abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:32:07 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53451865
De manier waarop Maxima wordt tegengesproken met dom wicht, prietpraat etc, geft alleen maar aan hoe ze de spijker op de kop slaat. Nederland biedt veel vrijheden waardoor je diversiteit krijgt, en generalisaties om subculturen af te serveren leidt alleen maar tot beperkingen van de vrijheden.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53451924
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:32 schreef Sidekick het volgende:
De manier waarop Maxima wordt tegengesproken met dom wicht, prietpraat etc, geft alleen maar aan hoe ze de spijker op de kop slaat. Nederland biedt veel vrijheden waardoor je diversiteit krijgt, en generalisaties om subculturen af te serveren leidt alleen maar tot beperkingen van de vrijheden.
Dit is dus onzin, het enkele feit dat mensen kritiek niet zo eloquent onder woorden brengen maakt nog niet dat wat ze intuïtief weten onjuist wordt. Maxima zit hier gewoon fout, 'de Nederlander' bestaat wel degelijk, zelfs als je 'de Nederlander' heel breed definieert. Het zit namelijk niet in wat ons anders maakt dan onze buurman, maar in wat we gemeen hebben.
pi_53451959
Alleen al het feit dat je in het buitenland op het vliegveld precies kunt zien wanneer er een vliegtuig uit Nederland is geland geeft al aan dat de Nederlander wel te definiëren valt
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53451990
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 01:11 schreef boyv het volgende:

[..]

Eindelijk eens iemand van hoogaf met goede woorden, zonder hokjesgeest.

We zijn allemaal mensen en we zijn allemaal bewoners van deze wereld. De wereld is groot en door de globalisatie is uitwisseling van cultuur en levensovertuigingen niet te stoppen. De enige manier om mee te gaan met de wereld, is door mee te veranderen. Als je je daar tegen gaat verzetten en moeilijk gaat doen, maak je je wereld kleiner, terwijl jezelf openstellen en openstaan voor verandering, je wereld en wijze van denken vergroot.

"De Nederlander" is een staatsburger van Nederland en de samenstelling van dan land verandert constant.

goede uitspraak van onze toekomstige keuningin, nietwaar?
wat een onzin bijelkaar zeg. ga een bloemetje planten ergens bij een eenzame opa of oma die hebebn die aandacht harder nodig dan die kut marokkanen op straat die de boel verzieken waar jij het dan zogenaamd voor moet opnemen.
Ich bin auch ein Turk und gehe raus, aba nich heus. bosver ananizin azina sicim orospi cocuklari :) sweat sweat :)
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:50:18 #55
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53452094
Tuurlijk heeft ze gelijk door te stellen dat de Nederlander niet bestaat, maar ze had erbij moeten vermelden dat een buitenlander met een Nederlands paspoort nog steeds géén Nederlander is.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:53:40 #56
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53452133
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dit is dus onzin, het enkele feit dat mensen kritiek niet zo eloquent onder woorden brengen maakt nog niet dat wat ze intuïtief weten onjuist wordt. Maxima zit hier gewoon fout, 'de Nederlander' bestaat wel degelijk, zelfs als je 'de Nederlander' heel breed definieert. Het zit namelijk niet in wat ons anders maakt dan onze buurman, maar in wat we gemeen hebben.
Ja, je kan de Nederlander definieren als iemand met een Nederlands paspoort. Wellicht kan je nog zeggen dat een Nederlander in Nederland woont en Nederlands spreekt. Maar dat soort brede definities zijn doelloos in het integratiedebat. Als je wilt spreken over abstracte eigenschappen kom je misschien op termen als zuinig, klagers, 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', tolerant. Maar als je kijkt naar de hedendaagse nationalisten dan worden dat soort zaken nog wel eens bestreden. Alleen het klagen lijkt tegenwoordig de grootste gemene deler.
  dinsdag 25 september 2007 @ 08:55:36 #57
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53452154
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:50 schreef deedeetee het volgende:

een buitenlander met een Nederlands paspoort
Deze constructie is onmogelijk.
pi_53452270
Gelijk heeft ze!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53452351
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, je kan de Nederlander definieren als iemand met een Nederlands paspoort. Wellicht kan je nog zeggen dat een Nederlander in Nederland woont en Nederlands spreekt. Maar dat soort brede definities zijn doelloos in het integratiedebat. Als je wilt spreken over abstracte eigenschappen kom je misschien op termen als zuinig, klagers, 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg', tolerant. Maar als je kijkt naar de hedendaagse nationalisten dan worden dat soort zaken nog wel eens bestreden. Alleen het klagen lijkt tegenwoordig de grootste gemene deler.
Ja hoor, en de hele Nederlandse samenleving werkt alleen maar zoals hij werkt omdat we de hele tijd zitten te klagen over hoe slecht alles is? Geloof je het zelf?
pi_53452375
De Argentijn bestaat ook niet. Die zijn allemaal ontvoerd door haar vader .
pi_53452379
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 04:59 schreef krioro het volgende:

[..]

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 25 september 2007 @ 09:13:38 #62
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53452433
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ja hoor, en de hele Nederlandse samenleving werkt alleen maar zoals hij werkt omdat we de hele tijd zitten te klagen over hoe slecht alles is? Geloof je het zelf?
Wat bedoel je met 'de samenleving werkt'? Mensen leven, werken, sporten, spelen of beluisteren muziek, doen dingen, net zoals overal in de wereld.
pi_53453096
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'de samenleving werkt'? Mensen leven, werken, sporten, spelen of beluisteren muziek, doen dingen, net zoals overal in de wereld.
Ik geef je het dringende advies eens een jaartje in de binnenlanden van Congo te gaan wonen. Kijken of je dit dan nog steeds durft te zeggen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:01:46 #64
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53453227
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 09:53 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik geef je het dringende advies eens een jaartje in de binnenlanden van Congo te gaan wonen. Kijken of je dit dan nog steeds durft te zeggen.
Dringend advies nog wel. Zeker omdat anders mijn Congoleze dollars door de inflatie niets meer waard zijn over een paar dagen?
pi_53453326
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:01 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dringend advies nog wel. Zeker omdat anders mijn Congoleze dollars door de inflatie niets meer waard zijn over een paar dagen?
Nee, omdat je dan misschien jezelf niet meer zo belachelijk maakt in je pogingen om te bewijzen dat er helemaal niks is wat Nederland anders maakt dan andere landen.
  dinsdag 25 september 2007 @ 10:24:46 #66
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53453587
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:08 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee, omdat je dan misschien jezelf niet meer zo belachelijk maakt in je pogingen om te bewijzen dat er helemaal niks is wat Nederland anders maakt dan andere landen.
Dat zeg ik niet, en dat zegt Maxima ook niet. Lees de tekst van Maxima nog maar een keer:
quote:
"Zo'n zeven jaar geleden begon mijn zoektocht naar de Nederlandse identiteit. Ik had het voorrecht heel veel te zien, te horen en proeven van Nederland. Maar dé Nederlandse identiteit? Nee, die heb ik niet gevonden. Nederland is: grote ramen zonder gordijnen, zodat iedereen goed naar binnen kan kijken. Maar ook: hechten aan privacy en gezelligheid. Nederland is: één koekje bij de koffie. Maar ook: enorme gastvrijheid en warmte. Nederland is: nuchterheid en beheersing. Maar ook: samen intense emoties beleven'', hield ze haar gehoor van bewindslieden en deskundigen voor. "Nederland is veel te veelzijdig om in één cliché te vatten. Dé Nederlander bestaat niet. Als troost kan ik u zeggen dat dé Argentijn ook niet bestaat."
pi_53455642
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 01:46 schreef oheng het volgende:
Ik zeg: Maxima bestaat niet.
[..]

Hoe kom je erbij dat ze willen veranderen??!!

Bekende taktiek trouwens. In plaats van over een probleem te discussiëren zeg je gewoon simpelweg dat de tegenstander zijn "ondergrond" niet bestaat. Dat leidt de discussie mooi af van waar het echt om gaat, en zal uiteindelijk verzanden in de oeverloze discussie wat nu "De Nederlander" is.
De moslim bestaat niet
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53456332
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 03:16 schreef Malev het volgende:

[..]

Maar ja, wat nu als het bruggen blijken te zijn met eenrichtingsverkeer? Ik heb nog nooit (in het geval van moslims) gehoord dat er een islamitische regel is komen te vervallen om een brug te bouwen naar een westerse samenleving. De bruggen moeten altijd vanuit een westerse samenleving richting de Islam gebouwd worden.
Altijd? Je praat alsof zoiets in een paar jaar moet gebeuren, maar zo werkt dat niet. Het heeft bijna tweeduizend jaar geduurt voordat het christendom is zoals het nu is. Je moet dingen bekijken in een perspectief dat groter is dan de duur van je eigen leven.
pi_53456355
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 10:24 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, en dat zegt Maxima ook niet. Lees de tekst van Maxima nog maar een keer:
[..]
Dat zei je net anders nog wel met je onzin over mensen die 'overal op de wereld gewoon leven'.

En wat Máxima heeft gezegd heb ik wel degelijk heel goed gelezen. Waarna ik tot de conclusie kom dat ze de plank volledig misslaat op het moment dat ze zegt dat 'de Nederlander' niet bestaat. Want die Nederlander bestaat wel, zoals ik al zei, niet in de oppervlakkige verschillen, maar in de veel dieper liggende overeenkomsten. En wat dat betreft is de Prinses van Oranje nog veel te weinig ingeburgerd om zich een oordeel aan te matigen.
pi_53456561
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 07:23 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik persoonlijk kan 'de Nederlander' ook niet tot in de puntjes beschrijven. Maar ik ben er niettemin wel stellig van overtuigd dat hij bestaat. Zo merk ik bijvoorbeeld als ik in Turkije ben, dat tweede generatie Turkse Nederlanders wel degelijk qua denkpatronen veel meer met mij overeenkomen dan met de lokale Turken. Kennelijk is er dus toch iets in ons dat "ons" tot "Nederlander" maakt, los van alle verschillen die er verder ook nog zijn.
Beschrijf "de Nederlander" dan eens voor zover jij kan (niet per se helemaal tot in de puntjes)

De hokjesgeest doet mensen denken dat ze behoren tot een bepaald land. De realiteit is echter dat we allemaal dezelfde soort mens zijn en dat we allemaal bewoner van de wereld zijn. Binnen die groep bewoners van de wereld, zijn we verdeeld over stukken land, die allemaal een eigen naam hebben. Maakt dat de een beter of anders dan de rest? Wat iemand uniek maakt is niet het land waarin ie geboren is, maar de manier waarop hij is opgevoed en hoe hij dingen denkt en ziet.
pi_53456735
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:05 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Allemachtig wat een hoop gezever. Hier fulmineer je eigenlijk niets anders dan dat men maar 300 jaar in tijd moet teruggaan tbv een achterlijk sektarische indoctrinatie.

Het is barsten of buigen, de islam buigt met de reet richting het westen en dat zal blijven ook.
jij bent vast metselaar
  dinsdag 25 september 2007 @ 12:29:37 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53456738
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:15 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat zei je net anders nog wel met je onzin over mensen die 'overal op de wereld gewoon leven'.
Dat was een reactie op jouw vage opmerking dat "de Nederlandse samenleving werkt zoals het werkt".
quote:
En wat Máxima heeft gezegd heb ik wel degelijk heel goed gelezen. Waarna ik tot de conclusie kom dat ze de plank volledig misslaat op het moment dat ze zegt dat 'de Nederlander' niet bestaat. Want die Nederlander bestaat wel, zoals ik al zei, niet in de oppervlakkige verschillen, maar in de veel dieper liggende overeenkomsten.
Maar je probeert niet eens aan te geven wat die overeenkomsten zijn. Maxima noemt een aantal eigenschappen, ik heb er een paar genoemd, maar jij kan niet ontkennen dat niet iedereen zich daarin kan vinden. Daarom dat dé Nederlander niet bestaat, waarbij het streepje op de e de interpretatie uitlegt: er is niet 1 type Nederlander vanwege de diversiteit. Jouw interpretatie van haar woorden is verkeerd.
pi_53456758
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nogmaals, beschrijf de Nederlander dan eens.
pi_53456803
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:42 schreef IronRitaVerdonk het volgende:

[..]

wat een onzin bijelkaar zeg. ga een bloemetje planten ergens bij een eenzame opa of oma die hebebn die aandacht harder nodig dan die kut marokkanen op straat die de boel verzieken waar jij het dan zogenaamd voor moet opnemen.
Op Apres-ski-vakanties kunnen Nederlanders de boel ook flink saboteren. Conclusie, alle Nederlanders zijn dronken megeaulen?
pi_53456823
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 11:48 schreef Demophon het volgende:

[..]

De moslim bestaat niet
idd .. dé moslim bestaat niet .. je begint het door te krijgen
pleased to meet you
pi_53457014
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 08:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Natuurlijk bestaat de Nederlander, het is zelfs gedefinieerd in de grondwet:

Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815:
Hoofdstuk 1. Grondrechten:
1. De wet regelt wie Nederlander is.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53457092
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:33 schreef moussie het volgende:

[..]

idd .. dé moslim bestaat niet .. je begint het door te krijgen
Een moslim bestaat niet
pi_53457207
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:30 schreef boyv het volgende:

[..]

Nogmaals, beschrijf de Nederlander dan eens.
Nee dus; ik zie ook niet in waarom ik die beschrijving zou moeten geven. Als er iets is waar ik helemaal geen trek in heb is een scholastische discussie over 'de Nederlander'.
pi_53457625
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Nee dus; ik zie ook niet in waarom ik die beschrijving zou moeten geven. Als er iets is waar ik helemaal geen trek in heb is een scholastische discussie over 'de Nederlander'.
Zowel uit de wet, geboorte, woonplek, opvattingen, culturele afkomst kun je min of meer bepalen wat een Nederlander is. Ik geef toe, de grenzen ervan zijn niet laser sharp en veranderen ook in de tijd.

Maar ik vind de discussie en nadruk op "de" een beetje flauw. Zo kun je ook zeggen dat de PvDA'er niet bestaat, de VVD'er niet bestaat, de christen en de moslim niet bestaat, de Rotterdammer niet bestaat, enzovoorts. Hé, zo kun je natuurlijk ook redeneren dat de man of de vrouw niet bestaat.

Neemt niet weg dat dit soort "groepen" wel degelijk bestaan, bepaald door biologie, opvattingen en culturele afkomst. Zeggen dat de Nederlander niet bestaat is een sterk staaltje van nihilisme en het wegredeneren van culturele en morele problemen tussen verschillende etnische groepen in Nederland.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:08:40 #80
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53457681
De Oranjes mogen geen politiek getinte uitspraken doen, hier dient de premier op aangesproken te worden. Bovendien, hoe durft ze; de Nederlander betaalt wel haar vorstelijke salaris en leuke optrekje.

Maxima is wat mij betreft flink van haar voetstuk gevallen. Ik vond haar zelfs een MILF, maar dat heeft ze nu goed verpest
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_53457699
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 12:48 schreef HiZ het volgende:

[..]

Oke, je komt dus eerst melden dat Maxima ongelijk heeft, maar wilt niet aantonen waarom. Lekker makkelijk.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:14:10 #82
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53457850
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 03:00 schreef boyv het volgende:
De enige beperking is de wet. Zolang die door islamieten niet wordt overtreden, zie ik het probleem niet.

Bovendien los je een probleem niet op door het in te perken, maar door mensen een eigen keuze te geven en ondertussen zelf een (in jouw ogen) juiste levensbeschouwing te beleven, zodat je een voorbeeld geeft aan de samenleving om je heen. Net zoals de staat hier eigenlijk al doet, seculier. Net zoals een groot deel van Nederland eigenlijk al doet, intellectueel seculier. Als het echt het goede voorbeeld is, gaan mensen, zelfs gelovigen, dat op den duur inzien en gaan ze het waarderen. Zodra het gewaardeerd wordt, is de stap om het deel van jezelf te maken al een stuk kleiner. Er zijn bruggen nodig, geen muren.

en daar gaan generaties overheen en is niet op te lossen door die 1-2-3-tellsell-stappenplannen die Wilders heeft. Die verplaatsen het probleem alleen maar.
DIe bruggen zijn er al sinds de jaren 80, maar als die bruggen steeds worden ontwijkt in het mom van ons geloof laat on dat niet toe en vervolgens een hangbrug er naast bouwen zijn we weer terug bij af.

Sterker nog, zo heb je er een probleem er bij ipv opgelost te hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkManta op 25-09-2007 13:37:49 ]
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53457947
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:14 schreef DarkManta het volgende:

[..]

DIe bruggen zijn er al sinds de jaren 80, maar als die bruggen steeds worden ontwijkt in het mom van ons geloof laat on dat niet toe en vervolgens een hangbrug er naast bouwen zijn we weer terug bij af.

Sterker nog, zo heb je er een probleem bij ipv opgelost te hebben.
Zulke grote verschillen in cultuur en levensopvatting los je ook niet op in maar dertig jaar. Het moet komen van de kinderen van beide kanten, die steeds vrijer in hun wil en keuze moeten worden, want dat zijn de ouders van de toekomst en leren die dingen ook weer aan hun kinderen. Zoiets duurt dus heeeel lang, generaties.
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 13:46:17 #84
43556 miss_dynastie
pi_53458757
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 01:11 schreef boyv het volgende:
goede uitspraak van onze toekomstige keuningin, nietwaar?
Nee, een hele slechte zelfs. Een toekomstige koningin hoort zich van politiek commentaar te onthouden, zoals hierboven ook al iemand zegt. Totaal ongepast.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:48:16 #85
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53458823
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:18 schreef boyv het volgende:

[..]

Zulke grote verschillen in cultuur en levensopvatting los je ook niet op in maar dertig jaar. Het moet komen van de kinderen van beide kanten, die steeds vrijer in hun wil en keuze moeten worden, want dat zijn de ouders van de toekomst en leren die dingen ook weer aan hun kinderen. Zoiets duurt dus heeeel lang, generaties.
Wat er de afgelopen 30 jaar is gebeurd, is dat er te veel allochtonen binnen een vrij kleine samenleving zich heeft toegevoegd.
Op de basisschool leerde we dat Nederland 12,5 milj. inwoners beslaat.
Heden zitten we nu bijna op 17 milj. en dat komt niet omdat nederlanders in een keer minimaal 5 kinderen in hun gezin wilde hebben.

Door deze aanslag op de nederlandse samenleving is er chaos ontsaan van niet 1 of 2 - culturen, religies, maar minstens 20 verschillende. Waarvan een gedeelte zich wel kan aanpassen en een gedeelte niet.
Waarom kan een jood of een cristenen wel over die brug lopen en iemand van de islam bijvoorbeeld niet en moet een speciaal hangbrugje hebben?

Wanneer ik naar een ander land emigreer, weet ik bij voorbaat dat er andere normen en waarden worden gehanteerd waar ik mij moet aanpassen. En welke reden je dan ook hebt om te emigreren, of je nou een orlog ontvlucht of weet ik wat, je hebt je aan te passen.
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:53:26 #86
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53458982
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, een hele slechte zelfs. Een toekomstige koningin hoort zich van politiek commentaar te onthouden, zoals hierboven ook al iemand zegt. Totaal ongepast.
Of de politiek hoort zich te onthouden van cultureel commentaar.
pi_53459013
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:18 schreef boyv het volgende:

[..]

Meer nog: in sommige streken, regio's of landen in de wereld zijn na vele eeuwen nog steeds de verschillen in cultuur en levensopvatting niet opgelost! In die landen vind je dan ook problematische segregatie van bepaalde groeperingen, of erger nog, langdurige burgeroorlogen tussen etnische groepen. Milde vorm van influx van immigranten in een samenleving kan zeker vernieuwend en positief uitwerken, maar zo'n positief resultaat is lang niet altijd vanzelfsprekend. Er zijn legio voorbeelden waarbij immigratie van vreemde culturen of bevolkingsgroepen geleid heeft tot een melt-down en terugval van een samenleving of zelfs het tenondergaan van een beschaving. Dit was bijna altijd het geval bij grote en massale immigratie.
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 13:59:11 #88
43556 miss_dynastie
pi_53459145
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:53 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Of de politiek hoort zich te onthouden van cultureel commentaar.
De democratisch gekozen volksvertegenwoordiging moet z'n mond houden, maar een niet eens volgens de regels genaturaliseerde prinses mag wel spreken? Nah.
pi_53459166
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:46 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik ben tegen een monarchie, maar een koningin moet weldegelijk op een manier spreken die laat zien dat ze een goede kijk op zaken heeft, en niet vol vooroordelen zit. Bovendien is het, omdat ze niet in Nederland is geboren, logisch dat ze een objectievere kijk op zaken heeft hier, dan mensen die hier al generaties wonen.
pi_53459195
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:54 schreef Demophon het volgende:

[..]

Meer nog: in sommige streken, regio's of landen in de wereld zijn na vele eeuwen nog steeds de verschillen in cultuur en levensopvatting niet opgelost! In die landen vind je dan ook problematische segregatie van bepaalde groeperingen, of erger nog, langdurige burgeroorlogen tussen etnische groepen. Milde vorm van influx van immigranten in een samenleving kan zeker vernieuwend en positief uitwerken, maar zo'n positief resultaat is lang niet altijd vanzelfsprekend. Er zijn legio voorbeelden waarbij immigratie van vreemde culturen of bevolkingsgroepen geleid heeft tot een melt-down en terugval van een samenleving of zelfs het tenondergaan van een beschaving. Dit was bijna altijd het geval bij grote en massale immigratie.
Wonen wij in een corrupte bananenrepubliek?

Als je wilt dat mensen veranderen, zul je moeten beginnen met zelf het goede voorbeeld te geven.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:01:53 #91
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53459218
'De Nederlanders' zijn de werkende beroepsbevolking, ouderen en de welwillenden.

[ Bericht 11% gewijzigd door Gabry op 25-09-2007 14:06:54 ]
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 14:01:55 #92
43556 miss_dynastie
pi_53459219
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:59 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik ben tegen een monarchie, maar een koningin moet weldegelijk op een manier spreken die laat zien dat ze een goede kijk op zaken heeft, en niet vol vooroordelen zit. Bovendien is het, omdat ze niet in Nederland is geboren, logisch dat ze een objectievere kijk op zaken heeft hier, dan mensen die hier al generaties wonen.
Objectief? Ze heeft zelf ook nog de Argentijnse nationaliteit, kan daar ook geen afstand van doen, dus tja, hoe objectief is ze werkelijk?
pi_53459237
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

De democratisch gekozen volksvertegenwoordiging moet z'n mond houden, maar een niet eens volgens de regels genaturaliseerde prinses mag wel spreken? Nah.
Jij mag toch ook zeggen wat je wilt. Waarom zij niet?
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 14:05:34 #94
43556 miss_dynastie
pi_53459306
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:02 schreef boyv het volgende:

[..]

Jij mag toch ook zeggen wat je wilt. Waarom zij niet?
Lijkt me duidelijk dat Maxima en ik maatschappelijk gezien een nogal andere functie verrichten. Het is althans niet mijn intentie om te trouwen met een kroonprins en op die manier koningin van Nederland te worden. Een prinses die weet dat dat haar toekomst is zou zich mijns inziens van politieke discussies moeten onthouden, hetgeen voorzover ik weet al jaren gebruik is.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:08:33 #95
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53459384
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maxima is wel volgens de regels genaturaliseerd. Een versnelde procedure is wettelijk beschreven en toegepast bij heel wat mensen. Beetje jammer om nu de xenofoob uit te hangen.

En ik bedoel te zeggen dat veel maatschappelijke issues ook door het koningshuis mogen worden besproken, ongeacht of de politiek doet alsof ze daar het alleenrecht op hebben.
pi_53459391
Ik heb even een vraagje wat een klein beetje offtopic is, maar ik stel hem toch maar even in de hoop dat iemand me aan een antwoord kan helpen
quote:
Tegenover één koekje bij de thee staan een enorme gastvrijheid en warmte, aldus de prinses.
Heb ik het verkeerd als ik denk dat het staat moet zijn ipv staan!?

Dus:
quote:
Tegenover één koekje bij de thee staat een enorme gastvrijheid en warmte, aldus de prinses.
Iemand?
pi_53459431
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Lijkt me duidelijk dat Maxima en ik maatschappelijk gezien een nogal andere functie verrichten. Het is althans niet mijn intentie om te trouwen met een kroonprins en op die manier koningin van Nederland te worden. Een prinses die weet dat dat haar toekomst is zou zich mijns inziens van politieke discussies moeten onthouden, hetgeen voorzover ik weet al jaren gebruik is.
gebruik maakt het nog geen geschreven regel

Bovendien laat ze hiermee zien dat ze afstand neemt van mensen die zich in hun samenleving defineren als "de Nederlander". Iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander, hoe je het ook went of keert. Het wordt eens tijd dat mensen dat gaan inzien en dat "de Nederlander" geen hokje is om in geplaatst te kunnen worden.
pi_53459433
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:01 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Objectief? Ze heeft zelf ook nog de Argentijnse nationaliteit, kan daar ook geen afstand van doen, dus tja, hoe objectief is ze werkelijk?
precies .. zij is allochtoon .. en zij beschrijft hoe van de allochtoon gevraagd word om "nederlander" te worden .. maar wat is een nederlander ?
pleased to meet you
  † In Memoriam † dinsdag 25 september 2007 @ 14:14:17 #99
43556 miss_dynastie
pi_53459541
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:08 schreef Sidekick het volgende:
Maxima is wel volgens de regels genaturaliseerd. Een versnelde procedure is wettelijk beschreven en toegepast bij heel wat mensen. Beetje jammer om nu de xenofoob uit te hangen.
Ik kan me anders herinneren dat er destijds ontzettend veel ophef over is geweest en dat het daarna in de doofpot is verdwenen, dus ik heb zo mijn twijfels. Hoe dan ook, ik ben helemaal geen xenofoob, maar het is natuurlijk onzin te veronderstellen dat zij helemaal objectief is m.b.t. dit onderwerp.
quote:
En ik bedoel te zeggen dat veel maatschappelijke issues ook door het koningshuis mogen worden besproken, ongeacht of de politiek doet alsof ze daar het alleenrecht op hebben.
En ik vind het dus op zijn zachtst gezegd niet verstandig dat de vrouw van het toekomstig 'objectieve' element van onze regering zich op deze wijze uitlaat over politieke kwesties. Dat wil niet zeggen dat het niet mag (wettelijk gezien of zo), maar wel dat ze naar mijn mening over dat soort dingen d'r mond zou moeten houden.

Even voor NED: je hebt mijns inziens gelijk
pi_53459595
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:10 schreef boyv het volgende:

[..]

gebruik maakt het nog geen geschreven regel

Bovendien laat ze hiermee zien dat ze afstand neemt van mensen die zich in hun samenleving defineren als "de Nederlander". Iedereen met een Nederlands paspoort is Nederlander, hoe je het ook went of keert. Het wordt eens tijd dat mensen dat gaan inzien en dat "de Nederlander" geen hokje is om in geplaatst te kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')