suiker-tax etc hebben we ze gelijk allemaal gehad
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  woensdag 26 september 2007 @ 09:15:19 #15
8372 Bastard
Persona non grata
pi_53479566
quote:
Op woensdag 26 september 2007 08:38 schreef Flurry het volgende:
Waar willen ze dat geld voor gebruiken, dan?
Om het generaal pardon te financieren.. want we willen ook allemaal graag de kleurlingen behouden
The truth was in here.
pi_53479597
quote:
Op woensdag 26 september 2007 08:36 schreef kavorka het volgende:
Wat een achterlijk advies alweer. Dood aan de Milieudefensie..
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_53479618
EN TOFU, dat is wel biologisch maar dan moet er op TOFU ook een heffing, dat is ook met CO2 geproduceerd.
pi_53479706
Eén woord aan ditgebeuren:

STERF! !
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_53479729
Wat een paupers
pi_53479740
Wat de vegeratiers precies willen: onszelf tot herkauwende mensen evolueren
  woensdag 26 september 2007 @ 09:26:46 #22
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53479759
quote:
Ruim honderdduizend mensen zetten hun handtekening om het burgerinitiatief op de politieke agenda te krijgen. In april stemde de Kamer in met behandeling van het voorstel. Het was voor het eerst dat een voorstel direct uit de samenleving op de politieke agenda terecht kwam.
Wie start even een actie om hier tegen te tekenen?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 26 september 2007 @ 09:31:44 #23
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53479829
Meer dan terecht. Vleesproductie is een gigantische verspilling van landbouwgrond, het levert onnodig dierenleed op, koste grote hoeveelheden regenwoud en de veestapel vervuilt onnodig veel. Om nog maar niet te spreken over de ethische kant. Beter nog zou de vleesindustrie helemaal afgeschaft worden.

Jeremy Bentham argumenteerde al voor dierenrechten in de 18e eeuw:
quote:
It may one day come to be recognised that the number of the legs, the villosity of the skin, or the termination of the os sacrum are reasons equally insufficient for abandoning a sensitive being to the same fate.

What else is it that should trace the insuperable line? Is it the faculty of reason or perhaps the faculty of discourse? But a full-grown horse or dog is beyond comparison a more rational, as well as more conversable animal, than an infant of a day or a week or even a month old. But suppose they were otherwise, what would it avail? The question is not, Can they reason?, nor Can they talk? but, Can they suffer? Why should the law refuse its protection to any sensitive being? The time will come when humanity will extend its mantle over everything which breathes ...
*wacht op de mensen die geen zinnig tegenargument hebben en dus maar gaan ridiculiseren door te stellen dat we dan maar mensen moeten aanklagen die een bacterie doodtrappen*
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:39:45 #24
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53479959
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:31 schreef ethiraseth het volgende:
Meer dan terecht. Vleesproductie is een gigantische verspilling van landbouwgrond, het levert onnodig dierenleed op, koste grote hoeveelheden regenwoud en de veestapel vervuilt onnodig veel. Om nog maar niet te spreken over de ethische kant. Beter nog zou de vleesindustrie helemaal afgeschaft worden.

Jeremy Bentham argumenteerde al voor dierenrechten in de 18e eeuw:
[..]

*wacht op de mensen die geen zinnig tegenargument hebben en dus maar gaan ridiculiseren door te stellen dat we dan maar mensen moeten aanklagen die een bacterie doodtrappen*
ik wil gewoon vlees, hoe die beesten hun leven doorkomen of hoe hun leven beëindigd wordt intereseert me niet zoveel als het maar goedkoop is. En regenwoud hebben we niet zoveel in nederland.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53479974
quote:
Vertel eens wat er ethisch is aan het ontzeggen van vlees voor mensen. En als de milieurakkers eens niet zo zeurden over te weinig ruimte voor dieren kon er veel effecienter gebruik worden gemaakt van weidegrond voor de grazende lapjes vlees op poten. Maar nu moet er meer gekapt worden dan daadwerkelijk noodzakelijk.

Anderzijds kunnen we in de toekomst wel de varkensflats verwachten, hopelijk met flink wat concurrentie zodat die tax teniet wordt gedaan.
pi_53480011
quote:
Rot op. Ik bepaal zelf wel of ik vlees wil eten of niet. En dat hoef je dan ook niet te gaan belasten.
pi_53480038
quote:

[..]

Heb niet getekend, en eet graag een stukje vlees, maar met een milieuheffing op vlees lijkt me niet veel mis. Al is het natuurlijk beter om milieuvriendelijkere productiemethoden te stimuleren.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53480092
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:02 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Of het zijn vegetariers.
[KNE]-Mod
pi_53480110
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Rot op. Ik bepaal zelf wel of ik vlees wil eten of niet. En dat hoef je dan ook niet te gaan belasten.
Maar als je daardoor het milieu beslast is het dan zo onredelijk om daar een vergoeding voor af te dragen?
pi_53480184
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar als je daardoor het milieu beslast is het dan zo onredelijk om daar een vergoeding voor af te dragen?
Maar die wildgroei van taxxen lijkt me ook weer niet de bedoeling. En wat er met die inkomsten allemaal gebeurd vind ik nogal onduidelijk. En als het via de Nederlandse wegen der bureaucratie gaat verlopen kun je toch redelijkerwijs aannemen dat er niet bar veel van terecht gaat komen.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:51:00 #31
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53480195
quote:

[..]

Over bacteriën gesproken: Je schijnt vlees gewoon te kunnen kweken zonder beest.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53480201
quote:

[..]

JA
[KNE]-Mod
  woensdag 26 september 2007 @ 09:53:23 #33
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53480246
quote:

[..]

Ja, dat is onredelijk, milieu is gewoon een ander woord geworden voor belasting, heffing, accijns. Daar zou jij je het meest over moeten opwinden. Maar als er milieu op staat stop je met nadenken en kan jij alleen maar jubelen..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:54:35 #34
45206 Pietverdriet
pi_53480273
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:43 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb niet getekend, en eet graag een stukje vlees, maar met een milieuheffing op vlees lijkt me niet veel mis. Al is het natuurlijk beter om milieuvriendelijkere productiemethoden te stimuleren.
Als je milieuvriendelijk gedrag wilt stimuleren moet je ophouden met dat vingertje. Met stroop vang je meer vliegen als met azijn.
Je ziet het aan dit en andere topics, milieurelies lopen te jubelen, en de rest zet zijn hakken in het zand. Je milieu gehuil en roep om meer heffingen en straf op alles wat jij slecht vind werkt alleen maar avarechts.
pi_53480277
Goede zaak, al bevallen mij de achterliggende motieven van de regering niet. Komt wel erg mooi uit, nu.
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:18 schreef henkway het volgende:
EN TOFU, dat is wel biologisch maar dan moet er op TOFU ook een heffing, dat is ook met CO2 geproduceerd.
En voor tofu is er ook water, voedsel, energie en andere voorzieningen nodig?
Het is algemeen bekend dat vegetariërs de kleinste ecologische voetdruk qua eten achter laten. Het is naïef te denken dat we dan maar voor íedereen vlees moeten afschaffen, en mensen die dat voorstellen zijn sowieso pretentieuze cunts. Maar belast gerust de mensen die kíezen om vlees te eten.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53480279
Ach, we hadden nog geen belastingen.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 26 september 2007 @ 09:54:54 #37
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53480280
quote:

[..]

Als je zou kunnen kwantificeren wat de schade is niet. Maar we hebben geen idee wat hoeveel schade oplevert, uberhaupt of het echt schade is. Nu kom je weer met een uit de lucht gegrepen bedrag, dat echt niet opgaat aan het bijplanten van bomen of storten van ijsblokjes op de noordpool.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
  woensdag 26 september 2007 @ 09:54:55 #38
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53480281
quote:

[..]

Mensen belasten het millieu en dus zou je het krijgen van kinderen dan moeten belasten ipv subsidieren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53480308
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:50 schreef Burghardt het volgende:

[..]

Maar die wildgroei van taxxen lijkt me ook weer niet de bedoeling. En wat er met die inkomsten allemaal gebeurd vind ik nogal onduidelijk. En als het via de Nederlandse wegen der bureaucratie gaat verlopen kun je toch redelijkerwijs aannemen dat er niet bar veel van terecht gaat komen.
Dat is geen antwoord op m'n vraag. De vraag is kort gezegd is het onredelijk om de vervuiler op te laten draaien schade?
pi_53480322
quote:

[..]

Ik vind dat iedereen die winden laat een belasting zou moeten betalen wegens methaangas productie. Zwaar milieu belastend.
pi_53480333
quote:

[..]

Ademen belast de natuur ook. CO2 en zo he? Ook maar belasten?
We are not retreating, we are advancing in another direction. - General Douglas MacArthur
pi_53480340
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, dat is onredelijk, milieu is gewoon een ander woord geworden voor belasting, heffing, accijns. Daar zou jij je het meest over moeten opwinden. Maar als er milieu op staat stop je met nadenken en kan jij alleen maar jubelen..
Ok jij bent dus voor het aantasten van het milieu en de gezondheid van anderen?
Gelukkig kan je wel goed op de man spelen.
pi_53480343
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:57 schreef dyslexie_man het volgende:

[..]

Ademen belast de natuur ook. CO2 en zo he? Ook maar belasten?
Ademen belast de natuur niet .
  woensdag 26 september 2007 @ 09:58:38 #44
45206 Pietverdriet
pi_53480361
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:56 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op m'n vraag. De vraag is kort gezegd is het onredelijk om de vervuiler op te laten draaien schade?
De enige morele keuze voor het milieu is zelfmoord, waarom geef je niet het goede voorbeeld?
Ik heb geen kinderen, dat maakt dat als ik al dieselwalmende, koffie uit schuimbekers drinkend en batterijen uit de auto het natuurgebied inflikkerend nog altijd milieuvriendelijker ben als fietstende vegetariers met kinderen.
pi_53480362
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je milieuvriendelijk gedrag wilt stimuleren moet je ophouden met dat vingertje. Met stroop vang je meer vliegen als met azijn.
Je ziet het aan dit en andere topics, milieurelies lopen te jubelen, en de rest zet zijn hakken in het zand. Je milieu gehuil en roep om meer heffingen en straf op alles wat jij slecht vind werkt alleen maar avarechts.
Ach wat een paar boze jongetjes er van vinden kan mij niet zoveel schelen. Misschien kan dat zuur nog gebruikt worden om wat voedsel in te maken.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:59:21 #46
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53480379
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ademen belast de natuur niet .
6 miljard x 0.3 liter CO2, 4 x per minuut.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:59:28 #47
45206 Pietverdriet
pi_53480381
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:57 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok jij bent dus voor het aantasten van het milieu en de gezondheid van anderen?
Gelukkig kan je wel goed op de man spelen.
Gelukkig kan jij niet tegen kritiek
pi_53480406
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:54 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Mensen belasten het millieu en dus zou je het krijgen van kinderen dan moeten belasten ipv subsidieren.
In elk geval niet subsidieren inderdaad .
pi_53480424
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:59 schreef Brupje het volgende:

[..]

6 miljard x 0.3 liter CO2, 4 x per minuut.
dat is geen directe beaslting van de natuur .
pi_53480435
quote:
Op woensdag 26 september 2007 09:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelukkig kan jij niet tegen kritiek
Gelukkig wel maar jouw manier van direct op de man en niet op de inhoud spelen bevalt me matig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')