Ik schrijf dit verhaal dan ook op basis van steeds luider klinkende wensen.quote:Op maandag 24 september 2007 11:55 schreef Pony-Lover het volgende:
Ze worden in de praktijk natuurlijk ook niet aangepakt op basis van hun afkomst.
Er zijn echter wel mensen die dat graag zouden willen.
Ik denk dat je aan die luider klinkende wensen alleen wat kan doen door wat aan de ongelijke vertegenwoordiging in het criminelecircuit te doen.quote:Op maandag 24 september 2007 11:57 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik schrijf dit verhaal dan ook op basis van steeds luider klinkende wensen.
Welke conclusie kan jij verbinden aan de statistieken die zeggen dat Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken, Irakezen, Somaliers (In deze volgorde ook ) disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:17 schreef Detroit het volgende:
Lijkt me juist wel dat er over de afkomst gesproken moet worden. Blijkbaar geeft een hoge mate van criminaliteit bij bepaalde bevolkingsgroepen aan dat er iets structureel misgaat bij het binden van dergelijke groepen aan de Nederlandse maatschappij en dat er dus rigoreus anders opgetreden moet worden omdat de huidige manier van doen blijkbaar geen soelaas biedt.
quote:Op maandag 24 september 2007 12:27 schreef mirelia het volgende:
Ik pleit niet voor landuitzetting maar voor terugsturen naar land van herkomst (of dat van de ouders)
Mijn conclusie in ieder geval is dat er iets aan gedaan moet worden. Maar daarvoor moet er meer bekend zijn dan alleen het feit dat Surinamers, Antillianen, enz. oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke conclusie kan jij verbinden aan de statistieken die zeggen dat Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken, Irakezen, Somaliers (In deze volgorde ook ) disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Klopt, helemaal gelijk. Vervelende is dat veel mensen bij de eerste vraag blijven hangen.quote:Op maandag 24 september 2007 13:18 schreef Petera het volgende:
[..]
Mijn conclusie in ieder geval is dat er iets aan gedaan moet worden. Maar daarvoor moet er meer bekend zijn dan alleen het feit dat Surinamers, Antillianen, enz. oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Welke afkomsten zijn ondervertegenwoordigd? Welke afkomsten zijn minder crimineel dan Nederlanders? Wat is het verband tussen armoede en criminaliteit en wat is het verband tussen opleiding en criminaliteit? Wat is het verband tussen geslacht en criminaliteit? Wat zijn de andere verbanden? En in hoeverre kan het verband tussen afkomst en criminaliteit worden verklaard uit die andere verbanden? En tenslotte: wat zijn de verbanden in andere landen?
Logica.quote:Op maandag 24 september 2007 13:14 schreef Anyanka het volgende:
Ik stel voor dat we eens kijken naar het geslacht van probleemjongeren. Volgens mij zijn jongens sterk oververtegenwoordigd, maar je hoort er nooit iemand over!
Als je de diversiteit zo ziet dan denk ik niet dat het essentieel is.quote:Op maandag 24 september 2007 13:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk, dat de sociaal-economische omstandigheden in de meeste gevallen gemakkelijk criminaliteit kunnen verklaren. Echter is het te beperkend, en dus schadelijk voor de probleemoplossing om cultureel-antropologische factoren geheel uit te sluiten.
Daarom is afkomst wel degelijk essentieel.
Ik denk het wel.quote:Op maandag 24 september 2007 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de diversiteit zo ziet dan denk ik niet dat het essentieel is.
Vaak is tuig agressief, tenminste dat is de conclusie die ik dan meestal trek. Om het tot Marokko te beperken, daar ben ik nooit het soort agressie tegengekomen wat er hier wel heerst onder een bepaalde groep Marokkanen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Trots, respect en eer zijn culturele fenomenen die in de Nederlandse cultuur tot conflicten kunnen leiden.
Hoe komt het dat bepaalde jongeren agressief zijn?
De achtergrond (het land van herkoms)t erbij betrekken lijkt me beter dan dat men zich beperkt tot de zekere wijk waar de crimineel woont.
Nee, het moet niet worden uitgesloten, althans niet op voorhand. Maar het moet wel worden beschouwd in combinatie met andere verbanden. Het verband tussen afkomst en criminaliteit zou moeten worden beschouwd na correctie voor bepaalde andere verbanden.quote:Op maandag 24 september 2007 13:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk, dat de sociaal-economische omstandigheden in de meeste gevallen gemakkelijk criminaliteit kunnen verklaren. Echter is het te beperkend, en dus schadelijk voor de probleemoplossing om cultureel-antropologische factoren geheel uit te sluiten.
Daarom is afkomst wel degelijk essentieel.
Je zou de afkomst in zoverre erbij kunnen betrekken, dat je afhankelijk van iemands cultuur anders omgaat met daders, omdat niet alle straffen voor iedereen even effectief of erg zijn, maar dan heeft dat niet zoveel meer te maken met oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers. Bovendien moet dan rekening worden gehouden met alle persoonlijke feiten die van invloed zijn op de strafbeleving.quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Trots, respect en eer zijn culturele fenomenen die in de Nederlandse cultuur tot conflicten kunnen leiden.
Hoe komt het dat bepaalde jongeren agressief zijn?
De achtergrond (het land van herkoms)t erbij betrekken lijkt me beter dan dat men zich beperkt tot de zekere wijk waar de crimineel woont.
Waar heb je het nou precies over?quote:Op maandag 24 september 2007 14:55 schreef HarryP het volgende:
De wens wordt uitgesproken omdat er teweinig gebeurt.
En als de problemen niet worden opgelost dan komen er steeds hardere wensen.
WIlders is het slachtoffer....
I couldn't agree more. Het is jammer dat velen niet door hebben dat ze discrimineren:quote:Op maandag 24 september 2007 11:52 schreef TNA het volgende:
Het lijkt me zaak om eens te stoppen met het eeuwig kijken naar geboortelanden en roepen dat mensen op basis daarvan het land uit moeten worden gezet. Klassejustitie op basis van afkomst van ouders is goedkoop en onrechtvaardig. Iedere probleemjongere moet worden aangepakt of geholpen, ongeacht zijn of haar afkomst.
quote:Op maandag 24 september 2007 12:27 schreef mirelia het volgende:
Ik pleit niet voor landuitzetting maar voor terugsturen naar land van herkomst (of dat van de ouders)
Dan mogen de nederlanders dus blijven maar wel liefst IN de gevangenis
Beetje jammer dat linkse figuren niet door hebben dat oa Mocro's de autochtone nederlanders discrimineren.quote:Op maandag 24 september 2007 16:50 schreef K-Billy het volgende:
[..]
I couldn't agree more. Het is jammer dat velen niet door hebben dat ze discrimineren:
[..]
Los van het feit dat je post vol vooroordelen zit wil ik alleen maar zeggen dat je probleemjongeren moet aanpakken, ongeacht hun afkomst. Autochtonen die stelen zijn net zo erg als jongeren die stelen waarvan de ouders van buitenlandse afkomst zijn. Waarom steeds benadrukken dat er ook "mocro's" bijzitten?quote:Op maandag 24 september 2007 18:08 schreef mirelia het volgende:
[..]
Beetje jammer dat linkse figuren niet door hebben dat oa Mocro's de autochtone nederlanders discrimineren.
Deze groepen terroriseren onze wijken en steden en er word geen fuck aan gedaan
En maar jammeren dat ze in armoedewijken wonen........ga dan godveredomme werken ipv jatten!!!
Armoede is geen excuus om te gaan stelen en daarbij de meeste van dit soort figuren smijt met geld hoor.
Misschien omdat deze voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor (in dit voorbeeld) de diefstallen?quote:Op maandag 24 september 2007 19:55 schreef TNA het volgende:
[..]
Los van het feit dat je post vol vooroordelen zit wil ik alleen maar zeggen dat je probleemjongeren moet aanpakken, ongeacht hun afkomst. Autochtonen die stelen zijn net zo erg als jongeren die stelen waarvan de ouders van buitenlandse afkomst zijn. Waarom steeds benadrukken dat er ook "mocro's" bijzitten?
Dus?quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:45 schreef Malev het volgende:
[..]
Misschien omdat deze voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor (in dit voorbeeld) de diefstallen?
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:58 schreef Fides het volgende:
- edit - oh wacht zhe-devill is pas 12 jaar...![]()
Nee omdat al je bovenstaande aspecten gelden voor een groot deel van de Marokkanen tussen de 14 en 25. Dus wordt het dan weer interessant om te kijken waarom juist zo veel Marokkanen vatbaar blijken te zijn voor het uitvoeren van deze criminele activiteiten.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:56 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus?
't Zijn ook voornamelijk mannen die er voor verantwoordelijk zijn. Het ook zijn ook voornamelijk figuren tussen de 14 en 25 die er voor verantwoordelijk zijn. Het zijn ook vooral figuren uit achterstandswijken die er voor verantwoordelijk zijn. Het zijn ook voornamelijk figuren met weinig opleiding die er verantwoordelijk voor zijn. Het zijn ook voornamelijk figuren die veel met criminaliteit in contact komen in hun directe omgeving. Het zijn ook voornamelijk figuren die niet goed in beeld zijn bij jeugdzorg ed. Het zijn ook voornamelijk figuren met een slecht toekomstperspectief die er voor verantwoordelijk zijn. Het zijn ook vooral figuren met een afwijkende/ongezonde thuissituatie die er voor verantwoordelijk zijn.
En al die factoren gaan op voor zowel de blanke ettertjes als alle allochtone ettertjes.
Waarom dan puur focussen op de afkomst en de rest onbelicht laten? Omdat een wij-zij dan zo lekker makkelijk is?
Ze gelden voor vrijwel alle probleemgevallen, ongeacht afkomst. Meer voor allochtoon dan voor autochtoon. Voor de ene allochtone groep minder dan de ander. Maar dat is grotendeels prima te verklaren aan de hand van hun plaats in de maatschappij. Allochtonen zitten voornamelijk in de lagere sociale klassen omdat we ze "gehaald" hebben voor die klasses. Bijna al die aspecten zijn gelineerd aan die klasses en dus niet gelinieerd aan afkomst. Waardoor je de vatbaarheid voor crimineel gedrag dus hoofdzakelijk moet koppelen aan andere aspecten dan afkomst.quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:09 schreef Malev het volgende:
[..]
Nee omdat al je bovenstaande aspecten gelden voor een groot deel van de Marokkanen tussen de 14 en 25.
Blijkbaar dus omdat ze relatief meer in vatbare milieu's zitten. Focus je dus op die mileu's. Heb je gelijk niet alleen de Marokkaanse probleemgevallen te pakken, maar ook de Turkse, Surinaamse, Antillaanse, Australische, Pigmese, Hottentotse en Nederlandse. Stuk efficienter.quote:Dus wordt het dan weer interessant om te kijken waarom juist zo veel Marokkanen vatbaar blijken te zijn voor het uitvoeren van deze criminele activiteiten.
Dat is helaas hier ook de realiteit.quote:Op maandag 24 september 2007 22:13 schreef mirelia het volgende:
In wezen heb je gelijk alleen de ervaring leert dat het nou eenmaal procentueel meer allochtonen zijn en dan met name marokkaanse jongeren
Waarom mag dat nou niet gezegd worden???
Ik ben dat gezeur een beetje zat......zeg maar niet dat het buitenlanders zijn want dan word links Nederland boos.....
Ennuhhh vooroordelen????
waarheden zijn geen vooroordelen
Steek lekker je kop in het zand maar kom niet bij mij klagen dalijk als jij ook net zoals wij hier 's avonds niet meer over straat kan omdat je anders beroofd wordt.
En nee dat is geen discriminatie maar voor veel nederlanders bittere realiteit.
En dat bijna alleen maar door idd die Marokkanen en niet de autochtonen dus ik noem het beestje bij de naam.....zouden meer mensen moeten doen ipv struisvogelpolitiek.
Ik heb het woord ontkennen niet gebruikt bij mijn weten maar goed.quote:Op maandag 24 september 2007 22:34 schreef Heerlijkheid het volgende:
wie ontkent wat precies mirelia, noem eens voorbeelden
En dan?quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:45 schreef Malev het volgende:
[..]
Misschien omdat deze voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor (in dit voorbeeld) de diefstallen?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 10:29 schreef mirelia het volgende:
[..]
Ik heb het woord ontkennen niet gebruikt bij mijn weten maar goed.
Links Nederland omarmt het "tuig" nog steeds met de mantel der liefde...en daar maken ze dankbaar MISbruik van.
Lees ook Pispaal omdat je geen moslim bent
Dit zijn dus de figuren die dalijk gaan moorden uit naam van de islam omdat een ander niet dezelfde godsdienst aanhangt.
Deze discussie begon met het waarom moeten criminele jongeren genoemd worden met bijbehorende afkomst.
Ik denk dat dat moet omdat dan misschien de ogen van de "allochtonenknuffelaars" eens open gaan en ze kunnen zien dat een groot deel van deze groep ons land aan het verzieken is.
Generatie 1 is inmiddels de 60 gepasseert en heeft in het verleden wel wat gewerkt in Nederland maar spreekt weinig tot geen Nederlands.
Generatie 2 is de 40er en die is overwegend werkeloos en spreekt gebrekkig Nederlands en doet er ook niks aan om de situatie te verbeteren.
Generatie 3 dat zijn de jongeren van nu....zetten voor alles wat over Nederland en de Nederlanders gaat het woordje kanker voor en doen alles wat God en Allah verboden heeft.
Ook zij doen er niks aan hun situatie op een normale eerlijke manier te verbeteren.
Nogmaals ik generaliseer niet en heb het ook niet over alle Marokkanen maar wel over het overgrote deel en dan mag het wat mij betreft genoemd worden omdat dit een structueel probleem is wat ook met afkomst te maken heeft.
Nee, voor de rest had ik 'quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef mirelia het volgende:
En waarom pikken jullie allemaal er 1 zinnetje uit en reageren jullie daarop?
De rest van het verhaal is belangrijker.......ohh wacht ik snap het....de rest is de waarheid!!
Nee oke dat is dan duidelijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:09 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Nee, voor de rest had ik '' gereserveerd.
Je lult gewoon. Gebruik eens je hersens ipv je onderbuik.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:07 schreef mirelia het volgende:
En waarom pikken jullie allemaal er 1 zinnetje uit en reageren jullie daarop?
De rest van het verhaal is belangrijker.......ohh wacht ik snap het....de rest is de waarheid!!
Ik moet bekennen dat ik jouw reacties ook niet altijd vind uitblinken in volwassenheid.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:11 schreef mirelia het volgende:
[..]
Nee oke dat is dan duidelijk.
Ik had ook geen volwassen discussie van je verwacht hoor.
Op sommige dingen is er gewoon niet anders te reageren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:11 schreef mirelia het volgende:
[..]
Nee oke dat is dan duidelijk.
Ik had ook geen volwassen discussie van je verwacht hoor.
Ik vind dat iedereen die hier in Nederland woont de Nederlandse taal machtig moet zijn....hoeft niet perfect overigens.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef Fides het volgende:
[..]
Je lult gewoon. Gebruik eens je hersens ipv je onderbuik.
Je zegt dat generatie 1 de 60 is gepasseerd en nauwelijks Nederlands spreekt. Nouja, ik zie geen probleem? Ze zijn klaar met werken, en dat ze geen Nederlands spreken is niet verboden ofzo.
Generatie 2. Overwegend werkloos? Kom maar met feiten. Doet er niets aan om de situatie te verbeteren, feiten?
Generatie 3. Misschien 10%-20% zijn kutlui. Het overgrote deel is net zo goed of slecht als de gemiddelde Nederlander. En dat die 10-20% kutlui is ook nog eens logisch te verklaren.
Jij hebt een stereotype beeld, dat vol zit met onwaarheden en populistisch gezwets, en projecteerd dat beeld op een hele groep mensen.![]()
Post ik zo vaak van dit soort reacties??quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Op sommige dingen is er gewoon niet anders te reageren.
Je zou er zo langzamerhand wel aan gewend moeten zijn dat mensen je niet serieus nemen en uitlachen, als je vaker zo post.
Mag ik even weten op welke reactie je doelt?quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:13 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat ik jouw reacties ook niet altijd vind uitblinken in volwassenheid.
Bij mijn weten bestaat de Islam wel maar ik heb er dan ook weinig verstand van.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:17 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Alsof de Islam bestaat zeg. Maar goed als jouw Islam het zelfde is al die van good old Osama is dan zegt dat meer over jou dan de rest van de wereld. Alsof Christenen niet in staat zijn om bommen te leggen.Of west Europeanen niet.
quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:23 schreef mirelia het volgende:
Mag ik even weten op welke reactie je doelt?
dan kan ik daar op reageren.
Veel beter kan ik het niet verwoorden. Je oordeelt op basis van gevoel in plaats van feiten. Dat is het grootste probleem met het immigratiedebat.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:12 schreef Fides het volgende:
[..]
Je lult gewoon. Gebruik eens je hersens ipv je onderbuik.
Je zegt dat generatie 1 de 60 is gepasseerd en nauwelijks Nederlands spreekt. Nouja, ik zie geen probleem? Ze zijn klaar met werken, en dat ze geen Nederlands spreken is niet verboden ofzo.
Generatie 2. Overwegend werkloos? Kom maar met feiten. Doet er niets aan om de situatie te verbeteren, feiten?
Generatie 3. Misschien 10%-20% zijn kutlui. Het overgrote deel is net zo goed of slecht als de gemiddelde Nederlander. En dat die 10-20% kutlui is ook nog eens logisch te verklaren.
Jij hebt een stereotype beeld, dat vol zit met onwaarheden en populistisch gezwets, en projecteerd dat beeld op een hele groep mensen.![]()
Kom op, je kan zelf toch ook wel de oorzaken bedenken? Allochtonen wonen vooral in de arme wijken. In arme wijken wonen arme mensen. Arme mensen zijn vaker werkloos.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:20 schreef mirelia het volgende:
[..]
Generatie 2 de feiten zijn bekend....de overwegend allochtone wijken in Nederland hebben het hoogste werkeloosheidscijfer.
Omdat mensen zich onveilig voelen denk ik.quote:En wat de rest betreft laten we er nu eens vanuit gaan dat je gelijk hebt terwijl je ook niet met feiten komt.
Hoe kan het dan dat mensen 's avonds in veel steden de straat niet meer op durven??
Is dat een feit?quote:Hoe kan het dat de criminaliteit onder jongeren schrikbarend toeneemt?
Nee, dat is verschrikkelijk.quote:Denk je dat ik het leuk vind als kankerpatient om uitgejouwd te worden voor kankerlijer?
Ik vind het ook prima als je voor een harder beleid bent wb politie en justitie, focus je dan alleen niet zo op Marokkanen, maar gewoon op al het tuig.quote:en we doen er geen moer aan hier in Nederland......en dan heb ik het hier over iedereen die de boel verziekt en niet alleen de Moccro's
Het was de vraag of je vaker zo post.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:23 schreef mirelia het volgende:
[..]
Post ik zo vaak van dit soort reacties??
Als ik even terugkijk een topic of 3 over een heel breed scala van topics dus is het erg weinig vind ik.
Maargoed als je mij niet serieus wilt nemen reageer dan gewoon niet.
De reden waarom het wordt benadrukt is OMDAT ze zo'n grote rol innemen. Als allochtonen van Marokkaanse afkomst relatief net zo vaak crimineel waren als autochtone Nederlanders, dan was het niet noemenswaardig. Het is gewoon een feit dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dus vergt dat ook een bijzondere aanpak. Je hoort mij niet zeggen dat ze meteen het land uit moeten, maar je kunt toch - voorzichtig - stellen dat het ergens in de opvoeding relatief vaak misgaat. Klassejustitie is onrechtvaardig, maar maatwerk niet.quote:Op maandag 24 september 2007 11:52 schreef TNA het volgende:
Het is een feit dat uit statistieken blijkt dat jonge allochtonen (d.w.z. Nederlands met allochtone ouders), gezien hun aandeel in de populatie een relatief grote rol innemen bij criminaliteit. Maar waarom moet dit constant worden benadrukt?
Stel dat in Amsterdam van de 100 probleemjongeren er 60 van Marokkaanse afkomst zijn. Wat maakt dat deze jongeren een andere behandeling zouden verdienen (het land uitgezet worden?) dan hun autochtone leeftijdsgenoten? Ja, het zijn kutmarokkanen, zoals de overige 40 kutnederlanders zijn. Dan kunnen ze met z'n allen op het vliegtuig worden gezet.
Als je andere relaties zoekt zul je ze ongetwijfeld vinden (b.v. meer probleemjongeren uit arme gezinnen dan uit rijke gezinnen, ongeacht etniciteit). En dan? Criminaliteit verminderen door arme gezinnen uit te zetten? Het lijkt me zaak om eens te stoppen met het eeuwig kijken naar geboortelanden en roepen dat mensen op basis daarvan het land uit moeten worden gezet. Klassejustitie op basis van afkomst van ouders is goedkoop en onrechtvaardig. Iedere probleemjongere moet worden aangepakt of geholpen, ongeacht zijn of haar afkomst.
Helemaal eens. Het punt is alleen dat een grote categorie mensen (de Wilders- en Verdonkaanhang, goed voor anderhalf miljoen mensen) de statistieken aanwendt voor klassejustitie i.p.v. maatwerk. Dat is precies het probleem.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom het wordt benadrukt is OMDAT ze zo'n grote rol innemen. Als allochtonen van Marokkaanse afkomst relatief net zo vaak crimineel waren als autochtone Nederlanders, dan was het niet noemenswaardig. Het is gewoon een feit dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dus vergt dat ook een bijzondere aanpak. Je hoort mij niet zeggen dat ze meteen het land uit moeten, maar je kunt toch - voorzichtig - stellen dat het ergens in de opvoeding relatief vaak misgaat. Klassejustitie is onrechtvaardig, maar maatwerk niet.
De vraag is of het wel aan de opvoeding ligt. Je zou net zo goed kunnen beargumenteren dat het aan het milieu op het moment in Nederland ligt, dat het ligt aan de rol die ze toebedeeld krijgen, dat het ligt aan de vooroordelen en intolerantie waar ze elke dag tegenop lopen. Zomaar een ideetje hoor...quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De reden waarom het wordt benadrukt is OMDAT ze zo'n grote rol innemen. Als allochtonen van Marokkaanse afkomst relatief net zo vaak crimineel waren als autochtone Nederlanders, dan was het niet noemenswaardig. Het is gewoon een feit dat Marokkaanse jongeren vaker voor problemen zorgen, dus vergt dat ook een bijzondere aanpak. Je hoort mij niet zeggen dat ze meteen het land uit moeten, maar je kunt toch - voorzichtig - stellen dat het ergens in de opvoeding relatief vaak misgaat. Klassejustitie is onrechtvaardig, maar maatwerk niet.
True, maar dan blijft het wel relevant om de achtergrond van de jongeren in de statistieken mee te nemen, en te kijken naar aparte oplossingen voor de relatief oververtegenwoordige allochtonen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:41 schreef Elseetje het volgende:
[..]
De vraag is of het wel aan de opvoeding ligt. Je zou net zo goed kunnen beargumenteren dat het aan het milieu op het moment in Nederland ligt, dat het ligt aan de rol die ze toebedeeld krijgen, dat het ligt aan de vooroordelen en intolerantie waar ze elke dag tegenop lopen. Zomaar een ideetje hoor...
Ja, maar dan zouden we ook een hekel moeten hebben aan Nederlandse jeugd. Ook zulke klootzakken. Maar als het Marokkanen zijn, oh oh, dan hebben we een zondebok. Lekker makkelijkquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:43 schreef mirelia het volgende:
Zou het kunnen dat vooroordelen en intolerantie waar ze elke dag tegenop lopen zijn veroorzaakt door de manier waarop ze in de maatschappij tekeer gaan?
Kip of het ei?
Wacht even....was jij nou niet degene die juist NIET wilde dat er werd gekeken naar achtergrond en afkomst??quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:43 schreef TNA het volgende:
[..]
True, maar dan blijft het wel relevant om de achtergrond van de jongeren in de statistieken mee te nemen, en te kijken naar aparte oplossingen voor de relatief oververtegenwoordige allochtonen.
Omdat enorme hoeveelheden mensen daarmee klassejustitie propaganderen. Kijken naar statistieken om tot oplossingen te komen is in alle gevallen goed.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:45 schreef mirelia het volgende:
[..]
Wacht even....was jij nou niet degene die juist NIET wilde dat er werd gekeken naar achtergrond en afkomst??
Ik heb een hekel aan alle mensen die onze maatschappij ontwrichten, ongeacht afkomst of nationaliteit.....het ging erom dat de allochtone jeugd is oververtegenwoordigd in deze groepen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:44 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, maar dan zouden we ook een hekel moeten hebben aan Nederlandse jeugd. Ook zulke klootzakken. Maar als het Marokkanen zijn, oh oh, dan hebben we een zondebok. Lekker makkelijk
Oehhhh wat hebben de rechtse rukkertjes Fortuin, Wilders en Rottende Rita jou bang kunnen maken zeg. Ben je voor al het inhoudloos geschreeuw zo gevoelig? Dan zou ik maar nooit een belspelprogramma gaan kijkenquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:29 schreef mirelia het volgende:
[..]
Ik heb het woord ontkennen niet gebruikt bij mijn weten maar goed.
Links Nederland omarmt het "tuig" nog steeds met de mantel der liefde...en daar maken ze dankbaar MISbruik van.
Lees ook Pispaal omdat je geen moslim bent
Dit zijn dus de figuren die dalijk gaan moorden uit naam van de islam omdat een ander niet dezelfde godsdienst aanhangt.
Deze discussie begon met het waarom moeten criminele jongeren genoemd worden met bijbehorende afkomst.
Ik denk dat dat moet omdat dan misschien de ogen van de "allochtonenknuffelaars" eens open gaan en ze kunnen zien dat een groot deel van deze groep ons land aan het verzieken is.
quote:Generatie 1 is inmiddels de 60 gepasseert en heeft in het verleden wel wat gewerkt in Nederland maar spreekt weinig tot geen Nederlands.
De enige 2e generatie die ik ken / kende, waren collega's.....quote:Generatie 2 is de 40er en die is overwegend werkeloos en spreekt gebrekkig Nederlands en doet er ook niks aan om de situatie te verbeteren.
Welke 2 jongeren heb jij gesproken?quote:Generatie 3 dat zijn de jongeren van nu....zetten voor alles wat over Nederland en de Nederlanders gaat het woordje kanker voor en doen alles wat God en Allah verboden heeft.
Ook zij doen er niks aan hun situatie op een normale eerlijke manier te verbeteren.
quote:Nogmaals ik generaliseer niet en heb het ook niet over alle Marokkanen maar wel over het overgrote deel en dan mag het wat mij betreft genoemd worden omdat dit een structueel probleem is wat ook met afkomst te maken heeft.
Ik dacht dat je weg was.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:43 schreef mirelia het volgende:
Zou het kunnen dat vooroordelen en intolerantie waar ze elke dag tegenop lopen zijn veroorzaakt door de manier waarop ze in de maatschappij tekeer gaan?
Kip of het ei?
Het heeft imho meer te maken met de omgeving waar men opgroeit, en met het stedelijk beleid, icm. (laag) inkomen wat hier verantwoordelijk is.quote:Op maandag 24 september 2007 11:52 schreef TNA het volgende:
Het is een feit dat uit statistieken blijkt dat jonge allochtonen (d.w.z. Nederlands met allochtone ouders), gezien hun aandeel in de populatie een relatief grote rol innemen bij criminaliteit. Maar waarom moet dit constant worden benadrukt?
Stel dat in Amsterdam van de 100 probleemjongeren er 60 van Marokkaanse afkomst zijn. Wat maakt dat deze jongeren een andere behandeling zouden verdienen (het land uitgezet worden?) dan hun autochtone leeftijdsgenoten? Ja, het zijn kutmarokkanen, zoals de overige 40 kutnederlanders zijn. Dan kunnen ze met z'n allen op het vliegtuig worden gezet.
Als je andere relaties zoekt zul je ze ongetwijfeld vinden (b.v. meer probleemjongeren uit arme gezinnen dan uit rijke gezinnen, ongeacht etniciteit). En dan? Criminaliteit verminderen door arme gezinnen uit te zetten? Het lijkt me zaak om eens te stoppen met het eeuwig kijken naar geboortelanden en roepen dat mensen op basis daarvan het land uit moeten worden gezet. Klassejustitie op basis van afkomst van ouders is goedkoop en onrechtvaardig. Iedere probleemjongere moet worden aangepakt of geholpen, ongeacht zijn of haar afkomst.
Ze zijn oververtegenwoordigd relatief aan de populatie, absoluut gezien zijn er meer Nederlandse probleemjongeren. Daar hoor je niemand over. Als je moet kiezen kan je beter alle Nederlandse jeugd aanpakken dan de jeugd met allochtone ouders.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:47 schreef mirelia het volgende:
[..]
Ik heb een hekel aan alle mensen die onze maatschappij ontwrichten, ongeacht afkomst of nationaliteit.....het ging erom dat de allochtone jeugd is oververtegenwoordigd in deze groepen.
Dat is hun goed recht. Het zijn democratisch gekozen politici. De vraag is wat het probleem precies is. Ze zeggen wel eens: soms is de oplossing erger dan het probleem. In het geval van overlast door Marokkaanse probleemjongeren lijkt me daarvan niet snel sprake. Uitzetting is feitelijk een milde straf (die van mij dan ook niet hoeft). Liever sluit ik ze 10 jaar op in een opvoedingsgesticht en stel ik de ouders financieel aansprakelijk.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:40 schreef TNA het volgende:
Helemaal eens. Het punt is alleen dat een grote categorie mensen (de Wilders- en Verdonkaanhang, goed voor anderhalf miljoen mensen) de statistieken aanwendt voor klassejustitie i.p.v. maatwerk. Dat is precies het probleem.
Welke intolerantie? Mogen ze geen moslim zijn? Mogen ze niet naar school? Mogen ze de straat niet op? Is er iemand die tegen deze jongeren zegt: "Jullie horen op dit moment een supermarkt te overvallen?". Criminaliteit is een keuze. Er zijn genoeg Marokkanen die WEL slagen in Nederland, omdat ze zich normaal gedragen. Als een groep probleemjongeren wordt uitgekotst door de samenleving, zou het *misschien* ook wel eens aan die probleemjongeren kunnen liggen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:41 schreef Elseetje het volgende:
De vraag is of het wel aan de opvoeding ligt. Je zou net zo goed kunnen beargumenteren dat het aan het milieu op het moment in Nederland ligt, dat het ligt aan de rol die ze toebedeeld krijgen, dat het ligt aan de vooroordelen en intolerantie waar ze elke dag tegenop lopen. Zomaar een ideetje hoor...
Het punt is dat mensen statistieken gaan gebruiken als argument voor klassejustitie. Klassejustitie is nooit goed, maar als het over allochtonen gaat vinden mensen het plotseling prima.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:52 schreef mirelia het volgende:
Oke dus voor de statistieken mag je wel bekend maken dat er bijv 8 Marokkanen en 2 andere nationaliteiten een overval hebben gepleegd maar om klassejustitie tegen te gaan niet???
Overigens om het over enorme hoeveelheden mensen te hebben is dat niet net zo generaliserend als wat ik zou doen?
8 nederlanders en 2 andere nationaliteiten, is meer wat TNA zegt...quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:52 schreef mirelia het volgende:
Oke dus voor de statistieken mag je wel bekend maken dat er bijv 8 Marokkanen en 2 andere nationaliteiten een overval hebben gepleegd maar om klassejustitie tegen te gaan niet???
Overigens om het over enorme hoeveelheden mensen te hebben is dat niet net zo generaliserend als wat ik zou doen?
In Nederland wonen grote groepen Chinezen en Vietnamezen. Zelden of nooit problemen. Marokkanen moeten de schuld toch echt bij zichzelf zoeken. ZELFS in vergelijking met de Turken, die tegelijkertijd naar Nederland kwamen, delven ze het onderspit qua imago. Dat heeft redenen, sorry hoor.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:43 schreef mirelia het volgende:
Zou het kunnen dat vooroordelen en intolerantie waar ze elke dag tegenop lopen zijn veroorzaakt door de manier waarop ze in de maatschappij tekeer gaan? Kip of het ei?
Wat jij wilt, maar sluit de Nederlandse probleemjongeren dan ook 10 jaar op.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat is hun goed recht. Het zijn democratisch gekozen politici. De vraag is wat het probleem precies is. Ze zeggen wel eens: soms is de oplossing erger dan het probleem. In het geval van overlast door Marokkaanse probleemjongeren lijkt me daarvan niet snel sprake. Uitzetting is feitelijk een milde straf (die van mij dan ook niet hoeft). Liever sluit ik ze 10 jaar op in een opvoedingsgesticht en stel ik de ouders financieel aansprakelijk.
Dat verhaal doet het natuurlijk weer goed. Maar het Marokkaanse jongetje dat op een Nederlandse school wordt weggepest komt niet in het nieuws. Overal waar iemand alleen is in een grote groep ontstaan problemen.quote:Dat het Nederlandse jongetje in dit topic geen leven had op school, zal wel aan HEM liggen,denk ik?
Pispaal omdat je geen moslim bent
Dat komt omdat die absoluut niet zijn geintergreerd. Vooral Chinezen niet. Dat terwijl de Chineze samenleving per saldo de Nederlandse overheid meer kost dan de Marokaantjes waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:58 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In Nederland wonen grote groepen Chinezen en Vietnamezen. Zelden of nooit problemen. Marokkanen moeten de schuld toch echt bij zichzelf zoeken.
Image heeft meer te maken met het feit dat mensen het verschil niet kunnen zien tussen een Turk en een Marokaan. En dan wordt er nog wel eens het probleem onder belicht van de Algerijnse gemeenschap hier in Nederland. Die geven zich altijd uit voor Marokaan.quote:ZELFS in vergelijking met de Turken, die tegelijkertijd naar Nederland kwamen, delven ze het onderspit qua imago. Dat heeft redenen, sorry hoor.
Mag ik weten hoe je aan deze wijsheid komt??quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:08 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Dat terwijl de Chineze samenleving per saldo de Nederlandse overheid meer kost dan de Marokaantjes waar je het over hebt.
Mee eens, al denk ik dat je vanzelf zult ontdekken dat voornamelijk allochtone jongeren deze straf zullen krijgen, omdat ze statistisch veel vaker crimineel zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef TNA het volgende:
Wat jij wilt, maar sluit de Nederlandse probleemjongeren dan ook 10 jaar op.
Dat is de vraag. Ook grotere groepen Nederlanders komen in de problemen tegenover Marokkaans tuig. Poosje terug nog een documentaire op TV gezien over Marokkaanse jongens en hun manier van denken: Nederlandse meiden zijn hoeren die je mag neuken en voor hoer mag uitschelden. Als jongen zijnde mogen ze erop los neuken, maar hun toekomstige vrouw (UITERAARD is dat persé een moslima) moet maagd zijn.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:59 schreef TNA het volgende:
Dat verhaal doet het natuurlijk weer goed. Maar het Marokkaanse jongetje dat op een Nederlandse school wordt weggepest komt niet in het nieuws. Overal waar iemand alleen is in een grote groep ontstaan problemen.
Amen!!!!quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Mee eens, al denk ik dat je vanzelf zult ontdekken dat voornamelijk allochtone jongeren deze straf zullen krijgen, omdat ze statistisch veel vaker crimineel zijn.
[..]
Dat is de vraag. Ook grotere groepen Nederlanders komen in de problemen tegenover Marokkaans tuig. Poosje terug nog een documentaire op TV gezien over Marokkaanse jongens en hun manier van denken: Nederlandse meiden zijn hoeren die je mag neuken en voor hoer mag uitschelden. Als jongen zijnde mogen ze erop los neuken, maar hun toekomstige vrouw (UITERAARD is dat persé een moslima) moet maagd zijn.
Je hebt gewoon te maken met een groep allochtone jongeren met grote aanpassingsproblemen. Niemand (ook hun ouders niet) brengt ze de Nederlandse waarden en normen bij. Dat vergt een keiharde aanpak. Met plaatsvervangend medelijden kom je nergens. Probleemjongeren heten probleemjongeren omdat ze problemen veroorzaken. Daar schuilt een hele cultuur achter; eentje waarvan onder meer het afzetten tegen de westerse samenleving een doel is.
Veel te vaak zie ik begrip voor dit soort tuig. Kreten als "vooroordeel", "moeilijk om tussen twee culturen te leven", "er is geen hangplek voor ze, waar moeten ze anders heen"... - Er wordt altijd een blik aan "ja-maar"s opengetrokken. Gevolg: het probleem verergert alleen maar. De eerste stap naar een oplossing is: ZERO tolerance en ook ZERO begrip voor hun acties. Stap twee: (her)opvoeding.
Uit eigen ervaring: Chinezen zijn goed in witteborden criminaliteit. Belasting ontduiken, illigale die in keukens werken. Oplichting en niet te vergeten: illigale casino's. Voor de rest ga ik er niet op in.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:13 schreef mirelia het volgende:
[..]
Mag ik weten hoe je aan deze wijsheid komt??
Chinese Nederlanders (zeker die van de tweede generatie en verder) spreken perfect Nederlands. Veel Chinezen werken voor hun geld. Ik heb nog nooit gehoord van bendes met Chinese probleemjongeren. Ook uit onderzoeken naar criminaliteit blijkt dat Antillianen en Marokkanen het hoogst scoren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:08 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Dat komt omdat die absoluut niet zijn geintergreerd. Vooral Chinezen niet. Dat terwijl de Chineze samenleving per saldo de Nederlandse overheid meer kost dan de Marokaantjes waar je het over hebt.
Turken en Marokkanen werden vroeger inderdaad veel over één kam geschoren. Dat is nog wel zo, maar ik zie langzaam een verandering optreden. Ik zie dat Turken zich in Nederland constructiever opstellen dat Marokkanen. En ik weet haast wel zeker dat Turken ook een beter imago hebben dan Marokkanen. Dat zou de Marokkanen te denken moeten geven.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:08 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
Image heeft meer te maken met het feit dat mensen het verschil niet kunnen zien tussen een Turk en een Marokaan. En dan wordt er nog wel eens het probleem onder belicht van de Algerijnse gemeenschap hier in Nederland. Die geven zich altijd uit voor Marokaan.
Echt het meest domme beleid dat je op dat gebied kan voeren. Hou eens op met dat domme zwart-wit denken. Het moet niet alleen maar knuffelen zijn, het moet niet alleen maar 'zero tolerance' zijn. Als je een achterlijke, ontwrichte en onleefbare samenleving wilt hebben, moet je vooral zo doorgaan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:18 schreef Elfletterig het volgende:
Veel te vaak zie ik begrip voor dit soort tuig. Kreten als "vooroordeel", "moeilijk om tussen twee culturen te leven", "er is geen hangplek voor ze, waar moeten ze anders heen"... - Er wordt altijd een blik aan "ja-maar"s opengetrokken. Gevolg: het probleem verergert alleen maar. De eerste stap naar een oplossing is: ZERO tolerance en ook ZERO begrip voor hun acties. Stap twee: (her)opvoeding.
Dat er geen Chinese probleemjongeren zijn omdat Chinese jongeren veel minder vrijheden hebben van Marokkaanse, Antilliaanse en Nederlandse. Toch gebeurd het niet zelden dat er Chinezen betrokken zijn bij hogere onderwereldzaken. Heroinehandel, mensensmokkel en wittenboordencriminaliteit komt (ook) onder Chinezen voor. Hiervoor is de pakkans alleen veeeeel lager dan domme vechtpartijtjes of diefstalletjes waar jongeren zich schuldig aan maken.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Chinese Nederlanders (zeker die van de tweede generatie en verder) spreken perfect Nederlands. Veel Chinezen werken voor hun geld. Ik heb nog nooit gehoord van bendes met Chinese probleemjongeren. Ook uit onderzoeken naar criminaliteit blijkt dat Antillianen en Marokkanen het hoogst scoren.
[..]
Het gaat niet over het zien van het probleem. Het gaat om de aanpak. Er zijn weinig mensen die ontkennen dat er een probleem met criminaliteit en verruwing in het straatbeeld is.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:28 schreef mirelia het volgende:
Ik vraag me af wat dommer is.
Het signaleren van een probleem en daar wat aan willen doen of het niet willen zien dat er wel degelijk een probleem is en mensen die dat anders zien als dom bestempelen.
Niets doen helpt, zeker? Sommige wijken in Nederland beginnen al onleefbaar te worden, door gebrek aan actie. De politie durft er nauwelijks nog op te treden. Steek je kop maar in het zand, wimpel de echte problemen maar weg en praat er vooral niet over. Laat je lekker terroriseren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:24 schreef Elseetje het volgende:
Echt het meest domme beleid dat je op dat gebied kan voeren. Hou eens op met dat domme zwart-wit denken. Het moet niet alleen maar knuffelen zijn, het moet niet alleen maar 'zero tolerance' zijn. Als je een achterlijke, ontwrichte en onleefbare samenleving wilt hebben, moet je vooral zo doorgaan.![]()
Allemachtig zeg, wat is lezen voor sommige mensen moeilijk!quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:31 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Niets doen helpt, zeker? Sommige wijken in Nederland beginnen al onleefbaar te worden, door gebrek aan actie. De politie durft er nauwelijks nog op te treden. Steek je kop maar in het zand, wimpel de echte problemen maar weg en praat er vooral niet over. Laat je lekker terroriseren.![]()
Uit onderzoek blijken dat Antillianen en Marokkanen zich vooral bezig houden met criminaltiet met een hoge pak kans en korte gevangenis straffen. Vooral bij Marokkanen is dat zo. Het probleem met de Chinezen zijn dat zij zich vooral betreden op Maffia niveau. Grote partijen diefstal, afpersing (vooral onder elkaar) en Illigalen vervoer. Dus dat die gasten minder in het nieuws komen is omdat ze zich niet openlijk bewegen. Terwijl het per salo de staat en de samenleving meer kost. En geef ook toe dat criminele Antillianen en Marokkanen vooral tuig zijn. En gewoon hard moeten worden aangepaktquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Chinese Nederlanders (zeker die van de tweede generatie en verder) spreken perfect Nederlands. Veel Chinezen werken voor hun geld. Ik heb nog nooit gehoord van bendes met Chinese probleemjongeren. Ook uit onderzoeken naar criminaliteit blijkt dat Antillianen en Marokkanen het hoogst scoren.
Marokkanen ook, alleen is deze groep meer verdeeld dan de Turkse. Dit komt ook dat Marokkanen massaler naar Nederland zijn getrokken. En dus de groep groter is en overheersender. Dus meer tuig aangespoeld is.quote:Turken en Marokkanen werden vroeger inderdaad veel over één kam geschoren. Dat is nog wel zo, maar ik zie langzaam een verandering optreden. Ik zie dat Turken zich in Nederland constructiever opstellen dat Marokkanen. En ik weet haast wel zeker dat Turken ook een beter imago hebben dan Marokkanen. Dat zou de Marokkanen te denken moeten geven.
Algerijnen hebben iets tegen Marokko en hoe meer de bevolking in descridiet wordt gebracht hoe beter. Dus ja dat doen ze.quote:Als ik Algerijn was, zou ik me niet voor Marokkaan uitgeven. Je gaat me toch niet vertellen dat alle sommige problemen met Marokkanen in Nederland eigenlijk de schuld zijn van Algerijnen?
Wat je ziet is natuurlijk niet de alomvattende werkelijkheid. Maargoed, dat is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:33 schreef mirelia het volgende:
Nou geloof me maar het laaste wat ik wil zien is rovende verkrachtende jongeren die scijt hebben aan de nederlandse normen en waarden.
Ik zie wat ik zie en dat is dan ook echt de werkelijkheid
Ik sluit me graag bij deze woorden aan.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:28 schreef mirelia het volgende:
Ik vraag me af wat dommer is.
Het signaleren van een probleem en daar wat aan willen doen of het niet willen zien dat er wel degelijk een probleem is en mensen die dat anders zien als dom bestempelen.
Die heb je altijd gehad. En ja nu lijkt het probleem groter door dat iedereen het er over heeft. Dit na een doofpot cultuur van de afgelopen jaren. procentueel gezien daalt deze (en kom niet aan met bron, google zelf wil je).quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:33 schreef mirelia het volgende:
Nou geloof me maar het laaste wat ik wil zien is rovende verkrachtende jongeren die scijt hebben aan de nederlandse normen en waarden.
Ik zie wat ik zie en dat is dan ook echt de werkelijkheid
Ik denk dat we het onderscheid tussen de verschillende groeperingen eens achterwege moeten laten. Ik ben voor een hele strenge en rechtlijnige aanpak voor jongeren die over de grens gaan. Autochtoon, allochtoon het zal me wat. Veel strengere straffen voor jongeren die over de grens gaan. Ach, jongeren...Eigenlijk geldt dit voor iedere crimineel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:51 schreef TNA het volgende:
[..]
Ze zijn oververtegenwoordigd relatief aan de populatie, absoluut gezien zijn er meer Nederlandse probleemjongeren. Daar hoor je niemand over. Als je moet kiezen kan je beter alle Nederlandse jeugd aanpakken dan de jeugd met allochtone ouders.
Kijk hier eens http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)2007/2007-033-pb.htmquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:35 schreef mirelia het volgende:
Nou met alle wil van de wereld kan ik jouw bron niet vinden hoor met Google.
Alleen het tegenovergestelde vind ik
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |