Ik schrijf dit verhaal dan ook op basis van steeds luider klinkende wensen.quote:Op maandag 24 september 2007 11:55 schreef Pony-Lover het volgende:
Ze worden in de praktijk natuurlijk ook niet aangepakt op basis van hun afkomst.
Er zijn echter wel mensen die dat graag zouden willen.
Ik denk dat je aan die luider klinkende wensen alleen wat kan doen door wat aan de ongelijke vertegenwoordiging in het criminelecircuit te doen.quote:Op maandag 24 september 2007 11:57 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik schrijf dit verhaal dan ook op basis van steeds luider klinkende wensen.
Welke conclusie kan jij verbinden aan de statistieken die zeggen dat Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken, Irakezen, Somaliers (In deze volgorde ook ) disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:17 schreef Detroit het volgende:
Lijkt me juist wel dat er over de afkomst gesproken moet worden. Blijkbaar geeft een hoge mate van criminaliteit bij bepaalde bevolkingsgroepen aan dat er iets structureel misgaat bij het binden van dergelijke groepen aan de Nederlandse maatschappij en dat er dus rigoreus anders opgetreden moet worden omdat de huidige manier van doen blijkbaar geen soelaas biedt.
quote:Op maandag 24 september 2007 12:27 schreef mirelia het volgende:
Ik pleit niet voor landuitzetting maar voor terugsturen naar land van herkomst (of dat van de ouders)
Mijn conclusie in ieder geval is dat er iets aan gedaan moet worden. Maar daarvoor moet er meer bekend zijn dan alleen het feit dat Surinamers, Antillianen, enz. oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.quote:Op maandag 24 september 2007 12:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Welke conclusie kan jij verbinden aan de statistieken die zeggen dat Surinamers, Antillianen, Marokkanen en Turken, Irakezen, Somaliers (In deze volgorde ook ) disproportioneel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Klopt, helemaal gelijk. Vervelende is dat veel mensen bij de eerste vraag blijven hangen.quote:Op maandag 24 september 2007 13:18 schreef Petera het volgende:
[..]
Mijn conclusie in ieder geval is dat er iets aan gedaan moet worden. Maar daarvoor moet er meer bekend zijn dan alleen het feit dat Surinamers, Antillianen, enz. oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit.
Welke afkomsten zijn ondervertegenwoordigd? Welke afkomsten zijn minder crimineel dan Nederlanders? Wat is het verband tussen armoede en criminaliteit en wat is het verband tussen opleiding en criminaliteit? Wat is het verband tussen geslacht en criminaliteit? Wat zijn de andere verbanden? En in hoeverre kan het verband tussen afkomst en criminaliteit worden verklaard uit die andere verbanden? En tenslotte: wat zijn de verbanden in andere landen?
Logica.quote:Op maandag 24 september 2007 13:14 schreef Anyanka het volgende:
Ik stel voor dat we eens kijken naar het geslacht van probleemjongeren. Volgens mij zijn jongens sterk oververtegenwoordigd, maar je hoort er nooit iemand over!
Als je de diversiteit zo ziet dan denk ik niet dat het essentieel is.quote:Op maandag 24 september 2007 13:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk, dat de sociaal-economische omstandigheden in de meeste gevallen gemakkelijk criminaliteit kunnen verklaren. Echter is het te beperkend, en dus schadelijk voor de probleemoplossing om cultureel-antropologische factoren geheel uit te sluiten.
Daarom is afkomst wel degelijk essentieel.
Ik denk het wel.quote:Op maandag 24 september 2007 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je de diversiteit zo ziet dan denk ik niet dat het essentieel is.
Vaak is tuig agressief, tenminste dat is de conclusie die ik dan meestal trek. Om het tot Marokko te beperken, daar ben ik nooit het soort agressie tegengekomen wat er hier wel heerst onder een bepaalde groep Marokkanen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Trots, respect en eer zijn culturele fenomenen die in de Nederlandse cultuur tot conflicten kunnen leiden.
Hoe komt het dat bepaalde jongeren agressief zijn?
De achtergrond (het land van herkoms)t erbij betrekken lijkt me beter dan dat men zich beperkt tot de zekere wijk waar de crimineel woont.
Nee, het moet niet worden uitgesloten, althans niet op voorhand. Maar het moet wel worden beschouwd in combinatie met andere verbanden. Het verband tussen afkomst en criminaliteit zou moeten worden beschouwd na correctie voor bepaalde andere verbanden.quote:Op maandag 24 september 2007 13:59 schreef damian5700 het volgende:
Ik denk, dat de sociaal-economische omstandigheden in de meeste gevallen gemakkelijk criminaliteit kunnen verklaren. Echter is het te beperkend, en dus schadelijk voor de probleemoplossing om cultureel-antropologische factoren geheel uit te sluiten.
Daarom is afkomst wel degelijk essentieel.
Je zou de afkomst in zoverre erbij kunnen betrekken, dat je afhankelijk van iemands cultuur anders omgaat met daders, omdat niet alle straffen voor iedereen even effectief of erg zijn, maar dan heeft dat niet zoveel meer te maken met oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers. Bovendien moet dan rekening worden gehouden met alle persoonlijke feiten die van invloed zijn op de strafbeleving.quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk het wel.
Trots, respect en eer zijn culturele fenomenen die in de Nederlandse cultuur tot conflicten kunnen leiden.
Hoe komt het dat bepaalde jongeren agressief zijn?
De achtergrond (het land van herkoms)t erbij betrekken lijkt me beter dan dat men zich beperkt tot de zekere wijk waar de crimineel woont.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |