Ik ben 'full time' Argentijn, dus wat wil je weten?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:01 schreef popolon het volgende:
Ik heb even de OP van wat extra info voorzien.
Jammer dat 'onze' part-time Argentijn Diego er niet is. Die zou ook wel wat kunnen vertellen over het leven in Argentinie.
Leuk he die importheffingen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 11:11 schreef qwerty_x het volgende:
het (bijna) ideale land om te shoppen met de huidige wisselkoers
Het is het meest ontwikkelde land in Zuid Amerika begrijp ik, samen met Chili. Maar de Brittish Royal Navy verslaan, dat kunnen waarschijnlijk alleen de Amerikanen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 05:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik dacht dat het al aardig ontwikkeld was. my bad.
Argentinie zeker niet. Chile valt te betwisten, ligt eraan wat je precies onder ontwikkeld verstaatquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Het is het meest ontwikkelde land in Zuid Amerika begrijp ik, samen met Chili.
De laatste oorlog die ze gewonnen hebben is ruim 60 jaar geleden, dus ik zou niet te hard roepen als ik jou was ....quote:Maar de Brittish Royal Navy verslaan, dat kunnen waarschijnlijk alleen de Amerikanen.(En ook hen zullen er moeite mee hebben).
Gek!quote:Op dinsdag 13 november 2007 07:05 schreef d.n3rd het volgende:
Jeuw Flipsen, jij weet nogal veel van reizen af he? Ik ben net zo stom geweest om met een paar biertjes op te zeggen dat ik wel ff naar Ushuaia zou.. Nu vertrek ik dus vrijdag naar Puerto Madryn (dat stond al gepland) en laat ik maandag dan maar doortrekken met de bus naar Ushuaia.. Is het daar koud? Ik heb namelijk geen winterkleding bij me.. lol.. En kan ik direct vanuit Puerto Madryn met de bus door naar Ushuaia? Reizen met de bus is een pré, vliegen zou het rock 'n roll effect wegnemen. Ik kan op plataforma10 niets vinden.. Maar die geeft bij iedere mogelijk-invoerbare reis aan dat het niet mogelijk is. En vanuit Ushuaia naar de zuidpool, is dat goedkoper dan voor 1000e te doen (was ook onderdeel van de 'weddenschap')?
Noem me gek, maar ik heb er echt vet veel zin in
Wat versta je ontwikkeld en wat is het meest ontwikkelde land van Zuid Amerika?quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:33 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Argentinie zeker niet. Chile valt te betwisten, ligt eraan wat je precies onder ontwikkeld verstaat
Hebben ze de Falkland oorlog verloren dan?quote:Op dinsdag 13 november 2007 11:33 schreef qwerty_x het volgende:
De laatste oorlog die ze gewonnen hebben is ruim 60 jaar geleden, dus ik zou niet te hard roepen als ik jou was
Ok tof man, bedankt voor de info. Ik heb inmiddels al een rugzak geregeld, en een winterjas! Heb er echt zoveel zin inquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:40 schreef flipsen het volgende:
[..]
Gek!![]()
Met de bus van PM naar Ushuaia?!? Hahaha! SterkteHou er rekening mee dat de bussen daar in het zuiden niet zo luxe zijn als je van BsAs gewend bent, geen dubbeldekkers, geen meters beenruimte. En je gaat er denk ik een dag of 2 over doen. Eerst in Rio Gallegos zien te komen (met waarschijnlijk aankomst midden in de nacht), dan nog naar Vuurland. Wel een uitdaging, daarin heb je gelijk
En zeker het laatste stuk is zeer de moeite waard om uit het raampje te turen.
Voor het stuk PM Rio Gallegos kan je kijken op de sites van bijvoorbeeld Andesmar en TAC. Dan daar een dagje vertoeven en rondvragen wat de beste mogelijkheden zijn om door te reizen naar Ushuaia. Ach, je hebt in ieder geval het seizoen mee, er zullen wel weer wat bussen rijden
Antartica voor onder de 1000 euro gaat je niet lukken, dat kost je een paar bier. Wel is het boeken ter plaatse (gewon naar de haven gaan en rondvragen) stukken goedkoper dan vooraf boeken. Reken op zo'n ¤ 1800-3000 (denk ik, maar zelf nog nooit gevraagd). Wel gelezen over prijzen van USD 2500-3500, dus met de huidige koers...
Qua kleding heb je ook zeker een probleem! Het is daar nu tussen de 5-15 graden, met regen, sneeuw, hagel en uiteraard veel wind. Maar je kan daar ook wel een goed windjack kopen natuurlijk's Nachts vriest het er nog een beetje.
All the best, suerte en die paar biertjes van die weddenschap kan je alvast wel geven hoor, die heb je verloren. Maar een leuke trip wordt het natuurlijk wel! Leesvoer voor onderweg meenemen is wel handig ja. The Old Patagonian Express bijvoorbeeld, van Paul Theroux. In het Spaans uiteraard
Flipsen, ik geloof je van harte hoor, maar als ik nu bv op lan.com kijk, Ushuaia - BA en ik wil overmorgen vertrekken (voor de test), lijkt dat ook nog te kunnen. Voor 360 peso zelfs.. Klopt die website dan niet, of..?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:37 schreef flipsen het volgende:
Succes met het boeken van de vlucht last minute
Je denkt toch niet werkelijk dat hij daar langer dan een maand is geweest?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:01 schreef popolon het volgende:
Jammer dat 'onze' part-time Argentijn Diego er niet is. Die zou ook wel wat kunnen vertellen over het leven in Argentinie.
quote:Op zondag 30 december 2007 21:37 schreef flipsen het volgende:
Goed, nu nog maar 3 uur verschil met NL, maar wordt het dan in de (argentijnse) winter 6 uur verschil??
Gracias y igualmente!quote:Op maandag 31 december 2007 17:49 schreef flipsen het volgende:
Aca tambien: los más cordiales saludos y los mejores deseos para el año nuevo!!!
Humahuaca?quote:Op woensdag 2 januari 2008 23:42 schreef reem het volgende:
Mijn ansichtkaart:
http://farm3.static.flickr.com/2174/2156386454_c2381e3983_o.jpg
wij wonen in een geciviliseerd landquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:45 schreef reem het volgende:
Gaat dat ook gepaard met stroomstoringen en een gebrek aan stromend water?
vooralsnog is die op zo'n 700 km hiervandaan gestopt, maar je weet nooitquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:35 schreef flipsen het volgende:
Je neemt toch niet die gele koorts mee he?
Wat houdt die boete in ? Hoe groot ?quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:48 schreef reem het volgende:
Ze zijn redelijk lui bij de douane.
Ging t land uit met mn visa, nummer werd netjes opgeschreven in mijn paspoort. Kom ik het land weer in, zetten ze er gewoon een toeristenstempel in. Dus 90 dagen extra terwijl ik maar 4 uur t land uit ben geweest. Over 2 weekjes wil ik ook in chile zijn dus ik hoop dat ze niet moeilijk doen aan de grens, en anders maar gewoon die boete betalen...
hoezo eventuele problemen met reizen; heb jij geen officiele woon- / werkvergunning ?quote:Op woensdag 23 januari 2008 02:00 schreef flipsen het volgende:
Heb net een nieuw paspoort, maar heb het de laatste keer gevraagd aan de douaniers, en die zeiden dat het geen enkel probleem is
Als je toch aan het rondslenteren bent, neem eens een kijkje in boekhandel El Ateneo Grand Splendid op Avenida Santa Fé (tussen Callao en Riobamba zit ie geloof ik). Jaja, ik hoor je denken, "een boekhandel?!?". Doe nou maar gewoonquote:Op woensdag 23 januari 2008 03:23 schreef tha_dark het volgende:
Iemand tips (op het stadion van Boca na) wat ik persé moet gaan bekijken?
Ik ben nog steeds toeristquote:Op woensdag 23 januari 2008 13:14 schreef qwerty_x het volgende:
hoezo eventuele problemen met reizen; heb jij geen officiele woon- / werkvergunning ?
Kijk, dat zijn nu leuke tips!quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
Als je toch aan het rondslenteren bent, neem eens een kijkje in boekhandel El Ateneo Grand Splendid op Avenida Santa Fé (tussen Callao en Riobamba zit ie geloof ik). Jaja, ik hoor je denken, "een boekhandel?!?". Doe nou maar gewoon
wel goed zoeken: het is een klein rotwinkeltje en je loopt er zo voorbij !quote:Op woensdag 23 januari 2008 14:08 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Kijk, dat zijn nu leuke tips!
Geen idee wat ik moet verwachten maar als ik tijd heb ga ik er zeker even langs!
Txs REEM !quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:28 schreef reem het volgende:
Schitterend stukje over Perito Moreno @ Geenstijl.nl
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1176891.html
Meer info bij mij verkrijgbaarquote:Voor een TV programma zijn we op zoek naar mensen die rond 10 maart naar Argentinie gaan: Buenos Aires en Patagonie. Ga je iets spannends of heel bijzonders doen? Je liefde achterna? Trouwen? Een nieuwe job? Meld je dan snel aan! Wie weet komt jouw verhaal op TV.
Ook nog veel meer onfatsoenlijke.quote:Op zondag 17 februari 2008 06:40 schreef reem het volgende:
Constitución, prachtig station. En de mensen... Er wonen heel veel fatsoenlijke mensen in de Conurbano Sur, en die reizen allemaal met de Roca via Constitución.. Niets mis mee dus.
Ik vind het wit van SP ook nu niet echt makkelijkquote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:48 schreef qwerty_x het volgende:
een tip trouwens van een gringo die (te) vaak in jullie landje vertoeft: doe eindelijk eens iets aan die taxis !
het lijkt wel of die peugeots en renaults er met de maand treuriger op worden: vorige maand had ik vrij uitzicht op het wegdek, dwars door de bodem heen
en als je dan toch bezig bent, schilder ze over in een fatsoenlijke kleurtje
Behalve die van afgelopen week.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 06:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En ik gebruik toch vrij regelmatig de taxi en ik zit alleen maar in auto´s van hooguit een paar jaar oud
Ik zou zeggen, kijk even op mijn site. Daar staan een aantal foto´s op en een verslag van mijn jaar hier in Argentinië.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:39 schreef Bora-Bora het volgende:
Hebben de "Argentijnen" hier niet toevallig wat leuke foto's of plaatjes om ons mee te laten genieten?
Nou, vooruit dan maar:quote:Op dinsdag 11 maart 2008 15:39 schreef Bora-Bora het volgende:
Hebben de "Argentijnen" hier niet toevallig wat leuke foto's of plaatjes om ons mee te laten genieten?
Hee Reem, gaaaf!!!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:39 schreef reem het volgende:
Nou, vooruit dan maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Barrios de Buenos Aires
Retiro
[ afbeelding ]
La Boca
[ afbeelding ]
Barrio River Plate
[ afbeelding ]
Recoleta
[ afbeelding ]
Caballito
[ afbeelding ]
Voor een simpele wip wel ja, maar als je wat serieuzer wordt, is het innerlijk wel zo belangrijk hoorquote:Op maandag 26 mei 2008 23:42 schreef tha_dark het volgende:
Onzin, bij Argentijnse vrouwen let je op uiterlijk punt!
En die ga ik zeker missen, argentijnse vrouwen
Gelukkig.quote:Op maandag 29 juni 2009 05:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kirchner waarschijnlijk verloren
Wilde er 3 weken geleden ook heen toen ik een weekje in Capital was. Zag net wel op het nieuws dat er een schietpartij was geweest ofzo? Keek maar met een half oogquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://www.dotbaires.com.ar/
Ziet er mooi, jammer dat het voor mij te ver is en ik met de bus moet
150.000 dollar weg aan juwelen en de prutsers bij de PFA konden het niet op tijd afsluitenquote:Op donderdag 2 juli 2009 17:45 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wilde er 3 weken geleden ook heen toen ik een weekje in Capital was. Zag net wel op het nieuws dat er een schietpartij was geweest ofzo? Keek maar met een half oog
Daar heb ik geen tijd voor en vooral geen zin in.quote:Op dinsdag 21 december 2010 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als jij bij die 5 procent hoort kan je het vast onderbouwen
Wij zijn in 1993 naar Nederland gekomen door mijn vaders werk. Ja, voor argentijnen is het hier paradijs omdat alles zo georganiseerd is vergeleken met Argentinië. Maar ik denk dat jouw vrouw de winters hier niet zo heel leuk gaat vindenquote:Hoe heb je dat voor elkaar gekregen LatinLoco? Mijn vrouw wil ook wel een tijdje in NL wonen, nu ze heeft gezien hoe perfect alles daar georganiseerd en geordend is. Voor een controlfreak als zij is NL het paradijs
Nee, dan is het inderdaad geen probleemquote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:59 schreef flipsen het volgende:
Wij wonen in Bariloche, dus dat lijkt me geen probleem
Moet dat nou echt je avatarquote:Op donderdag 19 mei 2011 23:53 schreef reem het volgende:
Ben in december weer een maandje in Argentina
Kom je weer even langs in BRC voor een biertje?quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:53 schreef reem het volgende:
Ben in december weer een maandje in Argentina
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |