Ja natuur die gesloopt is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar er wordt ook weer veel gesloopt.
en er wordt een hoop op de markt gezet waar geen vraag naar is
mwah tegenwoordig is het in bij woningstichtingen om 10 huizen te slopen en er 5 voor terug te plaatsen. of een appartementen complex waar eigenlijk niemand in wil wonen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja natuur die gesloopt is.
Want de wijken die swets opnoemt zijn op landbouwgrond neergezet, en jij zou ook moeten weten dat de reeshof in 10 jaar uit grond gestampt is deze wijk heeft ook 30000 woningen.
Dat is heel logisch, die wbv moeten van de overheid aan stadsvernieuwing doen. Dat doe je door oude meuk te slopen en er nieuwe dingen voor in de plaats te zetten aangezien onze woonwensen omhoog gegaan zijn tov de jaren 50 en 60 kunnen we dus niet meer op dezelfde grond even veel huizen kwijt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 15:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah tegenwoordig is het in bij woningstichtingen om 10 huizen te slopen en er 5 voor terug te plaatsen. of een appartementen complex waar eigenlijk niemand in wil wonen.
En hoeveel mensen zijn er ondertussen meer naar tilburg gekomen.
Goirle was (is) de groeikern van tilburg en is van enkele 100den naar duizenden woningen gegaan de afgelopen 40 jaar en toch is er nog te weinig aanbod omdat het inwonertal veel sneller gegroeid is.
(al zie je momenteel wel dat veel huizen langer te koop staan en zelfs in prijs moeten zakken in sommige wijken)
Zie je het nuquote:Op dinsdag 25 september 2007 16:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat is heel logisch, die wbv moeten van de overheid aan stadsvernieuwing doen. Dat doe je door oude meuk te slopen en er nieuwe dingen voor in de plaats te zetten aangezien onze woonwensen omhoog gegaan zijn tov de jaren 50 en 60 kunnen we dus niet meer op dezelfde grond even veel huizen kwijt.
En appartement waar niemand in wil wonen bij woningbouwverenigingen die mag je mij aanwijzen, ik heb om in tilburg te kunnen wonnen eerst 5 jaar ingeschreven moeten staan.
OMG de Reeshof, de meest treurige wijk van heel Brabant. Overal kilometers vanaf en allemaal dezelfde blokkendozen. Ik wil daar nog niet wonen al krijg ik er een miljoen euro per dag voor.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja natuur die gesloopt is.
Want de wijken die swets opnoemt zijn op landbouwgrond neergezet, en jij zou ook moeten weten dat de reeshof in 10 jaar uit grond gestampt is deze wijk heeft ook 30000 woningen.
Wat zie ik nu.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zie je het nu
Mensen gaan er nood gedwongen in zitten omdat er niets anders is
En 1 miljoen nederlanders erbij gekomenquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Toch, als ik zie hoeveel er in de laatste 15 jaar is bijgebouwd. Carnisselanden bij Barendrecht, Ypenburg bij Den Haag, Leidsche Rijn bij Utrecht. Echt enorme projecten. Dan zou je toch verwachten dat dat wel enigzins effect heeft
-edit- Tussen 1995 en 2005 zijn er alleen in de regio Rotterdam 63000 woningen bijgekomen.
Ook dat inderdaad, complete wijken gaan tegen de vlakte en er komen onbetaalbare woningen voor terugquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
maar er wordt ook weer veel gesloopt.
en er wordt een hoop op de markt gezet waar geen vraag naar is
inderdaad veel goedkope flats 300 euro slopen en huurflats voor 750 euro en koop voor 250.000 euro terug, en dan zeggen ze er zijn veel nieuwe woningenquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:15 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ook dat inderdaad, complete wijken gaan tegen de vlakte en er komen onbetaalbare woningen voor terug
Goh, toch hebben we in D een woning overschot, let wel, in 45 stond er nauwelijks meer een steen op de ander.quote:Op dinsdag 25 september 2007 14:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, dat gaat nooit opgelost worden.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:13 schreef Metro2005 het volgende:
Ik pleit voor een maximum van 1 kind per gezin om het woningprobleem en files en lange rijen bij het gemeentehuis en de supermarkt op te lossen
quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Goh, toch hebben we in D een woning overschot, let wel, in 45 stond er nauwelijks meer een steen op de ander.
De Woningnood in NL is een godgeklaags schandaal, en veroorzaakt door de overheid
Dat betekent toch niet dat je verplicht bent een enorme schuld aan te gaan? Dat is een keuze. Op dit moment is er een door de overheid gecreëerde schaarste inderdaad. Er zijn te weinig betaalbare woningen en er is te weinig doorstroming vanuit de goedkopere startersmarkt zoals bijvoorbeeld een 3 kamerappartement met een relatief lage huur. Mensen moeten inderdaad wonen. Ik ben van mening zoals ik al eerder schreef dat door de economische achteruitgang (die ik verwacht) jongeren langer bij ouders zullen blijven inwonen, families misschien wel bij elkaar in zullen trekken en mensen terughoudener worden in de aanschaf van (te dure) huizen. Het aantal ouderen dat zal verdwijnen, waarover eerder in dit topic gesproken werd, is volgens mij reeds begonnen. Al deze factoren doen mij geloven dat er over een aantal jaren een overschot aan huizen zal komen, laten we zeggen over 15, misschien wel 20 jaar, dat kan niemand precies zeggen. De trend zal afname van de waarde zijn en omstreeks die tijd, zullen huizenprijzen in deze dip erg hard in waarde gedaald zijn en mede door gedwongen verkopen, waarvan ik ook vermoed dat ze zullen toenemen, en huizen relatief goedkoop worden / zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
waarom zouden ze(sterk) gaan dalen![]()
de schaarste blijft de mensen ook en moet toch ergens wonen
Ben ik helemaal met je eens, het pakte inderdaad anders uit en zo zie ik het ook. Echter verwacht ik niet meer dat de lonen in de toekomst dusdanig sterk stijgen als ze voorheen gedaan hebben. Probeer tegenwoordig maar eens een eengezinswoning te kopen op 1 modaal salaris, dat schijnt vrij moeilijk te zijn, dus er zijn zoals je beschrijft dus nu 2 salarissen nodig voor 1 woning. Daaruit kunnen we concluderen dat een "gemiddeld huis" ten opzichte van 1 modaal salaris dus een belachelijke stijging ondergaan is. Als deze trend die je beschrijft zich namelijk doorzet hebben we dus over 5 a 10 jaar 3 salarissen nodig voor dat ene huis, daarom denk ik dat we afgelopen jaar de top bereikt hebben, het kan gewoonweg niet duurder worden, mensen kunnen het niet meer opbrengen - maar dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:43 schreef speenvarken het volgende:
Vroeger kon een huis gekocht worden op basis van 1 modaal salaris. In de jaren 90 zijn de vrouwen massaal gaan werken voor wat extra luxe. Het pakte echter anders uit:
De gemiddelde prijs van een huis is tegenwoordig ca 250.000 euro, toevallig precies de hypotheek die je kan nemen op 2 modale salarissen. Omdat de woningmarkt overspannen is zullen de prijzen de komende jaren nog wel stijgen, zolang de lonen dat ook doen. Met andere woorden: Als de lonen de komende jaren met 3% per jaar stijgen, zullen de huizenprijzen dat ook doen.
Geloof ik ook, veel mensen kopen te duur bijkomend zonder het nadenken over welke extra kosten er allemaal bij komen kijken bij een koophuis. Ze nemen een hypotheek tot de max en als de partner dan de baan verliest of de auto het begeeft hebben ze een probleem, kunnen ze lekker bijlenen of eruit gaan met schuld, heb ik ook een aantal keer gezien. Overigens is het bij ons in de buurt opvallend dat sinds een jaar of 2 veel huizen ook langer te wachten staan op een daadwerkelijke koper, echter zullen we nooit exact weten hoeveel de verkoper uiteindelijk daadwerkelijk is gezakt met de prijs, maar mijn vermoeden is dat mensen over het algemeen "slimmer" beginnen te worden bij een aankoop en merken dat ze macht hebben om er zo een betere deal er uit te slaan. Mijn waarneming is dat mensen meer terughoudend aan het worden zijn in aankoop en beginnen te realiseren dat het niet een brood is dat je bij een bakker koopt, zoals de afgelopen 10 jaar veel stelletjes als starters zijn uitgebuit.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:21 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En ik denk dat juist in dergelijke wijken de doelgroep woont die de TS bedoelt. Er gaan daar heel veel mensen wonen, omdat het zogenaamd het buitengebied is van een grote stad, dus de huizen worden dan ook (veel te duur overigens) onder het mom van ' buiten wonen in de stad' aangeprezen. En het schijnt prestigeverhogend te zijn om in een veel te duur huis in een zogenaamd gerenommeerde buitenwijk van een grote stad 'in het groen' te wonen. Dus gaan die huizen als zoete broodjes over de toonbank.
Hoe vaak zie je niet dat na een jaar deze huizen al weer te koop worden gezet omdat het niet op te brengen is voor de mensen?
Tuurlijk het CBS manipiuleerd haar berekeningenquote:Op maandag 24 september 2007 20:54 schreef DaantjeF het volgende:
Ik ben jaren geleden al gestopt met het aannemen van uitspraken die het CBS doet. Ze proberen gewoonweg de mensen simpel te houden zodat ze zich dood blijven consumeren... De inflatie is zeker 3,5 a 4% gestegen ( verborgen).
Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 24 september 2007 20:54 schreef DaantjeF het volgende:
De inflatie is zeker 3,5 a 4% gestegen ( verborgen).
Dat vraag ik mij ook af. Zeker als er daarbij beweerd wordt dat het CBS de boel anders voor doet dan het isquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Waar haal je dat vandaan?
Uit persoonlijke contacten met mensen die al jaren op top niveau in Nederland succesvol zijn mbt de financiële wereld. Als klanten beheren zij o.a. geld voor de meest rijke families in ons land en zo ook voor een aantal bankinstellingen.quote:
"Vroeger" leerde ik op school dat CBS, Centraal Bureau voor de Statistiek een streng, onafhankelijk orgaan was welke zich bezig houdt met peilingen en daarvan concreet verslag doet. Ik heb ook lange tijd altijd een goed gevoel gehad als ik weer in het journaal metingen hoorde of grafieken zag van deze instelling. Ik heb best ontzag voor en vertrouwen in het CBS gehad.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:14 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vraag ik mij ook af. Zeker als er daarbij beweerd wordt dat het CBS de boel anders voor doet dan het is
Die niet zo dom. Het is continu hier een beetje erbij, daar een beetje, hier wat eraf romen, daar wat, altijd wat. Jaar in jaar uit stijgen er tientallen belastingen, accijnzen en heffingen.quote:Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef TNA het volgende:
Ja, die 0 tot 0.25% achteruitgang zal de oorzaak zijn. Mensen moeten eens leren met geld om te gaan i.p.v. consequent reclames van Becam en Lenen.nl te geloven.
--Offtopic--quote:Op woensdag 26 september 2007 05:02 schreef StefanP het volgende:
Je reinste diefstal is het. Maar het ergste zijn nog wel figuren die het goedpraten en die klakkeloos alles van de overheid slikken.
Lenen kan een goede zet zijn. Je kunt cash-flows naar voren halen waardoor je nu in staat bent een uitgave te doen die je een groot nut kan bezorgen. Lenen versnelt dus de economische ontwikkeling, en het maakt vaak ook economische ontwikkelingen mogelijk die anders niet eens mogelijk zouden zijn. Het gaat alleen mis als je zonder plan leent.quote:Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef TNA het volgende:
Ja, die 0 tot 0.25% achteruitgang zal de oorzaak zijn. Mensen moeten eens leren met geld om te gaan i.p.v. consequent reclames van Becam en Lenen.nl te geloven.
Dit is dikke onzin. Er zijn juist veel mensen met +modaal inkomen die in de problemen komen door lenen. De zielepietjes verhuizen naar de VS.quote:Op woensdag 26 september 2007 05:02 schreef StefanP het volgende:
De enigen die lenen.nl gebruiken, zijn die 'zielepietjes' aan wie de overheid juist extra geld geeft. De 'minima'. Die hoeven namelijk nooit verantwoordelijkheid af te leggen of de gevolgen van hun acties onder de neus te zien. Nee, die rekening wordt bij Jan Modaal gelegd.
Hij heeft iets teveel in TRU gezeten denk. Hij ziet iets teveel complottenquote:Op woensdag 26 september 2007 08:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Op daantjef heb ik eigenlijk nog maar 1 reactie....
-Edit-quote:Op maandag 24 september 2007 14:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Niet zo gek als je als starter voor een gemiddeld rijtjes huis een schuld moet aangaan van meer dan een half miljoen gulden!!!
Om nog maar niet te spreken over de mobiliteitskosten in dit land.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |