In ieder geval bedankt voor de poging!quote:Op maandag 24 september 2007 11:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Oh nee he.
Lekker handig weer van ze. waarom hebben we die plek dan.
Ah well, terug naar damart's plek gezet.
Mijn reactie raakte geloof ik wat ondergesneeuwd in de vorige topic:quote:Op maandag 24 september 2007 17:21 schreef Gewas het volgende:
Maar wat was nou de reden dat non-fictie boeken niet mee mochten doen? Want dan had ik meer dan 9 boeken kunnen nomineren.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 17:30 schreef DaMart het volgende:
[..]
De achterliggende gedachte was dat je non-fictie vaak anders beoordeeld dan fictie. Het is immers ook een ander genre. Het nadeel daarvan is dan weer dat ook boeken als Het Dagboek Van Anne Frank buiten de boot vallen. Volgende keer zal ik hier dus nog eens goed naar kijken.
Oh oke.quote:Op maandag 24 september 2007 17:24 schreef DaMart het volgende:
[..]
Mijn reactie raakte geloof ik wat ondergesneeuwd in de vorige topic:
[..]
Torens van Februari vond ik toen ik het voor het eerst las voorl heel erg vaag en gewild literair. Pas bij herlezing ben ik het gaan waarderen.quote:Op maandag 24 september 2007 17:18 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb van haar alleen de Torens Van Februari gelezen. Ook dat was geen slecht boek, maar niet goed genoeg voor mijn top 20.
Nee, die titel is ambigu -- zet de lezer op een dwaaaaaaaaaalspoor. Alles in het oeuvre van Mulisch (dat als maatstaf dient voor het universum) -- is mul-ti-in-ter-pre-ta-bel.quote:Op maandag 24 september 2007 14:04 schreef livelink het volgende:
De ontdekking van de hemel heb ik nooit gelezen. Ik heb een beetje moeite met de titel. Ik lees daar altijd uit dat de hemel iets ontdekt heeft, maar ik begrijp dat ik moet lezen dat de hemel ontdekt wordt.
Over Hermans, wist je dat die in Parijs iedere dag naar Shakespeare & Company liep om te kijken hoe de boeken van Mulisch het deden?quote:Op maandag 24 september 2007 22:38 schreef tong80 het volgende:
Klasse DaMart. Ik had 7 van mijn boeken in de top 100. De avonden. Twee keer Irving. Bordewijk. Hermans Bret Easton Ellis en Kundera. Had De Avonden hoger verwacht. De nummer één vind ik jammer. Maar goed mijn smaak is niet gemiddeld.
Hubert Lampo staat helemaal te laag..., maar iedereen heeft zijn eigen favo's he.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:45 schreef methodmich het volgende:
Ook leuk trouwens die Vlaams / Nederlandse lijst. Paul Mennes staat wel te laag met Soap!.
Dit lijstje doet me toch te veel denken aan een evergreen-chart waarin voornamelijk liedjes uit het afgelopen jaar voorkomen.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:52 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hubert Lampo staat helemaal te laag..., maar iedereen heeft zijn eigen favo's he.
Dat is altijd zo, al is het vaak bij boekenlijsten nog minder. Maar mensen onthouden de boeken het beste die ze het afgelopen jaar hebben gelezen. De rest zit diep verborgen in de grijze massa.quote:Op donderdag 27 september 2007 16:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dit lijstje doet me toch te veel denken aan een evergreen-chart waarin voornamelijk liedjes uit het afgelopen jaar voorkomen.
Wat je eigenlijk bedoelt, is dat ie als geen ander kon/kan schrijven.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:40 schreef Mainport het volgende:
Ik bedoel dat-ie z'n boeken altijd in een of twee weken schreef.
Ja, de planning is om er op 1 september weer mee te beginnen. Mocht nog iemand suggesties of verbeterpunten hebben nav vorig jaar, dan hoor ik die uiteraard graagquote:
Mooi! Heb heel veel mooie boeken gelezen de afgelopen tijd, dus mijn lijstje zal flink veranderenquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:21 schreef DaMart het volgende:
Ja, de planning is om er op 1 september weer mee te beginnen. Mocht nog iemand suggesties of verbeterpunten hebben nav vorig jaar, dan hoor ik die uiteraard graag.
Je mag er ook wat meer gaan noemen dan vorig jaarquote:Op woensdag 20 augustus 2008 12:09 schreef Foeske het volgende:
[..]
Mooi! Heb heel veel mooie boeken gelezen de afgelopen tijd, dus mijn lijstje zal flink veranderen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |